Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 510 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479436
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Chorobná
Vloženo Neděle, 19. květen 2019 @ 20:52:18 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal brusle7

V souvislosti s reportážemi  (Slonková -Kubík) a  sexuálním zneužívání kněžími  v ŘKC  mne napadají otázky:


1/ Otázka hranic u výchovy k autoritám?

2/ Poslušnost - slepá poslušnost?

3/ Výklad 4. přikázání u dětí (rodiče a další pomocníci ve výchově, včetně učitelů a kněží)?

4/ Manipulace?

5/ Postavení kněze do role Boha a výchova k tomu?


Budu se těšit na diskusi. Znám velmi detailně neotřesitelný systém "fungování církevních autorit" v ŘKC a strach lidí se autoritám vzepřít, pokud vnímají rozpor se svědomím a církevní autority nemohou respektovat (následuje posměch, tresty, vyloučení a role "odpadlíka" - kdy všichni v 99% věří knězi a jeho "pravdě").


Zdravím všechny.




"Chorobná " | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 22. květen 2019 @ 17:54:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Reportáže jsem nesledoval, tak neznám obsah.
Zkusím bod 3/, tedy 4. přikázání katolického číslování Cti otce a matku...

... doplním slova novozákonní 
Ef 6 1-9
Ef 6:1 Děti, poslouchejte své rodiče v Pánu, protože to je spravedlivé. 
2 ‚Cti svého otce a matku,‘ to je první přikázání 
se
 zaslíbením, 
3 ‚aby ti bylo dobře a abys byl dlouho živ na zemi.‘ 
4 A 
vy,
 otcové, nedrážděte své děti k hněvu, ale vychovávejte je v Pánově kázni a napomenutí.

Lk 12 49-53
49 „Oheňjsem přišel uvrhnout na zemi; a jak chci, aby se již vznítil! 50 Křtem mám být pokřtěn, a jak jsem svírán, dokud se nedokoná! 51 Myslíte,že jsem přišel dát na zemi pokoj? Ne, pravím vám, ale rozdělení.52 Neboť od této chvíle bude v jednom domě pět lidí rozděleno: tři proti dvěma a dva proti třem; 
53 budou rozděleni otec proti synu a syn proti otci, matka proti dceři a dcera proti matce, tchyně proti své snaše a snacha proti tchyni.“ 

Jako kdyby si slova protiřečila. Ze svědectví jsem potkal "bratry". kteří svoji svévoli schovávali za slova Pána v Lukáši a potkal jsem jiné, kteří svoji nepokoru schovávali za 5. přikázání a snažili se tímto přikázáním vydírat své děti.

..no a vše podle mně shrnuje jednoduchý fakt, že základem je 1. přikázání, pak jsou teprve další... jak říkal Petr Sk 5:29 více se sluší poslouchat Boha než lidi...





Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 22. květen 2019 @ 19:35:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

V Polsku byl asi před 10 dny zveřejněn na internetu film a pedofilii v katolické církvi.
Katolická církev se v silně katolickém Polsku dost otřásá, kdoví k čemu to povede.

Za několik dní má přes 21 miliónů shlédnutí a obrovský ohlas.






Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 22. květen 2019 @ 20:05:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
brusle7


Postavení kněze do role Boha a výchova k tomu?


martino


Co to je za magořinu? Kdo takto uvažuje, je osoba, která by se měla léčit. No prostě ukázka jak uvažuje brusle7.



Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 24. květen 2019 @ 09:34:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Brusle.

  Na ta svědectví na Seznamu jsem se před nedávnem díval a byla naprosto výstižná - přesně popisují věci a postupy, které jsme v ŘKC prožívali před mnoha lety a o kterých jsem slyšel i od mých blízkých. Neznám ten systém tak detailně, jako ty, ale mám s ním zlou zkušenost jak osobní, tak zprostředkovanou. V tomto se zřejmě ŘKC nezměnila.

  Vztah k autoritám v ŘKC (a nejen) uvedený v těch svědectvích je principielně vadný, hříšný. Člověk nemá panovat nad člověkem, a pokud to tak je, tak to není Boží způsob. 

  A to není chyba jen těch, co takto panují, ale i těch, co se podřizují. To je společný hřích. Hřích bývá "párový", jsou na něj potřeba dva: Jak ten, kdo ubližuje, tak ten, kdo si ubližovat nechá nebo dokonce vyhledává.


  Často tu uvádím příběh Izraele, kdy chtěl krále, tak jako to mají jiné národy [obohu.cz]. A Bůh jim vysvětloval, co to bude znamenat:

"Vezme vaše syny a ustanoví si je na své válečné vozy a na své jezdecké koně a budou běhat před jeho válečnými vozy. ... A vaše dcery vezme za mastičkářky, kuchařky a pekařky. Vezme vaše nejlepší pole, vinice a olivové háje a dá je svým otrokům. Bude brát desátky z vašeho zrní a vašich vinic a dá je svým dvorním úředníkům a otrokům. Vezme vaše otroky a vaše služky, vaše nejlepší mládence a vaše osly a podrobí je práci pro sebe. Bude brát desátky z vašeho stáda a stanete se jeho otroky."

  A lid na to řekl:

"Ne! Ať je nad námi král! I my budeme jako všechny národy. Náš král nás bude soudit, bude před námi vycházet a bojovat naše boje."

  To je prokletí hříchu: Zřeknutí se odpovědnosti a tím i svobody. 

  Ať to za nás někdo udělá.

  A když se tenhle postoj potká s panovačným člověkem na druhé straně, zákonitě dojde k tomu, co se děje v ŘKC, ale i v jiných sektách, skupinách, kde si do čela postaví člověka, který je takto vede, sami a dobrovolně.

  Co dělat? Vychovávat děti k opaku toho hříšného postoje. Aby nepanovali nad druhými a sami takové jednání nepřijímali.

  Toník



Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 24. květen 2019 @ 10:34:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Hřích bývá "párový", jsou na něj potřeba dva: Jak ten, kdo ubližuje, tak ten, kdo si ubližovat nechá nebo dokonce vyhledává.

Zajímavá myšlenka, kterou slyším poprvé. Nejen, že si nechal třeba ubližovat i Pán Ježíš (pokud ten závěr jeho služby lze ubližováním nazvat, a ne pouze obětí), ale spíše co třeba manželé, z nichž jeden je despota nebo tyran. Druhý si vlastně nechá ubližovat tím, že s ním zůstává. Je to hřích v tomto smyslu? Nneí to psíše pokora a poslušnost Bohu? Měl by se tedy rozvést (samozřejmě záleží vždy na míře toho ubližování, protože jistě existuje i hranice, která už se překonat nedá, resp. by to nemělo smysl), a pak je lépe zůstat sám. Znám takové případy ze sboru.


]


Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 24. květen 2019 @ 16:25:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Wollku,
párový hřích je objektivní skutečnost, ale není to tak, že "poučka" jde aplikovat na 100% všech životních situací. Proto myslím ani zákon jako zákon nemá moc učinit změnu tu nejvnitřnější...zákon je omezen "počtem písmenek".
V Bibli je typický představitel Diotrefes a sbor. Žádný "zlý" služebník má jen takovou moc, jaké mu "svěřené stádo" dá. 

Nejvíce jsem si to ovšem uvědomil, že na faktu, že za moji "logickou" zlou reakci, mohu já a jen já a ne ten kdo mne vyprovokoval. To mi hodně pomohlo vidět některé věci jinak.




]


Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 24. květen 2019 @ 16:58:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych řekl, že to tak někdy je, někdy není - ale nejde to tak paušalizovat. Nemyslím, že nechat si ubližovat je hřích (až na výjimky). Spíše podpora zlého, nesetrvávání v pravdě. Atd. Promiň, musím už jít.


]


Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 24. květen 2019 @ 19:36:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně jak píšeš, nejde paušalizovat.
Já mluvil o společenství Božího lidu, ve společenství Božího lidu jsou jedni odpovědni i za druhé. To je tělo. 
Prostě Diotrefes za to nemohl sám, bez podpory členské základy by neměl moc, kterou měl.

Zajímavá myšlenka co píšeš dál. Ale jsou to složité termíny. Pokud si někdo nechá ubližovat a je to podpora zlého, tak podle mých myšlenek to hřích je. 
Pokud si někdo nechá ubližovat a není to podpora zlého, tak to hřích určitě není.
Já beru podporu zlého jako hřích. Ale ne každé nechání si ubližovat musí být nutně podpora zlého, to ne...

Ale to jsou takové myšlenky, nic extra... jak jsem psal pro mně bylo nejdůležitější pochopit, že moje zlá reakce je můj hřích a moji zlou reakci neospravedlní fakt, že byla někým vyprovokována. Za svoji zlou reakci jsem si mohl sám, provokatér mohl za provokaci, ale zlá reakce bylo moje dílo. Pán měl reakci jinou. To pro mne je z tohoto tématu "nejobjevnější". Když mi to došlo, tak najednou jsem uviděl, jak jsem já i okolí úplně běžně používá pro svoje ospravedlnění ukázání prstem na "provokatéra". Kdepak.

Pokoj tobě Jirka





]


Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Sobota, 25. květen 2019 @ 07:54:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Přesně jak píšeš, nejde paušalizovat.

O to mi primárně šlo. A to se mi na komentáři výše nezdálo: 

"Člověk nemá panovat nad člověkem, a pokud to tak je, tak to není Boží způsob."
=> souhlas. Ale Písmo samo říká, ať otroci slouží pánům, jakoby to dělali pro Ježíše.

"A to není chyba jen těch, co takto panují, ale i těch, co se podřizují. To je společný hřích. Hřích bývá "párový""
=> toto už se mi jevilo poněkud proti Písmu, poněkud paušalizované.

Ef 6:5  Otroci, poslouchejte své pozemské pány s uctivou pokorou a z upřímného přesvědčení jako Krista.
Kol 3:22  Otroci, poslouchejte ve všem své pozemské pány, nejen naoko, abyste se jim po lidsku zalíbili, nýbrž ze srdce, v bázni Páně.
Tit 2:9  Otroci ať ve všem poslouchají své pány. Ať jsou úslužní, neodmlouvají,

Prostě, opět se mi tady Cizincův postoj nejevil založený na Písmu a porozumění Bohu v Duchu Svatém, ale na jeho postoji, který získal při studiu svobody - v moderním významu tohoto slova. Neznám nic o párovém hříchu tohoto typu z Písma. A bývalo se to hodilo nějak vysvětlit, odůvodnit.

//Já mluvil o společenství Božího lidu, ve společenství Božího lidu jsou jedni odpovědni i za druhé. To je tělo. 

Ano, souhlas. Mnohdy však není jiná možnost než odejít pryč - z konkrétního společenství.

//Pokud si někdo nechá ubližovat a je to podpora zlého, tak podle mých myšlenek to hřích je. 

To je dobře, že to vidíš podobně :-).

//Pokud si někdo nechá ubližovat a není to podpora zlého, tak to hřích určitě není.

Přesně tak. A to mi v tom původním komentáři strašně chybělo. Je to necitlivé vůči lidem, co nehřeší, a zároveň v pokoře před Pánem trpí křivdy a nechají si tak v podstatě ubližovat.

//Já beru podporu zlého jako hřích. Ale ne každé nechání si ubližovat musí být nutně podpora zlého, to ne...

Pro mne je právě hřích jakákoliv podpora zlého, ale rozhodně není hříchem to, že si nechám ubližovat. Někdy jedno vyplyne ze druhého, ale hřích je podpora zlého. Alespoň doufám, že je to tak. Vnímám to tak, a s názorem jako psal Cizinec, jsem se dosud v takové formě mezi skutečnými křesťany nesetkal, tak mne zajímalo, jak to vlastně je. Třeba ještě někdo napíše další myšlenky na toto téma. Pokud by to nechat si ubližovat bylo hříchem samo o sobě, myslím by bylo nutné některé věci docela přehodnotit. Ale zatím tak jako Cizinec nevěřím.

//jak jsem psal pro mně bylo nejdůležitější pochopit, že moje zlá reakce je můj hřích a moji zlou reakci neospravedlní fakt, že byla někým vyprovokována. Za svoji zlou reakci jsem si mohl sám, provokatér mohl za provokaci, ale zlá reakce bylo moje dílo. Pán měl reakci jinou.

Toto je velmi zajímavá myšlenka. Jenže, co když někdo jedná zle, Ty mu ukážeš v pravdě na hřích (tak jak tomu věříš a jsi přesvědčený, že to skutečně je - máš k tomu i řadu dalších indicií), a přesto to ten člověk označí jako zlou reakci. Zlou reakci na něco, co vyprovokoval on sám. A ty to využil k tomu říci mu pravdu, kterou jinak těžko přijímal. A která se ti třeba nesnadno říkala, pokud zrovna neprovokoval.

Pojok i Tobě, Jirko,

wollek




]


Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 25. květen 2019 @ 12:12:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Wollku
Toto je velmi zajímavá myšlenka. Jenže, co když někdo jedná zle, Ty mu ukážeš v pravdě na hřích (tak jak tomu věříš a jsi přesvědčený, že to skutečně je - máš k tomu i řadu dalších indicií), a přesto to ten člověk označí jako zlou reakci. Zlou reakci na něco, co vyprovokoval on sám. A ty to využil k tomu říci mu pravdu, kterou jinak těžko přijímal. A která se ti třeba nesnadno říkala, pokud zrovna neprovokoval.

no, to je asi problém češtiny. Pokud někdo jedná zle a ty se nechováš zle, byť on to jaké zlé chápe, tak to je jiný příklad.
Pokud někdo něco jako zlé vnímá, tak to ještě nemusí být opravdu zlé. Jde o to, jestli to někdo označil jako zlou reakci nebo to byla zlá reakce. Já mluvil o zlé reakci. 
(samozřejmě mohu mít i zlou reakci, ale jelikož jsem měl dobrý úmysl, tak její zlo nevidím a vidím zlo jen v druhém. Sebe hodnotím podle motivů (jsem křesťan tak na 99% dobré), a druhého hodnotím podle skutků či dokonce negativních předsudků)).





]


Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 25. květen 2019 @ 12:22:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj 
ještě jedna poznámka...

...je to poznámka o mém chápání společenství, setkání Božího lidu, diskuzi... a zároveň svědectví jak praktikujeme společná setkání.

Na společném setkání většinou začneme chválami, modlitbami, svědectvími a většinou nějaký bratr řekne nějaké zamyšlení. Někdy víc svědectví, někdy víc teologie...nemáme na to předpis. :-)
Ale pokaždé to každý bratr říká z pohledu svého prožívání, svého poznání a svého úhlu pohledu .... protože chce se s druhými o něco konkrétního podělit. A tak často se zjeví jeden pohled, který zrovna prožívá a ne vždy vyčerpá plnou hloubku Písma. Nic neohýbá, často zná plnou hloubku, ale mluví v tu chvíli o něčem....  a pak se většinou připojí další, které to slovo oslovilo a doplní "chybějící" pohled... a tak se podle Písem mohou vystřídat všichni bratři, aby společenství byla zjevena pravda v plnosti. 

Kdyby mluvil jen první bratr a pak se skončilo, protože je to pan bratr veliký, tak by to mohlo opravdu být neúplné a někdy dokonce necitlivé vůči některým lidem...
...jenže společenství není o jednom bratru a jednom výroku, ve společenství jsme tělo a společně zjevujeme plnost...

...a tak nějak vnímám i diskuzi zde na GS. Některé výroky jsou nepravdivé, některé jsou jen jedním úhlem pohledu, protože autor chce něco sdělit... a právě, aby to nebylo necitlivé pro některé, tak tu myšlenku v diskuzi jiný bratr doplní,a by jsme se co nejvíce přiblížili plnosti...

pokoj tobě

jirka




]


Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 25. květen 2019 @ 15:05:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JirkaB

párový hřích je objektivní skutečnost, ale není to tak, že "poučka" jde aplikovat na 100% všech životních situací.


martino

Párový hřích? A kde je to napsané a popsané? A  aby to byla "objektivní skutečnost", kterou neplatí na 100%? Tak to je jen myšlenkový průjem.


]


Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 25. květen 2019 @ 16:00:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak bych to řekl, v bibli také není nic o automobilismu a většina z nás jezdí autem.
V Bibli je popsáno Ludoflovo číslo, ale Eulerovo není a také s ním počítáme.
Životní zkušenosti ukazují, že hřích často plodí hřích.

Proč by objektivní skutečnost měla platit jen a jen na 100%? Pokud něco neplatí na 100% tak už to není objektivní skutečnost?
Žiješ v zajímavém světě, já znám svět jiný. 






]


Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Sobota, 25. květen 2019 @ 16:47:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Toře samozřejmě je něco takového jako "párový" hřích, nebo také "kolektivní" hřích.

Např.:
Lv 20:13 A muž, jenž souloží s mužským pohlavím, jako se souloží se ženou, ohavnosti se dopustili oba, smrtí usmrceni budou, krev jejich na ně!

Dalšími příklady by bylo cizoložství, incesty, krádež - na kterých se podílejí dva zloději, apod.

Není to sice to stejné, co zmiňoval Cizinec, ale jde o podílení se dvou na společném hříchu, který by se dal nazvat "párový".

K tomu, co uvedl Cizinec, zde jde o např. o tzv. domácí násilí, šikanu, apod.

K tomu se vztahuje:

Lv 19:15-18 Nedělejte křivdu v soudě, neohlížej se na chudého a nenadržuj velikému, po spravedlnosti suď bližního svého. Nechoď jako utrhač mezi lidem svým, nestůj nečinně u krve bližního svého, já Hospodin. Nebudeš nenáviděti bratra svého v srdci svém, domlouvaje napomeneš druha svého, abys nenosil k vůli němu hřích. Nebudeš se mstíti a nebudeš nevrazili na syny lidu svého a milovati budeš bližního svého jako sebe sama, já jsem Hospodin.

100% ale neplatí, např. že každá manželka, která souložila s jiným mužem než s manželem, je vina - to se vztahuje ke znásilnění. Takové ženy třeba i které jsou obětmi obětmi násilí, by měly být povzbuzovány k tomu, aby takové hříchy na nich spáchané nezamlčovaly a aby násilník bez trestu nechodil po světě a dále nečinil násilí na nich nebo na jiných. Rozhodně by neměly ani trpět pocitem, že snášením bezpráví a příkoří činí něco spasitelného nebo svatého, zvláště ve společnosti, kde je takové násilí trestné.
Společnost se ve strachu z nespravedlivého soudu a z pohanění neuzdraví od hříchu.


]


Re: Chorobná (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 25. květen 2019 @ 20:16:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JirkaB


Jak bych to řekl, v bibli také není nic o automobilismu a většina z nás jezdí autem.


martino


Od kdy automobilismus spojuješ s duchovním životem? Diskuse je o duchovnu, ne o světském životě. Máš to popletené.


]


Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy