Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 498 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479352
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: 70 týdnu
Vloženo Pátek, 01. srpen 2008 @ 22:29:55 CEST Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal nematemne

Tento článek je určen těm, kteří věří, že proroctví z Daniele 9. kap. je proroctvím o Ježíši Kristu a kteří souhlasí s výkladem viz odkaz.


http://www.freewebs.com/paprsek/70tydnu.htm

Na tento článek a jemu podobné jsem narazil na více místech na Internetu. Je to oblíbený výklad, na první pohled se zdá, že Ježíš je ten zaslíbený Mesiáš. Ale řekl bych, že to vypadá jen na první pohled. Správnost výkladu stojí na jediném datu, datu od kterého se těch 70 týdnu odvíjí. Autor výkladu uvádí Ezd. 7. kap., kdy došel k datu 457 př.n.l. kdy došlo k tomu "vyjití slova o navracení". Autor však, pro mne z nepochopitelných důvodu, opomněl Ezd. 1,2.3, kdy to byl Kýros kdo propustil Židy. Datum se rázem posunuje do roku 538 př.n.l. Máme tedy dvě data "vyjití slova o navracení". Které je správné?

Když připustím, to, že Danielových 70 týdnu začne v roce 457 př.n.l., znamená to též, že oknová Jeruzaléma začala od tohoto data. Co však dělali v Jeruzalémě ti první navrátilci z roku 538 př.n.l.? (A bylo jích mnohem víc, než těch opozdilců.) Seděli na ruinách a čekali na naplnění proroctví? Čekali na opozdilce, aby dostali pokyn k vystavění ulice a příkopu? Určitě ne. Jsem tedy přesvědčen, že správné datum je rok 538 př.n.l. Znamená to také, že výklad nemůže ukazovat na Ježíše jako Krista tak, jak si to autoři výkladu přáli.


Podobná témata

Kritika bludů

"70 týdnu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 63 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: 70 týdnu (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 02. srpen 2008 @ 08:57:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
V první větě posledního odstavce má být místo oknová slovo obnova.



Re: 70 týdnu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 02. srpen 2008 @ 12:44:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Nematemne,

měl bys vědět, že jakákoliv tvá snaha prozumět Písmům bez Ducha Svatého coby Ducha moudrosti a zjevení v pravém poznání Boha samého a osvícených očí srdce, abys věděl, jaká je naděje v Jeho povolání, jaké je bohatství slávy Jeho dědictví ve svatých a jak nesmírná je velikost Jeho moci vůči nám, kteří věříme podle působení převahy/moci jeho síly, je marná! Tož tak.

willy



Re: 70 týdnu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. srpen 2008 @ 12:43:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovolím si přispět do obecné diskuse také svým pohledem. Je legitimní si pokládat otázky, člověk má na ně právo. Bible je kniha náboženská, obsahuje Boží zprávu lidem. Není knihou přírodopisnou, ani učebnicí dějepisu. Proto každý uvedený časový údaj je třeba brát s největší opatrností. Takové údaje mají docela určitě význam náboženský, ne přísně vědecký. Mohou to být jen obrazy jiné pravdivé skutečnosti.  Vždyť i Pán Ježíš mluvil k zástupům v podobenstvích.
Matouš 13,34
Toto vše mluvil Ježíš k zástupům v podobenstvích; bez podobenství k nim vůbec nemluvil,...


Vždyť podle doslovných časových údajů Bible by i svět měl existovat zatím pouze 6 milionů let, což je v příkrém rozporu se současnými vědeckými poznatky.


“Nechť shnijí a rozpadnou se kosti rukou a kosti prstů tomu, kdo otáčí stránky knihy Daniel, aby porozuměl času z Daniele 9,24-27 a nechť jeho památka zmizí z tváře země navždy.“
Toto varování není prostým zákazem četby uvedené části Bible, jak se snaží manipulovat autor článku. Třeba chápat smysl celého sdělení. Talmud nezakazuje číst, ale zakazuje brát otrocky a doslova uvedené časové údaje (aby porozuměl času). A to z důvodů, které jsem uvedl výše.

Pro mě osobně jsou tato čísla sice zajímavá, ale nepodstatná. Podstatná je pro mě osobní zkušenost s Bohem, zkušenost ověřená generacemi lidí přede mnou. Živý vztah, který se denně naplňuje a potvrzuje. Takový nestaví na akademických rozborech, ale  zažívané zkušenosti.



Re: 70 týdnu (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Neděle, 03. srpen 2008 @ 15:27:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Piaty mesiac (Ab) siedmeho roka Artaxerxovho panovania trval podľa židovského počítania času od 23. júla do 21. augusta roku 457 pr. Kr. Po Ezdrášovom príchode do Jeruzalema na jeseň toho istého roku vstúpil do platnosti kráľov výnos. O presnosti dáta 457 pr. Kr., ktorý bol siedmym rokom Artaxerxovej vlády, pojednávajú diela: S. H. Horn a L. H. Wood, The Chronology of Ezra 7, Washington 1953; E. G. Kraeling, The Brooklyn Museum Aramaic Papyri, New Haven 1953; The Seventh-day Adventist Bible Commentary, Washington 1954.




Re: 70 týdnu (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 04. srpen 2008 @ 12:21:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Dosud nejlepší komentář k 70 týdnům a příchodu mesiáše jsem nalezl zde:




http://www.freewebs.com/paprsek/70tydnu.htm




70 týdnů Gabriel tedy začíná s výkladem: Sedmdesáte téhodnů (týdnů) odečteno jest lidu tvému a městu svatému tvému… (Dan 9,24 kral.) (Jen na vysvětlenou - ekumenický překlad Bible není na tomto místě (a na několika dalších v této kapitole) zrovna nejpřesnější. Rozhodl jsem se tedy citovat tento a následující verše z překladu  Bible kralické, která se mnohem poctivěji drží originálu. Vím, že kralická čeština je pro nás dnes hůře srozumitelná, ale v současné době je to nejpřesnější překlad, který máme k dispozici.) Slovo “odečteno” je překladem hebrejského “chatak”, což znamená doslova “odkrojeno, odřezáno”. 70 týdnů bylo tedy “odřezáno” izraelskému národu. Jak můžete “odkrojit” 70 týdnů? Z čeho jsou “odečteny”? Odkrojit je nebo odečíst je možné jen z delšího časového úseku. Gabriel se tu tedy skutečně vrací ke 13 let neobjasněnému vidění o 2300 večerech a jitrech (viz Daniel 8), jichž je 70 týdnů podle všeho součástí. Máme tedy určitý časový úsek, který je součástí delšího časového úseku. Tato skutečnost je důležitá především pro výklad proroctví o 2300 večerech a jitrech, neboť pomáhá nám s jistotou určit jeho počáteční bod. K tomuto vidění se vrátím v některém z následujících článků. Teď se však budu soustředit na oněch 70 týdnů, které jsou odečteny Izraelskému národu. Těchto 70 týdnů totiž nejen pomáhá určit počátek proroctví o 2300 večerech a jitrech, ale také nade vší pochybnost odhaluje totožnost zaslíbeného Mesiáše... Věziž tedy a rozuměj, že od vyjití výpovědi o navrácení a o vystavení Jeruzaléma až do Mesiáše vývody bude téhodnů (týdnů) sedm, potom téhodnů (týdnů) šedesáte dva, když již zase vzdělána bude ulice a příkopa, a ti časové budou přenesnadní. (Dan 9,25 kral.) Anděl nejen že představuje Danielovi prorocký čas 70 týdnů, ale také objasňuje KDY toto údobí začíná. Daniel se dozvídá, že “70 týdnů” se začne počítat v okamžiku, kdy král povolí návrat Izraelců do jejich země a obnovu Jeruzaléma. Pro porozumění tomuto proroctví je tedy klíčové zjistit, kdy byl tento dekret vydán… Po těchto událostech, za kralování perského krále Artaxerxa, přišel Ezdráš... ...Přišel do Jeruzaléma pátého měsíce téhož sedmého roku jeho kralování... ...Toto je opis listu, který vydal král Artaxerxes knězi Ezdrášovi... ...Vydal jsem rozkaz, že každý z izraelského lidu, z jeho kněží a levitů v mém království, kdo touží jít do Jeruzaléma, může jít s tebou... ...Předměty, které ti jsou předány pro službu v domě tvého Boha, odevzdej před Bohem v Jeruzalémě. Ostatní své výdaje za potřeby pro dům tvého Boha uhradíš z královské pokladny. (Ezd 7,1.8.11.13.19-20) V sedmém roce své vlády vydal Artaxerxes dekret, kterým povolil návrat Izraelců do jejich vlasti a obnovu Jeruzaléma a chrámu jejich Boha. Z historických pramenů (z časových údajů olympiád, Ptolemajovského kánonu, Elefantínských papyrů a klínopisných tabulek z Babylóna) je prokázané, že sedmý rok vlády tohoto krále byl rok 457 př.n.l. a že zmiňovaný dekret vstoupil v platnost na podzim tohoto roku. Jsou nějaké další podklady dosvědčující, že právě tento dekret je ten pravý? Podívejme se na to, co se po jeho vydání vlastně stalo. Nějaký čas po návratu Izraelců do Jeruzaléma napsala skupina perských úředníků králi Artaxerxovi stížnost na Židy, kteří stavěli Jeruzalém. Krátký výňatek z jejich listu: Známo buď králi, že židé, kteří odešli od tebe, přišli sem do Jeruzaléma a stavějí toto odbojné a protivící se město. Chtějí dokončit hradby, už spojují základy. (Ezd 4,12) Ve své stížnosti vyhlašovali perští úředníci dvě důležité věci - že se opět staví Jeruzalém a že Židé, kteří jej staví, tam přišli díky králi. Jinými slovy, Židé, kteří staví toto město, tam přišli s vědomím krále Artaxerxe. Na základě Ezdráše 4 a Ezdráše 7 je jasné, že dekret vydaný v sedmém roce vlády krále Artaxerxe (Ezd 7,7.8) je skutečně „slovem o navrácení a vybudování Jeruzaléma(Da 9,25). A znovu opakuji, že můžeme s jistotou stanovit pevné datum tohoto dekretu na rok 457 př. Kr. Počátek prorockého období tedy máme stanoven. Co se ale během něho má stát? Sedmdesáte téhodnů (týdnů) odečteno jest lidu tvému a městu svatému tvému k zabránění převrácenosti a k zapečetění hříchů, i vyčištění nepravosti a k přivedení spravedlnosti věčné, a k zapečetění vidění i proroctví, a ku pomazání Svatého svatých. Věziž tedy a rozuměj, že od vyjití výpovědi o navrácení a o vystavení Jeruzaléma až do Mesiáše vývody bude téhodnů (týdnů) sedm, potom téhodnů (týdnů) šedesáte dva, když již zase vzdělána bude ulice a příkopa, a ti časové budou přenesnadní. (Dan 9,24-25 kral.) V těchto verších se dostáváme k jádru tajemství, které je tématem proroctví o 70 týdnech. Proroctví zde oznamuje, že po 69 týdnech od vyjití dekretu o obnově Jeruzaléma přijde dlouho očekávaný Mesiáš – Mesiáš, který má vyřešit problém hříchu, očistit svůj lid, Mesiáš na kterém se mají naplnit vidění i proroctví. Ač je se to zdá možná zvláštní, abychom zjistili přesný rok Mesiášova příchodu, musíme nejprve zjistit, jak dlouhé časové období představuje oněch 69 týdnů… Datum příchodu Mesiáše Už ve článku o malém rohu jsem zmínil důležitý princip při výkladu časových proroctví – tedy že v biblických proroctvích platí pravidlo “1 prorocký den = 1 skutečný rok” (Nu 14,34; Ez 4,5-6). Platnost tohoto pravidla byla ověřena při výkladu mnoha proroctví z Božího slova. Než se pustíme do výpočtu data Mesiášova příchodu, vrátím se ke staré rabínské kletbě, kterou jsem zmínil na začátku tohoto článku. Týká se veršů z knihy Daniel, které zde právě rozebírám. Co bylo příčinou tak tvrdého zákazu studia textu, který je součástí Starého zákona, tedy svatých písem Izraele? Co mělo židovskému národu zůstat utajeno? Jak uvidíme v následující části, verše z Daniele 9,24-27 neměly být pravověrnými Izraelci nikdy čteny, protože jsou největším biblickým důkazem toho, že Ježíš Kristus je zaslíbeným Mesiášem! Spolehlivost biblických proroctví byla opakovaně potvrzena. Bible mnohdy hovoří tak jasně a srozumitelně, že to některým lidem (někdy dokonce i náboženským představitelům) není vhod. Proto byla na tyto verše vložena ona rabínská kletba. Měla zabránit lidem, aby porozuměli jasnému vodítku ukazujícímu na skutečného Mesiáše, protože tento Mesiáš nesplňoval představy náboženských vůdců. Krátký úryvek z internetové encyklopedie Wikipedie, heslo Ježíš Kristus: Nejkritičtější postoj vůči kultu Ježíše z Nazaretu zaujímají od počátku ortodoxní Židé. Posvátná kniha Judaismu Talmud jej nazývá až osmadvaceti nelichotivými přízvisky vycházejícími z přesmyček a slovních hříček. Jeho vlastní jméno mění na Ješúa (YEmach SHemo VEzichro: nechať je jeho jméno zatraceno), aramejské ben parthena, syn Panny, mění na "ben Pandera", syn markytánky, či "ben Stóda", syn cizoložnice. Používá se také pojem "Peloni" (nechvalně známý), nebo "Ballaám" (satanský). Přízviskem "Bar Kzba" (lžisyn) je v Talmudu označován jak lžimesiáš Šimon bar Kochba, tak prokazatelně i Ježíš, ačkoliv se vyskytují snahy (především ze strany židovských konvertitů ke křesťanství) tyto blasfemické pasáže přičíst komusi jinému a talmudického Ješúu od Ježíše oddělit. Samotná evangelia jsou tamtéž nazývána Avon-Gillayon, nebo Aven-Gillayon, čili škodlivé, hříšné knihy. Možná bych zde měl uvést, že nechci v žádném případě útočit na příslušníky židovského národa. Nic proti nim nemám, naopak, vážím si jich. Vždyť to jsou taky Boží děti. Jen jsem chtěl poukázat na to, že i jasná pravda může být zakrývána, jen proto, že se někomu nelíbí nebo mu nevyhovuje. Dodnes se stává, že je biblická pravda překrucována a zlehčována, protože není v souladu s tradicí, pověrami, protože usvědčuje někoho z podvodu a ze lži, ohrožuje jeho vyvýšené postavení nebo prostě proto, že vyžaduje změnu života, do které se lidem mnohdy nechce. Někdy je prostě jednodušší před pravdou zavírat oči… A teď trošku matematiky: Věziž tedy a rozuměj, že od vyjití výpovědi o navrácení a o vystavení Jeruzaléma až do Mesiáše vývody bude téhodnů (týdnů) sedm, potom téhodnů (týdnů) šedesáte dva, když již zase vzdělána bude ulice a příkopa, a ti časové budou přenesnadní. (Dan 9,25 kral.)
  • Počáteční bod 70 týdnů = rok 457 př.n.l.
  • O 7 týdnů později (7x7=49 - tj. za 49 skutečných let) – ukončení obnovy Jeruzaléma = rok 408 př.n.l. (-457+49=-408)
  • O 62 týdnů později (62x7=434 - tj. za 434 skutečných let) – Ježíš Kristus přichází jako Mesiáš = rok 27 n.l. (-408+434=27)
Mimochodem těm z vás, kteří mé výpočty kontrolují, se možná nebude ten poslední pozdávat. –408+434 není 27, ale 26. Nesmíme však zapomínat na to, že tady nepracujeme s běžnou číselnou osou, ale s letopočtem. Je třeba si uvědomit, že neexistoval žádný rok 0, ale že po roce 1 př.n.l. následoval rok 1 n.l. K danému výsledku je tedy nutné připočíst 1. Tedy –408 + 434 + 1 = 27. Potvrzuje Boží slovo, že roku 27 vstupuje na scénu Ježíš jako Mesiáš?



Re: 70 týdnu (Skóre: 1)
Vložil: Beran v Pondělí, 01. září 2008 @ 15:43:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autor článku o 70 týdnech na tvém odkazu Nematemne, uvádí své pádné důvody proč to a to datum bere za pravé. Jeho důvody jsou legitimní a že to vidíš jinak je tvoje záležitost.Máš na to právo. Tvůj problém je jinde. Tebe pravda ve skutečnosti málo zajímá, ale máš potřebu omluvit si před svým svědomím svou vzpouru proti jediné pravé cestě ustanovené Všemohoucím.
Beran.



Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy