poslal Nepřihlášený Byla jednou jedna škola, ve které, jak už tak bývá, učili učitelé a navštěvovali ji žáci. Ministerstvo školství vyhlásilo soutěž, že školy, jejíž žáci budou mít určitý prospěch, dostanou nezanedbatelné státní dotace, které se projeví i v platech učitelů. Učitelé se chopili nabízené příležitosti a začali své žáky motivovat. Chvíli se to dařilo, ale výsledky se nedostavily ihned. Učitelé se tedy rozhodli žáky tvrdě trénovat a požadovali stále větší výkony. Po čase začali být někteří žáci stresovaní neboť od nich byl požadován stále větší výkon a jejich prospěch se naopak rapidně zhoršoval.
Někteří žáci se rozhodli stěžovat, a to nejprve učitelům, poté řediteli a nakonec i doma rodičům a o celé věci se začalo mluvit.
Učitelé z toho byli rozmrzelí, a tak hledali způsob, jak se nepohodlných žáků zbavit. Nejprve se jim snažili vyhrožovat nebo je zpracovávat mezi čtyřma očima ve svých kabinetech. Když to nepomohlo, hledali různé důvody, jak nepohodlné žáky ze školy vyloučit. Nejdřive se snažili klást na ně neúměrné nároky, aby neobstáli prospěchově, ale to nebylo tak snadné, neboť to odnášeli i loajální žáci. Proto se přistoupilo k individuálním úkolům a různým druhům osobní šikany, které měly žáky přinutit, aby ze školy odešli sami. Byli však i odolní žáci, jejichž prospěch byl stále dobrý a kteří se solidárně rozhodli slabší žáky v jejich požadavcích povzbuzovat a podporovat. Nakonec se rodiče dali dohromady, a aby těmto věcem předešli, vytvořili stránky, kde se mohli žáci anonymně, po přihlášení, a v souladu se zákony, k šikaně vyjádřit a na své potíže upozornit bez možnosti postihu ze strany učitelů.
Učitelé se cítili podvedeni a uraženi, a to zvláště tehdy, když jejich praktiky začaly vycházet najevo aniž by tomu mohli zabránit. Zpočátku byli bezradní. Později se sjednotili a bojovali proti samotné možnosti anonymity. Většinou podle nich byla anonymita neetická, anonymové byli zbabělci a byli vyzýváni, aby se pod své příspěvky podepsali plným jménem. Kdo na to však přistoupil, byl záhy odhalen, jeho prospěch se zhoršil a mnohdy byl ze školy vyloučen. Ostatní anonymové na to reagovali ještě intenzivnějším psaním a situace se začala vyostřovat. Učitelé, kteří ale nechtěli přijít o státní dotace, se rozhodli jednat radikálně. Proto se sami rozhodli psát anonymně. Tentokrát však vulgárně a nepravdivě, aby tento projekt znehodnotili v jeho samotné podstatě. Když pak byly některé anonymy prošetřovány, zjistilo se, že jsou informace, mnohdy psané značně vulgárně a nepravdivě, falešné... Někteří učitelé dokonce mezi sebou vyčlenili takové, kteří psali vulgární příspěvky od rána do večera s cílem daný projekt v očích veřejnosti degradovat. Z řad žáků se dokonce rekrutovali takoví, kteří byli k učitelům servilní a ti na oplátku tyto žáky protěžovali a dávali jim lepší známky, než které by si zasloužili. Tato korupce se nakonec tak rozrostla, že úroveň školy a její morálka rapidně klesla.
Co navrhujete, milí čtenáři? Jak se zachovat do budoucna?