Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Filip.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 12, článků celkem: 15448, komentáře < 7 dní: 514, komentářů celkem: 343637, adminů: 60, uživatelů: 4862  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 37 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Biblické køesťanství, teologie a baptisté
·Živé vysílání vysílání konference Neboj se, toliko vìø
·Koho budete volit pøi letošních eurovolbách?
·Ať se jdou homosexuálové zastøelit, hlásá americký baptistický pastor.
·Nepøelezeš
·Dobrá zpráva pro každého ètenáøe
·Odpovìï Pavla Steigera na recenzi Aleše France knihy „Svou slávu nikomu nedám“
·Problémy laického fundamentalismu I
·E. S. Williams: Fenomén nového kalvinismu
·Nesuïte, abyste nebyli souzeni

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
99118605
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Svatá církev dle Svatého písma versus realita
Zamyšlení

poslal dzehenuti

Svatá církev dle Svatého písma versus realita Jen v ČR je registrováno 40 náboženských církví. Z toho většina deklaruje, že právě ta jejich církev je tou pravou Svatou církví. Co říká Svaté písmo o Svaté církvi : Efezským (český studijní překlad) 5 kapitola - 1Napodobujte tedy Boha jako milované děti 2a žijte v lásce, jako i Kristus miloval nás a vydal sám sebe za nás jako dar a oběť Bohu v příjemnou vůni. 3Smilstvo ani žádná nečistota nebo chamtivost ať nejsou mezi vámi ani zmiňovány, jak se sluší na svaté. 4Ani hanebnost, hloupé řeči nebo laškování, což se nesluší; nýbrž raději vzdávejte díky. 5Neboť toto vězte a znejte, že žádný smilník ani nečistý ani lakomec — to jest modloslužebník — nemá dědictví v království Kristově a Božím. 6Ať vás nikdo nesvádí prázdnými slovy, neboť pro tyto věci přichází Boží hněv na syny neposlušnosti. 7Nemějte s nimi tedy nic společného. 8Kdysi jste byli tmou, ale nyní jste světlem v Pánu. Žijte jako děti světla — 9ovoce světla je ve veškeré dobrotě, spravedlnosti a pravdě — 10zkoumejte, co se líbí Pánu, 11a nemějte žádnou účast na neplodných skutcích tmy, spíše je usvědčujte. 12Neboť o tom, co se u nich vskrytu děje, je hanba i mluvit. 13Ale všechno, co je světlem usvědčováno, je zjevováno, 14neboť všechno, co je zjevováno, je světlo. Proto praví: ‚Probuď se ty, kdo spíš, a vstaň z mrtvých, a zazáří ti Kristus.‘ 15Dbejte tedy pečlivě na to, jak žijete; nežijte jako nemoudří, ale jako moudří; 16vykupujte čas, protože dny jsou zlé. 17Proto nebuďte nerozumní, ale rozumějte, co je Pánova vůle. 18A neopíjejte se vínem, v němž je prostopášnost, ale naplňujte se Duchem, 19mluvíce k sobě v chvalozpěvech, v oslavných zpěvech a v duchovních písních, svým srdcem zpívajíce Pánu a velebíce ho 20a vždycky za všechno děkujíce ve jménu našeho Pána Ježíše Krista Bohu a Otci. 21Podřizujte se jeden druhému v bázni před Kristem: 22Ženy, podřizujte se svým mužům jako Pánu, 23neboť muž je hlavou ženy, jako je Kristus hlavou církve; on je zachráncem těla. 24Ale jako církev je podřízena Kristu, tak i ženy ve všem svým mužům. 25Muži, milujte své ženy, jako i Kristus miloval církev a sám sebe za ni vydal, 26aby ji posvětil, když ji očistil vodní koupelí v slovu, 27aby sám sobě postavil slavnou církev, která by neměla poskvrny ani vrásky ani čehokoliv takového, ale byla svatá a bezúhonná. 28Takto jsou povinni i muži milovat své ženy jako svá těla. Kdo miluje svou ženu, miluje sebe. 29Neboť nikdo nemá své tělo v nenávisti, ale živí je a pečuje o ně, jako i Kristus o církev. 30Vždyť jsme údy jeho těla, z jeho masa a z jeho kostí. 31‚Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva jedno tělo.‘ 32Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na církev. 33Ale také jeden každý z vás ať miluje svou ženu jako sám sebe a žena ať se bojí svého muže.    Pavlíkův překlad : 25Vy muži své ženy milujte podle toho, jak i KRISTUS shromáždění miloval a za ně vydal sám sebe,26aby je posvětil, očistě je koupelí vody skrze slovo,27aby on sám sobě shromáždění představil slavné, nemající skvrny nebo vrásky nebo něčeho z takovýchto věcí, nýbrž aby bylo svaté a bezúhonné.28Tak jsou i muži povinni své ženy milovat jako svá těla; kdo miluje svou ženu, miluje sám sebe,29vždyť své maso nikdo nikdy nepojal v nenávist, nýbrž je vyživuje a něžně chová tak, jako i KRISTUS shromáždění.30Jsme totiž údy jeho těla [, z jeho masa a z jeho kostí];31pro tuto příčinu opustí člověk svého otce i matku a přilne k své ženě, i stanou se ti dva jedním masem.32Toto tajemství je veliké, já však mluvím o Kristu a o shromáždění;33nicméně i vy, každý jednotlivě, nechť svou ženu tak miluje jako sám sebe, žena pak aby se muže bála.   Svaté písmo jasně říká : Svatou církev staví Ježíš (sám sobě staví), Svatá církev je Svatá bez poskvrny. Důlěžitá je i zmínka o masu/těle vždyť své maso nikdo nikdy nepojal v nenávist, nýbrž je vyživuje a něžně chová tak, jako i KRISTUS. Všimněte si, že je to v pravém opaku toho co činí Šelma s falešnou církví :Zjevení Janovo 17 kapitola - 15I praví mi: Ty vody, jež jsi uviděl, kde ta nevěstka sedí, jsou národnosti a davy a národy a jazyky; 16a těch deset rohů, jež jsi uviděl, a to zvíře, ti tu nevěstku pojmou v nenávist a učiní ji opuštěnou a nahou, a budou jíst její maso a budou ji spalovat v ohni, 17neboť Bůh dal do jejich srdcí, by vykonali jeho mínění a zachovali se jednomyslně a dali své království tomu zvířeti, než budou Boží slova uskutečněna.18A ta žena, již jsi uviděl, je to veliké město, jež má království nad králi země. No a na závěr se zamysleme v duchu a pravdě, která z těchto registrovaných církví v ČR je bez poskvrny a tedy je tou Svatou ze Svatého písma ???Sám za sebe v duchu a pravdě říkám Vám ani jedna.

Vložil: Tomas v Úterý, 26. únor 2019 @ 09:58:40 CET (518 čtenářů)
Více... | 31 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Prohlášení Výkonného výboru BJB k ´´Oficiálnímu prohlášení pěti sborů´´
Z našich církví

poslal Nepřihlášený

Vážení bratři a sestry ve sborech Bratrské jednoty baptistů,

na jednání Rady zástupců sborů 3. 11. 2018 v Brně jsme byli seznámeni s dokumentem „Oficiální prohlášení pěti sborů a jejich stanovisko k situaci v BJB“.

Toto prohlášení bylo prezentováno zástupci čtyř sborů (Jablonec, Kroměříž, Kuřim, Lovosice), ke kterým se přidává stanice děčínského sboru v Jílovém (zástupci nebyli přítomni). Bylo nám oznámeno, že se v uvedených sborech a stanici rozhodli uskutečnit kroky vedoucí k vystoupení z Bratrské jednoty baptistů. Přestože se zdá, že vedoucí oněch sborů část svojí kritiky směřují zvláště k některým postojům pražského sboru Na Topolce (instalovaná kazatelka, postoj k praktikované homosexualitě), je zřejmé, že odsoudili BJB jako celek, ze kterého musí pro uchování čistého svědomí před Pánem vystoupit.  

Toto zevšeobecňující odsuzující hodnocení našich sborů odmítáme, je pro nás velmi bolestivé a nezakládá se na pravdě. Ve vší pokoře před Pánem církve vyznáváme, že v našich sborech máme v úctě Písmo svaté a přijímáme ho jako autoritu v otázkách víry a života, jak o tom také vydávají svědectví i naše zásady a stanoviska. Kazatelé v našich sborech upřímně, podle svého nejlepšího svědomí, s modlitbou o vedení Duchem, týden co týden usilují přinést posluchačům správný výklad Písma. Nezakrýváme skutečnost, že nemáme ve všech otázkách stejné chápání Písma, jsou mezi námi rozdíly, někdy na sebe narážíme a také spolu ve všem nesouhlasíme. Přesto vynakládáme upřímnou snahu na dosažení jednomyslnosti v základních otázkách víry a praxe. Pokud tedy autoři tohoto prohlášení hovoří o někom, kdo svévolně nakládá s Božím slovem, není to realita ostatních sborů BJB.

Vložil: Tomas v Úterý, 04. prosinec 2018 @ 10:34:19 CET (1001 čtenářů)
Více... | 5859 bytů | 55 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Biblicko- a historicko-teologické poznámky k Oficiálnímu prohlášení pěti sborů
Z našich církví

poslal Nepřihlášený

Prohlášení má obsahem i formou podobu teologického traktátu o zásadách a podmínkách křesťanské pospolitosti, která se drží Písma a navazuje na nauky a svědectví,jež jsou jeho věrným výkladem. Jako takové se ovšem z principu týká celé církve Kristovy, nikoliv jen sborů BJB, i když jde formálně o „stanovisko k situaci v BJB“, protože dělení na baptisty a ty ostatní je jen historická a sociologická souvislost, která pro otázku pravdivosti toho, co tu je na ono téma říkáno, nehraje žádnou roli. 

Ve své preambuli mluví Prohlášení o tom, že Písma Svatá byla pro baptisty historicky vždy závaznou autoritou pro osobní i sborový život. Že takto Písmo bylo a je mezi baptisty chápáno, je jistě pravda a baptisti v tom nebyli a nejsou zdaleka sami: To, že se Písma Starého a Nového zákona vůbec zachovala, svědčí o jejich nesporné autoritě v celé „ekumeně“, čímž míníme celek církve jako boží stavby (oikos) ve světě. Vědomí závaznosti vycházelo z přesvědčení o božském původu svědectví, kolem nějž byla komunita víry ustavena a které vždy také sama tvořila (autorita je tu bytostně spojena s „autorstvím“ – s vědomím toho, díky čemu tu jsme a kdo jsme). To má na mysli i citovaná formulace z Vyznání víry z roku 1886, odkazující na 2Tm 3,16, kde se mluví o „božském vdechnutí“ (theopneustos).

Závaznost byla ovšem od počátku chápána různě. Samo citované místo z apoštolského listu z toho vyvozuje, že „písmo“ je „užitečné k učení, k trestání, k napravování, k správě, kteráž náleží k spravedlnosti, aby byl dokonalý člověk Boží, ke všelikému skutku dobrému hotový“ (v EP: „je dobré k učení, k usvědčování, k nápravě, k výchově ve spravedlnosti, aby Boží člověk byl náležitě připraven ke každému dobrému činu“). O tom nikdo v celých dějinách církve nepochyboval. Co konkrétně to znamená, záleželo na svědomí i představivosti těch, kdo si toto apoštolské „napomenutí“ osvojili.

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 22. listopad 2018 @ 08:54:01 CET (442 čtenářů)
Více... | 13858 bytů | 6 komentáře | Skóre: 3



Život církví: Pět sborů oznámilo odchod z Bratrské jednoty baptistů
Z našich církví

poslal Nepřihlášený

Oficiální prohlášení pěti sborů a jejich stanovisko k situaci v BJB

Pro baptisty, byla historicky vždy Písma Svatá závaznou autoritou pro osobní i sborový život. Protože si to doba postupně žádala, byla formulována nejrůznější baptistická vyznání víry, která obsahovala biblické pravdy a která jednotlivé sbory zastávaly. Ne jinak tomu bylo i v případě prvního baptistického sboru v Praze. Jeho kazatel Jindřich Novotný st. vydal Vyznání víry u víře pokřtěných křesťanů, obyčejně baptistů zvaných v roce 1886, rok po založení sboru. O naprosto zásadním významu Bible pro baptisty pak svědčí skutečnost, že první článek tohoto Vyznání je O Slovu Božím a výslovně se v něm připomíná, že Písma Svatá "pravdivě Duchem Svatým vdechnuta jsou". Na tuto bohabojnou službu svých předků chceme i my vědomě navazovat a s pomocí Boží se stejně držet těch základních pravd, které v naší zemi právě v minulosti vedly k založení baptistických sborů.

Žel tyto základní pravdy, na kterých byla naše Jednota založena, se v poslední době vytrácí. V průběhu posledních sedmi let jsme se pokoušeli upozorňovat na nejrůznější skutečnosti, které se v BJB objevují a jsou v rozporu s biblickým učením. Činili jsme tak na sjezdech delegátů skrze řady návrhů, které však byly vždy zamítnuty a k jejich obsahu se ani nerozvinula námi očekávaná biblická diskuze.

I v tzv. Prohlášení 5 sborů a Výzva všem členům Jednoty šlo především o snahu oslovit a varovat každého jednotlivého člena BJB na nebezpečí stále více se šířícího vlivu liberální teologie, která naši jednotu zhoubně odklání od původního směru BJB stojícího pevně na Božím slově. Je nám upřímně líto, že naše Jednota o čistotu učení založeného na Písmu nejeví takový zájem jako naši předkové. Mrzí nás, že nadsborová jednání se nesou spíše v duchu politiky, osobních preferencí a postrádají hledání pravdy založené na Boží vůli zjevené nám v Písmu. Jednotě chybí duchovní ostražitost a důsledkem toho se postupně odbourává a prolamuje jedna biblická doktrína po druhé. Naše největší námitky se dlouhodobě týkají následujícího:

Vložil: Tomas v Sobota, 17. listopad 2018 @ 01:19:24 CET (604 čtenářů)
Více... | 10412 bytů | 7 komentáře | Skóre: 5



Život církví: Mladý papež
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

https://sdeleni.idnes.cz/serial-mlady-papez-vas-sokuje-i-okouzli-fcq-/kultura-sdeleni.aspx?c=A180425_170703_kultura-sdeleni_rest



Výborný televizní seriál, ke kterému není co dodat, to se musí zhlédnout postupně od prvního dílu.. 
Vložil: Tomas v Sobota, 17. listopad 2018 @ 01:18:32 CET (424 čtenářů)
Více... | 4 komentáře | Skóre: 1



Život církví: Současné tlaky na katolickou církev ze strany liberálů.
Katolicismus

poslal oko

Pojem naslouchající církve je sám o sobě zcela v pořádku.
Jedná se o věc, která je nejen dobrá, ale dokonce žádoucí.
Vložil: Tomas v Úterý, 13. listopad 2018 @ 23:40:51 CET (360 čtenářů)
Více... | 5013 bytů | 13 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Gnóze: hledání jiného křesťanství
Historie

poslal Nepřihlášený

Výsledek polemik v druhém a třetím století určil, jak dnes chápeme křesťanskou tradici
Vložil: Tomas v Středa, 31. říjen 2018 @ 08:01:07 CET (356 čtenářů)
Více... | 15431 bytů | 4 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Postavení žen a otroků v Novém zákoně
Etika

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Středa, 15. srpen 2018 @ 14:39:28 CEST (677 čtenářů)
Více... | 1064 bytů | 29 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Husovo kázání
Akce

poslal Lutrik

6. 7. – Svátek mistra Jana Husa

Frater Iohannis a Pražský sbor Luterské evangelické církve a. v.,
zvou všechny na neformální veřejné čtení:

Magistri Iohannis Hus: Kázání:
Čtenie třetie neděle – Matúš. v 11. kapitole.
(Kázání je v dobovém jazyce se slovníčkem)


Vložil: Tomas v Pondělí, 18. červen 2018 @ 08:57:53 CEST (262 čtenářů)
Více... | 525 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Papežský primát - Biblický?
Zamyšlení

poslal Pomo

Píchnu do vosího hnízda a do věčné otázky bez konce - Papežský primát. To, že v této jednoduché otázce není stále všem jasno mi prostě nedá spát.


O co se primát opírá : 

Mt 16:18  A já ti pravím, že ty jsi Petr, a na té skále vybuduji svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou.

Zde vidíme krásný příklad vytržení z kontextu. ... Když si přečteme více vět před a po : 

13Když Ježíš přišel do oblasti Cesareje Filipovy, ptal se svých učedníků: „Za koho lidé pokládají Syna člověka?“ 14Oni řekli: „Ti za Jana Křtitele, jiní za Eliáše, jiní za Jeremjáše nebo za jednoho z proroků.“ 15Řekl jim: „A za koho mě pokládáte vy?“ 16Šimon Petr odpověděl: „Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha.“ 17Ježíš mu na to řekl: „Blahoslavený jsi, Šimone Bar-Jona, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích. 18A já ti pravím, že ty jsi Petr, a na té skále vybuduji svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou. 19A tobě dám klíče království Nebes, a cokoli svážeš na zemi, bude již svázáno v nebesích, a cokoli rozvážeš na zemi, bude již rozvázáno v nebesích.“

Ježíš reagoval na Petrovo prozření, že Ježíš je Syn Boží, mesiáš. Zjistili co jiní ne i když i ostatní viděli Ježíšovo činy. A toto je to na čem je zbudovaná křesťanská církev, to co ani brány pekelné nepřemohou - že Ježíš je Syn Boží, mesiáš!!! To je ta skála!!!

Mt 16:19 A tobě dám klíče království Nebes, a cokoli svážeš na zemi, bude již svázáno v nebesích, a cokoli rozvážeš na zemi, bude již rozvázáno v nebesích.

Tato slova ale nepatřila výhradně Petrovi. Stejnou pravomoc Ježíš udělil každému křesťanovi o 2 kapitoly dál. Mt 18:18 „Amen, pravím vám, cokoli svážete na zemi, bude již svázáno v nebi, a cokoli rozvážete na zemi, bude již rozvázáno v nebi.

Jan 21:15-18 Když posnídali, řekl Ježíš Šimonu Petrovi: „Šimone Janův, miluješ mne více než tito?“ Odpověděl mu: „Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád.“ Řekl mu: „Pas mé beránky.“ 16Řekl mu opět podruhé: „Šimone Janův, miluješ mne?“ Odpověděl mu: „Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád.“ Řekl mu: „Pas mé ovce.“ 17Řekl mu potřetí: „Šimone Janův, máš mě rád?“ Petr se zarmoutil, že mu potřetí řekl: ‚Máš mě rád?‘, a odpověděl mu: „Pane, ty víš všechno, ty víš, že tě mám rád.“ Ježíš mu řekl: „Pas mé ovce. 18Amen, amen, pravím tobě, když jsi byl mladší, sám ses opásával a chodil jsi, kam jsi chtěl; ale až zestárneš, vztáhneš své ruce a jiný tě opáše a povede, kam nechceš.“

Zde však Ježíš Petra nevyvyšuje nad ostatní. Ježíš zde reaguje na Petrovo trojnásobné zapření Ježíše, jak mu i prorokoval. Proto se ho ptá 3x. Příkaz pas mé ovce opět není výhradně pro Petra. Petr sám ve svém listu ukazuje, že tuto pravomoc mají všichni duchovně starší křesťané - 1P 5:1,4 1Starší mezi vámi vybízím, já spolustarší a svědek Kristových utrpení a také účastník budoucí slávy, která bude zjevena: 2Paste Boží stádo, které je u vás; dohlížejte na ně ne z donucení, ale dobrovolně, podle Boha, ne z nízké zištnosti, ale ochotně, 3ne jako páni nad svým podílem, ale jako ti, kteří se svému stádu stávají vzorem. 4A když se ukáže nejvyšší pastýř, dostanete nevadnoucí věnec slávy. Navíc zde jednoznačně stanovuje Krista jako Nejvyššího pastýře, ne sebe.

Skutky 15:7 Když došlo k velkému sporu, povstal Petr a řekl jim: „Muži bratři, víte, že si mě Bůh odedávna mezi vámi vyvolil, aby skrze má ústa pohané uslyšeli slovo evangelia a uvěřili. Zde sám Petr říká, že má být jeho ústy hlásáno evangelium pohanům proto se hlásí o slovo ohledně řešení sporu ohledně pohanů. Neříká zde, že je mezi nimi první. Evidentně spor řešili jako rovný s rovnými.

Věděli sami Apoštolové tedy kdo je mezi nimi první? ... Jistě, že ne. Matouš 18 začíná právě otázkou apoštolů 1V tu hodinu přistoupili učedníci k Ježíšovi a říkali: „Kdo je tedy v království Nebes největší?“ Lukáš  Apoštolové Matouš 20 - 26Mezi vámi tomu tak nebude; ale kdo by se chtěl mezi vámi stát velkým, bude vaším služebníkem; 27a kdo by chtěl být mezi vámi první, bude vaším otrokem. 

V 1.Kor Pavel kárá Korintskou církev, jelikož se jeden nad druhého povyšuje podle toho kým byl pokřtěn - 12Mluvím o tom, že každý z vás říká: ‚Já jsem Pavlův‘, ‚Já zase Apollův‘, ‚Já zase Kéfův ‘, ‚A já Kristův‘. 13Je Kristus rozdělen? Byl snad za vás ukřižován Pavel? Anebo jste byli pokřtěni v Pavlovo jméno?  14Děkuji Bohu, že jsem kromě Krispa a Gaia nikoho z vás nepokřtil,  15aby nikdo nemohl říci, že jste byli pokřtěni v mé jméno. 

Zde Pavel jednoznačně hovoří o tom, že žádný křesťan není nad druhého a dokonce Petra ani nezmínil.

Jistě nebudu popírat, že Petr byl významný apoštol a plný ducha. Veškeré pasáže, které vzdávají Petrovi úctu však patřili Petrovy. Apoštolská sukcese však byla uměle vytvořena bez jediného naznačení Písmem. Chápu, že se tím raná církev bránila herezi. Bohužel s opačným efektem. Vytvořila ten nejmocnější nástroj k herezi.

Na závěr jedna zásadní otázka : Mohla by církev existovat dále i bez papeže? - Ano. Papež tedy není to co brány pekelné nepřemohou. A mohla by existovat církev bez prozření, že Ježíš je Syn Boží, mesiáš? Ne.

Papežský primát je pro církev bezcenný dokonce přitěžující.



Vložil: Tomas v Neděle, 17. červen 2018 @ 22:56:22 CEST (741 čtenářů)
Více... | 87 komentáře | Skóre: 5



Život církví: Členství v církvi
Grano Salis

poslal Nepřihlášený

Vzkříšený Ježíš shromažďuje své učedníky a dává jim úkol, aby šli s evangeliem, zvěstovali a přiváděli další učedníky. Samotná ekklesia – církev – vznikla jako lid nové smlouvy, zrodila se z Ducha svatého a začala svou misii v tomto světě. Každé společenství, a především společenství, které je posláno sloužit a získávat další učedníky, musí mít také určitý způsob, kterým se lidé k němu mohou připojit. Od samých počátků církve se formy příslušnosti k Božímu lidu lišily podle prostředí (židovské, helenistické a brzy byly zahrnuty i další oblasti).

Vložil: Tomas v Středa, 09. květen 2018 @ 23:21:47 CEST (5591 čtenářů)
Více... | 3658 bytů | 937 komentáře | Skóre: 0



Život církví: ICF Praha
Z našich církví

poslal Nepřihlášený

Máte někdo osobní zkušenost s touto církví ?

Vložil: Tomas v Pátek, 30. březen 2018 @ 22:32:00 CEST (977 čtenářů)
Více... | 369 bytů | 19 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Devadesát devět spravedlivých
Zamyšlení

poslal leonet

Lukáš 15,7  Pravím vám, že právě tak bude v nebi větší radost nad jedním hříšníkem, který činí pokání, než nad devadesáti devíti spravedlivými, kteří pokání nepotřebují.

Vložil: Tomas v Středa, 14. únor 2018 @ 16:00:04 CET (2571 čtenářů)
Více... | 5140 bytů | 273 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Dokonalá místní církev
Grano Salis

poslal Nepřihlášený

Zkušenosti z organizovaného křesťanství mne už dávno neučily, že nelze sloužit dvěma pánům. Bohu a lidské organizaci zároveň.

Vložil: Tomas v Úterý, 09. leden 2018 @ 10:36:03 CET (699 čtenářů)
Více... | 1720 bytů | 10 komentáře | Skóre: 5



Život církví: Chvála místní církve a hanba denominacím
Grano Salis

poslal Nepřihlášený

Jsem křesťanem na volné noze. Nejsem nikde členem, chodím ale příležitostně do různých sborů. Zjistil jsem však, že všude jsou bludy a nechci se vázat v organizovaném Babyloně. Ostatně, jak všichni zde víme, denominace jsou od ďábla. Já, ač nikam nechodím, mám vnitřní pravdu v sobě z Ducha, a proto nepotřebuji, aby mne někdo učil. Patřím do místní církve v místě, a vybírám si, co chci, resp. jak mne Duch zrovna vede. Vane jednou tam a jindy tam. Nikdy se to nedá rozeznat předem.

Vložil: Tomas v Sobota, 06. leden 2018 @ 23:38:34 CET (1317 čtenářů)
Více... | 2862 bytů | 100 komentáře | Skóre: 3



Život církví: Důvody pádu a nemoci římsko-katolické církve–Jezabel
Zamyšlení

poslal leonet

Už slyším, jak někteří lidé říkají, jaký pád, vždyť římsko-katolická církev je největším světovým náboženstvím! Největším co do papírových počtů ano, ale také tam panují největší bludy.

Vložil: Tomas v Pátek, 15. září 2017 @ 11:09:33 CEST (790 čtenářů)
Více... | 38570 bytů | 31 komentáře | Skóre: 2



Život církví: Zpravodaj baptistických sborů 2/2017
Z našich církví

poslal Nepřihlášený

Vychází druhé číslo Zpravodaje baptistických sborů v ČR, v němž naleznete vedle podnětného čtení několik pozvánek na nadcházející události v baptistických sborech jako jsou díkuvzdání, výročí, instalace nebo konference.

Vložil: Bolek v Pondělí, 11. září 2017 @ 13:31:57 CEST (427 čtenářů)
Více... | 1211 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Může sbor vrážet klín hříchu mezi věřící přátele? (závěrečné)
Z našich církví

poslal Neprihlasena

Tímto svým posledním příspěvkem bych ráda u končila mou sérii o přátelství, lásce a možném negativním vlivu církve na vztahy, zejména skrze toleranci k hříchu nebo k chování, které je obecně považované za špatné a nevhodné. Líbilo se mi vaše oslovení, tak jsem se nakonec zaregistrovala jako Nepřihlášená. A pokud budu na něco reagovat, tak tady nebo pod předchozími články. Ten poslední se nachází zde a z něj se dá dostat na ty starší:
Může sbor vrážet klín hříchu mezi věřící přátele? (po čtvrté)

A teď moje reakce na vás, kteří jste ještě měli trpělivost a nějaký zájem se mému příběhu věnovat :-). Postoje těch, co mi jen nadávali do upírů apod. a pak bez omluvy odešli mne sice mrzí, hlavně těch co se tu jinak prezentují jako úžasní a Pánovu Slovu věrní křesťané, ale to už je jejich věc, že jim víra bez skutků mrtvá nepřipadá. Prozradili o sobě mnohem více než by si vůbec byli schopni připouštět...

Vložil: Tomas v Pondělí, 28. srpen 2017 @ 20:16:47 CEST (1571 čtenářů)
Více... | 9751 bytů | 113 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Pozitivní křížová cesta - další zastavení
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Kříž v širším významu může znamenat také vážný problém, který je třeba řešit. Tedy můžeme navrhnout další zastavení zmíněné křížové cesty:


Ježíš odděluje moc duchovní od moci světské

  Tento problém vznikl už v době Ježíšově, kdy židé očekávali od Mesiáše, že je také osvobodí od římských okupantů, a tedy bude podobným králem, jako byl David.
Vložil: Tomas v Úterý, 22. srpen 2017 @ 08:32:10 CEST (545 čtenářů)
Více... | 1256 bytů | 4 komentáře | Skóre: 0



Život církví: Může sbor vrážet klín hříchu mezi věřící přátele? (díl III, odpovědi)
Z našich církví

poslal Nepřihlášený


Volné pokračování mého sdílení o přátelství, církvi, vztahu s Bohem a o tendenci k hříšnému chování. Nyní pod novým názvem, což záhy vysvětlím. Pro nově příchozí uvádím odkazy na původní články: http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2470581&mode=&order=0&thold=0
http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2470585&mode=nested&order=0&thold=-1
Přiznám se, že po předchozích komentářích jsem se znovu cítila dlužná nějak reagovat. Chtěla bych vám všem poděkovat za váš čas, který jste mé výpovědi věnovali. Aniž bych k případu mé kamarádky chtěla vyzrazovat o mnoho více než jsem dosud udělala, pokusím se reagovat na některé zajímavé myšlenky. Než začnu, tak omluva, že minule konečný text neměl odstavce tak, jak jsem je posílala. Nevím proč. A asi nebyl dobře čitelný - je mi to líto, náhled vypadal o hodně lépe. Budu reagovat na jednotlivé uživatele k tomu, co sami psali. Postupně jsem si také uvědomovala jednu věc, kterou mi nakonec potvrdil uživatel Willy. Původní název článku jsem volila dost nevhodně a v některých mohl vyvolávat určité předsudky, jež mi ti méně citliví a méně empatičtí taky dávali hodně najevo. Můj dnešní článek bude volným pokračováním předchozích dílů, a to především formou odpovědí na příspěvky jednotlivých uživatelů. Tam k tomu všemu také zmíním více. Ráda bych však, aby bylo jasné, že pokud jde o mou kamarádku tak na prvním místě nejde o mé přátelství vůči ní, ale o to, aby sama setrvávala na Boží cestě, hledala Boží vůli pro svůj život, nalézala ji a měla dostatek síly od Pána jej následovat. Kdybych mohla vrátit čas, raději bych své články nadepsala jinak, nějak ve smyslu: "Může sbor vrážet klín hříchu mezi věřící přátele?"(Nakonec jsem se před odesláním mého článku rozhodla přeci jen reagovat už pod touto novou hlavičkou. Mnohem lépe vystihuje to, o co mi od počátku šlo. I když samozřejmě, že ten klín je vrážen především mezi člověka a Boha. Nicméně sama jsem to prožívala spíše takto, podle toho jaký pocit u mne převládl. A dokonalí nejsme a máme snad jako citliví a milující lidé nárok na to něco prožívat a ne číst jenom verše z bible a těmi pak necitlivě šermovat a ohánět se jimi po druhých.)

Vložil: Tomas v Sobota, 12. srpen 2017 @ 08:38:34 CEST (1969 čtenářů)
Více... | 21994 bytů | 138 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 1.03 sekundy