Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Roland.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 7, článků celkem: 16681, komentáře < 7 dní: 422, komentářů celkem: 432206, adminů: 60, uživatelů: 5255  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 267 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Danny42
rosmano
Syntezator
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
117966002
přístupů od 17. 10. 2001

Grano Salis: Rosmano a geneze jeho teologie...
Vloženo Neděle, 19. květen 2024 @ 02:37:45 CEST Vložil: Tomas

Listárna poslal Nepřihlášený

Ahoj Rosmano,


už přibližně 15 let jsem zde nenapsal jediný komentář a už se ani nemohu přihlásit. Přiznám se, že zde letmo zabrousím a něco si přečtu. Přiznám se též, že mne udivuje Tvá náhlá změna teologie. Uvažuji, zda je to vliv svědků Jehovových, branhamismu nebo ještě něčeho jiného? Nečtu to až tak podrobně, abych zjišťoval, zda jsi arián nebo monarchista. Vždy jsem Tě ale považoval za křesťana a nyní vidím, že jsi jím zřejmě přestal být. Nechtěl bys o tom napsat článek? 

Kým je nyní pro Tebe Pán Ježíš Kristus? Svěřil bys před svojí smrtí svého ducha do jeho rukou?

S pozdravem

Pastýř

"Rosmano a geneze jeho teologie..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 168 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rosmano a geneze jeho teologie... (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 19. květen 2024 @ 11:44:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj pastýři ,


nestraš, to určitě není 15 let :-).  Možná tak 5 let.

Je to na obsáhlejší vysvětlení, ale nechci psát samostatný článek o sobě. 
Zkusím trochu stručně.

Není to vliv svědků Jehovových. Žádné osobně neznám a v celé řadě jejich učení se s nimi neshoduji.
Co rozumím stejně jako oni je to, že z Bible je zřejmé, že Pán Ježíš není Bůh.   Že Pán Ježíš má Boha.  A Bůh je Jeden. Jediný, ne Trojjediný.  A je Ním Bůh Ježíše Krista.

Není to ani vliv branhamismu. Nevím ani přesně, jaké jsou jejich doktríny ohledně christologie.


Je to vliv poctivého čtení, až hltání Písma.  To začalo u mně už tak asi před 7 lety. Ovšem k ucelenému pohledu a vyjasnění si věci jsem docházel postupně, a to asi tak před 2 lety.


Hrozně moc jsem chtěl lépe poznat, co to vlastně apoštolové i Ježíš hlásali, co zvěstovali lidem, co bylo tím těžištěm evangelia, jaký byl obsah jejich kázání.

K čemu jsem došel bylo dost překvapující až zarážející.  A sám jsem si v sobě musel některé věci srovnat. Protože chci žít v pravdě.  Byť by byla nekonformní s tzv. ortodoxií.
Pro  mně není ortodoxie to, co se za ortodoxii vydává, pro mně ortodoxie je to, co učí a zvěstují Ježíš a apoštolové. A proroci. To je základ.  Ne tzv. ortodoxie, kterou ustanovili s podporou římských císařů a všech možných metod světské moci nějací Atanázius, Řehoř z Nyssy, Řehoř z Nazjanzu, Basil Veliký,..

No a co mě překvapilo a zarazilo, bodlo do očí ? A přinutilo poopravit si pohled na christologii i teologii ? Tyto 3 věci:

1) Apoštolové nikde nikdy nikomu nezvěstovali a nikoho nepřesvědčovali, že Pán Ježíš je Bůh, 2. osoba Trojice. Záznamy toho, co zvěstovali, obsah, jsou ve Skutcích k dispozici. Dá se to lehce ověřit. O Pánu Ježíši z Nazareta kázali, zvěstovali, že Ježíš je Kristus, Mesiáš, Boží Syn, Pomazaný.       To byla ta bomba, ten Dynamis, jak o tom píše ap. Pavel (Řím 1,16) 
  Toto byl obsah sdělení lidem. Nic jiného.
  Ap. Pavel hned po obracení chodíval do synagog a přesvědčoval z Písem Židy, že Ježíš je Kristus, že Ježíš je ten předpověděný Mesiáš.     A stejně tak Apollo.   Nic jiného.


2) Pojem „Bůh“, který je v NZ použitý více než 1300 krát, ani jednou neznamená Trojici. Což je vždy patrné z kontextu. 
Bůh Ježíše i apoštolů je výhradně vždy Bůh Jediný, Jeden, Nejvyšší,  1 osoba.  Bůh Abraháma, Izáka, Jákoba. Bůh Izraele.   Tento Bůh:
   
1Tm 6:16:   jenž jediný má nesmrtelnost, přebývá v světle nedostupném, jehož nikdo z lidí nespatřil a nemůže spatřiti. Jemu buď čest a vláda věčná! Amen.


3) Tento bod je v podstatě důsledkem důsledkem bodu (1). A sice, že všichni první křesťané, všichni, kteří uvěřili a dali se pokřtít, uvěřili v Pána Ježíše jako Pána a Mesiáše, svého Spasitele, ale nikoliv jako Boha. Přesně tak, jak jim to apoštolové, i sám Pán Ježíš, zvěstovali (např. samaritánka u studny, Marta, sestra Lazara, etiopský eunuch, 3000 duší o Letnicích na Petrovo kázání,  .…)

Nikoho z nich ani nenapadlo, že by Ježíš měl být Bůh. Toto jim nikdo nehlásal, nikdo je k takové víře nepřesvědčoval, nikdo po nich takovou víru nevyžadoval, a nikdo je také k takové víře nepřivedl.







Re: Rosmano a geneze jeho teologie... (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 19. květen 2024 @ 12:22:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ohledně tvých dotazů:

Nejsem arián, jsem monarchista.

/ Vždy jsem Tě ale považoval za křesťana a nyní vidím, že jsi jím zřejmě přestal být./


V křesťanstvu, v mainstreamovém křesťanstvu, se pěstuje poměrně hodně mýtů.
Jeden z nich je například ten, že kdo nevěří v Trojici, kdo nevěří, že Ježíš je Bůh, není a nemůže být křesťanem.   To je dobrý nesmysl.

Pokud by to měla být pravda, tak by křesťanem nebyl ap. Petr, křesťanem by nebyl ap. Pavel,  Jan, Jakub, Apollo, Barnabáš,...
Podle kritérií dnešní ortodoxie by nikdo z apoštolů nebyl křesťan. Všechny by vyloučili z církví... :-)

Mainstreamové křesťanstvo, ta tzv. ortodoxie, si vymyslela a uzurpuje od konce 4. století  svá vlastní kritéria k posuzování, kdo je nebo kdo není křesťan. A prosazovalo je ohněm i mečem.

Bible, Písma NZ představují ta kritéria výrazně jinak. 
Nikde v Písmu nenajdeme podmínku ve stylu:

   " 1 Každý, kdo věří, že Ježíš je Bůh, je zrozen z Boha;"
nebo
  " 15 Kdo vyzná, že Ježíš jest Bůh, v tom zůstává Bůh a on v Bohu. "

a tak dále...



Kým je nyní pro Tebe Pán Ježíš Kristus?  /


Přesně Tím, jak Ho představuje Ježíš sám a Jeho apoštolové.

Kristem, Mesiášem, Synem Božím, Synem člověka, mužem, kterého Bůh vybral, předzvěděl, v lůně Marie přivedl k existenci, Pomazal Duchem svatým a mocí, skrze Něhož se Bůh projevoval, jednal, mluvil, činil zázraky,...
Je mým Spasitelem, Vykupitelem, Veleknězem, Pastýřem,  ....

Jak to výstižně říká ap. Petr o Letnicích:

   " 22 „Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského, muže dosvědčeného vám od Boha mocnými činy, divy a znameními, které Bůh uprostřed vás skrze něho učinil, jak sami víte, 23 tohoto muže, vydaného podle ustanoveného úradku a předzvědění Božího, jste skrze ruce bezbožníků přibili na kříž a odstranili. 24 Ale Bůh ho vzkřísil, zprostiv ho bolestí smrti, protože nebylo možné, aby byl od ní držen. ...............  32 Tohoto Ježíše Bůh vzkřísil a my všichni jsme toho svědky. 33 Když byl tedy vyvýšen pravicí Boží a přijal od Otce zaslíbeného Ducha Svatého, vylil to, co vy nyní vidíte i slyšíte. 34 Neboť David nevystoupil na nebesa, ale sám říká: ‚Řekl Pán mému Pánu: Seď po mé pravici, 35 dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvých nohou.‘ 36  Ať tedy všechen dům Izraele s jistotou ví, že Bůh UČINIL toho Ježíše, kterého jste vy ukřižovali, i PÁNEM I MESIÁŠEM “ 37 Když to uslyšeli, byli hluboce zasaženi v srdci a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: „Co máme dělat, muži bratři?“ 38 Petr jim řekl: „ Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého. "




/ Svěřil bys před svojí smrtí svého ducha do jeho rukou? /

Určitě. Nikomu jinému. S důvěrou a radostí...



Re: Rosmano a geneze jeho slavjanofobie... (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Neděle, 19. květen 2024 @ 21:18:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak degradace Jošuy - za to nic nehrozí.

Tohle Rosmano, Mikim a další můžou dělat bez obav. 

Ale vřískání štěstím nad atentátem na Fica nemusí tak dobře dopadnout. 

Bacha na to, bobci. 


Bacha i na to, co píšete na své hovinky.cz



SPASITEL SE ČLOVĚKEM NIKDY NESTAL !!! (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Úterý, 21. květen 2024 @ 16:34:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby se Spasitel stal člověkem, tak by byl NUTNĚ ZATÍŽEN HŘÍCHEM, jako všichni lidé.

Hříšný člověk nemůže odejmout hřích jiným:

Jan 1, 29 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  Druhého dne spatřil Jan Ježíše, jak jde k němu, a řekl: „Hle, beránek Boží, který snímá hřích světa

Jan 8, 46 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  Kdo z vás mě usvědčí z hříchu? Mluvím-li pravdu, proč mi nevěříte?

2. Korintským 5, 21 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti.

Filipským 2, 6 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl,
7 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka
8 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.

1. Timoteovi 2, 5 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,

Tedy "člověk Kristus Ježíš" který je bez hříchu, tedy Bůh (J. 1,1; J. 1,4; J. 1,14), je Bůh v podobě služebníka, tedy člověka.

2. Korintským 5, 21 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti.
*
Boží Syn se nezrodil z Otce, jak tvrdí Nicejsko - konstantinopolské vyznání víry:

Věřím v jednoho Pána
   Ježíše Krista,
jednorozeného Syna Božího,
   který se zrodil z Otce
   přede všemi věky:


Boží Syn nebyl z Otce zrozen - ale Otcem zplozen:

Žalmy 2, 7 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  Přednesu Hospodinovo rozhodnutí. On mi řekl: „Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil.
*
Spasitel není slepencem Božího a lidského, jak praví Nicejsko-konstantinopolské vyznání víry:

On pro nás lidi
   a pro naši spásu
   sestoupil z nebe,
skrze Ducha svatého
   přijal tělo z Marie Panny
   a stal se člověkem.

KÝM TEDY SPASITEL NA ZEMI BYL ?

Jan 1, 1 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.

Jan 1, 4 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  V něm byl život a život byl světlo lidí.

Jan 1, 14 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

SPASITEL BYL ZDE NA ZEMI VTĚLENÝM BOHEM !!!
A TOHO SE DRŽME !

Proto mohl vzkřísit i čtyři dny mrtvého Lazara:

Jan 11, 43 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  Když to řekl, zvolal mocným hlasem: „Lazare, pojď ven!“

Proto mohl své učedníky pověřovat činěním zázraků:

Matouš 10, 8 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  Nemocné uzdravujte, mrtvé probouzejte k životu, malomocné očišťujte, démony vymítejte; zadarmo jste dostali, zadarmo dejte.

Skutky apoštolů 4, 30 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  a vztahuj svou ruku k uzdravování, čiň znamení a zázraky skrze jméno svého svatého služebníka Ježíše.“

Skutky apoštolů 6, 8 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  Štěpán byl obdařen Boží milostí a mocí a činil mezi lidem veliké divy a znamení.

Při tom všem platí:

Jan 15, 5 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz]  Já jsem vinný kmen, vy jste ratolesti. Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese hojné ovoce; neboť beze mne nemůžete činit nic.


ecr



Re: Rosmano a geneze jeho teologie... (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Sobota, 25. květen 2024 @ 15:10:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, když to vezmu obecně a zcela nezaujatě, tak většina náboženství a většina věřících v rámci jakéhokoli náboženství mají spíše tendence status a roli svých proroků, učitelů, svatých, bohů apod. zvyšovat, nikoli snižovat. To je vlastně docela logickým příznakem víry. Čím kdo intenzívněji věří, tím více v jeho vědomí roste role, hodnota, status té nadpřirozené osoby, ke které vzhlíží, ke které se modlí apod. 

Pokud někdo naopak degraduje status, roli, hodnost dané náboženské postavy, tak to je příznakem čeho? No je to součástí jeho skryté dekonverze, kterou nechce oficiálně přiznat, neboť rebeluje, odmítá se podřídit. A odmítá se podřídit většinou z nějakých subjektivních příčin. Jenže ti lidi jsou prostě falešní. Na férovku nikdy nepřiznají, že mají problém s daným náboženstvím a jeho dogmaty a požadavky kladenými na věřícího. A tak falešně předstírají, že jsou ještě pobožní, ale z toho, co píšou, že jasné, že jsou v procesu odchodu od náboženské víry. Je to tedy taková neférová dekonverze. 

Za mě palec dolů. 👎️



Re: Rosmano a geneze jeho teologie... (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 31. květen 2024 @ 21:53:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pohanské kořeny nauky o Trojici
(© Ed Torrence 2002)

Nauka o Trojici není pro křesťanství jedinečná ani s ním původní. Má hluboké pohanské kořeny, sahající nejméně do dvou století před naším letopočtem, a od té doby je prominentní v mnoha východních náboženstvích.

Římskokatolické a pravoslavné církevní rady (západní a východní církve) přinesly do křesťanství nauku o Trojici. Stalo se tak předtím, než došlo ke konečnému rozkolu mezi těmito dvěma autoritami. Dokonce i ti, kteří tuto myšlenku začlenili do římskokatolického dogmatu, prohlásili, že je to záhada, kterou je třeba přijmout vírou. Teologové, kteří napsali Katolickou encyklopedii, připouštějí, že neexistuje žádný starozákonní náznak trojjediného Boha a v Novém zákoně jen velmi málo, co lze takto vykládat. Připouštějí také, že to byl produkt tradice, která se vyvíjela čtyři staletí. ŘKC dává stejnou důvěru tradici a písmu. V tomto případě je tradice téměř celým kritériem pro toto dogma, kromě několika písem, které jsou vytrženy z kontextu a nesprávně interpretovány a snaží se dát myšlence legitimitu.

Vývoj této doktríny v křesťanství začal Apoštolským vyznáním víry, pokročil k Nicejskému vyznání víry a nakonec vyvrcholil Athanasijským vyznáním víry. Klikněte na níže uvedené odkazy a přečtěte si o nich více.

Apoštolské vyznání, které vůbec nenapsali apoštolové, ale ŘKC. I když toto jednoduché prohlášení víry nemělo co říci o Trojici, nebo dokonce naznačovat, že Ježíš je Bůh, položilo základy pro další expanzi a bylo během let několikrát upraveno.

Dalším krokem bylo Nicejské vyznání víry založené v roce 325 našeho letopočtu. Na naléhání římského císaře Konstantina a za účelem nastolení jednoty mezi křesťanstvím a pohanskou vírou byl Ježíš prohlášen za rovnocenného, ​​souvěčného a shodného s Bohem. Konstantin tak učinil z křesťanství státní náboženství římské říše. Před Konstantinovou vládou trpěli křesťané mnoha perzekucemi ze strany Říma.

Athanasiánské vyznání víry zastává trinitární koncepty Athanasia, teologa čtvrtého století. Doba jeho původního napsání není známa, ani jeho autor. Většina historiků souhlasí s tím, že byl pravděpodobně složen v pátém století, ačkoli někteří tvrdí, že to mohlo být až v devátém století. Dokonce i Katolická encyklopedie o jeho původu mlží.

Kořeny křesťanské církve pocházely původně z judaismu, který byl a stále je monoteistickým náboženstvím (jednoho Boha). Ve Starém zákoně není žádná víra v polyteistického (množného) Boha. Naopak, SZ písma prohlašují jedinost Boha.

Je. 43:10
Vy jste moji svědkové, praví Hospodin, a můj služebník, kterého jsem si vyvolil, abyste poznali a věřili mi a rozuměli, že já jsem. Přede mnou nebyl stvořen žádný Bůh, ani po mně nebude.

Je. 45:18
Neboť takto praví Hospodin, který stvořil nebesa: Bůh sám, který stvořil zemi a učinil ji; upevnil jej, ne nadarmo stvořil, utvořil jej k obývání: Já jsem Hospodin; a žádný jiný neexistuje.

Nicejská a athénská vyznání víry tato písma, stejně jako mnoho dalších, přímo popírají. Nejprve museli prohlásit, že Ježíš je Bůh a že je věčný – což je také v rozporu s Písmem.

Num. 23:19
Bůh není člověk, aby lhal, ani syn člověka, aby činil pokání, řekl, a neučiní? Nebo mluvil, a neučiní toho dobrého?

Ježíš byl muž; a mnohokrát se označoval jako Syn člověka.

