Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 396 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116542916
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Jsem smutný z pokrytecké katecheze Benedikta XVI. dne 18.10.2006
Vloženo Sobota, 21. říjen 2006 @ 20:14:48 CEST Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal Seraphim

Jsem smutný z pokrytecké katecheze Benedikta XVI. dne 18.10.2006 Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve   Proč volím tak tvrdé slovo „pokrytectví“? Protože právě Benedikt XVI. řekl o velikonocích 2006 na Velký pátek o Jidášovi opačnou věc, než řekl 18.10.2006. O velikonocích 2006 Benedikt XVI. pravdivě řekl: Jidáš oceňuje (hodnotí) „Ježíše podle kategorií moci a úspěchu (zisku): podle něj jsou reálnými pouze moc a zisk, milost Boží se nepočítá (nemá cenu). Je lačný (chtivý, nenasytný): peníze jsou mu důležitější než společenství s Ježíšem, důležitější než Bůh a Jeho milost. Tímto způsobem se stává rovněž lhářem, který hraje dvojí hru, člověkem, který žije ve lži a tímto ztrácí (zatracuje) smysl (logičnost, význam) nejvyšší pravdy, smysl (význam, logičnost) Boha. Tímto způsobem se stává tvrdým, neschopným k obrácení, k nadějnému návratu marnotratného syna a promrhává zničený život.“ (-český překlad z polského)

Judasz ocenia bowiem „Jezusa w kategoriach władzy i sukcesu: dla niego rzeczywistość stanowią tylko władza i sukces, miłość się nie liczy. I jest zachłanny: pieniądze są ważniejsze od komunii z Jezusem, ważniejsze od Boga i Jego miłości. W ten sposób staje się również kłamcą, który prowadzi podwójną grę; człowiekiem, który żyje w kłamstwie i tym samym zatraca sens najwyższej prawdy, sens Boga. W ten sposób staje się twardy, staje się niezdolny do nawrócenia, do ufnego powrotu syna marnotrawnego i marnuje zniszczone życie". (-polský překlad) O velikonocích mluvil pravověrně, tak jak křesťané vždy a všude o Jidášovi věřili. Dne 18.10.2006, však Bohu žel, promluvil jako liberální modernističtí teologové a stoupenci New Age, když zpochybnil věčné zavržení zrádného, ulhaného apoštola Jidáše. Zde je katecheze Benedikta XVI. na generální audienci 18.října 2006 „Jidáš Iškariotský - tajemství plánu spásy“. Drazí bratři a sestry, končíme dnes s cyklem portrétů apoštolů, které Ježíš přímo povolal během svého pozemského života, a nemůžeme opominout toho, který je v seznamech Dvanácti vždy jmenován jako poslední – Jidáše Iškariotského. K němu zde přiřadíme osobu, která je později zvolena namísto něho, tedy Matěje. Už jen prostá zmínka jména Jidáš vyvolává u křesťanů instinktivní projev nelibosti a odsouzení. Význam přídomku „Iškariotský“ je kontroverzní. Nejrozšířenější vysvětlení jej vykládá jako „muž z Keriót“, což je odkaz na jeho rodnou ves, ležící poblíž Hebronu a zmiňovanou dvakrát v Písmu svatém (srv. Joz 15,25; Am 2,2). Jiní jej interpretují jako variaci výrazu „sikario“ jako by šlo o narážku na bojovníka, ozbrojeného dýkou, která se latinsky nazývá sica. A nakonec je tento přídomek pokládán za jednoduchý přepis hebrejsko-aramejského výrazu, který znamená: „Ten, který ho měl zradit. Toto označení se vyskytuje dvakrát ve čtvrtém evangeliu, tedy po Petrově vyznání víry (srv. J 6,71) a potom během pomazání v Betánii (srv. J 12,4). Další pasáže naznačují, že zrada právě probíhala, když říkají „Ten, který ho chtěl zradit“ - během poslední večeře po oznámení zrady (srv. Mt 26,25) a po Ježíšově uvěznění (srv. Mt 26,46.48; J 18,2.5). Naproti tomu seznamy Dvanácti apoštolů mluví o zradě jako o faktu, ke kterému již došlo: Jidáš Iškariotský, který ho pak zradil, tak to říká Marek (Mk 3,19); Matouš (10,4) a Lukáš (6,16) mají rovnocenné výrazy. Zrada jako taková má dva momenty: nejprve naplánování, když se Jidáš dohodne s Ježíšovými nepřáteli za třicet stříbrných (srv. Mt 26,14-16) a potom uskutečnění polibkem, daným Mistrovi v Getsemanech (srv. Mt 26,46-50). V každém případě však evangelisté kladou důraz na jeho hodnost apoštola, která Jidášovi patřila se všemi důsledky: je opakovaně jmenován „jedním z Dvanácti“ (Mt 26,14.47; Mk 14,10.20; J 6,71) nebo „z počtu Dvanácti“ (Lk 22,3). Ježíš dokonce dvakrát, když mluví k apoštolům, právě o něm říká: „jeden z vás“ (Mt 26,21; Mk 14,18; J 6,70; 13,71). A Petr o něm řekne, že „se počítal k nám a měl účast na této naší službě“ (Sk 1,17). Jedná se tedy o postavu, patřící ke skupině těch, které si Ježíš vybral jako nejbližší druhy a spolupracovníky. Při pokusu podat vysvětlení událostí, ke kterým došlo, tak vyvstávají dvě otázky. První spočívá v tom, že se ptáme, jak je možné, že Ježíš vybral tohoto člověka a dal mu důvěru. Především totiž proto, že Jidáš, který byl vlastně ekonomem skupiny (J 12,6b; 13,29a), je v Janově evangeliu označen také za „zloděje“ (J 12,6a). Tajemství této volby vyniká ještě více, když o něm Ježíš pronáší velmi přísný soud: „Běda tomu člověku, který Syna člověka zradí!“ (Mt 26,24). Ještě hutnějším se stává tajemství jeho věčného údělu, dozvídáme-li, že se v Jidáši „hnulo svědomí – jak jsme slyšeli před chvílí ve čtení – a přinesl velekněžím a starším těch třicet stříbrných nazpátek a řekl: «Zhřešil jsem: zradil jsem nevinnou krev»“ (Mt 27,3-4). I když se pak vzdálil, aby se šel oběsit (srv. Mt 27,5), nenáleží nám měřit toto jeho gesto a nahrazovat tak Boha nekonečně milosrdného a spravedlivého. (Libor Halík doplňuje: Každý pravověrný křesťan, počínaje 11 svatými apoštoly v 1. století a konče posledním křesťanským popelářem či uklizečkou ve 20. století, vždy měřil gesto Jidášovo jako vrchol pokrytectví. Jidáš byl hercem, lhářem až do poslední vteřiny svého života. Lhal druhým, lhal Bohu, lhal sobě. Jeho pozdní lítost neměla žádnou dobrou hodnotu. Stejně jako ji nemá plačtivá sebelítost lidských obyvatel Pekla, kde je pláč a skřípění zubů.) Druhá otázka se týká Jidášova jednání. Proč Ježíše zradil? Otázka je předmětem různých hypotéz. Někteří poukazují na faktor jeho lačnosti po penězích, jiní zastávají vysvětlení mesiánské povahy: Jidáš byl prý zklamán tím, když zjistil, že Ježíš nazařadil do svého plánu politicko-vojenské osvobození své země. Evangelní texty však ve skutečnosti kladou důraz na další aspekt: Jan výslovně praví, že „ďábel už vnukl Jidáši Iškariotskému, synu Šimonovu, myšlenku, aby ho zradil“ (J 13,2); podobně píše Lukáš: „Tu vstoupil satan do Jidáše zvaného Iškariotský, který byl z počtu Dvanácti“ (Lk 22,3). Tímto způsobem jsou překročeny historické motivace a událost se vysvětluje na základě osobní odpovědnosti Jidáše, který uboze podlehl pokušení Zlého. Jidášova zrada zůstává v každém případě tajemstvím. Ježíš s ním jednal jako s přítelem (srv. Mt 26,50) (Libor Halík doplňuje: Ježíš pozdravil Jidáše slovem „příteli“, ale jakým to řekl tónem, čili neverbálně, to v evangeliu zaznamenáno není. Avšak z kontextu toho, že Kristus mnohokrát řekl o Jidášovi, že je ďábel a v modlitbě k Bohu Otci těsně před zrádným polibkem ho označil za syna zatracení, zavržení – Jan 17.kapitola,12.verš, musíme připustit, navdory falešným prorokům z hnutí New Age a jejich spojenců v církvích, že Ježíšův tón nebyl medově sladký, ale byl studený jako led.), ale ve svých výzvách k následování cestou blahoslavenství neznásilňoval jeho vůli, ani ji nechránil před satanovými pokušeními, protože respektoval lidskou svobodu. Možnosti perverze lidského srdce jsou ve skutečnosti opravdu mnohé. Jediný způsob, jak se jim vyhnout, spočívá v tom nekultivovat jenom individualistickou, autonomní vizi věcí, ale naopak, stavět se stále znovu na stranu Ježíšovu a jeho hledisko přijímat za své. Den za dnem musíme usilovat o plné společenství s Ním. Připomeňme si, že také Petr se mu chtěl postavit v tom, co jej čekalo v Jeruzalémě, ale dostalo se mu silného napomenutí: „Nemáš na mysli věci božské, ale lidské“ (Mk 8,32-33)! Petr po svém pádu litoval a dostalo se mu odpuštění a milosti. Také Jidáš litoval, ale jeho lítost degenerovala v zoufalství a tak došel k sebedestrukci. Pro nás je to výzva mít stále na mysli to, co říká sv.Benedikt v závěru zásadní V. kapitoly své „Řehole“: „Nikdy nezoufej před Božím milosrdenstvím“. Bůh je ve skutečnosti „větší než naše svědomí“, jak říká svatý Jan (1 J 3,20). Mějme tedy na mysli dvě věci. Za prvé: Ježíš respektuje naši svobodu. Za druhé: Ježíš očekává naši připravenost litovat a obrátit se; je plný milosrdenství a odpuštění. Ostatně, myslíme-li na negativní roli, kterou sehrál Jidáš, musíme ji zařadit do vyššího vedení událostí ze strany Boží. Jeho zrada vedla k Ježíšově smrti, který tato děsivá muka proměnil na prostor spasitelské lásky a odevzdání se Otci (srv. Gal 2,20; Ef 5,2.25). Sloveso zradit je překladem řeckého slovesa, které znamená „vydat“. Někdy je dokonce Bůh osobně jeho podmětem: byl to on, kdo z lásky „vydal“ Ježíše za nás všechny (Ř 8,32). Ve svém tajemném plánu spásy Bůh přijal neomluvitelné Jidášovo gesto jako příležitost totálního darování Syna k vykoupení světa. Na závěr chceme zmínit také toho, který byl po Velikonocích zvolen na místo zrádce. V Jeruzalémské církvi byli společenstvím navrženi dva, mezi nimiž se pak losovalo: „Josef, kterému se říkalo Barsabáš – příjmení měl Justus a Matěj“ (Sk 1,23). A právě ten druhý byl zvolen a tak „přibrán k jedenácti apoštolům“ (Sk 1,26). Nevíme o něm nic jiného než to, že i on byl svědkem pozemského Ježíšova údělu a zůstal mu věrný až do konce. Velikost této jeho věrnosti pak umocňuje božské povolání převzít místo po Jidášovi a jakoby kompenzovat jeho zradu. Vezměme si odtud poslední poučení: ačkoli v Církvi nechybějí nehodní křesťané i zrádci, je na každém z nás snažit se vykompenzovat zlo, kterého se dopustili, svým zářivým svědectvím vydaným Ježíši Kristu, našemu Pánu a Spasiteli. Přeložil Milan Glaser Česká sekce Radia Vatikán 18.10.2006 http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=6628&PHPSESSID=b59ebabb2bb1c7a093645f61e0ec1ed1 Benedikt XVI., kromě toho hned následující den 19.10.2006 po neevangelijní katechezi o Jidášovi bez jakékoli omluvy, že by se den předtím zmýlil, či přeřekl, vyslovil na IV. národním kongresu italské církve následující homilii. (text celého znění viz: http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=6637 ) V jejím závěru se ptá: „Jak je to s naší vírou?.....Ve světě, který se mění, se evangelium nemění.“

Dne 6. října 2006 sloužil papež Benedikt XVI. ve vatikánském Apoštolském paláci mši pro členy Mezinárodní teologické komise a VAROVAL TEOLOGY, ABY SE NEPODBÍZELI. V promluvě řekl, že sklání-li se teolog před módními názory, prostituuje se. "Mluvit tak, aby nám tleskali, říkat to, co lidé chtějí slyšet, sklánět se před diktátem obecného mínění, to je prostituce slova i duše", řekl papež s odkazem na 1. list Petrův. "Teolog potřebuje určitou cudnost, díky níž se nepodrobuje takovýmto standardům, neusiluje o potlesk, ale o poslušnost vůči pravdě", pokračoval. "A jsem přesvědčen, že toto je fundamentální ctnost teologa: kázeň, tvrdá kázeň poslušnosti pravdě, jež nás činí spolupracovníky pravdy, ústy pravdy, abychom se nepřizpůsobovali dnešní řece slov, ale abychom byli skutečně očištění a cudní skrze tuto poslušnost pravdy, tak aby v nás mluvila pravda." Papež připomněl, že podle svatého Tomáše Bůh není objektem, ale subjektem teologie: "ten, kdo v teologii promlouvá, je Bůh sám: a naše řeč i myšlení slouží jen k tomu, aby byl slyšen, aby slovo Boží našlo prostor v tomto světě". Teolog dosáhne očištění "v tichu a kontemplaci". Cílem je, aby "Bůh byl stále přítomen v naší duši a transformoval celé naše bytí". Ale krásným povoláním teologa je hovořit, uzavřel papež. "To je jeho poslání: v užvaněnosti naší doby, v inflaci slov předkládat ta podstatná slova. Ve slovech se zpřítomňuje Slovo, Slovo, jež vychází z Boha, Slovo, které je Bůh". Zenit, 10. 10. 2006 a http://res.claritatis.cz/?id=2237 Ptám se proč Benedikt dne 6.10.206 varoval své teology, aby se neprostituovali módními názory, když dne 18.10.2006 na své varování zapomene a ohledně teologie o Jidášovi se prostituuje on sám? A dne následujícího 19.10.2006 říká, že evangelium se nemění. Proč ho tedy dne 18.10.2006 změnil? Znáte někdo jinou odpověď než tu, že šlo o pokrytectví? Zpochybňovat věčné zavržení ulhaného Jidáše je podobně jako zpochybňování vzkříšení Ježíše Krista tzv. Trojským koněm, který likviduje Církev zevnitř. Biskupové, kněží, laici si pak mohou myslet, že když se oni budou chovat podobně jako Jidáš, tak zavrženi nebudou. Proto se pak jako Jidáš chovají. Pokud se křesťanům v dnešní době tak hlubokého morálního úpadku (sex bez závazků každého s každou, sodomie – homosexualita, politická strana pedofilů, vyvražďování celých národů umělými potraty a potratovou antikoncepcí) jako lék nabízí od nejvyšší katolické pozemské autority lživé „evangelium“ možné spásy Jidáše, pak vláda Antikrista a jeho pomocníka falešného církevního proroka je přede dveřmi! Jistý chorvatský římskokatolický kněz mi nedávno řekl, že on se obává, že tím falešným pomocníkem – prorokem Antikrista bude papež Benedikt XVI. (starým jménem Ratzinger) nebo papež, který nastoupí po něm. Viz Zjevení 13.kapitola, následující verše: 11 Vtom jsem viděl jinou šelmu, jak vyvstala ze země: měla dva rohy jako beránek, ale mluvila jako drak. 12 Z pověření té první šelmy vykonává veškerou její moc. Nutí zemi a její obyvatele, aby klekali před první šelmou, které se zahojila její smrtelná rána. 13 A činí veliká znamení, dokonce i oheň z nebe nechá před zraky lidí sestoupit na zem. 14 Bylo jí dáno dělat znamení ke cti první šelmy a svádět jimi obyvatele země; rozkazuje obyvatelům země, aby postavili sochu (obraz) té šelmě, která byla smrtelně zraněna mečem, a přece zůstala naživu. 15 Je jí dáno, aby do sochy (obrazu) té šelmy vdechla život, takže ta socha (ten obraz) mluvila a vydala rozkaz, že zemřou všichni, kdo před ní nepokleknou. 16 A nutí všechny, malé i veliké, bohaté i chudé, svobodné i otroky, aby měli na pravé ruce nebo na čele cejch, 17 aby nemohl kupovat ani prodávat, kdo není označen jménem té šelmy nebo číslicí jejího jména. 18 To je třeba pochopit: kdo má rozum, ať sečte číslice té šelmy. To číslo označuje člověka, a je to číslo šest set šedesát šest.


"Jsem smutný z pokrytecké katecheze Benedikta XVI. dne 18.10.2006" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jsem smutný z pokrytecké katecheze Benedikta XVI. dne 18.10.2006 (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Sobota, 21. říjen 2006 @ 23:09:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře, nic ve zlém ale tobě se líbi odsuzovat lidi k trestu pekla a možná (rád) zapomínáš na Boží milosrdenství. Nechci spekulovat, kde skončil Jidáš ale pokud došel spásy, nepřestanu proto věřit v Boha. Máš pravdu v jednom, v pekle může skončit kdokoliv z nás ale není naší věcí o někom předem rozhodovat.
Však víš, tohle neřešíme poprvé ( a ani naposled :-)) )
S přáním všeho dobrého
Honza



Re: Jsem smutný z pokrytecké katecheze Benedikta XVI. dne 18.10.2006 (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 22. říjen 2006 @ 00:28:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře Libore,

tomu nevěřím ani náhodou, navíc je to znevážení papeže - myslím ten obrázek... Představ si, že by někdo někde vystavil tvoji fotografii, jaká je ve tvém článku... A to papeže pouze chápu, že je to můj bratr v Pánu Ježíši.... (co teprve katolíci)

Často se na GS mluví o katolické církvi jako o šelmě. Šelma bude šelmou v okamžiku, kdy nepřivede jediného člověka ke spasení - a katolická církev přece přivádí ke spáse lidi, prozatím.

V pokoji, Karels



paradox (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 22. říjen 2006 @ 07:06:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Racionální argumetace k osobnosti typu seraphima nefungují a naopak většinou vyvolají další destruktivní činy...rad je několik, ale to by bylo spíše na stránky:psycholouš

Ale asi přetekl pohár mé trpělivosti - prostě mám potřebu zaujmout postoj spíše vzhledem k ostatním.

1. Jak byste potrestali své dítě (zaujali postoj?), kdyby na internetové stránky své školy vložil lidsky velmi odpornou karikaturu svého učitele (s kterým nesouhlasí, má k němu výhrady)

2. Jaké možnosti má škola potrestat takového grázla o kterém už ví svoje, že jaký táta takový syn. ( a že na tátu jsou krátci, nemají na něj i na magistrátu, protože je křesťan a my máme v zemi náboženskou svobodu a ochranu práv jinak smýšlejících menšin)

Ale i škola má zodpovědnost za výchovu tohoto grázla a musí být moudřejší než otec, neboť ví, když nezaujme zásadní stanovisko - trest, tak zítra to udělají další žáci - příklady táhnou( a nastane anarchie- každý si bude moci ve jménu své myšlenky bezohledně dělat co chce- druhé urážet, terorizovat, ubírat jim jejich osobní práva)

A to ještě má škola ve svých stanovách cíle vést starší žáky k zodpovědnosti za své chování - k tomu, aby byli příkladem mladším.



rive



Re: Jsem smutný z pokrytecké katecheze Benedikta XVI. dne 18.10.2006 (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 22. říjen 2006 @ 20:57:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Článek jsem poslal kvůli této myšlence:
Zpochybňovat věčné zavržení ulhaného Jidáše je podobně jako zpochybňování vzkříšení Ježíše Krista tzv. Trojským koněm, který likviduje Církev zevnitř. Biskupové, kněží, laici si pak mohou myslet, že když se oni budou chovat podobně jako Jidáš, tak zavrženi nebudou. Proto se pak jako Jidáš chovají.

Proto jsem k závěru článku přilepil ten obrázek, který se na Granu již nacházel a poprvé ho tam vlepil myslím Gojim jako Re: na jiný můj článek, kde jsem zveřejnil kázání papeže Benedikta XVI., které se mi líbilo.

Aby bylo jasno:
Já si vážím všeho dobrého, co tento papež Benedikt XVI. dělá a říká. Současně jsem smutný z toho, co dělá a říká špatně. To odsuzuji.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Jsem smutný z pokrytecké katecheze Benedikta XVI. dne 18.10.2006 (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 10:16:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime,

nesouhlasím s Vašimi dedukcemi.
Myslím, že jdete za rámec řečeného.
Nenacházím ve výrocích Benedikta XVI. v rámci této jeho promluvy nic pokryteckého, jak se snažíte dokázat.

Jinak si vzpomínám, že Satan, Odpůrce a ďábel je zván též Žalobcem.
On je ten, kdo neustále Bohu žaloval a žaluje na Boží děti.

Bůh si přeje, abychom byli milosrdní a nedělali to co Žalobník, ale abychom se bratří zastávali a v modlitbách prosili za odpuštění hříchů.

Možná že právě naše modlitba někomu pomůže a zachrání ho od věčného trestu.

Poukazováním na chyby a zločiny, dovolávání se Boží Spravedlnosti, to vše u Boha vyvolává smutek z toho, že nepřejeme druhým Jeho smilování.

Voláme-li ustavičně po Boží Spravedlnosti, také se nám ji dostane.
Nebudeme pod ochranou Božího Milosrdenství, ale sami budeme souzeni jen a jen Jeho Spravedlností.

"Jakým soudem soudíš, takovým budeš souzen."

Zdraví Speranza



Re: Jsem smutný z toho, jak rychle mě Speranzo odsuzujete (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 11:29:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milá Speranzo, mýlíte se.

Psáno jest:
1 Korintským 5. kapitola, následující verše:
12 Proč bych měl soudit ty, kdo jsou mimo nás? Nemáte soudit ty, kdo jsou z nás?
13 Kdo jsou mimo nás, ty bude soudit Bůh. Odstraňte toho zlého ze svého středu!

Proto je povinností každého křesťana, který nechce ztratit věčný život, aby odsuzoval smrtonosné bludy těch, kteří jsou z nás. Benedikt XVI. je Z NÁS, tj. z křesťanů. Proto je mou povinností jako kněze na jeho zveřejněnou katechezi pravdivě zareagovat.


Zkuste si, prosím, přečíst můj článek v klidu ještě jednou a bez emocí. Ruší-li Vás obrázek, něčím si ho např. zakryjte.

Prosím, nesuďte mě předčasně, aby Vás neodsoudil můj i Váš Bůh.

Když si uděláte na to čas (např. v noci místo spánku v rámci půstu od odpočinku) a budete pravidelně studovat většinu katechezí současného papeže Benedikta XVI. tak jako je studuji já, časem zjistíte totéž, co jsem zjistil já. Benedikt XVI. často říká ke stejné problematice ANO i NE zároveň, čili dělá přesně to, co Pán Ježíš označoval za pokrytectví farizeů, kteří se snažili za každou cenu líbit posluchačům. Mají svoji pozemskou odměnu - nikoliv však tu nebeskou.

Bůh je mi Speranzo svědkem, že mohu na svou obhajobu říci totéž, co řekl o sobě svatý apoštol Pavel v 2 Kor 1,17-18:
17 Pojal jsem snad tento úmysl lehkovážně? Nebo se snad při svých úvahách dávám vést vlastními zájmy, takže by moje `ano, ano´ znamenalo také `ne, ne´?
18 Bůh je svědek, že mé slovo k vám není zároveň `ano´ i `ne´!

Vše dobré Vám přeje
duchovní Pravoslavné církve
Mgr. Libor Halík PhD.



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy