Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429579, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 594 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116497044
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Kdo by se nebál Božího soudu?
Vloženo Neděle, 14. prosinec 2014 @ 23:06:12 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Když Pán Ježíš v Matoušovi hovoří  o konečném soudu, mluví otevřeně a tak, aby to každý pochopil.

 

Mat 25/31-46  Přečtěte si a zamyslete se se  mnou!

 

Když nad tím přemýšlím, tak si uvědomuji, že Pán Ježíš, který znal dobře lidskou psychiku, zde použil ke konci  i prvek strachu o naše já. A kdo by se sám o sebe nebál a nestrachoval.



     Tehdejší Židé měli určité představy i o pekle a zatracení. Proto se asi snažili tak houževnatě dodržovat Zákon, aby mohli být zachráněni skrze vlastní skutky. Pán Ježíš zná jejich myšlení, a proto využívá jejich představy. On totiž strach ze smrti a zatracení vede často člověka k jednání, které by jindy nečinil. A tak i dnešní čtenář, pokud se nezamyslí se nad Ježíšovými  slovy, může nabýt dojmu, že je dobré dělat dobré skutky hlavně proto, abychom neskončili v pekle. Může docházet k účelovému jednání, kdy pomáháme těm, které Pán Ježíš uvádí, ale neděláme to  z lásky, ale ze sebelásky. Proč? Když nepomůžeme, skončíme jako ti po levici. Pokud přistoupíme na takové pojetí  a takto to budeme chápat, pak bohužel jsme Pána Ježíše nepochopili.

 

A proto se ještě zamysleme!!

 

Všimněme si, co říkají ti po pravici, když se dozví, že budou zachráněni?

 

"Nevzpomínáme si...."

 

Na co si nevzpomínají? Na to, kdy, kde  a komu pomohli.

 

A vidíme zde   do jejich srdce. Oni si vůbec neuvědomovali dobro, které konali. Oni si nedělali seznam svých dobrých skutků. Oni mají v srdci lásku. Oni si prostě uvědomují, že někdo potřebuje pomoc a pomohou, protože si uvědomují, jak by jim bylo  na jeho místě. Jdou stranou předsudky i nenávisti. Druhý potřebuje pomoc a tak mu pomůžeme. Nezištně jako ten Samaritán, který mohl klidně mít předsudky a nechat toho ubohého bez pomoci. Neudělal to a Pán Ježíš jeho jednání dává za příklad.   A o těchto skutcích lásky ( nikoliv sebelásky) si On sám vede přehled a zná je. Proto je to On, kdo si své věrné do svého království vybírá. On má přehled a vidí do našeho srdce.  On do svého království nepřijímá toho, kdo kalkuluje se svými dobrými skutky, aby si zasloužil  Boží království. To by bylo pohrdání Boží milostí  a  neuvědomění si svého hříšného stavu.

 

A jak to máme udělat, abychom mysleli jako ti po pravici? Co máme udělat pro věčný život a záchranu před peklem ?

 

Potřebujeme nové srdce, které nemyslí jen na sebe? Kde není na prvním místě strach o naše já.

 

Takové srdce může dát jen Pán Ježíš. To je to obřezané srdce, zbavené všeho, co člověku v duchovním životě  škodí. S takovým srdcem budeme u Božího soudu po pravici díky Pánu Ježíši, který za to zaplatil, aby nám skrze Ducha Svatého takové srdce mohl nabídnout a zachránit nás. To je srdce, které si uvědomuje Boží milost, skrze níž jsme zachráněni a v němž vzniká   vděčnost i radost. Na nějakou sobeckou kalkulaci našeho jednání zde již není místo.

 

Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný , kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.

 

 


"Kdo by se nebál Božího soudu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo by se nebál Božího soudu? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 14. prosinec 2014 @ 23:21:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A věřit neznamená být přesvědčený o existenci Krista!
Věřit znamená žít v Duchu pravdy pravdu, kterou nás Kristus po své cestě vede k životu. Víra je vztah s Kristem v pravdě. A pravdě se vydává svědectví vhod či nevhod!

Nejhorší postoj k pravdě kterou nám přinesl Kristus, lze pozorovat u katolických modloslužebníků. Překroucenou pravdu Krista propagují a šíří pohoršení. Každý skutečný kristovec k tomu nemůže mlčet!



Re: Kdo by se nebál Božího soudu? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 08:44:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
R.Bonnke hlásá Krista v Africe a kolik lidí uvěřilo; že jejich bůžci jsou Jahve! Zvěstovat skrze zázračná uzdravení je fajn byznys, kdo dává to "uzdravení"- to je otázka...



Re: Kdo by se nebál Božího soudu? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 20:02:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý postřeh, to "nevzpomínám si".

Píšeš však Františku "To je to obřezané srdce, zbavené všeho, co člověku v duchovním životě  škodí." Místo "duchovního života" napiš příště jen "života", neboť Kristovo srdce ovlivňuje nejen duchovní život, ale i tělesný se vším všudy. Jinak by to bylo to samé jako tvrdit, že do auta sice leji benzín, ale ono jezdí na sušenky :-)



Re: Kdo by se nebál Božího soudu? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 16. prosinec 2014 @ 07:53:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Všimněme si, co říkají ti po pravici, když se dozví, že budou zachráněni?
"Nevzpomínáme si...."
Na co si nevzpomínají? Na to, kdy, kde  a komu pomohli.


  Ahoj Františku.

  Ti lidé říkají:

‚Pane, kdy jsme tě spatřili hladového a dali jsme ti najíst, nebo žíznivého a dali jsme ti napít? Kdy jsme tě spatřili jako cizince a ujali jsme se tě, nebo nahého a oblékli jsme tě? Kdy jsme tě spatřili nemocného nebo ve vězení a přišli jsme za tebou?‘

  Ti lidé neznali Ježíše. Nepoznali ho v těch jeho maličkých.


  Jinak to píšeš moc hezky: V nebi budou lidi, kteří dělají věci nezištně, z lásky, z nesobeckých motivů. Zřejmě to mohou být i lidé, kteří Ježíše vůbec nepoznali, když to Ježíš říká. Pokud má člověk zničené, zkažené srdce, neopraví si ho sám vlastní snahou. To nové srdce dokáže dát jen Bůh.


  O lidech, kteří dělají všelijaké skutky účelově pro svoje náboženství a jeho požadavky se Ježíš v tom Matoušově úryvku o soudu nezmiňuje. Nezmiňuje se dokonce ani o konkrétních hříších, za které by byli lidé souzeni (jak si soud v ten den někteří omylem představují).

  Toník



Re: Kdo by se nebál Božího soudu? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 16. prosinec 2014 @ 10:53:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
K tomuto zamyšlení je třeba jasně říci, že před trůn slávy Pána Ježíše Krista budou shromážděny národy, aby byly souzeny a ti nejmenší bratři, o nichž se Pán zmiňuje, to budou Jeho bratři neboli my věřící v Krista, kteří budou kolem Pána, nikoli před Jeho trůnem slávy, jako národy, tj. lidé přeživší veliké soužení a všechny Boží rány, které přijdou. 
Pro nás věřící v Krista je Pánův trůn trůnem milosti, k němuž můžeme kdykoli a kdekoli přicházet, abychom přijali milosrdenství a nalezli milost ku pomoci v čas potřeby (Žd 4:16).

Tož tak.



Re: Kdo by se nebál Božího soudu? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 18. prosinec 2014 @ 10:23:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, přesně tak - soud před Trůnem velebnosti (=nebo Slávy) Kristovy, je soud pohanů, kteří přežijí velké soužení. Nikoliv soud věřících v Krista, kteří budou souzeni před soudnou stolicí Krista. Bůh nebude směšovat soud pohanů se soudem věřících. Soud se začíná od Domu Božího, takže v té době již budou mít věřící svůj soud za sebou a budou stát spolu s Kristem jako spolusoudci. 

Nevíte-liž, že svatí svět souditi budou? (1Kor 6,2) A svatí budou soudit i anděly a 12 apoštolů bude soudit 12 pokolení Izraele, jako spolusoudci s Bohem. Takže těžko mohou být souzeni společně. To odporuje vůbec Božímu principu nesměšování se s nevěřícími.

Tyto národy (= řecky ethnos = pohané) budou souzeni právě podle toho, jak se chovali k Ježíšovým nejmenším bratrům, tedy Židům nebo Kristovcům v době Velkého soužení, za pronásledování Antikrista. Mnozí pohané budou riskovat své životy i životy svých rodin, když budou těmto Ježíšovým bratřím pomáhat (i kdyby jim měli podat pouze pohár vody). A jestliže tito nevěřící pohané prokáží MILOSRDENSVÍ Ježíšovu lidu, pak i On spravedlivě prokáže milosrdenství jim, neboť je psáno, že milosrdenství vítězí nad soudem a také, že Bůh se k milosrdným má milosrdně a také jakou měrou měříte, takovou vám bude naměřeno. To je Boží spravedlnost. Ve SZ také Bůh nezničil národy, které se zachovaly přátelsky k Izraeli. Kromě toho je psáno, že vítězní Kristovci budou vládnout nad pohany - a to jak v Miléniu, tak i na Věčnosti. A kde by se tam ty pohanské národy vzaly? 





Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy