Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476350
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Adventní rozjímání
Vloženo Středa, 27. prosinec 2006 @ 12:31:21 CET Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Na této webstránce čtu diskuze o ekumenismu, o sbližování římskokatolické církve s ostatními … Protože pamatuji doby, kdy se s něčím muselo manifestačně souhlasit či nesouhlasit, ale nebylo možné si ono odsuzované či preferované alespoň přečíst, začetl jsem ve vánočních dnech do Katechismu katolické církve (Karmelitánské nakladatelství, Kostelní Vydří 2001) a opsal si několik citátů:

(119) … všechno z oboru výkladu Písma nakonec podléhá posouzení církve, která plní božský příkaz a službu uchovávat a vykládat Boží slovo (2. vatikánský koncil. DV 12) (242) Církev v roce 325 na prvním ekumenickém koncilu v Niceji vyhlásila, že Syn je „soupodstatný“ s Otcem, tzn., že je s ním jeden Bůh. Druhý ekumenický koncil, shromážděný v roce 381 v Cařihradě, uchoval tento výraz ve své formulaci nicejského kréda a vyznal „jednorozeného Syna Božího, který se zrodil z Otce přede všemi věky: Bůh z Boha, Světlo ze Světla, pravý Bůh z pravého Boha, zrozený, nestvořený, jedné podstaty s Otcem“. (499) Prohloubení víry v panenské mateřství přivedlo církev k vyznávání skutečného a trvalého Mariina panenství i při porodu Božího Syna, který se stal člověkem. … Liturgie církve slaví Marii jako „Aeiparthenos“, vždy Pannu. (500) Na to se někdy namítá, že Písmo mluví o Ježíšových bratřích a sestrách (srov. Mk 3:31-35; 1Kor 9:5; Gal 1:19). Církev tato místa vždy chápala tak, že se tím neoznačují další děti Panny Marie: vždyť Jakub a Josef, „Ježíšovi příbuzní“ (Mt 13:55) jsou syny Marie, Kristovy učednice (srov. Mt 27:56), která je příznačně označena jako „druhá Marie“ (Mt 28:1). Jde o Ježíšovy nejbližší příbuzné podle způsobu vyjadřování, které nebylo ve Starém zákoně nijak neobvyklé (srov. Gn 13:8; 14:16; 29:15 atd.). (555) … v proměnění na hoře (Mt 17:1-8; 2P 1:16-18) … Zjevila se celá Trojice: Otec v hlasu, Syn v člověku, Duch v zářivém oblaku (Tomáš Akvinský: Summa theologiae III) (633) Pravda o Ježíšově božství je potvrzena jeho vzkříšením …Vzkříšení ukřižovaného proto ukázalo, že je to opravdu „ten, který je“ („Já jsem“), Boží Syn a sám Bůh. (659) „Tak k nám Pán Ježíš mluvil. Potom byl vzat do nebe a zasedl po Boží pravici“ (Mk 16:19) Kristovo tělo bylo oslaveno hned v okamžiku jeho zmrtvýchvstání, jak to dokazují nové nadpřirozené vlastnosti, jež má jeho tělo od té doby trvale (srov. Lk 24:31; Jan 20:19, 26) … Později se už jen jednou, zcela výjimečně, ukáže Pavlovi jako „nedochůdčeti“ (1Kor 15:8) v posledním zjevení, kterým Pavla ustanovuje apoštolem (srov. 1Kor 9:1; Gal 1:16). (661) … „Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, totiž Syn člověka“ (Jan 3:13) (srov. Ef 4:8-10). (669) … „Kristovo království je již dnes tajemně přítomné“ (2. vatikánský koncil, LG 3) v církvi, která je „zárodek a počátek tohoto království na zemi“ (2. vatikánský koncil, LG 5). (721) Maria, přesvatá Boží Matka, vždy Panna, korunuje poslání Syna i Ducha v plnosti času. (816) „Jediná Kristova církev …“ je ta, kterou „po svém zmrtvýchvstání náš Spasitel odevzdal Petrovi jako pastýři, jemu a ostatním apoštolům ji svěřil, aby ji šířili a řídili …Tato církev, ustavená a uspořádaná na zemi jako společnost, subsistuje (… uskutečňuje se) v katolické církvi a je řízena Petrovým nástupcem a biskupy ve společenství s ním (2. vatikánský koncil, LG 8). Dekret 2. vatikánského koncilu o ekumenismu objasňuje: „Jedině prostřednictvím katolické církve, která je všeobecným nástrojem spásy, je dosažitelná plnost všech prostředků spásy …“ (818) Ti, kdo se dnes rodí ve společenstvích vzešlých z takových rozštěpení a dospívají v nich k víře v Krista, „nemohou být viněni z hříchu odloučení a katolická církev k nim přistupuje s bratrskou úctou a láskou … (819) … Kristův duch používá těchto církví a církevních společenství jako nástrojů spásy, jejichž účinnost pochází z té plnosti milosti a pravdy, kterou Kristus dal katolické církvi. Všechna tato dobra pocházejí z Krista a vedou k němu a „vybízejí ke katolické jednotě (2. vatikánský koncil, LG 8). Pak jsem si nalistoval v Písmu, které je pro mne směrodatné, 14. kapitolu Římanům, četl1. Bratra ve víře slabšího přijímejte mezi sebe, ale nepřete se s ním o jeho názorech. 4. Kdo jsi ty, že soudíš cizího služebníka? O tom, zda obstojí či ne, rozhoduje jeho vlastní pán. A on obstojí, neboť Pán má moc jej podepřít. 10. Proč tedy, ty slabý, soudíš svého bratra? A ty, silný, proč zlehčuješ svého bratra? Všichni přece staneme před soudnou stolicí Boží. 12. Každý z nás tedy sám za sebe vydá počet Bohu. 13. Nesuďme už tedy jeden druhého, ale raději posuďte, jak jednat, abyste nekladli bratru do cesty kámen úrazu a nepůsobili pohoršení. 22. Tvé přesvědčení ať zůstane mezi tebou a Bohem. Blaze tomu, kdo sám sebe neodsuzuje, když se pro něco rozhodl. 23. Ten však, kdo pochybuje, byl by odsouzen, kdyby jedl, neboť by to nebylo z víry. A cokoli není z víry, je hřích.…– Jan 8:7 a pokorně jsem sklonil hlavu. Mám svou víru, opřenou o Písmo, ale není mně dáno soudit druhého.


"Adventní rozjímání" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Adventní rozjímání (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 28. prosinec 2006 @ 01:48:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co tim chtel "basnik" rici? Myslim, ze nebudu psat jen za sebe, kdyz vyjadrim, ze my, nekatolici, nekritizujeme nebo neodsuzujeme lidi, ale system katolicke cirkve. A v cem je spatny ten system je nam jasne a nepotrebujeme to stale vysvetlovat, protoze ti "skalni katolici" to stejne nechteji pochopit a tvrdohlave se drzi tradice a systemu a ne Pisma, ktere my, kteri jsme prijali jako Pana a Spasitele do sveho zivota, Syna Boziho Jezise Krista ukrizovaneho, pochovaneho a treti den vzkriseneho, jako jedineho, ktery stoji mezi Bohem Otcem a nami, mame ozivovane Duchem Svatym, ktereho nam Buh Otec poslal, aby nas vedl Pravdou a k Pravde. A ten (Svaty Duch) je take jediny zastupce Boha na zemi. Pokud mohu za sebe mluvit, tak mne je tech, kteri jsou v okovech, spis lito, nez abych k nim citila neco negativniho. Naopak, system, a ducha, ktery lidi odvadi od Pravdy, ten nenavidim. A s tim bude jednat nas Pan, ne my. A mimo jine verim, ze v poslednich dnech, Buh vyvede mnohe z toho systemu.



Re: Adventní rozjímání (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 28. prosinec 2006 @ 13:12:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
12. Každý z nás tedy sám za sebe vydá počet Bohu.

13. Nesuďme už tedy jeden druhého, ale raději posuďte, jak jednat, abyste nekladli bratru do cesty kámen úrazu a nepůsobili pohoršení.


Tohle jsi odcitoval moc hezky, tak mi vysvětli proč podle toho nežijeme. Proč někteří mají velkou potřebu říkat, jen já mám pravé poznání víry.
Jak často svým článkem nebo příspěvkem dáme příčinu pohoršení. O všem lze diskutovat a přesto už stylem jak je článek nebo příspěvek napsán, jakoby říkal i něco o úmyslu - ten není vždy úpřímná snaha o diskuzi a vysvětlení.
Podobně, když vytrhneš pár článků z katechismu, budou působit tak jak chceš, otázkou zůstává co tím chceš říct.
Můžeme se zde do nekonečna dohadovat o otázkách víry ale pokud nebude naším úmyslem hledání cesty pak to budou jen slova a slova a stanou se kamenem úrazu.
Tak prosme Pána, aby se nám to nestávalo často.
Honza



Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy