Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 554 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116487253
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: KOMU SE MÁLO ODPOUŠTÍ, MÁLO MILUJE II. část
Vloženo Pátek, 28. březen 2008 @ 07:48:38 CET Vložil: Bolek

Kázání poslal gregorios777


Vědomí dokonalého a věčného odpuštění všech hříchů věřícího v Krista, je stěžejní pro jeho další duchovní vývoj a pro jeho lásku k Pánu Ježíši. Evangelium popisuje příznačný příběh o prostitutce (Lk 7,36-48), která uvěřila v Krista, bylo jí odpuštěno a proto prokázala Pánu mnoho lásky. Pán Ježíš vyjádřil v tomto příběhu velmi zásadní skutečnost: Ptá se Šimona-farizeje, kdo bude více milovat věřitele, který odpustil dluh, zda to bude dlužník, kterému bylo odpuštěno 500 peněz nebo dlužník, kterému bylo odpuštěno 50 peněz. Šimon odpověděl, že ten, kterému věřitel VÍCE odpustil. A Pán ve verších Lk 7,47 prohlašuje zásadní výrok k našemu tématu:"Odpuštěni jsou jí hříchové mnozí, neboť milovala mnoho. KOMU SE PAK MÁLO ODPOUŠTÍ, MÁLO MILUJE."

Přátelé, ptám se nás všech: MILUJEME Pána? Jestliže si nejsme vědomi, že VŠECHNY naše hříchy (včetně budoucích) byly před Bohem odpuštěny věčně platným odpuštěním, pak zajisté Pána nemůžeme milovat, tak, jak si přeje. Protože čím hlubší máme uvědomění, že jsou nám navěky odpuštěny všechny hříchy, tím hlubší musí být naše láska k Pánu Ježíši a naše radost a pokoj.

Nemáme-li povědomí o rozsahu nám odpuštěných hříchů, jsme jen náboženští lidé, kteří nevědí, co je Evangelium a co je milost Boží. Všimněte si tváří lidí při televizních přenosech katolických nebo evangelických bohoslužeb. V těch tvářích vidíme rádoby zbožný výraz falešné pokory a výraz viny před Bohem. Je to výraz lidí, kteří nevědí, že všechny jejich hříchy byly skrze Kristovu Oběť před Bohem vymazány. Je to smutné, ale je to vina jejich slepých vůdců. Vede-li slepý slepého, oba upadnou do jámy. Kdyby znali rozsah Kristovy Oběti, museli by radostí skákat dva metry vysoko, alespoň ve svých srdcích. A tato radost by je navěky neopustila. Avšak oni se tváří, jakoby byli před Bohem stále dlužníky. Zůstávají stále pod zákonem, v náboženství bez moci, a trápí se tím, že Pána vlastně nemilují. Nemají základ a jistotu, na kterou by se mohli postavit, resp. nikdo jim o ní neřekl. Přesně o tomto stavu náboženských lidí píše apoštol Pavel v listu Kolosenským. Nejdříve zde Pavel popisuje Kristovo dílo kříže (Kol 2,6-15). A v Kol 2,16-3,3 popisuje náboženské lidi a jejich působení. Kol 2,18 a 2,23 mluví o svévolné, libovolné náboženské pokoře, která neodpouští tělu a proto se tváří jako vinník a myslí si, že takovouto tělesností uspokojí Boha i svou tělesnost a své svědomí.

Avšak člověk, který je vinen, nemůže být ve skutečnosti šťastný - nemůže mít lásku, radost a pokoj. Člověk mrtvý ve vinách a hříších, nemá žádnou naději, žádnou jistotu, má pouze perspektivu smrti, a proto se ze zoufalství a v beznaději vydává hříchu a nečistotě (Ef 4,20). A tito náboženští lidé mají k dispozici Kristovu milost a Kristovo věčné odpuštění, avšak oni podle Ga 5,4 tuto milost "poslali pryč" (podle řec. originálu), a zbavili se tak prospěchu z Krista. Ba co více, pošlapávají (řec. také "odkopávají") Syna Božího, Jeho KREV smlouvy, jíž byli posvěceni, pokládají za nehodnou drahého vážení (řec. za "obecnou, nečistou, znesvěcenou), uvádějí v posměch (řec. také "pohrdají" jím) Ducha milosti. Přesně toto dělali věřící Židé, kteří se vrátili ke starozákonním zvířecím obětem a přesně to činí ti, co věří ve věčnou spásu ze skutků, nebo z víry, která se má projevovat skutky, což je jedno a to samé. Tímto učením a praxí činí z Boha lháře a považují za nic Kristovu vzácnou krev, která nás posvětila.

Jestliže nějaký Kristovec neví, že jeho hříchy jsou navěky odstraněny, znamená to, že si velmi málo cení krve své Božské Oběti za hřích. Znamená to, že popírá její dokonalost - ono sedminásobné (číslo dokonalosti) kropení krví před Hospodinem. Kdo věří jinak - snižuje Kristovu krev na úroveň býků a kozlů. Takto smýšlející judaisté nemohou mít žádnou skutečnou a stálou radost v Pánu (Fil 4,4) a ani nemohou skutečně kázat Evangelium - radostnou zvěst odpuštění hříchů (Sk 10,43), protože sami neprožili věčné odpuštění a věčnou dokonalost v Kristu. Také ve své duši neprožívají Ducha svatého (mají ho jen v duchu), protože Ten účinkuje se všemi svými projevy jen skrze skutečné Evangelium. Nemohou tedy nést ani skutečné ovoce Ducha. Takové setrvávání pod zákonem má pak ve sborech za následek skutky těla (Ga 5,15-21) a zde často popisované vzájemné kousání a požírání mezi vedoucími bratry a ostatními bratry a mezi všemi navzájem.

Naše POSTAVENÍ před Bohem, které nám Kristus vydobyl na kříži, má být ZÁKLADEM (který nemáme nikdy ani na okamžik opouštět, protože je před Bohem reálný stále a v každé situaci - vždy a navěky), z něhož VÍROU vycházíme v našem praktickém životě svatosti. Bez tohoto základu nebudeme mít ani tu praktickou svatost. Náš stav pak bude také neutěšený. Když však stojíme vírou v Boží FAKTA, na tomto základě, je to dobrý odrazový můstek (a také jediný možný) k opravdu svatému životu v praxi. Tímto ZÁKLADEM je vlastně sám Kristus a Jeho dílo. Kristus se nám jako základ (1Kor 3,10-11) podává ve svém díle a skrze toto dílo. A my víme, že jiného funkčního základu nikdo založit nemůže.

Potom záleží, jak na tomto základě dál STAVÍME (1Kor 3,10-15). Ale to je již otázka pro jiné téma.





Podobná témata

Kázání

"KOMU SE MÁLO ODPOUŠTÍ, MÁLO MILUJE II. část" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: KOMU SE MÁLO ODPOUŠTÍ, MÁLO MILUJE II. část (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 28. březen 2008 @ 13:38:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu. Moc pěkný článek. Snad to nebude vadit, ale komentář napíšu k oběma částem současně.

>>>Jde o příklon k judaismu ve všech jeho podobách, zjevných (katolicismus) i skrytých (protestantismus).<<<

Pedpokládám, že pravoslavné bys tam zahrnul také, že? Zřejmě ke katolíkům. Z tvých komentářů je očividné, že ŘKC nepovažuješ za křesťanskou církev. Protestantismus je všeříkající a současně nicneříkající pojem. Z tvého popisu se mi však zdá, že snad všechny církve (ve smyslu denominace), které znám, se k judaismu (vesměs skrytému) přiklonily. Znáš nějakou, která tak neučinila?

>>>Jestliže nějaký Kristovec neví, že jeho hříchy jsou navěky odstraněny, znamená to, že si velmi málo cení krve své Božské Oběti za hřích. Znamená to, že popírá její dokonalost - ono sedminásobné (číslo dokonalosti) kropení krví před Hospodinem. Kdo věří jinak - snižuje Kristovu krev na úroveň býků a kozlů. Takto smýšlející judaisté<<<

V podobném duchu se nese víc pasáží. Za zmínku stojí i

>>>A tito náboženští lidé mají k dispozici Kristovu milost a Kristovo věčné odpuštění, avšak oni podle Ga 5,4 tuto milost "poslali pryč" (podle řec. originálu), a zbavili se tak prospěchu z Krista. Ba co více, pošlapávají (řec. také "odkopávají") Syna Božího, Jeho KREV smlouvy, jíž byli posvěceni, pokládají za nehodnou drahého vážení (řec. za "obecnou, nečistou, znesvěcenou), uvádějí v posměch (řec. také "pohrdají" jím) Ducha milosti. Přesně toto dělali věřící Židé, kteří se vrátili ke starozákonním zvířecím obětem a přesně to činí ti, co věří ve věčnou spásu ze skutků, nebo z víry, která se má projevovat skutky, což je jedno a to samé. Tímto učením a praxí činí z Boha lháře a považují za nic Kristovu vzácnou krev, která nás posvětila. <<<

Mluví se v obou pasážích o stejných lidech? Podle mě ano. To, jak je popisuješ v druhé pasáži, je však v rozporu s tím, že je označuješ za Kristovce, ne? Mohou být nominálními kristovci, tj. označovat se tak, ale žádný kristovec přece nemůže (ani nepřímo) označovat Boha za lháře, pohrdat Duchem milosti a další věci, o kterých píšeš.

>>>Protože čím hlubší máme uvědomění, že jsou nám navěky odpuštěny všechny hříchy, tím hlubší musí být naše láska k Pánu Ježíši a naše radost a pokoj.<<<

Každý člověk hřeší. Četl jsem i ten tvůj vysvětlující komentář u první části. Vztahem "Otec-dítě" myslíš "Bůh-člověk"? Píšeš, že vírou v Kristovu oběť jsou člověku odpuštěny všechny hříchy minulé, současné i budoucí. To jako bez nutnosti pokání a vyznání se z hříchu? Zdůrazňuji slovo nutnost. Když člověk zhřeší vůči Bohu a uvědomí si to, je normální, že se omluví (tj. činí pokání) - stejně tak se člověk omluví druhému člověku, když se proti němu proviní. Věčným odpuštěním asi nemyslíš nějaké "podmíněné odpuštění", protože aby se stalo platným, musel by člověk něco udělat - třeba se vyznat a litovat. Jaký je tedy rozdíl mezi věčným odpuštěním a odpuštěním, které nacházíš v 1J 1,9? Pochopil bych, kdybys mluvil o věčném a ničím (tedy kromě víry a obdržené milosti) nepodmíněném věčném odpuštění nevědomých hříchů, tedy těch, u nichž si jejich hříšnou podstatu uvědomíme až před tváří Boží. Ale ty mluvíš o takovém odpuštění všech hříchů.





Re: KOMU SE MÁLO ODPOUŠTÍ, MÁLO MILUJE II. část (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 29. březen 2008 @ 13:37:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hyperione.
Beru tvoje výtky k některým vytrženým citátům, jako oprávněné. Sorry.

Došlo k tomu tak, že z gregova článku pořád vyznívá pohrdání skutky. Jako by skutky v našem životě nebyly nutné pro naši konečnou spásu.

Přitom Bible je plná důrazu na skutky. Jen proto jsem je uvedl v takovém rozsahu, ale nijak jsem neměl v úmyslu je stavět jako jedinou podmínku spásy.


Je přece jasné, že se člověk vlastními silami spasit nemohl. Až Ježíšovo vykoupení nám otevřelo cestu do nebe. Potud se všichni shodujeme.

Dále se ale názory rozcházejí.
Já si myslím, že právě naše skutky určují, zda této šance využijeme. Jenom věřit a spoléhat, že Ježíš vykoupil všechny naše i budoucí hříchy nestačí. To je krok ze strany Boha, úplný a umožňující naši spásu.
Ale z naší strany musíme také činit kroky, činit pokání, svých hříchů litovat, a také konat dobro. To jsou ty skutky nutné pro naši spásu. Bez tohoto vnitřního obrácení, potvrzovaného našimi skutky, pro nás Ježíš zemřel nadarmo.
Nevyužili bychom nabízenou šanci.

Takže ze strany Boha - ničím nepodmíněná a nezasloužená nabídka spásy.

Ze strany člověka - víra a skutky. U toho, kdo nevěří (víra je přece dar) postačují skutky lásky.

Hlásat, že můžeme spát na vavřínech, protože jsme přece spaseni, považuji za ujeté. Je to jen část pravdy.





Re: KOMU SE MÁLO ODPOUŠTÍ, MÁLO MILUJE II. část (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 01. duben 2008 @ 22:15:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutky v listě Jakubově vlastně vůbec nesouvisí s tím, jestli jsme dobří nebo špatní, ale zda máme, či nemáme víru.


Toto vidím jako hluboký omyl.

Víra se projevuje skutky. Nemůžeme mít víru a konat zlé skutky. Vzpomeňme: "měl jsem hlad a dali jste mi najíst, .. byl jsem nemocen a navštívili jste mě..."

Každý člověk slyší v srdci Boží volání a odpovídá, nebo neodpovídá na ně právě skutky.


I Ježíš říká: "Nevěříte - li tomu, co vám říkám, věřte alespoň pro skutky, které konám."


Izákova oběť byla zkouška. Zcela mimořádná, aby bylo jednou provždy jasno, že Bůh si nepřeje lidské oběti. To byl posun dosud nevídaný. Všude kolem byly lidské oběti běžnou praxí. Abraham si do té doby nebyl vědom, že zabitím Izáka by konal zlo. Určitě Izáka miloval a položil by za něj život. Ale jasný požadavek Boha měl na prvním místě. To byla ta zkouška víry.

My nemusíme mít starost, že by Bůh po nás chtěl konat zlo. Abraham neměl Desatero, ani Evangelium. Byl tedy v jiné situaci. Nesrovnávejme nesrovnatelné. My, na rozdíl od Abraháma, už v každé situaci víme přesně, co Bůh po nás žádá. Proto čiňme tyto skutky, které jsou vyjádřením naší víry úplně stejně, jako položil Abrahám Izáka na oltář. Bez těchto skutků lásky je víra mrtvá, NEMÁME VÍRU.

V Evangeliu nejsou žádné jinotaje. Co je psáno v kontextu, to také platí. Jakub 2 není výjimkou.

2,14 Co je platné, moji bratři, když někdo říká, že má víru, ale přitom nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit?
2,15 Kdyby některý bratr nebo sestra byli bez šatů a neměli jídlo ani na den,
2,16 a někdo z vás by jim řekl: "Buďte s Bohem - ať vám není zima a nemáte hlad", ale nedali byste jim, co potřebují pro své tělo, co by to bylo platné?
2,17 Stejně tak i víra, není-li spojena se skutky, je sama o sobě mrtvá.




Stránka vygenerována za: 0.58 sekundy