Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 426 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468814
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Ostatky svatých.
Vloženo Pátek, 30. září 2016 @ 10:29:31 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal oko

Zaznamenal jsem zde dotaz na toto téma a pokusím se na to odpovědět z pozice katolíka.
A myslím, že pravoslavní to vidí hodně podobně.


Na úvod několik logických zásad:

Úplný člověk je živou duší v těle. Takto byl stvořen Bohem hned na počátku své existence. Nebyl Bohem určen ke smrti, sám si hřích a ovoce hříchu - smrt těla - svobodně vybral. Bůh ale i tak chce, aby byli všichni lidé spaseni a tak lidstvo smířil sám se sebou v osobě Krista a jeho oběti.

Každý z lidí se tak dneska může svobodně rozhodnout pro život s Bohem, nebo pro své bytí bez Boha.



Svatí v nebi žijí spolu s Kristem v nebi (Žd 2,10-16).

Každý člověk v okamžiku smrti prochází skrze soudnou stolici Kristovu. Pokud žil s Bohem už v životě pozemském, přechází do věčného života v nebi - je Kristem ospravedlněn. Pokud žil ve hříších, ale nejpozději v okamžiku smrti z nich učinil pokání, Bůh jej i tak přijme pro své veliké milosrdenství. Ale protože pro život v nebi není takový člověk ještě plně připraven, dozrává v očistném utrpení.
Však člověk, který zemřel ve hříchu ke smrti a zůstal v něm zatvrzelým až do konce pozemského života, bude na Kristově soudné stolici odsouzen k bytí odděleně od Boha.



Bůh stvořil náš trojrozměrný vesmír (snad skrze velký třesk?) a v tom okamžiku teprve začal existovat i čas. Dnešní fyzika už nebere čas jako objektivní veličinu, nejde to. Běh času je ovlivněn gravitací - jinak běží čas na zemském povrchu, jinak už na družici kolem Země. Pokud by např. systém GPS tento rozdíl nekorigoval, způsoboval by na zemském povrchu nepřesnost zaměření cca 500m!
Čas je tedy pojem značně relativní, čím vyšší gravitace, tím více se zpomaluje. Na okraji černé díry čas přestává běžet úplně, běh času se zde zastaví. Tolik astrofyzika.



Z pohledu našeho běhu času poslední soud a vzkříšení těl nastane při posledním soudu na konci věků. Je zde tedy objektivně v našem běhu času určitý časový úsek mezi smrtí těla a následným vzkříšením těl na konci věků, časový úsek, který se neustále zmenšuje.




Když však člověk zemře smrtí těla, přechází jeho bytí do věčnosti.
 
Ať už toto lidské bytí nazveme nesmrtelnou lidskou duší nebo lidským duchem, pořád je to lidské bytí (člověk) a ten přichází před Kristovu soudnou stolici. Ale na věčnosti je náš běh času už vnímán docela jinak - jakoby z nadhledu. Věčnost je jenom neustálá přítomnost, čas zde nehraje žádnou roli, smrskává se k nule. A tak náš soud na konci věků už vlastně na věčnosti dávno probíhá - postupně, jak umíráme hned po smrti těla. Tedy i vzkříšení těl z pohledu věčnosti (absence běhu času) už vlastně také probíhá ...




Kristus je už nyní svrchovaným vládcem nebe i země (Mt 28,18; Zj 19,13-15;)

Svatí v nebi jsou spolu s Kristem v jeho slávě a Boží sláva proniká také skrze ně - jsou už Boží slávou oslaveni (Žena, oděná sluncem ze Zj  12,1).
( Zj 12,5).
Ale když porodila syna, muže, který má pást všechny národy železným prutem, byl její syn vytržen k Bohu a jeho trůnu.



Svatí v nebi mají už nyní svůj osobní podíl na nynějším Kristově kralování.

(Zj 2,26-28).
Kdo vítězí a zachovává mé skutky až do konce, tomu dám moc nad národy.

Bude je pást železným prutem a budou rozbíjeny jako hliněné nádobí - jak jsem to i já přijal od svého Otce -
a dám mu jitřní hvězdu...
(Zj 3,21)
Kdo vítězí, tomu dám usednout se mnou na mém trůnu, jako jsem i já zvítězil a usedl jsem se svým Otcem na jeho trůnu.



Úplný člověk je duší v těle.
Člověk v nebi žije v nebeské blaženosti, v nesmírném štěstí. Logicky žádný člověk bez těla nemůže být úplným, logicky by nemohl ani být ještě dokonale šťasten.
I Kristus je v nebi v oslaveném těle a i svatí v nebi jsou na věčnosti v oslaveném těle.

Oslavené tělo má pak zcela jiné vlastnosti, než naše tělo smrtelné. Je nesmrtelné, může měnit podobu, může se vyskytovat na více místech zároveň (oslavené tělo má schopnost bilokace), může vstoupit do místnosti se zamčenými dveřmi ....

Jen si uvědomte, jaký  problém měli apoštolové rozpoznat vzkříšeného Krista, jak se to nepodařilo ani Máří Magdaléně, která jej měla za zahradníka, jak ho nepoznali ani jeho učedníci jdoucí do Emauz a pod.....!
Člověka ve vzkříšeném těle totiž poznáváme srdcem, nikoli očima, nikoli smysly!

Proto se mohl ten samý dospělý vzkříšený Kristus zjevit i svatému Antonínovi a svatému Františku jako dítě!


A tak svatý v nebi je ve svém oslaveném těle - ale součástí tohoto oslaveného těla jsou pořád  i jeho kosti a někdejší tkáně v hrobě (bilokace), čekající v našem běhu času teprve na své vzkříšení! Zde nejde o konkrétní atomy a molekuly hmoty - vlivem metabolismu se stejně každý atom v lidském těle  během každých sedmi let vymění za jiný. Jde o hmotu, která byla živou, která se stala mimořádně posvátnou proto, že se stala Božím majetkem, že je v ní Bůh - byla přece údem Kristova těla! Tělo křesťana je přítomností Boha posvátné už za pozemského života, je chrámem Ducha svatého, je v něm Bůh! (1 Kor 3,16; 1 Kor 6,19;). Po smrti by tomu mělo být snad jinak?

Cožpak není Kristus vítězem nad smrtí?

(Jób 19,25-27)
Ale já vím, že můj Obhájce žije a jako poslední vstane na zemi, u sebe mě postaví po mém probuzení a ve svém těle spatřím Boha. Já sám ho spatřím, mé oči ho uvidí, ne jako nepřítele: mé ledví v mém nitru touhou po něm prahne.




Ve svém těle spatřím Boha - tohle je samotný princip jakékoli úcty ke svatým a jejich tělesným ostatkům

Tedy žádná modla, ani jakási  "inspirace" - ale pořád konkrétní osoba v Kristu!
Takto tomu rozuměli už první křesťané, kteří slavili bohoslužby na hrobech  svatých mučedníků, aby zdůraznili, že smrt těla společenství svatých v Kristu rozdělit nemůže, že jsme stále jedním společenstvím v Kristu - jak tato část církve putující po zemi, tak ona část církve oslavené v nebi.




"Ostatky svatých." | Přihlásit/Vytvořit účet | 264 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ostatky svatých. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 02. říjen 2016 @ 14:05:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Bůh je Bohem živých", řekl Ježíš. Čímž jen zopakoval argument všech věřících. Problém je v tom, že představy, kde jsou tito zemřelí tělesně a živí v Božích očích, se různí. Byl to šeol - místo pod zemí, nebo nebe - místo nad zemí? Obojí Bible připouští. Lidé však oba prostory prozkoumali a nic podobného v nich nenašli.

Kde tedy nalezneme spočinutí? Musíme přijmout zaslíbení, avšak v abstraktní podobě. Na rozdíl od Židů, kteří se i v Ježíšově době abstraktnímu myšlení bránili, neboť zavánělo filosofickými představami pohanů. My však jinou možnost nemáme. Takže naše odpověď může být jen v rozporu s biblickými představami a konkrétní místo pobytu po pozemské smrti může být jen jedno: U Boha.

Apokalyptické zvěsti, prorocká zjevení a zkušenost zmrtvýchvstalého nám dává naději na vzkříšení.  Kde bude život vzkříšených? Na zemi.



Re: Ostatky svatých. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 03. říjen 2016 @ 07:33:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Píšeš, že na úvod uvedeš několik logických zásad, přitom jsi uvedl logickou zásadu jen jednu, zbytek jsou nepravdivé vymyšlené axiomy vašeho náboženství, které dokola opakuješ.

  Úplný člověk určitě není živou duší v těle, o tom už jsme se bavili. Pokud je někde živá duše v těle, tak jí cosi zoufale schází, co celý život pracně hledá. Taková duše je dost nepokojná.

  Bůh samozřejmě nebude soudit lidi podle výmyslů nějaké náboženské organizace, ale bude je soudit podle toho, co řekl Pán Ježíš.

  Bytí člověka nepřechází do věčnosti Smrtí, jako v kultech Smrti, samozřejmě, ale přechází do věčnosti Životem.

  Hezká a logická úvaha je s tím časem. To jsem se ti snažil vysvětlit před lety, když jsme se o soudu bavili a bavili jsme se o tom, jak to mají se soudem křesťané. Rozumíš tedy tomu, že z pohledu "věčnosti" není soud něco, co teprve někdy jednou _bude_ a u čeho není známý výsledek, ale něco, co _je_ zrovna teď a je známý výsledek? To by pak byl dobrý základ pro další diskuzi nad tím, co se u křesťanů děje při pokání, znovuzrození nebo při křtu ve vodě.
  

  K těm "svatým" a jak to teď máte vymyšleno.

  Pokud píšeš o bilokaci oslaveného těla: "Svatí" se tedy mohou zjevovat v jednom čase na různých místech? Existuje k tomu nějaké svědectví? Pokud jsem to zkoumal, tak všechna zjevení probíhala tak, že byla vždy na jednom místě, stejná zjevení neprobíhala na více místech najednou. Mohou být svatí svým tělem na dvou místech najednou, nebo jsou všudypřítomní? Nebo to myslíš jen tak, že "svatý" má dva různé kusy těla, jedno v nebi celé oslavené a druhé na zemi rozpadlé či rozporcované na kousky a rozprodané do různých kostelů a soukromých sbírek?

  






Re: Ostatky svatých. (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 03. říjen 2016 @ 07:54:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Nesmysl č.1 : Úplný člověk je duší v těle.
Prosím tě Oko, kde si přišel na to, že úplný člověk je duší v těle ???  Vypiš mi jediný verš z bible.
Je to základní kámen úrazů mnoho církví, který vede k dalším bludům.  Je to duch co je v člověku a co dělá duši živou. Duše je souhrn těla, ega, individuality, paměti, dědičného hříchu.
Duše a Duch nelze zaměnit proč ???
Protože žádná DUŠE (tělo) by nebyla živá bez DUCHA a jen jediný Bůh je ten, který duše uvádí do života... a jak ? Tím, že duši/tělo vytvoří a do té pak vdechne svého ducha - sám sebe.
Takže pls jeden jediný verš, kde je psáno že člověk je duší v těle.





Re: Ostatky svatých. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 01. říjen 2016 @ 12:15:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, modloslužbu budeš obhajovat před Bohem, ne na GS.



Re: Ostatky svatých. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 01. říjen 2016 @ 17:09:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý člověk v okamžiku smrti prochází skrze soudnou stolici Kristovu. Pokud žil s Bohem už v životě pozemském, přechází do věčného života v nebi - je Kristem ospravedlněn. Pokud žil ve hříších, ale nejpozději v okamžiku smrti z nich učinil pokání, Bůh jej i tak přijme pro své veliké milosrdenství. Ale protože pro život v nebi není takový člověk ještě plně připraven, dozrává v očistném utrpení. 

Oko, proč tady píšeš na Granu stále dokola tu svoji nebiblickou bajku, že po smrti kdo žil s Bohem jde hned do nebe nebo dokonce to zcela zamýšleného očistce, v Písmu nic takového není a to ani u Žid. 2.10-16, proč tady pořád opakuješ roky stejnou lež? 
Když je jasně uvedeno na několika místech, že člověk jde do nebe až po vzkříšení těla? A uvádí to i ap. Pavel?
Po smrti se tělo mění v prach a duch-dech ( nikoliv duše) odchází k Bohu který jej dál. Dech bez těla v nebi neexistuje, protože ani logicky nemůže a čeká na 2PJK na vzkříšení těla se kterým se znovu spijí a vytvoří duši živou neboli člověka.




Re: Ostatky svatých. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 01. říjen 2016 @ 21:12:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko díky ....pozorovatelnik se musí radovat, jaké jsi mu předhodil duchovní zoufalce....jeden přes druhého se trumfují, který napíše větší blábol....



Re: Ostatky svatých. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 30. září 2016 @ 11:26:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže nepoznáme odteraz nikoho podľa tela. Ak sme Krista aj poznali podľa tela, teraz (Ho) už nepoznáme. 2 Korintským 5:16



Re: Ostatky svatých. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 30. září 2016 @ 14:11:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oslavene tělo může se vyskytovat na více místech zároveň. Oko neplet si atributy Boha s jeho stvořením. Tuto schopnost má jen Buh.



Re: Ostatky svatých. (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 30. září 2016 @ 14:33:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ano, dejme tomu, že toto je pohled katolíka, ale rozhodně a v žádném případě to není Boží pohled, protože se Bůh v Bibli o ničem takovém, co dělají ř-katolíci, nezmiňuje; a nezmiňuje to proto, že nechce, aby Boží děti něco takového dělali. K čemu je potom tedy jiný než Boží pohled, který není ani pravdivý a tudíž ani následováníhodný. 
Boží děti jsou tu pro Boha, aby činili Jeho vůli a ne své výmysly!



Stránka vygenerována za: 2.15 sekundy