Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 438 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462860
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Bohem nepřijatelná směsice
Vloženo Neděle, 13. září 2009 @ 16:04:54 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Willy

Toto zamyšlení píšu z toho důvodu, že Bohem nepřijatelná směsice, kterou se tu budeme zabývat, existuje v různých podobách i dnes a jde o to, abychom si uvědomili, že se jedná o věc, která nemá v budování Církve místo.

Touto nepřijatelnou směsicí se zabývá kniha Skutků např. ve 21, kapitole, ve 20. verši, kde Jakub (bratr Páně) a starší v Jeruzalémě mluvili k Pavlovi takto: „Vidíš, bratře, kolik tisíc Židů/desetitisíců mezi Židy uvěřilo a všichni jsou horliteli pro Zákon." Jedná se tedy o směsici víry v Krista a judaistické náboženství, které přikazuje zachovávání Zákona Mojžíšova - srovnej se Sk 15:5 - Tu povstali někteří, kteří uvěřili ze strany farizeů, a říkali, že se pohané musí obřezávat a musí se jim nařizovat, aby zachovávali Mojžíšův zákon. 

Deset let po jeruzalémském zatčení apoštola Pavla, jímž Bůh zastavil možnost dodržení slibu, který na radu Jakuba a starších, kteří v té době směsici víry v Krista spolu se zachováváním Zákona schvalovali a propagovali, Pavel přijal, Bůh dopustil, aby byl Titovými vojsky zničen symbol judaizmu - jeruzalémský chrám i celé město a bylo po směsici.

Je charakteristické, že po těchto událostech se kniha Skutků zabývá už jen osobou, způsobem života a službou apoštola Pavla, který přijal z Boží milosti zjevení o Boží novozákonní správě, která se liší od správy starozákonní. Díky osobnímu poznání Pána Ježíše Krista a rozdílu mezi Boží starozákonní a novozákonní správou, který dodnes mnozí přehlížejí, bylo Pavlovi dáno absolvovat přechod z období Zákona do věku milosti v podstatě úspěšně - narozdíl od ostatních apoštolů vyjma apoštola Jana. Proto je také Pavel pisatelem většiny knih Nové smlouvy, neboť na Boží novozákonní správu (ekonomii) coby jedinečný způsob uskutečnění Božího věčného záměru kladl stejně jako Bůh velký důraz (1Tm 1:4) - viz také článek Ekonomie podle Boha.

Apoštol Pavel tak díky Božímu zásahu, tj. Pavlovu zatčení a uvěznění, mohl v klidu lehkého vězení bez pronásledování Židy napsat zásadní listy - Efezským (zjevení Církve coby Těla Kristova), Filipským (potřeba jednomyslnosti a poznání Pána Ježíše Krista), Koloským (zjevení Krista coby Hlavy Těla Kristova) a Hebreům (zjevení Krista coby velekněze podle řádu Melchisedekova, Jehož kněžství nepřechází na jiného, neboť narozdíl od lidských smrtelných kněží žije navěky věků). Tyto a další Pavlovy epištoly učí, že Kristus je všechno ve všem, všemi a ve všech (Ga 3:28, Ko 3:11), všechno je v Kristu, který sám zaujímá první místo (Ko 1:18). Jak jsem napsal i v jiném článku - Jesus only - jenom Ježíš. Tož tak.

A tak touhou Božího srdce je vybudovat na Kristu (základním kameni) jako základě, z Krista (živého kamene) ve věřících jako materiálu, tj. živých kamenů (1P 2:4-5) a Krista coby úhelného kamene, který je hlavou úhlu, tzn. že drží klenbu celé stavby (Ef 2:20-22), Církev jako Tělo Kristovo coby živou stavbu, která bude završena Božím svatým městem - Novým Jeruzalémem, který sestoupí z nového nebe od našeho Boha na novou zemi (Zj 21:1-2), aby byl věčným vyjádřením trojjediného Boha skrze Jeho vyvolený a vykoupený lid v jediné Bohem povolené a přijatelné "směsici", tj. trojjediný Bůh + třísložkový oslavený nový člověk, tj. Kristus a Jeho svatí v Něm. Tož tak.

V tomto Božím plánu není žádné místo pro žádné směsice a mým přáním, touhou mého srdce a modlitbou je, aby Bůh všechny pro Něho nepřijatelné směsice odstranil stejně jako tu počáteční zmíněnou v knize Skutků, aby byl dán veškerý potřebný prostor Kristu - Hlavě, z níž celé Tělo bere výživu a roste Božím růstem (Ef 4:16, Ko 2:19). Amen.


Podobná témata

Zamyšlení

"Bohem nepřijatelná směsice" | Přihlásit/Vytvořit účet | 41 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 13. září 2009 @ 16:49:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Deset let po jeruzalémském zatčení apoštola Pavla, jímž Bůh zastavil možnost dodržení slibu, který na radu Jakuba a starších, kteří v té době směsici víry v Krista spolu se zachováváním Zákona schvalovali a propagovali, Pavel přijal.......

Děkuji, že jsi se pustil do tohoto vosího hnízda. Jen, prosím tě, pokud můžeš, zmiň v čem spočíval ten Pavlův slib.



Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 13. září 2009 @ 18:24:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, nic ve zlém, ale tenhle článek mi přišel trošku přes. Pominu-li některé faktografické chyby, tak mě vysoce pobuřují dvě věci:

1) Odsuzování praxe, kdy židé věřící v Ježíše dodržovali Zákon. V textu in situ není tato praxe kritizována dokonce ani Pavlem a  sám Pavel toto respektoval. Tvůj postoj, Willy, vyhlíží, jako kdyby jsi u židů odsuzoval věrnost židovskému Zákonu. Přece nechceš z Círke udělat novodobého Hitlera, jejímž cílem by bylo totální zničení židovského náboženského/národního svérázu.

2) Tvá špatně skrývaná neúcta k apoštolům (Jakubovi) a zjevné stranění Pavlovi mi přijde nejen věděcky neobjektivní a jako učedníkovi nepřípustné, ale i v zásadě mylné a nekonzistentní se zjevením Nového Zákona.

opakuji, že se snažím sám sebe přesvědčit, že vidím věci, které v článku nejsou, tak mi rosím v tomto napomoz

eleazar



Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 14. září 2009 @ 08:34:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I tento článek je bohužel ukázkou nepřijatelné směsice.

Nerozlišije hononyma slova ZÁKON, jenž má v Písmu podle kontextu odlišný význam. Jednou znamená v komplexnosti dodržování všech příkazů Mojžíšova zákona (včetně očistných a rituálních - Levitikus), jindy  (např. u Pavla) znamená obecně dodržování Božího řádu, daného v Desateru, kde rituální záležitosti jsou už naprosto nedůležité. Tento posun v křesťanském chápání ZÁKONA je třeba mít na zřeteli vždy, když šermujeme zákonem za svou "pravdu".

(Ř 3,30-31)
poněvadž je jeden Bůh, který ospravedlní obřezané z víry a neobřezané skrze víru.
Rušíme tedy vírou Zákon? V žádném případě! Naopak, Zákon potvrzujeme.

(Ř 2,11-16)
Neboť Bůh nestraní nikomu.
Všichni, kteří hřešili bez Zákona, bez Zákona také zahynou; a všichni, kteří hřešili pod Zákonem, budou Zákonem souzeni.
(Neboť před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší, ale ospravedlněni budou ti, kdo Zákon plní.
Když totiž pohané, kteří nemají Zákon, dělají z přirozenosti to, co Zákon přikazuje, takoví, ač nemají Zákon, jsou Zákonem sami sobě.
Takoví prokazují dílo Zákona zapsaného v jejich srdcích, což dosvědčuje i jejich svědomí a myšlenky, které se navzájem obviňují anebo obhajují.)
To se stane v den, kdy Bůh bude soudit lidská tajemství podle mého evangelia skrze Ježíše Krista.


..." bylo Pavlovi dáno absolvovat přechod z období Zákona do věku milosti v podstatě úspěšně - narozdíl od ostatních apoštolů vyjma apoštola Jana."...
Tento výrok je jen nepravdivá fikce. Apoštolové pochopili velmi dobře roli Zákona i sílu Milosti. Písmo říká, že Willy zase hlásá bludy. Své nepodložené doměnky, které jsou o to nebezpečnější, poněvadž je "servíruje" i s názory správnými. Jak říká: SMĚSICE!
(Sk 15,5-21)
Povstali však někteří věřící ze sekty farizeů, a říkali, že pohané musí být obřezáváni a že se jim má přikázat, aby zachovávali Mojžíšův zákon.
Apoštolové a starší se tedy sešli, aby tu věc zvážili.
A když došlo k velkému dohadování, vstal Petr a řekl jim: "Bratři, vy víte, že mě Bůh mezi námi odedávna vyvolil, aby pohané slyšeli slovo evangelia z mých úst a uvěřili.
A Bůh, který zná srdce lidí, jim vydal svědectví, když jim dal Ducha Svatého tak jako nám.
A neučinil žádný rozdíl mezi námi a jimi, když vírou očistil jejich srdce.
Proč tedy nyní pokoušíte Boha, když vkládáte na šíji učedníků jho, které nemohli unést ani naši otcové ani my?
Věříme přece, že jsme spaseni milostí Pána Ježíše Krista tak jako oni."
Celé shromáždění tedy zmlklo a poslouchali Barnabáše a Pavla, kteří vyprávěli, jaká znamení a zázraky dělal Bůh skrze ně mezi pohany.
A když umlkli, odpověděl Jakub: "Bratři, poslouchejte mě.
Šimon vyprávěl, jak Bůh poprvé pohlédl na pohany, aby z nich přijal lid svému jménu.
A s tím se shodují slova proroků, jak je napsáno:
'Potom se navrátím a znovu postavím stánek Davidův, který padl. Jeho trosky znovu postavím a pozdvihnu jej,
aby zbytek lidí hledal Pána, i všichni pohané, nad nimiž je vyhlášeno mé jméno, praví Pán, jenž činí všechny tyto věci.'
Bohu jsou známé od věků všechny jeho skutky.
Proto soudím, abychom nedělali potíže těm, kteří se z pohanů obracejí k Bohu,
ale abychom jim napsali, ať se zdržují od věcí poskvrněných modlami, od smilstva, od masa zardoušených zvířat a od krve.
Mojžíš přece má od dávných věků kazatele v každém městě, poněvadž bývá čten každou sobotu v synagogách."





..."díky Božímu zásahu, tj. Pavlovu zatčení a uvěznění, mohl v klidu lehkého vězení bez pronásledování Židy napsat zásadní listy"...
Mluvit v Pavlově případu o "lehkém vězení" je ignorací skutečnosti.

(2. Kor 11,23-28)
Jsou Kristovi služebníci? (Mluvím jako hlupák:) Já více! Hojněji v pracích, v nesčetných ranách, hojněji ve vězeních, často v nebezpečí smrti.
Od Židů jsem pětkrát dostal čtyřicet ran bez jedné.
Třikrát jsem byl zbit holemi, jednou jsem byl kamenován, třikrát jsem ztroskotal, strávil jsem noc a den v moři.
Často na cestách, v nebezpečích na řekách, v nebezpečích od lupičů, v nebezpečích od vlastního národa, v nebezpečích od pohanů, v nebezpečích ve městě, v nebezpečích na poušti, v nebezpečích na moři, v nebezpečích mezi falešnými bratry;
v námaze a únavě, často v bděních, o hladu a žízni, často v postech, v chladu a nahotě.
Kromě těch vnějších věcí je tu ještě to, co proti mně povstává každý den: péče o všechny sbory.

Takhle vypadal Pavlův život. A ani jako vězeň neměl žádný "veget".
(Sk 27,41-42)
Když však narazili na místo, kde se schází dvě moře, loď najela na mělčinu a příď pevně uvázla a nemohla se pohnout, ale záď se lámala pod silou vln.
Vojáci tedy radili, že vězňové mají být zabiti, aby některý neuplaval a neunikl.







Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 15. září 2009 @ 10:22:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko

„I tento článek je bohužel ukázkou nepřijatelné směsice.“

Souhlasím, nemá to ani hlavu ani patu. Prostě směsice blábolu.

Martino




Re: Bohem nepřijatelná směsice (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 22. září 2009 @ 14:53:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš předpovídá zničení chrámu a varuje před těmi, kdo budou říkat, že to jsou oni, kdo spasí Izrael.

Lk 21: 5 - 8 " Když někteří mluvili o chrámu, jak je vyzdoben krásnými kameny a pamětními dary, řekl:  "Přijdou dny, kdy z toho, co vidíte, nezůstane kámen na kameni, všechno bude rozmetáno."  Otázali se ho: "Mistře, kdy to nastane? A jaké bude znamení, až se to začne dít?"  Odpověděl: "Mějte se na pozoru, abyste se nedali svést. Neboť mnozí přijdou v mém jménu a budou říkat: `Já jsem to´ a `nastal čas´. Nechoďte za nimi."

Povstání před zničením chrámu vedl zélota Šimon bar Kozeba, který měl podporu izraelského duchovenstva. Viděli v něm „Mesiáše“ ( mesiášské představy) a dostal přezdívku „bar Kochba“ = „Syn hvězdy“. Rebelie byla Římem krutě potlačena, mesiášské představy vzaly za své a Židé mu začali říkat „ bar Koziba“ = „ Syn lži“. Titus  v roce 70 po Kr. pobořil chrám. Hadrián zakázal Židům jejich náboženství, obřízku, popravoval jejich učence a zakázal používání a vlastnění Tóry. Judeu přejmenoval na Palestinu a obnova státu Izrael se podařila až v roce 1949

ap.Pavel trpěl mnoho ústrků od Židů z Jeruzalémského sboru, kteří vnášeli do křesťanství judaistické rituální prvky. Mluvil o tom částečně Oko, ale z jiného podhledu. Skutečně, byla to "směsice" pro Pána nepřijatelná. Ze začátku Židé, kteří uvěřili v Krista, horlivě plnili Zákon ( rituální). Později byli "vyobcování ze škol" ( o tom Ježíš také mluvil. Šlo o synagogy a pro Židá to byla přetěžká zkouška) až nakonec začali "konečně" vytvářet nové společenství mimo chrám. S tím měli mnozí konvertujícví Židé velký problém, stýskalo se jim po rituálech, měli rodiny, které jim to určitě vyčítaly, že se dali na tu " židovskou sektu". Tak se začali vracet k rituálnímu náboženskému životu. O tom mluví pisatel Židům viz.

Žd. 6: 4 - 6 "  Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého   a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku, a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch"

Tímto postupem zpochybňovali samou podstatu křesťanství a Církve v očích soukmenovců a problém byl na světě. J8 myslím, že jde o směsici rituální částí Zákona s milosti v Kristu a to prostě dohromady nejde !  Tahle myšlenka mě nenapadla a jsem za ní vděčný. Bůh  se postral o zničení chrámu a ukončení "směsice" ! Je to opravdu tak ? Nepostarali se o to sami Židé tím, že neposlouchali toho, kdo je chtěl shromáždit tak jako slepice shromažďuje svá kuřátka, toho kdo pláče na ducheovním stavem Jeruzaléma, který nepoznal svů čas Božího navštívení ? Určitě .....Ježíš prorokuje to co se vzápětí stane. Ženy slyšeli od mučeného a zbitého Mesiáše, když kráčel na Golgotu, ať raději pláčí nad sebou a nad svými dětmi ! I to se naplnilo. Římane zmasakrovali každého, kdo se jim připletl do cesty. Dokonce, když Titus obléhal Jeruzalém, tak je vyhladověl, že jedli své děti ! O tom mluví Jindřich Mánek

Nabízí se aplikace. Bůh se i dnes staví proti každé "směsici", která by chtěla smíchat ritus, zásluhy, skutky se spasením z milosti v Kristu ! 
















Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy