Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476315
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Hřích proti Duchu sv. - pokus o uchopení problému.
Vloženo Úterý, 26. září 2006 @ 16:25:31 CEST Vložil: Olda

Služba bližním poslal BohemianAnonymus

HŘÍCH PROTI DUCHU SV. - POKUS O UCHOPENÍ PROBLÉMU. Včera jsem si v rubrice Diskusní fórum - Otazníky v NZ, přečetl články týkající se hříchu proti Duchu sv. které inicioval Bruno. Rozhodl jsem se odpovědět samostatným článkem ze dvou důvodů : jednak proto, že toto téma je dlouhá léta tabuizováno a mnozí kazatelé se prostě tomuto tématu vyhýbají, a hlavně proto, že znám jednoho člověka, který po léta trpěl úzkostí, zda se nedopustil hříchu proti Duchu sv. Přál bych si, abych právě těmto lidem mohl z Boží milosti svým článkem posloužit. Nechtěl jsem, aby můj příspěvek coby pouhá odpověď zapadl.

V NZ je uveden případ, kdy někteří Židé, kteří byli v odporu proti Spasitelově působení spáchali věčný hřích, který nebude odpuštěn nyní, ani v budoucím věku. Došlo k tomu tak, že když náš Spasitel uzdravil posedlého, jeho odpůrci, farizeové nevzdali Bohu chválu, ale obvinili Spasitele z toho, že posedlého uzdravil ve jménu knížete démonů. Tím si vysloužili neodpustitelný hřích, tj. hřích proti Duchu sv. (Mt. 12 : 24n; Mk. 3 : 22 n). Tito lidé totiž urazili Ducha sv. působícího skrze Pána Ježíše. V těchto textech se hovoří o neodpuštění v tomto věku, ani v budoucím. Jakém budoucím ? V tom věku, kdy bude spasen celý Izrael ! (Ř. 11 : 26; Zj. 20 : 12). Zde jsem měl po dlouhou řadu let problém : jestliže tedy existuje neodpustitelný hřích, pak je to logicky hřích, na nějž náš Spasitel nestačí. Je tomu ale opravdu tak ? Celá léta jsem žil v toho názoru, že náš Spasitel stačí opravdu na vše - jak tvrdili Boží lidé, jako bratři kazatelé Adlof, Urbánek a Mikulecký - ovšem k tomu jsem (soukromě, pro sebe dodával) : s výjimkou hříchu proti Duchu sv. ! Dlouhá léta jsem v textech Písma sv. týkajících se této oblasti viděl nepřekonatelný rozpor. Nakonec mi bylo z Boží milosti dopřáno nahlédnout pravdu. Zmínění bratři kazatelé měli naprostou pravdu. Zde bych chtěl předeslat, že tento problém není dle mého poznání uchopitelný rozumem (nejde o vědomostní disciplínu), ale pouze mystickou cestou, tj. Božím osvícením, které se lidem nezaslouženě ! dostává z Boží milosti. Písmo sv. má totiž jednu zvláštnost, kterou ostatní duchovní díla lidstva nemají : má více úrovní. Vidím - li např. v úrovni (nazvěme ji třeba 1) nějaký rozpor, po zanoření do úrovně 2 tento rozpor mizí. Kolik úrovní Písma SZ a NZ vůbec mají, mi není známo - a pochybuji o tom, že to někdo z lidí ví. Při tom nastávají dva případy : buď je toto poznání sdělitelné slovy, nebo není. Jak poznám toho, kdo spáchal hřích proti Duchu sv. ? Pokud někdo spáchá hřích proti Duchu sv. (zde má smysl hovořit pouze o jediném hříchu, protože jejich množství už nemůže zvětšit utrpení hříšníka) dostává se tím do zvláštního, těžko pochopitelného a nepopsatelného stavu vzdoru, vzpoury a zloby. V tomto stavu čerpá energii fyzickou i duševní přímo od sil Zla. Kdo neprožil slabší formy zatvrzelosti, nepochopí. Zvláštností tohoto stavu je to, že je člověk absolutně lhostejný ke své smutné budoucnosti (kterou předpokládá), - vzdor tomu se v žádném případě nejedná o rezignaci !!! - ale přesto mu to vůbec nevadí. Nepochopitelné !!! Dá se říci, že takový člověk je spolutvůrcem svého hrozného konce. Podle mého poznání je takový člověk napojen přímo na síly Zla, od nichž čerpá fyzickou i duševní energii, činorodost - nazval bych to genialitu směřující ke zlému. Od těchto sil současně přejímá myšlenkový systém odporu proti Bohu - Boží věci jsou mu absolutně proti mysli a reaguje na ně se vztekem. Takový člověk je pak absolutně svázaný, je silami Zla tak zotročen, že již nemá svobodnou vůli - což v žádném případě nevylučuje jeho vnější úspěchy. V protikladu s tím bych chtěl parafrázovat citát z Písma sv. totiž , že tam kde je Pán, tam je i svoboda. (2. Kor. 3 : 17). Pravá svoboda je možná jen v Kristu - mimo Krista iluze, smrt a zmar. Hřích proti Duchu sv. je tedy velice specifickou formou zatvrzelosti a z ní již není úniku. POZOR - to hrozí každému, kdo si zneváží Spasitelovu oběť na kříži a je v aktivním odporu proti Němu - potažmo i každému z nás !!! Zajisté platí to, že ten kdo ke Spasiteli přijde, nebude odmítnut. (J. 6 : 37). Problém je ale v tom, že dotyčný člověk ve své zatvrzelosti nikdy ke Spasiteli nepřijde a tím se odsoudí sám !!! To je asi vše, co jsem nyní dokázal vyjádřit. Vítám jakoukoli kritiku na biblickém základě. BohemianAnonymus


"Hřích proti Duchu sv. - pokus o uchopení problému." | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

asi podobně .... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Středa, 27. září 2006 @ 09:15:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Český Anonyme,

celkem se s Tvým chápáním ztotožňuji, takže Ti svou kritiku nepodám.

Zamýšlel jsi se také na vztahu predestinace a hříchu?

jarda



kritika:-) (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Středa, 04. říjen 2006 @ 18:53:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím to podobně. Farizeové nechtěli vidět, že Ježíš činí Boží divy, protože jeho učení pokládali za kacířské. Zatímco slepý prohlédl, farizeové nikoli - spíš se ještě více zaslepili (zatvrdili). Zatímco němý mluvil - a pravděpodobně chválil Boha za projevené dobrodiní, oni vymýšlejí všechno možné (a právě i nemožné), aby popřeli, že Ježíšovy mocné činy jsou od Boha. Zatímco nemocní a posedlí byli uzdravováni, oni se "uzdravit" nenechali.



Re: Hřích proti Duchu sv. - pokus o uchopení problému. (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 07. říjen 2006 @ 00:38:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj pohled je podobný a vyjádřil jsi ho poslední tučnou větou. Lze to vysvětlit velmi lakonicky : Hřích proti Duchu sv. je to, že neuvěřím v Ježíše jako svého Spasitele. To jediné nemůže být odpuštěno, protože není splněno Boží know-how spasení člověka. Víme, že Duch sv. usvědčuje svět ze soudu, hříchu a spravedlnosti, je to Jeho práce. Pokud se tomu člověk postaví a nechce přijmout, nebude mu odpuštěno. Každý jiný vyznaný hřích Bůh odpustí, ale hřích nevěry vůči nabízené spáse odpustit prostě nelze





Re: Hřích proti Duchu sv. - pokus o uchopení problému. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 07. říjen 2006 @ 19:29:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé, když to vyjádřím velmi krátce a jednoduše: Hřích proti Duchu svatému je aktivní urážka, rouhání a potupování Ducha svatého působícího skrze Boží služebníky nebo samostatně, a to ze strany NÁBOŽENSKÝCH NEZNOVUZROZENÝCH lidí. NIC JINÉHO TO NENÍ. Není to ani pasivní hřích nevěry.



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy