Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 506 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116491218
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Sobota a neděle, po třetí...
Vloženo Úterý, 08. prosinec 2009 @ 20:06:48 CET Vložil: Stepan

O Bibli poslal demagog

Napadá mne otázka. Proč Bůh Adamovi nepřikázal světit první den v týdnu, když tehdy přišel nový život, nové stvoření a nový počátek stejně jako u naší novozákonní neděle? Dále, když Ježíš mluví o době konce u Matouše říká: modlete, abyste nemuseli utíkat v sobotu... Proč, kdyby nebyla pro nás platná?


Tak takovéto otázky položil uživatel, který se podepsal nickem "niteo." Pojďme si je rozebrat společně.

http://bohu-a.svetu.cz/9991-sobota-a-nedele-po-treti.html

K přetení článku Vás srdečně zve Váš demagog.


Podobná témata

O Bibli

"Sobota a neděle, po třetí..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 43 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 09. prosinec 2009 @ 09:42:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není špatné vysvětlení. Jenom bych asi připustil možnost že Adam a jeho potomstvo sobotu přeci jen světili. Mohlo se to rozumět samo sebou i když to není uvedeno výslovně.

Stejně tak Ježíšův výrok se dá vyložit třeba i tak že použil slovo sobota ve významu svátek.

To píšu jen na doplněnou a jako vlastní názor, nechci tím říct že s článkem nesouhlasím.




Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Středa, 09. prosinec 2009 @ 13:00:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
pretoze kristus pan vedel, ze nasi cirkevni otcovia zmenia tu sobotu na nedeli. vzdyt on ten kristus pan byl prorokem..



Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Středa, 09. prosinec 2009 @ 13:08:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sobota a neděle je záležitost konvence. Viz datová čára, kde vlevo je neděle a vpravo sobota. Kdo má prvadu? Některé ostrovy v Pacifiku dokonce někdy měnily svou příslušnost k té či oné straně podle toho, ke komu měli blíž. A co lidé kteří pravidelně cestují před datovou čáru, kteří mají tu šestidenní týden, tu osmidenní? Co jim přikazuje Bůh? Prý staří námořníci to dělali tak aby se vyhli pátku (museli by mít půst) a měli dvakrát neděli (fasovali rum).



Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 09. prosinec 2009 @ 14:35:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To musely být krásné časy když ještě i námořníci dodržovali půst a světili neděli, i když se to možná někdy snažili trochu ošulit. Kéž je kristus přivítá do své slávy až jednou moře vydá svoje mrtvé jak je psáno. Stejně mi ale není jasné jak by se přeplutím datelinu dostali přes dva dny a co by jim řekla admiralita nebo majitel lodi kdyby místo plavby na místo určení oscilovali na jednom místě.


]


Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. prosinec 2009 @ 14:29:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
A Ježíš zde hovoří o sobotě ne proto, že my, křesťané, bychom se měli setkávat v sobotu, ale proto, že nikdo v té době prostě neděli ještě neznal. Chtěl-li Kristus, aby mu bylo rozuměno, musel používat pojmy, které jeho posluchači znali, né pojmy, které poznají zítra, pozítří či za rok.

  Nezlob se, ale když člověk obhajuje neobhajitelné, dojde až k takovýmhle spekulacím. Byl jsem léta v ŘKC, takže jsem takovýchto obhajob a konstrukcí slyšel desítky.

  Svůj postoj už jsem ti psal: Radši budu mít úctu k Božímu slovu a jeho názoru, víc, než k lidským nápadům, byť by vypadaly sebezajímavěji.

 
  Pak mám ještě otázku: Mohl bys definivat, co myslíš slovem "světit" nějaký den, ať už sobotu, nebo neděli?





Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 09. prosinec 2009 @ 15:06:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak si ten citát vysvětlujete Vy ? Považujete za den setkání s Kristem a odpočinku sobotu, nebo neděli, nějaký jiný den nebo myslíte že je to jedno ? Jaký názor má na tuhle otázku Vaše současná denominace ?
 Pokud odsuzujeme nějaký názor tak je vždy dobré uvést svůj vlastní.
My katolíci v neděli chodíme do kostela na mši, věnujeme se rodině a přátelům a pěstujeme různé koníčky a zábavy. Popřípadě pomáháme bližnímu v tísni. Měl byste to sice teoreticky vědět ale zkušenosti popisujete spíš vypadá na nějakou soukromou iniciativu a spolčo. V kostele se obvykle dogmaty nezabýváme. Ani zázraky. Lektoři z lidu čtou krátké úryvky ze Starého zákona a z Epištoly, kněz nebo jáhen z Nového zákona a pak kněz krátce shrne přečtené pasáže, upozorní na jejich souvislosti jako třeba mezi proroctvím Izaiáše a naplněním v Evangeliu a téměř vždy řekne co si z toho můžeme odnést do našich životů  v naší době. Disputace, spekulace, konstrukce nebo obhajoby se při mši prostě nedělají.



]


Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. prosinec 2009 @ 15:34:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Sedmý den odpočinku se tu probíral mnohokrát a neviděl jsem důvod to rozebírat více. Jen stručně: Já věřím bibli, že Bůh jeden den sedmidenním v týdnu požehnal a oddělil pro odpočinek, a to den sedmý. Věřím, že Zákon (Izraele), který byl zaveden víc jak 2500let po dni odpočinku, nemůže toto požehnání zrušit a ani to zákon neudělal. Sedmý den tedy odpočívám od svojí práce a většinou odpočívají i moji otroci (tříjádroví i čtyřjádroví), kromě webových serverů a databází.

  Den setkání s Kristem je pro mne neděle, pondělí, úterý, středa, čtvrtek, pátek a sobota. Pro společná shromáždění se scházíme různě, nejčastěji v pondělí, pátek a neděli, někdy i ve středu, čtvrtek a sobotu. Nevím proč vynecháváme úterý, ale žádná dogmatická tradice to není.

  Na společných shromážděních se věnujeme čtení písma, zpívání chvalozpěvů, modlitbě, užívání duchovních darů a hodně se také věnujeme zázrakům. Bližním v tísni pomáháme v klidu každý den v týdnu. Nová dogmata nevymýšlíme, ta stará dobrá křesťanská od Izaijáše, Jeremijáše, Jana či Pavla nám docela stačí.

  Kněze máme jednoho, ten přichází na každé shromáždění jako prostředník mezi námi a Bohem, jako přímluvce u Otce v nebi za nás. Víc prostředníků potřeba není, stejně jako náš kněz už nemusí přinášet oběti znovu a znovu, jednu dostatečnou a úplnou přinesl už dávno, na počátku nové smlouvy.

  Disputace, spekulace, konstrukce nebo obhajoby nad učením nikdo nevede, není to třeba, učení už je léta dané a uzavřené. Že si tady nějaké disputace a spekulace vedu já je moje soukromá věc, lze říci, že mne to baví a mám to jako takový reálný sociologický výzkum a výzkum logických systémů.




]


Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 12:23:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Plně respektuji, že to, co považuji za Hlas Ducha Svatého ke mně, nemusí být hlasem Ducha Svatého pro Vás.

Neděle je posvěcena k shromažďování se, chválení Pána, ke studiu Písma, k naslouchání Božího Slova, ke sdílení se. K odložení denodenních poviností a starostí a k plné radosti ze vztahu se Vzkříšeným Kristem. Neděle je posvěcena Vzkříšením Krista a Sestoupením Ducha Svatého, neděle je posvěcena a posvěcením k Novému Životu, ke Znovuzrození v Kristu, z Ducha a z Vody.

Čímž neříkám, že bychom se např. měli scházet jenom v neděli, radost se ze vztahu s Kristem jenom v neděli, studovat Bibli jenom v neděli, naslouchat Božímu Slovu jenom v neděli, ALE HLAVNĚ V NEDĚLI.

Měj se pěkně, Bůh ti žehnej....


]


Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 17:28:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Neděle je posvěcena k shromažďování se, chválení Pána, ke studiu Písma, k naslouchání Božího Slova, ke sdílení se. K odložení denodenních poviností a starostí a k plné radosti ze vztahu se Vzkříšeným Kristem.  ... ALE HLAVNĚ V NEDĚLI.

  Ahoj.

  Respektuji tvoje názory také, ale nechápu jejich logiku. Proč jen neděle? Kde jsi k tomu vzal podklad? Není to málo, chválit Pána jen jeden ze sedmi dní? Scházet se jen jednou za týden? Kde jsi přišel na to, že je neděle nějak posvěcena? Copak není posvěceno pondělí či úterý stejně tak jako neděle, když chválíš Pána a sejdete se k bohoslužbě a lámání chleba? A pokud ne jen neděle, proč hlavně v neděli?

  Jsou to vznosné řeči, spousta kudrlinek, ale za nimi cítím něco podivného, co dobře znám - lidskou domyšlenou konstrukci, docela stejnou, jakých se tu probírají desítky a jaké kdekdo vymýšlí a pak se jimi řídí a ještě nutí řídit se jimi další (viz například zákony některých zemí). Rozumím ti, že tomu tak chceš věřit, proto hledáš, co by ji podpořilo. Ale není pro křesťana jednodušší držet se písma?

  Našel bys v bibli nějakou podporu pro ten názor, že neděle je nějak speciálně posvěcena ke shromažďování, nějak jinak, než třeba pondělí?



]


Re: Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 20:27:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nepíši JEN NEDĚLE, ale hlavně neděle...
Více v odkazovaných článcích...


]


Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 09. prosinec 2009 @ 15:12:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

ale ta pasáž je psána Židům a ne nám v Praze nebo v Brně. Je to psáno těm, kteří v té době, kdy přijde Antikrist k moci a bude pronásledovat Židy, budou V JUDSKU!



Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 11:07:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jsme zvlastni dvojka, Gregu. Snad se neshodneme v naprosto ničem. Doufám, že aspoň v tom, ýe Kristus zemřel za naše hříchy a po třech dnech vstal z mrtvých...

Jsi - li v Kristu, pak jsi Žid. Nemůžeš nebýt Židem, když jsi v Kristu, neboť Kristus je Žid. Můžeš nebýt Židem, když v Kristu nejsi. Jsi v Kristu, nebo ne?
Byl jsi přiroubován k Židovtsvu, na místo větví, které byly vylomeny, které se nazývají židé, ale nejsou jimi, ale jsou synagogou satanovou. Co je tedy psáno pro Židy, je to psáno i pro tebe (jistě, kromě pár veršů v listu Římanům), pokud jsi ovšem v Kristu.

Nejsi li v Kristu, pak můžeš toto Kristovo slovo ignorovat... A nejenom toto slovo, že...


]


Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 11:08:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Oprava: Třetí den vstal z mrtvých...


]


Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 15:53:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

další oběť Steigerových bludů? Ta pasáž je psaná etnickým Židům (ne duchovním, i kdyby nějací existovali), navíc žijícím v Judstvu v době velkého soužení. (Ty plánuješ být v době velkého soužení ještě na zemi?). Ta pasáž není psána ani pro Židy v diaspoře ani pro pohany.

Vidím, že také nejsi schopen číst Písmo, tak, jak jest.


]


Re: Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 11. prosinec 2009 @ 07:11:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Milý Gregu,
plivej si na mne, jak chceš, fakta však překroutit nemůžeš:
1) Z kontextu Matouše 24 vůbec není řečeno, že by tato zpráva měla být určena POUZE "etnickým židům." A i kdyby, pro mne osobně však, fakt, že jsme přiroubování k Božímu Lidu, k Židostvu, znamená, že my, křesťané, jsme "etničtí" židé. Byl - li Kristus etnický žid a jsi - li v Kristu, pak i ty jsi etnickým židem, jsi - li ovšem v Kristu. Koluje - li v tobě Krev Ježíše Krista, pak v tobě koluje krev Etnického žida. Přijímáš - li tělo Krista za nás lámané na kříži, přijímáš tělo Etnického žida. Umíráš - li s Kristem na kříží, umíráš jako etnický žid a jsi - li spolu s Kristem vzkříšen, jsi vzkříšen jako etnický žid. Nelze oddělit Kristovo Etnické židoství od jeho lidství a od jeho božství
2) Stejně tak z kontextu Matouše 24 není řečeno, že by se zmínka o Judsku z verše 16 měla vztahovat i na jakýkoliv jiný verš kromě oné 16.

To, na čem stavíš, není psáno v Bibli, v onom místě Matoušova evangeliu.

Ano, osobně se domnívám, že vytržení církve přijde až po zabití Antikrista Kristovým Dechem. Tedy až po tzv. "velkém soužení..." Ale to je na jinou diskuzi, kterou zde nemíním vést, neboť článek je o něčem zcela jiném...,

A je den jako den? Viz článek: http://bohu-a.svetu.cz/5207-je-den-jako-den.html

Měj se pěkně, VM...

PS: Omlouvam se, hodil jsem to pod spatny komentar, chtel jsem hlavne reagovat na tenhleten...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 18:03:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Demagogu, ty budeš v době velkého soužení žít v Judstvu? A všichni věřící z pohanů také?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 20:29:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Opět se tě táži: Kde V Bibli čteš, že údaj o Judsku z verše 16 se vztahuje i k verší 17, případně k verši 18?


]


Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. prosinec 2009 @ 16:27:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sobota je označením pro sváteční den. Pro den zasvěcený Bohu. Pro křesťana je to neděle, den, kdy Kristus zvítězil nad smrtí.


(1 Kor 15,17-22)
A jestliže Kristus nebyl vzkříšen, vaše víra je marná - ještě jste ve svých hříších.
Pak tedy i ti, kteří zesnuli v Kristu, zahynuli.
Jestliže pak máme v Kristu naději pouze v tomto životě, jsme nejpolitováníhodnější ze všech lidí.
Nyní je však Kristus vzkříšen; stal se prvotinou těch, kdo zesnuli.
Poněvadž totiž skrze člověka přišla smrt, přišlo skrze člověka také zmrtvýchvstání.
Neboť tak jako v Adamovi všichni umírají, tak také v Kristu budou všichni obživeni.


Toto je pro každého křesťana pevný bod, žádná jiná událost v historii lidstva si nezaslouží více aby byla slavena.

Bůh Otec je tak oslaven ve svém Synu (J 13,31-32;  J 14,13; J 17,1).



Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 10:19:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Sobota v bibli označovala dva druhy významů, dva typy dnů - sváteční den zasvěcený Bohu (něco jako jsou pro ŘK vánoce či velikonoce, židé měli také velikonoce a pak několik dalších svátečních dní) a pak sedmý den odpočinku, kdy lidé odpočívali od práce.

  To první se týkalo Zákona a lidských nápadů, to druhé bylo věčné ustanovení Boha, o kterém nikdo nepochyboval. O tom prvním významu v křesťanství nikdo nepochybuje - Vzkříšení Ježíše je největší událost dějin, jednoznačný svátek. Diskuze "mezi sobotou a nedělí" je ale právě o tom druhém významu (t.j. o dni odpočinku) a ne o tom prvním (slavení různých svátků).


]


Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 20:57:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ovšem právě proto křesťané oslavují Boha Otce v jeho Synu.

V Synu je veškerá sláva Otce.


]


Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 08:07:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
„A řekl jim: 'Sobota je učiněna pro člověka, a ne člověk pro sobotu' “Marek 2,27.On je tvorcom soboty ,Ježiš tu hovori o odpočinku pre koho je ,nielen pre židov, ale pre cele ľudstvo- pre každeho človeka.



Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 12:24:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jistě, s tím nemám problém.
Neděle je pro mne osobně naplněním soboty, sobota je součástí neděle, ale neděle není pouhou sobotou... Svěcením neděle světím i sobotu, neboť neděle je naplněním soboty...


]


Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 16:01:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milí bratří,

Pod Milostí není svěcen ani jeden den, ani sobota, natož pak modlářská neděle (Ga 4,10). O neděli je pouze psáno, že je to Den Páně, tedy zvláštní a slaví se v něm Večeře Páně (Zj 1,10 // Sk 20,7). Toť vše.

To ostatní jsou výmysly a ničím nepodložené lidské spekulace, které může produkovat pouze více či méně chorý náboženský mozek. K čemu by totiž slavení jakéhokoli dne bylo? Jaký duchovní užitek by to mělo? Když v Kristově sobotním odpočinutí máme prožívat KAŽDÝ DEN v Duchu a nejen nějaké vybrané dny.




]


Re: Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 20:55:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Označit Den Páně za modlářství považuji od toho, kdo si chce říkat křesťan, za nehoráznost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 18:00:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

samozřejmě, že i z Dne Páně si člověk může udělat modlu. Pro takové adventisty je sobota modlou.


]


Re: Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 11. prosinec 2009 @ 07:10:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Milý Gregu,
plivej si na mne, jak chceš, fakta však překroutit nemůžeš:
1) Z kontextu Matouše 24 vůbec není řečeno, že by tato zpráva měla být určena POUZE "etnickým židům." A i kdyby, pro mne osobně však, fakt, že jsme přiroubování k Božímu Lidu, k Židostvu, znamená, že my, křesťané, jsme "etničtí" židé. Byl - li Kristus etnický žid a jsi - li v Kristu, pak i ty jsi etnickým židem, jsi - li ovšem v Kristu. Koluje - li v tobě Krev Ježíše Krista, pak v tobě koluje krev Etnického žida. Přijímáš - li tělo Krista za nás lámané na kříži, přijímáš tělo Etnického žida. Umíráš - li s Kristem na kříží, umíráš jako etnický žid a jsi - li spolu s Kristem vzkříšen, jsi vzkříšen jako etnický žid. Nelze oddělit Kristovo Etnické židoství od jeho lidství a od jeho božství
2) Stejně tak z kontextu Matouše 24 není řečeno, že by se zmínka o Judsku z verše 16 měla vztahovat i na jakýkoliv jiný verš kromě oné 16.
To, na čem stavíš, není psáno v Bibli, v onom místě Matoušova evangeliu.

Ano, osobně se domnívám, že vytržení církve přijde až po zabití Antikrista Kristovým Dechem. Tedy až po tzv. "velkém soužení..." Ale to je na jinou diskuzi, kterou zde nemíním vést, neboť článek je o něčem zcela jiném...,

A je den jako den? Viz článek: http://bohu-a.svetu.cz/5207-je-den-jako-den.html

Měj se pěkně, VM...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 18:07:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


JInak Demagogu,

zkus říci v Izraeli, že jsi etnický Žid a uvidíš, jak tě poženou. Ve mně koluje krev mého fyzického otce a matky, a ti Židé, pokud vím nejsou, takže ani já nemohu být Žid.

Zase zduchovňujete věci, které vám zduchovňovat nepřísluší. Duch svatý je tou duchovní krví, která v nás proudí a Duch svatý ani Duch Kristův Žid není, protože je Boží. Bůh není Žid a božství nemá s kristovým židovstvím nic společného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 20:33:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Gregu,
židé, kteří "hnali mého Pána" až na kříž, pro mne osobně nejsou v teologických věcech autoritou...

Nic nezduchovňujji, právě naopak... V této otázce spíše "zreálňuji", než "zduchovňuji."
V mnoha věcech chodmítám "symbolický" křesťansmus či křesťanský symbolismus, či jak to nazvat...

PS: Na kříži Kristus neumíral JENOM jako Bůh, ale také jako člověk, jako Žid...


]


Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 12:50:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, demagog. Povedal si to krátke a výstižne. Súhlas.


]


Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 16:16:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A Bôh požehnal siedmy deň a posvätil ho... 1Moj 2,2.3

Boh požehnal len Sobotu,človek zachovavajuci nedeľu prichadza o duchovne požehnanie od Boha,ktore nie je udelene na niktorý iny den, okrem soboty.


]


Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 11. prosinec 2009 @ 04:31:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moji mílí věřící,

                           vždyť je to tak jednoduché k pochopení i k pokoji. Nezlobím se na braty katolíky, že zavedli neděli jako den odpočinku. Vždyť to nebylo z nějakých sobeckých osobních zájmů, ale s cílem pomoci evangelizaci a šíření víry. Jak přesvědčit pohany, aby v neděli neuctívali boha Slunce, ale uctívali Boha v sobotu ? A tak zvolili určitou taktiku. Vždyť v neděli je důvod k uctívání. Pán Ježíš vstal z mrtvých  a potvrdil své Božství a dal příklad i nám věřícím. To byl asi hlavní důvod, proč se začala uctívat neděle čili první den v týdnu. Stejně tak i vánoce, aby se neuctívalo Slunce. Postupně se to vžilo tak, že na biblický příkaz o sobotě se nejen zapomnělo, ale dokonce se málem vymazal i z Desatera a vypustilo se slovo sobota. Jistě, že Bůh sobotu jako den odpočinku nezrušil. K takové změně by musel být dán jasný příkaz, protože je i v Desateru a byla požehnána i v ráji společně s manželstvím.

Já osobně jsem šťasten, že žijeme v době, kdy máme dva dny volna, a tak můžeme oba dny prožívat v pokoji, odpočívat a věnovat se i duchovním věcem. Co chceme víc?!!

Není tento rozpor mezi věřícími zkouškou lásky, přátelství, snášenlivosti ? Vždyť takoví, jací jsme, bychom nemohli obstát v nebi !!!! Hezký den.





Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Sobota, 12. prosinec 2009 @ 13:49:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozdravujem pan František, vidím že máte zmysel pre realitu a snahu pochopiť veci v dobrom aj u druhého, čo sa cení. Dovolím si však predsa poznamenať, že:

1/naozaj v prevažnej časti  starej Cirkvi naozaj odávna, teda zrejme od doby rozchodu kresťanov a Židov /teda ešte v 1. storočí/ sa kresťania stretávali v nedeľu, hoci sú aj niektoré informácie o tom, že nietkorí dávali prednosť sobote, a tí, ktorí boli úzkostliví a mali na to možnosti, svätili oba dni. O tomt sa naozaj dajú nájsť záznamy najmä z 3. a 4. storočia, ale aj skôr.

2/ Myslím, že nie je celkom správne formulovať to tak, že "Bůh sobotu jako den odpočinku nezrušil. K takové změně by musel být dán jasný příkaz..." Z jednoduchého dôvodu: Sobota je v určitom zmysle súčasťou starozákonného systému života /na orzdiel od iných prikázaní Desatora, ktoré majú časove nezávislú platnosť, pretože sú to morálne príkazy, kým sobota je v princípe nie vec morálky, pretože deň je ako deň.../, a je aj znakom jej predobraznej symboliky voči novozákonnej nedeli.

Tak to pochopila Cirkev novozákonná, ako sa dá usudzovať z viacerých výrokov Pavla, a do určitej miery aj z postojov Pána Ježiša. Cirkev to vlastne všetko "domýšľala" v Duchu Svätom, ktorého dostala od Pána /ak tomu naozaj veríme, že On ho dal/ a pretože zákonodarcom Božím je aj Pán Ježiš, a On toto právo preniesol a dal ho svojim apoštolom /"čo zviažete na zemi, bude zviazané i na nebi".../, a oni /či ich nástupcovia - biskupi Cirkvi katolíckej/ preto v tomto Duchu Svätom tak rozhodli na základe tradície, ktoré sa začala už v dobe apoštolov, ked sa kresťania schádzali na Eucharistiku v nedeľu. Hoci spočiatku kresťania naozaj chodili aj do synagógy, či aj do chrámu, to bolo len z ohľadu na ohlasovanie Evanjelia Židom a v nádeji, že ich získajú pre Krista... Bolo by vtedy nerozumnosťou konať inak /aj to bola taktika, či nie?.../. No po vyhnaní kresťanov z chrámu a zo synagóg sa kresťania stále naozaj viac orientovali na nedeľu, a sobota už z tých čias ostala v tieni. A to dávno pred Konštantínom... Myslím, že táto zmena soboty na nedeľu naozaj nebola svojvoľným rozhoddnutím nejakého človeka, či úzkej skupiny ľudí, ale naozaj vyplývala z celkovej zmeny chápania Nového a Starého zákona /v svetle hlavne Pavla apoštola/ a tradičnej praxe už z čias apoštolov...
---
Ja by som naozaj nevolil mentalitu úzkostilovsti svätenia 2 dní. Nedeľa naozaj zahrňa sobotu, ak ju naozaj nietko svätí /odpočinok a čas pre Pána/, ba nedeľa značí ešte oveľa viac. Je to pamiatka na deň "nového stvorenia", ktoré začalo zmŕtvychvstaním Krista plus zoslaním Ducha Svätého, a preto nedeľa plne postačí... No kto cíti vo svedomí - ako napr. advenstisti - potrebu svätiť sobotu, nech počúvajú svoje svedomie /ale nech si ho aj vychovávajú.../. Len sa mi zdá trochu na škodu, že sa kvôli tejto veci z ich strany stále medzi nami kresťanmi vyvoláva napätie. Boli to totiž adventisti, ktorí tento problém  celopošne v kresťanskonm svete nastolili práve tým, že začali "kampaň" za sobotu a to aj ako výčitku proti všetkým ostatným kresťnom, ktorí ju nesvätia... V našich časoch, zdá sa, mnohí z nich sa umúdrili a sú v tom miernejší a taktnejší, ale stále "tlačia a tlačia"... Nie jeto tak?

Pozdravuje Elo.


]


Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. leden 2010 @ 07:59:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Elo, jsou věci časné a věci věčné. Těch věčných není zas tolik, a k tomuto tématu je docela zajímavé prostudovat, které jsou ty věčné.


]


Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 14. prosinec 2009 @ 20:34:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
V Sobotu Bůh v Kristu zavřel Chrám. Kde je zavřený chrám, tam nemůže být žádná Bohoslužba, žádná Oběť Bohu, žádná Chvála Bohu. Bůh v Kristu zavřel v sobotu Chrám...


]


Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Niteo v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 13:15:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budu nyní reagovat na argumenty, které byly napsány.
1) Sobota nebyla určena pro Adama
Vzhledem k okolnostem, že Bůh sobotu ustanovuje na základě svého tvoření v 6 dnech po těchto 6 dnech tvoření, nedává mi moc smysl proč by tuto okolnost zatajoval Adamovi a proč by měla platit až za několik tisíc let, když byla stanovena nyní. Předpokládám tedy, že skutečně již Adam o sobotě věděl. Snad právě proto začíná toto přikázání slovem PAMATUJ - na něco co již bylo ale zapomíná se na to. Další argument, který mne přiklání k názoru, že sobota existovala ještě před desaterem, je fakt, že ještě nějakou dobu před vydáním zákona se o sobotě mluví jako o platné viz Exodus 16:23, kde se mluví o maně z nebe a také o tom, že sobota je dnem Hospodina - To vše před existencí zákona. To co stojí též za zamyšlení, ale spíše v kontextu toho zda sobota platí též pro nás je zvláštní vidění v knize Zjevení: Když se otevřel Boží chrám bylo vidět starozákonní truhlu smlouvy (o které víme, že obsahovala desky zákona, aronovu hůl a již zmiňovanou manu jako symboly).

2) Sobota je naplněná nedělí

Tento příměr dle mého názoru nemůže být pravdivý, i když chápu v jakém slova smyslu se tento výrok myslí. Jde zde o odlišnou podstatu soboty a neděle. Sobota je symbolem plnosti a dokonalého ukončení, dále symbolem odpočinku po období práce. Neděle je naproti tomu symbolem nového začátku, nového impulsu pro další život, započetím nového díla. Ve své podstatě od smrti Ježíše jako křesťané začínáme vcházet do tohoto odpočinku, ale "praví sobotní odpočinek má Boží lid teprve před sebou". Poté ale nezačne nová neděle, ale věčná sobota.

3) Ježíš mluví u Matouše o sobotě, protože neděli v té době nikdo neznal
Tento argument nelze uznat jako platný. Pokud bychom používali tuto logiku, dalo by se Ježíši vložit do úst cokoli co lidé v té době ještě neznali. Tímto způsobem bychom mohli říci, že se máme klanět Alláhovi, i když Ježíš říká že se máme klanět Hospodinu, protože v té době Alláha ještě neznali a přišel se svým prorokem o 600 později. Myslím, že většina uzná, že takto postupovat nelze.

Myslím si, že sobota a její principy zrušeny nebyly. Též se z uvedených důvodů nedomnívám, že by to byla záležitost pouze židů spjatá s obětním systémem, který byl naplněn na Ježíši Kristu, ale platí i dnes pro nás. Pokud chce někdo světit neděli jako svátek, tak mu to nevyvracím, protože vzkutku vzkříšení mělo pro nás velký význam. Možná se dá říct, že dokonce den jeho smrti má stejně důležitý význam jako vzkříšení, protože spasení je z oběti nikoli ze vzkříšení. Přesto všechno sobota stále zůstává a vyzívám vás k jejímu zachovávání.
Niteo



Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 18:31:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
niteo: Budu nyní reagovat na argumenty, které byly napsány. Zdravím Niteo, a děkuji za komentář... 1) Sobota nebyla určena pro Adama
Vzhledem k okolnostem, že Bůh sobotu ustanovuje na základě svého tvoření v 6 dnech po těchto 6 dnech tvoření, nedává mi moc smysl proč by tuto okolnost zatajoval Adamovi a proč by měla platit až za několik tisíc let, když byla stanovena nyní. Předpokládám tedy, že skutečně již Adam o sobotě věděl. Snad právě proto začíná toto přikázání slovem PAMATUJ - na něco co již bylo ale zapomíná se na to. Další argument, který mne přiklání k názoru, že sobota existovala ještě před desaterem, je fakt, že ještě nějakou dobu před vydáním zákona se o sobotě mluví jako o platné viz Exodus 16:23, kde se mluví o maně z nebe a také o tom, že sobota je dnem Hospodina - To vše před existencí zákona. To co stojí též za zamyšlení, ale spíše v kontextu toho zda sobota platí též pro nás je zvláštní vidění v knize Zjevení: Když se otevřel Boží chrám bylo vidět starozákonní truhlu smlouvy (o které víme, že obsahovala desky zákona, aronovu hůl a již zmiňovanou manu jako symboly).
- Nenapsal jsem, že to Bůh před Adamem zatajil, ale že po Adamovi nepožadoval, aby také on světil sobotu. Nikde to nečtu to. Tebou citovaný úsek opravdu vypadá, jako by židé byli postaveni před sobotu poprvé. Vždyť byli překvapeni, že získali dvojnásobné množství many z nebe.  Boží Smlouva však byla oznámena těsně před tím: Ex 15, 26. Sice ještě nepřišla v plnosti, to až na Sinaji, ale již zde Bůh prohlašuje židům, že bude vyžadovat poslušnost a věrnost Zákonu, svým nařízením a řádům. Jedná se tedy o součást předpovězeného a naznačeného Zákona. První sobota, na kterou odkazuješ, se slavila přesně sedmý den po přejití moře, což opět značí spojitost s egyptským otroctvím.. Až zde, sedmý den po přejítí moře,  Bůh poprvé vyžaduje od svého lidu Den sobotní. Co se týče oněch symbolů v knize Zjevení. Dokazují pouze to, že Starý Zákon je naplněn v Ježíši Kristu, ve Smlouvě Nové, jak Ježíš prohlásil: Nepříšel jsem zákon zrušit, ale naplnit... 

2) Sobota je naplněná nedělí
Tento příměr dle mého názoru nemůže být pravdivý, i když chápu v jakém slova smyslu se tento výrok myslí. Jde zde o odlišnou podstatu soboty a neděle. Sobota je symbolem plnosti a dokonalého ukončení, dále symbolem odpočinku po období práce. Neděle je naproti tomu symbolem nového začátku, nového impulsu pro další život, započetím nového díla. Ve své podstatě od smrti Ježíše jako křesťané začínáme vcházet do tohoto odpočinku, ale "praví sobotní odpočinek má Boží lid teprve před sebou". Poté ale nezačne nová neděle, ale věčná sobota.
- "Nevidím" onu odlišnou podstatu. Jistě že neděle obsahuje TAKÉ "symbol nového začátku, nového impulsu pro další život, započetím nového díla," ale né pouze. Přirovnal bych to jakoby ke dvěma soustředným kruhům, přičemž ten vnější (neděle) v sobě obsahuje ten vnitřní "sobotu". Ten vnitřní je ve vnějším stále přítomen, ale ten vnější, to není pouze kruh vnitřní, ale také né pouze prostor mezi vnějším a vnitřním kruhem. Ale oboje. Prostor v mezikruží doplňuje prostor v vnitřním kruhu a celé dohromady spolu tvoří kruh vnějším. Jinými slovy, v ničem, co jsi zde napsal, nespatřuji nic, co by bylo rozporné s mým názorem. Ano, sobotní odpočinek TU STÁLE JE (ten verš, který odkazuješ, je totiž špatně přeložitelný, tebou uváděný překlad je jenom jeden z možných, nelze však při výkladu ignorovat i další možné překlady), právě v neděli. Ještě k těm překladům, Nový NSP překlad například uvádí: A tak zůstává sobotní odpočinutí Božímu lidu.Všimni si, přítomný čas. A i když přijmu překlad tvůj, přesto to stále není  nic rozporného s mým názorem. Jednalo by se o naplněnou neděli.
3) Ježíš mluví u Matouše o sobotě, protože neděli v té době nikdo neznal
Tento argument nelze uznat jako platný. Pokud bychom používali tuto logiku, dalo by se Ježíši vložit do úst cokoli co lidé v té době ještě neznali. Tímto způsobem bychom mohli říci, že se máme klanět Alláhovi, i když Ježíš říká že se máme klanět Hospodinu, protože v té době Alláha ještě neznali a přišel se svým prorokem o 600 později. Myslím, že většina uzná, že takto postupovat nelze.
Tak tohleto je na novou debatu. Rozdíl zde je totiž klíčový: Zatímco Korán dům BOŘÍ (říká, že vše před ním bylo zfalšované a nepravé), tak Kristus a apoštolové v Novém Zákoně obrazně řečeno staví druhé podlaží toho samého domu.  Všimni si, že Mohamed říkal o šest set let později, co se vlastně stalo a co ne, říkal, že ty předchozí generace to a to nepochopili správně. Kristus však v tom Matouši hovoří o tom, co teprve přijde. Mohamed hovoří o minulosti, Kristus o budoucnosti. Žádný učitel (normálního denního studia) nikdy nemůže chtít, aby jeho žáci chápali látku, kterou budou probírat ZÍTRA. Žádný učitel nikdy nedá písemku z učiva, které začne probírat PŘÍŠTÍ hodinu, ze zítřejších pojmů. Anebo u korespondenčních kurzů: Nemůžou být první písemky, zkoušky a zápočty a až pak vysvětlení, co vlastně ten daný předmět obsahuje, čeho se týká, co má či nemá obnášet, jakou literaturu si nastudovat atd... Stejně tak Kristus zde nechtěl po židech, aby chápali zítřejší učivo, proto nepoužíval pojmy, jejichž pravý  význam se objeví někdy v budoucnosti. Na druhé straně však Mohamed nehovořil o učivu zítřejším, ale včerejším. Proto tento tvůj argument zase odmítám já :-)
A ještě jednou zopakuji jeden z "mých" hlavních důkazů: Bůh v Kristu v sobotu zavřel chrám, aby jej v neděli znovu otevřel. Apoštolové a učedníci se každý den scházeli k modlitbám, každý den, i v sobotní. Přesto si Bůh nevybral sobotní modlitební chvilku (a to jich měl na výběr více), ale právě modlitební chvilku nedělní, aby seslal Svého Ducha. První církevní shromáždění první církve, první církevní bohoslužba pomazaná Duchem Svatým neproběhla v sobotu, ale v neděli. V sobotu se prostě chrám zavřel (Kristova smrt), v neděli Otevřel (Kristovo vzkříšení) a Pomazal - Posvětil (příchod Ducha Sv). Na druhou stranu však respektuji, že se v Bibli nikde přímo nepíše: Od této chvíle se přestaňte scházet v sobotu a začněte v neděli (Byť já tuto výzvu osobně velmi zřetelně vidím v Kristově smrti a vzkříšení). V okamžiku, kdy v křesťanstvu se vyprázdnila neděle, ztratila obsah, stala se jen prázdnou formou, se domnívám, že Bůh zasáhl a přivedl do křesťanstva adventistické hnutí. Advetnistické hnutí chápu i jako Boží výzvu k nám, nedělkářům: Vraťte se ke kořenům. Uvědomte si, proč jsem pomazal a posvětil neděli a znovu se navraťte k oněm důrazům. Adventistické hnutí vnímám jako výzvu, abychom opět navrátili neděli její pravý význam. Tudíž, sobotu chápu jako hlas Ducha Svatého k Adventistům. Zbytek křesťanstva je pak stále zván k neděli a né k sobotě. Požehnaný den přeje Vašek M.
Zdroj: http://bohu-a.svetu.cz/11449-sobota-diskuze-pokracuje.html


]


Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 18:33:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Hm, trošku se mi to tu rozházelo a znepřehlednilo, omlouvám se, v linku je to i se správnou grafickou úpravou...


]


Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 18:32:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
PS1: Vzkříšení je dnem vítězství nad smrtí, nad mocí Hříchu, nad Satanem.
PS2: Kristova obět byla dokonána v pátek, ne v sobotu... (Např Jan 19, 28).


]


Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 11. leden 2010 @ 22:47:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Niteo,

........ale "pravý sobotní odpočinek má Boží lid teprve před sebou"....... 

Nezapomínej ,že  to bylo psáno cca před 2000 lety.Čtěme prosím /Židům 4 /v kontextu celé kapitoly a pochopme v Duchu sv. a hlavně v čase ,který nám zbývá a zaslíbení trvá. 

.........Přesto všechno sobota stále zůstává a vyzývám vás k jejímu zachovávání.........

Niteo,vyzýváme ke vstupu do Božího odpočinutí,právě proto si křesťané přejí  již 2000 let, do každého dalšího roku v  požehnaných 365 dnů.                        V milosti také přeji Martine a pozdrav Jarka do Břeclavi. v.


]


Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Niteo v Středa, 30. prosinec 2009 @ 17:23:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych naši diskuzi z přehlednil.
 

Pro sobotu:
A Již Adam o ni věděl, pak předpokládám, že byla zvláštním časem i pro něj.
B Zákon vydaný na kamených deskách platí pro lidstvo až do teď (nelhat, nekrást...) v četně soboty.
C Naplněním soboty je sobota.
C2       Sobota obsahuje jiné principy než neděle
- Kdyby tomu tak bylo, byla by neděle v desateru a stvoření by se slavilo též v neděli  - neděle je pouze symbolem počátku ne i konce
 C3 Sobota je symbolem dokončení díla a následného odpočinku s Bohem, proto to není počátek, ale konec.
.
D Ježíš říkal, abychom se v době konce modlili za to abychom neutíkali v sobotu.
- D Tak bychom mohi Ježíši vložit do úst cokoli co dříve neznali a říci, že to tím myslel.
E Bůh zavřel chrám v pátek.
E2 Chrám se vztahuje hlavně k obětem ne k Bohoslužbě.
F Letnice se odehrály 50. den po velikonocích. Velikonoce se slavili ve čtvrtek (den před Ježíšovou popravou) to vychází nejlépe na pátek či sobotu.
 

Proti slavení Soboty v Sobotu:
A. Již Adam o ni věděl, že je zvláštním časem pro Boha, ale neměl si ji všímat.
B. O slavení soboty se píše až po vydání nařízení od Boha po přejítí rudého moře, před vydáním Zákona na kamených deskách – platí jen pro Izrael
C. Naplněním soboty je neděle.
C2 Neděle je symbol počátku i konce
D. Ježíš řekl v Sobotu, protože o neděli ještě nevěděli
E Bůh v sobotu zavřel chrám a v neděli jej otevřel ve smrti Ježíše
F Sesláním Ducha svatého o letnicích v neděli potvrdil Bůh sobotu.

Tak snad se v tom vyznáš. Myslím, že základní myšlenkový spor spočívá v tom, že ty si myslíš, že neděle obsahuje princip který má sobota a já tyto principy vidím odděleně jako počáteční a konečný. Budeš li chtít něco doplnit doplň. Nechám na čtenářích aby si udělali sami názor, které argumenty se přibližují více pravdě. Pro mne se jeví argumenty pro slavení soboty v sobotu zvláště body A, B, D jako pravděpodobněji pravdivé než protiargumenty na ně. Tvé zhodnocení naší debaty nechávám na tobě. Děkuji ti za to že můžeme mít odlišné názory a přesto se v lásce snášíme a společně hledáme pravdu.
Niteo




Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 04. leden 2010 @ 08:34:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Dovol mi prosím ještě dvě poznámky:

Za prvé: Nneí důležité, kdy se chrám zavřel, jako, kdy byl zavřený. Když například v Tescu zavřeš v pátek a otevřeš až v neděli, tak prostě v sobotu tam nic nekoupíš. Věřím, že v sobotu je chrám zavřený, aby se v neděli otevřel v Nové Slávě.


A za druhé: Ano, Starý zákon stále platí. Ale je naplněn Ježíšem Kristem, Novou Smlouvou. Následováním Krista, naplňováním Smlouvy Nové naplňujeme smlouvu starou, její obsah, byť forma může být jiná. Bůh, jak věřím, chce po křesťanech Nové Smlouvy něco jiného než po židech smlouvy staré. Kdyby tomu tak nebylo, byli bychom povinni vyjít do ulic a například pozabíjet všechny čarodějnice, kartířky, astrology, ty, kteří pracují v sobotu a tak dál a tak dále. Ale věřím, že Bůh tomu tak nechce.


Podrobněji v následujících článcích:
Naplnění Zákona...
Přikázání Staré Smlouvy stále platí...
Bůh přestal mhouřit oči...
Vcházení do králoství nebeského...
Komu je adresováno učení na hoře?

Ano, taky děkuji za přátelskou atmosféru naší rozmluvy. Snad se někdy setkáme i osobně...
Měj se pěkně, ať ti Bůh požehná...



]


Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Niteo v Středa, 13. leden 2010 @ 22:07:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že se nám to pěkně zjednodušilo. Jde vlastně o to, zda princip soboty lze naplnit nedělí. Já tvrdím, že se jedná o dva principy a ty v něm vidíš jeden.Za prvé: Nneí důležité, kdy se chrám zavřel, jako, kdy byl zavřený. Když například v Tescu zavřeš v pátek a otevřeš až v neděli, tak prostě v sobotu tam nic nekoupíš. Věřím, že v sobotu je chrám zavřený, aby se v neděli otevřel v Nové SlávěO tom to právě je. Já netvrdím, že sobota je svátkem Nové slávy. Ano tímto svátkem je neděle. Ale důvod  svěcení soboty není v oslavení Nového díla či života, ale v oslavení úspěšného dokončení díla tvoření a práce. Je to památka na stvoření dle starého zákona (mimochodem to se týká všech co byli stvořeni) a symbolem druhého příchodu Ježíše a nového odpočinutí z novozákonního pohledu, po "práci" na stvoření nového dokonalého lidstva, které má jeho zákon zapsaný v srdcích.
A za druhé: Ano, Starý zákon stále platí. Ale je naplněn Ježíšem Kristem, Novou Smlouvou. Následováním Krista, naplňováním Smlouvy Nové naplňujeme smlouvu starou, její obsah, byť forma může být jiná. Bůh, jak věřím, chce po křesťanech Nové Smlouvy něco jiného než po židech smlouvy staré. Kdyby tomu tak nebylo, byli bychom povinni vyjít do ulic a například pozabíjet všechny čarodějnice, kartířky, astrology, ty, kteří pracují v sobotu a tak dál a tak dále. Ale věřím, že Bůh tomu tak nechce.Souhlasím, že takto se chovat nemáme.
To co se nezměnilo je to co se Bohu líbí a co ne (nelíbí se mu čarodějnictví, astrologie, ani znesvěcení soboty).To co se změnilo je trest a přístup k těmto lidem (tady došlo ke změně principu od -  nesmí žít k - jdi a nehřeš více)Mám za to, že se v případě neděle nezměnila pouze forma ale i princip, který se změnit neměl.Mnoho úspěchů v dalším studiu Bible ti přeji. Mimochodem děkuji za článek o 4 kovářích, zajímalo by mne co si myslíš o 2 olivách...Niteo


]


Re: Re: Re: Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 14. leden 2010 @ 09:06:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Niteo,
dovolím si o 2 olivách.

 Království Boží je  mezi námi a to ,že do něj máte (dnes je den spásy) vejít , to Vám musela ta prorokyně zapomenout říct ,nebo  napsat ! V Pánu je vše nové. 


Zaslíbení                     /      Předobraz ve SZ          /           Naplnění v NZ                /

 
Kněžství na věky    /       Áron                       /          Kristus                                  /

Chrám na věky       /       Stánek                   /          Kristovo tělo,církev                 /

Sobota na věky      /   Sedmý den                 /          Odpočinutí ve spáse (Židům 4) /
 
Obřízka na věky     / Tělesná  obřízka           /          Obřízka srdce,znovuzrození      /

Země na věky       / Pozemský Jeruzalém     /           Nový Jeruzalém (Zj 21)            /      Matine Pán Ti žehnej. v.




]


Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy