 |
Právě je 253 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: Akuzativ monsek demagog
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 127346131 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Teologie: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ?
Vloženo Čtvrtek, 27. únor 2025 @ 09:53:34 CET Vložil: Tomas |
poslal rosmano
Ježíš je Bůh.
Taková tvrzení tady zaznívají, například Toník (Cizinec), Danny, a asi i další. Kdo je potom Bůh Ježíše Krista ? Který je Jeho hlavou ? Ten není Bůh ?
Zaznívají zde také posměšné narážky na "vaše porcování a pitvání kristů a bohů".
Ti, co tak smýšlejí, asi neznají Písmo a možná by si také měli ujasnit a rozporcovat to své "jednoduché", spíš zjednodušené a zavádějící tvrzení. Které jsme od Pána Ježíše Krista ani od apoštolů neslyšeli. Ani od Boha ne.
Mt 27:46: Kolem deváté hodiny zvolal Ježíš silným hlasem: „Eli, Eli, lema sabachthani?“ To jest: ‚Můj Bože, můj Bože, proč jsi mne opustil ?‘
J 20:17: Ježíš jí řekl: „Nedrž se mne, neboť jsem ještě nevystoupil ke svému Otci. Jdi k mým bratřím a řekni jim: ‚ Vystupuji k Otci svému i k Otci vašemu, k Bohu svému i k Bohu vašemu.‘“
Ř 15:6: abyste jednomyslně jedněmi ústy slavili Boha a Otce našeho Pána Ježíše Krista. 2K 1:3: Požehnaný Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, Otec milosrdenství a Bůh veškerého povzbuzení, Ef 1:3: Požehnaný Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nám požehnal veškerým duchovním požehnáním v nebeských věcech v Kristu. 1P 1:3: Požehnaný Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nás podle svého velikého milosrdenství znovu zplodil k živé naději vzkříšením Ježíše Krista z mrtvých, 2K 11:31: Bůh a Otec Pána Ježíše, který je požehnaný na věky, ví, že nelžu. Ef 1:17: aby vám Bůh našeho Pána Ježíše Krista, Otec slávy, dal Ducha moudrosti a zjevení v pravém poznání jeho samého Zj 3:12: Kdo vítězí, toho učiním sloupem ve svatyni svého Boha a již nikdy nevyjde ven. Napíšu na něj jméno svého Boha a jméno města svého Boha, nového Jeruzaléma, který sestupuje z nebe od mého Boha, i své nové jméno. Zj 1:5: a od Ježíše Krista, jenž je věrný svědek, prvorozený z mrtvých a vládce králů země. Tomu, jenž nás miluje a svou krví nás rozvázal z našich hříchů 6 a učinil nás královstvím, kněžími svému Bohu a Otci — jemu sláva i moc na věky věků. Amen.
|
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Čtvrtek, 27. únor 2025 @ 14:08:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | nechápeš základnú vec. v manželstve je žena podriadená mužovi... to ale neznamená že žena je niečo menej ako muž. obidvaja majú rovnakú hodnotu, obidvaja sú rovnako ľudia... ani jeden z nich nie je viac človekom na úkor druhého
dieťa je podriadené svojim rodičom... to ale neznamená že dieťa je niečo menej ako jeho rodičia. aj dieťa aj rodičia majú rovnakú hodnotu, obidvaja sú rovnako ľudia... ani jeden z nich nie je viac človekom na úkor druhého
radový zamestnanec je podriadený majiteľovi firmy... to ale neznamená že radový zamestnanec je niečo menej ako generálny riaditeľ firmy. obidvaja majú rovnakú hodnotu, obidvaja sú rovnako ľudia... ani jeden z nich nie je viac človekom na úkor druhého
Ježiš je podriadený Bohu... to ale neznamená že Ježiš je niečo menej ako Otec. obidvaja majú rovnakú hodnotu, obidvaja sú rovnako Boh... ani jeden z nich nie je viac Bohom na úkor druhého
na tvoju otázku: Kdo je potom Bůh Ježíše Krista ? Který je Jeho hlavou ? Ten není Bůh ?
je jednoduchá odpoveď: Bohom Ježiša Krista je Boh Otec, to ale nijak neumenšuje Božstvo Ježiša Krista, to je iba o podriadení sa Ježiša Otcovi... viem že to nemôžeš prijať, lebo v takom prípade by si musel padnúť do prachu zeme a vyznať že Ježiš je Pán a Boh... musel by si vzdať rovnakú úctu, slávu, vládu a moc Ježišovi ako Bohu a to nikdy neurobíš... lebo tu ide o podstatu kresťanstva... buď je Ježiš stvorená bytosť, menšia ako Boh a nezaslúži si Božskú úctu, alebo Ježiš je Boh... nič medzitým nie je
|
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 27. únor 2025 @ 18:50:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Snažíš se Ivane, ale marně :-)To nijak neokecáš. Ty spekulace jsou primitivní a falešné. V rozporu s celou Biblí, i s lidským rozumem, intelektem.
Někdo, kdo má (nad sebou) Boha, není a nemůže být Bůh. Bůh je Jeden, nikým a ničím neomezený, nemá nad sebou žádnou další autoritu.
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 01. březen 2025 @ 13:01:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CEP Ekumenický překlad, 1979 Jan 14:28: "Slyšeli jste, že jsem vám řekl: Odcházím - a přijdu k vám. Jestliže mě milujete, měli byste se radovat, že jdu k Otci; neboť Otec je větší než já."
Ježíš důvěřoval (věřil) v Boha. CEP Ekumenický překlad, 1979 Žid 2:9-18: "Ale vidíme toho, který byl nakrátko postaven níže než andělé, Ježíše, jak je pro utrpení smrti korunován ctí a slávou; neboť měl z milosti Boží zakusit smrt za všecky. Bylo přirozené, že Bůh, pro něhož je vše a skrze něhož je vše, přivedl mnoho synů k slávě, když skrze utrpení učinil dokonalým původce jejich spásy. A on, který posvěcuje, i ti, kdo jsou posvěcováni, jsou z téhož Otce. Proto se nestydí nazývat je svými bratry, když říká: `Budu zvěstovat tvé jméno svým bratřím, uprostřed shromáždění tě budu chválit.´ A jinde praví: `Také já svou důvěru složím v Boha.´ A dále: `Hle, já a děti, které mi dal Bůh.´ Protože sourozence spojuje krev a tělo, i on se stal jedním z nich, aby svou smrtí zbavil moci toho, kdo smrtí vládne, totiž ďábla, a aby tak vysvobodil ty, kdo byli strachem před smrtí drženi po celý život v otroctví. Neujímá se přece andělů, ale `ujímá se potomků Abrahamových´. Proto musil být ve všem jako jeho bratří, aby se stal veleknězem milosrdným a věrným v Boží službě a mohl tak smířit hříchy lidu. Protože sám prošel zkouškou utrpení, může pomoci těm, na které přicházejí zkoušky."
|
]
|
|
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 28. únor 2025 @ 07:29:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Náš stvořený prostor je jenom jeden, ale má tři různé rozměry: výšku, šířku a hloubku. Má tři různé osy, protínající se v jediném bodu.
Výška není šířkou a šířka není hloubkou.
Jen v tom jednom bodu protnutí je výška zároveň šířkou i hloubkou - je reálným bodem prostoru.
Kristem nám byl zjeven Bůh jako jeden Bůh ve třech osobách:
1.) Nebeský Otec - Stvořitel. 2.) Syn Boží - Vykupitel. 3.) Duch svatý - Posvětitel.
Otec není Synem a ani Boží Syn není ani Otcem, ani Duchem Svatým. (Nebeský Otec na žádost svého Syna posílá svého Ducha církvi jako náhradu za osobu Ježíše, který vystoupil na nebesa..- J 14,16.).
Také v Bohu nalézáme podobný "jeden bod protnutí" - v jednotě všech tří božských osob, které vždycky konají všechno spolu jako jeden Bůh - jeden bez druhého nekoná nic.
(J 14,9 ...) Kdo viděl mne, viděl Otce. Jak můžeš říkat: ‚Ukaž nám Otce‘? Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která k vám mluvím, nemluvím sám ze sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky. Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; ne-li, věřte aspoň pro ty skutky.
Toto já spatřuji jako jeden bod protnutí oné "výšky, šířky a hloubky" u jediného Boha!
|
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 28. únor 2025 @ 08:46:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Kristem nám byl zjeven Bůh jako jeden Bůh ve třech osobách:
1.) Nebeský Otec - Stvořitel. 2.) Syn Boží - Vykupitel. 3.) Duch svatý - Posvětitel. /
Stando, a kdy vám byl Kristem Bůh takto zjeven ? Kdy se to stalo ?
Myslíš třeba tady :
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. ? Anebo na koncilu v Konstantinopoli v roce 381 AD ? |
]
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 28. únor 2025 @ 14:13:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, podle vašich teorií musel Ježíš lhát nebo být nepříčetný, když se vyjadřoval o Bohu (ale to vám asi nevadí..). Např. tady: ¨ J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
nebo tady
Mk 12:28: Tu přistoupil jeden z učitelů Zákona, který je uslyšel, jak se spolu dohadují. Když uviděl, že jim Ježíš dobře odpověděl, zeptal se ho: „Které přikázání je první ze všech?“ 29 Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ 30 a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. ............ 32 I řekl mu ten učitel Zákona: „Dobře, Učiteli, pravdivě jsi řekl, že je jediný a není jiného mimo něho
nebo tady
J 8:40: Nyní mne usilujete zabít, člověka, který vám pověděl pravdu, kterou slyšel od Boha.
atd.
PS: / (J 1,18) Boha nikdo nikdy neviděl; jedinečný Bůh, který je v lůnu Otcově, ten nám o něm pověděl. /
To cituješ falešný překlad Stando , v rozporu s celou Biblí, s Ježíšovými výroky, i v rozporu s mnohými manuskripty a překlady.
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 01. březen 2025 @ 08:23:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To jenom ty, Josefe, odmítáš tuto interpretaci:
Bůh Syn se stal člověkem. Tedy Bůh se stal člověkem (Slovo, které bylo Bůh se stalo tělem!) - protože co dělá Syn, dělá stejně i nebeský Otec v jednotě Ducha svatého.
Poznání Boha v jeho božství je přece v úplně jiném rozměru, než poznávat člověka Ježíše v jeho lidství. Je to dvojí naprosto odlišné poznání dvojího - naprosto odlišného způsobu bytí.
Proto Pán Ježíš hovoří o dvojím různém poznání: "poznat jediného Boha" a poznat člověka Ježíše.
..."Nyní mne usilujete zabít, člověka, který vám pověděl pravdu, kterou slyšel od Boha."...
Ježíše bylo možno zabít jen jako smrtelného člověka - sám Bůh je nesmrtelný. Jen proto mohl Ježíš o svém lidství prohlásit: "Zbořte tento chrám a já jej znovu ve třech dnech vystavím!" (Toto o sobě hovoří Bůh).
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. březen 2025 @ 09:15:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, a Pán Ježíš ve svém lidství mluví s Pánem Ježíšem v Jeho božství s úctou přes TY ? A obdivuje Ho, že je Jediný Pravý ? Ti dva Ježíšové navzájem v modlitbě komunikují ?
Stando, zkoušíš mi věšet bulíky na nos.. já vím, nemáte to lehké obhájit ty fantaskní teorie a konstrukce.. :-)
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. březen 2025 @ 11:05:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pán Ježíš ve svém lidství mluví s Pánem Ježíšem v Jeho božství s úctou přes TY ?"...
Josefe, a jak to máš ty? Ty nebeskému Otci netykáš?
Já ti, Josefe, nezkouším věšet žádné bulíky - argumentuji upřímně tím, čemu sám věřím. O čem sám vím....
Náš stvořený prostor je jenom jeden, ale má tři různé rozměry: výšku, šířku a hloubku. Má tři různé osy, protínající se v jediném bodu.
Výška není šířkou a šířka není hloubkou. Jen v tom jednom bodu protnutí je výška zároveň šířkou i hloubkou - je reálným bodem prostoru.
Čtvrtým rozměrem prostoru je pak samotný běh času.
(Kol 2,2 ...) Zápasím o to, aby byli povzbuzeni ve svém srdci a navzájem spojeni v lásce byli dovedeni do celého bohatství plné jistoty porozumění, k plnému poznání Božího tajemství, Krista, ve kterém jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání. Toto říkám proto, aby vás nikdo nemátl zdánlivě přesvědčivými řečmi. ...
Kristova tajemství mají také čtyři odlišné rozměry:
Je to předivo vztahů mezi božskými osobami Otce, Syna a Ducha svatého. Otec není Syn a ani Syn není Duch svatý - přesto jako jediný věčný Bůh jeden bez druhého nejsou a být nemohou. A také zde (u Boha) je tím "čtvrtým rozměrem" Krista právě čas - Od Adama, v nepřetržité řadě předků a potomků v jednu historickou chvíli věčný Bůh vstoupil do běhu času pomíjivých lidí (Boží Syn se stal člověkem), aby je skrze své bytí zachránil pro věčnost.
(Ef 3,14 ...) Proto poklekám na kolena před Otcem, od něhož odvozuje své jméno veškeré otcovství na nebi i na zemi. Kéž vás podle bohatství své slávy ráčí prostřednictvím svého Ducha vyzbrojit mocí, aby se ve vás posílil vnitřní člověk, aby Kristus vírou přebýval ve vašich srdcích a abyste byli zakořeněni v lásce a v ní měli svůj základ. Takto obdržíte sílu pochopit spolu se všemi svatými, co to je šíře, délka, výše a hloubka, poznáte Kristovu lásku, která přesahuje veškeré poznání, a vejdete svou plností ve veškerou plnost Boží.
Výška, šířka a hloubka Kristova tajemství se vztahuje ke třem různým osobám stejného jediného Boha; délka pak zde vyjadřuje onen historický okamžik, kdy v běhu času přišel Vykupitel z nebe (člověk z nebe - nový Adam) zachránit lidstvo.
Člověk není schopen rozumem plně pochopit Boha, pochopit Boží velikost, pochopit Boží existenci. Přesto může člověk Boha poznávat více způsoby - i svým rozumem. Z Božího díla stvoření si lze odvozovat, jaký je jeho Tvůrce.
(Žl 19,2 ...) Nebesa vypravují o Boží slávě; obloha vypovídá o díle jeho rukou. Den dni vylévá řeč, noc noci sděluje poznání. Není to řeč, nejsou to slova, jejich hlas není slyšet. Do celé země proniká jejich zvuk a jejich výroky do končin světa.
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 02. březen 2025 @ 13:10:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, zkusím se tě zeptat jinak .
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
nebo tady
Mk 12:28: Tu přistoupil jeden z učitelů Zákona, který je uslyšel, jak se spolu dohadují. Když uviděl, že jim Ježíš dobře odpověděl, zeptal se ho: „Které přikázání je první ze všech?“ 29 Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ 30 a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. ............ 32 I řekl mu ten učitel Zákona: „Dobře, Učiteli, pravdivě jsi řekl, že je jediný a není jiného mimo něho
nebo tady
J 8:40: Nyní mne usilujete zabít, člověka, který vám pověděl pravdu, kterou slyšel od Boha.
V těch textech (ale nejen v nich) Pán Ježíš pod pojmem "BŮH" myslí také i sebe ? Zkus stručně : ANO nebo NE ?
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. březen 2025 @ 07:45:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A já ti, Josefe, odpovídám.
Hlavní Kristova tajemství jsou čtyři; - říká apoštol Pavel.
Výška, šířka a hloubka souvisí s tajemstvím Ježíšovy božské přirozenosti. Jeden Bůh ve třech odlišných "rozměrech" (osobách). Otec, Syn a Duch svatý. Jako náš prostor nemůže být bez výšky, šířky i hloubky, podobně věčný a nestvořený Bůh se uskutečňuje osobami Otce, Syna a Ducha svatého. "Osoby" jim říkáme jen pro naši lidskou nedostatečnost - neznáme totiž nikoho schopného vztahů mimo živou osobu.
Ale Ježíš není jenom Bohem, je také plně lidskou bytostí, která - když se naplnil čas - vstoupila do historie lidstva osoba Božího Syna a stala se člověkem, který nám byl podobný ve všem, kromě hříchu.
A toto tajemství nově nabyté lidské přirozenosti Krista označil apoštol výrazem "délka" Kristova tajemství - protože Ježíšovo lidství je vstupem do běhu našeho lidského času.
Ježíš je "Člověk z nebe" - ale přímou cestou skrze nadpřirozené početí v panenské matce.
Na rozdíl od Janova křtu, který byl sice také z nebe jako kajícné hnutí lidského srdce povzbuzované Duchem svatým. Jan tedy hlásal křest pokání podobný pokání Ninivských skrze vnuknutí Ducha svatého, kdežto Ježíš je člověkem z nebe jako Boží Syn, který se stal tělem - jako osoba Boha i člověka zároveň.
..."... Pán Ježíš pod pojmem "BŮH" myslí také i sebe ?"...
Pán Ježíš je Bohem i člověkem. Když hovoří jako člověk - hovoří o Bohu či k Bohu (J 8,40) z pozice svého přijatého lidství. Rozlišuje své božství a lidství, aniž by je odděloval.
Když hovoří jako Bůh, hovoří ve věčném vnitřním dialogu lásky Boží Trojice: "A nyní ty, Otče, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“ „Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa. Byli tvoji a mně jsi je dal; a tvoje slovo zachovali. Nyní poznali, že vše, co jsi mi dal, je od tebe; neboť slova, která jsi mi dal, jsem dal jim a oni je přijali. Skutečně poznali, že jsem od tebe vyšel, a uvěřili, že jsi mě poslal ty. - (J 17,5 ...)
- K Bohu se modlí člověk Ježíš (nerovnost člověka vůči Bohu)
- v Bohu se modlí Boží Syn (Slovo) ke svému Otci (rovnost vztahů ve stejné přirozenosti).
Tak tomu rozumím já ...
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 03. březen 2025 @ 09:35:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, Stando, neodpovídáš na to, na co se ptám :-)
Zkus se překonat a odpovědět:
// J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
nebo tady
Mk 12:28: Tu přistoupil jeden z učitelů Zákona, který je uslyšel, jak se spolu dohadují. Když uviděl, že jim Ježíš dobře odpověděl, zeptal se ho: „Které přikázání je první ze všech?“ 29 Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ 30 a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. ............ 32 I řekl mu ten učitel Zákona: „Dobře, Učiteli, pravdivě jsi řekl, že je jediný a není jiného mimo něho
nebo tady
J 8:40: Nyní mne usilujete zabít, člověka, který vám pověděl pravdu, kterou slyšel od Boha. //
V těch textech (ale nejen v nich) Pán Ježíš pod pojmem "BŮH" myslí SEBE ? ( Nebo TAKÉ I SEBE ? )
Zkus stručně : ANO nebo NE ?
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. březen 2025 @ 13:45:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale já ti, Josefe, přece právě na toto odpovídám:
Když Ježíš hovoří o člověku Ježíši - hovoří o něm ve vztahu svého lidství k Bohu. Hovoří tedy o "délce" Kristova tajemství - o jeho lidské přirozenosti - o jeho vstupu do dějin lidstva na časové přímce.
Ježíše - Boha - se čas nedotýká. Stojí nad časem, není jako Bůh v běhu času.
Ježíše - člověka - se čas naopak bytostně týká. Jako každého jiného člověka.
Když ale Ježíš hovoří na jiných místech o své příslušnosti k nebeskému Otci - Já a Otec jedno jsme - Kdo vidí mne, vidí Otce - hovoří o Bohu, hovoří o tajemství sdíleného božství mezi Otcem, Synem a Duchem svatým. Tehdy hovoří o výšce, šířce a hloubce Kristova tajemství.
Na tvé otázky nelze tedy odpovědět jednoduše jen ano - ne, protože je pokládáš způsobem, že ani jedna taková odpověď by nebyla úplná.
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 03. březen 2025 @ 14:30:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, já nepotřebuji "úplnou" odpověď.
Rád bych slyšel ANO nebo NE. Považuje se Ježíš za toho Boha, o kterém mluví, anebo ne ?
Jestli to podle tebe nejde tak jednoduše, tak můžeš napsat třeba: ANO, ALE.. anebo NE, ALE...
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 05. březen 2025 @ 08:06:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | |
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 05. březen 2025 @ 09:33:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, takže zase nic ... :-)
Jen se ukazuje, že trinitární koncepce Boha není schopna odpovědět na velmi jednoduché otázky. A přitom hodně zásadní. Bohužel.
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 06. březen 2025 @ 07:34:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Josefe, Ty by jsi si evidentně rád postavil Boha na dlaň a prozkoumal si ho do detailu.
Jenže ono to právě takto nejde.
Bůh pro člověka zůstává tajemstvím - byl by to totiž malý "bůh", kdyby byl uchopitelný lidským rozumem.
Takže žádný člověk opravdu není schopen uchopit Boha svým rozumem - poznat o něm úplně všechno (jako poznáváme třeba zákony přírody) - Bůh je tajemstvím a takto to i zůstane.
O Bohu víme jen to, co nám on o sobě sám zjevil:
Otec miluje Syna ("Slovo", "Rozum") a v této jejich slávě z obou vychází Duch svatý jako jejich vzájemný dar lásky. Všichni tři jsou si rovni, všichni tři mají stejnou božskou přirozenost . Náš křesťanský Bůh je sám v sobě společenstvím. Jenom proto může být zdrojem lásky, že se jedná o lásku vnitřně sdílenou. (Bůh v jedné osobě by mohl být tak maximálně zdrojem sebelásky!).
Když Boží Syn vstoupil do dějin běhu lidského času a stal se člověkem, přiřadil ke své božské přirozenosti i přirozenost lidskou, přirozenost smrtelného člověka. Touto skutečností, završenou vlastní obětí, otevřel lidstvu znovu cestu k Bohu - cestu, která byla hříchem prvních lidí uzavřena.
A pro tuto lidskou přirozenost Božího Syna (pro člověka) je skutečně Bůh i jeho Bohem a zároveň pořád i jeho nebeským Otcem ve sdíleném božství skrze Boží přirozenost Syna.
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 06. březen 2025 @ 15:46:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne Stando :-)
Já zkoumám "do detailu" tu vymýšlenou 350 let po Kristu vachrlatou a kostrbatou koncepci trojjediného Boha. O které Písmo svaté neříká nic. Písmo mluví o Jediném Bohu, ne o Trojjediném Bohu. Vymýšlený Bůh - Trojice "je tajemstvím" (musí být tajemstvím), protože v sobě obsahuje nespočet rozporů a nelogičností.
Jinak právě naopak nám Písmo na mnoha místech mluví a nabádá nás K POZNÁNÍ Boha. Jediného Pravého Boha.
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 07. březen 2025 @ 07:32:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh je jediný a pravý.
Však protože Bůh je zároveň zdrojem veškeré skutečné lásky, je vnitřně už společenstvím Otce se Synem v Duchu svatém.
Tím pro nás zůstává pořád tajemstvím.
Podobně jako i jeden každý člověk je vnitřně společenstvím svého těla se svojí duchovou duší - a pokud žije správně svůj život, tak má také skrze Ducha svatého neustálé společenství s Bohem.
A pořád je to jenom jeden člověk (stvořený k obrazu Boha), schopen sdílet (přijímat i dávat) lásku.
..." Písmo na mnoha místech mluví a nabádá nás K POZNÁNÍ Boha."...
Boha lze poznávat rozumem:
(Ž 19,2 ...) Nebesa vypravují o Boží slávě; obloha vypovídá o díle jeho rukou. Den dni vylévá řeč, noc noci sděluje poznání. Není to řeč, nejsou to slova, jejich hlas není slyšet. Do celé země proniká jejich zvuk a jejich výroky do končin světa. Slunci na nich postavil stan. Ono jako ženich vychází ze své komnaty; veselí se jako hrdina běžící svou cestou. Od konce nebes vychází a obíhá opět ke konci; před jeho žárem se nic neskryje. Hospodinův zákon je ryzí, obnovuje duši. Hospodinovo svědectví je spolehlivé, prostým lidem dává moudrost. Hospodinova přikázání jsou přímá, obšťastňují srdce. Hospodinův příkaz je vytříbený, dává očím světlo. Hospodinova bázeň je čistá, obstojí navždy. Hospodinova rozhodnutí jsou spolehlivá i spravedlivá. Jsou žádoucnější než zlato, než množství ryzího zlata. Jsou sladší než med, med tekoucí z plástve. Ano, tvůj otrok se jimi nechává varovat, dbát na ně přináší hojnou odměnu. Kdo rozpozná pochybení? Zbav mě těch skrytých a zdržuj svého otroka i od těch troufalých, aby mě neopanovaly. Pak budu ryzí a prost velikého přestoupení. Kéž jsou ti příjemná slova mých úst, stejně jako rozjímání mého srdce, Hospodine, má skálo a můj vykupiteli! ....
Ale těžiště slova "poznat" leží přece jenom daleko hlouběji, než je jen poznání rozumové.
Je to osobní zkušenost s Bohem, kterou nelze ničím nahradit. Pevnost a stálost víry pramení právě z této osobní zkušenosti s bohem.
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 01. březen 2025 @ 13:25:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jan 2:19
Zničte tento chrám a za tři dny jej postavím.
Trinitární tvrzení
Trinitáři vykládají text tak, že Ježíš vstal z mrtvých, a nějak předpokládají, že to musí být Bůh, který se vzkřísil z mrtvých.
Tvrzení vs. fakta
Biblická fakta nám ukazují, že Otec vzkřísil Ježíše z mrtvých. Ježíš byl Otcovo Slovo a Otec mluvil rozhodně, když vzkřísil Ježíše z mrtvých. Protože Ježíš byl Otcovo Slovo, co bychom měli očekávat, že Otec řekne, když Židé plánovali zabít Jeho syna, než slova: „Zničte tento chrám a já ho postavím“?
Problémy s reklamací
1. Jan 10:17-18
Proto mě Otec miluje, protože pokládám svou duši, abych ji znovu přijal. Nikdo mi to nevzal, ale odložil jsem to sám. Mám pravomoc ji položit a mám pravomoc ji znovu přijmout. Tento příkaz jsem dostal od svého Otce. V tomto úryvku se říká, že Ježíšovi byla dána pravomoc ji znovu přijmout na příkaz Otce. Nedává vůbec žádný smysl tvrdit, že Jan 2:19 znamená, že Ježíš je Bůh, protože pozdvihl své vlastní tělo, pokud k tomu potřeboval dostat autoritu od Boha.
Za zmínku také stojí, že slovo běžně překládané jako „vzít“ ve verši 17 je stejné řecké slovo, které je ve verši 18b nejednotně přeloženo jako „přijmout“.
Nyní porovnejte tyto dva verše:
Proto mě Otec miluje, protože pokládám svou duši, abych ji znovu přijal. Nikdo mi to nevzal, ale odložil jsem to sám. Mám pravomoc ji položit a mám pravomoc ji znovu přijmout. Tento příkaz jsem dostal od svého Otce.
Neboť nemluvím sám od sebe, ale sám Otec, který mě poslal, mi dal příkaz, co mám říkat a co mluvit. Vím, že Jeho příkaz je věčný život; proto to, co mluvím, mluvím, jak mi řekl Otec. Jan 12:49-50
2. Porušování jiného Písma
Následující pasáže nejsou v souladu s trinitárním výkladem Jana 2:19.
Viděl jsem Pána stále ve své přítomnosti, protože je po mé pravici, takže nebudu otřesen. Proto se mé srdce radovalo a můj jazyk jásal; mé tělo navíc bude žít v naději, protože mou duši neodevzdáš Hádu a nedovolíš, aby Tvůj Svatý viděl porušení. Skutky 3:25-27
Ve dnech svého těla Ježíš pronášel s hlasitým voláním a slzami modlitby a prosby Tomu, který ho může zachránit před smrtí a byl vyslyšen pro svou zbožnou bázeň. Přestože byl syn, naučil se poslušnosti tím, co vytrpěl. Židům 5:7 Tyto pasáže zcela jasně ukazují, že trojiční tvrzení je jistě mylné. Pokud Ježíš prohlásil, že se hodlá vzkřísit z mrtvých, tyto verše nedávají žádný smysl. Proč by se modlil k Bohu, aby ho zachránil před smrtí, kdyby se skutečně chtěl vzkřísit?
2. Absurdní představy trinitárních myslí: Mrtví křísí mrtvé
Podle trinitárního smýšlení se očekává, že se nějak předpokládá, že Kristus nebyl ve skutečnosti mrtvý a bez života v hrobce, ale byl docela živý a byl zmocněn vzkřísit své vlastní mrtvé tělo k životu. Trinitáři tento problém zcela ignorují. Jestliže osoba Ježíš nebyla ve skutečnosti mrtvá, ale byla živá a mohla vzkřísit své tělo z mrtvých, pak žádná osoba nebyla mrtvá pro hříchy světa. Ale stejně jako Cerinthus předpokládají, že v okamžiku smrti božský Kristus odešel z těla jménem Ježíš visícího na kříži. Tímto způsobem božský Kristus nebyl mrtvý, ale živý a mrtvého člověka jménem Ježíš položili do hrobu. Jinými slovy, umírání obvykle vede k tomu, že jste mrtvý, ale ne v trinitárním myšlení. Jeho smrt neznamenala smrt. Bůh Syn zemřel pouze v procesu, ale ne v důsledku a zůstal docela naživu, zatímco odhodil své lidské tělo a nechal za sebou svou mrtvou mršinu. Ježíš, božská bytost, utekl jinam a zůstal docela naživu, zatímco Ježíš, lidská bytost, byl tím mrtvým tělem visícím mrtvým na kříži. V trojiční mysli je nutné přijmout tento heretický cerintský koncept, kdy Ježíš jako božská bytost zůstal naživu, zatímco Ježíš jako lidská bytost visel mrtvý na kříži.
Ježíš byl mrtvý. Mrtví nekřísí mrtvé. Mrtví vyžadují, aby jim byl dán život, aby byli vzkříšeni z mrtvých. Ale pokud jste sami mrtví, jste bez života, protože to je definice mrtvého.
3. Sebepopírající tvrzení
Trinitáři rádi tvrdí, že Jan 2:19 znamená, že Ježíš vzkřísil sám sebe. Z nějakého zvláštního důvodu nevidí problém ve svém tvrzení. Také tvrdí, že Bůh Otec vzkřísil Ježíše z mrtvých, Duch svatý vzkřísil Ježíše z mrtvých a Ježíš vzkřísil z mrtvých sám sebe. A tak věří, že všechny tři osoby nauky o Trojici vzkřísily Ježíše z mrtvých. Proto usuzují, že Trojjediný Bůh vzkřísil Ježíše z mrtvých. Zde se projevuje jejich naprostý zmatek. Bohužel se zdá, že nechápou, že nedávají žádný smysl. V nauce o Trojici není Otec Trojjediná bytost, Syn není Trojjediná bytost a Duch Svatý není Trojjediná bytost a naopak Trojjediná bytost není Otcem, Trojjediná bytost není Trojjediná bytost. Syn a
Trojjediná bytost není Duch svatý. Takže říci, že Ježíš vzkřísil sám sebe, znamená říci, že trojjediná bytost nevzkřísila Ježíše, protože Ježíš není trojjedinou bytostí v nauce o Trojici. Nebo říci, že trojjediný vzkříšený Ježíš znamená, že Ježíš nevstal sám sebe, protože trojjediná bytost není Ježíš.
V mentální gymnastice jejich mysli Otec vzkřísil Ježíše z mrtvých + Ježíš vzkřísil Ježíše z mrtvých + Duch svatý vzkřísil Ježíše z mrtvých, a to znamená, že trojjediný Bůh vzkřísil Ježíše z mrtvých. Zdá se, že nechápou, že pokud takto tvrdí, nemohou říci, že Otec vzkřísil Ježíše z mrtvých, ani nemohou říci, že Ježíš vzkřísil Ježíše z mrtvých, ani nemohou říci, že Duch svatý vzkřísil Ježíše z mrtvých. mrtvý, protože žádný z těchto tří není Trojjediným Bohem v jejich vlastní doktríně. Jednodušeji řečeno, tvrdit, že trojjediný Bůh vzkřísil Ježíše, je v rozporu s tvrzením, že Ježíš vzkřísil sám sebe. V trinitární doktríně prostě nemůžete říci, že Trojjediný Bůh vzkřísil Ježíše z mrtvých, a také trvat na tom, že Ježíš vzkřísil z mrtvých, a doufat, že to bude dávat jakýkoli smysl, protože Ježíš není Trojjediný Bůh a Trojjediný Bůh není. Ježíš. Buď trojjediný Bůh vzkřísil Ježíše z mrtvých, nebo Ježíš vzkřísil z mrtvých sám sebe. V trinitární doktríně nemůžete tvrdit obojí, aniž byste si protiřečili. Ale protože tvrdí obojí, protiřečí si a demonstrují svůj vlastní zmatek.
Stejná situace platí pro tvrzení, že Otec vzkřísil Ježíše a Ježíš vzkřísil sebe. V nauce o Trojici Otec není Ježíš a Ježíš není Otec. Říci, že Ježíš vzkřísil sám sebe, znamená také říci, že Otec nevzkřísil
Ježíše, protože Ježíš není Otec. Nebo říci, že Otec vzkřísil Ježíše, znamená také říci, že Ježíš nevzkřísil sám sebe.
Trvat na tom, že Ježíš vzkřísil z mrtvých, znamená také říci, že to nebyl Trojjediný Bůh, kdo vzkřísil Ježíše, protože Ježíš není Trojjediná bytost a Trojjediná bytost není Ježíš. Navíc, jaký smysl má tvrdit, že Ježíš vstal sám sebe, a pak trvat na tom, že toho samého „sebe“ vychovali další dva lidé? Ale je to ještě horší, protože si nakonec nárokují čtyři různé identity vznesené tímto konkrétním „sám“: (1) Otec, (2) Syn, (3) Duch svatý, (4) Trojjediný Bůh. Z nějakého důvodu nejsou trinitáři schopni vidět nebo uznat svůj vlastní zmatený protichůdný zmatek.
4. Ježíš nebyl schopen sám od sebe nic udělat
V Janově evangeliu Ježíš trval na tom, že není schopen sám od sebe nic udělat. Jak sám dosvědčil, byl to Otec přebývající v něm, kdo konal skutky (Jan 14,10; srov. Mt 12,28; Sk 2,22). Jestliže to platilo o Ježíši, když byl naživu a zdráv, o co víc nebyl schopen sám od sebe nic udělat, když ležel mrtvý v hrobě!
Nejsem schopen sám od sebe nic dělat. Jan 5:30.
5. Svědectví Písma
Nový zákon důsledně prohlašuje, že Bůh Otec vzkřísil Ježíše z mrtvých mocí svého Ducha svatého. Přesto, trinitáři chtějí mít to, že Jan 2:19 je výjimka, která říká, že to skutečně udělal někdo jiný. Ale přehled biblických dat ukazuje racionálně smýšlejícím lidem, že s tvrzením trojice je něco strašně špatně.
Bůh ho znovu vzkřísil, když uvolnil bolesti smrti, protože nebylo možné, aby ho držela. Skutky 2:24
Tento Ježíš Bůh znovu vzkřísil. Skutky 2:32.
Vy jste usmrtili Knížete života, toho, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých, čehož jsme svědky. Skutky 3:15.
Ježíš Kristus Nazaretský, kterého jste ukřižovali, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých. Skutky 4:10.
Bůh našich otců vzkřísil Ježíše, kterého jste usmrtili pověšením na kříž. Skutky
5:30.
Bůh ho vzkřísil třetího dne. Skutky 10:40.
Bůh ho vzkřísil z mrtvých... Bůh naplnil tento slib našim dětem tím, že vzkřísil Ježíše, jak je také psáno ve druhém žalmu: "Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil." Vzkřísil ho z mrtvých, aby se již nevrátil do zkaženosti... Ten, kterého Bůh vzkřísil, nepodstoupil zkažení. Skutky 13:30-37.
Jeho Syn, který vzešel ze semene Davidova podle těla, upevnil Božího syna v moci vzkříšením z mrtvých, podle Ducha Svatosti, Ježíše Krista, našeho Pána. Římanům 1:3-4
Ti, kdo věří v Toho, který vzkřísil Ježíše, našeho Pána, z mrtvých. Římanům 4:24.
Proto jsme s ním byli křtem pohřbeni ve smrt, abychom jako Kristus vstal z mrtvých skrze slávu Otcovu, tak i my jsme mohli chodit v novotě života. Římanům 6:4
Jestliže však ve vás přebývá Duch Toho, který vzkřísil Ježíše z mrtvých, Ten, který vzkřísil Krista Ježíše z mrtvých také oživíme vaše smrtelná těla skrze Jeho Ducha, který ve vás přebývá. Římanům 8:11. Bůh ho vzkřísil z mrtvých. Římanům 10:9.
Nyní Bůh nejen vzkřísil Pána, ale skrze svou moc vzkřísí i nás. 1. Korinťanům 6:14.
Navíc jsme dokonce shledáni falešnými Božími svědky, protože jsme svědčili proti Bohu, že vzkřísil Krista, kterého nevzkřísil, pokud ve skutečnosti mrtví nevstávají.
1. Korinťanům 15:15.
Také věříme, proto také mluvíme s vědomím, že Ten, kdo vzkřísil Pána Ježíše, vzkřísí s Ježíšem i nás. 2. Korinťanům 4:13-14.
Bůh našeho Pána Ježíše Krista, Otec slávy... Vzkřísil ho z mrtvých a posadil ho po své pravici v nebesích. Efezským 1:17-20.
Obrátili jste se k Bohu od modl, abyste sloužili živému a pravému Bohu a očekávali jeho Syna z nebe, kterého vzkřísil z mrtvých. 1 Tesalonickým 1:10
...skrze něho věří v Boha, který ho vzkřísil z mrtvých a vzdal mu slávu, takže vaše víra a naděje jsou v Boha.
1. Petra 1:21
Bůh Otec, který ho vzkřísil z mrtvých. Galatským 1:1. Všimněte si konzistence ve všech těchto pasážích. Otec vzkřísil Ježíše životodárnou mocí svého Ducha. Ale u Jana 2:19 se od nás očekává, že uvěříme, že Ježíš hodil hasák do ozubených kol.
Analýza faktů
1. Dům mého otce
Trinitářský výklad zcela selhává v poctivém zohlednění kontextu pasáže:
"Vezmi tyto věci pryč a přestaň dělat z domu mého Otce tržiště." Jeho učedníci si vzpomněli, že bylo napsáno: "Horlivost pro tvůj dům mě stravuje." Jan 2:16-17 (viz Žalm 69:9). Chrám je dům Otce, Otce Ježíše. Stejně tak máme rozumět tomu, že tělo Kristovo je chrámem Božím, tedy domem Otce. Otcovo Slovo přebývalo v lidském těle (1:14) a Otec přebývající v Ježíši konal skutky (14:10).
Nechť čtenář také poznamená, že Ježíš nepopsal chrám jako svůj vlastní dům; Ježíš nepopsal chrám jako dům trojjediného Boha; Chrám byl domem jeho Boha, domem Otce. Starozákonní Bůh Izraele byl Ježíšovým Otcem a chrám postavený Šalomounem byl Otcův dům. Již tento jednoduchý fakt nám říká, že Bůh Šemy byl Ježíšovým Otcem.
Pod Zákonem byl Otcův dům kamenný chrám. Ale dělo se něco nového. Duch
Otce přišel přebývat v Ježíši a tento muž sám byl nyní svatostánkem Boha Otce, Božím chrámem. A skutečně, v Písmu také čteme, že tělo Kristovo, církev, je chrámem Božím, kde přebývá Jeho Duch.
2. Marek 14:58/ Marek 26:61 - Další chrám vytvořený bez lidských rukou
Někteří vstali a začali proti němu křivě svědčit a říkali: "Slyšeli jsme ho říkat: Zničím tento chrám zhotovený rukama a za tři dny postavím jiný, vyrobený bez rukou." Židé falešně svědčili, že Ježíš měl v úmyslu zničit jeruzalémský chrám. Všimněte si, co Ježíš řekl: "Postavím jiný, vyrobený bez rukou." Postaví další chrám, který nebyl vyroben lidskýma rukama. Pamatujme, že církev je tělem Kristovým a jak Ježíš řekl: "Na této skále postavím svou církev."
3. Tělo Kristovo
Později v Janově evangeliu Ježíš řekl: "Já jsem vzkříšení a život." V křesťanství se život vzkříšení nachází v těle Kristově, protože byl tělesně vzkříšen k životu vzkříšení. Duch je život a jak říká Pavel, Ježíš byl tělesně vzkříšen, aby byl „životodárným Duchem“. Kristus je Hlavou těla, tedy církve. Sám Ježíš řekl: "Na této skále budu stavět skrze církev." Kamenný chrám již není místem setkání Boha a jeho lidu. Místem setkání je nyní Kristus. Chrámem je nyní Kristus a údy jeho těla, tedy křesťané, a v těle Kristově přebývá Boží Duch. Kristus je úhelným kamenem a údy jeho těla jsou jeho následovníky, živé kameny zasazené do jednoho Božího chrámu. Jsou chrámem Božím.
Chrám Boží je tělo Kristovo a dotyčná pasáž se týká chrámu Božího a těla Kristova.
4. Zničte tento chrám
Zničit tento chrám znamená zničit chrám Boží.
Uslyšeli to velekněží a zákoníci a začali hledat, jak Ho zahubit. neboť se ho báli, neboť celý zástup žasl nad jeho učením. Marek 11:18.
Denně učil v chrámu; ale přední kněží a zákoníci a přední muži z lidu se ho snažili zahubit. Lukáš 19:47
Všimněte si, co se stane těm, kteří ničí Boží chrám.
Jestliže někdo zničí Boží chrám, Bůh zničí jeho. 1. Korinťanům 3:17.
5. Jaké znamení nám nabízíte?
Ježíš odpovídal na otázku Židů. Když Židé vyklidili chrám, požádali Ježíše o znamení, které jim mělo ukázat, proč to udělal. Musíme tedy pochopit, že Ježíšova odpověď jim říká, co to znamení bude. Židé chtěli vědět, jakou autoritou tyto věci dělá.
Když vešel do chrámu, přistoupili k Němu velekněží a starší lidu, když učil, a řekli: "Jakou mocí to děláš a kdo ti dal tuto moc?" Matouš 21:23 Kdo dal Ježíši tuto pravomoc vyčistit chrám? Otec.
Všimněte si, jak si Židé kladou stejnou otázku v synoptických paralelních zprávách:
Když [Ježíš] vstoupil do chrámu, přistoupili k němu velekněží a starší lidu, když učil, a řekli: "Jakou mocí to děláš a kdo ti dal tuto pravomoc?" Matouš 21:23
A když se procházel v chrámu, přistoupili k němu velekněží, zákoníci a starší a začali mu říkat: "Jakou mocí to děláš nebo kdo ti dal pravomoc to dělat?" Matouš 11:27-28
Jednoho dne, když učil lid v chrámu a kázal evangelium, stáli proti němu velekněží a zákoníci se staršími a promluvili k němu: „Pověz nám, jakou mocí to děláš. nebo kdo je ten, kdo ti dal tuto pravomoc?" Lukáš 20:1-2
K tomu dochází hned poté, co Ježíš vyčistil chrám. Ježíš odpovídá tím, že jim položí otázku, která je zaškatulkuje. Zřejmá odpověď je, že Otec dal tuto pravomoc vyklidit chrám Ježíši. A to je přesně to, co nám Ježíš říká v Janově evangeliu.
Vpravdě, vpravdě, pravím vám, Syn od sebe nemůže nic dělat, ledaže by to viděl dělat Otce; neboť cokoli činí Otec, to činí i Syn....jako Otec má život v sobě, tak dal i synovi, aby měl život v sobě...a dal mu moc soudit. ... nemohu sám od sebe nic dělat.... samé skutky, které konám - svědčí o mně, že mě poslal Otec....přišel jsem ve jménu svého Otce. Jan 5,18-43 Výše uvedené je jazykem autority. Otec dal Ježíši pravomoc jednat v Jeho jménu. Stejně tak jeho smrt a vzkříšení vyšly z autority Otce.
Proto mě Otec miluje, protože pokládám svůj život, abych jej zase vzal. Nikdo mi to nevzal, ale já to od sebe odložil. Mám pravomoc ji položit a mám pravomoc ji znovu přijmout. Toto přikázání jsem obdržel od svého Otce. Jan 10,17-18. Viz 12:49-50. V tomto bodě si všimněte, jak Ježíš ukazuje směrem k Otci, a pamatujte, že všude jinde v Písmu najdeme, že to byl Otec, kdo vzkřísil Ježíše z mrtvých.
6. Slovo se stalo tělem: Slovo Otce
Ježíš byl prorok, který přicházel na svět (6:14). Bůh vložil svá slova do Ježíšových úst.
„Vzbudím proroka... Svá slova vložím do jeho úst“ (Deuteronomium 18:15-18).
Neboť ten, kterého Bůh poslal, vyslovuje slova Boží, neboť ne podle míry dává Ducha. (3:34).
Moje učení není moje, ale toho, který mě poslal. Má-li kdo vůli činit jeho vůli, pozná, zda je to učení od Boha, nebo zda mluvím ze své vlastní autority. Kdo mluví z vlastní autority, hledá svou vlastní slávu, ale kdo hledá slávu toho, kdo ho poslal, je pravdivý a není v něm žádná lež. (7:16-18).
Proč nerozumíte tomu, co říkám? Je to proto, že nemůžete slyšet mé slovo... Kdo je z Boha, slyší slova Boží; proto je neslyšíte, protože nejste z Boha. (Jan 8:47).
Ten, kdo mě poslal, je pravdivý; a co jsem od Něho slyšel, to mluvím světu (Jan 8:26).
Ježíš řekl: „Až vyvýšíte Syna člověka, poznáte, že já jsem a že sám od sebe nečiním nic, než jak mě učí můj Otec, mluvím“ (8:28).
Neboť nemluvím sám ze sebe. Sám Otec, který mě poslal, mi dal přikázání, co mám říkat a co mluvit. (12:49).
Nevěříte, že já jsem v Otci a Otec ve mně? Slova, která vám říkám, nemluvím sám od sebe, ale Otec, který ve mně zůstává, činí skutky. (14:10).
Kdo mě nemiluje, nezachovává má slova; a slovo, které slyšíte, není mé, ale Otcovo, který mě poslal. (Jan 14:24).
Vložím mu SVÉ Slova do úst. Deuteronomium 18:18; viz Skutky 2:22-26.
A Ježíš zvolal a řekl: "Kdo věří ve mne, nevěří ve mne, ale v Toho, který mě poslal." (Jan 12:44).
Ježíš byl Slovo Boží. Jako Boží Slovo byl Otcovým hlasem k Izraeli.
7. Slovo, které Ježíš řekl: Dva svědkové
Ale mluvil o chrámu svého těla. Když tedy vstal z mrtvých, jeho učedníci si vzpomněli, že to řekl, a uvěřili Písmu a slovu, které Ježíš mluvil. Jan 2,21-22. Slova, která Ježíš řekl, byla slova Boha Otce.
Když Ježíš mluvil, byli dva svědci: (1) Ježíš a (2) Otec. Ježíš nemluvil sám od sebe. Otec, který v něm přebýval, konal skutky (14:10).
Pokud budu sám o sobě svědčit, moje svědectví není pravda. Je tu jiný, kdo o mně svědčí, a já vím, že svědectví, které o mně vydává, je pravdivé. 5:31-32.
Ve vašem vlastním Zákoně je napsáno, že svědectví DVA svědků je pravdivé. Jsem ten, kdo svědčí sám za sebe; mým dalším svědkem je OTEC, který mě poslal... Mám o tobě mnoho mluvit a soudit, ale Ten, který mě poslal, je pravdivý; a to, co jsem od Něho slyšel, to mluvím světu... Nedělám nic sám od sebe, ale mluvím to, jak mě naučil Otec. Jan 8,17-28.
8. Shrnutí
Smyslem tohoto úryvku je ilustrovat, jak je Otcovo Slovo příbytkem v Jeho chrámu, to jest v Ježíšově těle Duchem svatým, který byl v Ježíši, a jako Otcovo slovo máme rozumět tomu, že syn mluví z autority svého Otce. . Otec vzkřísil Ježíše z mrtvých, a protože Ježíš přišel ve jménu svého Otce, říká slova svého Otce: "Zbořte tento chrám a ve třech dnech jej postavím." Ježíš byl zaslíbený Boží prorok, který prohlásil, že vloží svá slova do jeho úst, jak to Ježíš mnohokrát potvrzuje v Janově evangeliu. Stejně jako dávní proroci mluvili ve jménu Boha a používali výrazy jako „Já“ a „Já“, jako by mluvil sám Otec, Ježíš, samotné Slovo Boží, mluví jako Slovo Otce.
Všimněte si, kde je Ježíš v tuto chvíli. Je v Chrámu, těle z těla, které je Slovem Božím, které se stalo tělem. Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Kde je tedy Duch Boží? V jeho těle. Slovo předtím přebývalo v Duchu Božím a nyní Duch Boží přebýval ve Slově. Evangelia znovu a znovu učí, že autorita Boží je dána jeho Duchem a totéž platí zde. Nemluví sám od sebe, ale v Duchu Boha, svého Otce, který mu dal moc v Duchu a který ho v tomtéž Duchu vzkřísí z mrtvých. Jakou autoritou? Autoritou, která ho vzkřísí, Otce v Duchu svatosti. Pozorně si prohlédněte kontext tohoto úryvku a zapamatujte si, jak nám Písmo říká, že dům Otce, Jeho chrám, je tělem Kristovým:
„Odneste tyto věci pryč; přestaň dělat z domu mého Otce místo podnikání." Jeho učedníci si vzpomněli, že bylo psáno: Horlivost pro tvůj dům mě stravuje. Židé mu pak řekli: Jaké znamení nám ukazuješ, že to děláme? Ježíš jim odpověděl: "Zbořte tento chrám a ve třech dnech jej postavím." Židé pak řekli: "Stavět tento chrám trvalo čtyřicet šest let, a ty ho postavíš za tři dny?" Ale mluvil o chrámu svého těla. Když
tedy vstal z mrtvých, jeho učedníci si vzpomněli, že to řekl, a uvěřili Písmu a slovu, které Ježíš mluvil. Tělo Ježíše Nazaretského bylo chrámem Otce, stejně jako jsou věřící, tělo Kristovo, chrámem Božím. Nyní zvažte toto:
Proto mě Otec miluje, protože pokládám svou duši, abych ji znovu přijal. Nikdo mi to nevzal, ale odložil jsem to sám. Mám pravomoc ji položit a mám pravomoc ji znovu přijmout. Tento příkaz jsem dostal od svého Otce. Jan 10,17-18
Neboť nemluvím sám od sebe, ale sám Otec, který mě poslal, mi dal příkaz, co mám říkat a co mluvit. Vím, že Jeho příkaz je věčný život; proto to, co mluvím, mluvím, jak mi řekl Otec. Jan 12:49-50
Kdo mě nemiluje, nezachovává má slova a slovo, které slyšíte, není moje, ale Otcovo, který mě poslal. Jan 14:24 Vložím mu SVÉ Slova do úst. Deuteronomium 18:18; viz Skutky 2:22-26.
To bylo poselství od Boha Otce těmto Židům. Židovští chrámoví vládci byli těmi, kdo se spikli, aby Ježíše zabili, a křičeli: "Ukřižuj ho, ukřižuj." Zničili by chrám Boha Otce, místo, kde přebýval jeho Duch, tělo muže Ježíše. A když se Slovo stalo tělem, Bůh Otec promlouvá k těmto Židům prostřednictvím svého Slova: "Zbořte tento chrám a ve třech dnech jej postavím."
Musíme pečlivě zvážit otázku, kterou Židé položili Ježíšovi. Chtěli znamení, které by jim prozradilo jeho důvody proč vyčistit chrám. A v Janově evangeliu najdeme, že nám Ježíš říká, jakou autoritou říká, co říká, a dělá to, co dělá. Přišel ve jménu svého Otce a Otec, který v něm zůstal, konal skutky (14:10). Jeho slova nepatřila jemu, ale Otci, který ho poslal (14:24).
Závěr
Biblická fakta nám ukazují, že jeho tělo bylo Božím chrámem; Slovo přebývalo v lidském těle a tím tělem byl Otcův chrám. On, toto tělesné tělo, byl Otcovo Slovo a mluvil slova Otce. Tato zpráva je o domě Otce, o chrámu. Ježíšova slova nebyla jeho vlastní, ale slova Otce, který ho poslal. Toto tělesné tělo, Jeho chrám, bylo Jeho Slovem světu. Protože byl Otcovo Slovo, byli podle Zákona dva svědkové. Ježíši nám mnohokrát říká v Janově Evangeliu, že mluvil slova Otce. Dodržel slovo svého Otce (8:55) pro život věčný.
Neboť já jsem nemluvil sám od sebe, ale sám Otec, který mě poslal, mi přikázal, co mám říkat a co mluvit. Vím, že Jeho přikázání je věčný život; proto to, co mluvím, mluvím, jak mi řekl Otec. Jan 12:50 Slovo, které Ježíš řekl v Janovi 2:19, byla slova Otce. Otcovo slovo je „slovo života“ (1 Jan 1:1). V Janově evangeliu je Ježíš Otcovo slovo usazené v lidském těle. Proto, jelikož je to Otcovo slovo, co jste tedy očekávali, že Otec řekne, když se tito muži zeptali Ježíše, jakou autoritou vyčistil chrám? "Zničte tento chrám a za tři dny ho postavím."
"Já jsem vzkříšení a život." Jan 11:25 |
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. březen 2025 @ 10:29:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toto jsou jenom unitářské spekulace a bláboly úplně beze smyslu - prostě ideologie podobně jako marxismus-leninismus.
Tvrzení vs. fakta:
Biblická fakta nám ukazují, že Ježíš byl smrtelným tělem v hrobě, ale svojí nesmrtelnou lidskou duší spojenou už nerozdělitelně a navždycky s osobou Božího Syna (Slova - Logos) byl živý - že právě v době, kyd bylo tělo v hrobě, sestoupil Ježíšův duch do "místa mrtvých" ("vězení") a vyvedl odtud všechny zemřelé lidi v dobách Starého zákona (od Adama, přes Abraháma, Mojžíše až po posledního zemřelého v Ježíšově době) - tito všichni čekali na svého Vykupitele a nebe bylo pro ně dosud uzavřeno. Ježíš rozbil brány jejich vězení a vyvedl je do nebe.
(1 Pt 3,18 ...) Vždyť i Kristus jednou provždy trpěl za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby vás přivedl k Bohu.
V těle byl sice usmrcen, ale v Duchu obživen. V něm také přišel a vyhlásil zvěst duchům ve vězení, kteří kdysi neuposlechli, když Boží trpělivost ve dnech Noemových vyčkávala, zatímco byl stavěn koráb, v němž jen několik, to jest osm duší, bylo zachráněno skrze vodu. Naplnění tohoto předobrazu — křest — i vás nyní zachraňuje ...
Podobným způsobem nás - lidi po Kristu - zachraňuje pro nebe křest.
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 02. březen 2025 @ 13:15:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .Biblická fakta nám ukazují, že Ježíš byl smrtelným tělem v hrobě, ale svojí nesmrtelnou lidskou duší spojenou už nerozdělitelně a navždycky s osobou Božího Syna (Slova - Logos) byl živý - že právě v době, kyd bylo tělo v hrobě, sestoupil Ježíšův duch do "místa mrtvých" ("vězení") a vyvedl odtud všechny zemřelé lidi v dobách Starého zákona (od Adama, přes Abraháma, Mojžíše až po posledního zemřelého v Ježíšově době) - tito všichni čekali na svého Vykupitele a nebe bylo pro ně dosud uzavřeno. Ježíš rozbil brány jejich vězení a vyvedl je do nebe.
To je naprostý a ještě k tomu úplně hloupý blábol. Mojžíš v tu dobu určitě mrtvý nebyl, ale byl již dávno předtím vzkříšen a ve svém oslaveném těle se spolu s Eliášem ukázal Ježíši na hoře Proměnění asi neznáš a nečteš Bibli, ale jen hloupé a stupidní výklady v katechismu.
A za druhé Ježíš nebyl v žádném případě v duchu obživen , což je špatný a zavádějící překlad, ale byl Duchem (Boha Otce) obživen jak uvadějí mnohé Bible správně.
SNC'2000 Slovo na cestu (Czech Living Bible), 2000 1Pt 3:18: "Vždyť Kristus také trpěl. Sám bez viny - zemřel za naše hříchy, aby nás přivedl k Bohu. Jeho tělo bylo vydáno na smrt, ale Boží Duch jej vzkřísil."
KJ2 King James 2000 1Pet 3:18: "For Christ also has once suffered for sins, the just for the unjust, that he might bring us to God, being put to death in the flesh, but made alive by the Spirit:"
NMV'18 New Messianic Version Bible 1Pet 3:18: "For Moshiach [Messiah] also has once suffered for sins, the just for the unjust, that he might bring us to God-The Father, being put to death in the flesh, but quickened by the Spirit [Ruach]:"
NOG Names of God Bible, 2011 1Pet 3:18: "This is true because Christ suffered for our sins once. He was an innocent person, but he suffered for guilty people so that he could bring you to God. His body was put to death, but he was brought to life through his spirit."
WBT Webster's Bible Translation, 1833 1Pet 3:18: "For Christ also hath once suffered for sins, the just for the unjust, that he might bring us to God, being put to death in the flesh, but made alive by the Spirit:"
WoNT John Worsley's New Testament, 1770 1Pet 3:18: "As Christ also once suffered for sins, the just for the unjust (that He might introduce us to God) being indeed put to death in the flesh, but raised to life by the Spirit:"
ECAV Slovenský evanjelický preklad. 1Pt 3:18: "Pretože aj Kristus umrel raz za hriechy, spravodlivý za nespravodlivých, aby vás priviedol k Bohu. Telesne bol usmrtený, ale oživený Duchom,"
ROH-AV Preklad Jozefa Roháčka AV 1Pt 3:18: "Lebo aj Kristus raz trpel a zomrel za hriechy, spravedlivý za nespravedlivých, aby nás priviedol k Bohu, usmrtený telom, ale oživený Duchom,"
SkBotek Botekov preklad 1Pt 3:18: "Veď aj Kristus raz navždy trpel za hriechy, spravodlivý za nespravodlivých, aby vás priviedol k Bohu. Bol usmrtený v tele, ale Duchom oživený."
SkEvanj Biblia – Evanjelický preklad 1Pt 3:18: "Pretože aj Kristus umrel raz za hriechy, spravodlivý za nespravodlivých, aby vás priviedol k Bohu. Telesne bol usmrtený, ale oživený Duchom,"
SkKatol Sväté Písmo – katolícky preklad 1Pt 3:18: "Veď aj Kristus raz navždy trpel za hriechy, spravodlivý za nespravodlivých, aby vás priviedol k Bohu. Bol usmrtený v tele, ale Duchom oživený." |
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. březen 2025 @ 08:02:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Každý člověk od Adama až po Krista zemřel jenom tělesně - nesmrtelná lidská duše se odebrala do "vězení" - na místo mrtvých. Ale ti všichni byli dál duchovně živí a očekávali Mesiáše. Protože ani Adam, ani žádný z jeho potomků se vlivem prvního hříchu do nebe nedostali - bylo pro každého člověka uzavřeno až do příchodu Vykupitele ....
Podobu tohoto "vězení" popisuje Ježíš v podobenství o Lazarovi:
(L 16,22 ...) Stalo se, že ten chudák zemřel a byl anděly odnesen do klína Abrahamova; zemřel pak i boháč a byl pohřben. A když v podsvětí v mukách pozdvihl oči, uviděl v dáli Abrahama a Lazara v jeho klíně. I zvolal: ‚Otče Abrahame, smiluj se nade mnou a pošli Lazara, aby namočil špičku svého prstu vodou a ochladil můj jazyk, neboť trpím bolestí v tomto plameni.‘ Abraham řekl: ‚Synu, vzpomeň si, že sis už vybral své dobré ve svém životě, a Lazar podobně zlé. Nyní je zde potěšován, ty však jsi sužován. A k tomu všemu je mezi námi a vámi upevněna veliká propast, aby ti, kdo chtějí, nemohli přejít odtud k vám, ani se přepravit odtamtud k nám.‘ ....
Jak vidíš, zemřelí lidé dál všechno vnímají, myslí a dokonce i mluví - jen v odlišném duchovním "prostoru" od toho našeho. Ježíš tělem zemřel, ale Duchem Božím (který vychází z Otce stejně jako ze Syna) byl Ježíšův lidský duch přenesen na "místo mrtvých" - zde "kázal duším zemřelých " zprávu o tom, že usmířil lidstvo s Bohem a že se pro ně otevřelo nebe (nebe je tam, kde je Bůh) - tedy přímé "patření na Boha"..
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 03. březen 2025 @ 20:50:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ti jsou nehorázné lži a bláboly nic jiného Mojžíš byl vzkříšen dávno před Ježíšem než se zde narodil na zemi. A Eliáš byl vzat do nebe živý, takze nikdy nezemřel podobně jako Enoch.
Zemřelí lidé jsou mrtví, spí a nic nevnímají a jejich dech se vrátil k Bohu, který jej dal.
CSP Český studijní překlad (2009) Kaz 9:5: "Neboť živí vědí, že zemřou; mrtví, ti však nevědí nic, ani už nemají odměnu, protože jejich památka byla zapomenuta."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Kaz 9:10: "Všechno, co máš vykonat, konej podle svých sil, neboť není díla ani myšlenky ani poznání ani moudrosti v říši mrtvých, kam odejdeš."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Kaz 12:7: "A prach se vrátí do země, kde byl, a duch se vrátí k Bohu, který jej dal."
HEJCL Dr. Jan Hejčl (1930) Kaz 12:7: "a prach se do země vrátí, jak býval, dech pák se vrátí k Bohu, jenž dal jej."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Žalm 6:6: "Mezi mrtvými tě nebude nic připomínat; což ti v podsvětí vzdá někdo chválu?"
CEP Ekumenický překlad, 1979 Žalm 115:16-17: "Nebesa, ta patří Hospodinu, zemi dal však lidem. Mrtví nechválí už Hospodina, nikdo z těch, kdo sestupují v říši ticha."
|
]
Re: Ježíš je Bůh. A kdo je Bůh Ježíše Krista ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 07. duben 2025 @ 10:50:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ... |
]
|
|
|
|