 |
Právě je 226 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Willy martino
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 113146113 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
poslal Nekdo Na začátku článku bych rád zmínil, pro koho následující video a zamyšlení není určeno. Důvod je následující, domnívám se, že ve výsledku je to zajímat nebude a pro některé je to zbytečné zamyšlení. V první řadě není určeno pro Willyho, který je neomylně přesvědčen, že to on je Boží prorok a kdo ho tak nevidí, tak je synem ďábla, píše lži, atd. Dále není určeno uživateli/uživatelce Brusle7, protože jsem přesvědčen, že nezmění svůj pohled na to, že Willy je Boží prorok i kdyby dál šířil nepravdy a vzbuzoval strach, co dál dělá, sice ne zde na Granosalis ale na internetu určitě. Ani nikoho z tzn. "Katedrály Granosalis" protože ti už jsou rozhodnuti, že oni jsou ti lepší a zbytek jsou uživatelé druhé kategorie. V druhé řadě není určeno ani pro katolíky, protože obsahuje odkaz na moje video, kde ukazují jak "prorok Willy" šíří nepravdy. Domnívám se, že katolíci Willyho za proroka nepovažuji. V třetí řadě není ani pro Cizince, který se domnívám, že by mohl udělat podobné video a také se zamyslet či Willy šíří nepravdy či nikoliv. Rozhodl se do toho zkoumání nevstoupit. Článek je tedy otevřen všem ostatním, co se nebojí používat, to co mají na krku a to co nám Pán dál k přemýšlení. Klidně si ho přečtete i vy, které jsem zmínil v tomto úvodu, ale upozorňuji pro vás ho primárně nepíšu.
|
poslal oko
Cizinec napsal: ..."často se mi v životě s Bohem stávalo a stává, že jsem činil nebo činím pokání včas. Dřív, než je pozdě. Že mne Bůh zastavil či zastaví dřív, než se mi povede udělat něco špatně nebo dokonce zlého. "...
Fakt jde dělat pokání už jaksi dopředu, před hříchem? Co je to za druh "evangelia" - kde má toto oporu v Písmu?
|
poslal Nepřihlášený Sleduji zdejší věřící pisatele pozorně a lze si všimnout, že dobrá polovina z nich argumentuje skoro pokaždé satanem. To znamená, že když jsou v diskusní nouzi, nevědí kudy kam, tak uvalí na svého oponenta v diskusi obvinění, že jedná pod vlivem satana.
|
poslal Nepřihlášený AI je mluvícím obrazem Šelmy, která mysl toho kdo s ní komunikuje označuje znamením 666.
|
poslal Nepřihlášený Jelikož jsem tu mezi diskutujícími nenašel (mimo praktikující římské katolíky) už nikoho z jiných křesťanských skupin, kdo by tu jasně a jednoznačně podpořil mé tvrzení, že pokání bez lítosti nad dříve způsobeným zlem je nemožné - že je to logický nesmysl - protimluv, tak jsem se v této záležitosti zeptal umělé inteligence.
|
poslal gregorios777 Drtivá většina církví je dnes prolezlá humanismem.
|
poslal oko Úplně každý, kdo byl pokřtěn ve smyslu Mt 28,19, tak byl tímto Božím darem znovuzrozen k novému životu (narodil se ve křtu znovu z vody a z Ducha svatého - J 3,5) - oblékl ve křtu Krista (Gal 3,27).
Toto je tedy nový stav pokřtěného člověka coby Božího dítěte.
|
poslal milan333
DOGMA O TROJICI.
Boží Slovo je
základem pro porozumění o tom, zda trojiční dogma má zásadní
podporu v Písmu. Hledaní pravdy mimo Písmo přineslo nepravdivý
obraz o Bohu.
2.Petr.1:21
Neboť proroctví nikdy nebylo proneseno z lidské vůle, nýbrž
unášeni Duchem
Svatým mluvili lidé poslaní od Boha.
2.Tim.3:16,
Veškeré Písmo je
vdechnuté Bohem
a je užitečné k učení, k usvědčování, k napravování, k
výchově ve spravedlnosti,
Bůh
dal člověku schopnost pochopit Boží Slovo bez hlubokých
teologických úvah a Boží Slovo je předloženo zcela
srozumitelně.
Některá
vyznání o trojici:
„Písmo
jasně učí, že je jeden Bůh, který je nekonečný a který
existuje ve třech osobách: Otec, Syn a Duch svatý.
Každá
z těchto osob je cele Bohem,
všechny jsou stejně věčné, jsou si rovny v moci a slávě a ve
stejné míře sdílejí tytéž atributy a dokonalosti. Ačkoliv
jsou nerozdělené v přirozenosti a bytí, každá z osob Boží
trojice má v dokonalé harmonii skrze celou věčnost odlišnou roli
a funkci.“
253
Trojice je jedna. Nevyznáváme tři bohy, nýbrž jednoho Boha ve
třech osobách: "soupodstatnou Trojici".61 Božské osoby
se nedělí o jediné božství, nýbrž každá z nich je úplně
celý Bůh: "Otec je všechno to, co je Syn, Syn všechno to, co
je Otec, Otec a Syn všechno to, co je Duch svatý, totiž jediný
Bůh, podle své přirozenosti."62 "Každá ze tří osob
je onou skutečností, totiž podstatou, bytností nebo božskou
přirozeností."
Svatý
Duch je zde představen jako osoba, která je Bohem a ne jako Boží
moc.
I
katolická církev připouští, že svatý Duch je Boží moc!
-
katolický
teolog Edmund Fortman v Trojjediném Bohu (angl.): „Ačkoli je
tento Duch často popisován v osobních pojmech, zdá se zcela
jasné, že posvátní pisatelé (Hebrejských písem) tohoto Ducha
nikdy nechápali ani nepředstavovali jako zřetelnou osobu.““
-
dále
říká: „Židé nikdy nepovažovali Ducha za osobu a není to ani
ve Starém zákoně. Duch svatý je běžně chápán v Novém
zákoně jako Boží moc a síla.“
-
Dílo
The
New Catholic Encyclopedia o
tom říká: „„Starý zákon nevnímá Ducha jako osobu Boží
Duch je jednoduše Boží moc. Nový zákon pojímá Ducha jako
„něco“, ne jako „někoho“: je paralela mezi Duchem a Boží
mocí.“(sv.13)
Katolická
encyklopedie: „Nikde ve Starém zákoně nenajdeme jasnou indikací
o „třetí osobě“.(sv.15)
Katolický slovník: „Jak
St. tak i N.zákon hovoří o Duchu jako Boží energii a moci v
srdci člověka.“ (str.810)
České
katolické biblické dílo:
Boží Duch není ještě ve Starém zákoně zjeven jako osoba,
ale jako Boží síla, která proměňuje lidskou osobnost tak, že
je schopna výjimečných činů. Ty sloužily k upevnění lidu ve
věrnosti Hospodinu. Duch vychází z Boha, vede k němu, a proto je
nazýván Duchem Božím, nebo také Duchem svatým.
Zastánci
trojičního učení se odvolávají na Mat.28:19
„ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého“.
Toto
znění není v žádném manuskriptu a původní znění je toto:
Proto
jdouce, učte všecky národy, křtíce
je ve jméno Mé (onto onomati mou),
učíce je zachovávati všecko, cokoli jsem přikázal vám.“
Odkaz
na „Novum Testamentum Graece et Germanice“ od Nestle–Aland ve
vydání z roku 1973 potvrzeno.
Mat.28:19
„ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého“.
Kdybychom
tuto formulaci považovali za původní, stejně by to nebyla podpora
trojičního dogmatu. Není tam žádný náznak toho, že tato
formulace nám sděluje, že se jedná o Boha ve třech osobách a
každá z nich je zároveň Bohem.
Zde
dochází k velmi vážnému jednání, kdy jiným výkladem tohoto
textu se přímo rouháme Bohu a považujeme jej za neschopného
sdělit potřebnou pravdu o něm jako Bohu Otci, Ježíši a o tom,
kdo nebo co je Svatý Duch.
