Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Roland.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 7, článků celkem: 16681, komentáře < 7 dní: 421, komentářů celkem: 432205, adminů: 60, uživatelů: 5255  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 262 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

cizinec
rosmano
Frantisek100
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
117964297
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY
Vloženo Pátek, 07. červen 2024 @ 12:10:28 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal Ekrazit

Moje odpověď uživateli JirkaB:




SELHÁNÍ KŘESŤANSTVÍ [www.granosalis.cz]


Nicméně, pan Cizinec debatu rozšířil i o Starý Zákon, kde Královna nebes vyskytuje,  a to jako modla, jejíž oslavování odsoudil prorok Jeremiáš v 44. kapitole.

Panu Cizincovi jsem napsal:

Kde jsou důkazy, že římští katolíci svoji "Královnu nebes" ztotožnili se starozákonní modlou?

Nicméně, neměl jsem jasno a tak jsem začal o problému přemýšlet. Už teď tuto  svoji větu pokládám za primitivní a hloupou. 

Kořeny tzv. mariánského kultu, vidím u nepochopení tzv. Protoevangelia:

Genesis 3, 15 [www.biblenet.cz]  Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu.“

Katoličtí bohoslovci odmítli původní znění hebrejské: "ono rozdrtí (potře)" a nahradili ho zněním Vulgáty "ona rozdrtí"

Jeruzalémská Bible v poznámkách k 1M. 3,15, praví:

" . . . spolu s Mesiášem je zde zahrnuta i jeho Matka a mariologický výklad latinského překladu ipsa conteret (ona potře), se v církvi stal tradičním."

Tím byl Kristus definitivně odsunut do pozadí a byl nahrazen nikoli biblickou, nýbrž katolickou Marií, která byla výnosem papeže Pia IX. dne 8.12. 1854 učiněna neposkvrněně počatou. 

Naproti katolické Panně Marii, se biblická Marie nenarodila bez dědičného hříchu, protože i ona vyznávala, že má zapotřebí Spasitele:

Lukáš 1, 46 [www.biblenet.cz]  Maria řekla: „Duše má velebí Pána
Lukáš 1, 47 [www.biblenet.cz]  a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli,

A tuto biblickou Marii je třeba oslavovat tak, jak Písmo si žádá:

Lukáš 1, 48 [www.biblenet.cz]  že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení. Hle, od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení,
Lukáš 1, 49 [www.biblenet.cz]  že se mnou učinil veliké věci ten, který je mocný. Svaté jest jeho jméno

*
Lukáš 1, 26 [www.biblenet.cz]  Když byla Alžběta v šestém měsíci, byl anděl Gabriel poslán od Boha do galilejského města, které se jmenuje Nazaret,
Lukáš 1, 27 [www.biblenet.cz]  k panně zasnoubené muži jménem Josef, z rodu Davidova; jméno té panny bylo Maria.

Ano, byl poslán k panně, jejíž jméno bylo Maria - nikoli k Panně Marii, či Panně Marii milostiplné, Bohorodičce, či ke Královně nebes. Tyto všechny nespadají do Písma, ale do CÍRKEVNÍ IDEOLOGIE. Mezi Písmem a ideologií musíme velmi ostře rozlišovat, protože reálně hrozí, že pokud to neuděláme,  zůstaneme ve vězení církevních ideologií trvale odděleni od Písma, tedy od spásy. 

Lukáš 1, 28 [www.biblenet.cz]  Přistoupil k ní a řekl: „Buď zdráva, milostí zahrnutá, Pán s tebou.“

A zde se dostáváme k další katolické úchylce, která ponižuje Krista:

Zdrávas: Zdrávas Maria milostiplná . . .

Milosti plný je pouze Kristus!

Jan 1, 14 [www.biblenet.cz]  A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

K orientaci v biblických problémech uvedu téměř neznámý, či málo známý fakt: Totiž že každá bytost z duchovního světa má své UNIKÁTNÍ JMÉNO, které náleží jen jí.

Není tedy možné, aby bytost Světla (+), měla stejné jméno, jako bytost Tmy (-). 

Prokazuji-li úctu biblické Mari(Lk. 1,48), pak prokazuji úctu jen jí - a nikomu jinému

Prokazuji-li úctu  Panně Marii, pak nevím komu úctu prokazuji - rozhodně však nikoli biblické Marii

Prokazuji-li úctu Bohorodičce, pak nevím komu úctu prokazuji - rozhodně však nikoli biblické Marii

Prokazuji-li úctu Královně nebes - tak tím prokazuji úctu duchovní bytosti, jejíž uctívání již dávno odsoudil prorok Jeremiáš ve 44. kapitole! 

Toto není obecně známo, a přestože je to jasné a nezpochybnitelné, Vatikán to nikdy nepřizná, protože by to vedlo ke zhroucení římskokatolického náboženství. 

*
Ruku v ruce s vyvyšováním katolické Panny Marie, jde ponižování Krista:

Jan 1, 1 [www.biblenet.cz]  Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
Jan 1, 2 [www.biblenet.cz]  To bylo na počátku u Boha.
Jan 1, 3 [www.biblenet.cz]  Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
Jan 1, 4 [www.biblenet.cz]  V něm byl život a život byl světlo lidí.
Jan 1, 14 [www.biblenet.cz]  A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

Tak Spasitele popisuje Písmo.

Jenže římskokatolická církev snižuje Jeho božství, nazývaje ho "Bohočlověkem" , či "pravým Bohem a pravým člověkem" - čímž snižuje Kristovo Božství. 

Písmo říká, že "Slovo se stalo tělem" - a nikoli "Slovo se stalo člověkem". Tím je Spasitel ponížen na jakýsi slepenec Boha a člověka, tedy, dle římských katolíků, "Bohočlověka". 

Ten, kdo k Písmu přidává, musí počítat s tímto:

Zjevení Janovo 22, 18 [www.biblenet.cz]  Já dosvědčuji každému, kdo slyší slova proroctví této knihy: Kdo k nim něco přidá, tomu přidá Bůh ran popsaných v této knize.

Jak z toho ven?

Jen tak, že se budeme úzkostlivě držet Písma, nic k němu nepřidávat, ani neubírat. Jakékoli odchylky od Písma jsou církevní ideologií, která je smrtící pastí, ze které už nemusí být úniku. 

Mějme na paměti, že duchovním otcem jakýchkoli církevních ideologií,  tedy úchylek od Písma - je Satan !!!

1. Petrův 5, 8 [www.biblenet.cz]  Buďte střízliví! Buďte bdělí! Váš protivník, ďábel, obchází jako ‚lev řvoucí‘ a hledá, koho by pohltil.

ecr


"KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY" | Přihlásit/Vytvořit účet | 59 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 08. červen 2024 @ 07:27:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Katoličtí bohoslovci odmítli původní znění hebrejské: "ono rozdrtí (potře)" a nahradili ho zněním Vulgáty "ona rozdrtí". "...

Asi tu bude užitečné vysvětlit, kdo že jsou to ti  "katoličtí bohoslovci".


Jsou to studenti teologie a dalších odvětví, kteří zamýšlí nastoupit na životní dráhu katolického kněze.  Tito studenti docela určitě neurčují podobu katolické víry, protože sami ji teprve studují.


Marie samozřejmě "rozdrtí" hlavu satana v jenom přeneseném významu - ve svém Synu, skrze svého Syna. Kdyby totiž Maria neřekla své "Ano" Božímu plánu, Spasitel by se nenarodil a nemohl zachránit svět. V tomto jejím dobrovolném souhlase je obsažen celý význam Marie (Matky Pána Ježíše)  v katolickém chápání Božího díla spásy.

V tomto smyslu to přeložil svatý Jeroným ve svém překladu latinské Vulgáty. (přelom 4. a 5. století).

Samozřejmě protoevangelium má svůj výklad hned ve dvou různých rovinách:

1.) vztahuje se na Kristovu matku Marii a její význam v díle spásy.
2.) Vztahuje se na Kristovu církev, která neustále rodí své děti (ve křtu) a svojí existencí v tomto světě poráží satana (srov. Žd 12,4).

Obojí výklad je správný, obojí je platný.

Bůh si Marii předem připravil, aby byla takového souhlasu vůbec schopna. Celou ji naplnil svojí milostí už při jejím početí - takže nezbylo žádného místa pro hřích. (Když je sklenice plná až po okraj, už nic do ní nepřidáš!).

Že je Maria plná milosti nelze nijak zpochybnit. O této skutečnosti svědčí přece anděl Gabriel svým pozdravením.

Samozřejmě Maria také potřebovala být vykoupena Kristem. 
Ani jako bezhříšná - však pořád jen potomek vyhnanců z ráje - neměla žádný nárok na nebe. Ani bezhříšný Henoch, ani bezhříšná Marie by se bez Krista do nebe nedostali. To až Kristus svojí obětí otevřel nebe všem spravedlivým Starého zákona (srov. 1 Pt 3,19).

Tak to doopravdy učí katolická církev.

Žádný z lidského rodu se nemůže prohlašovat za jedno s nebeským Otcem - Kristus může. Žádný z lidského rodu nemůže o sobě sebevědomě prohlašovat, že všechno, co má nebeský Otec je také jeho. Kristus však může....

Žádný z lidského rodu - ani kdyby se snažil sebevíc -  nemůže sejmout hříchy ani svoje - natož hříchy celého světa! Kristus může.....

Je - li Kristus Bohem - Maria ho porodila - je tedy logicky Bohorodičkou.

Tato skutečnost Krista nijak neponižuje.
Kristus je plně Bohem i plně člověkem.
Slovo na sebe přece vzalo lidství - aby vykoupilo lidství. Jen to, co bylo přijato Slovem, mohlo býti spaseno.





Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 08. červen 2024 @ 08:34:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Prokazuji-li úctu biblické Mari(Lk. 1,48), pak prokazuji úctu jen jí - a nikomu jinému ..."...

Nic není tak vzdáleno pravdě!

My přece prokazujeme úctu všem andělům i svatým v nebi - nejenom Marii! Svaté v nebi ctíme - však jenom Bohu se klaníme.

Pokud se vrátím k mému oblíbenému popisu tří rozdílných os v prostoru - andělé a svatí v nebi jsou postaveni na vodorovné (předo-zadní) ose, protože jsou nám rovni ve skutečnosti, že jsou také tvorové jako my. Tam stojí o Marie, matka našeho Pána.

Vaše úcta i klanění směřuje však hlavně k Bohu, a je směrována zcela odlišným směrem - na osu svislou. Na osu vyjadřující nerovnost člověka s Bohem.

Naše úcta ke svatým v nebi si tedy s naší úctou a klaněním se Bohu nijak nekonkuruje!



Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Sobota, 08. červen 2024 @ 09:19:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený pane,

můj článek je naprosto přesný a nepopíratelný. To konstatuji jako statistický fakt, který nelze smazat. 

Je nepopíratelné, že v osobě tzv. "Královny nebes", uctíváte MODLU, jejíž uctívání už odsoudil prorok Jeremiáš. 

To, co zde tvrdíte, jsou katechetické bláboly, tedy CÍRKEVNÍ IDEOLOGIE, které může akceptovat jen prostoduchý člověk. 

A v rámci takové CÍRKEVNÍ IDEOLOGIE je možné opravdu všechno: Genocida albigenských, masakry valdenských, inkvizice, pronásledování jinověrců, křížové výpravy proti muslimům a mnohé jiné. 


Tyto hrůzy prováděli sice NOMINÁLNÍ křesťané (křesťané podle jména); avšak SKUTEČNÍ křesťané by se těchto ohavností ani nemohli dopustit! Dnešní "křesťanství" je mrtvé - až na několik málo skupinek lidí, kde je Kristus stále živý. Spasení nikdy nebude masovou záležitostí. Úzká je cesta k životu  a málokdo ji nalézá:

Matouš 7, 14 [www.biblenet.cz]  Těsná je brána a úzká cesta, která vede k životu, a málokdo ji nalézá.

Vy, vážený pane, jste lapen do pasti vaší CÍRKEVNÍ IDEOLOGIE, že pro vás zřejmě už není úniku.

Chápu vás: Uvnitř této IDEOLOGIE se vám žije docela pohodlně. 

Přesné a jasné slovo Písma vám nevoní a proto zde obtěžujete svými katechetickými bláboly, které může akceptovat jen velmi, velmi prostoduchý člověk.

Přeji krásný den.
ecr




Re: KRITIKA ŘÍMSKOKATOLICKÉ VĚROUKY (Skóre: 1)
Vložil: Tolstoj v Pondělí, 10. červen 2024 @ 04:54:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě že Panna Maria, samozřejmě že Bohorodička a samozřejmě že Královna nebes.

Proč Panna Maria?
Protože "panna počne a porodí syna a dá mu jméno Immanuel, tj. Bůh s námi" a "jméno té panny bylo Maria" ;-)

Proč Bohorodička?
Protože je to "matka mého Pána". Jakého Pána? Přece Pána Adonai - Boha.
Protože panna počala a porodila Boha, který je s námi, je tou, která porodila Boha neboli je rodičkou Boha - Bohorodičkou. ;-)

A proč je Královnou nebes?
Protože je psáno: "a jestliže s ním i vytrváme, budeme spolu s ním i kralovat".
A kdo je největším králem v nebi po Bohu? Přece ten kdo je zde na zemi největším služebníkem pro Boha, ten, kdo je tady nejmenším, aby byl Pánem v nebi učiněn největším. A kdo je tím největším neboli nejpokornějším služebníkem Boha? Přece "služebnice v největším ponížení", ke které "se sklonil Hospodin" a kterou "budou blahoslavit všechny národy" – matka Božího Syna.

Takže všechno je to v Písmu, jen ne v srdcích některých křesťanů. ;-)




KRISTUS NESELHAL-TO KŘESŤANSKÉ CÍRKVE SELHALY NA CELÉ ČÁŘE ! (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Pondělí, 10. červen 2024 @ 10:53:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
SELHÁNÍ KŘESŤANSTVÍ [www.granosalis.cz]



BOŽÍ TROJICE V PRVNÍM PŘIBLÍŽENÍ (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Úterý, 11. červen 2024 @ 12:54:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existence Boží Trojice nemusí být naprosto nepředstavitelná, a stojící a priori proti zdravému rozumu. 

Každý si může představit třeba trojúhelník, tedy nejjednodušší plošný útvar, který má 3 strany, úhly a vrcholy a přesto tvoří jeden celek. 

Nebo mnohem zajímavější příklad z fyziky: Nám všem dobře známá voda, chemicky H2O existuje ve třech skupenstvích : pevném, kapalném a plynném. A teď pozor: existuje stav, kdy je voda na parametrech tzv. Trojného bodu (tlak 0,61 kPa; teplota 273,16 K – čti kilopaskalů, Kelvinů), kdy vedle sebe v prostoru existují v rovnováze současně všechna 3 skupenství, tedy led, voda i pára. Tyto skutečnosti jsou známy dnes každému, kdo se trochu zabývá odvětvím fyziky zvaném termodynamika, resp. termomechanika.

Trojný bod je tak důležitý, že od něj, a od absolutní nuly (teploty vesmírného prostoru) byla odvozena jednotka teplotního rozdílu, již zmíněný Kelvin (K).

A já se ptám: Když může existovat voda jako malá část díla Božího současně ve třech aspektech – proč by nemohl Stvořitel ??? Nechce nám tou trojností Stvořitel něco naznačit ? Třeba trojrozměrným prostorem v němž všichni žijeme?

Samozřejmě, že existenci Boží Trojice nelze dokázat euklidovskou geometrií nebo termodynamikou, ale jako pomůcka pro základní představu tyto příklady alespoň v prvním přiblížení postačí.

ecr




Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy