Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 648 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482108
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom
Vloženo Pátek, 24. leden 2020 @ 02:40:42 CET Vložil: Tomas

Zkušenosti poslal skalaa



Walter Veith hovorí o svojich životných skúsenostiach a okolnostiach, ktoré ovplyvnili jeho zmenu z evolucionistu na kreacionistu. Odhaľuje tiež niektoré ťažkosti, ktorým čelil, keď začal pochybovať o evolučnej teórii. V druhej časti Walter hovorí o biblických dôkazoch, ktoré ho presvedčili, aby uveril v Boha a Jeho Slovo a ako sa stal adventistom siedmeho dňa. Hovorí o neomylnosti biblických proroctiev a o identifikácii Antikrista. Dotýka sa aj niektorých trendov prebiehajúcich v cirkvi adventistov. Povzbudzuje tých, ktorí sú znechutení stavom cirkvi, a hovorí o niektorých ťažkostiach, ktoré zažil vo svojej evanjelizačnej službe.

"Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom" | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Sobota, 25. leden 2020 @ 21:29:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prof. Dr. Walter Veith - všetky prednašky viac ako 100 (SK, CZ, dabing, titulky):




Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 25. leden 2020 @ 23:35:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
A prečo se teda adventistom siedmeho dňa nestal Pán Ježiš ani Jeho nasledovníci?



Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 26. leden 2020 @ 09:56:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A prečo se teda adventistom siedmeho dňa nestal Pán Ježiš ani Jeho nasledovníci?

tieto snahy pretláčali judaisti... chceli aby pohania z kresťanov svätili sobotu, ale zasiahol Pavol:

Kolosenským 2:16  Nech vás teda nikto neposudzuje ani pre jedenie a pitie, ani pre sviatky, novomesiace alebo pre soboty,

Rímskym 14:5  Niekto súdi, že jeden deň je viac ako druhý; iný zas súdi, že všetky dni (sú rovnaké). Len nech je každý úplne presvedčený o svojom.



]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 28. leden 2020 @ 11:25:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>tieto snahy pretláčali judaisti... chceli aby pohania z kresťanov svätili sobotu, ale zasiahol Pavol:<<

Povídali, že mu hráli. Žádný judaista po pohanech nechce, aby světil nějaký šabat, jom tov, roš chodeš, a nejedl to, co nejí Židé.

Tohle jsou a byly snahy uvnitř křesťanské církve, a jde o její vnitřní spor. Zatahovat do toho judaisty, je pomluva a lež.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. leden 2020 @ 11:41:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
co je Voto pomluva a lež? To že sa Pavel postavil proti kresťanom zo židov aby nenútili kresťanov z pohanov svätiť židovskú sobotu a že im povedal že si kĺudne môžu dať na obed bravčovú krkovičku? 


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 28. leden 2020 @ 12:03:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
》proti kresťanom zo židov 《
Teď je to správně :)
Křesťané ze Židů jsou křesťané a ne judaisté.
Křesťané ze Židů nejsou judaisté, ale křesťané.
Tato sekta "křesťané" se od judaismu jasně odlišila a distancovala.
Žádný Žid judaista (žid) by nikdy netvrdil, že pohané musejí zachovávat učení Tóry dané Mošem od H-spodina jako dědictví obce Ja'akovovy a dodržovat ji a tedy i zvyklosti otců Jisraele.
Šlo čistě o vnitrokřesťanský konflikt a nikoliv konflikt judaismu a křesťanství.
Je tedy pomluvou, klamem, lží tvrdit, že to byli judaisté, kdo chtěli, aby pohané z křesťanů didržovali šabaty, sváteční dny Jisraele, novměsíce, pokrmy atd.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. leden 2020 @ 13:53:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hele Voto co to meleš?
Tato sekta "křesťané" se od judaismu jasně odlišila a distancovala.

v tejto sekte kresťanov boli vodcami na 100% židia:
Ježiš-žid, apoštoli-židia, Pavol-žid:

Skutky 21:39  I povedal mu Pavel: Som Žid z Tarzu, občan nie bezvýznamného mesta Cilície. Prosím ťa, dovoľ mi prehovoriť k ľudu.
Skutky 22:3  Som Žid, narodený v Tarze, v Cilícii, vychovaný však v tomto meste pri nohách Gamalielových, vyučený dôkladne otcovskému zákonu. A bol som, ako ste vy všetci dnes, horlivcom Božím;


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 28. leden 2020 @ 14:04:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo a v této sektě byli i na 100% Řekové a Římané :)) ... a stále praktikovali svá řecká a římská náboženství ... :))
Žid a žid :) To není to stejné. Mnozí Židé byli modláři a rozhodně to nebyli židé, ač byli Židé.



]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 28. leden 2020 @ 17:11:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
takže ap. Pavol včetne 12 apoštolov neboli dobrí židia?


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 29. leden 2020 @ 08:12:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
... dobrí židia? ...

Určitě nebyli dobří židé, tedy judaisté, ačkoliv to byli Židé. Přesně tak. 
Proto také nebyli ani dobří Židé. 
A to mohli být i dobrými lidmi :)


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 29. leden 2020 @ 10:50:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ak podľa teba neboli apoštoli včetne Pavla dobrý židia, tak kto bol dobrým židom?... veľkňazi, Annáš, Kaifáš, farizei?
a bol podľa teba Ježiš dobrý žid?


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 29. leden 2020 @ 12:05:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Té doby? Hilel, Šamaj, Jehuda ha-Nasi, Gamalielové, Jochanan ben Zakaj, Eliezar ben Horkenos, Jehošua ben Chananja ... 

O Ježíši víme jen to, co napsali křesťané. A z jejich evangelií jednoznačně vyplývá, že Ježíš rušil přikázání Tóry a tradice otců Izraele, naprosto veřejně, a (i tak) učil své žáky. 

Podle prý jeho vlastních slov, že kdo by zrušil byť jen jediné písmenko (přikázání) Zákona (Tóry), bude nazván nejmenším v království B-žím, ale kdo by je konal a učil, bude nazván velikým. A podle jeho prý vlastních slov a podle toho, co o něm napsali jeho učedníci a co pak učili a činili, nebyl dobrý žid a tedy ani Žid. Jednoznačně ne.

A dost bych se divil, když by nějaký křesťan chtěl tvrdit, že Ježíš byl dobrý žid (tedy judaista) a tedy i dobrý Žid, protože nelze od sebe v židovství nijak oddělit národnostní a náboženskou identitu vyvoleného národa Izraele. Takže pokud Žid není židem (judaista) není dobrým (tzv. pravým) Židem.

Takže rozhodně i ten Žid, který sice nedodržuje všechna přikázání, která by mohl, ale uznává je a neruší a neučí proti nim, je mnohem mnohem lepším Židem než kdy mohl být křesťanský Ježíš, tak jak o něm je psáno v křesťanských písmech.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 29. leden 2020 @ 16:58:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
takže Ježiš je pre tebe len špatný žid, ktorý rušil Tóru... tak to vyhodnotila aj židovská rada... pre mňa je môj Spasiteľ a záchranca od hriechu... tak ahoj


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 11:47:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivanp,

křesťanský Ježíš je pro mne dost špatná fúze starořecké legendy převzaté ze starověkého Egypta nebo Babylóna a judaismu. Tedy dost špatná fúze pohanské legendy s judaismem. Legenda, nic více.
Jsou to křesťanské legendy, které cosi tvrdí, jako například: "Proto ho Židé ještě více usilovali zabít, že nejen rušil sobotu, ale také Boha nazýval svým vlastním otcem, a činil se tak rovným Bohu."

Jsou to křesťanská písma, ve kterých se o tom píše. Vaše písma, písma křesťanů.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 12:58:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tie moje kresťanské písma sú pokračovaním židovských písem... všetko čo v nich je je podložené starým zákonom... pisatelia nového zákona často citovali a argumentovali starým zákonom... ale ak myslíš že ide o ,,dost špatná fúze starořecké legendy převzaté ze starověkého Egypta nebo Babylóna a judaismu. Tedy dost špatná fúze pohanské legendy s judaismem. Legenda, nic více.,,... tak ja ťa nebudem presviedčať, nech sa stane podľa tvojej viery


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 13:39:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, ivanp ...
a šlo o jedno dost hloupé vyjádření :)


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 13:10:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úplně to mám před očima - přijde Pán Ježíš a ty řekneš:"Ahoj legendo." ;-)  


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 13:37:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý, willy :))) 

A od toho jsou legendy. Jsou životem těm, kdo je žijí, pro ně, skrze ně a žijí v nich. ;)



]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Sobota, 01. únor 2020 @ 16:23:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdy je text v Koloským 2:16 (podobně to platí i pro Římanům 14:5) vykládán jen jednostranně v tom smyslu, že rav Šaul do Kolos píše pouze obřezaným křesťanům. Někteří soudí, že v této vybídce jde pouze o to, že není třeba zachovávat Mojžíšův zákon. Já pro takové zúžení nenacházím podporu. Rav Šaul ve svém listě do Kolos neříká, že by psal pouze obřezaným křesťanům (Kol 1:2). Píše všem ve sboru a vybízí všechny, obřezané i neobřezané, k vzájemnému respektu. To, oč rav Šaulovi, podle mého názoru, jde, je pokoj mezi křesťany ve sborech. Jedna z myšlenek dopisu je, že křesťané se nemají navzájem odsuzovat. Křesťané ze Židů proto nemají odsuzovat křesťany z národů za to, že nezachovávají předpisy Tóry ohledně pokrmů a svátků. Stejně tak však platí, že křesťané z národů nemají odsuzovat křesťany ze Židů za to, že tyto předpisy Tóry dodržují. V této věci se nemají nechat vést lidskými názory (Kol 2:8), ale Božím slovem, jehož součástí je i Tóra, po jejíž úzké cestě Jehóšua ha-Nocrí jako Žid kráčel (Mt 7:13.14; 1 Pt 2:21.22). Tóra neobřezaným věřícím nenařizuje plnění všech ustanovení, obřezaným však ano, a toto má být respektováno. Pokoj totiž těžko může být tam, kde jedni druhé nerespektují a navzájem se kvůli plnění biblických příkazů odsuzují.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Neděle, 02. únor 2020 @ 15:01:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas. 👍
Ale že ta fúze nedopadla :)
A proč vlastně Šaul chtěl po Šimonovi, aby sdílel s pohany z křesťanů jeden stůl a stoloval s nimi (při jejich jídle)? :) Pro Židy vždy platilo: budete mi národem svatým, budete rozlišovat mezi svatým a všedním. Je to gró židovství.
Mimochodem pro Tebe (či pro Vás) osobně, JirkoBrei  Šaul tj. שָׁאוּל  je odvozeno שָׁאַל stejně jako שְׁאוֹל  A Šaul, tak se jmenoval 1.král Jisraele a v Tehilim král David píše o שְׁאוֹל ve spojení se Šaulem ;)


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Neděle, 02. únor 2020 @ 19:14:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>A proč vlastně Šaul chtěl po Šimonovi, aby sdílel s pohany z křesťanů jeden stůl a stoloval s nimi (při jejich jídle)?<<  


Z čeho usuzuješ, že něco takového Šaul po Šimonovi chtěl? To, co  Šaul Šimonovi vytýkal, nebyla Šimonova neochota stolovat s věřícími z národů, nýbrž jeho pokrytectví popsané v Galatský 2:11-14, totiž to, že s nimi nějaký čas jedl a po příchodu Židů od Jákova s tím ze strachu přestal (Gal 2:12). A vytýkal mu i to, že ač sám nežije podle židovství, které nespočívalo pouze v Tóře, ale obsahovalo i tradici, kterou i křesťané ze Židů v té době respektovali (Galatským 2:12.14), přesto nutí lidi z národů, aby žili jako Židé (Galatským 2:14), což bylo navíc v rozporu s Tórou.  


A navíc, pokud Šimon porušoval nějaká konkrétní přikázání Tóry, což možná občas dělal, neboť „na zemi není spravedlivý člověk, který by konal dobro a nehřešil“ (Kóhelet 7:20 Český studijní překlad; viz též Ř 3:9-18), a přitom nutil věřící z národů dělat to, v čem sám selhával, pak si i v tomto směru zasloužil Šaulovu výtku za pokrytectví (Gal 2:13). Měl se nejdříve starat o trám ve svém oku a nikoli o údajnou třísku v oku věřících z národů (Mt 7:4.5).  


A propo, Tóra někde zakazuje stolování s lidmi z národů?


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 03. únor 2020 @ 15:00:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Alespoň zde normální úvaha, JirkoBrei.

Psal jsem to samé zde už mnohem dříve jako Tele. Naprosto souhlasím, že šlo o Šaulovo napomenutí Šimona, že rozhodně nežije podle učení Tóry a podle otcovských zvyků, přesto se pokrytecky přidal k těm, kteří chtěli, aby pohané, kteří uvěřili v Jednoho B-ha a v to, že jeho zaslíbeným mašiachem je Ježíš, aby žili jako Židé, respektive se stali Židy, vzali na sebe jho Tóry a dodržovali Smlouvu Jisraele s B-hem. Myslím, že jsi to napsal zcela správně.

Tóra opravdu nedovoluje stolování s lidmi z národů, JirkoBrei. Vyplývá to z nauky o svatém a všedním, čistém a nečistém, o očišťování a o znečištění - dotyku čistého a nečistého. Ale to se bavím o době, kdy stál Jeruzalémský chrám. Pravidla o pokrmech a jejich čistotě, respektive znečištění, zůstala po zboření Chrámu v platnosti, ale při znečištění osoby se dnes nelze plně očistit. Proto jsou dnes všichni lidé bez rozdílu považováni za nečisté, znečištěné - nejen nežidé, ale i Židé.
Mimochodem, jsou to právě micvot o "rodinné (manželské) čistotě  a o jídle", pro které i po zániku Chrámu, zůstávají Žídé židy - oddělený (svatý) národ svému HaŠem ;) 



]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Čtvrtek, 06. únor 2020 @ 19:57:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Ale že ta fúze nedopadla :)<<

 
Já nevěřím, že kdy dopadne. 2000 let testování ukázalo marnost takových pokusů. Co se týče abrahámovských náboženství, všechna tři mají ve své ideologii zakódovánu vzájemnou nekompatibilitu. Za křesťanství to prohlásil Jehóšua ha-Nocrí zcela pregnantně: „„Oheň jsem přišel uvrhnout na zemi; a jak chci, aby se již vznítil! Křtem mám být pokřtěn, a jak jsem svírán, dokud se nedokoná! Myslíte, že jsem přišel dát na zemi pokoj? Ne, pravím vám, ale rozdělení. Neboť od této chvíle bude v jednom domě pět lidí rozděleno: tři proti dvěma a dva proti třem; budou rozděleni otec proti synu a syn proti otci, matka proti dceři a dcera proti matce, tchyně proti své snaše a snacha proti tchyni. ““ (Lukáš 12:49-53 Český studijní překlad). Za židovskou tradici třeba již zmíněný Šimon: „I řekl jim:„Vy víte, jak nezákonné je pro židovského muže připojovat se k člověku z jiného národa nebo ho navštěvovat.“ (Skutky 10:28 Český studijní překlad). A za islám: „Bojujte proti těm, kdož nevěří v Alláha a v den poslední a nezakazují to, co zakázal Alláh a Jeho posel, a kteří neuctívají náboženství pravdy, z těch, kterým se dostalo Písma, dokud nedají poplatek přímo vlastní rukou, jsouce poníženi.“ (Korán 9:29)

 
 

>>Tóra opravdu nedovoluje stolování s lidmi z národů, JirkoBrei. Vyplývá to z nauky o svatém a všedním, čistém a nečistém, o očišťování a o znečištění - dotyku čistého a nečistého.<<

 Vzhledem k tomu, tedy, že Tóra neobsahuje žádný konkrétní zákaz stolování s neobřezanými, nelze obřezaného, který s neobřezaným stoluje vinit z nedodržování Tóry. Navíc, pokud by stolování s neobřezaným skutečně znečišťovalo, Jehóah by předtím v Tóře varoval tak, jak to udělal např. v případě malomocného, menstruující ženy, nebo muže s výtokem.

 
A propo, jak je to se stolováním s menstruující ženou, nebo s ženou po porodu? Stoluje s ní žid v době její menstruace či poporodní nečistoty? Kdo vaří, myje nádobí a uklízí v době manželčiny menstruace a poporodní nečistoty?  
  


>>Proto jsou dnes všichni lidé bez rozdílu považováni za nečisté, znečištěné - nejen nežidé, ale i Židé.<<   


Tato ideologie kolektivní viny a presumce viny je jedna z mnoha věci, které mi na židovství vadí.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 07. únor 2020 @ 11:34:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Vzhledem k tomu, tedy, že Tóra neobsahuje žádný konkrétní zákaz stolování s neobřezanými, nelze obřezaného, který s neobřezaným stoluje vinit z nedodržování Tóry. Navíc, pokud by stolování s neobřezaným skutečně znečišťovalo, Jehóah by předtím v Tóře varoval tak, jak to udělal např. v případě malomocného, menstruující ženy, nebo muže s výtokem.
>>

Nečistá je duše, jež se dotkne čehokoli nečistého, nečistoty člověka nebo nečistého dobytka či jakéhokoli hmyzu, a kdyby jedla z dobrovolné oběti, určené Hospodinu, taková duše je vyťata z jejich lidu.“

A kdyby na cokoliv, ať už je to dřevěná nádoba, oděv, kůže nebo pytel nebo nářadí, se kterým se pracuje, některé z nich spadly mrtvé, musí to projít vodou, do večera to bude nečisté, ale potom čisté.
33 [www.obohu.cz]Kdyby však některé z nich spadly do hliněné nádoby, všechno, co bylo uvnitř, je nečisté a nádobu rozbijte. 34 [www.obohu.cz]Znečistí i všechny potraviny k jídlu, na něž přišla voda, a znečistí i všechny nápoje v jakékoliv nádobě.  35 [www.obohu.cz]A nečisté bude všechno, na co padne z jejich zdechlin, i pec a plotna musí být rozbity, budou vám nečisté, protože jsou nečisté.  36 [www.obohu.cz]Pouze pramen, studna a shromaždiště vody zůstanou ryzí, jinak čeho se dotknou jejich zdechliny, bude nečisté. 37 [www.obohu.cz]Pokud však některá z jejich zdechlin spadne na zrní, které je určeno k setbě, zůstane ryzí. 38 [www.obohu.cz]Stane se však pro vás nečistým, kdyby na ně spadla některá z jejich zdechlin a na zrní přišla voda. 39 [www.obohu.cz]Pojde-li dobytek, který máte k jídlu, bude do večera nečistý každý, kdo se ho dotkne. 40 [www.obohu.cz]A kdo by z jeho zdechliny jedl, vypere si oděv a je nečistý do večera, a kdo by jeho zdechlinu nesl na sobě, vypere si oděv a je do večera nečistý.

Problémem je způsob života nežidů i v jejich stolování - stravě, JirkoBrei. 
A gró židovství je ve svatosti (oddělení) HaŠem. To jsem psal.

>>Tato ideologie kolektivní viny a presumce viny je jedna z mnoha věci, které mi na židovství vadí.<<

Vůbec nevím, o čem píšeš. Psal jsem o jednotlivcích a o považování, tedy přístupu ke všem jednotlivcům. Dnes je prakticky nemožné, aby kdokoliv byl kulticky čistý a neznečistil se byť nevědomky. Přesto platí, aby se Žid tomu vyhýbal a posvěcoval se (odděloval se nečistého) HaŠem. Nečisté je, co HaŠem za nečisté pro Židy prohlásil.


]


Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 07. únor 2020 @ 13:11:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>A propo, jak je to se stolováním s menstruující ženou, nebo s ženou po porodu? Stoluje s ní žid v době její menstruace či poporodní nečistoty? Kdo vaří, myje nádobí a uklízí v době manželčiny menstruace a poporodní nečistoty?  <<

Ano může s ní stolovat, ale je vhodná nějaká přepážka - oddělení, které nebylo běžným. Může vařit, mýt nádobí, uklízet, ale lépe v té době, kdy je muž v oddělení - nepřítomen. Jedná se o nečistotu pro muže, manžela, v té době prostě nečistá pro sexuální styk s mužem. A ona i manžel se proto oddělují i ve věcech a činnostech, které by v nich vypůsobily onu intimitu, touhu v době její nečistoty a očišťování se pro muže (styk s mužem)... Asi tak zjednodušeně.

Jde o dost jinou věc, než je svátost (oddělení se) od nečistoty v (při) pokrmech.

V těchto věcech existují u nežidů dost popletené úvahy.


]


Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy