Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 294 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116534864
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: UČEDNICTVÍ
Vloženo Úterý, 15. srpen 2006 @ 20:55:50 CEST Vložil: Bolek

Kázání poslal Gregorios777


Jsem veden zabývat se trochu tímto důležitým
tématem, tak, jak je zjeven v Písmu.

Pán Ježíš v Mt 28,18 pověřuje své učedníky
k tomu aby ŠLI a činili UČEDNÍKY ze všech
národů.
Nevyzývá je k tomu, aby činili formálně
věřící nebo zástupy věřících, kteří
mají pouze statickou víru.
Mluví o činění UČEDNÍKŮ.
Proto si pojem UČEDNÍK zaslouží biblickou
definici.


8. kapitola Izaiáše popisuje odpadnutí Božího
lidu od Pána.
Ve verši 16. však vyzývá:"Zavaž osvědčení,
zapečeť zákon mezi UČEDNÍKY mými."
Zde vidíme, že učednictví se vším, co k němu
patří je lékem na apostazi Božího lidu.
Proč? Protože podle Mt 12, 49-50 učedníci
jsou ti, kteří ČINÍ BOŽÍ VŮLI.
Mt 13, 10-14 : Učedníkům je dáno znáti tajemství království Božího.
Mk 4,9-13 dále předchozí verš rozvíjí, když
charakterizuje Ježísovy učedníky.
Jsou to ti, kteří jsou PŘI Ježíšovi SE DVANÁCTI.
Tedy ti, kteří podle Jana 8,31 zůstávají
v Ježíšově aktuálním Slově.
V Lk 14, 27 a 33 říká Ježíš velmi závažné
Slovo o tom, že "kdo nenese kříže svého
a jde za Mnou, NEMŮŽE být mým učedníkem."
V Mt 10 a 16. kap. a v Lk 9 a 17. kap.
spokuje Ježíš nesení kříže se zapřením sebe sama, ztrátou duše a následováním.
Syntézou těchto veršů zjišťujeme, že bez
nesení kříže nemůžeme být Ježíšovými učedníky
slyšícími Jeho aktuální Slovo a činící tak
Jeho vůli.
Bez nesení kříže nemůžeme být ani VĚŘÍCÍMI
v pravém slova smyslu, protože bez nesení
kříže nemáme POMAZÁNÍ a proto nás Pán nemůže
vyučovat a dávat nám Slovo víry ani nás vést.
Bez nesení kříže tudíž žije náš starý člověk
a my jsme v důsledku toho pod ZÁKONEM.
Žijeme tedy jen podle psaného Božího Slova v Písmu, a navíc vlastní silou a bez aktuální
komunikace s Pánem.

Lk 16,13 říká, že Pán vyvoluje apoštoly
z učedníků.
V Lk 6,20 Ježíš "pozdvihl očí svých na učedníky a pravil: Blahoslavení......"atd.
Všechna blahoslavenství z kázání na hoře
tedy patří pouze Ježíšovým učedníkům.
A pouze učedníci jsou ti, o kterých mluví
blahoslavenství.

Pouze učedníkům je dána moc nad duchy nečistými a moc uzdravovat.
Podle J 15 je v nich oslaven Otec a oni nesou hojné ovoce.
Podle J13 je jejich poznávacím znakem
vzájemná LÁSKA, která je MEZI NIMI.
A důležitá věc ze Skutků:
Pojem UČEDNÍCI je synonymem s pojmem CÍRKVE.
Církev a Tělo Kristovo tedy tvoří pouze
UČEDNÍCI, tedy ti, kteří se ubírají cestou
KŘÍŽE a jsou v aktuálním učednickém procesu.
Příklady ze Skutků:
6,1 :"...rozmnožovali se učedníci..."
6,2 :"...svolavše množství učedníků..."
6,7 :"...rozmáhal se počet učedníků..."
11,26:"... učedníci nazváni jsou Kristovci.."
14,21:"..učedníků mnoho získali..."
14,22:učedníci mají víru a mají v ní trvat


Skutky nám tedy zjevují, že pouze učedníci
tvoří Církev a že věřící má již od svého
křtu být učedníkem, protože právě svým křtem
vyznává, že umírá spolu s Kristem a povstává
k novému životu.
Ježíš tedy neřekl apoštolům, že mají činit
zástupy s mrtvou vírou, kteří sice věří, že
Ježíš je Syn Boží, ale nenásledují Pána
a nečiní Jeho vůli.
Takové zástupy se totiž ničím neliší od
starozákonních židů a jejich náboženstvím
je vlastně židovství, přesto, že jsou
znovuzrozenými Božími dětmi.
Jejich vůdcové jsou jako novozákonní farizeové a zákoníci.
Učednictví dobře popisují Sk 9 v případě
učedníka Ananiáše:
Pán Ježíš mluví, Ananiáš slyší, chvíli se
s Pánem hádá, ale nakonec zapře svoji duši,
vezme svůj kříž a vykoná to, co mu Pán
řekl. A to je UČEDNICTVÍ a VÍRA.
To není statická, mrtvá víra, ale dynamická, živá víra spojená s poslušností a s konáním
Božích skutků, které Bůh pro nás připravil.
Jsou ještě dvě důležitá místa ukazující
kvalifikaci potřebnou pro učednictví.
A to LK 16,29-31 a J 5,38-47.
Ta místa nám říkají, že pokud nebudeme mít
v úctě PSANÉ BOŽÍ SLOVO a pokud nebudeme
mít postoj poslušnosti ke všem jeho částem, nebudeme mít ani aktuální Slovo Boží zůstávající v nás a nebudeme mít tím pádem ani víru ( J5,38 ).
Kdo tedy nemá postoj víry ke všem částem
Písma, nemůže být také Kristovým učedníkem.
Poněvadž, když nevěříme Písmům, kterak
uvěříme Ježíšovým Slovům. ( J5, 47 )
A kterak budeme mít ŽIVOT ( J 5,40 ),
když nebudeme mít ( aktuální ) SLOVA VĚČNÉHO ŽIVOTA?
( J6,68 )

J6, 60-71 nám říká zajímavou věc, kterou
jsem dřive neviděl.
A sice, že je možné být Ježíšových učedníkem,
a přesto být nazván NEVĚŘÍCÍM nebo v případě
Jidáše ĎÁBLEM.
Jedná se o učedníky, kteří byli s Ježíšem,
ale později od Něj odešli a nechodili s Ním
více.
V J12,4 byl nazván učedníkem i Jidáš.
Je tedy možné být učedníkem a přesto být
Bohem brán za nevěřícího, protože Bůh předem ví, kdo z učedníků ho opustí a je tedy ve skutečnosti nevěřícím.
Mohou tedy být lidé, kteří nějakou dobu jdou
cestou učednictví a přesto patří mezi
ty, kteří nemohou přijít k Ježíši, protože
jim to nebylo dáno od Otce.
Viz. kontext.


"UČEDNICTVÍ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: UČEDNICTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 16. srpen 2006 @ 00:32:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
To jsi napsal velmi správně Gregorii777. Děkuji
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: UČEDNICTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 16. srpen 2006 @ 14:06:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Gregu,

Docela dobre se to doplnuje s podobenstvim o rozsevacovi:

mk
4,13 Řekl jim: "Nerozumíte tomuto podobenství? Jak porozumíte všem ostatním?
4,14 Rozsévač rozsívá slovo.
4,15 Toto jsou ti podél cesty, kde se rozsívá slovo: Když je uslyší, hned přichází satan a bere slovo do nich zaseté.
4,16 A podobně ti, u nichž je zaseto na skalnatou půdu: Ti slyší slovo a hned je s radostí přijímají.
4,17 Nezakořenilo v nich však a jsou nestálí; když pak přijde tíseň nebo pronásledování pro to slovo, hned odpadají.
4,18 U jiných je zaseto do trní: Ti slyší slovo,
4,19 ale časné starosti, vábivost majetku a chtivost ostatních věcí vnikají do nitra a dusí slovo, takže zůstane bez úrody.
4,20 A pak jsou ti, u nichž je zaseto do dobré země: Ti slyší slovo, přijímají je a nesou úrodu třicetinásobnou i šedesátinásobnou i stonásobnou."

Je to docela smutne podobenstvi v tom, ze i nekteri z tech u kterych Bozi slovo vyvola jiste zmeny nevytrvaji az do konce. Vypadaji sice urcitou dobu jako krestane, ale nikdy jimi ve skutecnosti nebyli. Rikali Jezisovi Pane, ale on jim prohlasi:

Matouš 7,23
A tehdy jim prohlásím: 'Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti.'


Kez patrime mezi ty, ktere Pan Jezis Kristus zna a zachova je az do konce. Kez jsme dobrou pudou.

zdravi
reformovany



Re: UČEDNICTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 13:02:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregorii,

k tomuto tvému článku mě něco napadlo.

V podstatě proti nemu vlastně nic nemám, jen se mi zdá, že na konci si nějak nejseš schopen poradit s tím, zda ten, kdo je nazýván učedníkem i v bibli je skutečně učedníkem.

Myslíš si, že může být člověk Ježíšovým učedníkem a přitom v Ježíše nevěřit?

Já si toto nemyslím. Pokusím se to jednoduše vyložit.

Ježíš si vyvolil mezi svými učedníky 12 apoštolů. Ti, kdo za Ježíšem chodili, byli zváni učedníky, neboť Ježíš byl nazýván mistrem. A každý mistr má své učedníky.

Ježíš však, jak jsi poukázal, promlouval k oněm lidem slova, ve kterých říká, kdo jeho učedníkem nemůže být.

Vyslovil tři kritéria:

1.Kdo přichází ke mně a nedovede se zříci svého otce a matky, své ženy a dětí, svých bratrů a sester, ano i sám sebe, nemůže být mým učedníkem.
(Jde-li kdo ke mně, a nemá-li v nenávisti otce svého, i mateře, i ženy, i dětí, i bratří, i sestr, ano i té duše své, nemůž býti mým učedlníkem.)

2.Kdo nenese svůj kříž a nejde za mnou, nemůže být mým učedníkem.
(A kdožkoli nenese kříže svého, a jde za mnou, nemůž býti mým učedlníkem.)

3.Tak ani žádný z vás, kdo se nerozloučí se vším, co má, nemůže být mým učedníkem.
(Tak zajisté každý z vás, kdož se neodřekne všech věcí, kterýmiž vládne, nemůž býti mým učedlníkem.)


Zdálo by se, že tohle nepravil svým dvanácti, ale obdobné lze najít právě v proslovu k učedníkům:

Na to mu řekl Petr: "Hle, my jsme opustili všecko a šli jsme za tebou! Co tedy budeme mít?" Ježíš jim řekl: "Amen, pravím vám, až se Syn člověka při obnovení všeho posadí na trůn své slávy, tehdy i vy, kteří jste mě následovali, usednete na dvanáct trůnů a budete soudit dvanáct pokolení Izraele. A každý, kdo opustil domy nebo bratry nebo sestry nebo otce nebo matku nebo děti nebo pole pro mé jméno, stokrát víc dostane a bude mít podíl na věčném životě. Mnozí první budou poslední a poslední první."

Zejména tato věta to odráží:

A každý, kdo opustil domy nebo bratry nebo sestry nebo otce nebo matku nebo děti nebo pole pro mé jméno, stokrát víc dostane a bude mít podíl na věčném životě.

Tedy Ježíš i k učedníkům pravil, a také zejména na ně kladl ona kritéria.

Jestliže však ta slova byla směřována k uším i jeho dvanácti, pak ač byli nazýváni učedníky, samosebou to nebylo. Petr Ježíši říkal, že pro něho opustili vše. Ale byl mezi nimi někdo, kdo neopustil vše. Jidáš totiž neopustil svou lakotu. Tak vlastně Jidáš nebyl vskutku Ježíšovým učedníkem, ač i s Ježíšem chodil a byl mu nablízku.

Je to sice taková má úvaha, ale myslím, že není zcela od věci si uvědomit, že člověk se může nazývat, nebo být i jinými nazýván učedníkem Kristovým, ale to ještě neznamená, že jím skutečně před Pánem je.

Lze totiž usuzovat a posuzovat podle ovoce, kdo je Ježíšovým skutečným učedníkem. Na Jidáši se ukázalo, že ve skutku nebyl.

To je taková má připomínka.

Ježíš pověděl svým dvanácti, že mají činit z uvěřivších jeho učedníky. Nebo lépe, získávat učedníky ze všech národů či učit národy. Skutečně pojem učedník a uvěřivší se hodně slučuje do společného významu. Proto skutečný učedník nemůže být nevěřící a věřící musí být Ježíšovým učedníkem.

Kdo se nazývá učedníkem a přitom jedná jako nevěřící, klame i sám sebe, učedníkem Kristovým není a do Božího království nemůže vejíti a život věčný nezíská.

Kdo však činí Boží vůli, ten vskutku zná tajemství Božího království a je Ježíšovým učedníkem. Ten život věčný získává.

S pozdravem

Petr Šíma



Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy