Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 168, komentářů celkem: 429694, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 549 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Frantisek100
oko
martino
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116578202
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ?
Vloženo Neděle, 30. leden 2022 @ 11:33:28 CET Vložil: Tomas

Katolicismus poslal oko


Zᴇᴍᴇ̌ ᴀᴛᴇɪsᴛᴜ̊, ᴠᴇ̌ʀ̌ɪ́ᴄɪ́ᴄʜ ᴄ̌ɪ sɴᴀᴅ ʟɪᴅᴏᴠᴇ́ʜᴏ ᴋᴀᴛᴏʟɪᴄɪsᴍᴜ?

(Jelikož nedávno zde právě proběhla diskuse i na toto téma, vkládám pohled odborníka.)





V minulém čísle KT 4 se z titulku dozvídáme, že ke katolické církvi se v ČR přihlásilo 741 000 obyvatel.

Máme-li seriózně reagovat na údaje, které mohou být divokou kachnou či fake news, musíme se vždy opřít o věrohodné dokumenty.
Cituji tedy z dokumentu „Sčítání 2021 - náboženská víra“. V tomto sběrném dokumentu, v uvedené svodce, se dočítám: „Z církví a náboženských společností byla nejvíce zastoupena církev římskokatolická, představovala desetinu všech odpovědí.“
Ze společných porad se zástupci Českého statistického úřadu, ČBK a ERC vyplynulo, že na otázky týkající se náboženské víry a národnosti značná část respondentů dobrovolně neodpovídá: před deseti lety 44,7 %; v roce 2021 to bylo 30,1 %.
Původně vypracovaný návrh zákona neobsahoval zmíněné nepovinné otázky – byl však o ně parlamentem krátce před sčítáním lidu znovu doplněn. Kladu si otázku „proč?!“

Žijeme v zemi, o které více než tři desítky let šíříme „vědecky doloženou skutečnost“, že se jedná o nejateističtější zemi světa. Zadívám-li se však na kolonku příslušnosti k církvím a náboženským společnostem, dočítám se, že za ateisty se prohlásilo 555 obyvatel České republiky


Kᴏʟɪᴋ ᴊᴇ ᴠʟᴀsᴛɴᴇ̌ ᴋᴀᴛᴏʟɪ́ᴋᴜ̊?
I Českou biskupskou konferencí bylo připomenuto, že je třeba příslušnost k církvi označovat jejím názvem: církev římskokatolická. V příslušné kolonce je uvedeno číslo 741 019.
Následuje však další řádek, který sečetl výpověď - katolická víra (katolík). Můj lidový selský rozum mi říká, že tak se označuje člen římskokatolické církve.
Omlouvám se, ale znamená to snad, že sociologové, politologové a religionisté nepovažují vyznavače katolické víry a katolíky za členy římskokatolické církve? Těchto lidí je přitom 235 834.
Jestliže tedy sečtu tato dvě čísla,
docházím k závěru, že svou příslušnost ke katolické církvi dobrovolně proklamovalo 976 853 občanů České republiky oproti 1 082 463 občanů v roce 2011.
Sečtu-li pak tato čísla v pražské arcidiecézi, tak musím konstatovat, že občanů vyznávajících katolickou víru výrazně přibylo!


Čᴛʏʀ̌ɪ sᴋᴜᴘɪɴʏ ᴘᴏᴋʀ̌ᴛᴇ̌ɴʏ́ᴄʜ
Kde je tedy pravda? Jakou jsme zemí?
Lidová církev byla zničena komunistickou genocidou na konci padesátých let především násilnou kolektivizací venkova, vězněním a perzekucí věřících. Jistý odlesk lidové církve se snad mohl projevit v roce 1968, ale neprojevil se po roce 1989, kdy se církev zdecimovaná čtyřicetiletou perzekucí dávala dohromady.

Počty členů jednotlivých křesťanských církví jsou, tak jako v římskokatolické církvi, dány počtem pokřtěných.
Podle statistiky ČBK jsou v ČR pokřtěny čtyři miliony občanů.

Z nich první čtvrtinu tvoří ti, kteří jsou jakýmsi živým jádrem církve - o tom také svědčí výpověď v dobrovolném censu.
Druhou čtvrtinu představují ti, kteří se příležitostně účastní slavnostních bohoslužeb, především o Vánocích, Velikonocích či při příležitosti významných životních událostí.
Třetí čtvrtinu tvoří lidé, kteří se setkávají s církví několikrát za život: především při svátostech křtu, manželství, ale požadují též církevní pohřeb. Nelze říci, že by jim nezáleželo na životě církve, často se stávají i velkými sponzory a podporovateli církevních aktivit.
Poslední čtvrtina je pak zastoupena lidmi, kteří byli sice pokřtění (často pravděpodobně tajně, z iniciativy prarodičů), nedostalo se jim však jakékoli náboženské formace a mnohdy o svém křtu ani nevědí.

První tři čtvrtiny se také projevují v číslech návštěv bohoslužeb a kostelů při velkých svátcích a velkých církevních událostech. Uvedená čísla, jak doufám, budou zveřejněna po Plenárním zasedání České biskupské konference v lednu tohoto roku.

Nᴇᴊᴇɴ ᴇᴍᴏᴄᴇ, ᴀʟᴇ ɪ ʀᴏᴢᴜᴍ
Teprve po takovéto analýze mohu seriózně odpovědět sdělovacím prostředkům na otázku, co bylo příčinou úbytku deklarovaných katolíků v rámci jejich dobrovolných odpovědí.
Pokud jsem tedy zavinil určité snížení, které vyplývá ze statistiky, pak mě to mrzí a omlouvám se těm, ve kterých jsem vyvolal negativní reakci. Víc k tomu nemám co říci.
Pražskému radnímu pro bytové otázky nevyčítám neznalost církevních termínů a následnou neschopnost zařadit katolíky a vyznavače katolické víry do katolické církve.
Jakou věrohodnost však při takovéto práci se statistickými údaji mohou mít media, které chtějí být považována za seriózní? Jestliže s takovouto metodikou uvažují o církvi, její přítomnosti a budoucnosti ve společnosti a přidávají k tomu různá doporučení, pak opravdu nevím - odpověď ponechám na úvaze čtenářů. Rovněž tak ponechávám na jejich zvážení, zda takovýto výsledek statistického šetření je možné považovat za relevantní a má být uváděn ve statistické ročence, jež má usilovat o maximální relevantnost a věrohodnost.
Tato slova nejsou žádným napadáním či odsuzováním ČSÚ, který přistoupil k celé problematice velmi seriózně a také velmi seriózně uvedl součty odpovědí. Chci jen říci, že před sebou máme – v otázkách týkajících se víry občanů - spíše určitou formu ankety, jež pro skutečné odborníky může představovat jistou orientaci, jen když budou porovnávat zmíněná sběrná data z obou uvedených zdrojů.

Jistě, chápu, v současné době je člověk humanitními obory definován jako emocionální bytost a emoce jsou považovány za největší hnací sílu našeho života. To sice platí, ale nejsou-li pod kontrolou rozumu a vůle, pak nikdo nezamezí tomu, aby se znovu nevynořil Hitler, Mussolini, Lenin či Stalin.
Pro skutečný rozkvět demokracie potřebujeme nejen emoce, ale i racionalitu a pevnou vůli. Mohu ještě dodat odvahu, trpělivost, toleranci a úctu k druhému a druhým.

(Dᴏᴍɪɴɪᴋ ᴋᴀʀᴅɪɴᴀ́ʟ Dᴜᴋᴀ, ᴀʀᴄɪʙɪsᴋᴜᴘ ᴘʀᴀᴢ̌sᴋʏ́)

"Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? " | Přihlásit/Vytvořit účet | 38 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Neděle, 30. leden 2022 @ 14:02:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde je tedy pravda? Jakou jsme zemí?
Lidová církev byla zničena komunistickou genocidou na konci padesátých let především násilnou kolektivizací venkova, vězněním a perzekucí věřících. Jistý odlesk lidové církve se snad mohl projevit v roce 1968, ale neprojevil se po roce 1989, kdy se církev zdecimovaná čtyřicetiletou perzekucí dávala dohromady. (Dᴏᴍɪɴɪᴋ ᴋᴀʀᴅɪɴᴀ́ʟ Dᴜᴋᴀ, ᴀʀᴄɪʙɪsᴋᴜᴘ ᴘʀᴀᴢ̌sᴋʏ́

Žijete ve své katolické bublině. Po roce 89, zejména v první polovině 90. let byl neuvěřitelný boom zejména letničních církví. Tady jezdili do Československa, později ČR ti nejznámější světoví kazatelé jako Derek Prince nebo Reinhard Bonnke. Zakládaly se tu letniční církve po vzoru amerických "uzdravovatelů" Kenetha Hagina, Benny Hinna. Jen v mém okolí prošla takovými církvemi snad polovina lidí, co znám. Čili tady v 90. letech, zejména v první polovině té dekády bylo obrovské vzedmutí zájmu o náboženství. Taky esoteriku. Pamatuji si na různé léčitele, co léčili přes dávání ruce na kameru a lidi dávali ruce na monitor. Tady velká část národa si myslela, že komunisti něco zakazovali, co je dobré a co funguje. Takže to zkoušeli horem dolem. Ale během těch let lidi přišli na to, že všechno, co sem ze západu přišlo, byl podvod. A že pobožní ze západu jsou ještě více prolhaní než komunisti z Ruska... :-) 

To jsou paradoxy no...  I strejda Jakeš byl méně ulhaný než Benny Hinn...





Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Neděle, 30. leden 2022 @ 17:33:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo jsem? zeryk :))
Pokřtěný katolickým knězem s biblickým jménem žida , a "překřtěný" dobrovolně evangelickou denominací ( která se za denominaci,natož náboženskou samozřejmě nepokládá).
Otázkou čí bych po smrti byl ( katolikem ( křesťanem), evangelíkem ( kristovcem), se zabývat nebudu :)
Jde mi o to sčítání. Přesto , že jsem křtěn, stal se ze mne neznaboh- ateista.
Tehda jsem kolonku přeskočil. Dnes by bylo o jednoho ateistu více!



Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 31. leden 2022 @ 06:43:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky za článek, Stando. Hodně zajímavý. 

  Autor ale asi nebude matematik, viď? ;-)

  Dobrá úvaha je v tom, že statistiky ČSÚ jsou v této věci nevypovídající. Postihují velmi přesně jen část reality a zásadní problém je v tom, že se neví, jaká část. 


Podle statistiky ČBK jsou v ČR pokřtěny čtyři miliony občanů.

  Jsou někde k dispozici tyhle statistiky? 

  Myslel jsem, že je to +/- 3 miliony lidí. Je někde k dispozici konkrétní číslo? 

  V těch 4 milionech, to jsou jen ŘK, nebo i ostatní? Pokud by tam byli evangelíci, husiti a pod, tak by to asi 4 miliony lidí dalo.

  Jinde ŘKC udává, že je to 43% obyvatel - to je 4.7 milionu lidí.



Z nich první čtvrtinu tvoří ti, kteří jsou jakýmsi živým jádrem církve - o tom také svědčí výpověď v dobrovolném censu.

  To bude hodně o té matematice. Asi je ta "první čtvrtina" myšlena symbolicky, ne reálně? 

  Čtvrtina ze čtyř milionů se svátostí křtu, to je milion. Milion z asi 10 mil. obyvatel ČR je 10%. 10% lidí v ČR určitě netvoří živé jádro církve, natož ŘK. To by totiž znamenalo, že v 10 000 městě bude v neděli kostele v neděli 1 000 lidí. V Praze přes sto tisíc. A to není. Nebo leda tak ve snu ;-)

  Jinde Martino uvádí, že to je 8% z katolíků - i to je tak reálné, nějakých do 400 tis lidí. 

  A to jsou lidi, kteří chodí na bohoslužby. Ne lidé, kteří chodí ke svátostem. Těch bude ještě o něco méně.

  
Poslední čtvrtina je pak zastoupena lidmi, kteří byli sice pokřtění (často pravděpodobně tajně, z iniciativy prarodičů), nedostalo se jim však jakékoli náboženské formace a mnohdy o svém křtu ani nevědí.

  To by si měl od pana kardinála přečíst Martino. ;-) Psal tu cosi v tom smyslu, že toto rozhodně není možné...


  Škoda opět, že není k dispozici nějaká rozumná kvantifikace, přesnější určení těch čísel. Autor sice píše o rozumu, ale spíše jsou z článku cítit emoce, než ten rozum a fakta. ;-) A kromě té první "čtvrtiny" by se ty další "čtvrtiny" asi těžko přesněji kvantifikovaly.


Jakou věrohodnost však při takovéto práci se statistickými údaji mohou mít media, které chtějí být považována za seriózní? Jestliže s takovouto metodikou uvažují o církvi, její přítomnosti a budoucnosti ve společnosti a přidávají k tomu různá doporučení, pak opravdu nevím - odpověď ponechám na úvaze čtenářů. 

  Trefná poznámka. 

  Česká média jsou z velké části extrémně podfinancovaná a tlak EU v poslední době je jednoznačný - aby se situace ještě výrazně zhoršila. A pokud nejsou, jsou často ideologicky zaměřená, slouží aktuálnímu náboženství (či světonázoru). 

  Výsledky výstupů médií pak odpovídají jejich stavu.

  Toník



Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 31. leden 2022 @ 07:59:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."
Podle statistiky ČBK jsou v ČR pokřtěny čtyři miliony občanů.

  Jsou někde k dispozici tyhle statistiky?
"...


Jistěže.
Má je k dispozici Česká biskupská kancelář. A jsou to přesné údaje do posledního člověka. Tyto počty jsou doložitelné z farních matrik, kde se každý křest bez výjimky zapisuje a každým rokem se počty křtů biskupem sumarizují.
Duka tedy nevaří z vody, jako někdo!

Naše obec má cca. 2000 občanů.
Z toho při každoročním sčítání chodí do kostela na mši cca. 500 lidí.




]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 31. leden 2022 @ 16:21:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jistěže.
Má je k dispozici Česká biskupská kancelář.

  Blbě jsem se zeptal, tak jsem dostal logicky blbou odpověď. 

  Myslel jsem samozřejmě zda ta čísla jsou reálně veřejně někde k dispozici. Zda se dají ověřit. A ne tak, že si člověk dojde na arcibiskupství. 

  Ale to nebyla otázka jen na tebe, Stando, byla obecná otázka.


A jsou to přesné údaje do posledního člověka. Tyto počty jsou doložitelné z farních matrik, kde se každý křest bez výjimky zapisuje a každým rokem se počty křtů biskupem sumarizují.

 Pokud je autor článku měl, proč je místo tolika slov jednoduše neuvedl? Proč místo faktických čísel v článku tolik pocitů a rozplizlých údajů, které zjevně nesouhlasí s realitou, když má autor článku k dispozici tak přesná čísla? 

  Stačilo napsat něco jako: 'V ŘKC byla svátost křtu udělena 4 256 328 lidí'.


Duka tedy nevaří z vody, jako někdo!

  To jako že s těmi čtyřmi čtvrtinami nevaří z vody? Hahaha. 

  Minimálně k té první "čtvrtině" jsou k dispozici jasná čísla - pravidelný počet lidí na nedělních bohoslužbách ŘKC. 

  K tomu zbytku, k ke druhé až čtvrté "čtvrtině" leda tak vaří z vody a fakta neuvedl. 


Naše obec má cca. 2000 občanů.
Z toho při každoročním sčítání chodí do kostela na mši cca. 500 lidí.

  Díky za něco k tématu.

  Tedy ta první a druhá "čtvrtina" je u vás ve skutečnosti celkem 25% lidí. 75% lidí bude tak třetí a čtvrtá čtvrtina. (Je u vás někdo, komu nebyla udělena svátost křtu v ŘKC? Pokud ano, tak odhaduju, že to budou výjimky.)

  Toník








]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 01. únor 2022 @ 08:28:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, nediv se, když na tvé připomínky někdy reaguji prohlášením, že máš trochu "mimoběžné myšlení".

Ve skutečnosti - je - li v ŘKC třeba "4 256 328 žijících lidí'", o kterých existuje ve farní matrice záznam, že tam byli pokřtěni, tak reálně existuje  právě "4 256 328 lidí'", které statisticky považujeme za katolíky.
Nepokřtění lidé v ŘKC nejsou pochopitelně žádní - mohou zde však být katechumeni, kteří se na křest připravují. Ve křtu se pak teprve i oni stanou údy společenství katolické církve a budou teprve pak zahrnuti do statistik katolíků.


Je to úplně stejné, jako v případě třeba uzavřených manželství - ani zde statistika nerozlišuje kvalitu konkrétního manželského života,
nerozlišuje, kteří z nich žijí harmonicky jako manželé a kteří jsou už třeba od sebe a žijí samostatně. Pokud se nerozvedli - jsou před zákonem stále manželé.

Pokud jsi ty byl v katolické církvi pokřtěn a oficiálně bys z katolické církve nevystoupil - figuroval bys ve statistikách také pořád jako katolík (nejspíš právě v té čtvrté skupině).



..."Je u vás někdo, komu nebyla udělena svátost křtu v ŘKC?"...

Pokud se ptáš celkově na naši obec, tak nepokřtěných lidí, kteří se nijak nespojují s katolickou církví, je u nás už docela hodně. Možná už tak čtvrtina není ze "starousedlíků" , ale relativně z nově přistěhovaných. V přesných číslech ti to ale neřeknu, protože toto nevím. Je těžko tyto lidi odlišit od té "čtvrté skupiny" pokřtěných, však nepraktikujících. Nevím o nich ani, zda byli v mládí třeba pokřtěni, či nikoli.
Mimo to s námi žije i několik rodin pokřtěných evangelíků a také adventisté.

Když jsme opravovali náš farní kostel, tak jsme v obci za tím účelem konali sbírku dům od domu - a byl jsem překvapen, že i lidé, které jsem z kostela vůbec neznal, věnovali na opravu kolikrát hodně vysoké částky. Oni se také jaksi vnitřně považují za součást farnosti (i když nepraktikují), považují náš kostel také za svůj. Není mi jasné, z jakých vnitřních pohnutek - snad to berou jen jako kulturní dědictví či co, snad se vnitřně identifikují jako křesťané. Člověk není vůbec jednoduchá bytost.



]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. únor 2022 @ 16:25:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, vůbec se nedivím. Určitě mám v mnohém mimoběžné myšlení tobě. A v mnohém opačné, než ty. Však jsme tu mnoho věcí probírali.

  Dík za odpovědi k tématu.
 
Ve skutečnosti - je - li v ŘKC třeba "4 256 328 žijících lidí'", o kterých existuje ve farní matrice záznam, že tam byli pokřtěni, tak reálně existuje  právě "4 256 328 lidí'", které statisticky považujeme za katolíky.

  A existuje tedy pro vás něco takového, jako "bývalý římský katolík"? Existuje něco, co by z  římského katolíka udělalo bývalého římského katolíka?

  Nebo to máte pořád stejně jednou římský katolík = navždy římský katolík?

  Toník


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 01. únor 2022 @ 17:54:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Existuje něco, co by z  římského katolíka udělalo bývalého římského katolíka?"...


Vždyť jsem to vysvětlil.
Existuje proces vystoupení z katolické církve. Na vlastní žádost.

Netýká se to ale nijak  faktu křtu - protože milost křtu je udělena Bohem jako dar člověku pro zásluhy Krista. Křest je nezvratný - žádný člověk ho nemůže zneplatnit.


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. únor 2022 @ 15:41:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky za odpovědi, Stando. Snad rozumím. 

  Pokud tedy někdo prošel procesem "vystoupení z ŘKC" tak už pro tebe není římský katolík a nepatří k tobě. 

  Pokud je nějaký římský katolík momentálně třeba ateista, komunista, budhista, pedofil nebo doktor, co dělá potraty, tak to je pro tebe pořád římský katolík a patří k tobě.

  Je to tak nějak?

  Toník

  


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. únor 2022 @ 09:30:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Není už počítán do statistik počtů římských katolíků - ale před Bohem zůstává svým stavem katolíkem stále ... Schází mu ovšem živý vztah k Bohu a k církevnímu společenství.


..."Pokud je nějaký římský katolík momentálně třeba ateista, komunista, budhista, pedofil nebo doktor, co dělá potraty ..."...

Svým vztahem k životu a způsobem života nepatří ke mě - koná totiž skutky, které jsou mi protivné, se kterými nemám nic společného.






]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. únor 2022 @ 07:58:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


Není už počítán do statistik počtů římských katolíků - ale před Bohem zůstává svým stavem katolíkem stále ...

  Na statistiky jsem se neptal, ale díky za upřesnění.

  A před tebou, Stando? Z tvého pohledu? Z pohledu ŘKC? Je dál římským katolíkem, nebo ne?

  My když jsme byli v ŘKC, tak nás učili, že římským katolíkem nejde přestat být. Člověk může být třeba exkomunikovaný, nebo vyškrtnutý z matriky, ale to neznamená, že už není ŘK a že by si na něj papež nedělal nárok. 

  Tak mne zajímá, jak to máte teď, jestli už se to změnilo a v ŘKC existuje něco jako "bývalý katolík".


Schází mu ovšem živý vztah k Bohu a k církevnímu společenství.

  To je zbytečná generalizace. Může to tak být a často to tak bývá, ale nemusí. 


Svým vztahem k životu a způsobem života nepatří ke mě - koná totiž skutky, které jsou mi protivné, se kterými nemám nic společného.

  A svým stavem k tobě patří? 

  Jste ve stejném stavu?

  Toník


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. únor 2022 @ 09:06:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže oficiálně vystoupíš z ŘKC (nebo jsi exkomunikovaný), jsi už mimo - nepatříš už do společenství této církve.

Co je na tom nepochopitelného?

Ovšem skutečnost křtu - tento dar od Boha - ti nikdo z lidí vzít ani tak nemůže. Můžeš tedy přestat být římským katolíkem svým životem (svými vztahy a skutky) - nemůžeš ale už nikdy přestat být Bohem přijatým dítětem ve křtu. Jde jen o to, zda svým dalším životem s Bohem jako jeho dítě spolupracuješ, nebo ho zarmucuješ....



..."Jste ve stejném stavu?"...

Jestliže jsme oba pokřtění, oba jsme děti Boží. Můžeme se lišit jenom v tom, že svým jednáním jeden či druhý Boha více potěšuje či zarmucuje.


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. únor 2022 @ 06:47:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tvoje uhýbání od tématu a otázky je celkem pochopitelné. Máš snad s tématem problém?

  Tady píšeš:

Jestliže oficiálně vystoupíš z ŘKC (nebo jsi exkomunikovaný), jsi už mimo - nepatříš už do společenství této církve.

  A kousek vedle píšeš:

Stejně logicky, jako když jsou lidé jednou pokřtěni v katolické církvi, tak jsou také počítáni za katolíky, i když způsobem života zrovna žijí všelijak.  

  Jak to tedy je? 

  My, když jsme byli v ŘKC, tak jsme to měli nastavené tak, že komu byla jednou udělena svátost křtu, ten byl navždy katolík. Nešlo "přestat být katolíkem", jak to píšeš ty ve druhé větě. 

  Zajímá mne, da to máte uvnitř ŘKC také tak dodnes.

  To, že zvenku je takové pojetí naprostý nesmysl, to neřeším. Zajímá mne, jak to máte uvnitř ŘKC.

  Toník


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 10. únor 2022 @ 09:06:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale my to máme přesně, jak jsem ti popsal - a co ty jsi naprosto nelogicky a zmateně nazval jakýmsi "uhýbáním".

Když jsi byl pokřtěn v katolické církvi, jsi statisticky počítán do katolické církve a nikdo nezkoumá, jak ve skutečnosti žiješ.

Pokud ovšem oficiálně z katolické církve vystoupíš, jsi tím vyškrtnut ze statistik katolíků.

Dá se z toho ještě vůbec něco nepochopit?



Čímsi úplně jiným je postavení takového člověka (který vystoupil z katolické církve) v Božích očích. Podle katolické věrouky křtem jsme se stali Bohem přijatými dětmi a už nic toto postavení Božího dítěte, narozeného znovu z vody a z Ducha svatého,  nemůže nikdy změnit. Žádný skutek člověka nezruší účinek křtu!