Katolická
církev přiznává, že upravila původní znění Mat.28:19
The
Catholic Encyclopedia, vydání z roku 1913, svazek II, strana 263:
"Křestní formule změnila katolická církev ve druhém
století ze jména Ježíš Kristus na slova Otec, Syn a Duch svatý."
The
Catholic Encyclopedia, vydání z roku 1913, svazek II, strana 265:
"Původní formule pro křest byla ve jménu Ježíš, ale papež
ji změnil."
V
katolickém katechismu výše uvidíte následující odstavec. „Do
Krista. Bible nám říká, že křesťané byli pokřtěni do Krista
(č. 6). Patří Kristu. Skutky apoštolů (2:38; 8:16; 10:48; 19:5)
nám říkají o křtu „ve jménu (osobě) Ježíše. -- lepší
překlad by byl „do jména (osoby) Ježíše. Teprve ve 4. století
se stala vžitá formulace „Ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého“.
— (Biblický katechismus, Rev. John C Kersten, S.V.D., Catholic
Book Publishing Co., N.Y., N.Y.; l973, str. 164)
Také
v Novém zákoně nenajdeme text, který by potvrdil tvrzení, že
Svatý Duch je osoba a zároveň Bůh. Existuje mnoho textů, které
toto dogma zcela vyvrací.
Mat.
28:19 Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte
je
ve jméno Otce /JHVH/ i Syna /Ježíš/ i Ducha Svatého /..?../
Každá
osoba má jméno a Duch Svatý ne, není osobou, ale zjevuje nám
osobnost Otce. Navíc nikde není v Písmu Svatý Duch označen jako
Bůh Duch Svatý!
Ježíš
je Bůh /Jan1:1/, ale není nejvyšší, nejvyšší je pouze jeden.
Luk.8:28
Když uviděl Ježíše, vykřikl, padl před ním na zem a řekl
silným hlasem: „Co je ti po mně, Ježíši,
Synu Boha Nejvyššího?
Prosím tě, abys mne netrýznil.“
Luk.1:32
Ten bude veliký a bude nazván synem
Nejvyššího
a
Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida. /Nejvyššího jednotné
číslo/
Jan
17:3 A toto je život věčný: Aby poznávali tebe,
jediného pravého Boha,
a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.
Jan
20:17 Ježíš jí řekl: „Nedotýkej se mne, dosud jsem
nevystoupil k Otci. Ale jdi k mým bratřím a pověz jim, že
vystupuji k Otci svému i Otci vašemu a k
Bohu svému
i Bohu vašemu.“
Žid.
1:3,8,9 On
je září jeho slávy a otiskem jeho podstaty, všechno nese svým
mocným slovem. Když skrze sebe vykonal očištění od našich
hříchů, posadil
se po pravici
Majestátu na výsostech. O
Synovi však: ‚Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo
práva je žezlem tvého království. Miluješ spravedlnost a
nenávidíš nepravost, proto pomazal
tě, Bože, Bůh tvůj olejem
radosti nad všechny tvé druhy.
Zj.3:12
Kdo
vítězí, toho učiním sloupem ve svatyni svého
Boha
a již nikdy nevyjde ven. Napíšu na něj jméno svého
Boha
a jméno města svého
Boha,
nového Jeruzaléma, který sestupuje z nebe od
mého Boha,
i své nové jméno.
Podle
trojičního dogmatu je jeden Bůh existující ve třech osobách a
každá z nich je Bůh. Jsou rovni si svou velikostí, nikdo není
vyšší než druhý. Výše uvedené texty toto dogma zcela zřetelně
vyvrací. Představují nám Boha Otce jako nejvyššího Boha
a
Ježíše jako Boha, který je Bohu Otci vždy podřízen. Ježíš o
tom podává zcela zřetelné a silné svědectví a po svém
oslavení v nebi opakovaně uvádí: „svého Boha“. I další
texty o tom vydávají svědectví.
Klíčový
je text:
Žalm 83:19
ať poznají, že ty
jediný,
jenž
Hospodin /Jehovah, Jehova,Jahve/ máš
jméno, jsi
ten nejvyšší
nad celou zemí!
וידעו
כי־אתה
שמך
יהוה
לבדך
עליון
על־כל־הארץ׃
hebrejsky
JHVH
Ježíš
a ani Svatý Duch, nikde není označen tímto jménem!
Luk.1:35 A anděl jí odpověděl: „Duch
Svatý přijde na tebe a moc Nejvyššího tě zastíní;
proto také to Svaté, co se z tebe narodí, bude nazváno Syn Boží.
Řecky
moc - δύναμις, εως, ἡ [dynamis]
(G1411):
1. síla, moc;
schopnost; moc
uzdravovat 2. mocný
čin, zázrak - to jsou činy Svatého Ducha
Svatý
Duch je zde označen jako moc Nejvyššího a ne jako Bůh Duch
Svatý. Kdybychom dále použili vyznání o Trojici, kde každá
osoba jedná samostatně museli bychom za Otce Ježíše považovat
Svatého Ducha!
Zj.22:3
A nebude tam nic proklatého. Bude
tam trůn Boží a Beránkův;
jeho služebníci mu budou sloužit.
Zjevení
podrobně popisuje nebeské uspořádání a o Duchu Svatém, zde
není zmínka.
Sof.3:9,
Tehdy změním národům rty v čisté, všichni budou
vzývat Hospodinovo jméno a
budou mu svorně sloužit.
Žalm
105:1 Vzdávejte
chválu Hospodinu! Vzývejte
jeho jméno! Oznamujte
mezi národy jeho činy!
Řím.10:13
neboť ‚každý, kdo by vzýval
Pánovo jméno,
bude zachráněn.
1
Kor.1:2 církvi Boží,
která je v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným
svatým, spolu se všemi, kteří na kterémkoliv místě vzývají
jméno našeho Pána Ježíše Krista, Pána
jejich i našeho:
Sk.7:59,
A kamenovali Štěpána, který vzýval
Pána
a říkal: „Pane Ježíši, přijmi mého ducha.“
Vzývat
mají pouze Boha Otce a Ježíše. Výzva k vzývání Svatého Ducha
se v Písmu nevyskytuje.
Mar.13:11,
Až
vás budou vodit, aby vás vydávali, nestarejte se, co budete
mluvit, ale, co vám bude dáno v té hodině, mluvte; neboť
nemluvíte vy,
nýbrž Duch svatý.
Mar.12:36
Sám
David
řekl v Duchu Svatém:
‚Řekl Pán mému Pánu: Seď po mé pravici, dokud nepoložím tvé
nepřátele za podnož tvých nohou. ‘
Když
v těchto textech mluví Duch Svatý není to osoba.
Sk.2:2-4
Náhle
se ozval zvuk z nebe, jako když se žene prudký vítr, a naplnil
celý dům, kde seděli. A ukázaly se jim jazyky jakoby z ohně,
které se rozdělovaly, a na každém z nich se usadil jeden. Všichni
byli naplněni Duchem Svatým
a začali mluvit jinými jazyky, jak jim Duch dával promlouvat.
Řím.8:9
Vy však nejste v
těle, ale v Duchu, pokud
ve vás vskutku
Duch Boží přebývá.
Jestliže však někdo nemá Kristova ducha, ten není jeho.
Každý
obdržel Ducha Svatého. Kolik Duchů Svatých je? Může se osoba
rozdělit na více osob? Může osoba Bůh Duch Svatý přebývat v
těle člověka?
Iz.63:11,
Ale jeho lid si
připomenul dávné dny Mojžíše: Kde je ten, kdo je vyvedl z moře
s pastýři svého stáda? Kde je ten, kdo do
jeho středu umístil svého svatého Ducha
Iz.42:5,
Toto praví Bůh, Hospodin, jenž stvořil nebesa a roztahuje je,
rozprostírá zemi i to, co na ní vzchází, který dává
dech lidu na ní a ducha těm, kdo po ní chodí:
Neh.9:20,
Dával jsi jim
svého dobrého ducha, aby je přiváděl k porozumění.
Jejich ústům jsi neodepřel svou manu a na jejich žízeň jsi jim
dával vodu.
1.Kor.2:11,
Vždyť kdo z lidí ví, co je v člověku, než duch člověka,
který je v něm? Tak ani
Boží věci nezná nikdo, jen Duch Boží.
Řím.5:5 A naděje nezahanbuje, neboť
Boží láska je vylita v
našich srdcích skrze Ducha svatého,
který nám byl dán.
1.Jana5:6 To je ten, který přišel
skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze ve vodě, ale ve vodě
a v krvi. A Duch je ten, který to dosvědčuje, neboť Duch
je pravda.
Jan
15:26, Až přijde Zastánce, kterého vám pošlu od Otce, Duch
Pravdy, jenž
vychází od Otce,
ten o mně vydá svědectví.
Jan
14:16,17 A já požádám Otce a on vám dá jiného Zastánce, aby
byl s vámi na věčnost — Ducha
pravdy,
jejž svět nemůže přijmout, protože ho nevidí ani nezná. Vy
jej znáte, neboť u
vás zůstává a ve vás bude.
Gal.5:22,23
Ovocem Ducha je
však láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota,
věrnost, mírnost, sebeovládání. Proti takovým není žádný
zákon.
Je
více textů, které dosvědčují co je a jak se projevuje Svatý
Duch. Boží Duch je nám představován jako Boží moc, tvůrčí
síla, Duch stvořitelský, Duch prorocký. Boží Duch přináší
do života člověka, který obdrží Ducha Svatého naplnění
skutečného lidství.
Dogma
o Trojici má svůj původ v mytologii a pohanských náboženstvích.
Filozofie také měla na formování tohoto dogmatu určitý vliv.
Židé byli monoteisté i přesto,že byli obklopeni božstvy jiných
národů, které vyznávaly triády nebo tři bohy. Byly to například
triády
kanánské, babylonské, asyrské, egyptské nebo římské.
Definice
Trojice se objevila až v roce 381 n.l. v Konstantinopoli. Ježíš,
apoštolové a ani prvotní křesťané tomuto dogmatu nevěřili.
Přišli teologové a Boží inspirované Slovo bylo znehodnoceno
teologií ovlivněnou filozofií, tradicí a na pomoc přišlo ještě
tajemství.
Existuje
ještě více argumentů proti trojičnímu dogmatu. Člověk by se
měl navrátit k původnímu inspirovanému biblickému učení.
|
poslal gregorios777
Pěstujeme prázdné náboženství nebo máme plnost Kristovu?
|
poslal Nepřihlášený Synové Boží jsou svatí nikoliv sami o sobě, ale skrze Ducha svatého v nich.
|
poslal milan333 Ježíšova
preexistence.
Preexistence
Ježíše je jeho dřívější život v nebi u svého Otce předtím,
než byl Otcem
poslán
na zem jako člověk. Jeho preexistence má počátek a není od
věčnosti.
|
poslal Nepřihlášený A satan své poslání vykonává věrně.
Satan nikdy nestojí na proti B-hu, ale proti člověku.
Křesťané smýšlejí jinak. Myslí si, že za to zlé může satan a ne člověk, ne oni, ale jejich svůdce. Ale ono on jen zjevuje to, co je v člověku, co je komu jeho vlastní. A tím dává člověku možnost se pozvednout, být lepší, než je.
A rozhodně satan není nepřítel B-ha, ale člověka. Je to jeho práce, poslání, určené mu B-hem, kterému je poslušný a věrný jako všichni andělé.
Pakli tedy pohrdám křesťany, pak především tímto u vás.
|
poslal Mikim Článek je pro ty co si snad ještě myslí, že by někdy Ježíš pil kvašené víno...
|
poslal brusle7
Jako malé dítě v 60.-70. letech minulého století jsem se vždy moc těšila, když jsme šli s rodiči na nějakou vesnickou pouť, nebo nějaká "pouť" přijela 1x ročně i přímo do našeho města. Tehdy to znamenalo především houpačky, kolotoče pro malé i velké (tzv. "řetízák") a zajímavě lákavé střelnice s motivací ke střílení ze vzduchovky za různých podmínek a s různými lákadly.
Nejlepší byly poutě, kde bylo hodně příbuzných a tetiček, strýců, bratranců, sestřenic apod. (maminka pocházela z 11-ti dětí, tak stále někde u nich nějaká pouť střídavě byla), které nám dětem dávaly kromě základní částky od rodičů 10 Kč na dítě ještě další korunky, takže o neomezenou zábavu bylo postaráno a v partě dětí jsme je prohoupaly, prostřílely, nebo protočily hlavně na řetízáku s různým škádlením a "blbnutím". Tehdy stála jedna atrakce 1 Kč, až kolem puberty pak přišlo zdražení na 2 Kč atd.
Až mnohem později, s dospělostí, jsem se dozvěděla - či začala vnímat, že poutě jsou organizovány křesťany jako "setkání s Bohem", ale já se tam s Bohem nesetkala. Naopak tam byl vždy hluk, hlasitá hudba, plno lidí, buřty, párky, pivo, stále více obchodů a lákadel až ve smyslu tržnic... A Bůh byl kde?
V pozdnější dospělosti jsem pochopila, že pouť jako setkání s Bohem nejsou tyto poutě ve smyslu spíše cirkusu, hluku a tržnic, ale že jde o úplně jinou pouť - o pouť srdce... O pouť ve smyslu odchodu na samotu, do hlubin svého srdce, k osobnímu setkání s Bohem v tichu a mlčení...
Jaké máte vzpomínky a zkušenosti s poutěmi Vy ostatní? Budu se těšit na sdílení.
|
poslal gregorios777 Jsou zde někteří fantazijní bratři, kteří nevěří v normální vývoj věřícího
|
poslal Nepřihlášený Motto: „Jen ať se postaví a zachrání tě ti, kdo pozorují nebesa, kdo zírají na hvězdy, kdo při novoluní uvádějí ve známost, co by tě mohlo potkat. Hle, jsou jako sláma, spálí je oheň. Ti nevysvobodí z moci plamene ani vlastní život.“ (Iz 47,13–14)
|
poslal gregorios777 Ježíš prý byl nesmrtelný a vzdal se toho pouze na tři dny....
|
poslal oko Chtěl bych tady rozvést některá docela hodně tu mezi vámi rozšířená klišé, které se zde pravidelně opakují stále znovu a znovu.
Klišé, která já optikou své katolické víry považuji za hodně mylná. A protože nestačí jen něco tvrdit - třeba to i dokázat - budu tedy hned i dokazovat. Samozřejmě dokazovat ponejvíce z Písma a dovolávat se přitom zároveň i vašeho samostaného zdravého úsudku.
|
poslal Nepřihlášený S autentickými mučícími nástroji by se mělo zacházet stejně pietně jako s lidskými ostatky a nevystavovat je veřejně na odiv jako atrakci! Na mučících exponátech není obdivuhodného vůbec nic. Mučící nástroje jsou tragickou připomínkou toho, co všechno dokáže udělat člověk člověku. Kdo z návštěvníků by souhlasil s výstavou mučícího nástroje na kterém byl umučený jeho blízký a popisem toho co všechno se mu při mučení provádělo? Kdo?! Ti umučení si snad nezaslouží stejnou pietní úctu jako naši milovaní? Uvědomují si návštěvníci těchto morbidních atrakcí, že na vystavených exponátech byli skutečně mučeni, mrzačeni a ke smrti umučení lidé? Často i nevinní! Že je na nich jejich krev?! Jak by asi na tyto mučící nástroje zevlouni pohlíželi, kdyby se posunuli v čase a mučení a mrzačení lidí byli skutečně přítomni? Jak by na tyto "exponáty" pohlíželi kdyby na nich někdo mučil je? Vydrželi by pak tento velmi traumatizující pohled? Šli by pak znovu na prohlídku takové morbidní expozice? Určitě ne! Pozvraceli by se a pochopili by co všechno se ukrývá za hororovým dojmem z této "odstrašující atrakce".
|
poslal gregorios777 Matouš 1:21 Porodíť pak syna, a nazůveš jméno jeho Ježíš; onť zajisté vysvobodí lid svůj od hříchů jejich.
|
|
|