Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 358 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116543068
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Martin Luther (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 03. srpen 2009 @ 01:01:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě. Souhlasím, že sousloví katolická církev se v Písmu nepoužívá. Nicméně v Písmu se používá znaky Kristovy církve a mezi nimi je zmíňka o tom že církev má být obecná neboli katolická. Říká to i apoštolské vyznání: Věřím v Ducha svatého, svatou církev obecnou. Píšeš: Zvláště věta - "I všechny epištoly vyrostly z Tradice prvotní církve, z jejího života i problémů." - je mírně řečeno zavádějící a ohavná, neboť není pravdivá. Můžeš mi říci co je na ní nepravdivého. Apoštolové řešili ve svých dopisech problém církve ve své době či nikoliv? Já si myslím, že ano. Apoštol jistě neřešil ve svých dopisech problémy co se objevili až později ku příkladu gamblerství, drogy, kouření, experimenty na lidech či lidských ebryich; nebo to řešil?

Dále píšeš: Pravda je, že epištoly byly a díky Bohu stále jsou dopisy apoštolů jednotlivým místním církvím nebo jednotlivcům, obsahující božská zjevení o tajemství Boha = Krista a tajemství Krista, jímž Církev a církve jsou, a dále o podrobnostech, principech a náležitostech týkajících se budování Církve a církví coby Těla Kristova, bez nichž by ani tehdější ani další generace křesťanů nevěděli, oč při budování Církve a církví vlastně jde. A popírá to někdo? Já rozhodně ne. Já jen popírám, že by svatopisec v okamžiku se stál pouze nástrojem v rukou Boha bez svobodné vůle. Já věřím, že svatopisec řešil problémy  církve ve své době a Bůh ho vedl aby správně věřící poučil ve své době a současně se postaral o to aby to slovo bylo nad časové a ve shodě s Boží vůli. Jak ty vidíš, je Bible inspirované Boží slovo? Pokud ano, tak jak tedy vidíš tu inspiraci? Nebo snad Bibli vidíš jako doslovné Boží slovo? 

Pokračuješ: Nejde tedy o žádnou tradici prvotní církve, ale především o doplňující službu Pavlovu a také o napravující službu Janovu, bez nichž by byl Nový zákon velmi neúplný a které jsou nedílnou součástí nebeské služby Pána Ježíše Krista. Tož tak.
Já si myslím, že apoštolové nejdřív kázali Krista a vše co od něj přijali ústně, a pak aby věřící byli utvrzeni ve víře tak jim apoštolové psali, abych jich ve víře utvrdili. Nepřijde mi logické aby někdo nejdřív psal a pak ústně hlásal.  Jen si to zkus představit: Jseš nevěřící, v 1. století, dejme tomu v Tesalonice. Přijde dopis od jistého Pavla a v něm se píše: Vždyť víte, které příkazy jsme vám dali od Pána Ježíše. (1. Tes 4.2) Nepřišlo by ti to divné? Neznal bys ani toho autora, protože jsi z ním nikdy nebyl v kontaktu ani by ti nikdo neřekl o Pánu Ježíši. Tak já tedy vidím tradici prvotní církve: Nejdřív hlásaní Ježíše a jeho poselství a pak připomnění a posilnění toho co bylo ústně předtím hlásáno. Jak ty vidíš tradici obecně či tradici prvotní církve?

S přáním Božího pokoje Kjubik.

PS. Willy tož jak to vidíš?


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Martin Luther (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 03. srpen 2009 @ 12:31:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
již začátkem druhého století se církev nazývala všeobecná (katolická). To je historický fakt, žádná spekulace. A tato katolická církev (společná pro všechny dnešní křesťany, protože ani jiná tehdy nebyla) stanovila na všeobecném sněmu v africkém Hippo Regiu r. 393 kánon Písma, platný až do dnešních časů. I to je historický fakt, žádná spekulace.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy