Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ludmila.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 9, článků celkem: 16810, komentáře < 7 dní: 514, komentářů celkem: 440352, adminů: 60, uživatelů: 5267  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 323 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
Tolstoj
Akuzativ
Syntezator
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
120419430
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: O pokání, které podle Willyho František nepochopil
Vloženo Čtvrtek, 01. červen 2023 @ 10:20:52 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Se slovem pokání se napřed v NZ setkáváme u tří evangelistů.   ·  


2„Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské.“ U Matouše ·  

Marek 1, 4To se stalo, když Jan Křtitel vystoupil na poušti a kázal: „Čiňte pokání a dejte se pokřtít na odpuštění hříchů.“   ·  

Lukáš 3, 3I začal procházet celé okolí Jordánu a kázal: „Čiňte pokání a dejte se pokřtít na odpuštění hříchů,“   

 Říká to Jan Křtitel.  Smyslem pokání z toho, co Jan sděluje, je i odpuštění hříchů. K pokání tedy musí být vědomí, že já osobně jsem hříšný. Kdo si myslí, že nehřeší či, že není hříšný, nemá potřebu pokání a ani Janova křtu. A zajímavé je, že tehdy mnoho lidí tu potřebu odpuštění a tedy  i pokání mají. Jak velký rozdíl od dnešních lidí, kteří si nic podobného nemyslí. Pak se nemusí kát  a hledat odpuštění. Tehdy byla doba jiná.     Jan ale ukazuje i na další smysl pokání?     · 

 3To je ten, o němž je řečeno ústy proroka Izaiáše: ‚Hlas volajícího na poušti: Připravte cestu Páně, vyrovnejte mu stezky!‘   

 Jaké království se přiblížilo? Král království nebeského Pán Ježíš. A připravit mu cestu. Cestu kam. Do lidských srdcí, do lidské duše.   Bez pokání nemůže nikdo pochopit oběť Pána Ježíše, nemůže pochopit, že zemřel a obětovat se i za mne osobně.  Dnešní lidé nepřijímají víru v Ježíše právě proto, že pokání je pro ně něco, co nechápou. Přece jsem nikomu nic neudělal, nikoho nezabil… atd.   Pokud činili pokání a rozhodli se pokřtít, znamenalo to začátek nového života s čistým listem.   Jak víme, lidé začnou psát nový život, ale často se zase stane, že ten čistý list života něčím pošpiní. Nikdo není po celý další život bez chyb. A tak je tu znova pokání, kdy člověk na modlitbě před Bohem, přizná, že něco neudělal správně, někomu ublížil a znova se kaje.   

 Jan to pochopil:   ·  

4To píšeme, aby naše radost byla úplná. ·  
5A toto je zvěst, kterou jsme od něho slyšeli a vám ji oznamujeme: že Bůh je světlo a není v něm nejmenší tmy. ·  
6Říkáme-li, že s ním máme společenství, a přitom chodíme ve tmě, lžeme a nečiníme pravdu.

7Jestliže však chodíme v světle, jako on je v světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu. ·  
8Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není. · 
9Jestliže vyznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti. ·  
10Říkáme-li, že jsme nezhřešili, děláme z něho lháře a jeho slovo v nás není.  

 A každé vyznání hříchu je také pokání.    

Co tedy František nepochopil??

"O pokání, které podle Willyho František nepochopil" | Přihlásit/Vytvořit účet | 44 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Esoterické kvokání (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Čtvrtek, 01. červen 2023 @ 13:03:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Pokání" je jedno z mnoha esoterických slov, kde si může kdokoli dosadit jakýkoli obsah. 


Náboženství vzniklo, aby jedni privilegovaní ( co znají obsah těch tajemných slov) mohli ovládat jiné (co ta slova neznají, nebo znají špatně). Cílem náboženství je subordinace = podřízenost. Hoď se do defenzívy a začni nás poslouchat. My jsme proroci, kristovci, ti lepší a vy jste ten plebs. Plebs je tu od toho, aby sloužil nám, lepším. 

A tak se každý z těch pobožných bobků snaží dostat mezi proroky, kristovce, posvěcené, znovuzrozené. Kdo jen chvíli stál, již  stojí opodál. Jestli chceš být in, musíš být v předvoji. To platí pro každou ideologii. Ani Jehova, ani Stalin, ani Hitler neměl rád vlažné, ale pouze ty zapálené. Jak říkal Gustáv Husák: "Nech odpadne, čo je kolísavé, nech odpadne, čo je oportunistické." Úzká je cesta a málokdo ji nalézá. Všechny ideologie jsou na jedno brdo. 

Největší sranda pozorovat, když se kristovec potká s katolíkem. Kristovec má pocit vyvolenosti, protože bibli má na snídáni, oběd, přesnídávku i na večeři a katolík má pocit vyvolenosti, protože  Petr je skála a katolická církev je ta skála. Tak se tu vyvolení mydlí s vyvolenými. 



Re: O pokání, které podle Willyho František nepochopil (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. červen 2023 @ 13:11:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Něco z internetu:

"České slovo pokání se odvozuje od slovesa „káti se“ (srv. „kajícník“) a souvisí se staročeským „(ne)kajalý“ (odtud moderní „nekalý“), s praslovanským „kajati“ (trestat) a „kajati sě“. To souvisí se staroindickým „čayaté“ (odplácet, trestat), s řeckým „tinó“ (platit, splácet) a tak i se staroslověnským „cěna“ (cena).[1] Původní význam tedy zřejmě pokrýval představu trestu, pokuty a vyrovnání dluhu, jak o nich hovoří slavný Anaximandrův zlomek: „Z čeho jsoucí věci vznikají, do toho také zanikají jak se patří (kata to chreon), neboť si navzájem udílejí právo a pokutu (timé) podle řádu času“.
Prvotní křesťanská církev znala a udržovala zvyk veřejných trestů, například za zapření víry během pronásledování, zejména dočasného nebo i trvalého vyloučení z bohoslužeb. Podmínkou pro odpuštění byla upřímná lítost kajícníka, rozhodnutí změnit svůj život a více méně symbolické „zadostiučinění“ jako veřejný výraz této změny. Veřejní kajícníci se běžně vyskytovali až do konce středověku, výjimečně i později.
Představa pokání je pro moderního člověka nejen nezvyklá, ale i těžko přijatelná. Postup „lítost – obrácení – odpuštění“ se totiž nemůže stát obecným právním pravidlem a myšlenka, že obrácený hříšník je cennější než spravedlivý člověk, je v důsledku téměř anarchická. Nicméně je také zřejmé, že jen upřímným přiznáním a odpuštěním se dá spáchané zlo definitivně odstranit. Žádné lidské spolužití se tak bez odpuštění a smíření nemůže trvale obejít a dokonce i právo nutně potřebuje různé karikatury odpuštění, jako je promlčení zločinu nebo prezidentská milost. Přes všechno paradoxnost si tak staré pojmy pokání a odpuštění zachovávají i svůj lidský a společenský význam, který nelze ničím nahradit.
Takže máš-li se kát a hlavně chceš-li se kát… přemýšlej o tom co jsi udělal, snaž se žít tak, abys už své „hříchy“ neopakoval a pokud je to možné, své dosavadní hříchy naprav."



Re: O pokání, které podle Willyho František nepochopil (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 02. červen 2023 @ 07:30:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Františku.

  Pavel třeba činil pokání - přestal pronásledovat křesťany, věnoval svůj život Bohu. Kdyby křesťany pronásledovat nepřestal a občas si ještě nějakého křesťana zapronásledoval v rámci výmluv, že je hříšný, tak by pokání nečinil a byl by dál bezbožník.

  Pavel pak píše například: Zloděj ať už nekrade, pracuje a pomáhá druhým. Když je nějaký zloděj, co už nekrade, pracuje, pomáhá druhým, tak to činí pokání. Když je někde nějaký zloděj, co si dál občas zakradne v rámci své hříšnosti, tak je to pořád zloděj. Nečiní pokání.

  Když je v desateru napsané "cti svoje rodiče" a někdo ctí svoje rodiče, nepotřebuje v tom pokání. Když někdo nectí rodiče, třeba se za ně stydí, potřebuje pokání - změnu smýšlení. Potřebuje začít ctít rodiče.

  Když je v desateru napsané: Nebudeš závidět, ani majetek, ani dům, ani manželku, tak když někdo závidí, potřebuje v tom pokání. Potřebuje změnu. Potřebuje přestat závidět, přát lidem, i těm, co mají o dost více, než on, hezčí dům, lepší manželku, víc majetku, ... Když závistivec občas zazávidí, tak nečiní pokání. Je dál závistivec.

  Někdo tu změnu chce, hledá jí. A někomu je "dobře" v tom zlém.

  Není to tak složité, aby to pochopit nešlo.

  Toník



Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy