Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 519 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484200
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna?
Vloženo Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 09:10:15 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal karels

Na tenhle problém mě upozorni Karel, který mě poprosil o pomoc s hebrejským textem. Jde totiž o to, jak biblický text zní:


Vykupitel přijde k Siónu, k těm, kdo se v Jákobovi odvrátili od nevěrnosti, je výrok Hospodinův.“ (Izaiáš 59,20)

Apoštol Pavel ale tvrdí:

Pak bude spasen všechen Izrael, jak je psáno: 'Přijde ze Sióna vysvoboditel, odvrátí od Jákoba bezbožnost.“ list Římanům 11,26

Aby byl problém ještě zajímavější, Septuaginta má:

Vykupitel přijde kvůli Siónu

 

Takže máme tři možnosti o příchodu Vykupitele a Siónu:

1. Hebraica – „Vykupitel přijde k Siónu“ (dativní prefix ל k, pro)

2. Septuaginta – „Vykupitel přijde kvůli Siónu“ (genitivní předložka ενεκεν kvůli, ohledně)

3. Nový zákon – „Vykupitel přijde ze Sióna“ (genitivní předložka εκ z, ze)

(Vulgáta a Jeroným se rozhodl v Iz 59,20 problému vyhnout zcela – „et venerit Sion redemptor“, ale v listu Římanům už Jeroným překládá „veniet ex Sion“)

Nemám nejmenší důvod nedůvěřovat apoštolu Pavlovi a jeho textu, vždyť jeho listy jsou Boží slovo. Apoštol Pavel a jeho text v listu Římanům se zřejmě „pohybuje“ v intencích toho, jak byl se starozákonním textem zvyklý zacházet. Pro variantu, že by starozákonní text měl jinou předložku, než dativní ל nehovoří kritický poznámkový aparát ani v Hebraice, ale ani v LXX.

Zkoušel jsem se problémem zabývat ještě dále, jak například komentuje tenhle text z Izaiáše středověký židovský komentátor Řaši:

ובא לציון גואל . כל זמן שציון חריבה עדיין לא בא הגואל סא״א׃

V každý čas, v který je Sión zničený, ještě nepřišel Vykupitel.

Raši[1] předpokládá standardní hebrejské starozákonní čtení, které máme dneska k dispozici i my. Navíc jeho komentář vysvětluje, proč mnozí zbožní židé odmítají stát Izrael, respektive jeho současnou podobu. Izrael má znovuobnovit až Mesiáš. Jiný židovský pohled, který se pokusil se založením státu Izrael nějakým způsobem vypořádat, předpokládá, že Vykupitel, Mesiáš není jedinec, ale celý národ – tj. židovský národ.

Na každý pád bez založení státu Izrael nemůže přijít Mesiáš, v tomto ohledu s židovským pohledem jako křesťan souhlasím.

Založení státu Izrael jako nutný předpoklad příchodu Mesiáše. A příchod Mesiáše bude náš druhý příchod Ježíše Krista, na kterého čekáme už 2 000 let - jako křesťané očekáváme Mesiáše spolu se židy bez rozdílu. Pro ně to bude Jeho první příchod, avšak pro nás křesťany to bude druhý příchod Mesiáše.


Poznámky:

1. Rabi Šlomo Jicchaki, hebrejsky רבי שלמה יצחקי‎‎, někdy též Rabi Šlomo ben Jicchak (רבי שלמה בן יצחק‎‎), známější pod akronymem Raši (‏רש"י‎‎) byl židovský učenec žijící a působící v severní Francii, který proslul důrazem na pečlivé čtení textu a pochopení jeho doslovného významu. „Napsal natolik stručný a výstižný komentář o doslovném významu slov v Pěti knihách Mojžíšových, že vyšel jako první kniha v hebrejštině tiskem – dokonce dříve než Bible.“

"Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 09:48:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení přátelé, jestli přijdete na nějaké jiné řešení rozporu ve výpovědi apoštola Pavla a textu Izaiáše - nebráním se vašim argumentům - víceméně jsem to nechal otevřené k diskuzi.

A platí, co jsem napsal už jinde v komentáři, různé zajímavosti, zvláštnosti, rozpory, různočtení v textech - z nás nesnímají zodpovědnost postavit se k Bibli jako k Božímu slovu, které nás vede cestou spasení.



Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Čtvrtek, 19. březen 2015 @ 12:11:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není možné takové vysvětlení, že Pavel odkazuje na první příchod Mesiáše - ZE Sióna, z prostředka Božího lidu, aby odvrátil bezbožnost od svého lidu; zatímco Izajáš, který jako obvykle v SZ neodděluje tolik první a druhý příchod, odkazuje spíše na návrat Mesiáše - příchod K Siónu, k Božímu lidu, k těm, kdo se odvrátili od nevěrnosti. (?)



Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Pátek, 20. březen 2015 @ 15:33:21 CET
Martino:
Zásadně nesouhlasím a odmítám. Osobní zkušenost a zdejší archiv hovoří o naprostém opaku. Většina diskutujících Písmo sv. nezná a nečte Je zde podmínka, že ten kdo nezná Písmo sv., nezná Krista. Já osobně jsem zde místní sektářské fanatiky, mnohokrát nachytal a usvědčil z naprosté neznalosti základních vědomostí.
Martino:
Tento Satanský anonymní uslintaný spratek,/slušnější slovo mě nyní nenapadá, pokud mě zde napadá a uráží anonymní blb /, není ani schopen doložit na FAKTECH svoji řeč a v souladu s Písmem sv. mě usvědčit, že jsem lhal nebo nemluvil pravdu, že jsem nabádal někoho ke zlému nebo sám zlo činil jako např.brusle a další. Tento odporně slizký anonym, neschopný se podepsat nebo se představit, zde zvrací svoji žluč a veřejně požaduje diskriminaci a gheto pro věřící katolíky.
Martino:
A pokud se odvoláváš na Ducha Svatého, tak většina zde přítomných ho nemá a nemůže mít, neboť jim tento Dar nikdo nepředal. Tento dar se předává jen na základě Bohem ustanoveného a pomazaného pastýře, na základě jeho modlitby a vkládáním jeho pomazaných rukou, svatým Křižmem  při biskupském svěcení. Nebo i ty neznáš Písmo sv.?  Takže milovat Krista, znamená milovat Písmo sv. a milovat obsah tohoto daru. Nikoliv si vybírat jen to co se mi líbí a odmítat co se mi nelíbí. Takový postup je svobodným rozhodnutím usilovat o pekelný oheň. Proto Kristus vážně varuje a upozorňuje, že ne každý kdo mu říká Pane, Pane bude s ním v jeho Království.
---
A TA POSLEDNÍ VĚTA SE TÝKÁ HLAVNĚ TEBE MARTINO! Voláš Pána a přitom ostatní špiníš satanem. To by žádný znalec Písma nedělal! Samolibě se zde prezentuješ jako velký znalec Písma, a přitom se chováš jako satanista. Všechno nasvědčuje tomu, že tvůj bůh je pánem pekla! Nikoho neusvědčuješ, a jenom všem ukazuješ temnotu své duše a škodíš řkc! A pro tvou informaci. Jsem biřmovaný stejně jako ty. Řeknu o tobě jednomu známému biskupovi z řkc, a ukážu mu tvoje komentáře!



Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 20. březen 2015 @ 19:53:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkný článek o křesťanském sionismu je zde: http://www.reformace.cz/zod/palestinsti-krestane-ve-stinu-krestanskeho-sionismu-cislo-117



Re: Příchod Vykupitele k Siónu, nebo ze Sióna? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 24. březen 2015 @ 11:30:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím to na všechny tři možnosti současně a kdykoliv podle Boží vůle , jako obvykle. Bez ohledu na podrobnosti.
Sion mi připadá jako symbol Vyvoleného národa. I jako symbol pozdější Církve. Kvůli kterému a které Pán přišel, přichází a přijde ve slávě a moci. Třeba přijde nejdřív na Sion (v obou významech) a odtamtud potom do celého světa. Pokud tou dobou ještě vůbec bude nějaké předtím a potom. 



Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy