Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 466 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

oko
Ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116495612
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Sabat nebo sobota?
Vloženo Pondělí, 01. prosinec 2014 @ 21:45:23 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Písmo ukazuje, že zákon Mojžíšův (nikoliv nařízení daná Adamovi, Noemu nebo Abrahamovi) byl přidán pouze do příchodu Krista (Ga 3,24) a pro svou zastaralost (Žd 8,13) byl skrze kříž zcela a kompletně vyprázdněn (Žd 9,10; Kol 2,14; Ef 2,14–15). Ne jeho část, ale celý kompletní zákon, ten, jenž byl dán Mojžíšovi a jehož součástí je desatero včetně svěcení soboty – sabatu. Nikdo před Mojžíšem, ani Adam ani Abraham ani Noe sabat nesvětili a slovo „sabat“ není v knize Genesis zmíněno ani jedenkrát. První přikázání světit sabat vydává až Mojžíš v 16. kapitole Exodu. Citace knihy Genesis 2, 2–3, která je součástí desatera, nepředstavuje datum, kdy byl sedmý den institucializován, ale Mojžíš zde Izraelitům vysvětluje, proč byl institucializován: protože Bůh „sedmého dne odpočinul“(Ex 20,11).

Neděli křesťané nepovažují za náhradu sabatu, jak se domnívala Whiteová, nýbrž je pro ně dnem, kdy se scházejí k bohoslužbám, v upomínku na Kristovo vzkříšení (J 20,9) a k lámání chleba (Sk 20,7). Nejedná se však o žádné svěcení sedmého dne. Vyprázdnění zákona však v žádném případě nedává křesťanům svobodu vraždit, krást a cizoložit, neboť křesťané jsou pod zákonem Kristovým (Gal 6,2), který je nazván novou smlouvou, založenou na lepších zaslíbeních a jejímž prostředníkem není Mojžíš, ale Kristus (Žd 8, 6–7). Zákon byl dán pouze do doby jeho příchodu (Ga 3,19). Tohoto prostředníka Nové smlouvy předpověděl již Mojžíš (Dt 18,15) a apoštol Petr v něm rozpoznal o letnicích Krista (Sk 3,22).Tak byla skrze kalich uzavřena Nová smlouva (L 22,20), která je potvrzena křtem (1 Pt 3,21) a připomínána Večeří Páně (L 22,19). Připomínka staré smlouvy mezi Bohem a Izraelem – sabat (Ex 31,13, Lv 24,8), jež byla stvrzena obřízkou (Sk 7,8) byla proto vyprázdněna křížem. Kvůli tomu také Pavel, farizeus a milovník zákona, který si byl lépe než kdokoliv po něm vědom moci kříže, napsal: „Nikdo tedy nemá právo odsuzovat vás za to, co jíte nebo pijete, nebo kvůli svátkům, kvůli novoluní nebo sobotám“ (Ko 2,16) a galatské křesťany před takovou praxí dokonce varoval: „Dodržujete ustanovení pro dny a měsíce, období a roky! Bojím se, aby úsilí, které jsem vám věnoval, nebylo nakonec nadarmo“. (Ga 4,10–11). Vnější věci jako dodržování dnů jsou dnes pouze záležitostí přesvědčení. „Někdo rozlišuje dny, jinému je den jako den. Každý nechť má jistotu svého přesvědčení“. (Ř 14,5)Pavel v dopise Timoteovi proto píše, že zákon není určen pro spravedlivého (1 Tim 1,8). Tímto spravedlivým se člověk stává bez skutků zákona z víry (Ř 3,28), která vychází ze slibu, danému Abrahamovi ještě před vyhlášením desatera, a který se naplnil v Kristu (Gal 3,16–17). V životě církve se naplnění tohoto slibu projevilo obdržením zaslíbeného Ducha svatého, skrze víru v Kristovo vzkříšení (Ga 3,14). Skrze tohoto Ducha je do srdcí křesťanů vylita láska (Ř 5,5), jež nás uschopňuje k plnění „nového“ přikázání lásky (J 13,34). Právě z tohoto důvodu není desatero určeno pro spravedlivého, ale pro hříšníka.Jestliže křesťan z moci Ducha svatého miluje svého Pána, nebude se klanět jiným bohům. Pokud křesťan má rád své rodiče, bude o nich mluvit v úctě. Pokud mile svého bližního, nebude o něm křivě svědčit a pokud miluje svoji manželku, nebude cizoložit. Do sobotního odpočinku, který byl dříve zákonem přikázán, křesťan rovněž vešel skrze víru, a ne pouze na jeden den v týdnu (Žd 4,3). Proto křesťan nežije pod kletbou zákona, ale pod milostí, která jej naopak z moci hříchu vysvobodila a nepotřebuje již nad sebou dozorce (Ga 3,25). Milost nám není dána k tomu, abychom Boha poslouchat nemuseli, ale naopak proto, abychom jej s čistým svědomím mohli z moci zaslíbeného Ducha poslouchat mnohem více.Rozdíl mezi starými a novými přikázáními, včetně desatera, shrnul Pán Ježíš v „kázání na hoře“, kdy žádal spravedlnost mnohem vyšší než tu, kterou mohla zajistit litera zákona. Vrahem již není jen vrah, ale i ten, kdo se hněvá bez příčiny a smilníkem je již ten, kdo se na ženu dívá chtivě. Milost z moci Ducha tedy žádá mnohem více než žádalo desatero a ten, kdo zpytuje srdce i ledví se s pouhou literou rozhodně nespokojí.V epištole Galatským Pavel stavění spásy na základě dodržování přikázání starého zákona dokonce nazývá jiným evangeliem (Ga 1,6) a návrat k dodržování přikázání skutků zákona k popření kříže (Ga 3,21) a návratu k vesmírným mocnostem a modlářství (Ga 4,9–10). Nikde v Novém zákoně proto nejsou křesťané ani náznakem vedeni k svěcení sedmého dne a dokonce jeruzalémský synod, který se právě problematikou zákona a milostí zabýval, nic takového křesťanům neuložil (Sk 15).


"Sabat nebo sobota?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Sabat nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 09:53:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že je to srozumitelné, ale to není nic pro místní fanatiky, kterým nejde o pravdu a čistotu víry, ale o plamený boj proti Kristu s praporem Krista. Bohužel takovým poblouzněným vzkazuje Písmo sv., že jim není pomoci a lze jen doufat, že obdrží od Pána milost si tu smyčku Satana sundat, když si ji sami dobrovolně navlékli. Pozor, to nejsou má slova a myšlenky, to jsou slova Písma sv.



Re: Sabat nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: nokia v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 08:03:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fuj! Myslivec napodobuje pana Prezidenta:

Na diskusi s Brusličkou se výborně ukázalo co jsi  Sosno zač!Sosno pro to co zde předvádíš, proto jak zde vystupuješ je jedno velmi vhodné slovo- z*****! Ty tady jasně kopeš za katolíky a přitom popíráš že katolík jsi. Přesně tak se chovají z*****i! U z*****a se těžko poznává čí je a co je zač!  A proto se jim říká z*****i! Víš jaký je konec všech z*****ů? Nakonec se k nim nehlásí nikdo
JE MOŽNÉ ABY TOTO NAPSAL KŘESŤAN ? pozn. autor je Myslivec
Nokia



Re: Sabat nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 05:54:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se všichni tak snaží vehementně potřít SOBOTU.  To se raději stanu katolíkem a přijmu vysvětlení z katechismu než abych věřil TÉDLE SLÁTANINĚ!!!!



Re: Sabat nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 13:45:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprostý souhlas s článkem. Všem, co hájí sobotu, jako nařízený den odpočinku, bych doporučil si zjistit, co to slovo sobota vlastně znamená. Stačí si vzít Biblický slovník a číst: Naše slovo sobota je odvozeno z hebrejského šabbát a to je odvozeno od slovesa šábat, které se překládá ustati, přestati, upustiti od něčeho. Bylo to označení jakéhokoliv posvátného dne, kdy se nepracovalo, např. svátku smíření. Čili šábat nebyl den, který my nazýváme sobotou, ale byl to den odpočinutí od práce a určený k oslavě Boha. Čili Bůh nenařídil Mojžíšovi slavit sobotu, ale různé dny odpočinutí a především pak sedmý den v týdnu. Tady se ukazuje, jak špatný překlad znehodnotí výpověď Písma. Žádná sobota v našem slova smyslu v Písmu není. Stejně tak znehodnocují výpověď Písma slova Kristus, křest, církev, biskup..... tím, že buď nejsou přeložena, nebo jsou to umělé náboženské pojmy. Neznalí křesťané se pak kvůli tomu hádají o správné chápání Písma.
Takže přijmout pro své tělo Boží řád odpočinutí sedmého dne po šesti pracovních, není nic špatného a je i vědecky prokázáno, že to našim tělům i duším prospívá. Však také Bůh chcve pro nás jen dobré. Ale není to nic spasitelného a Bohu je jedno, který den v týdnu budeme odpočívat od práce, jestli ve středu, nebo v neděli. A co se týče našeho ducha, tak v Kristu jsme vstoupili do trvalého dne odpočinku a nejsme vázáni žádnými konkrétními dny. Je to na rozhodnutí konkrétních společenství, kdy se budou scházet ke slyšení slova, k modlitbám a slavení Večeře Páně.
Teď pro Hiraliho(a nejen jeho): Hirali, až zjistíš, že z Bible věčný život nevyčteš, tak ho můžeš přijmout skrze přijetí Ježíše jako svého Pána a Spasitele. Uzavři s ním Novou smlouvu v jeho krvi a stvrď ji křtem a on bude bydlet v tvém srdci a ty budeš prožívat věčnou duchovní sobotu, neboli odpočinutí od svých snah získat věčný život studiem Bible.
Prostě, to co Ti chybí, nenajdeš ve slavení sobot, ale v živém Ježíši Kristu, když ho pozveš do svého srdce a předáš mu vládu nad svým životem. Pak pochopíš, stejně jako ap. Pavel, že hádat se o sobotu je naprostý nesmysl.



Re: Sabat nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 14:23:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek stojí za studium. Některé myšlenky jsou dobré. Desatero se tedy vyprázdnilo, ale čím je nahrazeno? Copak jeho obsah byl špatný? Špatné je to, pokud jen v něm vidíme záchranu. Desatero nás bezhříšným neudělá.

Nedokážu pochopit , kam se ztratila ta sobota? Den odpočívání, ale i den  většího spojení  s Bohem. Sedmý den byl požehnán v ráji. To už nemá cenu? Pak i manželství nemá cenu, když bylo požehnané v ráji??

Vlastně tedy nemusíme žádný den odpočívat? Žádný den věnovat hlavně Bohu? Copak člověk zapřažený  šest dní v práci  nemá odpočívat?

Něco na tom je pokrytecké? Má člověk každý den na Boha tolik času jako v den odpočinku? ( sobota, neděle ...)?




Re: Sabat nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 03. prosinec 2014 @ 12:14:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..jedným z bludov adventismu je presvedčenie že sobota je pečať ktorá potvrdzuje pravé kresťanstvo od falošného... kresťania vedia že žiadna sobota nie je pečať, ale písmo hovorí o zapečatení kresťana Duchom svatým... pravou pečaťou ktorá oddeľuje kresťana od sveta je Duch svatý...

k tomu uvádzam stať z knihy volne dostupnej na nete:  ,,Sobota nebo neděle? Studie o závaznosti zachovávání týdenních sobot pro novozákonní církev,,

1. Sobota jako pečeť a neděle jako znamení šelmy?
E. G. Whiteová ve svých spisech tvrdí:
... sobota čtvrtého přikázání je pečeť živého Boha (Great Controversy [Vítězství lásky Boží], str.640 - r.1888)
Znamení či pečeť Boha je zjevena v zachovávání sedmého dne soboty... Znamení šelmy je jejím opakem -
zachovávání prvního dne týdne. (Testimonies, sv.8, str.117 - r.1904)
Písmo jednoznačně říká, že pečetí je Duch svatý a nikoli sobota čtvrtého přikázání:
V něm byla i vám, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium o svém spasení, a uvěřili mu, vtisknuta pečeť
zaslíbeného Ducha svatého jako závdavek našeho dědictví na vykoupení těch, které si Bůh vydobyl k chvále
své slávy. (Ef 1,13-14)
A nezarmucujte svatého Ducha Božího, jehož pečeť nesete pro den vykoupení. (Ef 4,30)
Ten, kdo nás spolu s vámi staví na pevný základ v Kristu a kdo si nás posvětil, je Bůh. On nám také vtiskl
svou pečeť a do srdce nám dal svého Ducha jako závdavek toho, co nám připravil. (2K 1,21-22)
Neděle jako den shromáždění Izraele o Letnicích je uvedena již ve Starém zákoně (Lv 23,11.15.16.21) a
podobně i novozákonní církvi byl dán dar Ducha Svatého a tím i její formální ustanovení o Letnicích, tj.
v neděli (Sk 2,1). Neděle tedy nemůže být znamením šelmy.
Pozn.: Pokud by pečetí následovníků Krista byla sobota, očekávali bychom naopak, že i vylití Ducha mělo proběhnout v sobotní den.
Tvrzení E. G. Whiteové o sobotě jako Boží pečeti tedy stojí v protikladu k Písmu a jako takové je
proto nelze akceptovat.
Pozn.: Po konfrontaci s výše uvedenými texty adventisté připouštějí, že pečetí je Duch Svatý, ale dodávají, že sobota je viditelným
znamením této pečetě. Podle NZ však k zapečetěné dochází, když člověk uvěří v Krista a je obnoven skrze Ducha Svatého. Je to
paralelní stav k vejití do pravého Božího odpočinku (Mt 11,28-30). V Nové smlouvě se pak viditelnou připomínkou Krista stává Večeře
Páně.
2. Přikázání Boží a svědectví Ježíšovo
Drak v hněvu vůči té ženě rozpoutal válku proti ostatnímu jejímu potomstvu, proti těm, kdo zachovávají
přikázání [entole] Boží a drží se svědectví Ježíšova. (Zj 12,17)
... Kdo vydává svědectví Ježíšovi, má ducha proroctví. (Zj 19,10)
Výklad CASD:
Žena je cíkev, ostatní její potomstvo (ostatek) je část této církve žijící v posledních dnech. Tento ostatek se
vyznačuje následujícími charakteristickými rysy: 1) zachovává Boží přikázání, což je desatero včetně soboty
a 2) drží se svědectví Ježíšova což je 3) dle Zj 19,10 duch proroctví, který se projevil v životě a díle E. G.
Whiteové. Proto se Církev Adventistů sedmého dne považuje za jedinou pravou církev, ostatek poslední
doby, o kterém se mluví v knize Zjevení.
Uvedený výklad je však založen na nesprávné exegezi.
1. Výraz přikázání [entole] Jan (autor evangelia, tří epištol a knihy Zjevení) nikdy nepoužívá jako odkaz na
starozákonní nařízení, ale vždy jím odkazuje na novozákonní přikázání lásky. Když naopak odkazuje na
starou smlouvu, vždy používá výaz zákon [nomos]. Proto výtaz Boží přikázání ve Zj 12,17 neoznačuje
desatero.
A to je jeho přikázání [entole]: věřit jménu jeho Syna Ježíše Krista a navzájem se milovat, jak nám přikázal
[entolen]. Kdo zachovává jeho přikázání [entolas], zůstává v Bohu a Bůh v něm; že v nás zůstává,
poznáváme podle toho, že nám dal svého Ducha. (1J 3,23-24)
A tak máme od něho toto přikázání [entole]: Kdo miluje Boha, ať miluje i svého bratra. (1J 4,21)
2. Řecký výraz svědectví Ježíšovo [marturian iesou] lze překládat jako svědectví od Ježíše (Ježíš svědčí)
nebo svědectví o Ježíši (Ježíš je předmětem vydávaného svědectví). Oba překlady jsou z hlediska syntaxe
správné. Jedná se tedy o proklamaci pravdy od Ježíše a/nebo o Ježíši, což je de facto definice evangelia.
Tento výklad je povtrzen všemi místy, kde se tento termín vyskytuje v knize Zjevení: Zj 1.1.2; 1,9; 6,9; 20,4.
Ti, o kterých mluví náš diskutovaný text Zj 12,7, jsou tedy lidé, kteří zachovávájí Boží novozákonní přikázání
a drží se pravdy od/o Ježíši.
Parelelu nacházíme ve Zj 14,12: Zde se ukáže vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a věrnost
Ježíši (dosl. Ježíšovu víru [pistin iesou])
Z obou textů Zj 12,17 a 14,12 je zřejmé, že svědectví Ježíšovo = víra v Ježíše. Podstatou evangelia je
věřit dobré zprávě o Kristu.
3. Ve světle uvedeného výkladu pak interpretujeme výraz duch proroctví [pneuma tes profeteias] ze Zj
19,10 jako poukázání na skutečnost, že každé pravé proroctví, pokud je správně interpretováno, vždy
ukazuje na pravdu, která se nějakým způsobem týká Krista. Duch proroctví je pravda o Ježíši.
Závěr: je zřejmé, že Zj 12,17 a 19,10 nemají žádnou souvislost se spisy E. G. Whiteové. Naopak, výklad
CASD staví spisy uvedené autorky na místo Kristova evangelia a tím se dopouští nejen mylného, ale přímo
heretického výkladu těchto textů.
3. Změna soboty na neděli Římsko-katolickou církví
E. G. Whiteová:
V prvních stoletích zachovávali pravou sobotu všichni křesťané... Satan však s velkým důvtipem
působil...aby se pozornost lidu obrátila k neděli, byl tento den učiněn svátkem na oslavu Kristova vzkříšení.
V neděli se pak konaly bohoslužby a byla pokládána za den odpočinku; sobota byla přitom stále
zachovávána jako svatá... Na počátku čtvrtého století vydal císař Konstantin nařízení, jímž učinil
neděli veřejným svátkem po celé Římské říši. Den slunce byl uctíván jeho pohanskými poddanými a byl
ctěn i křesťany; císař se záměrně snažil spojit protivné zájmy pohanství a křesťanství... čas od času se
konaly velké sněmy, na nichž se scházeli církevní hodnostáři z celého světa. Téměř na každém sněmu
byla sobota, kterou ustanovil Bůh, o stupeň snížena, zatímco neděle byla o stupeň povýšena. Tak se
stalo, že nakonec byl pohanský svátek uctíván jako božské zařízení, kdežto biblická sobota byla prohlášena
za pozůstatek židovství a ti, kdož ji zachovávali, byli dáváni do klatby.
(E. G. Whiteová - Vítěztví Lásky Boží, str.39-40 české vydání 1969)
Když byl Konstantin stále ještě pohanem, vydal edikt nařizující všeobecné zachovávání neděle jako
veřejného svátku po celé Římské říši. Po svém obrácení zůstal pevným zastáncem neděle a jeho dřívější
pohanský edikt byl tak posílen jeho zájmem v nové víře. Avšak uznání prokazované tomuto dnu nebylo
stále ještě dostatečné k tomu, aby zabránilo křesťanům považovat sobotu za svatou Hospodinu.
Musel být učiněn další krok: falešná sobota musela být vyvýšena na roveň s pravou. Pár let po vydání
Konstantinova ediktu ustanovil Římský biskup pro neděli název Den Páně… Původní sobota byla stále
zachovávána. (4SP 55)
Historicky mylná tvrzení E. G. Whiteové:
1. Není pravda, že v prvních staletích sobotu zachovávali všichni křesťané. Naopak shromažďování
církve v neděli je bezpečně známo kolem r. 100 a o cca 40 let později je pravděpodobně již
obvyklým dnem shromažďování ve většině sborů. Je pravda, že sobota byla nějaký čas (nejdéle
však do 2. stol.) zachovávána u některých křesťanů ze židů. Tyto křesťansko-židovské skupiny však
brzy upadly do herezí a ocitly se mimo hlavní proud křesťanstva. U křesťanů z pohanů však
k zachovávání soboty s největší pravděpodobností vůbec nikdy nedošlo.
2. Neděle neměla v křesťanství nikdy status „nové“ soboty, tj. nebyla nikdy považována za její náhradu.
Byl to pouze vhodný den pro shromažďování církve, který s sebou nenesl soubor zákazů a nařízení
jako tomu bylo u židovské soboty.
3. Den bohoslužeb nebyl projednáván na všech církevních sněmech a nebyl neustále v centru
pozornosti „na každém sněmu“.
4. Označení Den Páně pro neděli je známo již z 1. století (viz Zj 1,10) a není tedy výmyslem Římského
biskupa ve 4. století.
Uznávaný adventistický teolog S. Bacchiocchi ve své knize From Sabbath to Sunday (1977) odmítl
„inspirované“ tvrzení E. G. Whiteové o tom, že změnu soboty na neděli zavedla Římsko-katolická církev
(edikt císaře Konstantina z r. 321). Bacchiocchi správně rozpoznal, že v době, kdy k této změně došlo, ještě
Římsko-katolická církev zdaleka neexistovala, a proto ve své práci tvrzení Whiteové odmítá jako historicky
nesprávné. V důsledku tím však také zásadně diskredituje její roli jako Božího proroka. Je paradoxní, že
CASD jeho závěry přijala a přesto stále věří, že E. G. Whiteová je neomylným Božím prorokem.
Závěr
Interpretace soboty jako pečetě a výklad Zj 12,17 od E. G. Whiteové neobstojí ve světle biblické exegeze.
Také její tvrzení o okolnostech změny soboty na neděli nejsou v souladu z historicky ověřenými fakty.
Uvedené skutečnosti tak přinášejí vážné pochybnosti o pravosti jejího prorockého pověření, jak ho vyznává
CASD.



Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy