Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463766
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Dvojí pohled na Církev
Vloženo Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 00:57:13 CET Vložil: Tomas

Kázání poslal Gregorios777


Na Církev se můžeme dívat dvojím způsobem.



První pohled je z Boží strany, kdy Bůh Otec vidí Církev jako výsledek Kristova díla na kříži, kde ji Kristus posvětil, očistil, tak aby byla slavná, bez jakékoliv poskvrny a vrásky. A taková je Církev ve skutečnosti. Tak ji vidí Bůh. To je její pozice.

Druhý pohled je subjektivní - a naznačuje rozdíl mezi pohledem Božím a skutečným subjektivním stavem. A tam je situace značně žalostná a tento stav se stále prohlubuje. 

Tak jako do politiky, tak i do Církve proniká liberalismus, demokracie, feminismus, tolerance různých sexuálních úchylek, tolerance pohanských náboženství, progresivismus je zde na postupu. 

Asi nejvíce škody udělal feminismus. Ženy v Církvi nejsou v tichosti, jak učí apoštol Pavel, ale dokonce vyučují muže. Pokrytou hlavu proto v Církvi dnes nikdo neuvidí, protože ta je právě znamením podřízenosti muži. Ta již neexistuje, protože žena vládne. Tomu se říká čarodějnictví neboli duch Jezábel.


Ještě na vysvětlenou. Ten první pohled na Církev se týká skutečné Církve - tedy ne těch, kteří se "rozhodli" svou přirozenou, padlou lidskou vůlí "věřit."

Týká se těch, pro které se rozhodl Bůh již před ustanovením světa a dal je svému Synu. Účinně je v jednom okamžiku povolal a spasil, znovuzrodil a dal jim víru a Život. Před tím je ale přivedl na místo, kde se seznámili s Evangeliem a skrze něj uslyšeli Boží hlas ve svém srdci. Je to svrchovaný akt Boží, nikoliv "rozhodnutí" člověka. 

Církev je Tělem Kristovým a On je její Hlavou. Proto je Církev součástí Krista a v jistém smyslu Kristem samotným. Což platí i pro jednotlivce, protože ti jsou zase součástí Těla Kristova - jsou částí Krista. Jsou s Ním JEDNO.

V okolí této skutečné Církve se pohybuje mnoho lidí, kteří se cítí být její součástí, avšak nejsou. I kolem Pána Ježíše na zemi bylo mnoho tzv. učedníků, kteří s Ním určitý čas chodili a pak odešli. Ti, kdo do této skupiny patří dnes, třeba nemusí nikam odcházet. Zůstávají, přestože patří do té skupiny, která na zemi od Ježíše odešla. Tedy nejsou součástí Církve.

Jak ale my osobně poznáme, zda jsme skutečně v Církvi, zda jsme znovuzrozenými dětmi Božími? Na všechno nám dal Pán Ježíš odpověď.

Ti učedníci, kteří tenkrát od Pána neodešli (na rozdíl od těch druhých), vyznali Pánu:"Kam bychom šli? Vždyť ty máš Slova věčného života."

A přesně podle toho to lze poznat: "Jestliže vy zůstanete v řeči mé, právě učedníci moji budete."(Jan 8,31).

Jiný překlad:"Zůstanete-li v mém Slovu, jste opravdu mými učedníky."

Toto je jednoznačný test, jestliže se neustále zabýváme Pánovým Slovem v Písmech (logos), jestliže toto Slovo milujeme, jestliže také slyšíme aktuální Boží hlas (réma), který nás vede, jsme Jeho skutečnými učedníky. 





"Dvojí pohled na Církev" | Přihlásit/Vytvořit účet | 720 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dvojí pohled na Církev (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 06:48:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi nejvíce škody udělal feminismus. Ženy v Církvi nejsou v tichosti, jak učí apoštol Pavel, ale dokonce vyučují muže. Pokrytou hlavu proto v Církvi dnes nikdo neuvidí, protože ta je právě znamením podřízenosti muži. Ta již neexistuje, protože žena vládne. Tomu se říká čarodějnictví neboli duch Jezábel.  

A jak jsi na to přišel? Vládly snad dva tisíce let v církvi ženy? To chceš vinu  za úpadek křesťanství svést na ženy?   Připomíná mi to jednu  reakci ve sboru, kde jeden věřící muž prohlásil. Kdyby si Adam tu Evu hlídal, se tak se nestalo. Asi zapomněl na to, že je v Bibli psáno, že tam byl s ní. Copak se někde procházel po zahradě, jak nesmyslně píše adventistka EGW? Byl  s ní, vše slyšel, viděl a zbabělé čekal, jak to dopadne,  a pak jedl. Proto Bůh potrestal oba. Muž bude dřít v potu, aby uživil sebe a rodinu a žena, které pečuje o děti, bude na něm závislá. Muži ovšem si to upravili po svém. Ženě přisoudili podřadnou úlohu  a oni jsou páni. A pak do toho přidají vyjádření Pavla, který kritizoval konkrétní situaci a z té udělají obecné pravidlo. Ženy mají prý mlčet. Ale proč jinde jim Pavel dovoluje prorokovat  a jinde je žena ve funkci správce sboru? A jsou to ženy, které učí chlapce  vztahu k Bohu. Jak se dá Bible zneužít!!! V tom sboru, který Pavel kritizoval, měl Pavel pravdu. Ženy  z  pohanů byly ještě někdy pod vlivem pohanských mýtů, kdy naopak docházelo ke zbožňování ženy. O tom Pavel věděl a domníval se, že to škodí sboru. A co z toho verše stane?  Co zla způsobil náboženský fanatismus?? Kdyby to tak Pavel věděl??!!! Nemůže i fanatický muž být někdy čaroděj??



Re: Dvojí pohled na Církev (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 07:55:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Týká se těch, pro které se rozhodl Bůh již před ustanovením světa a dal je svému Synu. Účinně je v jednom okamžiku povolal a spasil, znovuzrodil a dal jim víru a Život. Před tím je ale přivedl na místo, kde se seznámili s Evangeliem a skrze něj uslyšeli Boží hlas ve svém srdci. Je to svrchovaný akt Boží, nikoliv "rozhodnutí" člověka. "...


Takto bych to nikdy neformuloval - podle mne jsou to jenom neuvážené žvásty. (promiň Gregu moji otevřenost).

Bůh totiž volá každého z nás k sobě neustále - v každém okamžiku našich životů.
Určitě mě Bůh nepovolal v jednom jediném okamžiku - nespasil, neznovurzrodil a nedal mi víru a Život před stvořením světa - tedy snad nějak v předstihu před tím, než jsem vůbec začal existovat. Toto je přece nebetyčná hloupost!

Takto se dá jenom říci, že jsme už "existovali" v Božím záměru - v jeho  vyvolení.

Důsledkem tohoto vyvolení jsem se narodil křesťanským rodičům (kteří mě hned nechali pokřtít) a ve křtu jsem spolu s Kristem zemřel hříšnému životu člověka podle těla a narodil se znovu z vody a z Ducha svatého jako Bohem přijaté jeho dítě. (Kdybych se narodil muslimům, nebo budhistům či ateistům - nic z toho by se nestalo).
Ve křtu jsem dostal jako dar Ducha svatého - Bůh si v mém srdci učinil svůj příbytek. A v tomto stavu milosti posvěcující jsem už jako Boží dítě přirozeně vyrůstal a postupně sám i Boha objevoval. Žasnul jsem nad jeho podivuhodnými zásahy v mém životě, naučil se Bohu děkovat a Boha chválit.

Tímto vším jsem byl v hojnosti zahrnut pouze na základě Božího vyvolení, bez jakékoli vlastní zásluhy.



..."
Jiný překlad:"Zůstanete-li v mém Slovu, jste opravdu mými učedníky."

Toto je jednoznačný test, jestliže se neustále zabýváme Pánovým Slovem v Písmech (logos), jestliže toto Slovo milujeme, jestliže také slyšíme aktuální Boží hlas (réma), který nás vede, jsme Jeho skutečnými učedníky.
"...


Tento ukazatel se jeví jako hodně pochybný.
Očividnou realitou zde přece je, že mnozí si významy jednotlivým míst Božího slova vykládají docela odlišně - podle sebe. Vlastním pochopením si např. vytvářejí jakési "své znovuzrození z víry mimo křest".

Naprosto neberete v úvahu, že církev je učitelkou pravdy, že skrze církev se přenáší nezkresleně skutečný význam míst v Písmu.
Ty amatérské výklady Písma, které tu u některých neustále musím opravovat, jsou často neskutečně mimo realitu evangelia.




Re: Dvojí pohled na Církev (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 07:58:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro katolíky ještě dodávám, že Církev není žádná instituce. Ve skutečnosti je tvořena lidmi znovuzrozenymi z Ducha, nehledě na to, v jaké instituci nebo denominaci či izolaci se nacházejí. Nikoliv lidmi, kteří se "rozhodli pro Boha, ale těmi, pro které se Bůh rozhodl už před ustanovením světa. 



Re: Dvojí pohled na Církev (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 08:50:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš: 
Druhý pohled je subjektivní - a naznačuje rozdíl mezi pohledem Božím a skutečným subjektivním stavem. A tam je situace značně žalostná a tento stav se stále prohlubuje. 

Potom uvadíš výčet důvodů, které jsou podle tebe příčinou tohoto údajného odklonu od objektivního pohledu Boha. 

Neexistují dva pohledy na Církev. Neboť Církev, tělo Kristovo je jen jedna. 
Jestli někdo vidí tak jako ty odklon od božího pohledu na Církev, tak jen proto, že buď jeho víra slábne, nebo ji ztrácí, nebo víra obecně vzato se vytrácí ze světa. 
Připomínat tady biblické verše o Církvi snad nemusím. A že Cirkev bude z časem měnit svůj charakter, hovoří 2 a 3 kap. Zjevení. Pozorný čtenář si může všimnout, že apoštol Jan viděl a slyšel jak se původní Církev štěpí a jak Pán Církve hodnotí ne jednotlivé ovečky, ale především kritizuje anděly jednotlivých církví. 
Neboli že za úpadek a duchovní pokles jsou především zodpovědní ti, kterým bylo svěřeno vedení těch církvi. Jestli teď brečí nad rozlitym mlékem, je to pouze jejich vina. 



Re: Dvojí pohled na Církev (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 09:32:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kecy a blábol co nemá ani hlavu ani patu. Kdyby ses raději připravoval na vánoční svátky. 



Re: Dvojí pohled na Církev (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 13:59:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
TO zas je blábol, jediný Bůh neměří dvojím metrem a ani se na nic dvojím metrem nedívá. Pokud není církev bez poskvrny tak není SVATÁ a nemá s Ježíšem nic společného...vezme svůj bič a pořádně ji vypleská do pekla i s jejím pánem.



Uchyl LD (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Středa, 23. prosinec 2020 @ 14:02:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úchyl s nickem LD mně všude na internetu uhání a vypisuje mi svoje vlhké sny a sebeprojekce. Je to multinick, na osacr má nick SH na zpovědnici Trumpetka, je to závistivá škaredá nula. Všude mu píšu, že o něj nemám zájem, ale on za mnou všude leze. Nezajímá mě. Nedám mu. Popisuje mi, že ho vzrušuje moje strniště a další věci, ale mě nesbalí. Je to blbý bobek, tady se naparuje, jak je chytrý.... Není, je to blbec, co se rád vykecává o hounu....



Re: Dvojí pohled na Církev (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 31. prosinec 2020 @ 12:03:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregorios777 můžeme mít kolik chceme pohledů na Církev, ale neovlivníme to, že ta Církev je jenom jedna, a že ji ustanovil Kristus. Ta Církev je svatá a je katolická, a je taky apoštolská.

Sami sebe zkoumejme a dobrého se držme. Služme našemu Pánu s radostí.



Re: Dvojí pohled na Církev (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pátek, 01. leden 2021 @ 11:38:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Matouš 16, 18 [biblenet.cz]A já ti pravím, že ty jsi Petr; a na této skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou.

  • Skutky apoštolů 5, 11 [biblenet.cz]A velká bázeň padla na celou církev i na všechny, kteří o tom slyšeli.

  • Skutky apoštolů 9, 31 [biblenet.cz]A tak církev v celém Judsku, Galileji a Samaří měla klid, vnitřně i navenek rostla, žila v bázni Páně a vzrůstala počtem, protože ji Duch svatý posiloval.
Církev ustanovil Kristus, je jedna a je svatá. Pas ovce mé řekl Pán Ježíš Petrovi.




Re: Dvojí pohled na Církev (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pátek, 01. leden 2021 @ 11:43:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Matouš 26, 26 [biblenet.cz]Když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, lámal a dával učedníkům se slovy: „Vezměte, jezte, toto jest mé tělo.“
Tady se můžeme zamyslet, jak přjímáme Kristovo Tělo.
Nepřijímání Kristova Těla a nevíra v to, co řekl, je degradace slova Božího.



Stránka vygenerována za: 3.81 sekundy