Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464874
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Boží jedinost jako křesťanská odpověď židům a muslimům
Vloženo Úterý, 03. říjen 2006 @ 17:27:10 CEST Vložil: xxx

O Bibli

Boží jedinost jako křesťanská odpověď židům a muslimům
Při mých rozhovorech jak s židy, tak i s muslimy jsem byl od nich často upozorňován, že ctít Ježíše jako Boha není jaksi v souladu s „pravým“ náboženstvím. Jinými slovy, my křesťané jsme si Ježíše Krista zbožštili. Pro jedny i pro druhé (židy a muslimy), kteří vyznávají monotheismus, je uznání Ježíše za Boha naprosto nepřijatelné. Nakolik jsou jejich námitky oprávněné, zodpovím ve svém článku. Ústředním textem, který mě bude jako věrný průvodce doprovázet celou úvahou, je Boží slovo: „On bude mluvit k lidu za tebe, on bude tobě ústy a ty budeš jemu Bohem.“ (Bible, Exodus 4:16)

Na vysvětlenou, tento text je přímá Boží řeč, řeč Hospodina Boha k Mojžíši. Hospodin Bůh dává jasné instrukce Mojžíši, že Mojžíš má být Bohem svému bratru Áronovi. Áron má být ústy, tj. mluvit k lidu namísto Mojžíše. Základní myšlenka, která je podstatná pro můj výklad: Mojžíš je Bohem svému bratru Áronovi. Pokud vezmeme v potaz, že Bůh je jeden, což je základní ortodoxie Svatých písem Bible, něco tady nesedí, něco není v pořádku. Nabádá snad sám Všemohoucí Bůh Mojžíše a Árona k modloslužbě? Navedl snad sám Hospodin Bůh Árona, aby se dopustil modloslužby? Nikoliv! Nemůžeme přece „podezřívat“ samotného Boha, že uvedl Mojžíše a Árona do takového hříchu. Áron má za Boha svého bratra Mojžíše a přesto je Bůh pouze jeden – Ten v nebesích. Mojžíš je Bohem svému bratru Áronovi, a přesto se tím neruší Boží jedinost! To je podstatný závěr, ke kterému jsem chtěl spolu s vámi, vážení čtenáři, dospět. Bůh zůstává j e d e n i přesto, že Áronovi je Mojžíš Bohem. Muslimští věřící často argumentují tím, že my křesťané konstatujeme Boží slovo, ale mluví vlastně Mojžíš, Pavel, Jan atd. Jinak řečeno, mluví někdo jiný a nikoliv Bůh a přesto my křesťané říkáme, že je to Boží slovo. Ale v tomto případě řeč: „On bude mluvit k lidu za tebe, on bude tobě ústy a ty budeš jemu Bohem.“ (Bible, Exodus 4:16) je přímou řečí Hospodina Boha k Mojžíši! Argumentace se kterou jsem vyrukoval je podstatná jako precedent [1] při mé obhajobě Ježíšova Božství. Ježíš Kristus byl, je a bude pro nás křesťany Bohem a přesto se tím nedopouštíme modloslužby a navíc neporušujeme jedinost Boží. Častá námitka od představitelů obou abrahámovských náboženství: „Ježíš byl pouhý člověk, nikoliv Bůh.“ Židé a muslimové se buď přímo, nebo nepřímo snaží dokázat naši nepravověrnost a modloslužbu. Naše úcta k Ježíši Kristu jako k Bohu však pramení ze Svatých textů Bible. A kdepak se mluví o Ježíši jako o Bohu? Například zde: „O Synovi však: Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo práva je žezlem tvého království“ (Židům 1:8) Což je citace starozákonního žalmu. [2] Opět je to přímá řeč Boha, která je navíc „podtržena“ ve verši: „Miluješ spravedlnost a nenávidíš nepravost, proto pomazal tě, Bože, Bůh tvůj olejem radosti nad všechny tvé druhy.“ (Židům 1:9) Jedním z argumentů, které zaznívají z táborů obou abrahámovských náboženství a nejenom jich je, že Ježíš se nikdy sám za Boha neprohlásil. Potom je moje odpověď následující: Mojžíš se také neprohlásil za Boha a přesto jím byl! Mojžíš byl Bohem svému bratru Áronovi! Podobně jako je tomu s Ježíšem Naším Bohem. Pro potvrzení Mojžíše jako Boha stačilo svědectví, které o něm vydal sám Hospodin, podobně jako je tomu s Naším Pánem Ježíšem. Základní precedent, který vidím v příkladu s Mojžíšem a Áronem, spočívá v tom, že Mojžíš neruší jedinost Boží! Podobně jako v případě s Ježíšem Kristem. Ctím Ježíše Krista jako svého Boha, ale neruším tím jedinost Boží. Pro potvrzení může pomoci biblický text: „A byla mu dána (Synu člověka) vladařská moc, sláva a království, aby ho uctívali všichni lidé různých národností a jazyků. Jeho vladařská moc je věčná, která nepomine, a jeho království nebude zničeno.“ (Daniel 7:14) Aramejský výraz pro uctívání v tomto verši je פּלח [pelach]. Ve Starém zákoně se objevuje 10x a vždy jde o bohoslužbu. [3] Ve všech těchto biblických textech jde o uctívání Boha. Syn člověka podle výše uvedeného biblického textu z knihy Daniele přijímá úctu, která přináleží jedině samotnému Bohu! Je jasné, že Syn člověka není tou stejnou bytostí jakou je Bůh a přesto přijímá úctu, která přináleží jenom samému a jedinému Bohu. Bůh sám rozhodl, aby jemu – Synu člověka byla dána vladařská moc, sláva a království a aby ho uctívali všichni lidé – tj. klaněli a modlili se k němu. V zaslíbeném Synu člověka chápu, rozumím Ježíše Krista. Ježíši Kristu přináleží úcta a chvála, neboť tak si to přeje Bůh Otec. [4] Ale pokud uctívám Ježíše Krista, tak jedině k slávě Boha Otce! (Filipským 2:11) Jsou biblické texty, které se mohou týkat jedině Boha Otce! To On je jediným zdrojem života, jediný nesmrtelný: „On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět.“ (1 Timoteovi 6:16) Je jasné, že se tento biblický text nemůže týkat Ježíše Krista, nejméně ze dvou důvodů: 1. Ježíš zemřel za naše hříchy (ale byl třetího dne vzkříšen slavnou mocí Boha, svého Otce)
2. Ježíše Krista viděli lidé Pokud uctívám Ježíše Krista jako svého Boha, ruším tím jedinost Boží? Nemyslím si to! Ctím Ježíše Krista, neboť si to tak přeje Bůh Otec. Každý kdo přijímá Syna, přijímá i Otce, který Ho poslal. Každý, kdo přijme Ježíše Krista za svého Boha, přijímá v něm i Jeho Otce, který Ježíše poslal. Karels
Poznámky: 1. Precedent je předchozí rozhodnutí, podle něhož se postupuje při řešení analogických případů později. (je například součástí anglo-amerického právního systému) 2. Překladateli naší ekumenické Bible tohoto žalmu 45:7 bych dal známku za 5, protože nevím z jakého důvodu překládá božský namísto Bůh, ačkoliv je v tomto textu אלהים Elohim! Božská může totiž být i punčová zmrzlina… 3. Ezdr.7:24; Dan. 3:12; 3:14; 3:17; 3:18; 3:28; 6:17; 6:21; 7:14 a 7:27. 4. Samozřejmě věřím v souladu se svědectvím Svatých textů Bible, že Ježíš existoval před založením světa a byl Bůh. (Jan 1:1); Jan 1:1 je možná Janova reflexe na podobná židovská učení, která reprezentuje kupříkladu targum Neofiti. ואמר ממרא דייי יהוי נהור והות נהור כגזירת ממריה׃ (targum Neofiti, aramejský překlad Genesis 1:3) – „I řeklo Slovo Boží: Buď světlo! A bylo světlo.“


"Boží jedinost jako křesťanská odpověď židům a muslimům" | Přihlásit/Vytvořit účet | 87 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Boží jedinost jako křesťanská odpověď židům a muslimům (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 03. říjen 2006 @ 17:43:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek věnuji našim židovským přátelům k jejich včerejšímu svátku Jom Kipur, stejně jako našim muslimských přátelům k právě probíhajícímu ramadánu.

Karels



Re: Boží jedinost jako křesťanská odpověď židům a muslimům (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 03. říjen 2006 @ 20:12:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aletrnativní překlad Žd 1,9:
Miluješ spravedlnost a nenávidíš nepravost, proto pomazal tě, Bůh, Bůh tvůj olejem radosti nad všechny tvé druhy.“
(V. a I. pád nejdou rozlišit)

Bůh je jediný (Dt 6,4; Jk 2,19)

Já osobně si myslím, že Ježíš a Bůh jsou jedno. Také si myslím, že Ježíš není Otec. Z toho vyvozuji, že Ježíš není Bůh, ale že je božský člověk, staří řekové by jej nazvali héroos, poloBůh.

Faktem ale zůstává, že z biologického hlediska je Pán Ježíš natolik jedinečným organismem, že jeho přirovnávání ke komukoliv jinému je z vědeckého pohledu přílišné zjednodušení. On je prostě Syn Boží - přírodovědci všech zemí, zařaďte si.

Jakékoliv dogmata o Trojci jenom vyvolávají různice s židy a machometány. - To je ovoce přidružování k Bohu.



Re: Boží jedinost jako křesťanská odpověď židům a muslimům (Skóre: 1)
Vložil: Ceasing_Angel v Úterý, 03. říjen 2006 @ 23:05:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím vás,je opravdu nutné řešit takové hlouposti jako dokazovat křesťanům že jejich Bůh není Bohem?

Židé a muslimé samozřejmě věří něčemu jinému. Kdyby ne,tak tu nemámě tři světová náboženství.Ježíš přece jasně říkal že je bohem rovným otci,tedy křesťaskému bohu, stačí si přečíst nějakou moudrou duchovní literaturu. Nikdo vám nebere,že vás zrovna neoslovila víra křesťanů ale snad by to nemělo být důvodem šířit zde mezi patrně převážně křesťanské čtenáře své názory,nemyslítě? Myslím že vám církevní představitelé opravdu nespolknou tvrdení že Ježíš byl roven Mojžíši.

Zdraví vám želá synagoga.

Ceasing Angel :-)



Re: Boží jedinost jako křesťanská odpověď židům a muslimům (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Středa, 04. říjen 2006 @ 09:18:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty to Karle formuluješ tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Spokojeni mají být muslimové, židé i křesťané.

Ale já věřím v nicejské vyznání:

Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista, jednorozeného Syna Božího, který se zrodil z Otce přede všemi věky. Bůh z Boha, světlo ze světla, pravý Bůh z pravého Boha, zrozený, nestvořený, jedné podstaty s Otcem. Skrze něho všechno je stvořeno. On pro nás lidi a pro naši spásu sestoupil z nebe. Skrze Ducha svatého přijal tělo z Marie Panny a stal se člověkem.

V této víře chci žít a umřít.



Když se vás budou ptát, buďte hotovi dát odpověď (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 04. říjen 2006 @ 16:58:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemá význam se přít o slovo Boží s vyznavači, kteří „vždy pevně a věrně“zastávají učení, které je prezentováno v článku. Pochybuji totiž o tom, že by je uvedené verše přesvědčily.

Ale alespoň jen jedna událost - ve 14 kapitole evangelia Jana. Filip poprosil Pána Ježíše, aby jim ukázal Otce. Pán Ježíš jim však řekl: …“ Filipe, kdož vidí mne, vidí Otce a kteráž ty pravíš: Ukaž nám Otce? Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec ve mně jest? Věřtež mi, že jsem já v Otci a Otec ve mně: aneb aspoň pro ty samy skutky věřte mi“ ( J14,8-11)

Filip nemohl porozumět, jak může Bůh Otec být v nebi a zároveň ve Svém Synu na zemi. Pán Ježíš mu toto nemohl vysvětlit, protože Filip by tomu stejně nemohl porozumět.
Filip měl věřit tomu, co Pán Ježíš hovořil. Jestliže hovořil o tom, že v něm přebývá Otec a On v Otci, měl tomu věřit a nikoli rozumět. Měl – li problémy tomu věřit, je povzbuzen, že má aspoň věřit pro skutky, které Pán Ježíš konal a které nemohl konat nikdo jiný než Bůh.

K tomu, aby člověk věřil, že se Bůh zjevil ve třech osobách je nutné Boží zjevení. Tomu se nedá naučit. Pán Ježíš jasně řekl:
„Všecky věci dány jsou mi od Otce mého a žádný neví, kdo by byl Syn, jedině Otec, a kdo by byl Otec, jedině Syn, a komuž by chtěl Syn zjevil. (Lk 10,22)

rive



Re: Boží jedinost jako křesťanská odpověď židům a muslimům (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 04. říjen 2006 @ 17:01:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívejte bratři a sestry,

mám rád Pána Ježíše a Boha Otce – chci plnit jeho vůli. Nechci rozvíjet jakési své úvahy, nebo své představy. Stejně jako mám rád vás své sourozence v Pánu Ježíši Kristu, katolíky, pravoslavné i protestanty. Avšak jsem z reformované církve. Génius reformace možná i nevýhoda je následující, že se všechno zkoumá pod drobnohledem Svatých textů Bible.

První věc: v Bibli není nikde označení Boha jako Trojjediného, stejně jako modlitba Ježíše, apoštolů, učedníků k Duchu svatému. Proto neužívám a netituluji Boha jako Trojjediného. Nemodlím se zrovna tak k Duchu svatému. Pokud prosím, aby mě Pán Bůh naplnil Duchem svatým, jdu za Bohem Otcem, nebo za Pánem Ježíšem s modlitební prosbou. Věřím, že Ducha svatého nezarmucuji, pokud je mi známo Duch svatý přichází - On přijde a ukáže světu, v čem je hřích, spravedlnost a soud: Hřích v tom, že ve mne nevěří; spravedlnost v tom, že odcházím k Otci a již mne nespatříte; soud v tom, že vládce tohoto světa je již odsouzen. (Jan 16:8-11) Jednoduše pochopeno – Duch svatý nepřichází nikdy, aby oslavil sebe, ale aby oslavil Ježíše Krista!

Modlím se k Bohu Otci ve jménu Ježíše Krista, nebo se modlím přímo k Pánu Ježíši, k nikomu jinému se ve svých modlitbách neobracím. Pána Ježíše považuji za Boha, dokonce vyznávám, že člověk musí vzývat jméno Páně – jméno Ježíš, aby byl zachráněný.

Věřím, že Pán Ježíš je pravým Bohem, Stvořitelem nebe i země, Pánem, Soudcem a Spasitelem. Na základě těchto textů, například: „Přišel do svého vlastního, ale jeho vlastní ho nepřijali.“ (Jan 1:11) Jsem přesvědčený, ale nebudu se o tom s nikým do krve hádat, že Pán Ježíš je Hospodinem Starého zákona. Například podle těchto textů: „Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náruči Otcově, nám o něm řekl.“ (Jan 1:18)

//Ale opět nemohu pominout to, že se Syn – Ježíš podřizuje Otci – Bohu Otci.//

Jsem přesvědčený o tom, že podmínka vstupu do většiny evangelikálních církví – vysvětlení Trojjediného Boha je jednou z věcí, která je jak píše apoštol Pavel – jít nad to, co je psáno. Na druhou stranu, církev má právo mluvit ve věcech víry. Apoštolu Pavlovi, ale stačilo pro uznání křesťana: „Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.“ (Římanům 10:9) a Janovi stačí: „Kdo vyzná, že Ježíš je Syn Boží, v tom zůstává Bůh a on v Bohu.“ (1 Jan 4:15)

Kdo z nás přátelé je větším než apoštolé Pavel s Janem? Proto jsem osobně možná velice tolerantní v otázce Trojjedinosti, pokud slyším nějaký neortodoxní výklad. Navíc většina z nás nejsme katolíci a nejsme tak vázáni tradicí…

S přáním pokoje Karels




Re: Boží jedinost jako křesťanská odpověď židům a muslimům (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 05. říjen 2006 @ 00:24:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ja mam jen par poznamek a doplneni.

1. Myslim si, ze ten argument s Mojzisem (Ex 4:16) se k zodpovezeni dane otazky nehodi. Kontext cele pasaze je ten, ze Mojzis kokta a odmita mluvit pred Izraelem sam, Buh proto navrhne at je mluvcim Aron s tim, ze ale teda bude muset brat to, co Mojzis poruci, vazne.

Nemyslim si, ze Buh chce, abychom videli Jezise analogicky k tomu, jak Aron mel videt Mojzise: totiz jako Bohem povereneho cloveka, skrze nejz Buh mluvi. Mojzis totiz byl clovek ve vsem vsudy, zatimco Jezis byl Buh, "podstatou rovny Bohu".

Je tedy rozdil mezi tim, jestli Jezis je Buh nebo jestli ho, jak pise Karels, jenom jako Boha "ctime, neboť si to tak přeje Bůh Otec," majice pritom o jeho Boho-rovnosti pochyby. Ja se osobne hlasim k tomu prvnimu.

2. Neni pravda, ze se Jezis nikde za Boha neprohlasuje. Podle meho soudu je v tomto smeru jasna vypoved z J 8:58: "Drive nez se narodil Abraham, JSEM." To je zjevna narazka na Ex 3:14, kde se Buh identifikuje Mojzisovi. Podobne se da vykladat Jezisovo vyznani pred veleradou v Mk 14:62, i kdyz reference na Da 7:13 je tu evidentne silnejsi.

3. O substancialni rovnosti Jezise a Boha je v Bibli mnoho svedectvi. Namatkou je to Prolog v Janu, Fp 2:6 ("zpusobem byti byl roven Bohu"), Ko 1:15-16 ("prvorozeny vseho stvoreni" - cili neni sam stvoren). Pasaz Zd 1:8-9 je zminena v textu clanku. Kazdopadne se o Jezisovi mnohokrat mluvi jako o Bozim Slove ktere je totozne s Bohem, proto "Boha nikdy nikdo nevidel, jednorozeny Syn nam o nem rekl" (J 1:18). Z toho podle me vyplyva jejich rovnost.

4. Neni pochyb, ze Otec, Syn a Duch jsou tri oddelene osoby. Kazda ma "na starost" neco jineho, ale z toho jeste nevyplyva, ze si nejsou rovni. Je na Otci, aby urcil Den Soudu (Mk 13:32), na Synovi bylo, aby podstoupil obet na krizi, Duch ma zase na svedomi vedeni Bozi cirkve. Kazdej chvilku taha pilku.

Peknej den.

Aviaf



článek se mi líbil - asi jsem jej nepochopil (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 06. říjen 2006 @ 18:09:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Karle,

díky za článek - že vypukne diskuze se dalo předpokládat a je to i dobře.

Taky nejsem teolog,ale Tvůj článek jsem pochopil jednoduše tak, že:

1) o čem se můžeme s židy a muslimy bavit společně je Boží jedinnost - to vyznáváme všichni

2) článek je skutečně určen pro židy a muslimy a ne pro diskuzi o boží trojici na křesťanském portálu resp. je určen pro křesťany na křesťanskémportálu k tomu o čem se mají bavit s židy a muslimy

3) vyznáváš Ježíše za Boha

4) nemluvíš o Duchu svatém více nežli je třeba tj. je to Duch svatý - není to nějaký jiný duch a není to ani jiný Bůh

5) k Duchu svatému se nemodlíš, protože to nepovažuješ za nutné ani podložené Písmem či tradicí a necítíš ani potřebu, že by to něco přineslo ...

Těším se na Tvé další přemýšlení a článek

jarda



Re: Boží jedinost jako křesťanská odpověď židům a muslimům (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 07. říjen 2006 @ 10:48:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Karle, do věcí systematické teologie se nerad pletu, raději se držím té praktické.

Proto jen poznámku: není asi pochyb o tom, že trojiční dogma, jak je vyjádřeno zejména v nicejsko-konstantinopolském credu, není citací verše z Bible, nýbrž je to vyjádření, jak první generace Kristovy církve pochopily z biblických textů, kdo je Kristus, a kdo je Duch svatý.

Ergo: jestliže židé neberou celý Nový zákon jako Boží slovo, nemohou dojít v této otázce ke stejnému závěru, jako církev. Respektive církev prostě nemůže dojít k závěru, kompatibilnímu s ortodoxní židovskou vírou.
- jestliže muslimové neberou celou Bibli ani přibližně tak, jako my, a místo toho mají al-Korán za slovo Boží, nemohou docházet ke stejným závěrům v této otázce. Jakákoli snaha o společného jmenovatele by byla možná, jedině kdybychom abstrahovali od toho, co považujeme za Boží slovo, ale to právě nikdo nechce, že?

Jestliže jsem napsal, že jde o pochopení církve,, můžeme tedy připustit, že to církev chápe po staletí špatně. Je tedy možné, že tys přistoupil ke slovu Božímu tak, žes to pochopil správně? Možné to jistě je, ale je-li tomu tak, potom zdaleka nestačí pouhá lidská logika na to, aby se "pravda ukázala".

Já se držím creda. Ale máš-li pravdu, bude to jako s Lutherem a jeho působením: Církve přijdou na to, že smysl písem byl v některých věcech zatemněn pozdějšími generacemi teologů, a náhle se před užaslými zraky křesťanů, teologů pak zejména, vyloupne pravda o Božím Synu a Duchu svatém.

Pokud se to nestane, tak jsi v Bibli jenom zabloudil.

Olin



Re: Boží jedinost jako křesťanská odpověď židům a muslimům (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Pondělí, 09. říjen 2006 @ 09:05:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, jestli ti dobře rozumím, tak věříš v Otce, který je jediný pravý Bůh a v Ježíše Krista, který je Bůh, ale ne jediný a ne pravý. Je to tak?

Pro mě by taková víra byla popřením biblického monoteismu. Bůh podle bible je přece jen jeden. Ostatní tzv. bohové jsou buď falešní, jsou to modly, nebo nejsou vůbec. Jak bych mohl vyznávat, Ježíši Kriste, jsi Bůh, ale nepravý a ne jediný? Vždyť bych tím vyznával pravý opak toho, co je biblický monoteismus.

Zdravím, L.



Stránka vygenerována za: 0.74 sekundy