Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 464 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485018
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU?
Vloženo Středa, 08. srpen 2018 @ 08:19:01 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal BohemianAnonymus



1) Spasení ve starém Izraeli3M. 18:5 "Zachovávejte má ustanovení a nařízení, když je člověk plní, bude skrze ně žít. Já jsem Hospodin."

Iz. 55:3 "Nakloňte ucho a pojďte ke mně, poslouchejte a vaše duše ožije."


2) Zničením jeruzalémského chrámu v r. 70 vzal systém obětí za své. 

Nicméně: Kde není obětí za hříchy lidu, není také odpuštění

Žd. 9:22 "A téměř všechno se podle Zákona očišťuje krví a bez vylití krve, není odpuštění."


3) Od dokonané Spasitelovy oběti je spása v judaismu realizovatelná jen dosažením absolutní bezhříšnosti, která však není v lidských silách

Od Adama je lidstvo zatíženo hříchem.

Ř. 5:18 "A tak tedy: jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu."

Za těchto nových okolností každý, kdo chce být spasen, musí v judaismu dodržet dokonale ustanovení Zákona, jinak podléhá prokletí:

Jk. 2:10 "Kdo by totiž zachoval celý Zákon, ale v jedné věci klopýtl, stal by se vinným ve všech."

Nicméně, i kdyby člověk od jistého okamžiku dokonale dodržel Zákon, tak to v žádném případě neřeší problém jeho minulých hříchů, které zůstávají . . . 


4) Z Písma víme, že jen Kristus dokázal Zákon naplnit

Mt. 5:17 "Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky, nepřišel jsem je zrušit, nýbrž naplnit."


5) Izrael a chrám

V babylónském zajetí chyběl Izraeli chrám a s ním i možnost, vstoupit do vztahu s Hospodinem prostřednictvím obětí. V této době měl Izrael proroky Ezdráše a Nehemiáše, kteří lid povzbuzovali a tlumočili mu Hospodinovu vůli. Pozdější Izrael sice chrám již měl, ale chyběli mu proroci (tzv. intertestamentální doba), protože všichni proroci a zvláště prorok poslední, Malacháš (Mal. 3) splnili svůj úkol: předpovědění Spasitele!!!

Náhrada chrámových obětí po zničení jeruzalémského chrámu v r. 70 pouhou recitací biblických pasáží vztahujících se k oběti a modlitbou, což prosazují talmudští učenci, je za těchto nových okolností protibiblické, a tudíž nepřípustné! Nutno v této souvislosti též upozornit na fakt, že Talmud je mimobiblický pramen, který je jako každé dílo lidské NUTNĚ!!! zatíženo chybami a tudíž veškeré závěry z něj vyvozené se NUTNĚ!!! nacházejí na mimobiblické půdě!!! Judaisté se tedy nemohou opřít o pevné prorocké slovo (kral. "přepevnou řeč prorockou") - 2Pt. 1:19!!!

Vyloučení oběti z Božího plánu spásy je navíc rouhavé, protože institut velekněze i oběti musí být zachován - naprosto nezávisle na tom, zda jeruzalémský chrám stojí, či nikoli!!!

Žd. 4:14,15 "Když tedy máme velikého velekněze, který prošel nebesy, Ježíše, Syna Božího, držme pevně to vyznání. (15) Neboť nemáme takového velekněze, který by s námi nemohl soucítit v našich slabostech, nýbrž takového, který ve všem prošel zkouškami podobně jako my, avšak bez hříchu."


6) Tento velekněz navždy ukončil starozákonní systém obětí, když za všechny obětoval sám sebe

Žd. 7:27 "a který nemusí jako tamti velekněží denně přinášet oběti napřed za vlastní hříchy a potom za hříchy lidu, neboť to učinil jednou provždy, když obětoval sebe sama."

1J. 5:20 " . . . On je ten pravý Bůh a věčný život."

Z těchto uvedených důvodů není odpuštění hříchů a tudíž i spasení v judaismu možné. 

Blíže k tématu: 
BA











"EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 676 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 25. srpen 2018 @ 10:00:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Je úžasné, když judaisté uvěří v Ježíše, přijmou ho, docházejí spasení a radují se v Něm


https://www.youtube.com/watch?v=dUqm_N8muT0


https://www.youtube.com/watch?v=p5jX2G1hHtY


https://www.youtube.com/watch?v=f1-KBAWKk_g




Re: EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. srpen 2018 @ 09:14:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Bývaly doby, kdy se řešilo, zda existuje spasení mimo židy. Naštěstí pro nás se to vyřešilo kladně a spasení dorazilo až k nám.


  Je to sice trochu mimo, ale měl bych dotaz: Existuje v judaismu pronásledování jiných skupin (etnických, náboženských), případně vraždění, rabování?

  Trochu jsem procházel různé dějiny, většinou tedy Evropy a středního východu a vždy se při pronásledování křesťanů znovu a znovu společně objevuje také pronásledování židů. Často se objevuje pronásledování židů samo o sobě, stejně jako pronásledování křesťanů. Teď nedávno jsem zase narazil na události v Polsku v minulém století.

  Existuje mezi židy v dějinách opačný postup, tedy že by židé sami útočili na komunity okolo sebe, na lidi se kterými žili z náboženských nebo rasových důvodů? 

  Toník



Re: EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 11. srpen 2018 @ 10:23:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže existuje dokonce i spasení pohanů, proč by nemělo existovat spasení v Judaismu?


Článek je typickou ukázkou smutné skutečnosti o destruktivním vlivu učení sekty na lidské myšlení.

Zacyklenost, nepochopení základních pojmů významu slov a přitom nadřazenost nad ostatními, co věří jinak.




(Ř 2,10-16)
Avšak sláva, čest a pokoj každému, kdo koná dobro, předně Židu, ale i Řeku.
Neboť Bůh nestraní nikomu.
Všichni, kteří hřešili bez Zákona, bez Zákona také zahynou; a všichni, kteří hřešili pod Zákonem, budou Zákonem souzeni.
(Neboť před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší, ale ospravedlněni budou ti, kdo Zákon plní.
Když totiž pohané, kteří nemají Zákon, dělají z přirozenosti to, co Zákon přikazuje, takoví, ač nemají Zákon, jsou Zákonem sami sobě.
Takoví prokazují dílo Zákona zapsaného v jejich srdcích, což dosvědčuje i jejich svědomí a myšlenky, které se navzájem obviňují anebo obhajují.)
To se stane v den, kdy Bůh bude soudit lidská tajemství podle mého evangelia skrze Ježíše Krista.



Re: EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU? (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Sobota, 11. srpen 2018 @ 20:31:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

V judaismu spása existuje. Jehóšua připomíná samařské ženě a tím vlastně i všem gójím, že spása je z Jehúdím (Jan 4:22). A rav Šaul připomíná věřícím z gójím, že to je jisraelský kořen, co nese větve z plané olivy, které byly proti přirozenosti naroubovány na ušlechtilou jisraelskou olivu. Věřící z gójím se tedy nemají vynášet nad vylomené větve a nemají zapomínat, že nenesou jisraelský kořen, nýbrž že jisraelský kořen nese je (Ř 11:17.18). Hebrejská písma předpověděla, že mnoho gójím, se bude navzájem pobízet, aby se vydali hledat a udobřovat Jehóaha, Boha Jehúdím. Tehdy se chopí gójím Jehúdí za cíp roucha a řeknou, že půjdou s Jehúdím, protože je s nimi Bůh (Zach 8:21-23). Podle Hebrejských písem bude spasen každý, kdo bude vzývat jméno Jehóaha, Boha Jehúdím (Joel 3:5).

 
Jehóšua ha-Mašíach je nedílnou součástí judaismu. To, že to někteří křesťané a Židé popírají, na tomto faktu nemůže nic změnit.


 
Lv 18:5 není o spáse. Připomíná pouze, že život člověka závisí na respektování Božích zákonů. To platí nejen o přikázáních Tóry, ale i např. o respektování fyzikálních zákonů. Respekt k Božím zákonům je podmínkou života každého člověka. I toho spaseného. Respektování jakéhokoli Božího zákona však samo o sobě spásu nemůže přinést.
 



Příběh Davida a Bat-Šeby ukazuje, že to, co tvrdí Hebr 9:22 není v souladu s Hebrejskými písmy. K odpuštění jejich hříchu nemusela být prolita žádná krev (1 Sam 22:13). Bůh se smilovává, nad kým chce a nepotřebuje k tomu ničí krev (Ex 33:19). To platilo před Jehóšuovou smrtí, platí to i dnes a bude to platit navěky. Kdo je člověk, aby říkal Bohu „Co děláš“ (Dan 4:32 Český ekumenický překlad)?



 
Malachiáš nepředpověděl pouze příchod Spasitele, ale především přečištění synů Léviho, kteří budou přinášet přídavné oběti, které budou Jehóahovi příjemné jako za dávných časů (Mal 3:3.4). Jehóšuúv příchod bude tedy mimo jiné znamenat i obnovu chrámu a levitského uspořádání.



Re: EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 09. srpen 2018 @ 10:00:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ZHODNOCENÍ JUDAISMU A KŘESŤANSTVÍ

Judaismus je torzem; nemá chrám, velekněze, ani oběti. Nemá nikoho, kdo by prosil za hříchy lidu. Došlo ke kardinálnímu přelomu: Výše uvedené entity se transformovaly v nové, vyšší formy existence, judaismu nekonečně vzdálené.

CHRÁM

Bůh na zemi již nebydlí v chrámech udělaných lidskýma rukama (Sk. 7:48; 17:24). Sám Spasitel je chrámem (J. 2:19-21), ve kterém přebývá plnost Božství (Kol. 2:9). Též i následovníci Kristovi jsou chrámem (1Kor. 3:16; 2Kor. 6:16). 

VELEKNĚZ

Máme velekněze, Krista, který soucítí s našimi slabostmi (Žd. 4:14,15) a v jeho Osobě i Přímluvce (1J. 2:1; Ř. 8:34), který se za nás neustále u Boha přimlouvá. 

OBĚŤ

Spasitel, Boží Syn, učinil konec starozákonním obětem, když obětoval sebe sama za hříchy celého světa (Ž. 7:27; 1J. 2:2). 

Z tohoto pohledu je jasně vidět, že judaismus je již dávno překonán.
BA



Re: EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 09. srpen 2018 @ 10:21:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU?  Co to je za demenci, klást takové otázky?



Re: EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 10. srpen 2018 @ 10:14:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Upravený a zkompletovaný článek na sousedním Notabene-Hydepark baptistů: EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU?
BA




JE JUDAISMUS BIBLICKY OPRÁVNĚNÝ? (Skóre: 1)
Vložil: redifon v Středa, 05. říjen 2022 @ 12:46:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při řešení problému budu vycházet z těchto pramenů:   
(1)    Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus? [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] 
(2)    EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU? [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] 
(3)    JSOU RABÍNŠTÍ JUDAISTÉ NAŠIMI STARŠÍMI BRATRY VE VÍŘE? [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] 
(4)    SPASENÍ ZE SKUTKŮ A SPASENÍ Z VÍRY [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz]    

Problém pojednávají výše uvedené prameny. Spasitelovou smrtí na kříži skončila starozákonní bohoslužba, neboť Kristus se tak stal NOVÝM chrámem (J. 2,19-21), ve kterém přebývá plnost božství (Kol. 2,9). Dále to, že Pán Ježíš Kristus je NOVÝM veleknězem (Žd. 4;14,15) i NOVOU obětí (Žd. 7,27; 1J. 2,2).   

Židovští náboženští vůdci nepochopili, k čemu vůbec došlo. Po čase se situace uklidnila, takže nabyli dojmu, že se nic zvláštního nestalo. Židovská bohoslužba existovala formálně (tedy bez vlivu na spasení) až do zničení chrámu v r. 70. Aby Bůh Židy vyvedl z omylu, poslal římskou armádu, která dobytím Jeruzaléma a zničením Zerubábelova chrámu Židům DŮRAZNĚ připomněla, že jejich bohoslužba už definitivně skončila.    

Židé byli v naprosto zvláštní situaci: Chrám byl zničen, oběti za hříchy lidu tudíž nemohly být vykonávány. Nicméně, bylo tu bylo Hospodinovo slovo, že bohoslužba je věčná (3M. 16; resp. 3M. 16,34)! Musela tedy existovat vzdor tomu, že chrám byl již zničen!   

Kdyby Židé měli ducha Božího, pak by se Boha ptali, kde je nyní chrám, velekněz i oběť, když to všechno nevidíme, ale z Písma víme, že to všechno musí nutně existovat???   

Kontinuita služby Bohu a odpouštění hříchů přece musela být zachována!    

Anebo jinak: V co NOVÉHO, se velekněz, chrám i oběť modifikovali a kde to lze nalézt???  

Zákonníci a farizeové nenalezli řešení této situace, protože jejich myšlení bylo zatíženo NEVĚROU NENÁVISTÍ ke Spasiteli, o čemž svědčí Písmo:   

Jan 5, 46 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Kdybyste opravdu věřili Mojžíšovi, věřili byste i mně, neboť on psal o mně. 
J an 15, 25 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  To proto, aby se naplnilo slovo napsané v jejich zákoně: ‚Nenáviděli mě bez příčiny.‘   
Matouš 10, 25 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Stačí, aby žák byl jako jeho učitel a sluha jako jeho pán. Když hospodáře nazvali Belzebulem, čím spíše jeho čeleď!   
Marek 3, 22 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Zákoníci, kteří přišli z Jeruzaléma, říkali: „Je posedlý Belzebulem. Ve jménu knížete démonů vyhání démony.“   
Marek 15, 9 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Pilát jim nato řekl: „Chcete, abych vám propustil židovského krále?“
Marek 15, 10 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Věděl totiž, že mu ho velekněží vydali ze zášti
Marek 15, 11 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Velekněží však podnítili zástup, ať jim raději propustí Barabáše.   
Jan 19, 6 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Když ho velekněží a jejich služebníci uviděli, dali se do křiku: „Ukřižovat, ukřižovat!“ Pilát jim řekl: „Vy sami si ho ukřižujte! Já na něm vinu nenalézám.“   

Je zvláštní, že pohané, Pilát a Herodes, na rozdíl od Židů, nenalezli na Spasiteli vinu:   

Lukáš 23, 14 [biblenet.cz] [biblenet.cz] a řekl jim: „Přivedli jste přede mne tohoto člověka, že pobuřuje lid; já jsem ho, jak vidíte, před vámi vyslechl a neshledal jsem na něm nic, z čeho jej obviňujete.   
Lukáš 23, 15 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Ani Herodes ne; vždyť nám ho poslal zpět. Je zřejmé, že nespáchal nic, proč by zasluhoval smrt.    

O nenávisti Židů ke Spasiteli až za hrob, svědčí tyto biblické texty:   

Židé se po Spasitelově ukřižování domáhali na římské moci změny nápisu na tabulce na kříži  

Jan 19, 22 [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] Pilát odpověděl: „Co jsem napsal, napsal jsem.“   

Dále se domáhali přidělení stráže ke Spasitelovu hrobu   

Matouš 27, 65 [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz]  Pilát jim odpověděl: „Zde máte stráž, dejte hrob hlídat, jak uznáte za dobré.“   A Pilát, už otrávený židovskými nároky, jim ji dal.    

A tato nenávist ke Spasiteli se pak promítla do obou Talmudů, palestinského (tiberiadského) a babylónského.   

PRÁVOPLATNÁ židovská bohoslužba je jen ta, která je uvedena ve Starém Zákoně. Tato bohoslužba nemá alternativu - nelze z ní ubírat, ani nic k ní přidávat, protože by taková bohoslužba byla směsí božského a lidského, což je nepřípustné.  Jakákoli bohoslužba upravená člověkem, je deformací bohoslužby stanovené Hospodinem; taková deformovaná bohoslužba je pak projevem svévole, která popuzuje Hospodina. A dnešní židovská bohoslužba projevem svévole určitě je. Bůh rozhodně nestrpí, aby mu do jeho bohoslužby kdokoli zasahoval. Proto stíhá Židy svými tresty. 

Znovu připomínám, že právoplatná židovská bohoslužba popsaná ve Starém Zákoně, formálně vzala za své zničením jeruzalémského chrámu v r. 70, i když ve skutečnosti zanikla již Spasitelovou smrtí na kříži asi o 40 let dříve, kdy bylo nastoleno náboženství vyššího typu, ve kterém se  Kristus stal NOVÝM chrámem (J. 2,19-21), ve kterém přebývá plnost božství (Kol. 2,9),  dále NOVÝM veleknězem (Žd. 4;14,15) i NOVOU obětí (Žd. 7,27; 1J. 2,2).   

Malá úvaha:
 
JE-LI DNEŠNÍ ŽIDOVSKÁ BOHOSLUŽBA KOMPLETNÍ - PAK PŮVODNÍ STAROZÁKONNÍ BOHOSLUŽBA BYLA NUTNĚ NADBYTEČNÁ. 

Anebo jinak:
JE-LI DNEŠNÍ ŽIDOVSKÁ BOHOSLUŽBA SPRÁVNÁ - PAK PŮVODNÍ STAROZÁKONNÍ BOHOSLUŽBA BYLA NUTNĚ NESPRÁVNÁ.    

To, že si judaisté dělají ze Starého Zákona trhací kalendář, nerespektujíce ustanovení Hospodinova věčná, zakotvená v (3M. 16, resp. 3M. 16,34) je jejich věcí.
 
Jenže to má ten následek, že od té doby se nenacházejí na linii Boží - ale na linii lidské, na linii svévole!!!   

Podstatou problému je to, že pokud někdo nedodrží ustanovení Hospodinovo týkající se bohoslužby, nejde pak o bohoslužbu, ale jen o pouhý RITUÁL, jakých jsou ve světě tisíce. A pokud si někdo myslí, že Panovníka Hospodina osloví pouhým rituálem, je skutečně velmi, velmi zpozdilým člověkem - nehledě už k faktu, že takový rituál Hospodina popouzí, nejen proto, že je MODLOSLUŽBOU, ale i protože je v ní navíc Hospodinovo jméno ZNEUŽÍVÁNO!!!   A to je pod Božím trestem!   

Na otázku, kterou jsem položil v úvodu, totiž, zda je judaismus biblicky oprávněný, odpovídám, že ROZHODNĚ NIKOLI.  

Z výše uvedených pramenů i textů možno říci, že judaismus je náboženstvím svévole a nenávisti a je tudíž MODLOSLUŽBOU.   

A pokud se kdokoliv snaží svést křesťany s pravé cesty a deformovat biblické poselství, přivádí na sebe prokletí, protože se stává hlasatelem jiného evangelia. Písmo takovou činnost posuzuje velmi vážně!!! Křesťané jsou pod Boží ochranou!  

1. Korintským 16, 22 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Kdo nemiluje Pána, ať je proklet! Maranatha!  
Galatským 1, 9 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!   

rdf    



Stránka vygenerována za: 3.73 sekundy