Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 559 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116487175
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Jiné evangelium.
Vloženo Čtvrtek, 28. květen 2020 @ 09:50:43 CEST Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Vota 24.5.2020:

Tak, tak :) Říká se tomu "jecer hara", sklon ke zlému. Má ho každý.
Netřeba ho v sobě zabíjet, ale osedlat a ovládat jako koně a využít k dobrému.
Ten zvířecí instinktivní pud má každý :) 


Bez komentáře. 

"Jiné evangelium. " | Přihlásit/Vytvořit účet | 127 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jiné evangelium. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 28. květen 2020 @ 10:54:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se nám tu pan Vota snaží namluvit? 

Sklon ke zlému využít k dobrému????

Nebo to, že had Evě nelhal, Eva tedy byla pravdou svedena ke hříchu: 



Tak to je děs, přátelé!
BA




Re: Jiné evangelium. (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Čtvrtek, 28. květen 2020 @ 15:04:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, co to je sklon ke zlému, ale vím, co to je sklon k nadměrnému egoismu. To z 20 děcek ve třídě mají v průměru tak 3, 4, 5 žáků, víc ne. A ty je třeba korigovat a potlačovat to v nich. Pak je zase tak cca 3 - 5 žáků kteří jsou hodně zakřiklí, neprůbojní, ty je třeba naopak povzbuzovat a podporovat jejich sebevědomí. A pak je většina třídy, cca 12 děcek, co jsou tak akorát uprostřed a není třeba prakticky žádné korekce. Sklon ke zlému je esoterický blábol. Existuje pouze sklon k egoismu nebo sklon k altruismu a různí lidi mají v sobě různě daný ten poměr. Podle toho se odvíjí práce s nimi. Problém náboženství je, že ho vytvářeli tupí lidé bez vzdělání a bez životních zkušeností.



Re: Jiné evangelium. Můj pohled na rabínský judaismus (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 30. květen 2020 @ 16:01:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Do jisté doby jsem žil v celkem pohodlném přesvědčení, že rabínští judaisté jsou našimi staršími bratry ve víře. Nijak jsem to nezkoumal, nebylo proč. Nicméně po vpádu jistých osob zvenčí, zejména pak pana tele, pozdějšího Voty, maskujícího se neurčitým vyznáním, který začal zpochybňovat křesťanství z pozic rabínského judaismu, pobuřujícím, zpupným a pyšným způsobem, vznikla u mne aktuální potřeba svůj pohled na rabínský judaismus radikálně přehodnotit. 

Z tohoto úsilí vznikly tyto články:

EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU? [notabene.granosalis.cz]
DVOJÍ ALIJA, DVOJÍ IZRAEL [notabene.granosalis.cz]
PODOBENSTVÍ O FÍKOVNÍKU [notabene.granosalis.cz]

Abych neopakoval to, co je rozvedeno ve výše uvedených článcích, soustředím se pouze na toto: 

1) Hospodin ustanovil bohoslužbu - a proto jen On ji může změnit!
2) Hospodin definitivně ukončil židovskou bohoslužbu tím, že připustil zničení chrámu Římany, v r. 70. n.l.

Hospodin neukončil židovskou bohoslužbu proto, aby jeho jméno už nebylo na světě připomínáno. 
To rozhodně ne! 
Hospodin tak učinil proto, aby ustanovil bohoslužbu vyššího typu, kde Kristus, Boží Syn bude Chrámem, Veleknězem i Obětí - viz první link.

Avšak Židé nastupující křesťanské náboženství neakceptovali, Spasitele zavrhli (Ž. 118:22; Mt. 21:42; Mk. 12:10; 1Pt. 2:7) a rozhodli se pro vytvoření náboženství vlastního, tzv. rabínského judaismu, jakéhosi slepence Božího (SZ), a lidského (Talmudu). Proto tento systém nemůže fungovat!!!Hospodinův prorok tlumočí jeho vůli. A já se ptám: Který prorok rabínským judaistům "odsouhlasil" toto náboženství? Žádný - protože v této době už proroci nežili!!!

Výše uvedené, tedy Hospodin nenařídil; rabínský judaismus tedy nemá oporu ani v SZ a z biblického hlediska je aktem čiré svévole. Prostě Židé definitivní ukončení svého náboženství očividně nevzali na vědomí!!! A protože velekněz již nepřináší každoročně oběti za hříchy lidu, tak rabínským judaistům nadále odpouštěny hříchy nejsou! 

Navíc se dostávají do konfliktu s tímto textem Písma svatého:

5M. 4:2 "K tomu, co vám přikazuji, nic nepřidáte a nic z toho neuberete, ale budete dbát na příkazy Hospodina, svého Boha, které vám udílím."

Naproti tomu křesťanství, jako zcela nová entita, toto omezení nemá:

Ř. 10:4 "Vždyť Kristus je konec zákona, aby spravedlnosti došel každý, kdo věří."

BA

 





Re: Jiné evangelium. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 03. červen 2020 @ 08:12:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Malé shrnutí pro Votu.)

Jestliže svými úvahami vycházíme z rozdílných premisí, nikdy nemůžeme vést smysluplný dialog. Každý totiž hovoří o čemsi jiném. Slova stejná, jiná jejich náplň.


Křesťanství není dualistické:

Boj dobra se zlem se neodehrává v rovině Bůh - satan, ale odehrává se v rovině tvorů se svobodnou vůlí, kteří mají možnost se svým jednáním a postoji přiklonit na jednu, nebo na druhou stranu.
Bůh stojí nad tím vším, Bůh není nepřítelem nikoho stvořeného - dokonce není nepřítelem ani satana. Bůh nenávidí zlo, které satan a jeho přívrženci způsobují navzdory jeho přání, ale samotné tvory miluje. Vždyť člověka stvořil ke svému obrazu a prohlásil o něm, že to "bylo velmi dobré"!

Křesťané chápou zlé duchy v čele se satanem jako stvořené bytosti se svobodnou vůlí zvolit si dobro či zlo (existence svobodné vůle je naprosto nezbytným předpokladem možnosti někoho svobodně milovat, dát někomu své srdce). Křesťané tedy věří, že andělé jsou stvořené bytosti - duchové bez těla, ve svém bytí věční jako jejich Stvořitel - část andělů pak kdysi na úsvitu věků se proti svému údělu (který jim přisoudil Bůh) vzbouřila - zneužili daru svobodné vůle a postavili se proti Boží vůli. Naše Písma praví, že na nebi už pro ně nebylo místo, tak byli svrženi na Zemi. Tyto padlé anděly my tedy nyní nazýváme  zlými duchy.

Tvé chápání existence andělů je velice nejasné. Jak jsem pochopil, anděl je pro tebe jen Boží posel (vyřčené slovo Boha, které odezní), naprosto bez svobodné vůle, který, když vykoná svůj úkol, zase zanikne. Podobně tak i satan a zlí duchové.  Což je upřímně řečeno pro mě osobně docela horor!

Jestliže vycházíš z takové představy, těžko pak hledat společnou řeč - každý zde mluví o čemsi naprosto jiném. Pro tebe jsou andělé (včetně Boha poslušného satana) jen prchavé okamžiky - pro nás jsou to stvořené duchovní bytosti s vlastním rozumem i svobodnou vůlí a se schopnostmi, daleko převažujícími ty naše schopnosti lidské.

Soupeření dvou sil, dobra a zla - to je realita i tohoto dnešního světa. Těžko ji popírat, těžko tvrdit, že je snad výmyslem křesťanů. Dobro a zlo je stejně reálné, jako světlo ve dne  a tma v noci.


Není to však žádná dualita (dobrý bůh proti zlému bohu) - jsou to dvě naprosto rozdílné cesty, které si ve své svobodě volby lidé mají možnost zvolit. I se všemi důsledky, které ta která volba přináší.
Lidský život v běhu času je pak pro člověka mimořádně vzácným darem - umožňuje mu totiž napravovat jeho chyby a omyly, činit pokání.
Andělé to měli jinak.
Jsou součástí stvořeného duchovního věčného světa a jejich rozhodnutí pro Boha či proti Bohu má tedy platnost věčnosti (nejsou v běhu času). Proto zlí duchové z tohoto principu nemohou učinit pokání, nemohou se obrátit a konat dobro.





Re: Jiné evangelium. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 17. červen 2020 @ 06:24:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Slovo " Evangeluim [obohu.cz]" znamená "dobrá zpráva".  Boží evangelium [obohu.cz] je Boží moc k záchraně pro každého, kdo věří, předně pro Žida, ale i pro Řeka.

  " Jecer hara [obohu.cz]" naproti tomu není "dobrá zpráva", není to "evangelium". 

  Tedy to ani není "Jiné evangelium".

  Česky by se ta zpráva dala nazvat 𝚗𝚎𝚟𝚊𝚗𝚐𝚎𝚕𝚒𝚞𝚖 - je to podobná nedobrá zpráva, jakou jsme žili v náboženství soch, obrazů a pověr, když jsme si omylem vybírali dobro a zlo. Je to podobně nedobrá zpráva, jako například Jing-Jang v jiných náboženstvích.

  Tedy ta docela stará nedobrá zpráva [obohu.cz], strom poznání dobrého a zlého, Zákon.

  Cizinec



JE JUDAISMUS BIBLICKY OPRÁVNĚNÝ? (Skóre: 1)
Vložil: redifon v Středa, 05. říjen 2022 @ 12:40:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při řešení problému budu vycházet z těchto pramenů:   
(1)    Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus? [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] 
(2)    EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU? [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] 
(3)    JSOU RABÍNŠTÍ JUDAISTÉ NAŠIMI STARŠÍMI BRATRY VE VÍŘE? [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] 
(4)    SPASENÍ ZE SKUTKŮ A SPASENÍ Z VÍRY [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz]    

Problém pojednávají výše uvedené prameny. Spasitelovou smrtí na kříži skončila starozákonní bohoslužba, neboť Kristus se tak stal NOVÝM chrámem (J. 2,19-21), ve kterém přebývá plnost božství (Kol. 2,9). Dále to, že Pán Ježíš Kristus je NOVÝM veleknězem (Žd. 4;14,15) i NOVOU obětí (Žd. 7,27; 1J. 2,2).   

Židovští náboženští vůdci nepochopili, k čemu vůbec došlo. Po čase se situace uklidnila, takže nabyli dojmu, že se nic zvláštního nestalo. Židovská bohoslužba existovala formálně (tedy bez vlivu na spasení) až do zničení chrámu v r. 70. Aby Bůh Židy vyvedl z omylu, poslal římskou armádu, která dobytím Jeruzaléma a zničením Zerubábelova chrámu Židům DŮRAZNĚ připomněla, že jejich bohoslužba už definitivně skončila.    

Židé byli v naprosto zvláštní situaci: Chrám byl zničen, oběti za hříchy lidu tudíž nemohly být vykonávány. Nicméně, bylo tu bylo Hospodinovo slovo, že bohoslužba je věčná (3M. 16; resp. 3M. 16,34)! Musela tedy existovat vzdor tomu, že chrám byl již zničen!   

Kdyby Židé měli ducha Božího, pak by se Boha ptali, kde je nyní chrám, velekněz i oběť, když to všechno nevidíme, ale z Písma víme, že to všechno musí nutně existovat???   

Kontinuita služby Bohu a odpouštění hříchů přece musela být zachována!    

Anebo jinak: V co NOVÉHO, se velekněz, chrám i oběť modifikovali a kde to lze nalézt???  

Zákonníci a farizeové nenalezli řešení této situace, protože jejich myšlení bylo zatíženo NEVĚROU NENÁVISTÍ ke Spasiteli, o čemž svědčí Písmo:   

Jan 5, 46 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Kdybyste opravdu věřili Mojžíšovi, věřili byste i mně, neboť on psal o mně. 
J  an 15, 25 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  To proto, aby se naplnilo slovo napsané v jejich zákoně: ‚Nenáviděli mě bez příčiny.‘   
Matouš 10, 25 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Stačí, aby žák byl jako jeho učitel a sluha jako jeho pán. Když hospodáře nazvali Belzebulem, čím spíše jeho čeleď!   
Marek 3, 22 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Zákoníci, kteří přišli z Jeruzaléma, říkali: „Je posedlý Belzebulem. Ve jménu knížete démonů vyhání démony.“   
Marek 15, 9 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Pilát jim nato řekl: „Chcete, abych vám propustil židovského krále?“
Marek 15, 10 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Věděl totiž, že mu ho velekněží vydali ze zášti
Marek 15, 11 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Velekněží však podnítili zástup, ať jim raději propustí Barabáše.   
Jan 19, 6 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Když ho velekněží a jejich služebníci uviděli, dali se do křiku: „Ukřižovat, ukřižovat!“ Pilát jim řekl: „Vy sami si ho ukřižujte! Já na něm vinu nenalézám.“   

Je zvláštní, že pohané, Pilát a Herodes, na rozdíl od Židů, nenalezli na Spasiteli vinu:   

Lukáš 23, 14 [biblenet.cz] [biblenet.cz] a řekl jim: „Přivedli jste přede mne tohoto člověka, že pobuřuje lid; já jsem ho, jak vidíte, před vámi vyslechl a neshledal jsem na něm nic, z čeho jej obviňujete.   
Lukáš 23, 15 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Ani Herodes ne; vždyť nám ho poslal zpět. Je zřejmé, že nespáchal nic, proč by zasluhoval smrt.    

O nenávisti Židů ke Spasiteli až za hrob, svědčí tyto biblické texty:   

Židé se po Spasitelově ukřižování domáhali na římské moci změny nápisu na tabulce na kříži  

Jan 19, 22 [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] Pilát odpověděl: „Co jsem napsal, napsal jsem.“   

Dále se domáhali přidělení stráže ke Spasitelovu hrobu   

Matouš 27, 65 [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz]  Pilát jim odpověděl: „Zde máte stráž, dejte hrob hlídat, jak uznáte za dobré.“   A Pilát, už otrávený židovskými nároky, jim ji dal.    

A tato nenávist ke Spasiteli se pak promítla do obou Talmudů, palestinského (tiberiadského) a babylónského.   

PRÁVOPLATNÁ židovská bohoslužba je jen ta, která je uvedena ve Starém Zákoně. Tato bohoslužba nemá alternativu - nelze z ní ubírat, ani nic k ní přidávat, protože by taková bohoslužba byla směsí božského a lidského, což je nepřípustné.  Jakákoli bohoslužba upravená člověkem, je deformací bohoslužby stanovené Hospodinem; taková deformovaná bohoslužba je pak projevem svévole, která popuzuje Hospodina. A dnešní židovská bohoslužba projevem svévole určitě je. Bůh rozhodně nestrpí, aby mu do jeho bohoslužby kdokoli zasahoval. Proto stíhá Židy svými tresty. 

Znovu připomínám, že právoplatná židovská bohoslužba popsaná ve Starém Zákoně, formálně vzala za své zničením jeruzalémského chrámu v r. 70, i když ve skutečnosti zanikla již Spasitelovou smrtí na kříži asi o 40 let dříve, kdy bylo nastoleno náboženství vyššího typu, ve kterém se  Kristus stal NOVÝM chrámem (J. 2,19-21), ve kterém přebývá plnost božství (Kol. 2,9),  dále NOVÝM veleknězem (Žd. 4;14,15) i NOVOU obětí (Žd. 7,27; 1J. 2,2).   

Malá úvaha:
 
JE-LI DNEŠNÍ ŽIDOVSKÁ BOHOSLUŽBA KOMPLETNÍ - PAK PŮVODNÍ STAROZÁKONNÍ BOHOSLUŽBA BYLA NUTNĚ NADBYTEČNÁ. 

Anebo jinak:
JE-LI DNEŠNÍ ŽIDOVSKÁ BOHOSLUŽBA SPRÁVNÁ - PAK PŮVODNÍ STAROZÁKONNÍ BOHOSLUŽBA BYLA NUTNĚ NESPRÁVNÁ.    

To, že si judaisté dělají ze Starého Zákona trhací kalendář, nerespektujíce ustanovení Hospodinova věčná, zakotvená v (3M. 16, resp. 3M. 16,34) je jejich věcí.
 
Jenže to má ten následek, že od té doby se nenacházejí na linii Boží - ale na linii lidské, na linii svévole!!!   

Podstatou problému je to, že pokud někdo nedodrží ustanovení Hospodinovo týkající se bohoslužby, nejde pak o bohoslužbu, ale jen o pouhý RITUÁL, jakých jsou ve světě tisíce. A pokud si někdo myslí, že Panovníka Hospodina osloví pouhým rituálem, je skutečně velmi, velmi zpozdilým člověkem - nehledě už k faktu, že takový rituál Hospodina popouzí, nejen proto, že je MODLOSLUŽBOU, ale i protože je v ní navíc Hospodinovo jméno ZNEUŽÍVÁNO!!!   A to je pod Božím trestem!   

Na otázku, kterou jsem položil v úvodu, totiž, zda je judaismus biblicky oprávněný, odpovídám, že ROZHODNĚ NIKOLI.  

Z výše uvedených pramenů i textů možno říci, že judaismus je náboženstvím svévole a nenávisti a je tudíž MODLOSLUŽBOU.   

A pokud se kdokoliv snaží svést křesťany s pravé cesty a deformovat biblické poselství, přivádí na sebe prokletí, protože se stává hlasatelem jiného evangelia. Písmo takovou činnost posuzuje velmi vážně!!! Křesťané jsou pod Boží ochranou!  

1. Korintským 16, 22 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Kdo nemiluje Pána, ať je proklet! Maranatha!  
Galatským 1, 9 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!   

rdf    



Stránka vygenerována za: 0.70 sekundy