Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Bartoloměj.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 10, článků celkem: 15514, komentáře < 7 dní: 660, komentářů celkem: 349311, adminů: 60, uživatelů: 4872  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 58 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

JirkaB

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·BJB v Èeskoslovensku v prvních letech komunistického režimu (1948-1953)
·Jak skuteènì rozpoznat, že spoleèenství vìøících je sekta?
·Chystá se nová denominace: Sbory evangelikálních baptistù
·Volby do rady Odboru mládeže BJB 2019
·Pìt sborù opouštìjících (?) BJB poøádá v Èerné Hoøe spoleèný pobyt.
·Novokalvinisté z prostøedí BJB zakládají novou církev
·Srpnové èíslo èasopisu Dobrá zpráva
·Èervencové èíslo èasopisu Dobrá zpráva
·Pietní shromáždìní k uctìní památky 27 popravených pøedstavitelù èeského odboje
·Mariánský sloup, stánky s buøty nebo nic?

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
99921954
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Chystá se nová denominace: Sbory evangelikálních baptistů
Ekumenismus

poslal Nepřihlášený

V prostředí slezských luteránů koluje informace ke sběru podpisů na letošním XcamPu, kterou rozeslal místopředseda spolku Křesťanské společenství, z. s., jehož jednou z aktivit je XcamP.

Jedná se o zřejmou reakci na Prohlášení Církevní rady SCEAV k teologickému směřování a vzniklé situaci na letošním ročníku XcamPu
.

3.8.2019

Sestry a bratři,
protože se v našich společenstvích šíří různé (často i zkreslené) informace o sběru podpisů na XcamPu, chci Vás uvést tímto e-mailem do problematiky:

Jak víte, několik sborů Bratrské jednoty baptistů v loňském roce deklarovalo svou vůli odejít z této denominace mj. kvůli neochotě vedení této denominace řešit problémy s liberálním sborem na Topolce v Praze. Jedná se o sbory, s nimiž dlouhodobě spolupracujeme a odkud pocházejí i přednášející, kteří u nás sloužili slovem na XcamPu i jinde.

Tyto odcházející sbory zvažují ustavení nové denominace. Ačkoli mají jen něco přes 200 členů a k registraci církve je třeba 300 podpisů, měli zato, že je možno legitimně doplnit podpisy budoucích členů i podpisy angažovaných sympatizantů. Vycházely i z praxe Ministerstva kultury, které zaregistrovalo v poslední době denominace, které zjevně nemají 300 členů a listinu k jejich registraci podepsaly desítky sympatizantů (ostatně podobný proces pamatujeme i my na Slezsku při registraci LECAV). Domnívali se, že tato praxe má opodstatnění v textu zákona, který nehovoří o členech, ale o osobách hlásících se, resp. přináležejících k církvi. Tento svůj názor na právní stránku vyjádřili i v podpisové listině, na níž uvedli, že je jak pro budoucí členy, tak i pro ty, kteří se „příležitostně zúčastňují akcí sborů EB [= tj. Sbory evangelikálních baptistů], nebo je různými způsoby podporují“.

Vložil: Tomas v Sobota, 24. srpen 2019 @ 10:54:14 CEST (20 čtenářů)
Více... | 5351 bytů | komentáře? | Skóre: 0



Život církví: Novokalvinisté z prostředí BJB zakládají novou církev
Ekumenismus

poslal Nepřihlášený

Církevní rada Slezské církve evangelické augsburského vyznání vydala prohlášení ohledně štěpných aktivit novokalvinistů v rámci jejich církve.

Prohlášení Církevní rady SCEAV k teologickému směřování a vzniklé situaci na letošním ročníku XcamPu

pátek, 02 srpen 2019

Církevní rada na svém zasedání dne 1. 8. 2019 diskutovala o situaci, která kulminovala na křesťanském festivalu XcamP 2019 ve Smilovicích a s politováním konstatuje, že XcamP již několik let otevírá dveře tomu, aby členové naší církve byli indoktrinováni neokalvinistickou teologií, díky čemu dochází k odklonu mnohých od naší luterské teologie. To se děje především skrze dávání prostoru kazatelům či členům sborů, které v minulém roce vystoupily z Bratrské jednoty baptistů (BJB). Jako církev se principiálně nebráníme ekumenické spolupráci, tato skupina však při spolupráci nectí ekumenickou rozdílnost a vědomě vytváří nesoulad a chaos mezi členy naší církve a přetahuje je ke své teologické doktríně.

Vyvrcholením těchto aktivit bylo nedělní svědectví na XcamPu a především pokoutné „sbírání podpisů“ ze strany bývalých členů (kazatelů) BJB mezi účastníky a členy naší církve pro podporu nově vznikajícího uskupení (církve), která pro registraci na Ministerstvu kultury ČR potřebuje splnit podmínku získání aspoň 300 podpisů členů.
Vložil: Tomas v Pondělí, 05. srpen 2019 @ 09:32:45 CEST (651 čtenářů)
Více... | 4782 bytů | 29 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Biřmování je křtem Ducha svatého.
Katolicismus

poslal oko

Je to ve stejném významu, jako tvrzení, že biřmování je křest Duchem svatým.

Kristus vícekrát přislíbil toto vylití Ducha; tento příslib uskutečnil nejprve v den velikonoc a později skvělejším způsobem v den letnic. Apoštolové, plni Ducha svatého, začali „hlásat velké Boží skutky“ (Sk 2,11) a Petr prohlásil, že toto vylití Ducha na apoštoly je znamením mesiášské doby. Ti, kteří tehdy uvěřili kázání apoštolů a dali se pokřtít, dostali pak „dar Ducha svatého“ (Sk 2,38).
„Od té doby apoštolové, plníce Kristovu vůli, udíleli nově pokřtěným skrze vkládání rukou dar Ducha, který přivádí k plnosti křestní milost.
To vysvětluje, proč se v listu Židům mezi prvními prvky křesťanské výchovy připomíná nauka o křtech a také o vkládání rukou. Katolická tradice právem považuje toto vkládání rukou za původ svátosti biřmování, která jakýmsi způsobem činí v církvi milost letnic trvalou.
Vložil: Tomas v Úterý, 25. červen 2019 @ 12:30:19 CEST (599 čtenářů)
Více... | 5033 bytů | 85 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Vyžaduje Bůh dětskou oběť?
Z našich církví

poslal leonet

Žijeme ve světě, kde nejen dětská oběť není bohužel nic výjimečného. Následující slova pocházejí od jednoho syna misionáře.
Před časem jsem byl pozván na setkání žen a mužů zastupujících několik desetiletí misijní práce. Jako děti jsme byli posláni do internátních škol a hostelů, protože naši rodiče šířili evangelium. Dnes mi to připadá nepředstavitelné, ale tehdy se to od nás očekávalo a byla to norma. Patřilo to k naší povinnosti, k oběti, kterou jsme přinesli, aby druzí mohli slyšet o Ježíši. Někteří lidé na našem srazu, byli tak hluboce zraněni, že v rozhovoru nebo proslovu počítali zmínky o Ježíši či o Bohu, a když napočítali do šesti, zvedli se a odešli. Zkrátka to neunesli.

Vložil: Tomas v Pátek, 07. červen 2019 @ 21:01:45 CEST (644 čtenářů)
Více... | 4715 bytů | 69 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Peklo si vytváříme my sami tady na Zemi.
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Pokud něco může odloučit člověka od Boha, tak je to peklo tady na zemi. Války a jiná zla….. A to peklo vytváří sami lidé. A to i lidé, kteří mají plnou hubu Boha. Kolik zla způsobili právě takoví lidé. A právě takové peklo lidi odloučí od Boha. Mnoho lidí přestalo věřit v Boha, když viděli, jak se ti údajní zbožní chovají. Podívejme se na dějiny církví.  Zlo  a násilí. Bohužel tuhle pravdu nechtějí mnozí věřící slyšet.  Peklo někde po smrti je spíše strašení lidí. A církve rádi straší  a vyhrožují. Peklo mohou lidé prožívat i v náboženské sektě. Bavme se o pekle, které si způsobujeme sami, protože sami jsme daleko od Boha, když pácháme zlo. Peklo je často už tady na zemi. Nebaví mne ty fanatické náboženské fráze vytržené z kontextu.Podle čeho se poznají například křesťané? Nejsou někdy sami šiřitele pekla????



Vložil: Tomas v Středa, 29. květen 2019 @ 18:20:05 CEST (419 čtenářů)
Více... | 2484 bytů | 33 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Svatá církev dle Svatého písma versus realita
Zamyšlení

poslal dzehenuti

Svatá církev dle Svatého písma versus realita Jen v ČR je registrováno 40 náboženských církví. Z toho většina deklaruje, že právě ta jejich církev je tou pravou Svatou církví. Co říká Svaté písmo o Svaté církvi : Efezským (český studijní překlad) 5 kapitola - 1Napodobujte tedy Boha jako milované děti 2a žijte v lásce, jako i Kristus miloval nás a vydal sám sebe za nás jako dar a oběť Bohu v příjemnou vůni. 3Smilstvo ani žádná nečistota nebo chamtivost ať nejsou mezi vámi ani zmiňovány, jak se sluší na svaté. 4Ani hanebnost, hloupé řeči nebo laškování, což se nesluší; nýbrž raději vzdávejte díky. 5Neboť toto vězte a znejte, že žádný smilník ani nečistý ani lakomec — to jest modloslužebník — nemá dědictví v království Kristově a Božím. 6Ať vás nikdo nesvádí prázdnými slovy, neboť pro tyto věci přichází Boží hněv na syny neposlušnosti. 7Nemějte s nimi tedy nic společného. 8Kdysi jste byli tmou, ale nyní jste světlem v Pánu. Žijte jako děti světla — 9ovoce světla je ve veškeré dobrotě, spravedlnosti a pravdě — 10zkoumejte, co se líbí Pánu, 11a nemějte žádnou účast na neplodných skutcích tmy, spíše je usvědčujte. 12Neboť o tom, co se u nich vskrytu děje, je hanba i mluvit. 13Ale všechno, co je světlem usvědčováno, je zjevováno, 14neboť všechno, co je zjevováno, je světlo. Proto praví: ‚Probuď se ty, kdo spíš, a vstaň z mrtvých, a zazáří ti Kristus.‘ 15Dbejte tedy pečlivě na to, jak žijete; nežijte jako nemoudří, ale jako moudří; 16vykupujte čas, protože dny jsou zlé. 17Proto nebuďte nerozumní, ale rozumějte, co je Pánova vůle. 18A neopíjejte se vínem, v němž je prostopášnost, ale naplňujte se Duchem, 19mluvíce k sobě v chvalozpěvech, v oslavných zpěvech a v duchovních písních, svým srdcem zpívajíce Pánu a velebíce ho 20a vždycky za všechno děkujíce ve jménu našeho Pána Ježíše Krista Bohu a Otci. 21Podřizujte se jeden druhému v bázni před Kristem: 22Ženy, podřizujte se svým mužům jako Pánu, 23neboť muž je hlavou ženy, jako je Kristus hlavou církve; on je zachráncem těla. 24Ale jako církev je podřízena Kristu, tak i ženy ve všem svým mužům. 25Muži, milujte své ženy, jako i Kristus miloval církev a sám sebe za ni vydal, 26aby ji posvětil, když ji očistil vodní koupelí v slovu, 27aby sám sobě postavil slavnou církev, která by neměla poskvrny ani vrásky ani čehokoliv takového, ale byla svatá a bezúhonná. 28Takto jsou povinni i muži milovat své ženy jako svá těla. Kdo miluje svou ženu, miluje sebe. 29Neboť nikdo nemá své tělo v nenávisti, ale živí je a pečuje o ně, jako i Kristus o církev. 30Vždyť jsme údy jeho těla, z jeho masa a z jeho kostí. 31‚Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva jedno tělo.‘ 32Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na církev. 33Ale také jeden každý z vás ať miluje svou ženu jako sám sebe a žena ať se bojí svého muže.    Pavlíkův překlad : 25Vy muži své ženy milujte podle toho, jak i KRISTUS shromáždění miloval a za ně vydal sám sebe,26aby je posvětil, očistě je koupelí vody skrze slovo,27aby on sám sobě shromáždění představil slavné, nemající skvrny nebo vrásky nebo něčeho z takovýchto věcí, nýbrž aby bylo svaté a bezúhonné.28Tak jsou i muži povinni své ženy milovat jako svá těla; kdo miluje svou ženu, miluje sám sebe,29vždyť své maso nikdo nikdy nepojal v nenávist, nýbrž je vyživuje a něžně chová tak, jako i KRISTUS shromáždění.30Jsme totiž údy jeho těla [, z jeho masa a z jeho kostí];31pro tuto příčinu opustí člověk svého otce i matku a přilne k své ženě, i stanou se ti dva jedním masem.32Toto tajemství je veliké, já však mluvím o Kristu a o shromáždění;33nicméně i vy, každý jednotlivě, nechť svou ženu tak miluje jako sám sebe, žena pak aby se muže bála.   Svaté písmo jasně říká : Svatou církev staví Ježíš (sám sobě staví), Svatá církev je Svatá bez poskvrny. Důlěžitá je i zmínka o masu/těle vždyť své maso nikdo nikdy nepojal v nenávist, nýbrž je vyživuje a něžně chová tak, jako i KRISTUS. Všimněte si, že je to v pravém opaku toho co činí Šelma s falešnou církví :Zjevení Janovo 17 kapitola - 15I praví mi: Ty vody, jež jsi uviděl, kde ta nevěstka sedí, jsou národnosti a davy a národy a jazyky; 16a těch deset rohů, jež jsi uviděl, a to zvíře, ti tu nevěstku pojmou v nenávist a učiní ji opuštěnou a nahou, a budou jíst její maso a budou ji spalovat v ohni, 17neboť Bůh dal do jejich srdcí, by vykonali jeho mínění a zachovali se jednomyslně a dali své království tomu zvířeti, než budou Boží slova uskutečněna.18A ta žena, již jsi uviděl, je to veliké město, jež má království nad králi země. No a na závěr se zamysleme v duchu a pravdě, která z těchto registrovaných církví v ČR je bez poskvrny a tedy je tou Svatou ze Svatého písma ???Sám za sebe v duchu a pravdě říkám Vám ani jedna.

Vložil: Tomas v Úterý, 26. únor 2019 @ 09:58:40 CET (531 čtenářů)
Více... | 31 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Prohlášení Výkonného výboru BJB k ´´Oficiálnímu prohlášení pěti sborů´´
Z našich církví

poslal Nepřihlášený

Vážení bratři a sestry ve sborech Bratrské jednoty baptistů,

na jednání Rady zástupců sborů 3. 11. 2018 v Brně jsme byli seznámeni s dokumentem „Oficiální prohlášení pěti sborů a jejich stanovisko k situaci v BJB“.

Toto prohlášení bylo prezentováno zástupci čtyř sborů (Jablonec, Kroměříž, Kuřim, Lovosice), ke kterým se přidává stanice děčínského sboru v Jílovém (zástupci nebyli přítomni). Bylo nám oznámeno, že se v uvedených sborech a stanici rozhodli uskutečnit kroky vedoucí k vystoupení z Bratrské jednoty baptistů. Přestože se zdá, že vedoucí oněch sborů část svojí kritiky směřují zvláště k některým postojům pražského sboru Na Topolce (instalovaná kazatelka, postoj k praktikované homosexualitě), je zřejmé, že odsoudili BJB jako celek, ze kterého musí pro uchování čistého svědomí před Pánem vystoupit.  

Toto zevšeobecňující odsuzující hodnocení našich sborů odmítáme, je pro nás velmi bolestivé a nezakládá se na pravdě. Ve vší pokoře před Pánem církve vyznáváme, že v našich sborech máme v úctě Písmo svaté a přijímáme ho jako autoritu v otázkách víry a života, jak o tom také vydávají svědectví i naše zásady a stanoviska. Kazatelé v našich sborech upřímně, podle svého nejlepšího svědomí, s modlitbou o vedení Duchem, týden co týden usilují přinést posluchačům správný výklad Písma. Nezakrýváme skutečnost, že nemáme ve všech otázkách stejné chápání Písma, jsou mezi námi rozdíly, někdy na sebe narážíme a také spolu ve všem nesouhlasíme. Přesto vynakládáme upřímnou snahu na dosažení jednomyslnosti v základních otázkách víry a praxe. Pokud tedy autoři tohoto prohlášení hovoří o někom, kdo svévolně nakládá s Božím slovem, není to realita ostatních sborů BJB.

Vložil: Tomas v Úterý, 04. prosinec 2018 @ 10:34:19 CET (1041 čtenářů)
Více... | 5859 bytů | 55 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Biblicko- a historicko-teologické poznámky k Oficiálnímu prohlášení pěti sborů
Z našich církví

poslal Nepřihlášený

Prohlášení má obsahem i formou podobu teologického traktátu o zásadách a podmínkách křesťanské pospolitosti, která se drží Písma a navazuje na nauky a svědectví,jež jsou jeho věrným výkladem. Jako takové se ovšem z principu týká celé církve Kristovy, nikoliv jen sborů BJB, i když jde formálně o „stanovisko k situaci v BJB“, protože dělení na baptisty a ty ostatní je jen historická a sociologická souvislost, která pro otázku pravdivosti toho, co tu je na ono téma říkáno, nehraje žádnou roli. 

Ve své preambuli mluví Prohlášení o tom, že Písma Svatá byla pro baptisty historicky vždy závaznou autoritou pro osobní i sborový život. Že takto Písmo bylo a je mezi baptisty chápáno, je jistě pravda a baptisti v tom nebyli a nejsou zdaleka sami: To, že se Písma Starého a Nového zákona vůbec zachovala, svědčí o jejich nesporné autoritě v celé „ekumeně“, čímž míníme celek církve jako boží stavby (oikos) ve světě. Vědomí závaznosti vycházelo z přesvědčení o božském původu svědectví, kolem nějž byla komunita víry ustavena a které vždy také sama tvořila (autorita je tu bytostně spojena s „autorstvím“ – s vědomím toho, díky čemu tu jsme a kdo jsme). To má na mysli i citovaná formulace z Vyznání víry z roku 1886, odkazující na 2Tm 3,16, kde se mluví o „božském vdechnutí“ (theopneustos).

Závaznost byla ovšem od počátku chápána různě. Samo citované místo z apoštolského listu z toho vyvozuje, že „písmo“ je „užitečné k učení, k trestání, k napravování, k správě, kteráž náleží k spravedlnosti, aby byl dokonalý člověk Boží, ke všelikému skutku dobrému hotový“ (v EP: „je dobré k učení, k usvědčování, k nápravě, k výchově ve spravedlnosti, aby Boží člověk byl náležitě připraven ke každému dobrému činu“). O tom nikdo v celých dějinách církve nepochyboval. Co konkrétně to znamená, záleželo na svědomí i představivosti těch, kdo si toto apoštolské „napomenutí“ osvojili.

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 22. listopad 2018 @ 08:54:01 CET (479 čtenářů)
Více... | 13858 bytů | 6 komentáře | Skóre: 3



Život církví: Pět sborů oznámilo odchod z Bratrské jednoty baptistů
Z našich církví

poslal Nepřihlášený

Oficiální prohlášení pěti sborů a jejich stanovisko k situaci v BJB

Pro baptisty, byla historicky vždy Písma Svatá závaznou autoritou pro osobní i sborový život. Protože si to doba postupně žádala, byla formulována nejrůznější baptistická vyznání víry, která obsahovala biblické pravdy a která jednotlivé sbory zastávaly. Ne jinak tomu bylo i v případě prvního baptistického sboru v Praze. Jeho kazatel Jindřich Novotný st. vydal Vyznání víry u víře pokřtěných křesťanů, obyčejně baptistů zvaných v roce 1886, rok po založení sboru. O naprosto zásadním významu Bible pro baptisty pak svědčí skutečnost, že první článek tohoto Vyznání je O Slovu Božím a výslovně se v něm připomíná, že Písma Svatá "pravdivě Duchem Svatým vdechnuta jsou". Na tuto bohabojnou službu svých předků chceme i my vědomě navazovat a s pomocí Boží se stejně držet těch základních pravd, které v naší zemi právě v minulosti vedly k založení baptistických sborů.

Žel tyto základní pravdy, na kterých byla naše Jednota založena, se v poslední době vytrácí. V průběhu posledních sedmi let jsme se pokoušeli upozorňovat na nejrůznější skutečnosti, které se v BJB objevují a jsou v rozporu s biblickým učením. Činili jsme tak na sjezdech delegátů skrze řady návrhů, které však byly vždy zamítnuty a k jejich obsahu se ani nerozvinula námi očekávaná biblická diskuze.

I v tzv. Prohlášení 5 sborů a Výzva všem členům Jednoty šlo především o snahu oslovit a varovat každého jednotlivého člena BJB na nebezpečí stále více se šířícího vlivu liberální teologie, která naši jednotu zhoubně odklání od původního směru BJB stojícího pevně na Božím slově. Je nám upřímně líto, že naše Jednota o čistotu učení založeného na Písmu nejeví takový zájem jako naši předkové. Mrzí nás, že nadsborová jednání se nesou spíše v duchu politiky, osobních preferencí a postrádají hledání pravdy založené na Boží vůli zjevené nám v Písmu. Jednotě chybí duchovní ostražitost a důsledkem toho se postupně odbourává a prolamuje jedna biblická doktrína po druhé. Naše největší námitky se dlouhodobě týkají následujícího:

Vložil: Tomas v Sobota, 17. listopad 2018 @ 01:19:24 CET (647 čtenářů)
Více... | 10412 bytů | 7 komentáře | Skóre: 5



Život církví: Mladý papež
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

https://sdeleni.idnes.cz/serial-mlady-papez-vas-sokuje-i-okouzli-fcq-/kultura-sdeleni.aspx?c=A180425_170703_kultura-sdeleni_rest



Výborný televizní seriál, ke kterému není co dodat, to se musí zhlédnout postupně od prvního dílu.. 
Vložil: Tomas v Sobota, 17. listopad 2018 @ 01:18:32 CET (456 čtenářů)
Více... | 4 komentáře | Skóre: 1



Život církví: Současné tlaky na katolickou církev ze strany liberálů.
Katolicismus

poslal oko

Pojem naslouchající církve je sám o sobě zcela v pořádku.
Jedná se o věc, která je nejen dobrá, ale dokonce žádoucí.
Vložil: Tomas v Úterý, 13. listopad 2018 @ 23:40:51 CET (387 čtenářů)
Více... | 5013 bytů | 13 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Gnóze: hledání jiného křesťanství
Historie

poslal Nepřihlášený

Výsledek polemik v druhém a třetím století určil, jak dnes chápeme křesťanskou tradici
Vložil: Tomas v Středa, 31. říjen 2018 @ 08:01:07 CET (382 čtenářů)
Více... | 15431 bytů | 4 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Postavení žen a otroků v Novém zákoně
Etika

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Středa, 15. srpen 2018 @ 14:39:28 CEST (718 čtenářů)
Více... | 1064 bytů | 29 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Husovo kázání
Akce

poslal Lutrik

6. 7. – Svátek mistra Jana Husa

Frater Iohannis a Pražský sbor Luterské evangelické církve a. v.,
zvou všechny na neformální veřejné čtení:

Magistri Iohannis Hus: Kázání:
Čtenie třetie neděle – Matúš. v 11. kapitole.
(Kázání je v dobovém jazyce se slovníčkem)


Vložil: Tomas v Pondělí, 18. červen 2018 @ 08:57:53 CEST (290 čtenářů)
Více... | 525 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Papežský primát - Biblický?
Zamyšlení

poslal Pomo

Píchnu do vosího hnízda a do věčné otázky bez konce - Papežský primát. To, že v této jednoduché otázce není stále všem jasno mi prostě nedá spát.


O co se primát opírá : 

Mt 16:18  A já ti pravím, že ty jsi Petr, a na té skále vybuduji svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou.

Zde vidíme krásný příklad vytržení z kontextu. ... Když si přečteme více vět před a po : 

13Když Ježíš přišel do oblasti Cesareje Filipovy, ptal se svých učedníků: „Za koho lidé pokládají Syna člověka?“ 14Oni řekli: „Ti za Jana Křtitele, jiní za Eliáše, jiní za Jeremjáše nebo za jednoho z proroků.“ 15Řekl jim: „A za koho mě pokládáte vy?“ 16Šimon Petr odpověděl: „Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha.“ 17Ježíš mu na to řekl: „Blahoslavený jsi, Šimone Bar-Jona, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích. 18A já ti pravím, že ty jsi Petr, a na té skále vybuduji svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou. 19A tobě dám klíče království Nebes, a cokoli svážeš na zemi, bude již svázáno v nebesích, a cokoli rozvážeš na zemi, bude již rozvázáno v nebesích.“

Ježíš reagoval na Petrovo prozření, že Ježíš je Syn Boží, mesiáš. Zjistili co jiní ne i když i ostatní viděli Ježíšovo činy. A toto je to na čem je zbudovaná křesťanská církev, to co ani brány pekelné nepřemohou - že Ježíš je Syn Boží, mesiáš!!! To je ta skála!!!

Mt 16:19 A tobě dám klíče království Nebes, a cokoli svážeš na zemi, bude již svázáno v nebesích, a cokoli rozvážeš na zemi, bude již rozvázáno v nebesích.

Tato slova ale nepatřila výhradně Petrovi. Stejnou pravomoc Ježíš udělil každému křesťanovi o 2 kapitoly dál. Mt 18:18 „Amen, pravím vám, cokoli svážete na zemi, bude již svázáno v nebi, a cokoli rozvážete na zemi, bude již rozvázáno v nebi.

Jan 21:15-18 Když posnídali, řekl Ježíš Šimonu Petrovi: „Šimone Janův, miluješ mne více než tito?“ Odpověděl mu: „Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád.“ Řekl mu: „Pas mé beránky.“ 16Řekl mu opět podruhé: „Šimone Janův, miluješ mne?“ Odpověděl mu: „Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád.“ Řekl mu: „Pas mé ovce.“ 17Řekl mu potřetí: „Šimone Janův, máš mě rád?“ Petr se zarmoutil, že mu potřetí řekl: ‚Máš mě rád?‘, a odpověděl mu: „Pane, ty víš všechno, ty víš, že tě mám rád.“ Ježíš mu řekl: „Pas mé ovce. 18Amen, amen, pravím tobě, když jsi byl mladší, sám ses opásával a chodil jsi, kam jsi chtěl; ale až zestárneš, vztáhneš své ruce a jiný tě opáše a povede, kam nechceš.“

Zde však Ježíš Petra nevyvyšuje nad ostatní. Ježíš zde reaguje na Petrovo trojnásobné zapření Ježíše, jak mu i prorokoval. Proto se ho ptá 3x. Příkaz pas mé ovce opět není výhradně pro Petra. Petr sám ve svém listu ukazuje, že tuto pravomoc mají všichni duchovně starší křesťané - 1P 5:1,4 1Starší mezi vámi vybízím, já spolustarší a svědek Kristových utrpení a také účastník budoucí slávy, která bude zjevena: 2Paste Boží stádo, které je u vás; dohlížejte na ně ne z donucení, ale dobrovolně, podle Boha, ne z nízké zištnosti, ale ochotně, 3ne jako páni nad svým podílem, ale jako ti, kteří se svému stádu stávají vzorem. 4A když se ukáže nejvyšší pastýř, dostanete nevadnoucí věnec slávy. Navíc zde jednoznačně stanovuje Krista jako Nejvyššího pastýře, ne sebe.

Skutky 15:7 Když došlo k velkému sporu, povstal Petr a řekl jim: „Muži bratři, víte, že si mě Bůh odedávna mezi vámi vyvolil, aby skrze má ústa pohané uslyšeli slovo evangelia a uvěřili. Zde sám Petr říká, že má být jeho ústy hlásáno evangelium pohanům proto se hlásí o slovo ohledně řešení sporu ohledně pohanů. Neříká zde, že je mezi nimi první. Evidentně spor řešili jako rovný s rovnými.

Věděli sami Apoštolové tedy kdo je mezi nimi první? ... Jistě, že ne. Matouš 18 začíná právě otázkou apoštolů 1V tu hodinu přistoupili učedníci k Ježíšovi a říkali: „Kdo je tedy v království Nebes největší?“ Lukáš  Apoštolové Matouš 20 - 26Mezi vámi tomu tak nebude; ale kdo by se chtěl mezi vámi stát velkým, bude vaším služebníkem; 27a kdo by chtěl být mezi vámi první, bude vaším otrokem. 

V 1.Kor Pavel kárá Korintskou církev, jelikož se jeden nad druhého povyšuje podle toho kým byl pokřtěn - 12Mluvím o tom, že každý z vás říká: ‚Já jsem Pavlův‘, ‚Já zase Apollův‘, ‚Já zase Kéfův ‘, ‚A já Kristův‘. 13Je Kristus rozdělen? Byl snad za vás ukřižován Pavel? Anebo jste byli pokřtěni v Pavlovo jméno?  14Děkuji Bohu, že jsem kromě Krispa a Gaia nikoho z vás nepokřtil,  15aby nikdo nemohl říci, že jste byli pokřtěni v mé jméno. 

Zde Pavel jednoznačně hovoří o tom, že žádný křesťan není nad druhého a dokonce Petra ani nezmínil.

Jistě nebudu popírat, že Petr byl významný apoštol a plný ducha. Veškeré pasáže, které vzdávají Petrovi úctu však patřili Petrovy. Apoštolská sukcese však byla uměle vytvořena bez jediného naznačení Písmem. Chápu, že se tím raná církev bránila herezi. Bohužel s opačným efektem. Vytvořila ten nejmocnější nástroj k herezi.

Na závěr jedna zásadní otázka : Mohla by církev existovat dále i bez papeže? - Ano. Papež tedy není to co brány pekelné nepřemohou. A mohla by existovat církev bez prozření, že Ježíš je Syn Boží, mesiáš? Ne.

Papežský primát je pro církev bezcenný dokonce přitěžující.



Vložil: Tomas v Neděle, 17. červen 2018 @ 22:56:22 CEST (779 čtenářů)
Více... | 87 komentáře | Skóre: 5



Život církví: Členství v církvi
Grano Salis

poslal Nepřihlášený

Vzkříšený Ježíš shromažďuje své učedníky a dává jim úkol, aby šli s evangeliem, zvěstovali a přiváděli další učedníky. Samotná ekklesia – církev – vznikla jako lid nové smlouvy, zrodila se z Ducha svatého a začala svou misii v tomto světě. Každé společenství, a především společenství, které je posláno sloužit a získávat další učedníky, musí mít také určitý způsob, kterým se lidé k němu mohou připojit. Od samých počátků církve se formy příslušnosti k Božímu lidu lišily podle prostředí (židovské, helenistické a brzy byly zahrnuty i další oblasti).

Vložil: Tomas v Středa, 09. květen 2018 @ 23:21:47 CEST (5701 čtenářů)
Více... | 3658 bytů | 937 komentáře | Skóre: 0



Život církví: ICF Praha
Z našich církví

poslal Nepřihlášený

Máte někdo osobní zkušenost s touto církví ?

Vložil: Tomas v Pátek, 30. březen 2018 @ 22:32:00 CEST (1061 čtenářů)
Více... | 369 bytů | 19 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Devadesát devět spravedlivých
Zamyšlení

poslal leonet

Lukáš 15,7  Pravím vám, že právě tak bude v nebi větší radost nad jedním hříšníkem, který činí pokání, než nad devadesáti devíti spravedlivými, kteří pokání nepotřebují.

Vložil: Tomas v Středa, 14. únor 2018 @ 16:00:04 CET (2645 čtenářů)
Více... | 5140 bytů | 273 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Dokonalá místní církev
Grano Salis

poslal Nepřihlášený

Zkušenosti z organizovaného křesťanství mne už dávno neučily, že nelze sloužit dvěma pánům. Bohu a lidské organizaci zároveň.

Vložil: Tomas v Úterý, 09. leden 2018 @ 10:36:03 CET (739 čtenářů)
Více... | 1720 bytů | 10 komentáře | Skóre: 5



Život církví: Chvála místní církve a hanba denominacím
Grano Salis

poslal Nepřihlášený

Jsem křesťanem na volné noze. Nejsem nikde členem, chodím ale příležitostně do různých sborů. Zjistil jsem však, že všude jsou bludy a nechci se vázat v organizovaném Babyloně. Ostatně, jak všichni zde víme, denominace jsou od ďábla. Já, ač nikam nechodím, mám vnitřní pravdu v sobě z Ducha, a proto nepotřebuji, aby mne někdo učil. Patřím do místní církve v místě, a vybírám si, co chci, resp. jak mne Duch zrovna vede. Vane jednou tam a jindy tam. Nikdy se to nedá rozeznat předem.

Vložil: Tomas v Sobota, 06. leden 2018 @ 23:38:34 CET (1359 čtenářů)
Více... | 2862 bytů | 100 komentáře | Skóre: 3




Stránka vygenerována za: 0.76 sekundy