Tímto svým skutkem bezbožnosti vůči katolické církvi ovšem spácháš hřích zrady vůči Bohu a tím ztrácíš jako křesťan také život ve stavu milosti posvěcující a milosti pomáhající - tedy ztrácíš stav člověka, žijícího bez těžkého hříchu.




]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. únor 2022 @ 19:58:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, zkusím to jednodušeji.

  Případ 1. Římský katolík, kterému byla jako miminku udělena svátost křtu. Stal se budhistou, jezdí do Tibetu, medituje ve Španělsku, dělá budhistický statek v Čechách, jí jen čočku. Ale pořád je zapsaný v ŘKC matrice.

  Je to pro tebe katolík, nebo to pro tebe už není katolík a je bývalý katolík?

  Učí vás v ŘKC, že toto je stále římský katolík?

  Případ 2. Římský katolík, kterému byla jako miminku udělena svátost křtu. Viděl, co dělají faráři s malými chlapci a co dělají biskupové, když se na to přijde. Naštval se a nechal se vypsat z ŘKC. V ŘKC matrice je tak u jeho svátosti křtu nějaká poznámka. Pořád je ale věřící, tak nějak pořád věří na boha.

  Je to pro tebe katolík, nebo to pro tebe už není katolík a je bývalý katolík?

  Učí vás v ŘKC, že toto je stále římský katolík?

  Snad ty otázky nejsou tak složité.

  Neptám se na tvoje výmysly o Bohu a co je v Božích očích. Neptám se ani na tvé psaní ve druhé osobě. 

  Budu rád, když odpovíš na otázky, které jsem ti položil a ne na úplně jiné otázky, které jsem ti nepoložil.

  Toník


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 11. únor 2022 @ 08:11:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
případ jedna:
Odpadem od víry se sám člověk automaticky vyloučí ze společenství katolické církve. Pokud sám není důsledný a nevystoupí z ŘKC oficiálně, může se stát, že statisticky je stále veden jako římskokatolík. To se pak projeví jako statistická chyba.
Je to pro mě bývalý katolík.


Případ dva:
Vypsáním z ŘKC člověk deklaruje svůj rozchod s římskokatolickou církví.
Je to pro mě bývalý katolík.

Toto jsou mé osobní názory, mé postoje. V ŘKC nás takové pitomosti neučí a ani se tím nezabýváme - zabýváme se aktuálnějšími a užitečnějšími věcmi z praktického života.


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 15. únor 2022 @ 08:35:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Odpadem od víry se sám člověk automaticky vyloučí ze společenství katolické církve. Pokud sám není důsledný a nevystoupí z ŘKC oficiálně, může se stát, že statisticky je stále veden jako římskokatolík. To se pak projeví jako statistická chyba.
Je to pro mě bývalý katolík.

  Díky, Stando za odpovědi.

  Pak mám poslední otázku: Kolik je tedy pro tebe tak na světě římských katolíků?

  Toník


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 01. únor 2022 @ 19:06:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče, čísla která jsem zde uvedl presentoval kardinál Duka s tím, že se jedná o čísla ze strany ŘKC kdy se uvádí, že na základě sčítání po nedělních mší svatých každý přítomný vyplní a odevzdá sčítací lístek. Podle tohoto interního sčítání je v ŘKC 8% praktikujících věřících. Mám pocit, že čísla o kterých píše oko jsou výsledky státního sčítání jehož závěry projednávala i ČBK. 


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. únor 2022 @ 15:44:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Rozumím, Martino. Našel jsem si pak i ta čísla. 

  To číslo 8% praktikujících věřících je nejspíše reálných, odpovídá běžné praxi, statistikám, zkušenosti ze života.


  Přečetl jste si v článku tuto pasáž?

Poslední čtvrtina je pak zastoupena lidmi, kteří byli sice pokřtění (často pravděpodobně tajně, z iniciativy prarodičů), nedostalo se jim však jakékoli náboženské formace a mnohdy o svém křtu ani nevědí.

  Abyste byl trochu informován o tom, jak asi tak vypadá jedna "čtvrtina" ŘKC? Tedy že i toto je realita ŘKC, asi tedy ne čtvrtina, bude to méně, ale i tak je to realita.

  Hezký den
  Cizinec


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. únor 2022 @ 09:25:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

..."Tedy že i toto je realita ŘKC"...


Podobně jako je u nás realitou,
že ve statistikách svobodných nesezdaných jsou zahrnuti také všichni ti, kteří ve skutečnosti spolu jako páry muž a žena už léta takto žijí "na hromádce" jako manželé.


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. únor 2022 @ 07:59:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Logicky, když jsou nesezdaní.

  Toník


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. únor 2022 @ 12:26:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stejně logicky, jako když jsou lidé jednou pokřtěni v katolické církvi, tak jsou také počítáni za katolíky, i když způsobem života zrovna žijí všelijak.


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. únor 2022 @ 06:42:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Stejně logicky, jako když jsou lidé jednou pokřtěni v katolické církvi, tak jsou také počítáni za katolíky, i když způsobem života zrovna žijí všelijak.

  Určitě, Stando. To je přeci katolíků věc jak to berou. Jen je divné, že nedokážeš odpovědět na jednoduchou otázku k tématu, kde se o tomto bavíme, a kličkuješ, uhýbáš


  A tady u toho tématu zase uhneš někam úplně jinam.




  Zpět tedy od tvého úhybného manévru k tématu článku a diskuze.

  Probírali jsme tu u tvého zmatení mysli svátost křtu a jeden diskutující napsal:

U nás když jeden farář nepokřtí, tak se babička sebere a nechá pokřtít jinde, jinde farář přivře oko

  Martino na to napsal [granosalis.cz]:

To je něco se se nemůže stát. Žádná babička nemůže nechat pokřtít dítě snad jen za podmínky, že oba rodiče např. při autonehodě zemřeli. O křest dítěte mohou žádat Církev jen rodiče. Pokud to nevíš, pak následně rodiče a kmotr dítěte tento akt přijetí křtu stvrdí svým podpisem do matriční knihy.

  V článku, který jsi se ty postnul a který má jako autora vrchního představitele ŘKC, se píše toto:

Poslední čtvrtina (ŘKC) je pak zastoupena lidmi, kteří byli sice pokřtění (často pravděpodobně tajně, z iniciativy prarodičů), nedostalo se jim však jakékoli náboženské formace a mnohdy o svém křtu ani nevědí.

  Duka tedy jako 1/4 stavu ŘKC uvádí to, o čem Martino psal, že se údajně "nemůže stát". Martino je tedy zjevně mimo běžnou realitu, která je v ŘKC.

  Zajímalo mne, zda se Martino s faktickou realitou ŘKC uvedenou v článku seznámil, nic více.

  Toník





]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 10. únor 2022 @ 08:53:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem ti na tu tvoji jednoduchou otázku odpověděl věcně a správně. Že ty jsi tu moji odpověď nepochopil (ale označil ji jakýmsi "kličkováním") - za to já ovšem už opravdu nemohu.



Podobně je to s tebou zmíněnou "iniciativou prarodičů". Což ve skutečnosti vůbec není v rozporu s tvrzením Martina.

Pro člověka, který nebyl nikdy políbený katolicismem, toto může znít třeba i divně, ale ty jsi z katolické církve vyšel - jak to, že neznáš skutečné poměry?

Přitom je toto úplně nejčastější případ postupného odpadu od katolické víry!
Prarodiče jsou ještě praktikujícími katolíky, rodiče (kdysi pokřtění - pod vlivem blahobytu a okolního ateistického tlaku médií) jsou už svým způsobem života vtaženi do nevěreckého světa. Dají však na domluvy prarodičů (iniciativa prarodičů) a "pro jistotu" nechají své děti také pokřtít. Ale protože sami víru nežijí, nemohou ji už předat ani svým dětem. Nikdo nedá, co sám nemá!
Co jsi sám ztratil, to už dětem nepředáš.

Kněží řeší tyto případy následovně; Když rodiče z kostela vůbec nezná, nabídne jim přípravu na křest. Musí docházet na pravidelnou formaci - být znovu vyučeni v katolické víře a musí si plnit povinnost účasti na nedělní mši svaté. Křest dítěte se odloží do doby, až jsou rodiče připraveni mu předat výchovou alespoň základy katolického učení.

Někdy to vyjde, rodiče se "probudí" a žijí i se svými dětmi dál jako křesťané.


Jindy se znovu vrátí do víru tohoto světa - a probudí je znovu třeba až ta skutečnost, když zjistí, že jeden z nich smrtelně onemocněl. Až pak se najednou změní žebříček hodnot.  To se pak volá znovu Bůh na pomoc!




]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. únor 2022 @ 19:47:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Já jsem ti na tu tvoji jednoduchou otázku odpověděl věcně a správně.

  Tvoji "odpověď" jsem pochopil. Na mojí otázku jsi zatím neodpověděl. Asi jsi odpovídal na nějaké tvé otázky.


  A je divné, že neznáš skutečné poměry ani praxi v ŘKC, Stando. A to ani když ti je napíše pan kardinál:

  Co myslíš, Stando, že znamená to "často pravděpodobně tajně"? 

  Před kým je to udělení svátosti křtu často tajeno

  Napovím ti, že krajský úřad, policie, vláda, ŘKC, pan farář a babička to nejsou. Pro ně ta svátost křtu tajná není. Ale pro někoho důležitého ano, protože je před ním ta svátost křtu tajena.




Prarodiče jsou ještě praktikujícími katolíky, rodiče (kdysi pokřtění - pod vlivem blahobytu a okolního ateistického tlaku médií) jsou už svým způsobem života vtaženi do nevěreckého světa. Dají však na domluvy prarodičů (iniciativa prarodičů) a "pro jistotu" nechají své děti také pokřtít. Ale protože sami víru nežijí, nemohou ji už předat ani svým dětem. Nikdo nedá, co sám nemá!


  To je sice opět zase k jinému tématu, jak je tvůj "dar", ale i taková praxe opravdu je. Třeba na Slovensku je jeden bohatý sponzor, který se snaží, aby co nejvíc miminkům a dětem byla udělena svátost křtu. A tak tlačí na rodiče, prarodiče. Je ochoten zaplatit všechny výdaje za křtiny. 

  A tak jsou třeba rodiče budhisti, kteří pro klid v rodině po letité manipulaci nechají dítěti udělit svátost křtu a zaplatí to ten bohatý sponzor. Takže dítě budhistů je pak římský katolík.


Kněží řeší tyto případy následovně; Když rodiče z kostela vůbec nezná, nabídne jim přípravu na křest. Musí docházet na pravidelnou formaci - být znovu vyučeni v katolické víře a musí si plnit povinnost účasti na nedělní mši svaté. Křest dítěte se odloží do doby, až jsou rodiče připraveni mu předat výchovou alespoň základy katolického učení.

  Jak často to Stando kněží řeší takto a jak často jsou jednoduše rádi, že někdo chce miminku udělit svátost křtu a tu svátost jednoduše udělí miminku, jehož rodiče jsou třeba ateisti nebo agnostici?

  Toník


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 11. únor 2022 @ 08:01:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezkoušej mně už, prosím, raději "napovídat". Jen se tím zesměšňuješ, děláš ze sebe troubu.

Pro koho toto mělo být tajné, jsem ti už vysvětlil jinde.


..."často pravděpodobně tajně..."...

- se přece netýká neinformovanosti nejbližší rodiny! Představa, jak prarodiče tajně táhnou miminko do kostela pokřtít - to jen ukazuje tvoje naprosté odtržení od reality!


Často pravděpodobně tajně - se týká soukromého obřadu křtu - bez přítomnosti ostatních lidí z farnosti. Toto se praktikovalo za komunistů, z důvodů, aby rodiče z toho neměli potíže v zaměstnání.

Tímto způsobem - tedy tajně - byl sezdán např.  i František, protože pracoval ve školství.



..."a jak často jsou jednoduše rádi, že někdo chce miminku udělit svátost křtu a tu svátost jednoduše udělí..."...

Smyslem ale není naplnit kostely, nýbrž žít život opravdově s Bohem.
V r. 2014 u nás vyšla knížka "Obnova farnosti" - od kanadského autora. V katolické církvi v současnosti probíhá synodální hnutí duchovní obnovy - protože nové životní podmínky vytvářejí pro křesťany i nové výzvy. Církvi tedy už nestačí "udržovací mód" z doby našich prarodičů, třeba nových přístupů.




]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 15. únor 2022 @ 08:43:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, je mi jasné, že se jen zesměšňuješ, děláš ze sebe troubu. Třeba tvoje představa, jak prarodiče tajně táhnou miminko do kostela pokřtít - to jen ukazuje tvoje naprosté odtržení od reality!



Často pravděpodobně tajně - se týká soukromého obřadu křtu - bez přítomnosti ostatních lidí z farnosti. Toto se praktikovalo za komunistů, z důvodů, aby rodiče z toho neměli potíže v zaměstnání.

  Psal jsi tu často o tom, že nejsi sám schopen porozumět psanému textu, že potřebuješ výklad, psal jsi o zatemnění rozumu herezemi, o neznalosti. To bude i tento případ.

  Zkus se Stando pana Duky zeptat, jak to myslel. 


Smyslem ale není naplnit kostely, nýbrž žít život opravdově s Bohem.

  V tom se liší postoje některých lidí. Jejich smyslem není ani naplnit kostely, ani žít život opravdově s Bohem. Jsou třeba zmatení herezemi a myslí si, že když rodiče nenechají udělit miminku svátost křtu a miminko umře, půjde do pekla. 

  Takže udělají vše proto, aby byla miminku udělena svátost křtu.

  Pro tvou představu, Stando, abys byl trochu informovaný o realitě ŘKC: Při přípravě na teologii jsme svátost křtu probírali podrobně, probírali jsme dovolené a platné způsoby svátosti křtu.  Pomatuji si, jak například kněz řešil to, že rodiče nechtěli dát miminku udělit svátost křtu a tak se iniciativy chytla babička a udělila miminku svátost křtu (k tomu není potřeba táhnout miminko do kostela, jako v tvých představách). A řešili jsme, že i taková svátost křtu je platná, jen nedovolená.

  Toník


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 11. únor 2022 @ 10:13:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Správně poukazuješ na to že se jedná o udělování a ne přijetí svátosti. A takových řk alibismů je. Kupříkladu modlitby, prosby, přímluvy za duše v očistci nejsou nikdy za jednu duši v očistci a vždy se uvádí množné číslo. Tím se eliminuje možnost, že by dotyčná dušička byla někde jinde a nějaká ta duše v očistci při tom množství vždycky bude..

 Udělení svátosti křtu dítěti jehož rodiče nesplňují řk parametry a ani je splňovat nechtějí se na přímluvu prarodičů děje, jenom se to neděje ve vlastní farnosti aby to nebudilo pohoršení.
Děje se to někde v nějaké zapadlé farnosti. Když začnou řk (pra)rodiče jednat za své nezdárné potomky aby byly jejich vnuci "pokřtění", tak jdou za farářem který udělení svátosti odmítne, ale záhy se od někoho dozvědí zajímavou informaci- "jeďte do farnosti X kde vám "TO" farář Y okřtí".

 No a pak jsou zde rozvedení katolíci kteří nesmí ke přijímání a chodí ke přijímání ve farnostech kde je nikdo nezná neboť tak jim to zpovědník poradil.
Rozvedených a praktikujících katolíků je poměrně již dost, a ke přijímání nemohou i když by moc chtěli. Tak jim jejich zpovědník jednou za čas dovoluje přijímat v tajnosti někde kde je nikdo nezná.

A další řk alibismy jsou v případě placení za něco. Neplatí se ZA něco, platí se NA něco. To je taky mazané. Když někdo někomu zaplatí ZA auto, tak vlastní auto, stane se majitelem auta, využívá všech výhod a funkcí které mu automobil umožňuje. Pokud však někdo někomu platí NA auto, může takovým způsobem platit po celý život a majitelem auta se nikdy nestane, a ani se v autě nesveze. Řk platí NA něco co od nevěstky nikdy nedostanou, co koupit ani nejde. Neplatí konkrétně ZA něco, ale virtuálně NA něco. Aneb slíbené nejdéle vydrží..

Jó kdyby platili ZA něco, tak to by bylo hnedka reklamací. :-)))

Zdar.

Myslivec


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 16. únor 2022 @ 07:46:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ale Myslivče...
  
  Neplatí se za něco, neplatí se ani na něco.

  Dává se.

  Dává se na mši, na křest.

  Platit a dávat je velký rozdíl. Jak píše oficiální dokument: "Mešní stipendium nesmí provázet ani zdání obchodu nebo spekulace."



 Udělení svátosti křtu dítěti jehož rodiče nesplňují řk parametry a ani je splňovat nechtějí se na přímluvu prarodičů děje, jenom se to neděje ve vlastní farnosti aby to nebudilo pohoršení.
Děje se to někde v nějaké zapadlé farnosti. Když začnou řk (pra)rodiče jednat za své nezdárné potomky aby byly jejich vnuci "pokřtění", tak jdou za farářem který udělení svátosti odmítne, ale záhy se od někoho dozvědí zajímavou informaci- "jeďte do farnosti X kde vám "TO" farář Y okřtí".


 

U nás když jeden farář nepokřtí, tak se babička sebere a nechá pokřtít jinde, jinde farář přivře oko

   Martino na to napsal [granosalis.cz]:

To je něco se se nemůže stát. Žádná babička nemůže nechat pokřtít dítě snad jen za podmínky, že oba rodiče např. při autonehodě zemřeli. O křest dítěte mohou žádat Církev jen rodiče. Pokud to nevíš, pak následně rodiče a kmotr dítěte tento akt přijetí křtu stvrdí svým podpisem do matriční knihy.

  V článku, který má jako autora vrchního představitele ŘKC, se píše toto:

Poslední čtvrtina (ŘKC) je pak zastoupena lidmi, kteří byli sice pokřtění (často pravděpodobně tajně, z iniciativy prarodičů), nedostalo se jim však jakékoli náboženské formace a mnohdy o svém křtu ani nevědí.

  Duka tedy jako 1/4 stavu ŘKC uvádí to, o čem Martino psal, že se údajně "nemůže stát". 

