Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 417 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475444
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi
Vloženo Neděle, 10. prosinec 2006 @ 22:22:47 CET Vložil: bOLEK

Svědectví poslal Seraphim

Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi Vyberu pár myšlenek, které napsal 9.12.2006 v 01:18:00, 10.12.2006 0:45 i 10. 12. 2006 v 08:07:43 Předně nejsem takový optimista, abych očekával, že všichni lidé jednou Krista přijmou. Někteří lidé milují zlo. Jestliže Ježíš mluvil o tom, že někdo skončí tam, kde bude "pláč a skřípění zubů", tak rozhodně nemínil jen tak strašit své židovské soukmenovce, aby byli hodní. Myslel to smrtelně vážně.  

Milý aviaf, obávám se, že zavržených lidí nebude jen pár. Jsem především přesvědčen, že tento svět je skutečný, žádná mája. Také jeho konflikty a války jsou skutečné a skutečně jde o život: buď budeme zachráněni, nebo zahyneme. Rozhodně tu nehrajeme žádné divadlo, abychom se pak po smrti všichni odmaskovali od svých rolí - milovníků nebo padouchů - a zasedli svorně všichni k večeři a vínu, spolu s režisérem a autorem, který to tak napsal. Nikdo nesmí být zbabělý, nasaďme svůj život, neboť jej nikdo neochrání jako ten, kdo jej ztratí. Ježíš je náš vůdce a odměna po vítězství - nespěte, nespěte, neboť není mír na zemi. Všichni buďme odhodláni umřít vážně pro Krista a na nebesích budeme slavit blaženou svatbu. Jděme za tímto praporem, Kristus nás povede v zmatku boje - nebojte se, nespěte, neboť není mír na zemi. (složila Dona Teresa de Ahumada y Cepeda, známější pod jménem svatá Terezie z Avily) Trvá hrozba, že neobstojí i někteří z těch, kteří uvěřili, ale odpadli. Budu se držet toho, čím mě Bůh pověřil: koukám, aby těch zachráněných bylo dost a aby si tu spásu mohli už tady na zemi užít. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Milý Oline, nepokládej, prosím, tento článek „za polibek smrti“. Omlouvám se, že jsem Ti křivdil. Myslel jsem si, mylně, že podobně jako liberál Aviaf věříš v prázdné Peklo. Ty jsi však věřil ve skutečné neprázdné Peklo. Prosím, promiň. Promiň mi, prosím, i to, že jsem Ti zhruba před půl rokem příliš rychle napsal, když jsi podle mého názoru někoho příliš břitce odsoudil, že jsi jako Jidáš. I když nesouhlasím Oline s Tvou větou: „Strašení peklem nám tedy rozhodně nesvěřil“ a s některými Tvými komentáři na jiných místech, beru Tě jako bratra v Kristu. Já věřím, že někdy někomu Bůh svěřuje i tu naprosto nepříjemnou a nevděčnou úlohu strašit křesťany, morálně odpadlé od Krista, Peklem. Je to pro ně totiž poslední způsob, jak je přivést zpět, když po dobrém to už přestalo zabírat. Možná to nepochopíš, neboť nežiješ na Moravě, kde je mnoho do těžkých hříchů odpadlých křesťanů. Je to víc náboženský kraj než Čechy, proto zde mnozí lidé věří v Boha i ve vzkříšeného Krista, ale morálně žijí stejně, či i hůře než ateisté. Následující vtip z Christnet.cz je dost přesně popisuje: Sbírky v kostele výrazně poklesly, a tak se farář odhodlal k ráznému kroku a z kazatelny vyhlásil: "Dělám to velmi nerad, ale musím oznámit, že je mezi námi muž, který má hříšný poměr s manželkou jednoho z našich farníků. Pokud se v kostelní kasičce neobjeví do večera 500 korun, veřejně ohlásím jeho jméno!" Večer farář přepočítává kasičku a hle - je tam 25 pětistovek a jedna dvoustovka s připnutou cedulkou: "Pro lásku Boží, počkejte mi do zítřka, někde ty dlužné tři stovky seženu!" Z tohoto důvodu (jak se mi ta realita, kterou popisuje ten vtip, hnusí) bych raději žil v Čechách, ale Bůh mne poslal pracovat stylem Jana Křtitele právě na Moravu. Snad mě pochopíš nyní, nebo v budoucnu. Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 00:19:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověče nešťastná!

Jak se ti podařilo z mých, poměrně inteligentních, příspěvků vytvořit takový amalgam?
On si to tu nemohl nikdo přečíst "origoš"?

Nevadí mi, že si mě vážíš, nejsi sám. já tě zklamu, vážím si tě sice taky, ale velmi lehkým závažím.
V životě jsem neslyšel o tak zmrzačeném náboženství, jaké tu předvádíš, a ani bych nikdy neslyšel, kdybych nenavštěvoval tyto stránky.
A bohužel se zdá, že to nechápeš, ačkoli ti to tu, s vyjímkou, říká skoro každý. Jsi smutný muž. Ale já se nedivim. Říkám si, že kdo chce pracovat v naší branži, měl by se odnaučit všemu divit.
Pravda je taková, že i z toho parchanta berkina si dělám legraci, ale z tebe je mi jen smutno.

Kéž by ses probral!! Kvůli peklu tě nevysvětili.

Olin



Oline, Ty odpouštět neumíš, viď! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 10:00:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Oline, Ty odpouštět neumíš, viď! Škoda. Ještě, že nad Tebou je Bůh, který to umí.
Když Tě tak moc uráží, že jsem vybral pár Tvých myšlenek, které jsi napsal, uvedu zde celý Tvůj souvislý text:

Re: Liduprazdne peklo? Aneb proc se domnivam, ze vsichni lide dojdou spasy
Od Olin v Sobota, 09. prosinec 2006 v 01:18:00 CET
Milý aviaf, děkuji za uvedené pasáže a také za logické zdůvodnění jejich výběru.

Nicméně:
Předně nejsem takový optimista, abych očekával, že všichni lidé jednou Krista přijmou. Někteří lidé milují zlo.
Ale na tom, jak moc jsem optimistou, samozřejmě nezáleží.

Nepochybně věřím v univerzalitu spasení, všichni mohou do Nebes a mnozí, i z těch, které neznáme jako křesťany, nepochybně vejdou, na druhou stranu někteří, které známe jako křesťany, nevejdou. Ježíš nemluvil do větru. Jestliže mluvil o tom, že někdo skončí tam, kde bude "pláč a skřípění zubů", tak rozhodně nemínil jen tak strašit své židovské soukmenovce, aby byli hodní. Myslel to smrtelně vážně. Nikdo totiž nemluvil příměji, než Ježíš sám, o univerzalitě spasení!

Proto si musíme pro poučení, zda skončí nebo neskončí někdo ve věčném zahynutí, dojít k pozitivním výrokům. Ne tedy k těm implikacím a negativním typovým výčtům, které zmiňuješ.

Důležité je, že dva takové základní pozitivní výroky (tedy že se něco stane, ne jen může stát) máme ve Starém zákoně: jeden na konci Izajáše, druhý na konci Daniele. Oba tu již uvedl xvejvodam.

Přesto si myslím, že bychom neměli rozvíjet spory o tom, zda a kdo skončí navěky zavržen. Proč si to myslím:

- Bůh smířil skrze Krista SVĚT se sebou. Nepočítá lidem jejich provinění a nám uložil zvěstovat toto smíření.
Máme-li tento úkol vzít vážně, musíme se soustředit na to, co nám Bůh svěřil. Strašení peklem nám tedy rozhodně nesvěřil. My bychom měli žít tak, aby univerzalita spasení, které věříme, MOHLA znamenat, že všichni vyváznou, ať už vyváznou, nebo ne.

- máme v Novém Zákoně jedno nenápadné místo - list Judův: právě uprostřed slov, které mluví o trestu věčného ohně, že "archanděl Michael, když se přel s ďáblem o Mojžíšovo tělo, neosmělil se vynést nad ním zatracující soud, ale řekl:Potrestej tě Hospodin."
...a zas se dál mluví o zhoubě.
O zavržení satana arci nepochybujeme, ale text nám říká, že Michael to nechal na Hospodinu, že se neosmělil, což si vykládám tak, že ani andělé nevědí, kdo nakonec v ohnivém jezeře skončí. Nejspíš proto, že se Bůh ještě nerozhodl, anebo že to nechce nikomu prozradit napřed.
Tím méně to můžeme vědět my.

- když se na konci Zjevení mluví o jezeře hořícím sírou, pozitivně, tedy v přítomnosti, Jan tam viděl šelmu a falešného proroka, potom ďábla a nakonec smrt. Tyto tedy viděl pozitivně. O lidech to řečeno není. Je pouze řečeno, že tam byl uvržen ten, kdo nebyl zapsán v knize života. Ale nevíme pozitivně, zda to nakonec bude někdo z lidí.
Jako argument pro "prázdné peklo" to nemůže obstát, já jsem z biblických souvislostí, které jsem zmínil, přesvědčen, že to budou i někteří lidé, nicméně to přikrytí této chvíle, kterou "milovníci pekla" by tak rádi lidem vymalovali, mě varuje: "nestrkej tam nos. Soud je Boží, Ty se starej o spasení lidí."

To je moje evangelium.

Olin



Olin: Re: Liduprazdne peklo? Aneb proc se domnivam, ze vsichni lide dojdou spasy

Milý aviaf,
obávám se, že zavržených lidí nebude jen pár. I kdyby se do pekla propadla jen naše středoškolská parta, která se mi tehdá kvůli Kristu kompletně vysmála, Boží bolest nad jejich údělem by byla tak veliká, že by ylo rouháním říkat mu: Nech je, je jich jen pár, povolené ztráty.

Bůh připravil svým dětem tak dobrý úděl! A "zařídil to", že se k němu může dostat úplně každý. A nás, kteří jsme se tohoto údělu chopili skrze přijetí Ježíše Krista, vyslal do všech koutů - ne snad abychom o tom informovali, ale abychom ovoce tohoto údělu přinesli každému, kdo ho potřebuje, kdo si ho žádá. A světlo z Nebes padá všude tam, kde se toto ovoce objeví.

Mluvím teď vědomě mimo biblický text, aby bylo zřejmější, jak uvažuji: Naším úkolem je nést spasení na vlastních tělech a k poznání Boha sloužit. Ne spasit lidi. To je Boží práce. Budu to tedy dělat bez ohledu na svůj úspěch nebo neúspěch. I kdyby v mém okolí byli zachráněni všichni, což není realita ani vzdáleně, nebude to úspěch můj. Můj úspěch bude, když se vyhnu všem pastem a pokušením a ponesu věrohodně Krista ještě napřesrok.

Použiji analogicky slova Maheshe Chavdy. Ten slouží od mládí nemocným a někteří se uzdravují ze svých nemocí. A mladý M.C. se Boha ptal - proč jsou někteří z těch, za které se modlím, uzdraveni, a jiní ne? Ježíš přece uzdravil všechny, kteří k němu přišli! A trpěl na kříži taky za nás všechny!
A Bůh mu řekl - umíš snad uzdravovat, Maheshi? Já jsem tě neposlal uzdravovat, poslal jsem tě modlit se za nemocné.
Od té doby - říká M.C. - dělám svoji práci a modlím se za nemocné. Bůh dělá své dílo, uzdravuje. A já se nedozvím, proč jsou někteří uzdraveni a jiní ne. Není to má věc.

"Skryté věci patří Hospodinu,
zjevné pak navěky nám a našim dětem,
abychom dodržovali všechna slova tohoto Zákona."

Já nemám teologické vzdělání a mnoho věcí vysvětlit přímo neumím. Tolik vzdělání jsem pobral, abych rozuměl tomu, že mnoho věcí zastáváme z tradice anebo ze svého filosofického základu, kterým jsme zabetonováni. V jeho logice mnohdy rozumíme i Božímu slovu.

Jsem především přesvědčen, že tento svět je skutečný, žádná mája. Také jeho konflikty a války jsou skutečné a skutečně jde o život: buď budeme zachráněni, nebo zahyneme. Rozhodně tu nehrajeme žádné divadlo, abychom se pak po smrti všichni odmaskovali od svých rolí - milovníků nebo padouchů - a zasedli svorně všichni k večeři a vínu, spolu s režisérem a autorem, který to tak napsal.

Také odmítám hrát, coby kazatel, roli jakéhosi "duchovního správce", jak si je představovali třeva Josef II. a Fridrich Veliký, jehož úkolem je správně pokřtít, oddat a pohřbít člověka, a mezitím ho, beztak již předurčeného, oblažovat útěchou.

Na mnoha místech Bible je psáno - a naposled ve Zjevení - že každý bude souzen podle svých skutků. Jak, to je nám odhaleno jen částečně. Ale víme, rozumíme-li tomu dobře, že se to stane. Rozumíme-li tomu dobře - to právě nevíme, protože někteří křesťané tvrdí, že skutky nemají se spasením co dělat.

Já věřím něčemu jinému, protože Bible sama mě přesvědčuje o ceně skutků: Ježíš Kristus taky trpěl skutečně.

A tak pevně věřím tomu, že spása je připravená na zeměkouli každému, i tomu nejvzdálenějšímu mašukulumbovi, co nikdy neviděl Bibli, a současně odsouzení hrozí každému, i mě, zpronevěřím-li se Ježíši Kristu.

Moderní filosofií řečeno - jsou to možnosti, které dosud nikdo nezavřel. To se teprve stane.
Selsky vzato - slyšel jsem kdysi jednoho ze svých unavených spolupracovníků říci asi toto: Člověk by se na to všechno mohl vybodnout, ale této možnosti nevyužiju.

Olin

P.S. řeknu to písní:

Vy všichni, kdo bojujete pod tímto praporem,
nespěte, nespěte, neboť není mír na zemi.

Jako statečný vojevůdce vrhl se náš Bůh smrti vstříc,
my jsme ho vydali smrti, proto ho teď rozhodně následujme.
Překrásný osud získal jako kořist z tohoto boje -
nespěte, nespěte, Bůh prochází zemi.

Nikdo nesmí být zbabělý, nasaďme svůj život,
neboť jej nikdo neochrání jako ten, kdo jej ztratí.
Ježíš je náš vůdce a odměna po vítězství -
nespěte, nespěte, neboť není mír na zemi.

Všichni buďme odhodláni umřít vážně pro Krista
a na nebesích budeme slavit blaženou svatbu.
Jděme za tímto praporem, Kristus nás povede v zmatku boje -
nebojte se, nespěte, neboť není mír na zemi.

(složila Dona Teresa de Ahumada y Cepeda, známější pod jiným jménem - jestlipak víš, jakým)

10.12.2006 0:45



Re: Liduprazdne peklo? Aneb proc se domnivam, ze vsichni lide dojdou spasy
Od Olin v Neděle, 10. prosinec 2006 v 08:07:43 CET
Ale já přece tvrdím dvě věci najednou!

Věřím tomu, že kristova krev smyla všechny hříchy světa, a že tím, že se necháme, uvěřivše, obmýt, zbavujeme se pout zla. Nemuseli jsme udělat vůbec nic, a hříchy nám už byly odpuštěny.

Současně se obávám,, že zlo je stále reálné a odsouzení těch, kdo mu slouží, je stále hrozbou.

A tak mám naději, že na soudu obstojí i mnozí z těch, kdo mé zvěsti neuvěřili, ačkoli trvá hrozba, že neobstojí i někteří z těch, kteří uvěřili, ale odpadli.

Budu první nadšený, když zjistím, že v pekle jsou jen démoni a ne lidé, a vím, že je to podle evangelia možné, ale obávám se, že propadnou i mnozí lidé.

Obojí totiž čtu v knihovně, které se říká Bible.
Kdo umí ten rozpor vyřešit? Já ne. Proto se budu držet toho, čím mě Bůh pověřil: koukám, aby těch zachráněných bylo dost a aby si tu spásu mohli už tady na zemi užít.

"Jak si mladík udrží svou stezku čistou?
Musí se vždy držet tvého slova."

Olin

Texty jsou z http://www.granosalis.cz/article.php?thold=0&mode=nested&order=0&sid=6021

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 13:44:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Oline, napsal jsi mi: „Tvoje neustálé urážky homosexuálů, liberálů, muslimů, zkrátka skoro celého lidstva mě vadí, a to tak že hodně.“

Odpovídám Ti:
Zopakuj si, prosím, evangelium.
Markovo evangelium, 16. kapitola, následující verše (ekumenicky):
14 Konečně se (Ježíš) zjevil samým jedenácti, když byli u stolu; káral jejich nevěru a tvrdost srdce, poněvadž nevěřili těm, kteří ho viděli vzkříšeného.
15 A řekl jim: "Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření.
16 Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.“
Marek 16,16 (Slovo na cestu):
„Kdo uvěří ve mne a dá se pokřtít, bude zachráněn; kdo však neuvěří, toho Bůh odsoudí.“
Marek 16,16 (kralicky):
„Kdož uvěří a pokřtí se, spasen bude; kdož pak neuvěří, budeť zatracen.“
Oline, těmito větami vzkříšený Pán Ježíš Kristus uráží jak homosexuály, tak liberály, tak muslimy, zkrátka skoro celé lidstvo. JÁ OLINE NEJSEM A ANI NECHCI BÝT LEPŠÍ NEŽ KRISTUS, A PROTO VELMI PRAVDĚPODOBNĚ HOMOSEXUÁLY, LIBERÁLY, MUSLIMY, ZKRÁTKA SKORO CELÉ LIDSTVO TAKÉ URAZÍM.
Ty jsi Oline, jak pozoruji stoupencem pololiberální či zčástiliberální teologie. Snažíš se proto napůl či zčásti zalíbit homosexuálům, liberálům, muslimům, zkrátka skoro celému lidstvu a současně urážíš ty křesťany (z kterékoliv denominace), kteří věří v doslovnou inspiraci evangelií. Škoda Tě, Oline. Pololiberalismus a zčástiliberalismus je podle Pána Ježíše Krista VLAŽNOST. O vlažných ve víře řekl Boží Syn:
Zjevení 3,16:
„Ale že jsi vlažný, a nejsi horký ani studený, nesnesu tě v ústech.“ (ekumenicky)
„A tak že jsi vlažný, a ani studený, ani horký, vyvrhu tě z úst svých.“ (kralicky)
„Ale vy jste odporně vlažní, a tak vás vyplivnu z úst.“ (Slovo na cestu)
Víra (teorie) a láska (praxe) se nedají oddělovat. Kdo nesprávně věří, ten nesprávně uráží. Kdo správně věří, ten i správně uráží. Kdo správně věří, také správně miluje své bližní. Definitivně to rozsoudí Bůh na věčnosti, tam se ukáže mimo jiné i to, kdo z nás dvou správně věřil a správně miloval.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 15:08:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Zčástiliberále Oline, kdyby farizeové dali na napomenutí, která jim adresoval Jan Křtitel a Pán Ježíš, neuráželi by se, ale činili by pokání.
Podívej se např. na ženu cizoložnici. Pán Ježíš jí řekl, že nemá hřešit více a ona se neurazila - i když k ní byl Ježíš netolerantní.
Farizeové se urazili, když jim Ježíš vytkl rozvody z nejmalichernějších důvodů. Urazili se také, když jim vytkl lžimluvnost.
Když Pán Ježíš netolerantně napomenul upřímného apoštola Petra slovem "Satane", tak si to Petr vzal k srdci, nezuřil, nezradil za to Pána Ježíše.
Když Pán Ježíš řekl pohanské kanánské ženě, že pohané jsou psi, tak se na něj nenaštvala. Přijala tento fakt a pokořením sebe sama před Mesiášem přestala být pohankou. Homosexualitu, čili sodomii, všichni Židé v době Kristově, podobně jako donedávna všichni Češi, pokládali za tak velkou ohavnost, že ji vůbec neprovozovali. To až nedávno se skrze veskrze falešnou toleranci stala hitem. Kristus v tehdejší době tudíž neměl důvod napomínat Židy za homosex, když ho nepraktikovali.
TAK CO, OLINE, JEŠTĚ POŘÁD CHCEŠ BÝT (částečným liberalismem) LEPŠÍ NEŽ KRISTUS - takto pyšně myslím smýšlel jistý zpěvák skupiny Beatles a současná spisovatelka Harry Pottera.
Zkus si znovu přečíst evangelia, pravděpodobně jsi pozapomněl ty svaté texty, když jsi už tak dlouho kazatelem. To se duchovenstvu běžně stává. Opakování je matkou moudrosti. Asi jsi se přejedl jinou teologickou i světskou literaturou, než evangelii.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



jak spatřit myšici (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 16:06:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajisté se již z některých čtenářů stali milovníci myšice lesní a touží ji byť jen koutkem oka na okamžik spatřit. Poradím vám, jak na to.

Myšice lesní bydlí v podzemních norách a vylézá jen v noci. Nejlepší doba pro pozorování myšic je právě na podzim, kdy se brzy stmívá a myšice se ještě neodebraly k zimnímu spánku. Vydejte se tedy za dne do lesa a nasbírejte si zásobu žaludů, bukvic a dalších dobrot. Přitom pátrejte po nějaké díře, ve které by mohla bydlet myšice lesní. Pořiďte si dále: 1) baterku bodovku (svítí do daleka), 2) teplý kabát, 3) skládací židličku.

Za soumraku se pak s celou tou výbavou odeberte do lesa. Nedaleko od vchodu do podzemní skrýše dejte na hromádku semena lesních plodů. Opodál proti směru větru se usaďte na stoličku, abyste na hromádku dobře viděli, a buďte tiší jako myši. Myšice vyleze nejdříve po setmění. Najde hromádku s lesními semeny a pustí se do nich. Jakmile tedy uslyšíte všelijaké louskání, kousání a mlaskání, posviťte tím směrem.

Na zlomek vteřiny se vám v celé své kráse ukáže myšice lesní.



Re: Vážím si Xvejvodama za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 19:08:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře Xvejvodame, vážím si vašich odpovědí, kterými jste hájil křesťanskou víru před liberálem Aviafem. Psal jste: „Bible na mne působí způsobem, který mi ani nedá napadnout, že by peklo bylo prázdné (tedy liduprázdné).“
Domnívám se však, že ze mne zbytečně děláte téměř vraha homosexuálů. Tady dost přeháníte. Kterého homosexuála jsem zavraždil, nebo chtěl zavraždit Xvejvodame? Když jsem psal, že jsou homosexuálové hodni smrti, tak to přece víte, že Bůh sám je v Sodomě upálil. Byli totiž hodni smrti. Neupálil je tam ani Abraham ani Lot, přestože se jich Abraham štítil. Lot se jich asi neštítil dostatečně, a tak ti zvrhle žijící lidé ze Sodomy (neodděluji nějak přísně jednotlivé kategorie sexuálních zvrhlostí, myslím, že stejně jako darů Ducha svatého existuje celá skupina, tak darů zlého ducha je též skupina, komplex: homosex, bisex, pedofilie, incest, nekrofilie atd.) myšlenkově nakazili jeho dvě dcery touhou po incestu s jejich otcem Lotem, který, jak víte z Bible, pak provedly, když svého tátu opily. Považuji za správné, že v dobách starého Izraele existoval státní mocí vykonávaný trest smrti za sodomii i za dobrovolné cizoložstvo. Považuji také za správné, že pravděpodobně v dobách Karla IV. existoval státní mocí vykonávaný trest smrti za sodomii i za dobrovolné cizoložstvo. Vždyť i svatý apoštol Pavel píše, že je správné, když státní moc používá k trestání těžkých kriminálníků i meč (viz Římanům, 13. kapitola), takže Pavel byl pro trest smrti kriminálníků. Považuji za dobré, že v minulých staletích se v křesťanské Evropě nepopravovaly po milionech děti v lůně matek. Považuji minulá staletí za milosrdnější vůči nemluvňátkům, než století 20. i naše a za spravedlivější vůči pachatelům bestiálních vražd. Nyní si bestiální vrah dospělých lidí odsedí třeba jen 5 let, pak ho „milosrdně“ propustí a on zavraždí zase další lidi. Ten, kdo proti němu u soudu svědčil, se pak musí bát, že ho přijde zavraždit. My křesťané jsme omilostnění kající hříšnící, nemáme však právo hrát si na lepší-milosrdnější než byl Kristus. Hrát si na milosrdnějšího než byl a je Kristus je ohromná pýcha. Vždyť i Satan si o sobě myslí, že je milosrdnější než Bůh. Satanisté tomuto nesmyslu dokonce naplno věří.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 20:19:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jiří Krupo, kdyby se prezident USA evangelikálů Ted Haggard štítil homosexuálů, nezamiloval by se do homosexuálního prostituta, nestal by se nevěrným své manželce a zdrojem pohoršení svým dětem, 14 tisícům svých farníků, 30 milionům USA evangelikálů a další zhruba miliardě křesťanů.

Kristus pravil: "Běda tomu, kdo by pohoršil jednoho...."
Haggard, který se homosexuála neštítil pohoršil víc než jednoho.
Není dobré se podobat Haggardovi s jeho metodami postmoderní evangelizace homosexuálů. To si myslí Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 21:27:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milý Pastýři,
v Bibli čtu:
Juda 1,1-25 (EKUM)

1,1 Juda, služebník Ježíše Krista, bratr Jakubův, těm, kdo jsou povoláni, milováni Bohem Otcem a zachováni pro Ježíše Krista:
1,2 Milosrdenství, pokoj a láska ať se vám rozhojní!
1,3 Milovaní, velmi jsem si přál psát vám o našem společném spasení, ale teď pokládám za nutné napomenout vás, abyste zápasili o víru, jednou provždy odevzdanou Božímu lidu.
1,4 VLOUDILI SE TOTIŽ MEZI VÁS NĚKTEŘÍ BEZBOŽNÍ LIDÉ, ZAPSANÍ UŽ DÁVNO K ODSOUZENÍ, KTEŘÍ ZAMĚŇUJÍ MILOST NAŠEHO BOHA V NEZŘÍZENOST a zapírají jediného vládce a našeho Pána Ježíše Krista.
1,5 Chci vám však připomenout, třebaže to všechno již dávno víte, že Hospodin sice vysvobodil lid z egyptské země, potom však zahubil ty, kteří neuvěřili.
1,6 Také anděly, kteří si nezachovali své vznešené postavení, ale opustili určené místo, drží ve věčných poutech v temnotě pro veliký den soudu.
1,7 PODOBNĚ JAKO ONI I SODOMA, GOMORA A OKOLNÍ MĚSTA SE ODDALY SMILSTVU, PROPADLY ZVRHLOSTI, a jsou nám výstražným příkladem trestu věčného ohně.
1,8 Podobně i tito blouznivci poskvrňují své tělo, žádnou autoritu neuznávají, nadpozemským mocnostem se rouhají.
1,9 A přece sám archanděl Michael, když se přel s ďáblem o Mojžíšovo tělo, neosmělil se vynést nad ním zatracující soud, ale řekl: Potrestej tě Hospodin.
1,10 Tito však se rouhají tomu, co neznají; a co pudem jako nerozumná zvířata znají, v tom propadají zhoubě.
1,11 Běda jim, neboť se dali cestou Kainovou a jako Balaám se nechali svést úplatkem a jako Kore zahynuli pro svou vzpouru.
1,12 TI JSOU ÚSKALÍM VAŠEHO BRATRSKÉHO STOLOVÁNÍ, KDYŽ S VÁMI HODUJÍ BEZ BÁZNĚ PŘED BOHEM a jsou jako pastýři, kteří pasou sami sebe. Jsou jako mraky bez deště, hnané větrem, podzimní stromy bez ovoce, DVAKRÁT MRTVÉ A VYKOŘENĚNÉ,
1,13 divoké vlny mořské, vyvrhující své vlastní hanebnosti, bludné hvězdy, JIMŽ NAVĚKY JE PŘIPRAVENA NEJČERNĚJŠÍ TMA.
1,14 Prorokoval také o nich Henoch, sedmý od Adama: Hle, přichází Pán s desetitisíci svých svatých,
1,15 aby vykonal soud nade všemi a usvědčil všechny bezbožné z jejich skutků, které kdy ve své bezbožnosti spáchali, i ze všech zpupných řečí, které ti hříšníci mluvili proti němu.
1,16 Vzpouzejí se a odporují Božímu vedení a žijí si podle svých vášní, jejich ústa mluví nadutě a LICHOTÍ LIDEM PRO SVŮJ PROSPĚCH.
1,17 Ale vy, milovaní, pamatujte na to, co předpověděli apoštolové Pána našeho Ježíše Krista,
1,18 neboť vám říkali, že v posledním čase přijdou posměvači, žijící bezbožně podle svých vášní.
1,19 To jsou ti původci roztržek; jsou pudoví a nemají Ducha Božího.
1,20 Ale vy, milovaní, budujte svůj život na přesvaté víře, modlete se v Duchu svatém,
1,21 uchovejte se v lásce Boží a očekávejte milosrdenství našeho Pána Ježíše Krista k věčnému životu.
1,22 S těmi, kdo pochybují, mějte slitování;
1,23 ZACHRAŇUJTE JE z hořícího ohně. Mějte slitování i nad jinými, ALE S OBEZŘETNOSTÍ, AŤ SE VÁM OŠKLIVÍ I JEJICH PLÁŠŤ, POSKVRNĚNÝ HŘÍCHEM.
1,24 Tomu pak, který má moc uchránit vás před pádem a postavit neposkvrněné a v radosti před tvář své slávy,
1,25 jedinému Bohu, který nás spasil skrze Ježíše Krista, našeho Pána, buť sláva, velebnost, vláda i moc přede vším časem i nyní i po všecky věky. Amen.

Bratře Pastýři, jestliže se nám má ošklivit dokonce i plášť křesťanů provozujících sodomii, pak se zajisté máme štítit i jejich těla.

Tomu věřím a tím se chci řídit. Nepovažuji se za lepšího než svatý apoštol Juda.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLOVI Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 22:18:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jiří Krupo, psal jsi:
„Ano, ano , ano, ale jsem pro lásku k hříšníkům. Nevěřím, že je miluješ.
Jak prakticky by ses štítil homosexuála, kdyby jím byl tvůj syn. Tedy zjistil by , že je popuzován takovými nutkáními. Vykopl bys ho z domu nebo co, přestal bys ho milovat?“

Opakuji i pro Tebe, co jsem napsal Pastýřovi: „Jestliže se nám má ošklivit dokonce i plášť křesťanů provozujících sodomii, pak SE ZAJISTÉ MÁME ŠTÍTIT I JEJICH TĚLA.“ (viz Juda 1,23) Tomu věřím a tím se chci řídit. Nepovažuji se za lepšího než svatý apoštol Juda.
SOUČASNĚ ROZLIŠUJI MEZI POKUŠENÍM, ČILI NUTKÁNÍM ĎÁBLA K HŘÍCHU A HŘÍCHEM – dobrovolným souhlasem s tímto hříchem. Pokud má kdokoliv z lidí nutkání k hříchu – např. krádeže, homosexuality, incestu, pedofilie, bestiality (sexu se zvířetem), nekrofilie (sexu s mrtvolou) aj. ještě to neznamená, že tímto hříchem zhřešil. To pouze znamená, že lhář ďábel ho k danému hříchu pokouší. Někoho ďábel pokouší více, jiného méně, někoho v dané oblasti nepokouší vůbec. JEDNODUŠE STAČÍ S NABÍDKOU, S NUTKÁNÍM, S NEVYŽÁDANOU REKLAMOU ĎÁBLA NESOUHLASIT A NEZHŘEŠIL JSEM, i kdyby mně přišly na mysl nejhrůznější zvrhlosti. Vymyslel je totiž ďábel, lhář a to vůbec neznamená, že já jsem tímto hříšníkem. Lhář ďábel chce, abych si já, nebo Ty, nebo kdokoliv jiný o sobě myslel, že už se nedá nic proti tomu hříšnému nutkání dělat, jen se tomu nutkání k hříchu poddat. Ďábel falešně slibuje, že po zrealizování hříchu, najdeš úlevu, klid a že on už Tě nebude víc k tomu nutkat. Opak je pravdou. Jakmile přivolíš nutkání, pak se nutkání v budoucnu daleko víc zesílí.
Ty diakonské poradny Českobratrské církve evangelické v Praze a v Brně, které se věnují křesťanským homosexuálům, učí mladé lidi kontaktu se zkušenými praktikujícími homosexuály. Přesvědčují je, že mají přijmout homosexualitu za svou, podlehnout nutkání a zrealizovat je v sexu k člověku stejného pohlaví. Je to odporná zrada služebníků církve, falešných pastýřů.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 09:30:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jiří Krupo, psal jsi: „Já říkám, že máme-li se štítit homosexuálů, pak bychom se měli štítit i prostitutek. A měli-li bychom se štítit prostitutek, pak bychom Ježíše museli , podobně, jako někteří to dělali, odsoudit za to, že se jich NEŠTÍTIL.“

Odpovídám:
Podívej Jiří, zde je třeba rozlišovat duchy.
Ježíš se neštítil KAJÍCÍ se prostitutky, když mu v bytě farizea omyla chodidla nohou svými slzami. Farizeové však nerozlišovali mezi kající a nekající. Současně Ježíš ani té kající prostitutce nedovolil, aby ho vysvlékla a umývala celého.
Když Ježíš mluvil u samařské studny s cizoložnou Samaritánkou, tak se neštítil poprosit ji (zatím nekající, ale přitom v hříchu ještě nezatvrzelou rouháním Svatému Duchu, neboť nezuřila, když ji Ježíš napomenul) o vodu ze džberu, kterou nabrala ze studny.
Dále Pán Ježíš odmítl vlastní rukou začít kamenovat cizoložnici, kterou mu bez cizoložníka muže (cizoložníka muže totiž ti pokrytci chránili) farizeové předvedli.
Není však nikde v Novém zákoně napsáno, že by Pán Ježíš chodil navštěvovat zatím nekající prostitutky a cizoložnice do jejich bytu, nebo do místa jejich „podnikání“.
Pán Ježíš byl uctivě jako host na hostině, kterou pro něj uspořádal kající se celník. Jsem přesvědčen, že kající se celník, jakožto pořadatel a finančník té hostiny, nedovolil ostatním jemu podřízeným celníkům a dalším na té hostině žádné ohavnosti a oplzlosti, které se jindy na hostinách dějí.
Opakuji: MY SI NEMŮŽEME HRÁT NA LEPŠÍ, NEŽ BYL PÁN JEŽÍŠ, náš mistr, jinak nás vystavené pokušení pohltí. Ježíš nás přece učil v modlitbě „Otče náš“: „….neuveď nás v pokušení, ale zbav nás od zlého“.
Již před veřejnou evangelizací Ježíše Krista v Izraeli, udělal na cizoložnice, prostitutky a další známé hříšníky ohromný pozitivní dojem tvrdě se postící svatý Jan Křtitel. Ony a oni se díky hromování a postnímu příkladu Jana Křtitele skutečně káli, na rozdíl od pohodlně ulhaných velekněží, zákoníků, saduceů, farizeů – zdánlivě svatě bezhříšných.
Jiří, já před nemocnicí, kde protestuji proti potratům, klidně mluvím i s prostitutkami a jejich pasáky, pokud mají o to zájem. Ukazuji jim, jak vypadá dítě, které jdou dát potratem právě zavraždit. To však neznamená, že pasu pohledem po polonahých tělech těch prostitutek, nebo že si s nima domlouvám nějakou soukromou schůzku, pod záminkou evangelizace.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 11:54:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Joker se zeptal a napsal:
„Ježíš Kristus byl farizeji označen za žráče a pijana, přítele celníků a hříšníků? Proč asi?“
„Avšak pamatujte, že mezi křesťanem a hříšníkem je pouze jeden jediný rozdíl.“

Odpovídám:
Farizeové byli notoričtí lháři a jako obvykle Ježíše pomlouvali.
Mnozí současní křesťané jsou stejně těžce hříšní jako nekřesťané. Protože však tito křesťané duchovně podruhé křižují Krista, stihne je horší pekelný trest, než upálené obyvatele Sodomy. Křesťan i nekřesťan mají povinnost nehřešit. Křesťan má v Bibli návod, jak nehřešit a jak dělat dobré skutky. Křesťan má také v Bibli návod, zejména v Žalmech, jak se modlit a vyprosit si od Boha i nadpřirozenou sílu k odolávání hříchu a k prosazování dobra. Biblický návod i síla z modlitby nekřesťanům chybí. Proto je Bůh bude soudit méně přísně. Obojí těžcí hříšníci skončí v Pekle, nekřesťané i zkažení křesťané. Zkažení křesťané však budou na nejhlubším a nejbolestnějším místě Pekla, tam v okolí Jidáše, kterému se podobají.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy