Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 258, komentářů celkem: 429593, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 448 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Mikim
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116503141
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: ZÁKLADNÍ ROZDÍLY MEZI KORÁNEM A BIBLÍ
Vloženo Neděle, 10. prosinec 2006 @ 22:23:51 CET Vložil: bOLEK

Studijní materiály poslal BohemianAnonymus

Základní rozdíly mezi Koránem a Biblí.   Úvod. Záměrem této práce je ukázat na základní rozdíly mezi Koránem a Biblí. Jde o křesťanský pohled na svatou knihu muslimů - Korán. Práce vznikla proto, že v poslední době nebyla na trhu jednoduchá kniha, která by se tomuto tématu věnovala. Proto jsem pro větší srozumitelnost a jasnost upustil od obvyklých filosofických nánosů a úvah, které jen problém komplikují a omezil se jen na dva prameny - Korán a Bibli. Své komentáře jsem omezil na minimum - v textu jsou striktně odděleny.  

Pro jasnost a snadnou ověřitelnost textů v Koránu uvádím nejen číslo súry a její verš, ale i číslo strany, na které lze v Koránu tyto texty nalézt. Tím dávám čtenáři šanci odhalit moje event. nedostatky nebo chyby, a vytvářet si postupně vlastní názor a pohled na problém. Súry v Koránu uvádím v kanonickém (nikoli tedy chronologickém) pořadí. Posouzení výběru mých argumentů (tedy textů obou pramenů) ponechávám výhradně na čtenáři. Práce si nedělá nárok na úplnost, rád bych jen nastartoval čtenáře k další práci v této oblasti. Pouze PASIVNÍ automatické přejímání názorů autorit hlásaných v nejrůznějších médiích může mít i svá úskalí. Jedním z nich se může stát např. skutečnost, že názory autorit hlásané veřejně se nutně nemusí krýt s jejich soukromým názorem. Proto AKTIVNÍ práce studenta na problému má mnohem větší cenu; uplatnění jeho vlastního nezávislého myšlení, a invence má pro něho nezanedbatelnou hodnotu v procesu posouvání hranic vlastního poznání, nehledě i na určitou radost z vlastní práce a dosažených výsledků. PRAMENY : KORÁN - z arabského originálu Al Qur´án podle různých vydání přeložil, předmluvou, komentářem a rejstříkem opatřil Ivan Hrbek. Vydala Academia, nakladatelství Akademie věd ČR jako reprint 1. vydání tohoto překladu (Odeon, Praha, 1972). Ediční číslo 0692, ISBN 80 - 200 - 0246 - 4. BIBLE - Písmo Svaté Starého a Nového Zákona, Ekumenický překlad, vydalo Biblické dílo ERC v ČSR v Ústředním církevním nakladatelství v Praze, r. 1979. (I). Ztotožnění Boha muslimů s Bohem Židů a Křesťamů. Korán. 1) 29 : 45/46 "Nepři se s vlastníky Písma... A rcete : "Uvěřili jsme v to, co bylo sesláno nám, i v to, co bylo sesláno vám, a náš Bůh a váš Bůh jedno jsou; a my do vůle Jeho jsme odevzdáni."" (str. 364). 2) 112 : 1 - 4 "Rci : "On Bůh je jedinečný, Bůh sám o sobě věčný, neplodil a nebyl zplozen a není nikoho, kdo je mu roven."" (str. 160). Bible. 1) Ž. 2 : 7 "Přednesu Hospodinovo rozhodnutí. On mi řekl : "Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil."" 2) Lk. 3 : 22 ".... a z nebe se ozval hlas : "Ty jsi můj milovaný Syn, tebe jsem si vyvolil." 3) J. 3 : 16 "Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný." Můj komentář : Bůh křesťanů má Syna a Bůh muslimů nikoliv - tedy nemohou být totožní. 4) 2. M. 3 : 6 "A pokračoval : "Já jsem Bůh tvého otce, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův. Mojžíš si zakryl tvář, neboť se bál na Boha pohledět." 5) 2. M. 20 : 1, 2 "Bůh vyhlásil všechna tato přikázání : "Já jsem Hospodin, tvůj Bůh; já jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví." Můj komentář : Hospodin vyvedl z Egypta potomky Jákoba, neboli Izraele (rody Josef, Rúben, Šimeón, Lévi, Juda, Isachar, Zabulón, Bemjamín, Dan, Neftalí, Gád, Ašer - viz 2.M. 1. - tedy ani Bůh Židů nemůže být s Bohem muslimů totožný. (II). Popření existence Božího Syna v Koránu. Korán. 1) 19 : 36/35 "Není Boha důstojno, aby si bral syna nějakého......." (str. 206). Poznámky na str. 677 : Verše 35 - 41 jsou dodatkem z doby, kdy Muhammad již bojoval proti křesťanskému dogmatu o Ježíši jako Synu Božím. Bůh je zde nazýván Alláh, zatímco v ostatních částech súry je zván ar - Rahmán, "Milosrdný."" 2) 72 : 3 "A věru On - povznesena nechť je důstojnost Pána našeho - si nevzal družku ani syna žádného." (str. 227). 3) 23 : 93/91 " Bůh si nevzal žádné dítě a není vedle Něho božstva jiného..." (str. 237). 4) 27 : 111 "Rci : "Chvála Bohu, jenž nevzal si pro sebe dítě žádné, jenž nemá společníka ve vládě a nepotřebuje před ponížením ochránce ! A oslavuj velikost Jeho !"" (str. 262). 5) 4 : 169/171 "Vlastníci Písma ! Nepřehánějte v náboženství svém a mluvte o Bohu jedině pravdu ! Vskutku Mesiáš Ježíš, syn Mariin, je pouze poslem Božím a slovem Jeho, které vložil do Marie, a duchem z Něho vycházejícím. A věřte v Boha a posly Jeho a neříkejte : "Trojice !" Přestaňte, a bude to tak pro vás lepší. Bůh vskutku je jediným Bohem, On je povznesen nad to, aby měl dítě, vždyť náleží Mu vše, co na nebesích je i na zemi; a Bůh dostatečným je ochráncem." (str. 541). Poznámky na str. 757 : Verše obsahují kritiku křesťanského učení a jsou velmi významné pro pochopení muslimského postoje vůči křesťanství. - "Trojice", doslova : "tři"; podle Koránu ovšem tvoří trojici Bůh, Ježíš a Marie; srv. 5 : 116. (str. 615 + poznámky na str. 780 - srv. v. 77/73 na str. 610). 6) 19 : 36/35 "Není Boha důstojno, aby si vzal syna nějakého...." (str. 206). Můj komentář : Podobně hovoří verše z těchto súr : 19 : 93/92 (str. 209); 43 : 81 (str. 226); 72 : 3 (str. 227); 23 : 93/91 (str. 237); 17 : 23/22 (str. 254); 17 : 41/39 (str. 256); 16 : 53/51 (str. 295); 39 : 88 (str. 352). Bible. 1) Ž 2 : 7 "Přednesu Hospodinovo rozhodnutí. On mi řekl : "Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil." 2) Lk. 3 : 22 " a Duch svatý sestoupil na něj v tělesné podobě jako holubice a z nebe se ozval hlas : "Ty jsi můj milovaný Syn, tebe jsem si vyvolil."" 3) J.3 : 16 "Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří nezahynul, ale měl život věčný." 4) J. 10 : 29, 30 "Můj Otec, který mi je dal,je větší nade všecky, a nikdo je nemůže vyrvat z Otcovy ruky. Já a Otec jsme jedno." 5) J. 14 : 9 "...Kdo vidí mne, vidí Otce. jak tedy můžeš říkat : Ukaž nám Otce ? " 6) J. 10 : 36 "jak můžete obviňovat mne, kterého Otec posvětil a poslal do světa, že se rouhám, protože jsem řekl : Jsem Boží Syn ?" 7) Lk. 22 : 70 - 71 "Tu řekli všichni : "Jsi tedy Syn Boží ?" On jim odpověděl : "Vy sami říkáte, že já jsem." Oni řekli : "Nač ještě potřebujeme svědectví ? Vždyť jsme to slyšeli z jeho úst."" 8) J. 5 : 23 : "...Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal." 9) 1J. 5 : 12 "Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, nemá život." 10) 2.J. 9 "Kdo zachází dále, než je učení Kristovo a nezůstává v něm, nemá Boha; kdo zůstává v jeho učení, má i Otce i Syna." Můj komentář : Muslimové akceptují Pána Ježíše pouze jako proroka jménem Ísá a přirovnávají Ho k novému Adamovi. (viz 3 : 52/59 na str. 501; dále kapitola "Biblické a jiné příběhy" na str. 96 - 98 úvodní části výše zmíněného překladu Koránu. (III). Prorok Muhammad větší než Pán Ježíš Kristus. Korán. 1) 61 : 6 "A vzpomeň si, jak pravil Ježíš, syn Mariin : "Dítka Izraele, já jsem vskutku poslem Božím v vám, potvrzujícím pravdivost toho, co bylo přede mnou sesláno z Tóry, a oznamujícím vám radostnou zvěst o poslu, jenž přijde po mně a jehož jméno Ahmad bude...."" (str. 516). Poznámky na str. 750 : Verš 6 : "zvěst o poslu, jenž přijde po mně a jehož jméno Ahmad bude" : je zřetelně ohlasem Ježíšových slov, obsažených u Jana 14, 16 a 16,7; na obou místech je použito řeckého slova paraklétos, přímluvce, těšitel. V evropské vědě se ustálil názor, že zde došlo při překladu biblického textu do arabštiny k záměně za slovo periklýtos, slavený, chválený, oslavovaný, arabsky Muhammad nebo Ahmad; obě slova jsou odvozena od kořene h - m - d, značícího slavení, chválení. Možný je též překlad : "jehož jméno je (bude) slaveno, chváleno." Jak text Janova evangelia, tak i muslimská interpretace koránského verše mají značný význam pro islámskou teologii, neboť je z nich odvozen názor, že příchod Muhammada (= Ahmada) jako proroka byl oznámen Ježíšem. Ubajj má velmi zajímavou variantu : "jsem vskutku poslem Božím k vám a oznamuji vám zvěst radostnou o prorokovi, jehož obec bude obcí poslední a jejž Bůh učiní pečetí proroků a poslů." Můj komentář : Dle 33 : 40 na str. 551 + poznámek na str. 761 je Muhammad "pečetí proroků" - tj. prorokem, po němž již další nepřijde. 2) 7 : 156/157 "a těm, kdož následují posla, proroka neučeného, jehož naleznou oznámeného jim v Tóře a Evangeliu a který jim přikazuje vhodné a zakazuje zavrženíhodné,...." (str. 411). Poznámky na str. 723 : Verše 156/157 - 175/176 : jsou rovněž medínského původu nebo v Medíně přepracovány. Srv. termín "prorok neučený" a jiné, které jsou typicky medínské a rovněž útok na medínské židy. Poprvé je zde narážka na to, že Muhammad je předpověděn ve Starém i v Novém zákoně. Muslimská exegeze se snažila najít příslušná biblická místa a uvádí jich skoro 20. Bible. 1) J. 14 : 26 "Ale Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl." 2) J. 16 : 7 "Říkám vám však pravdu : Prospěje vám, abych odešel. Když neodejdu, Přímluvce k vám nepřijde. Odejdu - li, pošlu ho k vám. Můj komentář : Dle biblického pojetí tedy příchod dalšího proroka není oznámen; oznámen je příchod Ducha svatého. (IV). Popření smrti Božího Syna na kříži. Korán. 1) 4 : 156/157 "a za slova jejich : "Věru jsme zabili Mesiáše, Ježíše, syna Mariia, posla Božího !" Však nikoliv, oni jej nezabili ani neukřižovali, ale jen se jim tak zdálo. A věru ti, kdož jsou o něm rozdílného mínění, jsou vskutku na pochybách o něm. A nemají o něm vědomosti žádné a sledují jen dohady; a nezabili jej určitě,. (str. 540). Poznámky, str. 756, 757 : Verš 156/157 je velmi důležitý pro koránskou a muslimskou christologii, neboť obsahuje názor, že židé nezabili Ježíše a že tento nebyl ukřižován, nýbrž vzat přímo do nebe Bohem, aniž zemřel. Toto učení není však původně islámské, neboť některé staré křesťanské gnostické sekty (např. dokéti) hlásaly, že místo Ježíše byl usmrcen Šimon z Kyrény. Slova "ale jen se jim tak zdálo" jsou vágní a mohou být interpretována i jako "byl jim napodoben pro ně"; atd.....O interpretaci těchto slov existuje rozsáhlá literatura (evropská i muslimská), ale k jednotnému názoru se nedospělo. 2) 4 : 157/159 "A věru není nikdo mezi vlastníky Písma, kdo by v něj neuvěřil předtím, než zemře - a v den zmrtvýchvstání bude pak proti nim svědkem." (str. 540). Poznámky k 4 : 157/159, str. 757 : podobná nejistota vládne i ve výkladu slov "není nikdo....kdo by v něj neuvěřil předtím, než zemře," kde není jasné, zda je míněno úmrtí Ježíše, nebo každého vlastníka Písma.....Muhammad pokládal zakladatele křesťanství za stále ještě živého, jak plyne z 5 : 19/17. (str. 603). Poznámky k 5 : 19/17, str.778 : z textu se zdá vyplývat, že Ježíš a Marie nezemřeli, ale jsou nadále živi v nebi. Srv. k tomu výklad 4 : 159/157. Bible. Můj komentář : Smrt našeho Spasitele na kříži tvoří centrální zvěst NZ. Pro množství textů jsem upustil od jejich sumarizace. (V). Otázka spasení. Korán. Nejistota spasení. 1) 5 : 92/90 "Vy, kteří věříte ! Víno, hra majsir, obětní kameny a vrhání losů šípy jsou věru věci hnusné z díla satanova. Vystříhejte se toho - a možná že budete blažení." (str. 612) 2) 5 : 100 "Rci : "Špatné a dobré si není rovno, třebaže se ti líbí mnohé z toho, co je špatné. Bojte se Boha, lidé obdaření rozmyslem - snad budete blažení !"" (str. 613). 3) 7 : 61/63 "Jste snad překvapeni, že se vám dostalo připomenutí od Pána vašeho prostřednictvím muže z vás, aby vás varoval a abyste byli bohabojní - snad se nad vámi smiluje - ?" (str. 402). 4) 7 : 67/79 "Jste snad překvapeni, že se vám dostalo připomenutí od Pána vašeho prostřednictvím muže z vás, aby vás varoval ? ....Vzpomeňte dobrodiní Božího - snad budete blažení !" (str. 402). 5) 66 : 8 "Vy, kteří věříte ! Obraťte se k Bohu s upřímným pokáním ! Snad Pán váš vám vymaže špatné skutky vaše a uvede vás do zahrad, pod nimiž řeky tekou, v den, kdy nezahanbí Bůh ani proroka, ani ty, kdo s ním věřili....." (str. 579). Můj komentář : Podobně hovoří súry 24 : 55/56 (str. 562) a 46 : 203/204 (str. 416). Jistota spasení. 1) 3 : 151/157 a 152/158 "A vskutku, kdybyste byli zabiti na cestě Boží nebo zemřeli, je odpuštění Boží i milost jeho lepší než to, co shromažďujete. A věru, ať již zemřete, anebo budete zabiti, u Boha shromážděni budete !" (str. 511). 2) 9 : 89/88 a 90/89 "Avšak posel a ti, kdož s ním uvěřili, přesto bojovali majetky i osobami svými a pro ně jsou připraveny nejlepší věci a oni budou blažení. Bůh pro ně přichystal zahrady, pod nimiž řeky tekou; v nich budou nesmrtelní, a to je úspěch nesmírný." (str. 595). Bible. 1) 3M. 18 : 5 "Budete dbát na moje nařízení a řády. Člověk, který podle nich bude jednat, bude z nich žít. Já jsem Hospodin." 2) Iz. 55 : 3 "Nakloňte ucho a pojďte ke mně, slyšte a budete živi ! Uzavřu s vámi smlouvu věčnou, obnovím milosrdenství věrně Davidovi prokázaná." 3) 5M. 27 : 26 "Buď proklet, kdo nebude plnit slova tohoto zákona a dodržovat je. " A všechem lid řekne : "Amen."" 4) J. 3 : 3 "Ježíš mu odpověděl : "Amen, amen, pravím tobě, nenarodí - li se kdo znovu, nemůže spatřit království Boží." 5) Mk. 16 : 16 "Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen." 6) Ř. 10 : 5 "Mojžíš píše o spravedlnosti, založené na zákoně " Člověk, který tak jedná, bude živ."" 7) Ef. 6 : 12 "Nevedeme svůj boj proti lidským nepřátelům, ale proti mocnostem, silám a všemu, co ovládá tento věk tmy, proti nadzemským duchům zla." Můj komentář : V Koránu je spasení jisté pro ty, kdo za šíření víry bojovali, pro ostatní věřící je pravděpodobné. Ve SZ je spasení jisté pro ty, kdo dodržovali Zákon; v NZ je navíc znovuzrození a křest nutným předpokladem duchovního bojování. (VI). Šíření víry. Korán. 1) 9 : 29 "Bojujte proti těm, kdož nevěří v Boha .... - dokud nedají poplatek přímo vlastní rukou jsouce poníženi." (str. 588). Poznámky na str. 774 : Verš 29 : ukazuje velmi bojovný postoj vůči židům a křesťanům a vlastně nečiní žádný rozdíl mezi pohany a "vlastníky Písma. Slova "přímo vlastní rukou, jsouce poníženi" nejsou příliš zřetelná a existuje mnoho různých názorů na jejich přesný smysl."" 2) 9 : 38, 39 "Vy, kteří věříte ! ..."Vytáhněte do boje na cestě Boží !""...Jestliže nevytáhnete do boje, Bůh vás potrestá trestem bolestným, vystřídá vás národem jiným..... . (str. 589). 3) 9 : 41 "Jděte v boj lehcí i těžcí a bojujte majetky i osobami svými na cestě Boží ! (str. 589/590). Poznámky na str. 774 : Verše 38 - 41 : jsou z doby před tažením proti severoarabské oáze Tabúku na konci roku 630, kdy řada medínských muslimů se zalekla dlouhého pochodu a odmítla se zúčastnit. 4) 48 : 16 "...Budete vyzváni k boji proti lidu obdařenému velkou bojovností; a budete proti nim bojovat, leč by přijali islám."(str. 576). Poznámky na str. 768 : Verš 16 a 17 : jsou nezávislé na obou předchozích a vztahují se k pozdější události, k tažení proti kmenu Banú Ghassán v září 629 - "leč by přijali islám" : možno přeložit i "pokud se nepodrobí." Bible. 1) Mk. 16 : 15 "A řekl jim : "Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření." 2) Ef. 6 : 12 "Nevedeme svůj boj proti lidským nepřátelům, ale proti mocnostem a silám a všemu, co ovládá tento věk tmy, proti nadzemským duchům zla." 3) Ef. 6 : 17 "..a "meč Ducha, jímž je Slovo Boží."" Můj komentář : Pán Ježíš Kristus posílá učedníky k nevěřícím mečem Ducha; prorok Muhammad posílá své následovníky proti nevěřícím s hmotným mečem. Další různá hlediska mezi Koránem a Biblí je možno vidět v náhledu na počet manželek, viz 4 : 3 (str. 521) + Poznámky na str. 752, 753. Muslim může mít 4 legální manželky. Související biblické texty : 1.M. 1 : 27; 1.M. 2 : 24; Mt. 19 : 5,6; Mk. 10 : 7,8. Další rozdílná pojetí existují např. na rozvod manželů a přísahu. Verše obsažené v Koránu jsem někde z kapacitních důvodů neuváděl celé - zde je prostor pro čtenáře, aby svým studiem moje citace upřesnil, event. revidoval. BohemianAnonymus


"ZÁKLADNÍ ROZDÍLY MEZI KORÁNEM A BIBLÍ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ZÁKLADNÍ ROZDÍLY MEZI KORÁNEM A BIBLÍ (Skóre: 1)
Vložil: MS (felipe@ic.cz) v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 01:47:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://felipe.ic.cz
Nebudiž žádného donucování v náboženství! A již bylo jasně rozlišeno správné vedení od bloudění! Korán 2:256

A další námitka: Karel tvrdí, že Petr má syna. Jan tvrdí, že Petr děti nemá. Dokazuje to snad, že nemluví o stejném Petrovi? A dále - Karel říká, že Petr má syna Pavla, Jan říká - ne, Pavel není jeho syn. To vypadá, že oba dobře vědí, o kom mluví.

Postaven před takto truchlivou volbu, považoval bych muslimskou verzi za věrohodnější, neboť je v menším rozporu s charakteristikami Boha.



Re: ZÁKLADNÍ ROZDÍLY MEZI KORÁNEM A BIBLÍ (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 04:27:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ztotožňuji se s prací, nemám co dodat. Islám je jiné náboženství, než křesťanství - to je podstatné zdůrazňovat.



Re: ZÁKLADNÍ ROZDÍLY MEZI KORÁNEM A BIBLÍ (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 05:18:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Prace je zcela tendencni, povrchni a metodologicky pochybena. Jedna se o duchovni masturbaci, jejimz cilem je dokazat si, jaky jsme my krestani pasaci, a jejiz motivaci je duchovni pycha.

Islam je jine nabozenstvi nez krestanstvi, jiste, ale je to z jinych duvodu, nez ze par versicku z Koranu nestymuje s par vesickama v Bibli.

Hlavni duvod je tento:
Judaismus je nabozenstvi, ktere stoji jednak na Tore, jednak na Prorocich. V Tore se spojuje vira v Boha se zakonodarsvtim; v Prorocich je vira spojena s intepretaci dejin jakozto dejin spasy.

Z techto dvou aspektu si krestane zamerili na Proroky a upozadili Zakon, zatimco islam potlacil zidovskou eschatologii a zduraznil roli zakona.

Tato charakteristika je sice skoro stejne povrchni jako cely clanek, ale alespon se netvari jako seriozni exegeze a nezabere tolik mista. Krome toho priznava, - coz je z historickeho hlediska jedina legitimni intepretace - ze koreny krestanstvi a islamu jsou tytez.

Aviaf



Re: ZÁKLADNÍ ROZDÍLY MEZI KORÁNEM A BIBLÍ (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 10:52:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako dva literární texty s určitým více či méně souvisejícím obsahem lze srovnávat cokoliv. Proti akademickému porovnávání Bible a Koránu nelze vcelku nic namítat, jako disciplína svého druhu je to jistě fascinující a má to své příznivce. Ale když věřím a chápu, proč a jak je Ježíš Kristus naplněním všeho, pak pro mě osobně má zkoumání Koránu pramalý smysl, protože z Koránu nic užitečného, natož duchovního, nekouká. Islám poutá člověka zákonem skutků s jakýmisi pofidérními zaslíbeními. Kdo nepřijal evangelium Ježíše Krista, nedokáže vymyslet ani si představit nic "lepšího" než jen další formu zákonictví.



Re: ZÁKLADNÍ ROZDÍLY MEZI KORÁNEM A BIBLÍ (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 19:53:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milý bratře BohemianAnonymus,
Tvůj úvodní článek je velmi dobře a stručně napsán. Děkuji za něj.

Z článku vyvozuji, že islám vznikl z nějaké sekty odpadlé od pravověrného křesťanství.
Vidím, že islám se v pojetí osoby Ježíše Krista velmi podobá jehovistům. Rozdíl je pouze v tom, že jehovisté jsou pacifisté, zatímco muslimové milují zbraně.
Vidím, že stále obecněji v Evropě a USA přijímaný pacifismus vůči zdravým kriminálníkům, vraždění dětí v lůně matek interupcí a potratovými formami antikoncepce i neochota mít víc dětí, otevírá islámu cestu do Evropy i USA.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: ZÁKLADNÍ ROZDÍLY KORÁNU A BIBLE také podle Václava Budovce (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 00:31:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vzpomínám si, že v šestnáctém století vyšla polemická kniha Alkorán (tedy čteno dohromady Al Korán = Alkorán), napsal asi Václav Budovec z Budova, v době Blahoslava a Melantricha, pak v 90-tých letech snad byla přetištěna u nás, ale nepovažoval jsem za aktuální číst to a tedy vzpomínám zpaměti, že taková kniha je.

Ke článku:
1) Neberme vše doslova. Víme, kdo je Syn Boží . Je to Druhá Osoba a všechna slova našeho jazyka jsou přibližná. Logos není jen Slovo, ale také Výrok, a nebo podle středověkého slovníku Emanace. Druhá Božská Osoba vyšla (vychází – bez času) z První, je Emanace = výron, východ a je totožná s První. Pán Ježíš je totožný s Druhou a přišel jako Tělo které učiněno jest.
Nedivme se muslimůn, že chápou lidsky. Židé také nevěří, že by měl Bůh syna a proto jejich Bůh není odlišný od našeho. Nemohou pochopit, že by byl Bůh tak krutý, aby svého syna dal na smrt. Berou to lidsky, jako Arabové, kteří se pozastavují nad tím, že Bůh si nevzal manželku a tudíž ani syna. To není důkaz o tom, že Alláh je jiný než Hospodin, ale že Arabové a Židé mají jiný pojem o tom, kterého křesťané nazývají Otec

2) Vlastníci Písma jsou pro Araby všechny národy, které mají náboženství zaznamenané písemně. Těm uznávají, že už jim Alláh ve své dobrotivosti poslal jiné proroky před nimi a dal jim známost podle jejich způsobu. Při rozšiřování islámu nechávali lidem jejich písma, jestliže je měli. Národům, které neměli své písmo, nabízeli Korán.
Tak se stalo, že v Azerbajdžánu v 9. století byli kněží Zoroastriánů nuceni zaznamenat písemně učení Avesty, které se do té doby tradovali ústně (podobně jako Homér je zaznamenaný písemně až nakonec, předtím se celé generace zpíval zpaměti.) Tradice Avesty ale sahá do doby nejméně 500 let před Kristem, snad až 2500, protože je starší než byl příchod Arjů do Indie. Potom ukázali své Písmo, psanou náboženskou knihu a muslimové nechali Zorostriánům jejich náboženství a tak se v Azerbajdžánu tehdy uchránili před přijetím Koránu (dnes už je ale i tam, ale ne všude, ortodoxní Zoroastriáni zůstali).

3) O manželství: Před Mohamedem mohl mít Arab kolik chtěl žen. A ty, které se mu omrzely, mohl propustit. Mohamed umravnil své soukmenovce tak, že z nepřeberného množství jim povolil jen max. čtyři. Pro další ženy si musí získat souhlas první manželky. Všechny tyto ženy mají právo na dědictví i jejich děti a nemůže žádnou odehnat, ani kdyby se mu nelíbila. Ty harémy jsou něco jiného. To jsou nelegitimní ženy, které nedědí. Já ty lidi nedokáži umravnit, aby neměli vedlejší ženy, ale staří Římané je také měli, tam se uznával sňatek řádný, dočasný a vedlejší. Vlivem křesťanství se omezilo manželství jen na jednu ženu. Ještě císař Josef II. vydal listinu, ve které zakazuje vedlejší manželství (to koukáme, co? není to tak staré, tyto praktiky podobné arabským).
Více pochopí čtenář, najde-li si arabský národní Epos o Anvarovi, vyšel i v českém překladu. Věrnost Araba k jedné ženě trvala zpravidla několik let, potom pokládal za normální být věrný (opravdu věrný) jiné ženě a tak se to střídalo. Děti se počítaly v rodokmenu podle matky. Teprve Mohamed udělal pořádek a zakázal opouštět starší – stárnoucí ženy.



Až po vstupu do EU získají Turci svobodu aplikovat Korán doslova (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 08:12:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Turci se do EU těší, neboť budou moci téměř po 100 letech opět vysvětlovat a realizovat Korán doslova.

Turecko je demokratické v tom smyslu, že se v něm konají svobodné volby - ale o to v demokracii zas až tolik nejde. Jde také o svobodu slova a vyznání - obě jsou v Turecku potlačovány, ta druhá zcela vědomě a z dobrých důvodů.
Sekulární? Sekulární státy většinou zcela oddělují stát od církve, nebo v případech, kdy je církev státní, je jí ponechávána svoboda. V TURECKU JE ISLÁM ZCELA VE SPRÁVĚ STÁTU, MINISTERSTVO PRO NÁBOŽENSTVÍ NAPŘÍKLAD URČUJE OBSAH PÁTEČNÍCH KÁZÁNÍ V MEŠITÁCH PO CELÉ ZEMI. A to z toho důvodu, že autor tureckého “sekulárního” zřízení - Mustafa Kemal zvaný Atatürk - považoval islám za brzdu vstupu Turecka do dvacátého století, a z toho důvodu jeho vliv velmi omezil. Nešlo o oddělení od státu, ale o institucializované šlápnutí na krk těžkou botou. Přijetí Turecka do EU tato omezení odstraní a pan Vondra bude mít příležitost poznat skutečné “turecké pojetí islámu”. Ještě před jeho vstupem do EU ale může navštívit turecký venkov, a přesvědčit se sám. O perspektivách nábožensky svobodného Turecka si může pohovořit i s tureckými islámskými duchovními. Ti jsou z výše uvedených důvodů jednoznačně pro. Ze stejných důvodů je pro i turecký islamistický prezident (Vláda jeho duchovního učitele byla v roce 1997 odstavena od moci armádou; o možnosti vojenského řešení současné islamizace státu nedávno otevřeně hovořili turecký prezident a několik členů generálního štábu). Nepředpokládám ovšem, že k tak těsnému kontaktu s realitou by ho mohly dovést diplomatické cesty. Více z: http://info.pravdaoislamu.cz/index.php/2006/12/12/vondra-o-turecku/

Vstup Turecka do EU urychlí islamizaci Turecka (i EU)
Vstup Turecka do EU může znamenat konec posledních pozůstatků sekulárního kemalismu. Z Telegraphu via DhimmiWatch.
V pátek byl imám Gecgel, poté, co strávil novinku, že Turecko je konečně na cestě k připojení k EU, velmi vzrušený svojí vizí budoucnosti, než aby se zaobíral minulostí. Paradoxně, stejně jako většina tureckých náboženských vůdců je silně proevropský - ne proto, že schvaluje západní způsoby chování, ale protože věří, že vstup povede ke zvětšení jeho moci.
“Turečtí lidé v mojí pozici chtějí být v Evropě, protože to pro nás bude znamenat více svobody”, říká.
Ačkoliv je moderní Turecko převážně muslimské, v některých ohledech jde o stát, který je sekulárnější než většina EU. MOCNÁ ARMÁDA, UDRŽUJÍCÍ ATATURKŮV ODKAZ MODERNÍ ZEMĚ, BRÁNÍ VLÁDĚ V ZAVÁDĚNÍ STRIKTNĚJŠÍCH NÁBOŽENSKÝCH PRAVIDEL, AČKOLIV VLÁDNÍ STRANA PREMIÉRA RECEPA TAYYIPA ERDOGANA JE SILNĚ ISLÁMISTICKÁ. ARMÁDA JIŽ SVRHLA VLÁDY, KTERÉ JÍ V TOMTO VZDOROVALY.
VE SNAZE DRŽET FUNDAMENTALISMUS POD POKLIČKOU JSOU VŠECHNY MEŠITY VLASTNĚNY STÁTEM A IMÁMOVÉ JSOU STÁTNÍ ZAMĚSTNANCI. NÁBOŽENSKÉ SYMBOLY JSOU V DALŠÍCH VLÁDNÍCH INSTITUCÍCH ZAKÁZANÉ, DÍVKY NESMÍ VE ŠKOLÁCH NOSIT ŠÁTKY A SOUDCI NESMÍ NOSIT VOUSY. JEDNÍM Z DŮSLEDKŮ JE, ŽE PREMIÉROVA ŽENA NENÍ ZVÁNA NA OFICIÁLNÍ RECEPCE VE VLÁDNÍM PALÁCI, PROTOŽE TRVÁ NA NOŠENÍ ŠÁTKU.
MULÁHOVÉ NEMAJÍ ŽÁDNOU ŠANCI PSÁT NEBO PŘEDNÁŠET VÁŠNIVÉ PROSLOVY PŘED VĚŘÍCÍMI BĚHEM PÁTEČNÍCH MODLITEB, PROTOŽE HLAVNÍ ISTANBULSKÝ MUFTÍ JIM PROSLOVY FAXUJE, A TY PAK MUSÍ BÝT PŘEDNESENÉ IDENTICKY PO CELÉ ZEMI.
Nicméně tato pevná omezení náboženství nejsou v souladu se západními koncepty náboženské svobody. V důsledku toho turečtí islámisté věří, že členství jim umožní získat svobodu praktikovat náboženství tak, jak by se jim to líbilo.
Jazyk, který imámové používají, může být pro evropany, zneklidněné představou 80 miliónů muslimů připojujících se ke komunitě převážně křesťanských národů, nepříjemný. “Žádáme naší vládu, aby nám poskytla práva a svobody, ale ona nám je nedokáže poskytnout”, říká imám Gecgel.
“V Turecku jsou vyšší moci, které jsou řízeny židovskými a americkými kontrolory, a ty naší vládě nepovolí zajistit nám tyto svobody. Už jsme byli ovládáni příliš dlouho”.
Evidentní sekularismus navrhované ústavy EU imáma Gecgela neznepokojuje. “Sekulární impulsy v EU a v Turecku jsou odlišné”, říká. “V Evropě sekularismus neútočí na žádné náboženství, ani se nesnaží kontrolovat, v co věří”.
Z: http://info.pravdaoislamu.cz/index.php/2005/12/28/vstup-turecka-do-eu-urychli-jeho-islamizaci/



K článku (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 13. prosinec 2006 @ 07:36:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No muselo to dát hodně práce,ale řekl bych mnohdy tendečně vyloženo,ono takovým způsobem můžu porovnávat i SZ a NZ například

Ztotožnění Boha SZ s Bohem NZ.

Boha nikdy nikdo neviděl, ale jestliže se milujeme navzájem, Bůh v nás zůstává a jeho láska v nás dosáhla svého cíle.

Janova 4,12

Pak Mojžíš a Áron, Nádab a Abíhú a sedmdesát z izraelských starších vystoupili vzhůru.Uviděli Boha Izraele. Pod jeho nohama bylo cosi jako průzračný safír, jako čisté nebe.
Exodus 24:9-10

Můj komentář: SZ boha vybraní jedinci mohli vidět, NZ boha nikdo nikdy neviděl –SZ bůh není totožný s NZ bohem.

Ještě několik poznámek k uvedenému

--Pán Ježíš Kristus posílá učedníky k nevěřícím mečem Ducha; prorok Muhammad posílá své následovníky proti nevěřícím s hmotným mečem.—

K tomu je třeba doplnit,že Ježíš NZ je jinde vyhrazen pouze pro Židy

On odpověděl: "Jsem poslán jen ke ztraceným ovcím z lidu izraelského."

Matouš 15:24

či posílá učedníky pouze k Židům

Těchto dvanáct Ježíš vyslal a přikázal jim: "Na cestu k pohanům nevstupujte, do samařské obce nechoďtejděte raději ke ztraceným ovcím z lidu izraelského.

Matouš 10:5-6

Nebo nejdeme i násilnější prvky např. v podobenství o králi

Ale mé nepřátele, kteří nechtěli, abych byl jejich králem, přiveďte sem a přede mnou je pobijte.'"

Lukáš 19,27

Či hrozby budoucího vyhlazení měst,které odmítnou učedníky

A když vás někdo nepřijme a nebude chtít slyšet vaše slova, vyjděte ven z toho domu nebo města a setřeste prach svých nohou.
Amen, pravím vám, lehčeji bude zemi sodomské a gomorské v den soudu než tomu městu.

Matouš kap 11

Běda ti, Chorazin, běda ti, Betsaido! Kdyby se byly v Týru a Sidónu udály takové mocné skutky jako u vás, dávno by byli seděli v žíněném šatě, sypali se popelem a činili pokání.
Ale Týru a Sidónu bude na soudu lehčeji než vám.A ty, Kafarnaum, budeš snad vyvýšeno až do nebe? Až do propasti klesneš!

Lukáš kap 10


--Ve SZ je spasení jisté pro ty, kdo dodržovali Zákon—

Nikoli jde až o pozdní představy o vzkříšení na konci věků v x různých podobách fakt je ale ten,že staří Židé obecně v posmrtný život nevěřili např.

Vždyť po moudrém ani po hlupákovi nezůstane památka navěky; všechno, co bylo, bude v příštích dnech zapomenuto. Moudrý umírá stejně jako hlupák.

Kazatel 2:16

Živí totiž vědí, že zemrou, mrtví nevědí zhola nic a nečeká je žádná odměna, jejich památka je zapomenuta.

Kazatel 9:5

nula






Re: ZÁKLADNÍ ROZDÍLY MEZI KORÁNEM A BIBLÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 18:37:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OPRAVENKA.
Věty v níže uvedené části by měly znít takto :

ČÁST (VI). Šíření víry.

Můj komentář :
Pán Ježíš Kristus posílá své učedníky K nevěřícím S mečem Ducha; prorok Muhammad posílá své následovníky PROTI nevěřícím S hmotným mečem.

Dále vyznavači všech monoteistických náboženství uvedených v článku by měli být psáni stejným počátečním písmenem z důvodů rovnosti - nehledě k faktu, že judaismus je na rozdíl od obou náboženství náboženstvím národním, tedy označuje většinou příslušníky národa.

BohemianAnonymus



Re: ZÁKLADNÍ ROZDÍLY MEZI KORÁNEM A BIBLÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 09. listopad 2016 @ 09:06:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Problému jsem se věnoval  komplexněji na stránkách Notabene - Hyde Park baptistů:


Na námitky muslimů, že je Bible zfalšovaná, jsem v třetí části odpověděl takto:

(1) Ten, kdo falšuje Boží slovo je pod Božím hněvem. Bohoslužba na základě zfalšovaného Božího slova tak ztrácí smysl.

Myslím, že tento argument by mohli muslimové přijmout.

(2) Kdyby bylo Boží slovo křesťany zfalšováno, pak by jistě do Bible vložili teze, které by  ospravedlňovaly šíření víry mečem, křížové výpravy proti muslimům, pohanům, či heretikům a jejich zabíjení, kterého se křesťané často dopouštěli. Nic takového však v Písmu není, neboť náš  Spasitel je i Knížetem pokoje - Iz. 9:6!!!

Myslím si, že i o tomto argumentu lze z muslimské strany uvažovat.
BA





Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy