Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 229, komentářů celkem: 429545, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 437 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466267
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Bible svědčí, že apoštol Petr bral s sebou věřící ženu
Vloženo Úterý, 18. březen 2008 @ 17:39:54 CET Vložil: reformovany

Ekumenismus
Bible svědčí, že apoštol Petr bral s sebou věřící ženu

Olin:

  Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Petr byl ženatý a nijak ho to nediskavlifikovalo (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 18. březen 2008 @ 12:53:37 CET
Apoštol Petr ženatý NEBYL - a je zarážející, jak si ostentativně ti, kteří se neustále ohánějí autoritou Bible, dokážou Bibli překrucovat v zájmu vlastní propagandy.


Bible:
1. Korintským 9,5

Nemáme právo brát s sebou věřící ženu, tak jako ostatní apoštolové i bratři Páně i Petr?



Tak komu budeme věřit? Olinovi nebo Božímu Slovu?



Podobná témata

Ekumenismus

"Bible svědčí, že apoštol Petr bral s sebou věřící ženu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bible svědčí, že apoštol Petr bral s sebou věřící ženu (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 18. březen 2008 @ 18:12:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No Olin to musí vysvětlit, vždyť je v Bibli řečeno o Petrově tchyni...

Když Ježíš vstoupil do domu Petrova, spatřil, že jeho tchyně leží v horečce. (Matouš 8:14)



Re: Bible svědčí, že apoštol Petr bral s sebou věřící ženu (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 18. březen 2008 @ 18:16:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nebo také

Když vyšel ze synagogy, vstoupil s Jakubem a Janem do domu Šimonova a Ondřejova.
Šimonova tchyně ležela v horečce. Hned mu o ní pověděli.

Marek 1:29-30


Těžko mohl mít tchyni  a být zároveň svobodný:-)



ale Božím Slovem bych hned nestrašil:-)



Re: Bible svědčí, že apoštol Petr bral s sebou věřící ženu (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 18. březen 2008 @ 18:32:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Možná má Olin nějakou nejnovější "Vatikánskou verzi" a tam je to už vypuštěno, aby se římskokatolické ovečky zbytečně neplašily. Nezapomeňme, že ŘKC považuje Petra za prvního papeže - a tvrdit, a moci si jen tak v Bibli přečíst, že byl ženatý....raději ani nedomýšlet....


 



Re: Bible svědčí, že apoštol Petr bral s sebou věřící ženu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 18. březen 2008 @ 18:38:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojim bohužel není mentálně na té úrovni, aby o těchto věcech mohl rozumně mluvit, a pro ostatní je celá diskuse i s příslušnými biblickými doklady již pod mým článkem o petrově primátu.
Těžko to sem budu přetahovat.
 
A docela se divím, nečekal jsem, že budu první, kdo zmíněná místa pozorně četl. Tradice má častokrát větší moc než Boží slovo, a není to v tomto případě tradice katolická, ale protestantská. A ještěktomu je to tradovaný omyl, u kterého nerozpoznávám žádnou funkci! 

Olin



Re: Bible svědčí, že apoštol Petr bral s sebou věřící ženu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 18. březen 2008 @ 18:40:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...a jak se zdá z těchto reakcí gojima a reformovaného - fanatický antikatolík opravdu nepotřebuje zvláštní důvod k falšování Bible. Úplně mu stačí pocit, že je to just té ŘKC!



Re: Bible svědčí, že apoštol Petr bral s sebou věřící ženu (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 19. březen 2008 @ 03:29:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No co je to povyku !
Všichni, kteří jste nikdy nediskutovali s katolickým knězem, nebo alespoň se studentem, vězte, že je známo i to, že apoštol Petr měl dceru, jmenovala se Petronila, zemřela také mučednickou smrtí a má svátek 31. května. Tedy každý katolický kněz to ví, protože má kalendář a to zná.
Jedině s Olinovým (vcelku zanedbatelným) omylem, že nebyl ženatý by to mohlo být tak, že by měl dceru nemanželskou (aj, už vidím jakou radost a potěšení tato myšlenka může být Gojimovi), ale to bych nepředpokládal.
Všichni Izraelci byli vychováni tradicí i Tórou k manželství. A tedy předpoklad, že Petr byl v manželství, je obstojný. Proto je zajímavá  polemika Petra s Ježíšem, kde se říká ´opustí muž otce a přilne k manželce´ a Petr na to, že by bylo lépe být svobodný (aby se člověk mohl cele jen věnovat království nebeskému).
Celibát začal až po roce 1200 plus pár let, u nás se prosadil až po roce 1230. 
Papeži tedy mohli být ženatí až do roku 1200.
Také se ví, že Konstantin, když byl s Metodějem v Římě, byl osloven dcerou papeže a měl s ní debaty. To nelibě nesl kardinál Formosa, který se o dceru papeže ucházel a také si ji poději vzal za manželku. Konstantin mu prý byl nesympatický, když mu dcera papeže věnovala pozornost. Prý nepřátelství Formosy mělo vliv na vyřizování uznání staroslověnštiny jako dalšího bohoslužebného jazyka – po dřívějších jen třech uznaných (hebrejském, řeckém a latinském jazyku).
Také Kosmas, tvůrce Kroniky měl manželu Božetěchu a to byl kanovníkem na Vyšehradě u Prahy.
Domněnka, že manželství apoštola Petra je vzrušující okolnost nedala spát krásné spisovatelce Kristýně Royové, která v jednom z jejím mnohých románů píše, jak mladý katolický kněz zjistil, že byl Petr ženatý a to u něho způsobilo bouři v jeho duši a mohutný příklon k reformačnímu návratu k ženění se kněží. 
Kdyby Royová mluvila více s katolíky, dozvěděla by se , že 31. května se slaví svátek sv. Petronily, dcery apoštola Petra a nemohla by psát tak dramatickou scénu o obrácení a uvědomění si , že se kněží dříve ženili. Kam až vede myšlenková izolace, být jen ve svém domečku jako schovaný.  Při tom Royová i se svou sestrou skladatelkou jsou zářivé postavy slovenské náboženské literatury. V jejich působišti Staré Turé v okrese Myjava mají muzeum. Knihy Royové byly přeloženy do desítek jazyků, i do čínštiny a romštiny. Ale kalendář svatých neznaly.




Ad 1Ko 9,5 (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Středa, 19. březen 2008 @ 09:37:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten verš v řečtině zní:

μὴ οὐκ ἔχομεν ἐξουσίαν ἀδελφην γυναῖκα περιάγειν, ὡς καὶ οἱ λοιποὶ ἀπόστολοι καὶ οἱ ἀδελφοὶ τοῦ Κυρίου καὶ Κηφᾶς;  varianta je bez slova sestra.

Zvýryzněná slova, lze přeložit několika způsoby:

  • sestru, ženu -  tedy ve smyslu výčtu, kdy sestra může znamenat sestru jako dceru stejných rodičů, nebo sestru ve víře (nebo obojí) a žena může znamenat osobu ženského pohlaví, nebo manželku (nebo obojí),
  • sestru ženu - ve smyslu jedné specifikace, kdy se může jednat o věřící manželku (z historie víme, že křesťané nezřídka oslovovali své manželky jako sestry a byli kvůli tomu dokonce v Římě obviňování z incestů); poněkud krkolomně by mohl vypadat překlad ve smyslu věřící ženu (již ze slova sestra je jasné, že se jedná o ženu), ale možná to chtěl apoštol Pavel maximálně zdůraznit (stejně tak zdůraznil např. Petra, i když ten už byl vlastně ve výčtu uveden jako apoštol),
  • ženu (v případě platnosti varianty) - ve smyslu osoby ženského pohlaví i manželky.
Pavel sám o sobě napsal, že žije bez ženy (1Ko 7,1-8). Z toho ale podle mě nelze vyvodit závěr, že ženy u ostatních jmenovaných nabyly jejich manželkami, což činí Olin. V čestině máme výhodu, že můžeme vyjádřit obojetnost řeckého slova "žena". Je jasné, že Pavel sám neviděl nejmenší problém v tom, aby byl kněz (biskup) ženatý (1Tt 1,5-9). Stejný postoj zaujímali i pozdější křesťané, i když snaha zavést celibát pro kněžstvo se objevila (začala) už ve 4. století - koncil v Elvíře.

Je možné, že Petr byl vdovec, ale tvrdit to nelze. NZ nebyl psán ve snaze sepsat životopisy - kdy např. Ježíš povolal Petra za učedníka? Bylo to tak, že Ježíš šel kolem Galilejského moře, uviděl Petra (Šimona) a jeho bratra rybařit a povolal je, aby byli rybáří lidí, jak tvrdí Marek (Mk 1,16-18)? Nebo snad Petra (Šimona) Ježíšovi představil Ondřej (J 1,40-42)?



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy