 |
Právě je 265 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Akuzativ monsek
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 127345734 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Teologie: V Písmu jasně stojí, že je Kristus pravým Bohem a pravým člověkem
Vloženo Čtvrtek, 27. únor 2025 @ 09:54:15 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený V Písmu jasně stojí, že je Kristus pravým Bohem a pravým člověkem, to když se tam jasně píše, že Slovo, které je Bůh, se stalo tělem. Jakým tělem? Přece tělem člověka neboli člověkem. Co tím chce Jan říci?
Že ten, který byl na počátku a skrze něhož bylo stvořeno vše a který přebýval v neviditelném světle se stal viditelným, dotýkatelným, slyšitelným, hmotným: takže to, "co bylo od počátku, co jsme slyšeli, co jsme na vlastní oči viděli, na co jsme hleděli a čeho se naše ruce dotýkaly, to zvěstujeme: Slovo života", protože to, co bylo na počátku, co bylo u Otce a co bylo v Bohu, protože je to Bůh, bylo zjeveno světu: "Ten život byl zjeven, my jsme jej viděli" neboli: dosud neviditelné zrakovému smyslu člověka se stalo viditelným pro zrak člověka, když duch se stal tělem, tělesným, hmotným, spatřitelným, dotknutelným, slyšitelným - tělem neboli člověka, protože tělem člověka: "Hle, počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš." "Sestoupí na tebe Duch Svatý a moc Nejvyššího tě zastíní; proto i tvé dítě bude svaté a bude nazváno Syn Boží."
které není žádný "římskokatolický konstrukt", ale vyznání víry křesťanů od počátku, totiž že Bůh se stal člověkem, když Slovo, které je Bůh, se stalo tělem,
takže o Ježíši Kristu lze jasně říct:
"Pán můj a Bůh můj",
stejně jako:
"Člověk jménem Ježíš"
Protože Bůh se stal člověkem a JSEM (JHVH) se stal Ježíšem: pravý Bůh a pravý člověk,
jak věří od začátku nejen římští katolíci, ale i východní křesťané, koptové, Etiopané, syrští, arménští a další bez pouta na Řím. Protože tak věřili už apoštolové, protože jim to tak zjevil už člověk a Bůh v jedné osobě Ježíš Kristus.
|
Re: V Písmu jasně stojí, že je Kristus pravým Bohem a pravým člověkem (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 01. březen 2025 @ 08:24:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Krásná lež Bibli nijak jasně nepotvrzená. Nikde v Bibli se nepíše, že Bůh sám se stal člověkem, ale Boží slovo se naplnilo v člověku Ježíši Kristu, když byl počat Božím Svatým duchem skrze Marii. První křesťané bxli Unitariáni a nikoliv katolíci. |
Re: V Písmu jasně stojí, že je Kristus pravým Bohem a pravým člověkem (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 01. březen 2025 @ 09:38:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V Bibli se píše, že úplně na počátku Logos (Slovo, Rozum) bylo u Boha, že Bůh byl ten Logos. A že skrze tento Logos bylo úplně všechno stvořeno. (Proto má veškeré stvoření svoji logickou strukturu, má svůj řád a nikoli chaos. Byly Bohem dány pravidla, které nazýváme přírodními zákony).
Úplně první věc, která byla kdy Bohem stvořena, byla tedy už stvořena skrze stávající (již existující) "Logos". Logos tedy z tohoto principu nemůže být jen nějaký imaginární (reálně ještě neexistující) Boží záměr, plán.
Logos je sama osoba Božího Syna, který se později stal "tělem" - Ježíšem Kristem.
(J 17,4 ...)
Já jsem tě oslavil na zemi, když jsem dokonal dílo, které jsi mi dal, abych je vykonal. A nyní ty, Otče, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“
|
]
Re: V Písmu jasně stojí, že je Kristus pravým Bohem a pravým člověkem (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 01. březen 2025 @ 12:53:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jan 17:5 Jan 17:5 A nyní, Otče, oslav mě ve své přítomnosti slávou, kterou jsem měl u tebe, než začal svět. (NIV)
1. Není pochyb o tom, že Ježíš „existoval“ před začátkem světa. Existoval však doslovně jako osoba nebo v Božím předzvědění, „v mysli Boha? Jak Kristus, tak korporace být v Těle Kristově, Církev, existovala v Božím předvědění, než byla naživu. Kristus byl „logos“, „plán“ Boží od počátku, a stal se tělem, až když byl počat. Je to trojiční zaujatost, která způsobuje, že lidé v tomto verši čtou skutečnou fyzickou existenci spíše než obraznou existenci v mysli Boha. Když 2. Timoteovi 1:9 říká, že každému křesťanovi byla dána milost „před počátkem času“, nikdo se nepokouší dokázat, že jsme tehdy skutečně žili s Bohem. Každý uznává, že jsme byli „v mysli Boží“, tj. v Božím předzvědění. Totéž platí o Ježíši Kristu. Jeho sláva byla „u Otce“ před začátkem světa a v Janovi 17:5 se modlil, aby se projevila.
2. Ježíš se modlil, aby měl starozákonní předpovězenou slávu, která byla v mysli Boha, Otce, od doby, než svět začal, a aby se uskutečnila. Trinitáři však učí, že Ježíš se mnoho let před svým narozením modlil o slávu, kterou měl u Boha, a tvrdí, že to dokazuje, že měl přístup k mysli a paměti své „Boží přirozenosti“. Kdyby si však Ježíš jako člověk „vzpomněl“ na to, že byl v slávě u Otce před začátkem světa, pak by věděl, že je Bůh v každém smyslu. Vůbec by si o sobě nemyslel, že je „muž“. Kdyby věděl, že je Bůh, nebyl by a nemohl být „v žádném případě pokoušen stejně jako my“, protože nic, s čím se setkal, by pro něj nebylo „skutečným“ pokušením. Neměl by strach a ani pomyšlení na neúspěch. Neexistuje žádný skutečný smysl, ve kterém by Písmo mohlo ve skutečnosti říci, že byl „ve všem učiněn jako jeho bratři“ (Žd 2:17), protože by vůbec nebyl jako my. Kromě toho Písmo říká, že Ježíš „rostl“ v poznání a moudrosti.
To by ve skutečnosti nebyla pravda, kdyby měl Kristus přístup k nějakému typu Boží přirozenosti s nekonečným poznáním a moudrostí. Věříme, že Jan 17:5 je skvělým příkladem verše, který ukazuje potřebu jasného myšlení ohledně nauky o Trojici. Tento verš lze jasně vyložit způsobem, který je upřímný a biblicky zdravý, a ukazuje, že Kristus byl člověk, ale byl předem informován o Bohu jako o Božím plánu na spasení lidstva. Může být také použit tak, jak jej používají Trinitáři: k prokázání Trojice. Když je však použit tímto způsobem, zjevuje Krista, se kterým se jako křesťané nemůžeme skutečně ztotožnit. Nemáme Boží přirozenost, která by nám pomohla, když jsme v pokušení, máme potíže nebo nemáme znalosti či moudrost. Bible říká, že Kristus může „soucítit s naší slabostí“, protože byl „všechno pokoušen, stejně jako my“ (Židům 4:15). Podstata tohoto verše je velmi přímočará. Protože Kristus byl jako my a byl pokoušen všemi způsoby, jakými jsme, může s námi soucítit. Pokud by však nebyl „stejný jako my“, nemohl by s námi soucítit. Tvrdíme, že učinit Krista Bohočlověkem znemožňuje skutečně se s ním ztotožnit.
3. Ježíšova modlitba v Janovi 17 je pro nás jako křesťany úžasným příkladem. Vylil své srdce svému Otci, „jedinému pravému Bohu“ (Jan 17:3), a modlil se, aby se naplnila proroctví Starého zákona o něm. |
]
Re: V Písmu jasně stojí, že je Kristus pravým Bohem a pravým člověkem (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. březen 2025 @ 10:12:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ježíš se modlil, aby měl starozákonní
předpovězenou slávu, která byla v mysli Boha, Otce, od doby, než svět
začal, a aby se uskutečnila."...
Mikime. toto jsou od tebe jenom násilné kecy, vycucané přímo z prstu.
Ježíš říká cosi úplně jiného: "A nyní ty, Otče, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“ "
Ježíš tedy byl už dříve, než byl tento svět a už tehdy měl svoji slávu. (minulý čas!).
Nemůže přece už mít svoji slávu někdo - když ještě vůbec není naživu - když ještě vůbec neexistuje.
Nějaký jenom "záměr" nemá žádnou slávu - slávu může mít jenom živá existující osoba.
|
]
Re: V Písmu jasně stojí, že je Kristus pravým Bohem a pravým člověkem (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 02. březen 2025 @ 10:31:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, jen tě trochu doplním :
Nemůže přece být Bohem vybrán někdo - když ještě vůbec není naživu - když ještě vůbec neexistuje. Nějaký jenom "záměr" či "předzvědění" nelze vybrat - vybrat se může jenom živá existující osoba.
Ef 1:4: On si nás v něm vybral před založením světa, abychom byli svatí a bez poskvrny před jeho tváří v lásce, 2Tm 1:9: on nás zachránil a povolal svatým povoláním ne podle našich skutků, nýbrž podle vlastního předsevzetí a podle milosti, kterou nám daroval v Kristu Ježíši před věčnými časy
Takže jsme žili, existovali před založením světa.
|
]
Re: V Písmu jasně stojí, že je Kristus pravým Bohem a pravým člověkem (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. březen 2025 @ 08:35:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chceš - li, Josefe,
pochopit rozdíl mezi hudbou v záměru autora
a mezi hudbou ve slávě skutečně orchestrem zahranou
- doporučuji ti si přečíst od Tolkiena jeho poznámky, které vyšly po jeho smrti pod názvem: "Silmaryllion".
Je to velmi náročné čtení, ale když tomu věnuješ svůj čas, lecos se ti osvětlí.
|
]
|
|
|
|