Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 19. srpen 2011 @ 12:00:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Skutečností je, že zemřelý člověk už opravdu nemůže konat dobré skutky.
Ty jsi tady vždy tvrdil, že ano? Že kvalita života po Smrti je větší, než před Smrtí? Jak to tedy je?
Proč musí člověk po smrti trpět, místo toho, aby dobrými skutky pomáhal vyrovnat následky svých hříchů?
Hříchy nám mohou být odpuštěny jedině skrze zástupnou oběť Kristovu a to jen v tom případě, pokud z nich učiníme pokání.
No, vidíš. A v článku se píše, že na zemi lze dostáhnout u Boha odpuštění konáním dobrých skutků. Jak to tedy je?
Spravedlnost nutně vyžaduje trest vždy, oko. Dobrý zdroj jak je to se spravedlností je písmo.
U nás to máme s evangeliem Ježíše Krista jednodušší, než tam u vás. Když lidé přijmou Krista, nevede je nějaký duch k poutím, všelijakým podivným návštěvám hřbitovů, zapalování svíček, svěcení dřev či čemukoliv jinému, ale lidé, kteří přijmou Krista dostanou Ducha svatého, který je vede k tomu, aby následky svých hříchů napravili.
Nemusíš nám tedy nutit to, že hřích má následky a ty je potřeba napravit. To my moc dobře víme. To je jedna z prvních věcí, ke kterým Duch svatý lidi po znovuzrození vede.
Takže takoví lidé jdou a smiřují se se svými nejbližšími v rodině, Duch svatý je vede k nápravě krádeží a lží, pokud žijí ve smilstvu, vede je Duch svatý do čistoty. Pokud pohrdají vládami, autoritou, jsou pyšní, vede je k úctě k nadřízeným a pokoře. Pokud uctívají modly, vede je Duch svatý k jejich likvidaci. Pokud neposlouchali Boha, vede je k poslušnosti Božímu slovu. Pokud záviděli, vede je ke štědrosti. Duch svatý tohle všechno řídí tak, jak je u každého člověka potřeba.
Navíc pokud něčí život patří Ježíši Kristu a nerozhoduje tedy už o něm Smrt (nehraje už ruskou ruletu o ten Boží dar), nemusí řešit to, co nutně musíte pod mocí Smrti řešit vy: Náhlé úmrtí.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 21. srpen 2011 @ 08:11:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ty jsi tady vždy tvrdil, že ano? Že kvalita života po Smrti je větší, než před Smrtí? Jak to tedy je?"...
Pokud sis nevšiml, bavili jsme se zde o situaci zemřelých lidí, kteří sice nemají hřích ke smrti, ale nejsou ani zcela čistí, aby mohli do nebe. O této skupině lidí (ve vězení Mt 5,25) jsem tvrdil, že nemají možnost konat dobré skutky. Nemají totiž ještě moc od Krista (Zj 2,26), Neusedli ještě spolu s ostatními svatými na Kristově trůnu ( Zj 3,21).
..."A v článku se píše, že na zemi lze dostáhnout u Boha odpuštění konáním dobrých skutků. Jak to tedy je?"...
Píše se o tom nejenom v článku, ale také v Písmu (Jk 5,20; 1 Pt 4,8). Takto se ale chová člověk až v důsledku svého pokání, které přijal jako svůj životní postoj. Nikoho nezachráníš tehdy, když sám vězíš v jámě hříchu a sám potřebuješ záchranu od Boha i bližních.
..."Spravedlnost nutně vyžaduje trest vždy, oko."...
Aby mohl být člověk vůbec zachráněn, Boží spravedlnost si vyžádala, aby trest za hřích nesl v zastoupení Boží Syn.
..."U nás to máme s evangeliem Ježíše Krista jednodušší, než tam u vás."...
Duch svatý tohle všechno řídí tak, jak je u každého člověka potřeba. Zapomněl jsi ale dodat, že nikoli bez lidské spolupráce, bez lidského souhlasu. Zjednodušující a líbivé, však zgruntu nepravdivé. Každá lež se umí tvářit jako pravda, citovat vznešeně z Písma co se jí zrovna hodí - přesto ve své neúplnosti zůstává nepravdou.
Pak opravdu nemusíte řešit "náhlé úmrtí" opravdu si nevíte rady s otázkou, co se stane s takovým člověkem bez smrtelného hříchu, avšak s hříchy, které nevedou ke smrti a s nimiž do nebe také nemůže.
Opravdu nevím, co je podivného na návštěvě hřbitova.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 23. srpen 2011 @ 00:37:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud sis nevšiml, bavili jsme se zde o situaci
zemřelých lidí, kteří sice nemají hřích ke smrti, ale nejsou ani zcela
čistí, aby mohli do nebe. O této skupině lidí (ve vězení Mt 5,25) jsem tvrdil, že nemají možnost konat dobré skutky. Nemají totiž ještě moc od Krista (Zj 2,26), Neusedli ještě spolu s ostatními svatými na Kristově trůnu ( Zj 3,21).
Ano, všimnul jsem si, že se bavíme o téhle teoretické virtuální domyšlence.
Kdysi jsi něco psal o logice: Nechtěl bys tedy uvažovat alespoň někdy logicky?
Pokud je v tom vašem očistci člověk tehdy, pokud nenapraví následky svých hříchů, proč nemá po smrti takový člověk moc konat dobré skutky, aby ty následky napravil, ale tu moc mají ti, kteří už žádné následky napravovat nepotřebují, protože v očistci nejsou?
Duch svatý tohle všechno řídí tak, jak je u
každého člověka potřeba. Zapomněl jsi ale dodat, že nikoli bez lidské
spolupráce, bez lidského souhlasu.
Ne, nezapoměl. To jsem tu psal mockrát, že bez lidského souhlasu to nejde, že dokud se evangeliu Ježíše Krista vzpíráte, dokud je pro tebe evangelium "zgruntu nepravdivé", "hrozný omyl" nebo "prázdná fráze", nemůžeš z něj vzít užitek a musíš žít v těch lidských domyšlenkách typu očistce a ďábelských domyšlenkách nápravy hříchu lidským utrpením.
Nad tím, kdo přijme Ježíše Krista panuje Ježíš Kristus. Už nad ním nepanuje Smrt, není Smrti vydán na milost a nemilost, tak jako vy, kdy se pak musíte bát náhleho úmrtí. Když nad člověkem panuje Smrt, jistě zemře náhle a nečekaně.
Ale Ježíš kristus je silnější než Smrt. Smrt přemohl a jednou Smrt skončí v ohnivém jezeře.
Člověk pak skončí buď se Smrtí nebo s Ježíšem.
Podle toho, s kým bude souhlasit, pod čí bude mocí.
Situaci člověka, který žije ve všedním hříchu, Ježíše Krista nezná a
nepřijal ho, nezná Boží milost a žije tedy stále ještě pod mocí smrti, řešíme a psal jsem
tu o tom mockrát, snad si to někdy přečteš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. srpen 2011 @ 11:45:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby sis toho skutečně všimnul, proč jsi argumentoval tak zcestně (Ty jsi tady vždy tvrdil, že ano? Že kvalita života po Smrti je větší, než před Smrtí? Jak to tedy je?).
Možnost napravovat následky hříchů dobrými skutky (také moc pomáhat jiným) trvá každému po celý život. Je ti to málo? Je přece jasné, že zemřelý ( a ve vězení - Mt 5,25) může už platit jen svým utrpením.
..."Nad tím, kdo přijme Ježíše Krista panuje Ježíš Kristus."...
To je hluboká pravda, takže považuji za zločin ji vyprázdnit do zavádějící fráze, navozující falešnou jistotu, že mám vystaráno. Lidská srdce jsou totiž už od přirozenosti nevěrná a proto se musí ve věrnosti Kristu neustále OBNOVOVAT. K tomu jsou určeny svátosti, služba církve ve společenství v Kristu. Bez postoje pokání a obrácení je dneska zachráněný křesťan zítřejším ztraceným křesťanem. Kde se rozmohl hřích, láska vychladne.
I ti, kteří už jednou Krista oblékli, znovu upadají do nevěry, do hříchů, znovu koketují se smrtí. Včetně tebe, i mě. I ti, kteří Krista znají, žijí ve hříších. Každý z nás žije ve všedních hříších nelásky, pohodlnosti a sobectví, pýchy i egoismu. Bez výjimky toto se týká tebe, i mě. Někteří navíc žijí i v hříších ke smrti, což je ještě daleko daleko horší.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 23. srpen 2011 @ 13:14:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Možnost napravovat následky hříchů dobrými skutky (také moc pomáhat jiným) trvá každému po celý život.
Je ti to málo?
Ne, mně to není málo, pro mne je to akorát.
Kdyby sis toho skutečně všimnul, proč jsi argumentoval tak zcestně (Ty jsi tady vždy tvrdil, že ano? Že kvalita života po Smrti je větší, než před Smrtí? Jak to tedy je?).
Já jsem neargumentoval, já jsem se ptal. Proč si pleteš otázky a argumenty? Až mi zodpovíš moje otázky, třeba přijde i čas na moje argumenty... Zkusím teda otázku zopakovat.
Pokud je v tom vašem očistci člověk tehdy, pokud
nenapraví následky svých hříchů, proč nemá po smrti takový člověk moc
konat dobré skutky, aby ty následky napravil, ale tu moc mají jen ti, kteří
už žádné následky napravovat nepotřebují, protože v očistci nejsou?
Logické by to bylo přece naopak: Že než by šel člověk odpočívat do nebe, šel by napřed do nějaké šichty, kde by napravoval následky svých hříchů (platil alimenty, zasklíval rozbitá okna od kopacího míče, uzdravoval AIDS...) Proč má tuhle moc sv. František či Marie, která ani žádné následky svých hříchů nepotřebuje napravovat, ale ubohé duše v očistci už žádný následek svého hříchu napravit nemohou? A přitom by to potřebovaly nevjíce..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. srpen 2011 @ 14:18:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." proč nemá po smrti takový člověk moc
konat dobré skutky, aby ty následky napravil, ale tu moc mají jen ti, kteří
už žádné následky napravovat nepotřebují, protože v očistci nejsou?"...
Vždyť jsem ti to zodpovídal. Člověk, který je zavřený ve vězení, už nemá svobodu (proto se tomu říká vězení), je omezen v pohybu i aktivitách, je prakticky "znehybněn."
Proto Písmo tak důrazně varuje: Dohodni se se svým odpůrcem rychle, dokud jsi s ním na cestě,
aby tě tvůj odpůrce nevydal soudci a soudce zřízenci a byl bys
vsazen do vězení.
Amen, říkám ti: Rozhodně odtamtud nevyjdeš, dokud nevrátíš
poslední haléř." " Být na cestě" znamená v řeči Písma už za tohoto pozemského života. Moc pomáhat máme my "na cestě" v tomto pozemském životě, moc pomáhat mají také ti, kteří mají podíl na vládě Kristově (svatí v nebi), protože to plyne z postavení toho, kdo je s Kristem na trůnu. Srovnat své vlastní dluhy máme ovšem možnost jen dokud jsme ještě "na cestě" - pak už není jiná možnost, jen utrpení ve vězení a čekání na milost. V nebi je sice věčné odpočinutí od trampot a utrpení tohoto světa, ale v nebi se neodpočívá, nebe je dokonalý stav tvořivé aktivity, seberealizace. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 23. srpen 2011 @ 15:35:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Člověk, který je zavřený ve vězení, už nemá svobodu
(proto se tomu říká vězení), je omezen v pohybu i aktivitách, je
prakticky "znehybněn."
No, to chápu. O tom je očistec. Vězení. Trest za hřích. Hrozné utrpení.
Ale proč? Proč to máte vymyšlené takhle blbě? To přece nedává logiku. Proč je ten člověk znehybněn? Proč radši za trest nenapravuje následky svých hříchů? Proč neplatí alimenty, nespravuje rozbitá okna, neuzdravuje AIDS?
Proč je ten váš očistec tak nepraktický, k ničemu užitečný?
Pokud jde o ten úryvek písma: Zjisti si, jak tehdy fungovalo vězení pro dlužníky a co to znamená "Rozhodně odtamtud nevyjdeš, dokud nevrátíš poslední haléř". Třeba u nějakého historického biblického odborníka v ŘKC.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. srpen 2011 @ 12:47:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ale proč? Proč to máte vymyšlené takhle blbě? To přece nedává logiku. "...
Tak proč se zločinci všude zavírají do vězení? To přece podle tebe nedává logiku!
Smyslem vězení je v prvé řadě náprava člověka, aby se změnil a žil spravedlivě. V řadě druhé je to trest, který spravedlnost nutně vyžaduje za zlý skutek. Zlo musí být potrestáno, to Bůh nijak nezměnil. Trest je ovocem zla.
Pouze dal člověku šance k záchraně tím, že tento trest nesl za nás v zastoupení jeho Syn.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 24. srpen 2011 @ 20:15:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak proč se zločinci všude zavírají do vězení? To přece podle tebe nedává logiku!
Zločinci se zavírají do vězení za trest, na výstrahu. Aby byli izolování od společnosti a nemohli dále škodit. Také proto, aby je vězení napravilo. Trest
Dříve se dlužníci zavírali do vězení ještě z jiného důvodu, zkus si u nějakého ŘK biblisty zjistit proč, mě bys určitě ve svojí vzpouře proti víře Ježíše nevěřil a zase začal argumentovat a dokazovat nějakou hloupostí.
Jinak konečně dobře píšeš k tématu očistce: ŘKC teologie po hříchu (správně) odděluje vinu a trest. Vina je odpuštěna buď svátostí, nebo v případě nouze tzv. účinnou lítostí. Trest za hřích pak člověk musí vytrpět v očistci. Odpustky jsou prominutí toho trestu.
Následek pak nemá přímou souvislost ani s vinou, ani s trestem a očistec ho nijak neřeší, je mimo kategorii očistce. Odpustky nejsou podmíněny řešením následků: To sis ve své fantazii do učení ŘKC domyslel.
Pouze dal člověku šance k záchraně tím, že tento trest nesl za nás v zastoupení jeho Syn.
Amen. Přesně tak. O tom je zase křesťanství. Alespoň teoreticky to tedy víš.
Ježíš nám odpustil hříchy, ale také nesl trest za hřích. Protože odplata za hřích ve skutečnosti není deset let očistce, ale smrt. A Ježíš zemřel místo nás.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. srpen 2011 @ 12:38:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."zase začal argumentovat a dokazovat nějakou hloupostí."...???
Dokud si budeš plést ŘKC teologii s Wikipedií, asi fakt nenajdem společnou řeč. :-)
Hřích je vina proti Bohu a lidem, odpustit vinu ti musí všichni, které hříchem poškozuješ (Bůh i lidé, prostřednictvím služby církve). Proto nestačí vyznat své hříchy pouze Bohu a domnívat se, že je všechno odpuštěno.
Soudící spravedlnost pak za hřích (vinu) požaduje vyrovnání. Toto vyrovnání hříchem způsobené křivdy nazýváme trest.
Dokážeš ty postihnout a vysvětlit nějaký rozdíl mezi hříchem a vinou?
NÁSLEDKY HŘÍCHU.
Trest je jen jedním z následků hříchu. Mimo trestu patří mezi následky hříchu (mezi následky viny) poškození jiných lidí, které může být jak fyzické, tak duševní povahy. Mezi následky hříchu patří i urážka Boha hříchem, zpřetrhání vztahu společenství a spolupráce na proměně světa. Takový následek znamená ztrátu milosti posvěcující, znamená odloučení člověka od Boha až do jeho pokání - vyznání a odpuštění hříchu skrze službu církve. Urážka Boha hříchem všedním nezpřetrhává zcela vztah s Bohem, ale snižuje kvalitu tohoto vztahu. Množství neodpuštěných všedních hříchů vede k vychladnutí lásky (Mt 24,12).
Následky hříchu je dobré si srovnat už za života, nenechávat nic po smrti. Jen v případě, že to člověk nestihne, řeší následky hříchu posmrtné očišťování (pokud zde není hřích ke smrti).
Aby trest za naše hříchy mohl za nás nést v zastoupení Kristus, je třeba pokání a obrácení, je třeba vyznání hříchů Bohu i církvi - oběma stranám, kterých se to týká.
..."Ježíš nám odpustil hříchy, ale také nesl trest za hřích."...
Kdo pokání nečiní, toho se Kristova zástupná oběť týkat nebude a sám si ponese trest za své viny (hříchy).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 25. srpen 2011 @ 21:40:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Dokážeš ty postihnout a vysvětlit nějaký rozdíl mezi hříchem a vinou?
Ano, dokážu.
Hřích je minutí se cíle: Boha, hríchy jsou pak špatné skutky proti
Božímu řádu, minutí se cíle pro člověka. Vina pak pochází ze hříchů,
stejně jako trest a následky hříchu.
Kdo pokání nečiní, toho se Kristova zástupná oběť týkat nebude a sám si ponese trest za své viny (hříchy).
Jsem stejného názoru. Jen bych proti tvému negativismu a neustálému odporu proti evangeliu doplnil náš pohled: Ten, kdo pokání učinil a uvěřil v Ježíše Krista a přijal ho do svého života, toho se zástupná oběť týkat bude, protože trest za jeho hříchy nesl Ježíš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 26. srpen 2011 @ 12:20:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."hríchy jsou pak špatné skutky proti
Božímu řádu, minutí se cíle pro člověka."...
To mi ovšem cituješ wikipedii. Zkus jako "křesťan" použít třeba Písmo.
Hřích je především provinění (tedy vina) proti Bohu i lidem (Joz 7,20, Sd 10,10; Lk 15,18).
Hřích je vědomá a dobrovolná neposlušnost vůči Bohu, je urážkou a porušením Boží normy, Božího řádu. Hřích je tedy konkrétní vina, nikoli že jakási "vina" pochází z hříchu.
Tato vina (hřích) má následky: trest, škoda ze způsobeného zla sobě i bližním, urážka Boha.
..." Ten, kdo pokání učinil a uvěřil v Ježíše Krista a
přijal ho do svého života, toho se zástupná oběť týkat bude, protože
trest za jeho hříchy nesl Ježíš."...
Nikdy jsem netvrdil nic jiného.
Ale pořád se vyhýbáš odpovědi na cosi docela jiného: Co s neodpuštěnými hříchy (ze kterých člověk pokání neučinil), které však nejsou ke smrti a co s nevyrovnanými následky hříchů při náhlém úmrtí?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očis (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. srpen 2011 @ 14:14:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Necitoval jsem ti wikipedii. Slova mají určitý ustálený význam, tak jak se používají. Zkus si ten význam zjistit, vezmi si třeba Ottův slovník naučný, nebo jiný naučný slovník, ve kterém je význam slov vysvětlen.
Už jsi pochopil, že "vina" a "hřích" není totéž, ale ta slova označují různé skutečnosti? Podobně jako "pokání" není totéž co "lítost" (to už jsi snad pochopil)?
Ale pořád se vyhýbáš odpovědi na cosi docela jiného:...
Odpovědi jsem nevyhýbám. Psal jsem ti vícekrát: Nevím a neřeším, není to naše starost. My vedeme lidi k pokání, co s nimi bude tehdy, když se ve své zpropadené svobodě Ježíši Kristu vzepřou a pokání neučiní není úplně moje věc. Někteří lidé říkají, že člověk, který
neučinil pokání, jde do pekla. Někteří říkají, že bude moci činit pokání
po smrti.
Ježíš říká, že ten, kdo ho nepřijme, není souzen, protože Ježíš nepřišel soudit svět. Ale jednou přijde den, kdy bude soudit svět, protože byl ustanoven za soudce živých i mrtvých.
Já jsem toho názoru, že člověk, který neučiní pokání, půjde při vzkříšení mrtvých v poslední den na soud
mrtvých a tam bude souzen podle svých skutků. Všech skutků, celého
života.
... Co
s neodpuštěnými hříchy (ze kterých člověk pokání neučinil), které však
nejsou ke smrti a co s nevyrovnanými následky hříchů při náhlém úmrtí?
Třeba by ti na tvoji otázku mohl odpovědět Ježíš, když ti moje několikerá odpověď nestačí:
... Právě v tu dobu byli přítomni někteří, kteří Ježíši vyprávěli o Galilejcích, jejichž krev Pilát smísil s jejich oběťmi.
On jim na to řekl: „Myslíte, že tito Galilejci byli větší hříšníci než všichni ostatní Galilejci, když toto vytrpěli? Ne, pravím vám, ale nebudete–li činit pokání, všichni podobně zahynete. Nebo oněch osmnáct, na které spadla věž v Siloe a zabila je; myslíte, že oni byli větší viníci než všichni ostatní lidé, kteří bydlí v Jeruzalémě? Ne, pravím vám, ale nebudete–li činit pokání, všichni právě tak zahynete.“
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:15:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nevím a neřeším, není to naše starost. "...
To jsou ta "bílá místa" ve tvojí víře, o kterých pořád hovořím. Tvoje "několikaterá odpověď" jsou jenom vytáčky, které na nic odpověď nedávají. Zacitovat si tady Písmo nestačí.
Tedy: Co když činíš pokání, ale následky hříchu stejně přetrvávají a ty náhle zemřeš s nevyrovnaným účtem?
Do nebe nemůžeš, ale do pekla také nepatříš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:47:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tedy: Co když činíš pokání, ale následky hříchu stejně přetrvávají a ty náhle zemřeš s nevyrovnaným účtem? Do nebe nemůžeš, ale do pekla také nepatříš?
Ptáš se, aby ses dozvěděl, co bude se mnou? Opravdu tě zajímá odpověď? A přečteš si jí?
Psal jsem ti dříve, že svůj život jsem svěřil mému Pánu, Ježíši Kristu.
O mém životě nerozhoduje pan Náhle, ani paní Náhoda ani žádná jiná Paní, jako v životech mnoha jiných lidí, ale o mém životě rozhoduje můj Pán, Ježíš Kristus.
Spolu s Ježíšem byl ten můj nepřátelský soupis "má dáti - dal" přibit na kříž a účet je dávno vyrovnán.
Ježíš rozhodne, jak dlouho budu tady na zemi, co vše z následků mých hříchů vyrovná on a co budu muset vyrovnat já. Ježíš také rozhodne, kdy půjdu do nebe.
Pokud ti tato slova připadají jako vytáčka, která ti nedává odpověď, vyprázdněná fráze, zkus poprosit Boha, ať ti mojí odpověď vyloží, ať ti ukáže, co to přesně znamená.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 30. srpen 2011 @ 10:32:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opravdu jsem si tvoji odpověď přečetl.
Vypadá líbivě a optimisticky. Jak se však slučuje s realitou doopravdy?
Dát svůj život Kristu není dílem jednoho okamžiku, ale souvisí s vytrváním v dobrém až do konce života. Až do naší smrti, kterýžto okamžik pořád jaksi nechceš brát na vědomí. Smrt je přesto důležitým předělem v lidském bytí.
..."Ježíš rozhodne, jak dlouho budu tady na zemi, co vše z následků mých hříchů vyrovná on a co budu muset vyrovnat já."...
Potíž je v tom, že i nadále vršíme další své hříchy a většina lidí má v okamžiku smrti určitým způsobem před Bohem jakési "manko."
Ono to svádí sám sebe přesvědčovat, že závislost na hříchu zmizne zároveň s Kristovým odpuštěním. Milostí se to skutečně někdy stává, ale není to pravidlo.
Představa utrpení a vlastní námahy při zbavování se takové závislosti na hříchu ti moc nevoní, co? Ona je snazší představa , když Kristus řekne? "Abraka dabra" - a rázem jsi dokonalý, připravený pro nebe. Ale nepleť si Boha s kouzelníkem! Bůh totiž pracuje s realitou, kouzelník s fikcí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 30. srpen 2011 @ 22:18:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Až do naší smrti, kterýžto okamžik pořád jaksi nechceš brát na vědomí. Smrt je přesto důležitým předělem v lidském bytí.
Proč se mě neustále snažíš natlačit do něčeho, co není pravda?
Já beru okamžik vaší smrti navědomí velmi vážně. Jistě je pro vás Smrt velmi důležitá, když dokáže způsobit, abyste "Abraka dabra" ztratili svobodu, byli jistě spaseni, už nehřešili a mohli jít do nebe.
Pro každého, kdo žije pod zákonem hříchu a smrti je Smrt extrémně důležitá.
Ono to svádí sám sebe přesvědčovat, že závislost
na hříchu zmizne zároveň s Kristovým odpuštěním.
Pokud tě taková hloupost svádí .... Moc nerozumím, proč máte potřebu sami sebe stále o něčem přesvědčovat. Mě takové věci nenapadají a situací, kdy má člověk potřebu sám sebe přesvědčovat o něčem, co není pravda, se varuji.
Představa utrpení a vlastní námahy při zbavování se takové závislosti na hříchu ti moc nevoní, co?
Proč se mě neustále snažíš natlačit do něčeho, co není pravda? Jak jsi na to přišel, z čeho prosím tě? Ani náznakem jsem něco takového nikdy neprojevil!
Křesťanem jsem nějakých dvacet let vím, že není nic příjemného zbavovat se závislosti na hříchu. Přesto jsem rád, když se ze závislosti na hříchu mohu dostat.
Mimochodem, už jsi tedy pochopil, že hřích není svoboda a že hřích si svobodně člověk nevolí, když píšeš o závislosti? Změnil jsi tedy v téhle věci názor a opustil tu virtuální irealitu o svobodě vybírat si či nevybírat hřích, volit dobro a zlo?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 31. srpen 2011 @ 10:14:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." že hřích není svoboda a že hřích si svobodně člověk nevolí,"...
Ve hříchu není svoboda - vždyť hřích naopak zotročuje!
Ale
pro každý hřích se rozhodujeme sami, ve svobodě našeho rozhodnutí.
Můžeme se svobodně rozhodnout pro hřích, nebo svobodně rozhodnout proti
hříchu. Pro tuto svobodu neseme za hřích odpovědnost, neseme následky,
neseme trest. Podobně za svobodné rozhodnutí se proti hříchu nás čeká
nebeská odměna.
Je samozřejmé, že čím víc je člověk pod vlivem hříchu, tím víc je v otroctví a hřích se pak stává závislostí (i nedobrovolnou).
První cigaretu také volíš v naprosté svobodě, při té tisící už jsi otrokem cigarety, otrokem "sušeného listí." Přesto i při té tisící cigaretě máš stále možnost přestat a nezapálit si ji.
Kdyby tomu tak nebylo, žádný z hříšníků by se už nikdy nemohl obrátit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 31. srpen 2011 @ 10:20:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já že tě tlačím do čehosi, co není pravda? Jak je to dávno, co ses nám vysmíval, že o naší spáse rozhoduje smrt? A najednou ji bereš vážně? Proč vlastně, když by ses měl na smrt těšit?
Vždyť říkáš: ..."Spolu s Ježíšem byl ten můj nepřátelský soupis "má dáti - dal" přibit na kříž a účet je dávno vyrovnán. "...
Takže když už máš vše vyrovnáno, tak klídek ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 31. srpen 2011 @ 22:51:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Beru to vážně a vždycky jsem to tak bral: Vy se domníváte, že o vaší spáse rozhodne Smrt těla. Nás to takto učili v ŘKC a ty jsi to projevil také. Nevím, co znamená to slovíčko "najednou" v tvé řeči.
Já jsem se ti nevysmíval, jen označuju pravým jménem to, co nás učili: Rozhodnutí okamžiku smrti o věčném životě považuji za ruskou ruletu a vícekrát jsem to podrobně vysvětloval proč.
Snad jednou přijde čas a Bůh ti ukáže, jak by to dopadlo, kdyby ta Smrt opravdu přišla. Mně to Bůh před mnoha lety ukázal a v té době to nebyl moc hezký zážitek, protože jsem evangelium sice znal, ale jen zběžně a moc mu nevěřil.
Smrt těla bude pro lidi, kteří nečinili pokání a nepřijali Ježíše Krista, opravdu významný okamžik.
Pokud píšeš o nás, tak si můžeš přečíst moje příspěvky, píšu o nás a o Ježíši Kristu, o našem spasení a záchraně od hříchu, soudu a smrti docela často, podrobně a ze života velmi konkrétně. Pro nás už smrt těla není nijak významný okamžik. Je to něco jako návrat z vyslanectví v zemi, ve které jsme cizinci se zvláštním pověřením. A o tom návratu už nerozhoduje Smrt, ale ten, kdo nás poslal.
Ale to už jsem psal.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 07:47:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Beru to vážně a vždycky jsem to tak bral: ...- Pro nás už smrt těla není nijak významný okamžik."...
Tak teď ti vážně nerozumím. Jestli smrt není významný okamžik, proč ho brát jinak, než ostatní okamžiky?
..."Vy se domníváte, že o vaší spáse rozhodne Smrt těla."...
To se možná domníváš ty, že se domníváme.
My však věříme, že o naší věčné spáse rozhodne Kristus na svém soudu po smrti našeho těla.
Zde vyjde najevo všechno skryté a každý bude souzen za to, co udělal v těle - ať už to bylo dobré, nebo zlé.
Tedy nejenom hříšníci budou souzeni, ale Kristův soud se týká absolutně všech lidí - tedy i těch, kteří tady konali dobro. Ti přijmou soud ospravedlňující (Mt 25,21), zatímco ti druzí přijmou soud odsuzující (Mt 25,24-30).
Pokud člověk zemře ve hříchu ke smrti, má všechno ztraceno a není mu pomoci. Je jako panna bez oleje v lampě. Vyhýbat se hříchu ke smrti však není ruskou ruletou, jak to rád nazýváš. Stav v posvěcující milosti (bez hříchu ke smrti) je průběžným stavem připravenosti na příchod Pána (v hodinu, kterou netušíme) - Mt 24,43-44.
Je to o úsilí pannen opatrných mít v zásobě dost oleje až ženich přijde. Je to o stálém setrvávání s Pánem jak v tomto životě, tak také ve smrti.
Vždyť jsem ti to už vysvětloval, jak je to u nás katolíků: Kristus přichází neustále - pak je jedno, zda přijde zítra, nebo za dvacet let!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 30. srpen 2011 @ 22:18:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ona je snazší představa , když Kristus řekne?
"Abraka dabra" - a rázem jsi dokonalý, připravený pro nebe. Ale nepleť
si Boha s kouzelníkem!
Bůh totiž pracuje s realitou, kouzelník s fikcí.
Ježíš za nás zemřel. Proto, abychom mohli
žít a byli dokonale očištěni od hříchu a připraveni pro nebe trpěl
hrozným utrpením. Nesl všechny hříchy světa i jejich následky.
Jsem zvyklý na tvoje rouhání a výsměšky
evangeliu Ježíše Krista. I Ježíš to nejspíše unese. Ale přesto ti radím:
Než se začneš vysmívat milosti v Ježíši Kristu, rozmysli si to trošku a
zkus se ve své závislosti na hříchu rouhání trochu krotit a začít se jí
zbavovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 31. srpen 2011 @ 10:08:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já se vůbec nevysmívám evangeliu. Ale když některé prvky tvé víry, jak ji prezentuješ, zde vyznívají komicky, není mou vinou. Já jen dávám otázky.
..."Nesl všechny hříchy světa i jejich následky."...
Že za naše hříchy Pán Ježíš podstoupil zástupnou oběť, to znám. Ale kde jsi vyčetl to o nesení všech následků hříchů?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 31. srpen 2011 @ 22:58:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale kde jsi vyčetl to o nesení všech následků hříchů?
V evangeliu, zprávě o Ježíši Kristu a učení apoštolů Ježíše.
Které "prvky mé víry" ti vyznívají komicky?
Vyznívá ti komicky, že jsme dokonale očištěni od hříchu krví Ježíše Krista? Že Ježíš může naprosto dokonale zachraňovat lidi, kteří skrze něho přistupují k Bohu, protože má věčné kněžství? Že Ježíš je vzkříšen, živý a jedná konkrétně a zázračně v mém životě?
Co přesně ti vyznívá komicky?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 08:04:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ale kde jsi vyčetl to o nesení všech následků hříchů? ... V evangeliu, zprávě o Ježíši Kristu a učení apoštolů Ježíše."...
Můžeš uvést konkrétně alespoň některá místa v Písmu, která učí o tom, že následky našich hříchů maže Kristus? Že tedy nám není více třeba ukradené vrátit, škodu způsobenou hříchem nahradit?
Už vidíš, co je na takové víře komické? Pobožnůstkářství, které zastírá skutečnost, které maže realitu. Pobožnůstkářství, které si vytrhává jednotlivé věty z Písma a naplňuje je jiným obsahem. Kristus nám sice odpouští hříchy - následky hříchů (i odpuštěných) si ale musíme napravovat sami! Tím přece potvrzujeme, že své pokání bereme opravdu vážně, že se opravdu chceme zříkat hříchu i všeho, co k němu vede.
Takové zvolání: "Kristus vzal na sebe všechny naše hříchy, Haleluja" - může být vytrysknutím hořícího srdce zrovna tak, jako vyprázdněnou bezobsažnou frází. A to se pozná, ze kterého soudku to je, to mi věř. Právě podle takových závěrů, jak Kristus to za nás pěkně všechno zatáhl a na nás už nic nezbylo, jen být spaseni.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 02. září 2011 @ 02:01:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Už vidíš, co je na takové víře komické? Pobožnůstkářství, které zastírá skutečnost, které maže realitu.
Souhlas. Máme na očistec a odpustky a ceký ten tijátr okolo naprosto stejný pohled. Proto také nemůžete napsat na dané téma byť jen jediný praktický příklad ze života, protože celá ta víra okolo odpustků je přísně virtuální, mimo realitu života, založená na větách vyrvaných z písma, naplněných jiným obsahem.
Takové zvolání: "Kristus vzal na sebe všechny naše hříchy, Haleluja"
- může být vytrysknutím hořícího srdce zrovna tak, jako vyprázdněnou
bezobsažnou frází. A to se pozná, ze kterého soudku to je, to mi věř.
Ano, tohle ti věřím. Pozná se to dobře. Pro někoho je ta věta jen vyprázdněná bezobsažná fráze a dává to zde stále dokola ostentativně najevo, co může.
Pro nás je ta skutečnost obsažená v té větě centrem života. Vším co mám, proč žiju a jsem tady na světě.
Kdyby tě někdy zajímalo, co pro nás znamená, že Ježíš byl zraněn pro naše přestoupení, proklán pro naši nepravost; snášel trest pro náš pokoj a jeho ranami jsme uzdraveni, rád ti to vysvětlím. Protože pro mne to není vyprázdněná bezobsažná fráze, alezažil jsem to mnohokrát velmi konkrétně ve svém životě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 02. září 2011 @ 13:05:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očis (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Sobota, 27. srpen 2011 @ 00:37:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko,znáš výraz ''připočtena Kristova spravedlnost''? Přečti si Fp 3:7-10a. Soustřeď se na verš 9. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 09:09:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Studente,
pro upřesnění. Já ten výraz neznám. Resp. neznám ho v Písmu. Kdyby nám byla připočtena Kristova spravedlnost, znamenalo by to, že by nám byly připočteny za spravedlnost Jeho skutky, které zde na zemi činil. To ale nejsou naše skutky, ale Jeho skutky a Jeho spravedlnost.
Podle Písma je Kristus sám naší Spravedlností, Kristus jako Osoba (1Kor 1,30). Nikoli Kristus konající zde na zemi ve svém fyzickém těle.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 23. srpen 2011 @ 13:25:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
To je hluboká pravda, takže považuji za zločin ji vyprázdnit do zavádějící fráze, navozující falešnou jistotu, že mám vystaráno.
Taky tomu nerozumím, proč přijetí Ježíše Krista takhle stále vyprazdňuješ a stáčíš do nějaké své hlouposti. Křesťan by takovou věc nikdy nedělal a nepsal, protože spasení v Ježíši Kristu je to nejcennější, co má. Často jediné, co má.
Chápu, že pro tebe je to prázdná fráze, ale připadá mi že by bylo logičtější, abys pochopil o čem druzí píší a přijetí Ježíše by pak pro tebe nebyla vyprázděná fráze či hrozný omyl.
Lidská srdce jsou totiž už od přirozenosti nevěrná a proto se musí ve věrnosti Kristu neustále OBNOVOVAT.
No, to je právě důvod proč je tu nové stvoření. Proto je nejdřív potřeba pokání (opravdové pokání, ne nějaká náhražka ve formě sladkoblných pocitů): Pochopení toho, co je hřích a jakou má moc, že ve hříchu není svoboda, ale bezbožnost, pokoření se před Bohem a přijetí Krista.
Každý z nás žije ve všedních hříších nelásky,
pohodlnosti a sobectví, pýchy i egoismu. Bez výjimky toto se týká tebe, i
mě. Někteří navíc žijí i v hříších ke smrti, což je ještě daleko
daleko horší.
Žít v nelásce, sobectví pýše a egoismu znamená být ve smrti.
Žít v Ježíši Kristu je pak život.
Ale pro tebe je to pořád jen prázdná fráze a hrozný omyl. Neumím ti to vysvětlit, potřeboval bys to zažít. Kéž ti Bůh dá milost v téhle věci, Stando.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. srpen 2011 @ 14:55:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Žít v Ježíši Kristu je pak život."...
Každé heslo, jakkoli vypadá zbožně, jde vlastním přístupem vyprázdnit. Můžeš ještě žít v Ježíši Kristu, ale stejně se nedokážeš úplně zbavit vlastního sobectví, pýchy, lenosti i dalších necností. Říkáme tomu hříchy všední, hříchy lehké. Pokud si tohle nedokážeš přiznat, jsi vedle.
Vždyť člověk hřeší i tehdy, když má příležitost udělat dobro jiným a neudělá ho!
Přijetí Krista ti samo ještě automaticky nezajišťuje úplnou bezhříšnost, jen hříšnost podstatně omezuje a vytváří podmínky pro potírání hříchu, pro boj s hříchem.
Ve hříchu není svoboda - vždyť hřích naopak zotročuje!
Ale pro každý hřích se rozhodujeme sami, ve svobodě našeho rozhodnutí. Můžeme se svobodně rozhodnout pro hřích, nebo svobodně rozhodnout proti hříchu. Pro tuto svobodu neseme za hřích odpovědnost, neseme následky, neseme trest. Podobně za svobodné rozhodnutí se proti hříchu nás čeká nebeská odměna.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 27. srpen 2011 @ 01:08:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žít v Ježíši Kristu je pak život. - jehož spontánním vyjádřením je láska k Bohu, milování bratří, nepředstíraná víra z čistého srdce a živá naděje, jíž je sám Kristus coby naše naděje slávy (Ko 1:27). Amen. |
]
|
|