Psa. 2:7
Řekl mi Hospodin: Syn můj jsi ty; dnes jsem tě zplodil.

Ježíš byl zplozen (narozen) v určitém časovém okamžiku, podle židovských proroctví. Athanasiánské vyznání víry také uvádí, že Ježíš byl inkarnovaný Bůh. To je také v rozporu s Písmem, protože Bůh se nemění.

Mal. 3:6
Nebo já jsem Hospodin, neměním se; proto vy synové Jákobovi nevyhynuli.

Pokud pro nauku o trojjediném Bohu neexistuje žádný biblický základ, odkud tedy tato myšlenka pochází?

Řím, sídlo císařů Římské říše a mocenská základna politických papežů, byl silně ovlivněn filozofií a pohanstvím bývalé Řecké říše, která zabírala mnohem větší území, než kdy Římská říše dosáhla. Řecká literatura, sociologie, náboženství a pověry hrály velkou roli při formování římské vlády, filozofie a náboženství. Proto není divu, že Římané začlenili mnoho ze svých zvyků a kultury do křesťanství, stejně jako židovští věřící v Jeruzalémě.

Když byl apoštol Pavel v Athénách, pozoroval mezi ctiteli mnoha pohanských bohů oltář Neznámého Boha. Využil jejich pověr, aby jim kázal o jediném pravém Bohu. Mezi těmito lidmi byli epikurejští a stoičtí filozofové, kteří byli ohromeni Pavlovým kázáním o vzkříšení Ježíše Krista.

Až do vlády císaře Konstantina křesťané římské říše byli pronásledováni. Konstantin však na počátku čtvrtého století viděl šanci pomoci obnovit bývalou slávu Říše tím, že nastolí náboženskou jednotu. Výměnou za spolupráci římských křesťanských biskupů učinil z křesťanství oficiální státní náboženství. To však stálo skutečné evangelium Ježíše Krista velkou cenu. Od této doby se křesťanství stalo směsí křesťanské víry a pohanství. Jedna z nejběžnějších vír mezi pohanskými kulturami byla v trojici bohů. Najdeme to u Egypťanů, Indů (Indických), Japonců, Sumarů, Chaldejců a samozřejmě u Babyloňanů, kde historici sledují kořeny trinitarismu. Církevní dějiny ukazují postupnou asimilaci pohanských myšlenek do křesťanství, kterou přinesla většinou římská nebo západní církev, která se stala politicko-náboženskou extenzí římské říše. Nejpřednější mezi pohanskými myšlenkami bylo přijetí nauky o trojici do dogmatu církve. Pohanské svátky (svaté dny) byly také začleněny do tradice jejich „zkřesťanštěním“, takže končíme s Vánocemi, které se slaví 25. prosince; Velikonoce, které spojovaly vzkříšení Krista s pohanskou bohyní Ester, a Halloween spojený se svátkem Všech svatých. Časem politická moc římských papežů a bohatství, které ovládali, převýšilo moc císařů a církev se stala monarchií s mocí nad králi a národy. Náboženská tolerance vyšla za dveře a Církev se pustila do křížových výprav a inkvizice, aby pomocí bývalé komunikace, mučení, války a vraždy vyhladila všechny, kteří nesouhlasili s oficiální církevní doktrínou nebo se bránili autoritě papeže. Chování podobné Kristu se stalo minulostí a Ježíšovo učení bylo zanedbáváno a změněno. Reformace, kterou přinesl Martin Luther, shodila jho papeženců a vyhlásila ospravedlnění vírou místo spásy poslušností římské církvi. Pohanské doktríny a tradice katolicismu se však přenesly do protestantismu a zůstaly nedotčeny dodnes. Nauka o Trojici nebyla tehdejšími církevními vůdci v žádném případě přijata jednomyslně. Následovaly líté bitvy a debatovalo se o třech verzích trojice, stejně jako o víře v netrojici, dokud nebyla přijata ta současná. Bylo to hlasování lidí, které to ustanovilo, nikoli zjevení od Boha nebo písem. Křesťanství odmítlo Boha Abrahama, Mojžíše a Ježíše a nahradilo Ho pohanským vynálezem. [Pro další studium si přečtěte Když se Ježíš stal Bohem: Zápas o definování křesťanství během posledních dnů Říma.] [Použito se svolením. „Znovuobjevení původní křesťanské teologie,“ Pagan Roots of Trinity Doctrine od Ed Torrence © 2002]



Stránka vygenerována za: 1.80 sekundy