Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Iveta.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 7, článků celkem: 16463, komentáře < 7 dní: 285, komentářů celkem: 416859, adminů: 60, uživatelů: 5185  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 121 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Vota
Willy
martino

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
113145766
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Výchova, vzdělání, odměny a sankce
Vloženo Středa, 15. březen 2023 @ 18:44:59 CET Vložil: Tomas

Konspirace poslal Nepřihlášený

Zaujala mě zpráva v médiích, že se povinná školní docházka prodlouží ze současných 9 na 12 let. Protože naši euro a usa hujeři to kdesi vyčetli a chtějí to napodobovat, aplikovat i u nás. Přijde jim to progresivní. Takže všichni mentálně slabší žáci nebo cikáni aspol., kteří už nyní nechápou učivo 2. st. ZŠ a ani se tam neučí, jen se přežívá, tak budou přežívat další tři roky navíc na SŠ a prudit učitele i spolužáky. Neuvěřitelné. Krok za krokem se všechno zhoršuje. Co nový nápad progresivní vlády, to větší pitomost. Kdyby to záleželo na mě, tak naopak zkrátím povinnou školní docházku na 8 let. To by si třídy i učitelé aspoň ten poslední rok oddychli od těch, co tam předvádějí jen destrukci a není na ně žádná páka. Straší tam úplně zbytečně. Výuka nevzdělavatelných nemá smysl. 


Ale jelikož toto je křesťanský server, mám ještě jednu poznámku: Obecnou k výchově a vzdělávání. Náboženský systém, kdy je člověk ve vztahu k Bohu v podřízeném vztahu trochu připomíná vztah mezi učitelem a žákem a nebo jakýmkoli vychovatelem, cvičitelem psů a psem třebas. Zkrátka vztah subordinace. Někdo vede, vychovává a někdo pod ním se má tvarovat, vést. A má to mít nějaký smysl a cíl.

Na biblickém učení je jedna slabina - tím je velmi vzdálená - posmrtná odměna, nebo posmrtný trest. Základní pedagogická zásada je totiž čím jak nejkratší časová prodleva mezi chováním a odměnou, event. trestem. Vychovatel psů musí dokonce během pár vteřin dát psovi zpětnou vazbu, tedy pochválit nebo potrestat. Jinak pes neví, za co to bylo. Pochvala a trest se realizují buď hlasem nebo nějakým pamlskem apod. Dítě školního věku vyžaduje zpětnou vazbu taky pokud možno okamžitě, nebo v době, kdy to má smysl. Nějaká poznámka, co se řeší až měsíc po provinění, je už beze smyslu. 

S dospělými lidmi to není o moc jiné. Kdyby zaměstnavatel poskytoval odměnu nebo zpětnou vazbu až posmrtně, tak by to bylo směšné, absurdní. A to je právě problém náboženství. Kdyby skutečně existoval jakýsi Stvořitel lidiček na této planetě a měl osobní zájem na tom, aby každý z nich byl jím osobně formován (vylepšován), tak by jistě znal hlavní pedagogickou zásadu - zásadu časové bezprostřednosti odměn a trestů. Každá prodleva je špatná a nevede k cíli. A zpětná vazba by musela být nejen včasná, ale také zřejmá. Tzn. ne nějaké fráze nebo ideologické proklamace, ale musela by být viditelná, hmotná, působící na smysly. A nic z toho křesťanská nauka nenabízí. Nabízí virtuální odměnu nebo virtuální trest a ještě s nekonečným časovým odkladem. To jde proti všem zásadám a vymyslet to mohl leda někdo nevzdělaný, neinformovaný. A je to jeden z důvodů, proč ta nauka postrádá věrohodnost. Tím neříkám, že chci křesťanům brát víru, to rozhodně ne. Jen jsem vysvětlil jeden z důvodů, který mi ukazuje na pouhou pozemskost náboženství. 

Vidina posmrtného pekla, nebe, ráje, očistce - to vše je spíše jen strašení a ukazuje to na zoufalost těch, co náboženskou ideologii vymýšleli. Neměli páky, neměli způsob, jak si vynutit subordinaci a defenzívu posluchačů, tak přišli s konceptem posmrtného zúčtování, které se tím pádem nemusí dokazovat a dá se v něm vymyslet cokoli. 

"Výchova, vzdělání, odměny a sankce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Výchova, vzdělání, odměny a sankce (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 15. březen 2023 @ 20:46:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pěkný článek!

Délka školní docházky na ZŠ  se neustále od vzniku ČR mění (střídavě 8/9 let), zcela nesmyslně, jen se s tím vždy předělávají učebnice, systémy a přibývají tím náklady a zmatky. Můj názor je, že by povinná školní docházka neměla být vůbec (protože to  povinné se často míjí u práce pedagogů potřebným efektem - a místo odpovědnosti rodičů za své děti se často přehazuje nevhodně odpovědnost právě na pedagogy). Rodič by měl volit pro dítě vhodnou školu a délku docházky, účelně a smysluplně (včetně možnosti volby  pracovní výchovy a návyků u nestudijních dětí např. od 10-12 let k budoucímu včlenění na trh práce).

V článku nesouhlasím v chápání vztahu nadřízeného Boha k člověku (Bůh je přítel, partner, ve vzájemnosti lásky s člověkem). Takto by měly fungovat i zdravé vztahy ve školství (učitel partner žáka, pomocník). A typ učitele a výuky si má pro své dítě volit  rodič, ne stát (ideál).

Zoufalá je opravdu sektářská ideologie. Naopak křesťanská láska je to, co je třeba mezi dětmi imdospělými budovat, rozvíjet, v partnerství s dětmi i Bohem.



Re: Výchova, vzdělání, odměny a sankce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 16. březen 2023 @ 05:09:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Dobré postřehy. Psal jsem to tu několikrát.

  Pokud někdo něco dělá, a zvláště když dělá něco špatně, potřebuje zpětnou vazbu a změnu co nejdříve. Po smrti je pozdě - pak už se těžko něco napraví. O čemž se v bibli dost píše.

  Cizinec

  



Re: Výchova, vzdělání, odměny a sankce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 16. březen 2023 @ 08:48:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někteří romští rodičové záměrně nechtějí, aby se jejich mírně mentálně postižené děti naučily číst a psát. Protože jako analfabeti za to dostanou body navíc při výpočtu jejich důchodových dávek.

Moje sestra učí právě na takové škole - tak jeden příklad za všechny:

Její žačka v osmnácti ukončila základní vzdělání a přešla hned automaticky do invalidního důchodu.
Vypočetli jí ještě o sto korun větší důchod, než má důchod moje sestra s vysokoškolským vzděláním po celoživotní práci!

A přitom tito lidé jsou fyzicky i mentálně schopni vykonávat normální běžné pomocné práce; třeba v kuchyni, zametat chodníky a pod.

Ale v životě dělat nebudou!
Už to mají tak v rodině nastavené - po škole hned do invalidního důchodu.
A znají každou skulinu zákona, kterou mohou využít ve svůj prospěch.





Stránka vygenerována za: 0.13 sekundy