Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 260, komentářů celkem: 429595, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116504117
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Jak jsem se těšil na kouzelníky na svatováclavské pouti
Vloženo Sobota, 24. leden 2009 @ 17:27:06 CET Vložil: gojim

Povídky poslal Antipas


V září jsem nastoupil do třetí třídy a byl jsem moc smutný, protože skončily prázdniny a do Vánoc bylo nekonečně dlouho. Navíc jsem musel s našima na návštěvu k tetě Bětě a to byla pěkná votrava. Je to totiž moje kmotra a říká, že nese obrovskou zodpovědnost za to, aby ze mě vyrostl dobrý katolík. Poslední dobou se mě snaží naučit růženec, ale mě to nebaví a růženec nemám rád, protože když jím v sebeobraně škrtil páťáka Pepu, tak to uviděla paní učitelka, růženec zabavila



a naši si pro něj museli dojít. A to byl pak pěknej průšvih.

Tentokrát mi ale teta Běta slíbila, že mě vezme na svatováclavskou pouť do Staré Boleslavi. Ptal jsem se jí, jestli je to něco jako Matějská. Teta Běta se rozpovídala a já pochopil, že je to ještě mnohem větší zábava. Největší atrakcí je prý nějaká transplantace nebo transubstantace - nějak tak se to kouzlo jmenuje. Při tom prý nádherně ustrojený kouzelník něco zamumlá a z kusu oplatky se stane bůh a z vína boží krev. Pak jednu takovou proměněnou oplatku vezme, upevní do krásné zlaté monstrunce nebo monstrace - a předtím se pak bude klekat. Byl jsem z toho celý pryč když to teta Běta vyprávěla.

Druhý den jsem se s tím svěřil mojí spolužačce a nejlepší kamarádce Magdě. Ta ale říkala, že to není pravda, že přece člověk nemůže způsobit, aby se z chleba stal Bůh. Magda o tom taky něco ví, protože věří v Boha a s rodiči chodí do sboru. Taky říkala, že Pán Ježíš ustanovil slavit Večeři Páně, ale že by se mělo dělat nějaké proměňování a klekání před chlebem nikdy neříkal.

Když jsem byl zase u tety Běty, říkal jsem jí co Magda říkala. Teta Běta celá zrudla a pak se třikrát pokřižovala. Říkala, že rodiče Magdy jsou kacíři - najací protestanti a Magda nejspíš už bude taky protestantka. Teta Běta říkala že se protestanti budou smažit v tom nejhlubším pekle. Krk se mi docela stáhl hrůzou. Smažit se v pekle bych nepřál ani grázlovi páťákovi Pepovi. A už vůbec ne Magdě, která se mi moc líbí. To jsem ale před tetou Bětou neřekl, protože jí mohla klepnout pepka. I tak mi zakázala s Magdou kamarádit a vůbec poslouchat někoho kdo říká, že katolická církev něco špatně učí. To je hřích a ten může odpustit zase jiným kouzlem speciálně zasvěcený kouzelník. On prý ho sice nějak přímo neodpoští, ale jenom on, když je správně zasvěcený umí zařídit jeho odpuštění. Věděl jsem, že Magda jednou také říkala, že odpuštění hříchů už zařídil Pán Ježíš Kristus na kříži a že jen on je jediným prostředníkem protože je současně Boží Syn i člověk a že Magda vyznává hříchy přímo Bohu. Ale teta Běta byla tak rozběsněná, že jsem si to nechal pro sebe.

Po tom všem mi šla hlava kolem. Do poutě zbývaly ještě skoro celé tři týdny a tak mi nezbylo než čekat, až tu retranslaci uvidím na vlastní oči.


Pokračování příště


Podobná témata

Katolicismus

"Jak jsem se těšil na kouzelníky na svatováclavské pouti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak jsem se těšil na kouzelníky na svatováclavské pouti (Skóre: 1)
Vložil: olE v Sobota, 24. leden 2009 @ 17:34:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Super článok. Těšim sa na pokračovanie.

olE



Re: Jak jsem se těšil na kouzelníky na svatováclavské pouti (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 26. leden 2009 @ 12:14:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to obyčejný záměrný článek, který se předem snaží napadnout to, co napadnout chce. A staví se do role jakoby nepochopitelnosti v naivním pohledu dítěte.
Obyčejná podminovka, podpásovka.



Re: Re: A ty tu transubstanciaci chápeš? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Pondělí, 26. leden 2009 @ 14:06:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj mk,


staví se do role jakoby nepochopitelnosti v naivním pohledu dítěte


Budeš asi dospělý. Mohl bys teda vysvětlit tu transubstanciaci?

A


]


Re: Re: Re: A ty tu transubstanciaci chápeš? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 27. leden 2009 @ 10:22:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když ti tak vadí, tak na ni jednoduše nevěř. K čemu pořád ty útoky? Bylo to tu už vysvětlováno mnohokrát, nalistuj si starší články.

Zůstává - li chléb i nadále obyčejným chlebem a víno vínem, jak můžeš jezením chleba jíst své odsouzení? Zajisté dokážeš vysvětlit Pavlova slova:


(1.Kor 11,27-29)
Kdo by tedy jedl tento chléb a pil kalich Páně nehodně, proviní se proti tělu a krvi Páně. Nechť každý sám sebe zkoumá, než tento chléb jí a z tohoto kalicha pije.  Kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o tělo Páně, jí a pije sám sobě odsouzení.


Kdo někdy viděl zblízka růženec, ví že je nemožné s ním škrtit. A kdo ho občas i používá, ví jak snadno se přetrhne. Očka jeho řetízku jsou vyrobena z tenkého drátku, který se už slabým tahem narovná, a růženec se přetrhne.

Ale literárně je to působivé, škrtit růžencem. Tolik zbytečné nenávisti.


]


Re: Re: Re: Re: A ty tu transubstanciaci chápeš? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 27. leden 2009 @ 12:03:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj oko,


Náš učitel zeměpisu nám na mapě ukazoval Středozemní moře se slovy - tohle je Středozemní moře. A pak řekl: "Kdo příště nepozná, že tohle je Středozemní moře, tak dostane pětku." Myslíš, že to znamená, že na mapě je doslovné Středozemní moře?

Vem v úvahu, že existují různé typy růženců nejrůznějších konstrukcí. Věř mi, že některé z nich je možné ke škrcení použít.

A


]


Re: Re: Re: Re: Re: A ty tu transubstanciaci chápeš? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 27. leden 2009 @ 13:28:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych ti věřil, ale vzhledem k tomu ostatnímu co tvrdíš, mně k tomu nedáváš žádný důvod. Zřejmě ty "škrtící" růžence vlastní jen někteří protestanté, já se s nimi v katolickém prostředí nesetkal.


Nějak jsi se "opomněl" vyjádřit k tomu důležitějšímu, jak je to s tím obětovaným chlebem a vínem. Nemění se na Kristovo tělo?

Kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o tělo Páně, jí a pije sám sobě odsouzení.


]


Re: poznal by katolík jednu "proměněnou" hostii mezi stovkou "neproměn (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 27. leden 2009 @ 16:51:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tedy znovu:

Náš učitel zeměpisu nám na mapě ukazoval Středozemní moře se slovy - tohle je Středozemní moře. A pak řekl: "Kdo příště nepozná, že jde Středozemní moře, tak dostane pětku."

Myslíš, že to znamená, že na mapě je doslovné Středozemní moře?


Když jde o to, že se Večeře Páně slaví na památku jednou dokonané oběti těla Pána Ježíše Krista na kříži a Jeho prolité krve, tak snad nejde o tělo a krev Páně? Jistěže jde, i když se chléb nemění v doslovné tělo a víno v doslovnou krev.

Mimochodem poznal by katolík jednu "proměněnou" hostii mezi stovkou "neproměněných"?

Jsi ochoten to zkusit? Jestli to zvládneš opakovaně, tak uznám, že na té transubsanciaci něco je.

A



]


Re: Re: poznal by katolík jednu "proměněnou" hostii mezi stovkou &a (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 27. leden 2009 @ 17:59:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teď si protiřečíš. Tvrdíš, že to zároveň je i není tělo a krev Páně. Měl by sis vybrat, obojí možné není.


Středozemní moře na mapě není srovnatelný příklad. Je to jen šikovná myšlenková fabulace na oblbení primitivnějších lidí.
Po Středozemním moři na mapě se nedá plout, ani se v něm nemůžeš utopit.

Ale Pavel zde mluví o skutečném tělu Páně, které lze přijmout i nehodně.

Tedy skutečné moře, ve kterém se dá i utopit!

Takže jsou jen dvě možnosti:
Buď je to jen památka, symbol - chléb zůstává chlebem a takový nelze přijímat nehodně.

Nebo se chléb změní v Kristovo skutečné tělo - a to lze přijímat nehodně.


Jiná možnost logicky není.

Kde se u tebe najednou vezme Kristovo tělo, když pojídáš pouhý neproměněný chléb? To si vyjasni, ať nevypadáš jako povrchní člověk.


Katolík Kristovo tělo pozná podle působení v jeho životě. Zkušeností s Kristem. Ale to nemůžeš pochopit.


]


Re: Tak poznáš při příjímání proměněnou hostii od neproměněné? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 27. leden 2009 @ 18:33:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nemlž prosím a nevykrucuj se.

Tak poznáš při příjímání proměněnou hostii od neproměněné? Ano nebo ne? Poznáš proměněnou oplatku mezi stovkou neproměněných? A hned při příjímání. Jestli ne, tak podle tvého výkladu nerozpoznáváš tělo Páně a příjímáš nehodně.

A


]


Re: Re: Tak poznáš při příjímání proměněnou hostii od neproměněné? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 27. leden 2009 @ 18:49:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, při přijímání proměněnou hostii nepoznám.
Ono totiž přijmout Kristovo tělo není žádná magie, je to pokrm ducha, který má dlouhodobý dopad. To není jako rozsvítit žárovku. Člověk sice může prožít setkání s Kristem intenzivně, ale také nemusí. Žádný výklad o rozpoznání Kristova těla jsem dosud nepodal, takže nevím, na co se odvoláváš.
Rozpoznávat Tělo Páně totiž znamená jen jedno - přijímat jej s čistým srdcem a spatřičnou úctou.


A teď přestaň mlžit ty a odpověz poctivě:

Kde se u tebe najednou vezme Kristovo tělo, když pojídáš pouhý neproměněný chléb?


]


Re: Mění-li se víno v krev, pak není v krvi alkohol? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 27. leden 2009 @ 21:22:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

O
Rozpoznávat Tělo Páně totiž znamená jen jedno - přijímat jej s čistým srdcem a spatřičnou úctou

A

A Já myslel, že rozpoznávat znamená, že by si proměněnou oplatku měl poznat od proměněné?


Jak pak můžeš vědět, jestli uctíváš Kristovo Tělo nebo jen kus škrobu?

A dovol ještě jednu otázku. Mění-li se víno v krev, pak by po vypití libovolného množství neměl mít katolík v krvi žádný alkohol. Věříš tomu?




]


Re: Re: Mění-li se víno v krev, pak není v krvi alkohol? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 27. leden 2009 @ 22:16:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na pohled vše vypadá obyčejně. Tak také Ježíš rozděloval z chleba, který se v své podobě na pohled neměnil. Nemůžeme tělesným okem poznat, co se skrývá  pod podobou chleba a vína. Ale něco to bude, jinak by nebyl Ježíš řekl : toto je mé tělo a potom toto je vpravdě má krev nové smlouvy.
Dnes jsi před stejnými podobami těsta a vína, ale není zase vidět to, co představují.
Tady ale mezi diskutujícími jde o toto: Hus a Kalvín uznávají, že ten úkon je památka.
Hus napsal, že si nedovede představit, že by placka stala totožná s Kristem. Jde o jeho neschopnost to pijmout.
O to tu jde - připustit, že je tam toho více, než vidíme okem. A tak se tu rozdělujeme už 600 let od roku 1400 a tedy si dejme pokoj. Každý ať má své.


]


Re: Re: Mění-li se víno v krev, pak není v krvi alkohol? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 28. leden 2009 @ 08:44:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pořád čekám na odpověď na svou otázku:
Kde se u tebe najednou vezme Kristovo tělo, když pojídáš pouhý neproměněný chléb?


]


Re: Re: Tak poznáš při příjímání proměněnou hostii od neproměněné? (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Úterý, 27. leden 2009 @ 19:32:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
trumbero, dyž dám deset knížek do stejnýho obalu a jedna z nich bude Bible, jak podle vazby poznáš, kerá z nich je slovo Boží????? ;-)))


]


Re: Re: Re: Ona se hostie podává v nějakém obalu? (Skóre: 1)
Vložil: olE v Úterý, 27. leden 2009 @ 19:45:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ona se hostie podává v nějakém obalu?

To jsem volaký zmetený...


]


Re: Re: Re: Re: Ona se hostie podává v nějakém obalu? (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Úterý, 27. leden 2009 @ 20:03:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jo, jo, říká se tomu způsoba ;-)))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ona se hostie podává v nějakém obalu? (Skóre: 1)
Vložil: olE v Úterý, 27. leden 2009 @ 21:12:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

 tomu obalu?


]


Re: Re: Re: poznal by katolík jednu &quot;proměněnou&quot; hostii mez (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Úterý, 27. leden 2009 @ 18:36:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Malá technická poznámka: Některé růžence zvláště ty řádové jsou skutečne pevné, tak, že by se na nich mohl i člověk uškrtit, ale tohle může napadnout, tak nějakého psychopata.


]


Re: Jak jsem se těšil na kouzelníky na svatováclavské pouti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 28. leden 2009 @ 09:59:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Anitas

Pořád čekám na odpověď na svou otázku:
Kde se u tebe najednou vezme Kristovo tělo, když pojídáš pouhý neproměněný chléb?



Re: Re: My nečarujeme, ale slavíme večři Páně ! (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Středa, 28. leden 2009 @ 11:35:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

My nečarujeme, ale slavíme večři Páně ! A věříme, že když slavíme Večeři Páně podle jeho příkazu, je Pán Ježíš Kristus přítomen. Jakým způsobem je přítomen Písmo neřeší a neřešíme to ani my.

Se změnou oplatky v doslovné tělo Kristovo máte problém vy - katolíci. Pak klekáte před oplatkou, a tak uctíváte kus slisované mouky na místo pravého Boha. Kdyby vám někdo do monstrance upevnil "neproměněnou oplatku", tak to vůbec nepoznáte :-))). To Vám přikázal Kristus klekat před kusem slisované mouky? Kristus nic takového nepřikázal !

A


]


Re: Re: Re: My nečarujeme, ale slavíme večři Páně ! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 28. leden 2009 @ 16:44:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Jakým způsobem je přítomen Písmo neřeší a neřešíme to ani my...."

Ale Písmo to přece řeší a velmi jasně! A aby nedošlo k omylu, tak to opakuje na více místech!

(Mt 26,26-28)
A když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, rozlomil a dal ho učedníkům se slovy: "Vezměte, jezte, to je mé tělo."
Potom vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho se slovy: "Pijte z něho všichni,
neboť to je má krev nové smlouvy, která se prolévá za mnohé na odpuštění hříchů.


(Mk 14,22-24)
A když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, rozlomil a dal jim ho se slovy: "Vezměte, jezte, to je mé tělo."
Potom vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho. A pili z něho všichni.
Tehdy jim řekl: "Toto je má krev nové smlouvy, která se prolévá za mnohé.


(L 22,19-20)
A když vzal chléb, vzdal díky, rozlomil a dal jim ho se slovy: "To je mé tělo, které se dává za vás. To dělejte na mou památku."
Tak vzal i kalich, když bylo po večeři, a řekl: "Tento kalich je ta nová smlouva v mé krvi, která se prolévá za vás.


(J 6,55-56)
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.


Se změnou chleba v Kristovo tělo my tedy nemáme žádný problém. Prostě věříme Písmu.

(Ř 11,8)
Jak je napsáno: "Bůh jim dal ducha otupělosti, oči, aby neviděli, a uši, aby neslyšeli, až do dnešního dne."


]


Re: Re: Re: Re: My nečarujeme, ale slavíme večři Páně ! (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Středa, 28. leden 2009 @ 17:17:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Hm.

A věříš, že Pán Ježíš je doslovně vinný kmen? Veříš, že je doslovně dveřmi pro doslovné ovce? Pak nenpřišel spasit lidi ale ovce :-)))



Opkakování je matka moudrosti a snad díky ní pochopíš co je to symbol. Tedy ještě jednou:

Náš učitel zeměpisu nám na mapě ukazoval Středozemní moře se slovy - tohle je Středozemní moře. A pak řekl: "Kdo příště nepozná, že jde Středozemní moře, tak dostane pětku."

Myslíš, že to znamená, že na mapě je doslovné Středozemní moře?


Když jde o to, že se Večeře Páně slaví na památku jednou dokonané oběti těla Pána Ježíše Krista na kříži a Jeho prolité krve, tak snad nejde o tělo a krev Páně? Jistěže jde, i když se chléb nemění v doslovné tělo a víno v doslovnou krev.

Mimochodem poznal by katolík jednu "proměněnou" hostii mezi stovkou "neproměněných"?

Jsi ochoten to zkusit? Jestli to zvládneš opakovaně, tak uznám, že na té transubsanciaci něco je.

A


]


Re: Re: Re: Re: Re: My nečarujeme, ale slavíme večři Páně ! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 28. leden 2009 @ 20:23:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když je opakování matka moudrosti, tak to zkus taky:

Kde tedy máš to Kristovo tělo a krev, když to má podle tebe být jen symbol? Symbol zůstává jen symbolem, není skutečný. Tedy to není doslovné tělo a krev? Jak ho tedy lze přijímat nehodně? Jíst a pít vlastní odsouzení?


V moři na mapě se neutopíš, jen ve skutečném moři se můžeš utopit.
Symbol nemůžeš přijmout nehodně, Kristovo skutečné tělo a krev ano.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: My nečarujeme, ale slavíme večři Páně ! (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Středa, 28. leden 2009 @ 21:22:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

O
Symbol nemůžeš přijmout nehodně

A
Ale Bible nemluví o nehodném přijetí. Ona mluví o nehodném jedení a pití, což se dělo v korinském sboru, kde se při slavení Večeře Páně opíjeli. O to je nevhodné i když se víno nemění v doslovnou krev. Je nevhodné se takto chovat při tom co Pán Ježíš přikázal činit na jeho památku.

Vezmi si, že vlajka je "jen" symbol určité země a přesto je její pálení v mnoha zemích trestné. Proč? Protože takové nakládání se symbolem vyjadřuje opovržení k dané zemi.







]


Re: Jak jsem se těšil na kouzelníky na svatováclavské pouti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 10:09:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Antipas
Takový výklad je ale naprosto nesprávný. Výraz "jíst, pít, přijmout jídlo, pití" ve smyslu popisuje úplně to samé. Je možno použít kterýkoli výraz. Ale zatímco jíst, pít může znamenat i jen naplnění fyzických potřeb, výraz přijmout odkazuje na posun smyslu do duchovní oblasti. Smyslem není nasycení těla, ale přijmutí Krista do svého srdce.

Jíst a pít nehodně má zcela jiný závažnější význam, než opíjení se, nebo přežírání. I když i to je nekřesťanské a Pavel to kárá.

(1.K 11,19-29)

Musí totiž mezi vámi být i sekty, aby se ukázali ti, kdo jsou mezi vámi vskutku osvědčení.
Když se tedy spolu scházíte, není to k tomu, abyste jedli Pánovu večeři;
vždyť každý si při jídle bere nejdříve svou večeři, a tak jeden hladoví a jiný je opilý.
Cožpak nemáte domy, abyste v nich jedli a pili? Anebo pohrdáte Boží církví a zahanbujete ty, kteří nic nemají? Co vám mám říci? Mám vás pochválit? Za toto vás nechválím!
Neboť já jsem přijal od Pána to, co jsem vám také předal, že Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb,
a když vzdal díky, rozlomil jej a řekl: "Vezměte, jezte, toto je mé tělo, které se láme za vás. Toto čiňte na mou památku."
Stejně tak i kalich, když povečeřel, se slovy: "Tento kalich je ta nová smlouva v mé krvi. Toto čiňte, kdykoli byste jej pili, na moji památku."
Neboť kdykoli byste jedli tento chléb a pili tento kalich, zvěstujete Pánovu smrt, dokud nepřijde.
A proto, kdokoli by jedl tento chléb a pil Pánův kalich nehodně, bude vinen tělem a krví Pána.
Ať tedy člověk prověří sám sebe a takto ať jí z toho chleba a pije z toho kalichu.
Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sám sobě odsouzení, jelikož nerozsuzuje Pánovo tělo.


Jíst a pít nehodně znamená tedy přijmout tělo a krev Pána Ježíše s duší, zatíženou těžkým hříchem, bez toho, aby se člověk nejdříve pokáním očistil.
Mám - li v plánu po přijetí Těla Páně jít někoho okrást, nebo "zaskočit k sousedce", to je pro Krista skutečná urážka se smrtelnými následky pro duši člověka. Proto Pavel nabádá k prověření svého svědomí.




Re: Re: No vidíš oko - v duchovní oblasti. Fyzicky se s oplatkou nestane nic. (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 12:23:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


No vidíš oko - v duchovní oblasti. Fyzicky se s oplatkou nestane nic. To bychom Krista na místo do srdce přijímali fyzicky do žaludku :))

My se snad ještě nakonec shodnem.


Zatím jsme si ujasnili, že nevěříš, že by se oplatka měnila ve fyzické Kristovo tělo. V tom se shodneme.


A


]


Re: Re: Re: No vidíš oko - v duchovní oblasti. Fyzicky se s oplatkou nestane nic. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 17:30:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechápu, kde na své vývody chodíš.
Jak mohu nevěřit, že se chléb změní v Kristovo tělo, když to on sám jasně a zřetelně prohlašuje? O chlebu říká: Toto je mé tělo!
Jak to, že se najdou lidi, kteří tomuto nerozumnějí?


Já přijímám Krista tělesně i duchovně, zcela ve shodě příkazu evangelia, abychom se posvěcovali úplně.
(1.K 6,20)
Oslavujte tedy Boha svým tělem i svým duchem, což obojí je Boží.


]


Re: Fyzický pokrm nevchází do srdce, ale do břicha a jde do hnoje (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 21:50:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pokud by se hostie měnila v Kristovo tělo i fyzicky, tak jak by ti přijetí doslova lidského masa (a Ježíš umíral na Golgotě v lidském těle)  prospělo? Vždyť Kristovo pozemské tělo bylo co do fyzické podstaty stejné jako těla jiných lidí:

Ř 8,3
Bůh učinil to, co bylo zákonu nemožné pro lidskou slabost: Jako oběť za hřích poslal svého vlastního Syna v těle, jako má hříšný člověk, aby na lidském těle odsoudil hřích,


A vezmi také v úvahu co se stane s tím co do člověka ústy vchází. Nebylo by právě takové přijímání nehodné?

Mk 7,18-19
Řekl jim: "Tak jste nechápaví? Nerozumíte, že nic, co zvenčí vchází do člověka, nemůže ho znesvětit, poněvadž mu nevchází do srdce, ale do břicha a jde do hnoje?" Tak prohlásil všechny pokrmy za čisté.


]


Re: Re: Fyzický pokrm nevchází do srdce, ale do břicha a jde do hnoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 30. leden 2009 @ 09:22:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to máš za zavádějící konstrukce?
My nepřijímáme lidské maso, ale Krista, ve viditelné způsobě chleba a vína. Úplně stejně, jako apoštolé při poslední večeři. Úplně stejně, jak to Pán Ježíš ustanovil.

Je to záležitost víry. Prohlásil - li Pán Ježíš o tomto chlebu, že se stal jeho tělem a víno krví, já mu prostě věřím, že tomu tak je i když to smysly nevnímám. Nic víc, nic míň.
A nikoho jiného do své víry nenutím.


]


Re: Re: Re: je možné doslovné dveře nebo vinný kmen proměnit fyzicky v Krista? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Pátek, 30. leden 2009 @ 09:56:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nejsou zavádějící konstrukce, ale strohá fakta.

O
Úplně stejně, jako apoštolé při poslední večeři. Úplně stejně, jak to Pán Ježíš ustanovil.


A
Pán Ježíš neprováděl žádné proměňování ani ho neustanovil.

O
Prohlásil - li Pán Ježíš o tomto chlebu, že se stal jeho tělem a víno krví, já mu prostě věřím

A
Pán Ježíš nikkdy neprohlásil, že se stal. To by pak opravdu šlo o proměnu. On řekl toto je. Když použiješ toto je, tak to může mít dva významy 1. Doslovně je. 2. Představuje, reprezentuje, znamená. Podobně jako když Pán Ježíš říká:

J 10,7
Řekl jim tedy Ježíš znovu: "Amen, amen, pravím vám, já jsem dveře pro ovce.

J 10,9
Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn, bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu.


J 15,1
"Já jsem pravý vinný kmen a můj Otec je vinař.

J 15,5
Já jsem vinný kmen, vy jste ratolesti. Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese hojné ovoce; neboť beze mne nemůžete činit nic.


Napadlo by Tě proto věřit, že je možné doslovné dveře nebo vinný kmen proměnit fyzicky v Krista?

A



]


Re: Re: Re: Re: je možné doslovné dveře nebo vinný kmen proměnit fyzicky v Krista? (Skóre: 1)
Vložil: roup08 v Pátek, 30. leden 2009 @ 10:11:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aleši Franci (Pastýři), proč máš stále potřebu hanět a ponižovat katolíky za jejich víru? Proč jim nedáš svobodu v tom, čemu (komu) věří a nepíšeš raději o tom, co podle tebe přivádí k Pánu a vede člověka k plnosti v Bohu? Myslím, že těmi neustálými útoky pod různými nicky ponižuješ především sám sebe a snižuješ svoji hodnotu a věrohodnost v očích druhých. Přeji ti pokoj a požehnání, ať tě Pán naplní svým pokojem a radostí a také svým přijetím. Upřímně, pokoj tobě!


]


Re: Re: Re: Re: Re: je možné doslovné dveře nebo vinný kmen proměnit fyzicky v Krista (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Pátek, 30. leden 2009 @ 10:18:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Proč si hraješ na detektiva, který odhaluje identitu nicků? Myslíš, že když někdo kritizuje praktiky vedoucí k modlářství - uctívání "proměněné oplatky", musí být nutně Pastýř? :-)))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: je možné doslovné dveře nebo vinný kmen proměnit fyzicky v Kr (Skóre: 1)
Vložil: roup08 v Pátek, 30. leden 2009 @ 10:20:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak to je, tak to je. Přeji vše dobré.


]


Re: Re: Re: Re: je možné doslovné dveře nebo vinný kmen proměnit fyzicky v Krista? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 30. leden 2009 @ 10:22:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak tedy "po lopatě".
...Pán Ježíš neprováděl žádné proměňování ani ho neustanovil.
Pán Ježíš nikkdy neprohlásil, že se stal. To by pak opravdu šlo o proměnu. On řekl toto je...


Pán Ježíš vzal chléb požehnal, lámal a dával se slovy: "Toto je mé tělo..."


Tedy jestliže vzal obyčejný konkrétní chléb, požehnal, lámal a prohlásil za své tělo, logika věcí říká, že už to není obyčejný chléb, ale že se stal Kristovým tělem.
 K proměně tedy zcela určitě došlo! Jak můžeš tvrdit opak! Ježíš toto neprohlásil obecně o každém chlebu, ale jen o tomto konkrétním, požehnaném a lámaném.

(J 6,55-56)
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.

Ježíš zde mluví o opravdovém pokrmu a nápoji (zdůrazňuje, že se nejedná o symbol), to je úplně jiný případ, jako symbol dveří pro ovce.

Otázka: Jakým způsobem oslavuješ Boha svým tělem ty?
(1.Kor 6,20)
Oslavujte tedy Boha svým tělem i svým duchem, což obojí je Boží.

Já ho oslavuji přijímáním skutečného fyzického těla Kristova pod způsobou chleba.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Můžeš být spasen když nejsi fyzickou ovcí? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Pátek, 30. leden 2009 @ 10:40:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

oko,

Zdá se mi, že reaguješ poněkud z cesty. Tedy ještě jednou - snad jsi schopen pochopit význam symbolu.

Pán Ježíš nikkdy neprohlásil, že se stal. To by pak opravdu šlo o proměnu. On řekl toto je. Když použiješ toto je, tak to může mít dva významy 1. Doslovně je. 2. Představuje, reprezentuje, znamená. Podobně jako když Pán Ježíš říká:

J 10,7
Řekl jim tedy Ježíš znovu: "Amen, amen, pravím vám, já jsem dveře pro ovce.

J 10,9
Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn, bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu.


Můžeš mi odpovědět na otázku, zda věříš, že by tedy kněz mohl nějak zařídit, aby se dverře od kostela změnily v v Kristovo tělo pododobně jako věříš, že se to děje s kusem slisované mouky? ANO nebo NE?

A kromě toho, když Kristus říká, že položí svůj život za ovce, tak věříš, že se tě to netýká, když nejsi fyzickou ovcí?

Můžeš být spasen když nejsi fyzickou ovcí?


A



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ovce je jen symbol, na rozdíl od skutečného pokrmu. . (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 30. leden 2009 @ 11:06:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsem si jist, zda mé komentáře vůbec čteš. Odpovíš mi někdy taky i na mou otázku?

Myslím, že jsem se vyjádřil jasně, nedivím se, že mlžíš. Málokdo dokáže odvrhnout zažité názory, i když je nedokáže obhájit.
(Tedy mouka není slisovaná, je to upečený nekvašený chléb.) I když rozumím tvým důvodům, proč to tak nazýváš. Ale není to zrovna čestné jednání, spíš to mluví o nízkosti toho, kdo to vymyslel. Protože ty to jen po něm opakuješ.

Otázku dveří můžeme řešit samostatně, už jsem udal důvody, proč to s eucharistií nesouvisí.


 
(1.Kor 6,20)
Oslavujte tedy Boha svým tělem i svým duchem, což obojí je Boží.

Já ho oslavuji přijímáním skutečného fyzického těla Kristova pod způsobou chleba.

Otázka: Jakým způsobem oslavuješ Boha svým tělem ty?


]


Re: Mohou se dveře od kostela změnit v Kristovo tělo? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Pátek, 30. leden 2009 @ 11:27:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Mohl bys mi prosím odpovědět na otázky z předchozího komentáře?

Jsou-li ovce a dveře použity symbolicky, proč myslíš, že chléb a víno nemohou reprezentovat Kristovo tělo a krev rovněž symbolicky?


Zde připomínám otázky z předchozího komentáře v kontextu:

Pán Ježíš nikkdy neprohlásil, že se stal. To by pak opravdu šlo o proměnu. On řekl toto je. Když použiješ toto je, tak to může mít dva významy 1. Doslovně je. 2. Představuje, reprezentuje, znamená. Podobně jako když Pán Ježíš říká:

J 10,7
Řekl jim tedy Ježíš znovu: "Amen, amen, pravím vám, já jsem dveře pro ovce.

J 10,9
Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn, bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu.


1. Můžeš mi odpovědět na otázku, zda věříš, že by tedy kněz mohl nějak zařídit, aby se dverře od kostela změnily v v Kristovo tělo pododobně jako věříš, že se to děje s kusem slisované mouky? ANO nebo NE?

2. A kromě toho, když Kristus říká, že položí svůj život za ovce, tak věříš, že se tě to netýká, když nejsi fyzickou ovcí? Můžeš být spasen když nejsi fyzickou ovcí?



A



]


Re: Re: Mohou se dveře od kostela změnit v Kristovo tělo? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 30. leden 2009 @ 13:02:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Jsou-li ovce a dveře použity symbolicky, proč myslíš, že chléb a víno nemohou reprezentovat Kristovo tělo a krev rovněž symbolicky?"...


Opět vidím, že mé komentáře nečteš. V nich jsem to vysvětlil.
(J 6,55-56)
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.

Ježíš zde mluví o opravdovém pokrmu a nápoji (zdůrazňuje, že se nejedná o žádné symboly, ale o skutečný pokrm a nápoj).
On neřekl: Tento chléb představuje mé tělo,
ale řekl: Toto je mé tělo (tedy už ne chléb, ale "toto".)


Tedy to je úplně jiný případ, jako symbol dveří pro ovce, které jsou pochopitelně symbolem. Stejně tak jen člověk mdlého ducha by se mohl domnívat, že když Kristus řekl Petrovi. "Pas mé ovce", pověřil ho pasením ovcí. Vždyť jim řekl, že budou rybáři lidí! Takže je opravdu hloupé a dost ubohé, podsouvat někomu takové představy.


Ježíš mluvil hodně v podobenstvích, ale věci nejdůležitější řekl pouze apoštolům a to přímo, bez podobenství. Zalistuj si trochu v evangeliích.

(Mt 26,52)
Tehdy mu Ježíš řekl: "Vrať svůj meč na jeho místo, protože všichni, kteří berou meč, mečem zahynou.

(Mk 14,38)
Bděte a modlete se, abyste nevešli do pokušení. Duch je sice připraven, ale tělo
je slabé."


]


Re: Pak se při tzv. adoraci klečí před upečeným nekvašeným chlebem (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Pátek, 30. leden 2009 @ 11:32:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

O

Tedy mouka není slisovaná, je to upečený nekvašený chléb

A

Pak se při tzv. adoraci klečí před upečeným nekvašeným chlebem upevněným v tzv monstranci.

Kde toto Kristus ustanovil?  Vždyť je to uctívání výrobku lidských rukou namísto pravého Krista, který sedí po pravici Otce v nebesích.


]


Re: Re: Pak se při tzv. adoraci klečí před upečeným nekvašeným chlebem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 30. leden 2009 @ 12:43:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Pak se při tzv. adoraci klečí před upečeným nekvašeným chlebem upevněným v tzv monstranci."...


Nikoliv, při adoraci se klečí před už proměněným tělem Krista ve způsobě chleba. A o tom to je.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oslava nebo kanibalismus? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Pátek, 30. leden 2009 @ 11:39:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oslavovat Boha svým tělem zanmená dávat své tělo za nástroj Bohu.

Nikoliv představovat si, že jsem kanibal a pojídám doslovné maso lidského Kristova těla. To je snad spíše urážka než oslava.

A


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oslava nebo kanibalismus? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 30. leden 2009 @ 12:40:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Nikoliv představovat si, že jsem kanibal a pojídám doslovné maso lidského Kristova těla"...

Opět ubohé a nízké. Neznám nikoho, kdo by něčemu takovému věřil. Pouze ubohá konstrukce oponentů. Hraješ dementního a zesměšňuješ, přitom jsi musel moc dobře rozumnět, co se myslí přijímat Krista pod způsobou chleba a vína.


Jakým způsobem dáváš své tělo za nástroj Bohu tak, aby ses posvěcoval? Můžeš to konkrétně doložit příkladem? Aby to nebyla jenom prázdná fráze?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oslava nebo kanibalismus? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Pátek, 30. leden 2009 @ 13:47:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

O
přitom jsi musel moc dobře rozumnět, co se myslí přijímat Krista pod způsobou chleba a vína.

A
No chleba a vína tak jak to Kristus ustanovil ano - to je slavení Večeře Páně. Takže se tedy shodneme, že se oplatka nemění ve fyzické Kristovo tělo? Pokud se shodneme, tak OK. Pokud věříš, že se ve fyzické lidské Kristovo tělo mění, tak věříš, že jednáš jako kanibal. Jak jinak se nazývá pojídání lidského těla než kanibalismus?


O
Jakým způsobem dáváš své tělo za nástroj Bohu tak, aby ses posvěcoval? Můžeš to konkrétně doložit příkladem? Aby to nebyla jenom prázdná fráze?

A

Odpověď dává Písmo:
Ř 6,13
nepropůjčujte hříchu své tělo za nástroj nepravosti, ale jako ti, kteří byli vyvedeni ze smrti do života, propůjčujte sami sebe a své tělo Bohu za nástroj spravedlnosti.

Když křesťan činí co se líbí Bohu, tak uvedené naplňuje. Uvádět příklady z osobního života by bylo nemístným chvástáním, které se by se Bohu asi nelíbilo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oslava nebo kanibalismus? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 30. leden 2009 @ 18:13:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kanibalismus je pojídání lidského masa.

Přijímat Krista ve způsobě chleba, tak jak on sám přikázal (To čiňte na mou památku) bude asi jiná "kategorie", že?


(Ř 6,13)
Také nevydávejte své údy hříchu za nástroje nepravosti, ale vydejte se Bohu jako ti, kdo ožili z mrtvých a své údy vydejte Bohu za nástroje spravedlnosti.

Souhlasím, že člověk má žít ve stavu milosti, s Bohem a pro Boha, ke cti a chvále Boží. Ale posvěcování je setkávání s Kristem, posvěcování těla tělem Kristovým, posvěcování ducha Duchem Božím.


]


Re:V moři na mapě se neutopíš, jen ve skutečném moři se můžeš utopit. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 10:19:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Symbol nemůžeš přijmout nehodně, Kristovo skutečné tělo a krev ano.

Pálení vlajky sice vyjadřuje určitý postoj a může být i urážkou, ale není to srovnatelné s bombardováním té země.

Symbol značí tedy vždy jen určitý postoj, ne úplně realizovaný.

My budeme posuzováni za své skutky. Boha urážíš skutkem. V Desateru máš některé vyjmenované. Postoj k Bohu můžeš mít také nesprávný, dokonce v něho i nevěřit. Ale to ještě není hříchem.



Re: Re: Nevěřit v Boha hřích je - dokonce hřích s velkým H. (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 12:18:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Postoj k Bohu můžeš mít také nesprávný, dokonce v něho i nevěřit. Ale to ještě není hříchem.


 Nevěřit v Boha hřích je - dokonce hřích s velkým H.

J 16,9

Hřích v tom, že ve mne nevěří;





]


Re: Re: Re: Nevěřit v Boha hřích je - dokonce hřích s velkým H. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 17:41:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevěřit v Boha hřích je...

Toto neplatí úplně obecně, nelze vytrhávat ze smyslu. Celkový smysl tohoto místa v J 16 je ten, že hříchem je odmítnout evangelium, bylo - li zvěstováno způsobem, přijatelným pro člověka. Budhista, který žije upřímně ve své víře a nesetkal se dosud s křesťanem, který by mu v lásce evangelium přinesl způsobem, který je pro něho přijatelný, hřích nemá.  Protože víra je dar. Hřeší až ten, kdo tento dar odmítne.


]


Re: Re: Ono je to vlastně o postojích. Skutky jsou totiž jen důsledkem postojů. (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 12:26:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ono je to vlastně o postojích. Skutky jsou totiž jen důsledkem postojů.

Správné postoje vedou k dobrým sktkům. Špatné postoje ke špatným skutkům.


A


]


Re: Re: Re: Ono je to vlastně o postojích. Skutky jsou totiž jen důsledkem postojů. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 29. leden 2009 @ 17:45:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tímto souhlasím.
Problém je v tom, že jsme lidé slabí a naše postoje nejsou neochvějné. Přijde pokušení a je zle.


]


Re: Jak jsem se těšil na kouzelníky na svatováclavské pouti (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 31. leden 2009 @ 11:28:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Antipase, zdravím tě. Doufám, že rosteš správně ve víře a dokážeš a chceš odpovědět na některé otázky co mne trápí ohledně toho co jsi napsal. Jseš katolík či nikoliv?  Jednou píšeš: "Je to totiž moje kmotra a říká, že nese obrovskou zodpovědnost za to, aby ze mě vyrostl dobrý katolík." Což pokud bys nebyl mi nějak nesedí proč my nekatoličtí rodičové zvolili pro svého syna (dceru) katolíčku, která by byla usedla pouze ve své víře. Po druhé zas píšeš: "Se změnou oplatky v doslovné tělo Kristovo máte problém vy - katolíci."  Tady mi zase nesedí, kdybys byl katolík proč bys nutně davál takový důraz na "druhou stránu" vy - katolicí.
A druhá moje otázka je: Do které třídy chodíš? V úvodu článku píšeš: "V září jsem nastoupil do třetí třídy..." . Dále pak v jednom se svých komentářu si napsal:"Náš učitel zeměpisu nám na mapě ukazoval..."   A tyto dva výroky mi nesedí k jedné osobě. To se opravdu už ve třetí třídě učíte zeměpis? To slyším poprvé, že by se tak brzo začinalo ze zeměpisem. Měl jsem vzato, že se zeměpis učí až na druhém stupni zakladní školy. Přejí ti mnoho uspěchu v zakladní škole.



Re: Re: Jak jsem se těšil na kouzelníky na svatováclavské pouti (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 20. únor 2009 @ 12:03:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
no, bude to pokracovanie? :-)


]


Re: Re: Re: Jak jsem se těšil na kouzelníky na svatováclavské pouti (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Čtvrtek, 26. únor 2009 @ 11:32:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jo, jo. Jen najít čas a vznět na psaní :-)





]


Re: Re: Jak jsem se těšil na kouzelníky na svatováclavské pouti (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Čtvrtek, 26. únor 2009 @ 11:27:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

K
Jseš katolík či nikoliv?

A
Nejsem už římský katolík v tom smyslu, že bych věřil všemu co učí ŘKC. To lze myslím z povídky poznat.


K
Do které třídy chodíš?

A
Myslím, že sis mohl povšimnout, že příspěvek je zařazen jako povídka. Neznamená to tedy, že nutně musím ještě chodit do 3. třídy. A zklamu tě ještě víc. Nemám kmotru, ale kmotra. Zkrátka povídka je odrazem určitého katolického prostředí, ale je to povídka, takže ani  jména v ní uvedená nehledej prosím v internetových vyhledávačích. Byla by to marná práce :-). Snad někdy naleznu čas napsat další díl.




]


Re: Jak jsem se těšil na kouzelníky na svatováclavské pouti (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 20. květen 2009 @ 17:12:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle je vymyšlené docela dobře. Zašťoural sis do naší církve a věříš že si budeme myslet že to napsal nějaký evangelík a vezmeme si to osobně. Moji neuváženou a ukvapenou reakci by si zas mohl vzít osobně někdo z nich. Přeju ti abys došel k Bohu tou cestou kterou ti vybere On sám ty jeden rošťáku.



Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy