|
Právě je 423 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Willy Dzehenuti
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116476350 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Adventní rozjímání
Vloženo Středa, 27. prosinec 2006 @ 12:31:21 CET Vložil: Bolek |
poslal Nepřihlášený Na této webstránce čtu diskuze o ekumenismu, o sbližování římskokatolické církve s ostatními … Protože pamatuji doby, kdy se s něčím muselo manifestačně souhlasit či nesouhlasit, ale nebylo možné si ono odsuzované či preferované alespoň přečíst, začetl jsem ve vánočních dnech do Katechismu katolické církve (Karmelitánské nakladatelství, Kostelní Vydří 2001) a opsal si několik citátů:
(119) … všechno z oboru výkladu Písma nakonec podléhá posouzení církve, která plní božský příkaz a službu uchovávat a vykládat Boží slovo (2. vatikánský koncil. DV 12)
(242) Církev v roce 325 na prvním ekumenickém koncilu v Niceji vyhlásila, že Syn je „soupodstatný“ s Otcem, tzn., že je s ním jeden Bůh. Druhý ekumenický koncil, shromážděný v roce 381 v Cařihradě, uchoval tento výraz ve své formulaci nicejského kréda a vyznal „jednorozeného Syna Božího, který se zrodil z Otce přede všemi věky: Bůh z Boha, Světlo ze Světla, pravý Bůh z pravého Boha, zrozený, nestvořený, jedné podstaty s Otcem“.
(499) Prohloubení víry v panenské mateřství přivedlo církev k vyznávání skutečného a trvalého Mariina panenství i při porodu Božího Syna, který se stal člověkem. … Liturgie církve slaví Marii jako „Aeiparthenos“, vždy Pannu.
(500) Na to se někdy namítá, že Písmo mluví o Ježíšových bratřích a sestrách (srov. Mk 3:31-35; 1Kor 9:5; Gal 1:19). Církev tato místa vždy chápala tak, že se tím neoznačují další děti Panny Marie: vždyť Jakub a Josef, „Ježíšovi příbuzní“ (Mt 13:55) jsou syny Marie, Kristovy učednice (srov. Mt 27:56), která je příznačně označena jako „druhá Marie“ (Mt 28:1). Jde o Ježíšovy nejbližší příbuzné podle způsobu vyjadřování, které nebylo ve Starém zákoně nijak neobvyklé (srov. Gn 13:8; 14:16; 29:15 atd.).
(555) … v proměnění na hoře (Mt 17:1-8; 2P 1:16-18) … Zjevila se celá Trojice: Otec v hlasu, Syn v člověku, Duch v zářivém oblaku (Tomáš Akvinský: Summa theologiae III)
(633) Pravda o Ježíšově božství je potvrzena jeho vzkříšením …Vzkříšení ukřižovaného proto ukázalo, že je to opravdu „ten, který je“ („Já jsem“), Boží Syn a sám Bůh.
(659) „Tak k nám Pán Ježíš mluvil. Potom byl vzat do nebe a zasedl po Boží pravici“ (Mk 16:19) Kristovo tělo bylo oslaveno hned v okamžiku jeho zmrtvýchvstání, jak to dokazují nové nadpřirozené vlastnosti, jež má jeho tělo od té doby trvale (srov. Lk 24:31; Jan 20:19, 26) … Později se už jen jednou, zcela výjimečně, ukáže Pavlovi jako „nedochůdčeti“ (1Kor 15:8) v posledním zjevení, kterým Pavla ustanovuje apoštolem (srov. 1Kor 9:1; Gal 1:16).
(661) … „Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, totiž Syn člověka“ (Jan 3:13) (srov. Ef 4:8-10).
(669) … „Kristovo království je již dnes tajemně přítomné“ (2. vatikánský koncil, LG 3) v církvi, která je „zárodek a počátek tohoto království na zemi“ (2. vatikánský koncil, LG 5).
(721) Maria, přesvatá Boží Matka, vždy Panna, korunuje poslání Syna i Ducha v plnosti času.
(816) „Jediná Kristova církev …“ je ta, kterou „po svém zmrtvýchvstání náš Spasitel odevzdal Petrovi jako pastýři, jemu a ostatním apoštolům ji svěřil, aby ji šířili a řídili …Tato církev, ustavená a uspořádaná na zemi jako společnost, subsistuje (… uskutečňuje se) v katolické církvi a je řízena Petrovým nástupcem a biskupy ve společenství s ním (2. vatikánský koncil, LG 8). Dekret 2. vatikánského koncilu o ekumenismu objasňuje: „Jedině prostřednictvím katolické církve, která je všeobecným nástrojem spásy, je dosažitelná plnost všech prostředků spásy …“
(818) Ti, kdo se dnes rodí ve společenstvích vzešlých z takových rozštěpení a dospívají v nich k víře v Krista, „nemohou být viněni z hříchu odloučení a katolická církev k nim přistupuje s bratrskou úctou a láskou …
(819) … Kristův duch používá těchto církví a církevních společenství jako nástrojů spásy, jejichž účinnost pochází z té plnosti milosti a pravdy, kterou Kristus dal katolické církvi. Všechna tato dobra pocházejí z Krista a vedou k němu a „vybízejí ke katolické jednotě (2. vatikánský koncil, LG 8).
Pak jsem si nalistoval v Písmu, které je pro mne směrodatné, 14. kapitolu Římanům, četl …
1. Bratra ve víře slabšího přijímejte mezi sebe, ale nepřete se s ním o jeho názorech.
4. Kdo jsi ty, že soudíš cizího služebníka? O tom, zda obstojí či ne, rozhoduje jeho vlastní pán. A on obstojí, neboť Pán má moc jej podepřít.
10. Proč tedy, ty slabý, soudíš svého bratra? A ty, silný, proč zlehčuješ svého bratra? Všichni přece staneme před soudnou stolicí Boží.
12. Každý z nás tedy sám za sebe vydá počet Bohu.
13. Nesuďme už tedy jeden druhého, ale raději posuďte, jak jednat, abyste nekladli bratru do cesty kámen úrazu a nepůsobili pohoršení.
22. Tvé přesvědčení ať zůstane mezi tebou a Bohem. Blaze tomu, kdo sám sebe neodsuzuje, když se pro něco rozhodl.
23. Ten však, kdo pochybuje, byl by odsouzen, kdyby jedl, neboť by to nebylo z víry. A cokoli není z víry, je hřích.…– Jan 8:7 a pokorně jsem sklonil hlavu. Mám svou víru, opřenou o Písmo, ale není mně dáno soudit druhého.
|
Re: Adventní rozjímání (Skóre: 1) Vložil: Libby v Čtvrtek, 28. prosinec 2006 @ 01:48:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | A co tim chtel "basnik" rici? Myslim, ze nebudu psat jen za sebe, kdyz vyjadrim, ze my, nekatolici, nekritizujeme nebo neodsuzujeme lidi, ale system katolicke cirkve. A v cem je spatny ten system je nam jasne a nepotrebujeme to stale vysvetlovat, protoze ti "skalni katolici" to stejne nechteji pochopit a tvrdohlave se drzi tradice a systemu a ne Pisma, ktere my, kteri jsme prijali jako Pana a Spasitele do sveho zivota, Syna Boziho Jezise Krista ukrizovaneho, pochovaneho a treti den vzkriseneho, jako jedineho, ktery stoji mezi Bohem Otcem a nami, mame ozivovane Duchem Svatym, ktereho nam Buh Otec poslal, aby nas vedl Pravdou a k Pravde. A ten (Svaty Duch) je take jediny zastupce Boha na zemi. Pokud mohu za sebe mluvit, tak mne je tech, kteri jsou v okovech, spis lito, nez abych k nim citila neco negativniho. Naopak, system, a ducha, ktery lidi odvadi od Pravdy, ten nenavidim. A s tim bude jednat nas Pan, ne my. A mimo jine verim, ze v poslednich dnech, Buh vyvede mnohe z toho systemu. |
|
|
Re: Adventní rozjímání (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 28. prosinec 2006 @ 13:12:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | 12. Každý z nás tedy sám za sebe vydá počet Bohu.
13. Nesuďme už tedy jeden druhého, ale raději posuďte, jak jednat, abyste nekladli bratru do cesty kámen úrazu a nepůsobili pohoršení.
Tohle jsi odcitoval moc hezky, tak mi vysvětli proč podle toho nežijeme. Proč někteří mají velkou potřebu říkat, jen já mám pravé poznání víry.
Jak často svým článkem nebo příspěvkem dáme příčinu pohoršení. O všem lze diskutovat a přesto už stylem jak je článek nebo příspěvek napsán, jakoby říkal i něco o úmyslu - ten není vždy úpřímná snaha o diskuzi a vysvětlení.
Podobně, když vytrhneš pár článků z katechismu, budou působit tak jak chceš, otázkou zůstává co tím chceš říct.
Můžeme se zde do nekonečna dohadovat o otázkách víry ale pokud nebude naším úmyslem hledání cesty pak to budou jen slova a slova a stanou se kamenem úrazu.
Tak prosme Pána, aby se nám to nestávalo často.
Honza |
Re: Adventní rozjímání (Skóre: 1) Vložil: vladislav v Čtvrtek, 28. prosinec 2006 @ 13:26:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To víš noname, rozzlobení mladí lidé….
ale hněv je emoce, které je i samotná bible plná….a ne vždy byl nespravedlivý….
|
]
Re: Adventní rozjímání (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 28. prosinec 2006 @ 15:45:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Vladislave,
zloba i emoce jsou špatný rádce, bez ohledu na věk a v Písmu je dost příkladů kam to vede. Nikdo z nás není vůči tomu odolný. Proto se vyplatí, přemýšlet, než něco řeknu a přesto se stává, že řeknu něco, co jsem si mohl odpustit nebo použít jiný slova, no a když to druhá strana ještě špatně pochopí, pak je to další kámen na cestě. Jak k Bohu, tak k sobě navzájem.
Honza |
]
|
|
|
|