Znamená to např., že než kajícník přistoupí k této svátosti smíření aby vyznal své hříchy, musí nejdříve ukradené vrátit, ke lži či pomluvě se přiznat a omluvit a pod.
Pokud toto neučiní, církev mu osobou zpovědníka odmítne udělit "rozhřešení", ale pošle ho nejdříve si tyto věci urovnat.
Další podivné tvrzení od katolíka, se kterým jsem se v katolicismu nikdy nesetkal.
Je zde někdo komu zpovědník odmítl dát rozhřešení a poslal ho napřed ukradené vrátit, ke lži a pomluvě se přiznat, omluvit se a všechno urovnat?
Neznám nikoho!
Rozhřešení (za tři očenáše a dva zdrávasy) se vždy udělovalo bez zájmu zpovědníka o hříchem poškozeného..
Absolvoval jsem za život mnoho zpovědí, a při každé se zpovědník zajímal o hříšníka a hřích, ale o hříchem poškozenou stranu se zajímal velmi okrajově, často spíše vůbec ne.
Zbývá jenom dodat, že žádná zpověď nikdy nic nevyřešila.
A je toho víc..