Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Leopold.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16860, komentáře < 7 dní: 434, komentářů celkem: 445079, adminů: 60, uživatelů: 5273  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 217 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
123379893
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Spása minulá, přítomná a budoucí.
Vloženo Neděle, 06. říjen 2024 @ 13:55:36 CEST Vložil: Tomas

Zkušenosti poslal Nepřihlášený

Může mít křesťan jistotu spásy? Odpovědi bývají různé. Jistota spásy je tématem ve kterém se objevují více náboženské názory než to, co o spasení říká Boží slovo. 



Spasení jsme již byli, spasení jsme, anebo spasení teprve budeme?



Boží slovo mluví o spáse v čase minulém, přítomném i budoucím. Pokud tedy chce křesťan o spáse uvažovat správně, musí o své spáse uvažovat ve třech časech, tak jak nám spásu Kristus a apoštolové popsali. Spása na konci života ještě není završením procesu, který započal obětí Krista. Spása bude zakončena až po vzkříšení oslavným vítězstvím. To je ta „třetí“ spása budoucí.

Můžeme říct, že máme jistotu spásy v minulosti? Ano, můžeme. Bohu díky, že můžeme. Již před naším narozením jsme byli Kristem zachráněni před odsouzením a trestem za hřích a byli jsme s nebeským Otcem usmířeni. Na výkupném ve spáse minulé nemáme vůbec žádnou zásluhu. Spása každého z nás v minulosti je jistá a k této jistotě první křesťané přidávají jistotu druhou. Spása v minulosti otvírá bránu spáse v přítomnosti.

Vykoupení v minulosti nevyřešilo otroctví hříchu. Vyřešení otroctví a vysvobození od hříchu se pro křesťana děje v čase přítomném, tedy v čase jeho pozemského života. Pro jistou spásu v čase přítomném Kristus požaduje víru v Otce a slyšení Božího slova. Za víru a slyšení je nepodléhání soudu a život věčný. Pokud křesťan ve víře vytrvá až do konce, je jeho spása naprosto jistá. Podmínkou jisté spásy v čase přítomném je víra! Ve víře je spása. Na spáse v čase přítomném se podílíme svými skutky, kterými zjevujeme svou víru.

 Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života. (Jan 5,24)

Duch svatý přebývá v nás a Kristus dokončuje náš vysvobozující proces spásy každodenním vítězstvím nad hříchem. Pro křesťana je zlé zhřešit, ale horší je kvůli hříchu pochybovat o spáse!  Hříšník se dovolává Boží milosti, a ta mu brzy udělena bude. Malověrný hříšník, pochybující o spáse kvůli nevíře v Boží milost, se nedovolá a riskuje zatracení.

Stále je čas Boží milosti. Neustálá Boží milost a vítězství nad hříchem v síle Krista stále působí a je od časů oběti Krista nabízená všem a zdarma. Vítězství nad hříchem je s Kristem naprosto jisté! Co je proti tomu našeptávání zlého ducha o nejistotě spásy poté, co hřích spácháme? Je ničím. Vítězství Krista je naprosto jisté, tak jako je jistá porážka zlého. To je přece hotová věc. Komu je tedy lépe naslouchat? Pochybnostem poraženého, anebo vítězi, který říká: věř a máš život věčný, věř a Já tě pozvednu, očistím, uzdravím a povedu? Pro spásu budoucí musíme zachovat víru až do konce našeho pozemského života. Malověrnost v čase přítomném, způsobující pochybnosti o spáse, je právě tím, čím lze spásu ztratit. Když je podmínkou jisté spásy víra, tak nevíra a malověrnost jsou jistou cestou do zatracení.

Po vzkříšení v Kristu k životu věčnému se odehraje poslední vysvobození od hříchu. Třetí spasení. Tentokrát již ne od hříchu spáchaného, jelikož tento boj byl již dobojován. Bude to vysvobození od samé podstaty hříchu, ode všeho co by ke hříchu svádělo a dokonce i vzpomínky na hřích budou zapomenuty. Třetí spása je oslavou vítězů a hřích se stane zapomenutou minulostí.

1. V minulosti jsme byli všichni zachráněni obětí Krista před odsouzením a trestem a usmířeni s Bohem. Naše jistota spásy v minulosti je v Kristu a je naprosto jistá. Dokonáno jest.

2. V přítomnosti jsme zachraňováni milostí Krista a nutnou podmínkou jisté spásy je víra v Otce a slyšení Božího slova. Kdo věří, má život věčný, a víra se zjevuje na jeho skutcích. Naše jistota spásy je ve víře. Díky Bože za tvou lásku a milost.

3. V budoucnosti budeme zachráněni od samé podstaty hříchu při našem vítězném oslavení. Naše jistota spásy je v oslaveném Kristu. Sláva Tobě, Pane!

Uvažujme o spáse vždy ve třech časových obdobích.

V minulosti jsem byl zachráněn obětí Krista, ke kterému mohu v přítomnosti ve víře kdykoliv přijít pro milost odpuštění a vysvobození od hříchu, abych v budoucnosti byl zachráněn od samé podstaty hříchu v životě věčném.

Buďte bdělí a proste v každý čas, abyste měli sílu uniknout všemu tomu, co se bude dít, a mohli stanout před Synem člověka.“ (Lukáš 21,36)

Ale jak je psáno: ‚Co oko nevidělo a ucho neslyšelo, co ani člověku na mysl nepřišlo, připravil Bůh těm, kdo ho milují.‘ (1 Korintským 2,9)

Bohu díky

Kazatel

"Spása minulá, přítomná a budoucí." | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Spása minulá, přítomná a budoucí. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 07. říjen 2024 @ 08:59:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistotu 100% spásy nemá do doby spásy nikdo, ale naději na spásu při 2PJK může vyznávat a doufat v ní  každý spravedlivý křesťan.




Re: Spása minulá, přítomná a budoucí. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 07. říjen 2024 @ 19:55:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máme naději, že dojdeme spásy
Jistotu nemáme



Re: Spása minulá, přítomná a budoucí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. říjen 2024 @ 10:17:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byli jsme spaseni (ve smyslu "zachráněni pro nadpřirozený způsob pozemského života s Bohem a v církvi).

Spaseni Kristem nikoli však v okamžiku Kristovy smrti na kříži (to se ta možnost spasení každého z nás osobně teprve otevřela - připravovala),
ale spaseni Kristem při křtu každého z nás, kdy se Boží mocí zpřítomnila oběť Kalvárie do života každého z nás - a my na ní získali osobní účast.
Pohřbeni spolu s Kristem, zemřeli jsme tomuto světu spolu s Kristem, vzkříšeni spolu s Kristem (Ř 6,3-8; Kol 2,12).

Křest byl tím okamžikem spasení pro pozemský život křesťana u každého z nás.

Spasení je vlastně záchranou pro život. Člověk totiž k životu Boha nutně potřebuje. Byl stvořen , aby duchovně měl s Bohem neustálé společenství - aby doslova "dýchal Boha".
(hebr. "nefeš" - Gn 2,7 - označuje tvora, který musí dýchat vzduch - a člověk navíc svojí nesmrtelnou duší (nemá jen tělo) musí "dýchat Boha").
Člověk bez tohoto společenství s Bohem duchovně strádá.



Naše věčné spasení (pro život s Bohem i po smrti) stále našim pozemským životem teprve probíhá - uskutečňuje se.


Pokud v dobrém křesťanském životě vytrváme až do smrti, budeme pak Kristem spaseni už navěky. (Mt 24,13; Mk 13,13).





Re: Spása minulá, přítomná a budoucí. (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 10. říjen 2024 @ 17:16:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Úvodem podotýkám, že nerada reaguji na příspěvky "nepřihlášených", leč v článku podepsaných identitou "Kazatel" (Myslivec?)

Téma je ovšem zajímavé.


"Může mít křesťan jistotu spásy?" 

Pokud je slovo křesťan ve skutečnosti opravdový křesťan ve smyslu Evangelií, tak jednoznačně  ANO (slib Ježíše těm, kdo Mu uvěří, slib  Jeho následovníkům).


Brusle7



Jistota spásy. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 11. říjen 2024 @ 20:26:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Různá libivá učení křesťanského populismu, jsou sice hezky vypadající. Ale Písmo je Písmo. A to učí jistotu spásy v přítomnosti skrze víru v Kristovo dílo, avšak jak Pavel, tak Timoteus museli zachováním víry a z ní pramenících skutků víry, dosáhnout věčného života (finálniho - 1Tim 4,12// 2 Tím 4,7). Zapřením a odmítnutí víry nebo jejím polovičatým praktikováním v čase (viz. "nenalezl jsem tvých skutků plných před Bohem" Zj 3,2.5) lze dosáhnout vymazání z Knihy života. A podle Petra dokonce i spravedlivý sotva ke spasení přichází (1 Pt 4,18). Chtělo by to milí protestanté nevyhýbat se a neignorovat výše uvedené verše.



Re: Spása minulá, přítomná a budoucí. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 11. říjen 2024 @ 20:55:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je také psáno, že vdova nestarajici se o svou rodinu, zapřela víru a je horší než nevěřící a že vdova žijící v rozkoších se již obrátila nazpět k satanovi. 



Re: Spása minulá, přítomná a budoucí. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 11. říjen 2024 @ 23:55:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To vše koresponduje kromě jiného s Jan 15,6. 


Nezůstal-li by kdo ve mně, vyvržen bude ven jako ratolest, a uschneť, a budouť sebrány, a na oheň uvrženy, a shoříť. 






Re: Spása minulá, přítomná a budoucí. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 12. říjen 2024 @ 00:21:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale, aby nedošlo k mýlce, spása je z MILOSTI od počátku do konce.

Od Božího vyvolení v minulé Věčnosti před ustanovením světa, po život z víry, který dává Bůh k činění Jeho vůle (Jím připravených skutků) až po finální dosažení věčného života, k němuž jsme povoláni.

K našemu životu po uvěření máme veškerou potřebnou milost a vše, co potřebujeme. 

Nikdo nás nemůže vytrhnout z Boží ruky.

My sami však ano. Můžeme brát Boží milost nadarmo, vypadnout z ní a zbavit se Krista. Dočasně či trvale.

Vše dobré, co učiníme v Duchu je z Boha a všechno ostatní - zlé skutky, hříchy a neučiněné skutky - je naše vina.







Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy