Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 560 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116487570
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Spolehlivý rozpoznávací znak zákonictví - UČENÍ O KRÁLOVSTVÍ
Vloženo Úterý, 05. květen 2009 @ 22:13:24 CEST Vložil: Olda

Úvod do křesťanství poslal gregorios777


Současné křesťanstvo vězí ve velké neznalosti v mnoha oblastech učení. Paradoxní ovšem je, že nezná ani naprostý základ učení - samotné Evangelium milosti.



Samo Písmo říká, že je nesnadné k porozumění. A to tak nesnadné, že většině věřících je již od samotného vzniku Církve nejasné i to nejzákladnější učení Evangelia Kristova.

Klíčem k porozumění Evangeliu je jedno určité učení - a sice učení o Království Nebes na zemi - o Miléniu. Způsob pojetí Milénia určuje také to, zda máme správné porozumění celému Evangeliu. Každý, kdo učí, že žádné tisícileté Království na této stávající zemi v budoucnosti nebude, se ocitá nevyhnutelně, chtě nechtě pod Zákonem, což znamená, že zároveň účinně popírá Milost Boží.

Je tedy načase uvést jednoznačné výroky Písma, které dokazují, že Milénium bude skutečná fyzická tisíciletá vláda Pána Ježíše Krista na této zemi, která nastane Jeho druhým příchodem ve Slávě a Moci.

Lk 19,11-27:

11 "Toho když oni poslouchali, promluvil k nim dále podobenství, protože byl blízko od Jeruzaléma a že se oni domnívali, že by se hned mělo zjeviti království Boží.
12  I řekl: Člověk jeden rodu znamenitého odšel do daleké krajiny, aby přijal království a zase se navrátil.
13  I povolav desíti služebníků svých, dal jim deset hřiven, a řekl jim: Kupčetež, dokudž nepřijdu.
14  Měšťané pak jeho nenáviděli ho, a poslali poselství za ním, řkouce: Nechcemeť, aby tento kraloval nad námi.
15  I stalo se, když se navrátil, přijav království, rozkázal zavolati těch svých služebníků, kterýmž byl dal peníze, aby zvěděl, jak kdo mnoho získal."

Z tohoto místa je více než zřejmé, že se zde nemluví o duchovním aspektu Království (které tu bylo již s prvním příchodem Krista), ale o fyzickém Království, které nastane s Kristovým druhým příchodem. Je zřejmé, že toto Království nesouvisí s milostí, ale se spravedlností, tedy, že se v něm budou rozdávat odměny nebo tresty všem věřícím. Služebníci budou po Pánově příchodu souzeni podle toho, jak hospodařili se svěřeným duchovním bohatstvím v době Pánovy fyzické nepřítomnosti zde na zemi.

O tomto Království mluví i celé Kázání Páně na hoře v Mt 5.-7. kapitole. Z těchto kapitol o Království je jasné, že se zde nejedná o věčnou spásu - o milost, ale o spravedlnost. Mnohokrát je v souvislosti s Královstvím zmíněno slovo ODMĚNA či ODPLATA, protože toto Království se získává skrze SKUTKY VÍRY.

Bůh má DVA základní systémy - systém Milosti a systém Spravedlnosti (Vlády). Království Nebes na zemi nepatří do systému Milosti, ale do systému Spravedlnosti (Vlády), ve kterém platí, že každý navěky spasený věřící spravedlivě dostane to, co si zaslouží:


24 " Vědouce, že ode Pána vzíti máte odplatu věčného dědictví; nebo Pánu Kristu sloužíte.
25  Kdož by pak nepravost páchal, odměnu své nepravosti vezme. A neníť přijímání osob u Boha." (Kol 3,24-25)

A také:

10  "Všickni my zajisté ukázati se musíme před soudnou stolicí Kristovou, aby přijal jeden každý odplatu za to, což skrze tělo působil, podle toho, jakž práce čí byla, buďto v dobrém, nebo ve zlém.
11  Protož znajíce tu hrůzu Páně, lidem k víře sloužíme,...."

Království, coby výraz Spravedlnosti, je velmi přísné, protože je bez přijímání osob a protože souvisí s Vládou a se Soudem Kristovým nad Jeho lidem.


Dalším významným místem hovořícím o fyzickém království Nebes na zemi je 1Kor 15,24-28:

24  "Potom bude konec, když vzdá Království Bohu a Otci, když vyprázdní všeliké knížatstvo, i všelikou vrchnost i moc.
25  Nebo musíť to býti, aby on kraloval, dokudž nepoloží všech nepřátel pod nohy jeho.
26  Nejposlednější pak nepřítel zahlazen bude smrt.
27  Nebo všecky věci poddal pod nohy jeho. Když pak praví, že všecky věci poddány jsou jemu, zjevnéť jest, že kromě toho, kterýž jemu poddal všecko.
28  A když poddáno jemu bude všecko, tedy i on Syn poddá se tomu, kterýž jemu poddati má všecko, aby byl Bůh všecko ve všech."


Toto místo popisuje, co se stane potom, co uplyne tisíc let Kristovy vlády na zemi. Poté, co Kristus porazí satana a své nepřátele konečnou porážkou v bitvě u Jeruzaléma (Zj 20 /Za 14,16), vzdá své Království Bohu a Otci. Poté skončí období "budoucího věku" Království (Mk 10,30) a nastane Věčnost na Novém nebi a na Nové zemi.

Mt 26,29 také potvrzuje, že toto Království nastane až v budoucnosti:

"Ale pravímť vám, žeť nebudu píti již více z tohoto plodu vinného kořene, až do onoho dne, když jej píti budu s vámi nový v království Otce mého."

Toto téma pokračuje v Lk 22,29-30:

29  "A jáť vám způsobuji, jakož mi způsobil Otec můj, království,
30  Abyste jedli a pili za stolem mým v království mém, a seděli na stolicích, soudíce dvanáctero pokolení Izraelské."

Je jasné, že se jedná o budoucí děj, který nastane až po Pánově druhém příchodu, kterému budou předcházet určitá znamení:

31  "Takž i vy, když uzříte, ano se tyto věci dějí, věztež, že blízko jest království Boží.
32  Amen pravím vám, že nepomine věk tento, ažť se toto všecko stane" (Lk 21,31-32).


Sk 14,22 hovoří o mnohém urpení, které bude zapotřebí k vejití do tohoto Království v budoucnu:

"22  Potvrzujíce duší učedlníků, a napomínajíce jich, aby trvali u víře, a pravíce, že musíme skrze mnohá soužení vjíti do království Božího."

Proto se také každý trpící opravdově modlí, aby toto království již konečně přišlo:

"Přijď království tvé" (Mt 6,10).

Přestože je tedy Boží Království (duchovně) mezi námi a také v našich srdcích, jeho fyzický aspekt nastane až v budoucnosti na této stávající zemi, ještě před jejím zánikem v ohni, před příchodem Věčnosti, kdy bude učiněno všechno nové.

Ježíš Kristus tedy převezme svůj zaslíbený Davidův trůn v Jeruzalémě, (2Sam 7,12-13// Ž 89,4-5), který bude odměnou za Jeho dílo a Jeho Království bude také spravedlivou odměnou Jeho věrným sluhům a odplatou jeho nevěrným sluhům. Toto Království také způsobí satanovu porážku a fyzické převzetí vlády Krista nad touto Zemí, kterou satan neoprávněně drží.

Ti, kteří tvrdí, že jsou jen pod Milostí a mohou si proto beztrestně dělat, co chtějí, zcela pomíjí aspekt Boží Spravedlnosti. Té však neuniknou ani věřící pod Milostí. A tak je to také skutečně spravedlivé.


Jestliže však mnozí vynechávají toto učení o fyzickém Království-Miléniu, a směšuje ho s věčnou spásou (přitom jde pouze o DOČASNOU odměnu či trest), zcela jistě se zastánci takového učení ocitají automaticky pod Zákonem, a musí spojovat věčnou spásu věřícího s jeho skutky, čímž zcela popírají Boží Milost.

Protože biblickým faktem je, že věčná spása souvisí pouze s Milostí a vírou a nemá nic společného se skutky. A Království naopak souvisí se skutky věřících a se zachováváním Kristova učení a s činěním Boží vůle a z toho vyplývající odměnou či odplatou (Mt 7,21-23). Jen v Mt 5.-7. kap. je asi 65 podmínek jejichž zachovávání je nutné ke vstupu do tohoto Království. Toto Království však nesouvisí s věčnou spásou. Každý alespoň trochu soudný věřící, který ví, že je spasen zdarma, milostí skrze víru bez skutků (Ef 2,8-9 // Ř 3,20-24 // Ř 11,5-6), musí vědět, že žádná z těch 65 podmínek není nutná k získání věčné spásy. Je však nutná k tomu, aby se nám doširoka otevřel VSTUP do věčného Království našeho Pána Ježíše Krista (2Pt 1,5-11).

Z důvodu smíšení věčné spásy a Království a z důvodu chybějícího mezičlánku Milénia (odměny) je dnes drtivá většina věřících v Krista stále pod Zákonem protože před sebou vidí pouze věčnou spásu a nevidí další důležitou věc - budoucí odměnu a odplatu, tedy korunu (Zj 2,10 // 2Tim 4,8 //Zj 3,11) trůn (Zj 3,21), slávu, věčný život a spásu v "budoucím věku" (Mk 10,30 // Mt 19,16.23.25 // Zj 3,1-5) Království Nebes na zemi. Na učení o Království se proto v tomto ohledu "láme chléb".









"Spolehlivý rozpoznávací znak zákonictví - UČENÍ O KRÁLOVSTVÍ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 55 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Spolehlivý rozpoznávací znak zákonictví - UČENÍ O KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 05. květen 2009 @ 23:45:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Dobrým důkazem fyzického Království Nebes na zemi je i fakt, že sám Pán Ježíš říká, že toto Království obdrží jen ti, co ho budou HODNI. A že to bude jen malé stádce. Že mnozí budou usilovati do něj vejít, ale nebudou moci. Že mnozí půjdou po široké cestě do (dočasné) záhuby a málo bude těch, kteří dojdou po úzké cestě do života (v Království). Také je psáno, že MNOZÍ, kteří říkají Kristu "Pane", nebudou Kristu jako Králi známí - uslyší od Pána :"Neznám vás" a budou muset od Něj a od Jeho království odejít, tedy, do Království za odměnu nevstoupí. Bůh je bude znát pouze jako Otec a Ježíš Kristus je bude znát pouze jako Spasitel, ale nikoli jako Pán a Král. Pro účely Království však nebudou Pánu a Králi známi.

Je proto velmi krutým učením, směšovat Království s věčnou spásou, protože pojímá-li někdo Království jako věčnou spásu, ztotožnuje-li tyto dvě věci, pak říká, že Bůh drtivou většinu svých vlastních dětí pošle do věčného zatracení!!! Jaký smysl by pak měla Kristova smrt? Aby bylo spaseno jen jakési malé stádce těch nejvěrnějších? Cožpak to by bylo nějakým Božím vítězstvím nad satanem? Nikoliv, byla by to Boží porážka, protože satan by se mohl radovat, že s sebou do záhuby strhl bezmála všechny lidi.

Když si uvědomíme, že počet skutečných, znovuzrozených věřících je v lidské populaci jen několik málo procent, řekněme tak 5%, a z těchto 5% ještě tak 90% věřících do Království nevstoupí, pak by se věčná spása týkala z celé světové populace asi tak 0,5% lidí. Skutečně si někdo myslí, že takto to Bůh naplánoval? Že bude spasen jen jeden z 200 lidí?



Re: Spolehlivý rozpoznávací znak zákonictví - UČENÍ O KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Středa, 06. květen 2009 @ 06:06:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
'O tomto Království mluví i celé Kázání Páně na hoře v Mt 5.-7. kapitole.'

Mt 7,12-14 'Jak byste chtěli, aby lidé jednali s vámi, tak vy jednejte s nimi; v tom je celý Zákon, i Proroci. Vejděte těsnou branou; prostorná je brána a široká cesta, která vede do záhuby; a mnoho je těch, kdo tudy vcházejí. Těsná je brána a úzká cesta, která vede k životu, a málokdo ji nalézá.'

Moc se mi nezdá, že by zrovna tady šlo o buď dočasné království nebo našich skutků prostý případ.

Snažíš se vypořádat se s tím, že o skutcích se jednak mluví jako o něčem z čehož neplyne spása, druhak jako o něčem, co má pro spásu velký význam. A děláš to oddělením "věčné spásy" a "milénia". Neboli někam ty skutky procpat musíš :)

Já se s tím vypořádávám podobně, ale z druhé strany. Netřídím Hospodinovy plány, ale ty skutky. Asi takhle:

Hospodin promluvil prostřednictvím Mojžíše a ukázal izraelcům správný směr, k sobě. To je zaznačeno v Gn-Dt. Jenže došlo k drobnému posuvu v chápání. Někteří si myslili, že přesné dodržování této cesty vede ke kýženému cíli samo o sobě (máme tóru a tedy i potřebné know-how jak na záchranu). A vlastně k záchraně Hospodina ani nepotřebovali (to je jen ten, který nám to nakonec odklepne a když se bude kroutit, z tóry mu dokážeme, že pravdu máme my). Proto bylo důležitější zachovat šabat, než aby byl uzdraven člověk s odumřelou rukou.

To jsou, řekněmě, skutky Zákona. Skutky, které odsouvají Hospodina stranou a nahrazují jej pravidly.

Od nich si myslím se odlišují skutky, k nimž Hospodin vede. Pozor - to mohou být i věci z Tóry! Ale není to na základě nastudování pravidel, ale na základě osobního Hospodinova vedení, na základě našeho vztahu s ním. Takové skutky jsou nedělitelnou součástí víry, na nich se víra ukazuje a hrají roli z hlediska záchrany. Ovšem nesmíme se dostat znovu do pasti zákona tím, že to budeme považovat za rovnici: dobré skutky = jistá záchrana (u soudu kdyžtak předložím soupis a nic s tím nenadělají).

Možná se mýlím. Ale tento přístup mi příjde logičtější než rozčleňování budoucnosti na "milénium" a "věčnou spásu".





Re: Spolehlivý rozpoznávací znak zákonictví - UČENÍ O KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 06. květen 2009 @ 10:30:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu.

Díky, že našels odvahu otevřít toto téma. Mám spoustu otázek, kterými tě nechci nijak zesměšnit a kdyby to tak vypadalo, tak mě to někdo připomeňte. Bojuji teď hodně s časem, musím pracovat venku, nikdy dopředu nevím, kdy se sem dostanu. Přesto by bylo dobré si v něčem udělat jasno.

Článek je dost složitý, začněme jednoduše, na příkladu:
Jsou dva manželé, křesťané, kteří žijí v lásce k Bohu i bližnímu. Muž zemře a teď jeho ženě vysvětli, jaké má její muž možnosti, co se s ním vlastně děje.



Re: Spolehlivý rozpoznávací znak zákonictví - UČENÍ O KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 07. květen 2009 @ 09:43:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ach muj Boze...

Gregu, proc otviras tema, ktere tu bylo uz nekolikrat vyvraceno? Zhledl ses v Goeblesovi a jeho heslu, ze stokrat opakovana lez se stane pravdou? Anebo chces sve oponenty znechutit, aby prestali na tebe reagovat?

Uz jsme ti nekolikrat napsali, ze apostolove vnimali vecnou spasu a vstup do Kralostvi jako synonyma. Bylo to pro ne to same. A KLristus jim na to nerekl: O jak, vy bloudite.... Naopak, nechal je v tom, nechal je v tom presvedceni, ze vstup do kralostvi je to same jako vecna spasa...

Copak si opravdu myslis, ze lze od sebe oddelit viru a skutky? Kazda ¨vira se projevuje na skutcich. Stejne tak od sebe nelze oddelit spasu (ve tvych pojmech spasu z viry) a vstup do kralostvi (ver tvych pojmech spasu ze skutku). Je to jedna a ta sama udalost...

K te pate kapitole listu do Korintu: Jestlize se nechas vest svym telem, pak ti muze bytjedno, co se stane po s,mrti se tvym duchem, nebot ty pujdes tam, kde pujde tve telo: Do vecneho zahynuti. Povim ti tajemstvi: Duch neni nosïtelem tve osobnosti. Ducha Eliasova meli v minulosti jz tri osoby, tri odlisne osoby. Tri osoby, jeden duch. Anebo si myslis, ze Elisa byl Eliasem? Vzydt na Elisu vstoupil Eliasuv duch v dobe, kdy byli oba na zivu... Stejne tak i Jan Krtitel... Anebo veris na reinkarnaci?

Gregu, tva vira nestoji na Pismu. Ale na tvem rozumu, na tve logice, natvych pranich. Vsimni si sveho pseudobiblickeho argumentu (to by prece Buh neudelal, nedovolil, aby nebyl spasen ten ci onen). Svou viru stavis na tom, co si sam prejes a ne na tom, co rika Bible...

Ja roumim, ze nekdo muze uverit lzi a bludu. Vsichi jsme lide, vsichni jsme omylni. Ale cemu nerozumim je to, kdyz tento blud opakuje stokrat, i kdyz mu byl jiz stokrat vyvracen. Kdy uz mu chce verit, necht si ho, pro pana krale, necha pro sebe. Ale proc verejne opakuje bludy jiz tolikrat vyvracene?

Gregu. Odjed na poust. Neber si nic, jenim bib¨li. Spalvsechny ostatni kniky, spal vsechny knihy od pana Nee a bud sam s Bibli a s Duhecm svatym. Divej se na Neeho ocima bible, nedivej se na Bibli ocima Neeho. To plati o kazdem uciteli. Na uceni kazdeho je treba se divat ocima bible, ale nikdy, mily Gregu, nikdy se nedivejme na Bibli ocima uceni kterehokoliv cloveka. Vim, ze v idealni forme je totozcela nemozne, vzdy tu bude jakesi predporozumeni, ale musime o to usilovat!

A uceni pana Neeho, tak, jak ho tu prezentujes ty,  neobstoji ve sve Pisma. Kez by ti Pan konecne otevrel oci!

Neni jina cesta k Bohu nez skrze intimni poznani Jezise Krista, nez skrze byti intimne pznan JKezisem Kristem. Nez skrze Milost od Boha. Amen.




Re: Spolehlivý rozpoznávací znak zákonictví - UČENÍ O KRÁLOVSTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. květen 2009 @ 09:45:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu.

Pro mě je důležité, že tvrdíš, že zemřelí svatí jsou už teď v ráji, či v nebi, prostě u Boha. Já si to myslím také.

Ale jak si to představuješ! Na konci věků si "odskočí" s nebe na Milénium a za tisíc let se zase vrátí do nebe? Jaký by to mělo smysl? Vždyť člověk je u Boha dokonale šťasten, nemůže být nikde šťastnější. Představíme - li si Kristovo království na zemi jako monarchii, kde svatí vládnou spolu s Kristem, komu budou poroučet? Je - li vláda, kdo budou poddaní?

To jsme vyřešili svaté.
Teď mně ještě vysvětli, kde je ta větší část věřících, kteří zemřeli zatíženi do jisté míry vlastními hříchy. Co se děje s nimi?

A co se děje s těmi, kteří zemřeli v naprostém nepřátelství vůči Bohu?

A co se děje s těmi, kdo zemřeli totálně nevěřící?

Čekají na Poslední soud? Ale kde a v jakém stavu?

Který soudce rozhodne o tom, co s nimi? Jedná se o rozhodnutí předběžné, které bude znovu potvrzeno při Posledním soudu?



Stránka vygenerována za: 0.63 sekundy