Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcel.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16834, komentáře < 7 dní: 384, komentářů celkem: 442152, adminů: 60, uživatelů: 5268  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 199 návštěvník(ů)
a 9 uživatel(ů) online:

Akuzativ
JirkaB
oko
rosmano
Tolstoj
brusle7
martino
Ekrazit
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
121073758
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Ježíš a lidská oběť
Vloženo Pondělí, 22. leden 2018 @ 10:16:56 CET Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal zeryk

vytržená citace wolleka :





vytržená citace Cizince :
///Co vím, a nemusím spekulovat je:

  1. Kristova oběť byla dána, abychom my byli smířeni s Bohem, abychom se my smířili s Bohem. Dodám že my všichni (lidé), tedy jeden každý, věřící, nevěřící, znající i neznající, vědící či nevědící, židé nebo pohané, všichni. člověk se vzbouřil, padnul, minul cíl života. My jsme potřebovali znát Boží postoj k nám a změnit naše postoje k Bohu.

  2. Kristova oběť nebyla dána, aby se Bůh smiřoval s lidmi. Bůh se nepotřeboval smířit s lidmi, měnit nějak svůj postoj k lidem. Bůh se nevzbouřil, nepadnul, neminul cíl, nepotřeboval změnu. Bůh smiřoval svět se sebou, ne sebe se světem.///


Tohle téma plus přidružené :

vytržená citace JirkyB :

///Ahoj Wollku, já reagoval jen na tvoji větu, že jsi si vždy myslel, že u Kaina a Abele šlo o krev...Abel obět s krví - přijatá, Kain - bez krve nepřijata. Jen mne to u tebe překvapilo, jelikož jsi silně proti náboženským tradicím, domyšlenkám, ...toužíš číst co je psáno, ne co si lidi vymysleli či domysleli a u Kaina a Abele jsi si domyslel krev (v otázce přijetí či nepřijetí oběti). Tedy krom veršů co jsi nyní uvedl, ale o této krvi toto vlákno nebylo. Když čteš dál, tak Bůh říká co Kain má dělat, aby byl v Božích očích dobrý. Je to to stejné co říká Pán "farizeům", dáváte desátky z máty kopru, ale vaše srdce je daleko od Boha. Tady zde o tom psal, byť mírně jinak, ale podobně, Zeryk. 
Židům 9:22 
Pravděpodobně myslíš část verše, že bez prolití krve není odpuštění. Otázka je, zda ten verš znamená, jak se doslovně čte. Bez prolití krve není odpuštění? Vždyť Písmo ukazuje i odpuštění bez prolité krve. Chudí Izraelci nemuseli obětovat krev a bylo jim odpuštěno. Pán Ježíš odpouštěl za života bez požadavku oběti a bez krve. Jelikož existuje odpuštění bez prolití krve, tak verš nelze retrospektivně použít pro Kaina a Abele. Navíc, když oběti Kaina a Abele byli za hřích, za vinu, za vděčnost?  Byla to určitě oběť za hřích?///


Omlouvám se za vytržené kontexty, nechtěl jsem to "natahovat".
Zbytek si můžeme prodiskutovat zde v tomto článku (citace jsou vytrženy z Koptského zlomku)

zeryk

"Ježíš a lidská oběť" | Přihlásit/Vytvořit účet | 143 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ježíš a lidská oběť (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. únor 2018 @ 06:26:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Wollku.

  Vrátím se tedy zpět k tématu článku, k bodům 1. a 2. 
a znovu uvedu podrobně to, o čem jsem psal. 
Znovu uvedu místa písma k danému tématu a upozorňuji, 
že se bavím k tématu článku, tedy tomu, co se týká Boha 
a vztahu k lidem obecně a zároveň obecně situace lidí.
Pokud tedy máš zájem, můžeme se k tématu vrátit.

Snad to editor GS nezmrší.

    Něco ke zkušenosti "zatracených", "mrtvých".

      Izaijáš 53: "My všichni jsme zabloudili jako ovce, 
    jeden každý jsme se obrátili na svou cestu, 
    a Hospodin na něho nechal dopadnout vinu nás všech."

      Izaijáš 64: "Všichni jsme jako nečistý a všechny 
    naše spravedlnosti jsou jako poskvrněné roucho. 
    Všichni jsme zvadli jako listí a naše viny nás odnášejí jako vítr."

      Efezským 2Mezi nimi jsme kdysi i my všichni žili 
    v žádostech svého těla, dělali jsme to, co se líbilo tělu 
    a mysli, a tak jsme byli svou přirozeností děti hněvu tak jako ostatní.

      Římanům 3Je napsáno: ‚Není spravedlivého, 
    není ani jednoho, není, kdo by rozuměl, není, 
    kdo by horlivě hledal Boha. Všichni se odchýlili, 
    společně se stali nepotřebnými, není, kdo by činil dobro, 
    není ani jeden.


      "My všichni" rozumím v těchto verších univerzálně. 
    Tedy "my všichni lidé", "my všichni židé i pohané, 
    vyvolení i nevyvolení, věřící i nevěřící, narození dříve 
    i později". Ne "jen my všichni židé" či "jen my všichni vyvolení". 

      Rozumím tomu tak, že někdo tuto zkušenost zažije tady 
    na zemi, podobně jako Izaijáš nebo my a někdo jí zažije 
    až později, "na onom světě". Ta zkušenost se ale neliší 
    a není žádný důvod, aby se lišila. Tu zkušenost "dětí hněvu" 
    zažíváme "my všichni" stejně tak vyvolení jako nevyvolení. 



    Něco k odpadnutí.


      Matouš, 26 kapitola: „Vy všichni ode mne této noci odpadnete
    a později "A všichni ho opustili a utekli."

      Tomu "vy všichni" rozumím: Vy všichni, vyvolení i nevyvolení. 
    Tedy i Petr, Tomáš a další. Tedy že se nestalo, že by nějací 
    "vyvolení" neodpadli. A opravdu všichni pak odpadli a Ježíše opustili. 

      Rozumím tomu tak, že někdo "může" od Boha odpadnout 
    (ve smyslu "může se stát", ne "má dovoleno").


    Něco k Boží milosti a komu je určena.

      Izaijáš 55Všichni žízniví, pojďte k vodám, i ten, 
    kdo nemá peníze. Pojďte, kupujte a jezte, pojďte, 
    kupujte bez peněz a bez úhrady víno a mléko.

      Matouš 7Každý, kdo žádá, dostává, a kdo hledá, 
    nalézá a tomu, kdo tluče, bude otevřeno.

      Matouš 11Pojďte ke mně všichni, kteří těžce pracujete 
    a jste přetíženi, a já vám dám odpočinek.

      Skutky 17Bůh nařizuje nyní lidem, aby všichni všude činili pokání.

      Skutky 10Ještě když Petr říkal tato slova, 
    padl Duch Svatý na všechny, kteří tu řeč slyšeli.

      Skutky 3Vám nejprve Bůh vzbudil svého služebníka 
    a poslal ho, aby vám požehnal tím, že každého z vás odvrátí od vašich špatností.

      Koloským 1My zvěstujeme Ježíše Krista napomínajíce 
    každého člověka a vyučujíce každého člověka ve vší moudrosti, 
    abychom každého postavili dokonalého v Kristu
     
     
      1 Tim 2Bůh chce, aby byli všichni lidé zachráněni 
    a přišli k poznání pravdy.

      2 Petr 3Pán chce, aby všichni dospěli k pokání.

      A hlavně Římanům, kde je to podrobně vysvětleno 
    a je lépe přečíst celé v kontexu.

    Jako skrze jednoho člověka vešel do světa hřích 
    a skrze hřích smrt, tak se také smrt rozšířila 
    na všechny lidi, protože všichni zhřešili. ... 
    Jako skrze provinění jednoho člověka přišlo 
    na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý 
    čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu.

      Římanům 8On neušetřil vlastního Syna, 
    ale za nás za všecky ho vydal.

      Římanům 11Bůh totiž všechny uzavřel 
    pod neposlušnost, aby se nade všemi slitoval.



      Tomu "Všichni", "všechny" a "každý" rozumím 
    ve smyslu těch slov univerzálně. Vybral jsem jenom 
    ta místa, ze kterých je (alespoň mně) zjevné, 
    že je to vztaženo na _úplně všechny_ lidi. 

      Věřím v souladu s předchozími místy písma že jde opravdu 
    o _všechny_ a _každého_. 

      Pak je v písmu asi 5x více podobných míst, kde se píše 
    "všichni" nebo "každý", ale píše se to či říká konkrétní 
    skupině lidí, není tedy zjevné, zda jde či nejde opravdu 
    o "všechny" univerzálně. Ta jsem neuváděl.



    Pak něco k tomu, k čemu byl poslán Pán Ježíš.

      Jan 5Vždyť Otec ani nikoho nesoudí, 
    ale všechen soud svěřil Synu, aby všichni ctili Syna, 
    jako ctí Otce. Kdo nectí Syna, nectí Otce, který ho poslal.

      2 Kor 5Protože jeden zemřel za všechny, tedy všichni zemřeli.
      1 Kor 15Jako v Adamovi všichni umírají, tak také v Kristu budou všichni obživeni.

      1 Tim 2Ježíš Kristus dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas.

      Filipským 2Bůh Ježíše povýšil, aby se ve jménu Ježíše 
    sklonilo každé koleno; ti, kdo jsou na nebi i na zemi 
    i pod zemí, a k slávě Boha Otce aby každý jazyk vyznal, 
    že Ježíš Kristus je Pán.

      Koloským 1Otci se zalíbilo, aby v Kristu Ježíši 
    přebývala veškerá plnost a aby skrze něho smířil 
    všechno se sebou a způsobil pokoj skrze krev jeho kříže 
    - aby skrze něho smířil vše jak na zemi, tak v nebesích.


      Těmto místům a slovům "všechny" a "každý" opět univerzálně, 
    tedy že Ježíšovo dílo se týká všech lidí, nejen nějaké části lidí. 
    Tedy že i ve své milosti byl Bůh ke všem spravedlivý. 
    Navíc tomu rozumím tak, že Ježíš neselhal a udělal, 
    co mu bylo uloženo a udělal to dokonale a ne částečně. 
    Z Boží strany je tedy podle mne dílo dokonané a dokonalé.



    Něco k soudu.

      Židům 9Lidem je uloženo jednou zemřít a potom bude soud.

      Římanům 14Všichni se přece postavíme před soudnou stolici Boží. 
    Neboť je napsáno: ‚Jakože jsem živ, praví Pán, skloní se přede mnou 
    každé koleno a každý jazyk vyzná Bohu chválu.‘ 
    Každý z nás tedy sám za sebe vydá počet Bohu.

      2 Kor 5Neboť my všichni se musíme objevit před soudnou stolicí Kristovou, 
    aby každý přijal odplatu za to, co vykonal v těle, ať už to bylo dobré nebo zlé.

      1 Kor 11Když jsme však souzeni od Pána, jsme vychováváni, 
    abychom nebyli odsouzeni spolu se světem.

      Soudu nerozumím tak, že by se někdo soudu vyhnul a nebyl souzen. 

      Jen ti, kteří přijali Ježíše, jsou souzeni spolu s ním, 
    jsou s ním spojeni ve všem, včetně soudu.


    A nakonec něco k budoucnosti.

      Izaijáš 45Při sobě jsem přísahal, z mých úst vyšla spravedlnost, 
    slovo, které se neodvrátí, že přede mnou klesne každé koleno, 
    každý jazyk bude přísahat: Jenom v Hospodinu, řekne, 
    mám spravedlnost a sílu. Přijde až k němu, a všichni
    kteří proti němu planou hněvem, se budou stydět.

      Zjevení 1‚Hle, přichází s oblaky‘ a ‚uzří jej každé oko, 
    i ti, kteří jej probodli‘, a ‚budou se pro něho bít v prsa 
    všechny kmeny země‘.

      Zjevení 5všechno stvoření, které je v nebi, 
    na zemi, pod zemí i na moři, všechno, co je v nich, 
    jsem slyšel volat: „Tomu, jenž sedí na trůnu, 
    a Beránkovi dobrořečení, úcta, sláva i moc na věky věků!“


      Tomu věřím, že se stane. Věřím tomu tak, že soud a trest, 
    kterým lidé projdou, bude restorativní, tedy že obnoví/napraví to, 
    co bylo pokažené hříchem.









Re: Ježíš a lidská oběť (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 25. leden 2018 @ 07:49:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Zeryku a Wollku.

  K tématu trochu šířeji. Začnu od základu křesťanství.

Ježíš vzal chléb, vzdal díky, rozlomil a dal jim se slovy: „Toto je mé tělo, které se za vás dává. To čiňte na mou památku.“ A právě tak vzal po večeři kalich a řekl: „Tento kalich je nová smlouva v mé krvi, která se za vás vylévá.

  To je smlouva, ve které jsme uzavřeni: Věčná smlouva, spojení člověka s Bohem.

  Jako základní pojmy k tématu hříchu vidím: Spojení a rozdělení, držet a propustit.

  Jak jsem psal a je citováno v článku, tak Bůh není spojen se hříchem. Je "Svatý", to znamená oddělený od hříchu. Nemá a nedrží si v nebi hříchy lidí. Boha také nedrží a neovládá hřích. Bůh nepotřeboval a nepotřebuje pokání, tedy "změnu smýšlení". Nemyslel před 5000 lety jinak, než myslí dnes, že by si tehdy držel nějaký hřích a po oběti Pána Ježíše už si ten hřích nedrží. 

  Člověk je spojen se hříchem, a to na dvou rovinách: Buď si člověk drží hřích, nebo hřích drží člověka. Nebo velmi často oboje. 

  To, co Bůh v Pánu Ježíši udělal bylo to, že se spojil se hříchem, "stal se hříchem" a se hříchem skoncoval. Taková lidská představa - jako když Neo v Matrixu místo boje s agentem skočil do něj a zlikvidoval ho.

  To neudělal kvůli sobě, že by Bůh nějak potřeboval "odpustit". Odpustit potřebuje člověk.

  To slovo "odpustit" má pak více rovin. Hlavní slovní základ je "pustit". V originále, v řečtině jsou blízké významy "propustit", "opustit", "uvolnit", "zanechat", "poslat pryč", "rozvést", "oddělit". To není něco, co potřebuje nebo potřeboval nějakou obětí udělat pro sebe Bůh, to je něco, co potřeboval a potřebuje člověk, my.

  "Odpustit" a "odpuštění", mezi člověkem a hříchem, které je součástí smlouvy Boha a Pána Ježíše, má tedy dvě roviny:

  1. že člověk pustí hřích, který si drží. 
  2. že hřích pustí člověka, kterého drží.

  A pro tohle od-puštění byla daná oběť Pána Ježíše a smlouva, kterou jsme spojeni. V tom spojení je moc rozdělit člověka od hříchu. Tedy že pustíme ze srdce hříchy, které si držíme proti druhým lidem a zároveň že je člověk uvolněn ze hříchu, který drží jeho.


  Na druhou stranu Bůh nepotřeboval nějak schovávat nebo přikrývat hříchy člověka, "aby je neviděl". To dělá člověk celé dějiny, od počátku až dodnes a je to málo platné jak člověku, tak Bohu. Oběť Ježíše tedy nebyla daná, aby "schovávala" hříchy přeb Bohem nebo aby se člověk se svým hříchem "schovával" za Ježíše.


  Teď k praktickému provedení. To, co nás spojuje s Bohem a odděluje od hříchu, je "krevní smlouva", uvedená na začátku. To je opak slova "odpustit", "rozdělit", tedy krevní smlouva je zase ve významu "pevně spojit až tak, že dva jsou jedno dohromady". 

  Nevím, zda bylo nutné udělat tu smlouvu jak jí Bůh udělal a uzavřel - to bych spekuloval. Klidně je možné, že Bůh přistoupil na lidský způsob uzavírání smluv a uzavřel smlouvu takovým způsobem, na který byli lidi zvyklí a který znali, rozuměli mu.

  Toník
  



Re: Ježíš a lidská oběť (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 22. leden 2018 @ 20:21:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristova oběť ( myšleno na Ježíše ) jako "Boží zaslepení", myšleno tak, že Bůh skrze Ježíšovu "oběť" oslepl a už nevidí "lidský hřích".
Je možná lidská oběť v fundamentálním smyslu ( doslovném) ?
Jsou lidské oběti Bohem SZ dovoleny ?
Umřel ( v doslovném chápání ) Ježíš "za jiné" ? Byla to oběť Bohu, nebo jen "vražda člověka"?
(Kristus "nebyl obětován" (( pořád o doslovném chápání )), nýbrž zabit, zavražděn, zlikvidován, a to z nějakých "důvodů", tehdejšího "sporu" ( Židé, Římané..))

Je zde doslovný ( fundamentální) pohled , : tak jak jsou věci psány a rozuměny, tak se historicky staly,...







Re: Ježíš a lidská oběť (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 22. leden 2018 @ 20:34:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smíření s Bohem skrze "oběť Krista ( myšleno Ježíše Krista)" která byla dána.
Bůh ( jenž si nelibuje ve smrti člověka /hříšného/), a zakázal lidské oběti , najednou změnil "názor", a uvažoval : no ty se mi Ježíši líbíš, s tebou smířím člověka a sebe, tak tě pošleme na mučidla (kříže) a "fertig", od teď člověku odpustím hříchy a vše je v pořádku"..





Re: Ježíš a lidská oběť (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 22. leden 2018 @ 20:58:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ábel, Kain obětují Bohu ( prvotní, ( ( oběť prvotin))prvorozený...to co Bohu náleží...)
Kain je "prvorozený", ( tedy Bohu obětovaný ((patří mu/Bohu/)),  a přesto Ábel ( ač nevíme proč) Bohu obětoval s Božím shlédnutím, oproti Kainovi ( krev zde " nehraje žádnou roli")
Poslušnost "obětovat" dodrželi oba ( a technicky obětovali stejně dobře), kde a v čem Bůh upřednostnil Ábela ? ( před Kainem )
Bůh neupřednostnil Ábela před Kainem, nešlo o soutěž.

Proč Kain vnímal Boha jako toho kdo upřednostnil bratra ?
 Bůh není příjmač osob.Kain od Boha "vysvětlení " dostal.
Krev není na čištění, nýbrž od krve se očišťuje.





Re: Ježíš a lidská oběť (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pondělí, 22. leden 2018 @ 23:33:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatím bych k tomu přidal následující (a uvidíme, zda a jak se případná diskuze dále vyvine):







Stránka vygenerována za: 1.25 sekundy