  Cizinec


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 16. únor 2022 @ 10:05:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Cizinče, pojem "dává se" se v tomto případě používá nesprávně. Je to naučený pojem který nám v náboženství vtloukali do hlavy. Dávat, darovat samozřejmě není to samé jako kupovat. Když něco někdo daruje, tak je to většinou nezištné. Proto je to dar, v čistotě úmyslu obdarování, v ryzím projevu dobročinnosti. Pokud však někdo něco "daruje" zištně proto aby za to něco dostal, anebo že již něco dostal, tak je to spíše již směnný obchod.
Abys mi lépe rozuměl. Žádný kovaný katolík neřekne, že ZA mši platí, ale řekne "dává NA mši". A to je dalším řk alibismem z mnoha. Ono to "dávání" není darem, je to směnný obchod. Řk je naučený tak, že dává peníze (dříve i pozemky či objekty) a ZA svůj dar "něco" očekává. To "něco" NA co si platí nikdy nedostane a platba je v podstatě PŘEDPLATNÝM na něco co pro "nedokonalost" a vštípenou pseudohříšnost stejně nemůže dostat. Je to předplatný skutek za který katolík chce "něco" získat dokonce i po smrti. Je to podvodný obchod úplně stejný jako byl kdysi prodej odpustků, jenže již není tak okatý. A aby nebyl okatý, tak se v katolické výchově dětem lživě vštěpuje, že se nejedná o koupi ale o dávání. Tím se zabily dvě mouchy jednou ranou. Pojem platba ZA něco již neexistuje neboť byl nahrazený alibismem, ale fakticky se přitom stejně jako kdysi nadále penězi platí. Neplatí se ZA něco, "dává se" (platí, předplácí) se NA něco co abonent nikdy neobdrží.. Nejedená o nic jiného než o výchovné pohoršení maličkých kterým byl tisíckrát opakovanou lží vštípený nesmysl. Něco jako fialová kráva..

Známé "dávat NA mši" se začíná vytrácet. Vyjadřují se tak většinou skalní katolíci. Slyšet dneska slova "běž faráři zaplatit ZA mši" již není nic neobvyklého.


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. únor 2022 @ 07:24:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, kdyby to byla platba 𝔃𝓪 něco, podléhalo by to přeci DPH, dani z příjmu, sociálnímu a zdravotnímu pojištění. Že to je ale dávání 𝓷𝓪 něco, tak mešní závazek zůstane v čistém knězi a DPH, sociální, zdravotní ani daně se z něj neplatí. Stát to snad dokáže poznat ;-)

  Samozřejmě, že jde o alibismus. Ale o to v článku nešlo.

  Článek podrobně popisuje realitu ŘKC - tedy že svátost křtu byla udělena 4 milionům lidí, z toho je poměrně velká část těch, kterým byla svátost křtu udělena tajně, z iniciativy prarodičů (což si někteří ŘK omylem myslí, že nejde, není možné)

  Po udělené svátosti křtu pak naprostá většina ŘK odpadne od ŘK učení - pokud už kdy u toho učení byla. ŘKC učení praktikuje asi 8% lidí, kterým byla udělena svátost křtu.

  Na druhou stranu tu ŘK argumentují že jsou nějak velcí a mají miliardu lidí. Lidi, kteří odpadli, ale nazývají "bývalými katolíky". Tak mne zajímá, jak to tedy dnes je - jestli lidi, co odpadli, už jsou "bývalí katolíci" a katolíků je tak 100 milionů, nebo jestli je katolíků přes miliardu a katolík je i ten, co dávno odpadl od ŘKC víry.



  Hezký den
  Cizinec


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. únor 2022 @ 06:50:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Stando, vyjadřuješ se opět úplně mimo téma. Ale když už jsi tvoje analogine načal, tak by bylo zajímavé, kdybys odpověděl k tématu.

  Pan Duka psal o situaci v ŘKC:

  Jak to máte vy u vás s realitou?

  Je u vás realitou, že by čtvrtina lidí, kteří byli sice oddáni a žili v manželství (často pravděpodobně tajně, z iniciativy prarodičů), mnohdy o svém sňatku ani nevědí?

Toník


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 11. únor 2022 @ 07:50:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."často pravděpodobně tajně..."...

- se přece netýká neinformovanosti nejbližší rodiny! Představa, jak prarodiče tajně táhnou miminko do kostela pokřtít - to jen ukazuje tvoje naprosté odtržení od reality!


Často pravděpodobně tajně - se týká soukromého obřadu křtu - bez přítomnosti ostatních lidí z farnosti. Toto se praktikovalo za komunistů, z důvodů, aby rodiče z toho neměli potíže v zaměstnání.

Tímto způsobem - tedy tajně - byl sezdán i František, protože pracoval ve školství.


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Pondělí, 31. leden 2022 @ 21:13:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čemu věří Češi




Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 01. únor 2022 @ 07:18:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Je super, že se dost lidí vymanili z falešného ovčince a uniklo ze spáru katolické církve. Ovšem zde je vidět, že fanatický katolík i z úbytku udělá navýšení :))). 



Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Úterý, 01. únor 2022 @ 08:24:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všichni jsme stejní fanatici, jen když se jedná o nás a nebo naše souvěrce, zaměníme slovo fanatik za výraz "věrná své víře" a nebo se pochválíme za to, jak jsme zásadoví a ve víře pevní.
A nebo nás někdo, naopak, nazve fanatiky za to, že věříme.

Věříme, ale patent na pravdu poznání nemá nikdo z nás. Jedinou pravdou v dokonalosti a plnosti, kterou jsme schopni přijmout, je Kristus a Jeho dílo spasení, a kdo je s Ním, je i s námi a není proti nám.


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 01. únor 2022 @ 10:17:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas ale v minulosti katolická církev likvidovala následovníky Ježíše jen za to, že nepřijali oficiální doktrínu. Tedy je tou ženou pijící krev Svatých...


]


Re: Kᴅᴏ ᴊsᴍᴇ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 01. únor 2022 @ 15:50:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ti komunisti dobře vypláchli tu tvoji hlavu!


]


Stránka vygenerována za: 0.71 sekundy