Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474041
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Co se narodilo z těla, je duch
Vloženo Neděle, 09. říjen 2011 @ 23:44:39 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal rosmano

oko,
dovolil jsem si poslat tento samostatný článek speciálně s otázkou na tebe (ale nejen, třeba i pro jiné katolíky), protože v článku Čeští katoličtí biskupové jsou jen slouhové, kde jsi tímto římským učením o duši = duch chtěl doplnit vzdělání studentabible a náležitě ho poučit , na některé připomínky nereaguješ.

Přiznám se, že mně toto učení dost zaráží a překvapuje mne, že vám, tj. římským katolíkům nevadí, že je ve zřejmém rozporu s Božím slovem, se stěžejním bodem  Ježíšova učení.


Píšeš tam tohle:

Milý "študente."

...      Moje duše nemá přirozenost tělesnou - i když k tělu patří (tak byla stvořena).

 Lidská duše má naopak přirozenost duchovní, lidská duše je duch,
nikoli snad jenom jakousi částí těla!
Lidská duše je duchovní část člověka.

 Lidská duše byla stvořena pro život s Bohem!

(J 3,6)
Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je duch.

Úplný člověk je jen duší v těle - Nefeš (Gn 2,7)
Lidská duše je duchem, vázaným na život v těle.



Zjevně zde cituješ verš z Jana 3,6 "Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je duch"
v nějakém jiném smyslu než o tom evangelium hovoří a jak tomu slovu běžně křesťané rozumí.  Mohl bys objasnit v jakém smyslu? Rozumíte tomu tak, jak mi to z kontextu připadá, že každý člověk při svém tělesném narození se zároveň rodí z Ducha jako duch? (to jest v podstatě trochu zjednodušeně - Co se narodilo z těla, je duch  - odtud nadpis článku). K té domněnce mne vedou ta opakovaná, podtržená, boldem psaná tvrzení, že
 "lidská duše má přirozenost duchovní, lidská duše je duch,  lidská duše je duchem, lidská duše byla stvořena pro život s Bohem!"
a k tomu citát, pravděpodobně pro potvrzení pravdivosti těchto tezí - Jan 3,6 - Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je duch.

Anebo jsem tomu špatně porozuměl a je to jinak?


"Co se narodilo z těla, je duch" | Přihlásit/Vytvořit účet | 317 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co se narodilo z těla, je duch (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 10. říjen 2011 @ 08:30:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejdříve si vyjasněme, co je to znovuzrození.
Je to opětovné přijetí potomka vyhnanců z ráje do rodiny Božích dětí, do Kristovy církve.
Znovuzrozením se ztotožňujeme s Kristem, připodobňujeme se Kristu. Proto se tak děje jedině ve křtu obléknutím do Krista (Gal 3,27).
A proto nás nebeský Otec také přijímá za své děti.
Spolu s Kristem jsme ponořeni do jeho smrti a spolu s ním jsme i vzkříšeni do novosti života (srv. Ř 6,3-5; Kol 2, 11-14).
Ve křtu jsou naše srdce zasvěcena navždy Bohu, jsou "obřezána" obřízkou Kristovou, ve křtu jsou nám odpuštěny pro Kristovy zásluhy všechny naše dosavadní hříchy. Dostáváme "pozvání na hostinu," neposkvrněný svatební šat, získáváme přímo nárok na věčný život (stali jsme se dědici Božího království) - ovšem pod podmínkou, že v okamžiku smrti nebudeme bez tohoto svatebního šatu, že bez něho nepřijdeme na hostinu (to bychom byli vyhozeni do tmy, kde je pláč a skřípání zubů), tedy že v dobrém vytrváme až do konce života.

(J 3,5-7)
Ježíš odpověděl: "Amen, amen, říkám ti: Jestliže se někdo nenarodí z vody a z Ducha, nemůže vejít do Božího království.
Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je duch.
Nediv se, že jsem ti řekl: Musíte se znovu narodit.


Podívejme se napřed na Kristovo znovuzrození.
O tom Kristus mluví těsně předtím:
 (J 2,19-22)
Ježíš jim odpověděl: "Zbořte tento chrám a ve třech dnech ho postavím."
A Židé řekli: "Čtyřicet šest let se stavěl tento chrám, a ty ho postavíš za tři dny?"
On však mluvil o chrámu svého těla.
Proto když vstal z mrtvých, jeho učedníci si vzpomněli, že jim to říkal. A uvěřili Písmu a slovu, které Ježíš řekl.


Tělo zmrtvýchvstalého Krista je ústředním bodem uctívání v Duchu a v pravdě
(J 4,21), místem Boží přítomnosti (J 1,14), duchovním chrámem, z něhož tryská pramen živé vody (J 7,37-39).
 Srovnej Zj 21,22!


(1 Kor 12,12-13)
Vždyť tak jako je tělo jedno a má mnoho údů (ačkoli je totiž všech údů toho jednoho těla mnoho, jsou jedním tělem), tak je tomu i s Kristem.
Všichni jsme totiž byli v jednom Duchu POKŘTĚNI do jednoho těla - ať už Židé nebo Řekové, otroci nebo svobodní - a všichni jsme byli napojeni jedním Duchem.



Znovuzrození zasáhne celého člověka, nikoli jen jeho ducha.

Také tělo znovuzrozeného člověka doznává tajemné změny - stává se chrámem Ducha svatého (1 Kor 6,19). Znovuzrozené tělo se také stává samotným údem tajemného Kristova těla! (Ř 12,5; Ř 12,15)

Spasen nebo zavržen bude přece celý člověk, jak jeho hmotná část -tělo, tak i část duchovní - duše (Mt 10,28).



Re: Nefeš je lidský duch v těle, narozený z Božího dechu (ruach) Gn 2,7) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 10. říjen 2011 @ 08:49:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Písmu se vyskytuje výraz "duše" s různým obsahem, označující různé věci, podle toho, co tím konkrétní svatopisec zrovna hodlal vyjádřit.

Každý se o tom může sám přesvědčit.

Pokud přisoudíme výrazu "duše" obsah: mysl, city, vůle a pod., mluvíme o čemsi docela jiném, než když dáme výrazu "duše" význam: osobnost člověka, jádro vnitřního člověka, jeho samotnou existenci před Bohem, jeho skutečné . Lidské Já totiž leží kdesi mimo tělo, přesto však s tělem souvisí. Během sedmi let se v lidském těle činností metabolismu vymění každá molekula. je to už docela jiná hmota, přesto jsem to stále já, ať je mi šest let, nebo šedesát.

Pokud se tedy máme smysluplně bavit o lidské duši, nejdřív se musíme domluvit na obsahu tohoto slova, na tom, co je lidská duše doopravdy, jinak budeme mluvit každý o čemsi jiném.



Re: Co se narodilo z těla, je duch (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 10. říjen 2011 @ 09:25:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už při tělesném narození má každý člověk nesmrtelnou duši (tělo je smrtelné, duši zabít nelze - Mt 10,28).

Tato nesmrtelná duše má svůj původ v Božím dechu (ruach). Nefeš tedy označuje bytost, oživovanou dechem života, který se projevuje také duchem (ruach).

Ruach je síla, jejímž prostřednictvím Bůh jedná, tvoří. U člověka je to dar od Boha.
Člověk je na Bohu neustále bytostně závislý - ať už si to uvědomuje, nebo ne (Sk 17,28).

Každý člověk ( i pohan) má tedy také nesmrtelnou duši, obdarovanou svědomím, které ho obviňuje, nebo obhajuje (Ř 2,14-15), má své vnitřní (duši), které podvědomě touží po společenství s Bohem.

Všichni lidé, jak znovuzrození, tak neznovuzrození se tak podle způsobu svého žití mohou rozdělit na dvě základní skupiny:
jedni žijí podle těla (v řecké filosofii si třeba říkali epikůrejci)
a druzí usilují o žití podle ducha (v řecké filosofii si říkali stoikové).


Pokud se vrátíme k zobrazení člověka jako trojúhelníku, z něhož jedna strana patří tělu, druhá duchu (tedy lidské duši) a třetí strana má být vyhrazena Bohu, vidíme, že člověk má možnost sám si zvolit, kdo zabere tuto třetí stranu. Pokud zvolí život podle těla, dosadí na tuto stranu vlastní egoismus, modly, nebo dokonce satana. Jeho vlastní touha duše po Bohu bude zbývajícími dvěma stranami "přehlasována, bude úpět v otroctví hříchu.

Vidíme však, že i pohané, díky hlasu svědomí, mají možnost volit život podle ducha (který sice není tak plnohodnotný jako u člověka znovuzrozeného v Kristu), ovšem také může vést ke spasení. Víra je nezaslouženým darem. Kdo více dostal, od toho bude také více požadováno!

Až tehdy, když člověk dovolí Bohu, aby zabral tuto třetí stranu trojúhelníku (aby přišel a učinil si v člověku příbytek - J 14,23) - až tehdy se člověk stává skutečným obrazem Boha ve světě viditelném, jen tehdy může opravdu zjevovat viditelným způsobem Boha ve světě.
A to je smyslem lidské existence - viditelně zjevovat Boha a skrze toto konání dozrát pro nebe, dozrát pro život s Bohem v nebi.



Re: Co se narodilo z těla, je duch (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 10. říjen 2011 @ 16:13:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

ještě jednu doplňující otázku.

Co se tedy při znovuzrození narodí? Co se narodí, co tu předtím nebylo?



Re: Co se narodilo z těla, je duch (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 10. říjen 2011 @ 16:54:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně se zdá, že mluvíte čínsky.



Re: Co se narodilo z těla, je duch (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 10. říjen 2011 @ 19:36:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
celkom fajn...až na to že znovuzrodenie sa nedeje len skrze krst...

znovuzrodený sme vzkriesením Ježiša Krista
1 Peter 1:3  Požehnaný Boh a Otec nášho Pána Ježiša Krista, ktorý nás zo svojho veľkého milosrdenstva vzkriesením Ježiša Krista z mŕtvych znovuzrodil pre živú nádej:

znovuzrodený sme Slovom Božím:
1 Peter 1:23  veď ste živým a večným slovom Božím znovuzrodení nie z porušiteľného, ale z neporušiteľného semena.

a tiež platí to že znovuzrodený sme skrze krst:
Títovi 3:5  spasil nás nie pre skutky spravodlivosti, ktoré sme konali, ale podľa svojho milosrdenstva, (a to) kúpeľom znovuzrodenia a obnovením skrze Ducha Svätého,

a znovuzrodený sme vierou:
na Nikodemovu otázku ,,Ako sa to môže stať ? (znovuzrodenie) J 3 kap. Ježiš odpovedá:
14  A ako Mojžiš povýšil hada na púšti, tak musí byť povýšený aj Syn človeka,
15  aby každý veriaci mal v Ňom večný život.
16  Lebo tak Boh miloval svet, že svojho jednorodeného Syna dal, aby nezahynul, ale večný život mal každý, kto verí v Neho.

tak to bolo v prvej cirkvi a je tomu aj dnes...na základe počutého Slova a viery Boh dáva nového Ducha, znovuzrodzuje a až potom nastáva krst, je možné že znovuzrodenie sa udeje aj priamo pri krste....
Duch totiž veje kam a ako chce...

ivanp



Re: Co se narodilo z těla, je duch (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. říjen 2011 @ 13:09:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hebrejské slovo "nefeš", kterým Písmo nazývá právě stvořeného člověka (srv. Gn 2,7) značí životní dech ( a v širším slova smyslu hrdlo), který je u zdroje života a při smrti mizí.
Tímto výrazem se ve SZ často označuje člověk nebo zvíře jakožto živoucí tvor (Gn 14,21; Ex 1,5; Ex 12,4;), nebo v různých  funkcích svého tělesného či citového života, které jsou však vždy provázány  se subjektem osoby (Gn 2,21).

Výraz: "Má duše" bývá často exivalentem výrazu "já sám" a při skloňování může nahrazovat zájmeno (mně, mne, sobě, sebe a pod.) Toto platí i pro výrazy: "můj život", "má tvář", "má sláva".

Tyto rozdílné výrazy slova "duše" přetrvají i v Novém Zákoně (psyché), srv. Mt 2,20; Mt 10,28; Mt 16,25-26; 1 Kor 4,16; 1 Kor 15,44.




Je třeba mít na paměti také vývoj jazyka.
I za našeho krátkého života změnila některá slova svůj původní význam.
Bible byla psána v rozmezí několika tisíc let a některá slova dostávají pozměněnou náplň. Různí svatopisci se vyjadřovali adekvátně podle doby, ve které žili.



Re: Co se narodilo z těla, je duch (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 11. říjen 2011 @ 14:05:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

asi jsi mě správně nepochopil, možná jsem se nevyjádřil jasně.
Proto odpovídáš nějak mimoběžně.

Já se neptám, jak ty si představuješ znovuzrození, co je podle tebe znovuzrození.


Mně se jedná o to, proč na podporu tvých tvrzení, že duše je duch, lidská duše je duchem, lidská duše byla stvořena pro život s Bohem, používáš Ježíšovo slovo:
"Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je duch. "?

Jaké máš k tomu důvody či pohnutky.
Rozumíš tomu tak, že každý člověk při svém tělesném narození se zároveň rodí z Ducha jako duch?

Prosím o jasnou a stručnou odpověď



Re: Co se narodilo z těla, je duch (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. říjen 2011 @ 20:13:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Možná pro oka používáme špatné pojmy na to, abychom mu vysvětlili tyhle křesťanské základy.


  Je mnoho cest, kterými se lidé snaží poznávat boha, všlijaké bohy i skutečného Boha. Jsou cesty duševní, jsou cesty tělesné.

  Většina náboženství je duševních: Snaží se k Bohu dostat rozumem, poznávat Boha rozumem (jak je to hezky popsané v článku Dvě knihy od Boha.), prožívat nějaké pocity (což je hezky popsané v článku Krása vytváří jednotu.).  Náboženství tohle oboje obvykle umí dodat: Pastvu pro rozum a povnášející pocity. Když se k tomu přidá nějaká soustava skutků, které musí člověk vykonat tělem (posty, poutě, sex, ...) má člověk v náboženství vystaráno, plný úvazek nadosmrti.

  Ale to, co je při poznávání Boha důležité není ani rozum, ani pocity, ani skutky. I když je člověk mdlého rozumu, i ten nejhloupější jak říká písmo, může poznat Boha. I když člověk leží chromý na posteli a neudělá jeden jediný skutek, může poznat Boha. Je jedno, když je člověk veselý nebo uzavřený, prožívá krásu při fotbale nebo na koncertě: Tak i tak může poznat Boha.


  Bůh se titiž nepoznává ani krásou, ani rozumem, ani lítostí, ani radostí, ani smutkem ani veselostí, ani tělem, ale srdcem.


  Myšlení člověka či pocity jsou pevně spjaté s tělem, jsou tělesné. Když člověk přijde o kus mozku, přijde o inteligenci, vzpomínky. To je dost nepříjemné, ale když člověk přijde o srdce, je teprve v průšvihu.


  Člověk, který má čisté srdce uvidí Boha. Čistý rozum nebo čisté tělo je taky príma, ale k poznání Boha moc nepřispěje.

  Člověk, který má dobré srdce je před Bohem vzácný. Člověk, který má dobrý mozek je vzácný ledatak na hostině kanibalů.

  To, co má člověk v srdci se projeví navenek v pocitech, vůli, mysli i těle. To, co vystupuje ze srdce znečišťuje člověka.

  Srdce člověka je to místo, které je buď masité, nebo kamenné. Pokud má člověk měkké srdce, poznává Boha. Pokud má člověk měkký mozek, není mu to při poznávání Boha nic moc užitečné.


  Rozum je tu proto, abychom mohli dobře a kvalitně poznávat věci. Srdce pak od toho, abychom mohli dobře poznat lidi - a Boha.


  Srdce člověka je to místo, pro které je učené Slovo. Ne mozek, tělo či pocity.

  Srdcem se věří ke spravedlnosti před tím, než se pak ústy vyznání děje ke spasení.


  Srdce člověka je to, co Bůh mění při novém narození. Vyndá to mrtvé v hříchu, kamenné, a vloží nové, čisté, masité srdce. Mozek i tělo zůstávají docela stejné - ty totiž nejsou žádný podstatný problém.


  Když má pak člověk čisté srdce, myšlení i tělo se přizpůsobí.





Re: Co se narodilo z těla, je duch (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 12. říjen 2011 @ 08:03:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duše - "nefeš", kterým Písmo nazývá právě stvořeného člověka (srv. Gn 2,7) neznačí životní dech náhodou.

Tato nezbytnost dýchání je vyjádřením podstaty člověka, vyjádřením jeho naprosté existenční závislosti.

Tělo dýchá vzduch a viditelně tak zjevuje neviditelnou skutečnost, že i  lidská duše - duch se všemi vztahy, city i vášněmi, potřebuje "dýchat " Boha, vytvářet s Bohem společenství v lásce.



Vezmeme - li tělu vzduch - následuje smrt těla.

Vezmeme - li nesmrtelné lidské duši Boha - následuje také smrt věčná, věčné utrpení bez "dýchání."



Na věčném zavržení je hrozným právě to, že si ho člověk stále uvědomuje, že člověk i tak stále existuje, ale nemůže se "nadechnout". Sám si Boha svým způsobem žití zakázal.
A nemylme se - věčně zavržena není jen lidská duše (jakýsi imaginátrní duch, nad kterým lze snad mávnout rukou)!
Věčně zavržen bude celý člověk i se svým vzkříšeným tělem a věčně bude cítit i fyzickou bolest.



(Gn 2,16-17)
Hospodin Bůh člověku přikázal: "Z každého stromu v zahradě můžeš svobodně jíst,
kromě stromu poznání dobra i zla. Z toho nejez, neboť v den, kdy bys z něj jedl, jistě zemřeš."

Tento verš má více významů v různých rovinách, ale zcela zřetelně vyjadřuje podstatu existenční závislosti člověka (živé duše - nefeš) na Bohu. Hříchem člověk ztrácí s Bohem toto společenství a bez Boha následuje pro lidskou duši stav duchovní smrti.

Právě pro tyto důsledky se takový hřích nazývá hříchem ke smrti (1 J 5,16).




Re: Co se narodilo z těla, je duch (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 16. říjen 2011 @ 15:19:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak co, dušičky, vás to ještě pořád baví ?



Shrnutí: Co se narodilo z těla, je duch (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 21. říjen 2011 @ 22:09:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže jestli jsem ti oko správně porozuměl, Ježíš ve vašem římském výkladu v Evangeliu Jana 3 hovoří toto:


„Amen, amen, říkám ti Nikodeme: Při početí ses narodil z Ducha jako duch, proto můžeš spatřit Boží království. Co se narodilo z těla, je tělo, co se narodilo z Ducha, je duch. Nediv se, že jsem ti řekl: Každý se při početí narodil z Ducha. Ale pokud chceš
povýšení tvého ducha v důstojnosti, získat novou kvalitu života, získat nový duchovní rozměr a otevřené nové obzory žití s Bohem, musíš se znovuzrodit."


„Jak se to může stát? Jak se může člověk narodit, když je starý?“ řekl na to Nikodém. „Může se snad vrátit do matčina lůna a podruhé se narodit?“

„Ty jsi učitel Izraele, a nevíš to?“ odpověděl mu Ježíš. „Amen, amen, říkám ti, zásadně se nezrozuje staré lidi, ale miminka. Kdo nepřijme svátost křtu, kdo se nepokřtí ve vodě, nemůže být znovuzrozen celý jeho člověk - nemůže dojít povýšení ducha v důstojnosti a získání nesmírné důstojnosti těla. Jinak se ještě můžeš nechat pokřtít a být tak znovuzrozen před soudnou stolici Kristovou, když to za života nestihneš.

Ale i bez znovuzrození můžeš vejít do Božího království, protože ses již při početí narodil z Ducha jako duch, jen tvůj duch a tělo nebudou v té pravé důstojnosti."







Re: Co se narodilo z těla, je duch (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 01. listopad 2011 @ 22:06:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Co se narodilo z těla, je duch

Už přes 300 příspěvků ?  Bojím se drazí bratří ,že to, co se narodilo z těla ,bude oko.



Stránka vygenerována za: 1.77 sekundy