Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 339, komentářů celkem: 430022, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 560 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116726133
přístupů od 17. 10. 2001

granosalis.cz :: Zobrazit téma - Velká tragedie Matky Terezy
 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Velká tragedie Matky Terezy

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra granosalis.cz -> Jsou rozdíly mezi protestanty a katolíky nepřekonatelné?
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
reformovany
Cestující v tranzitu
Cestující v tranzitu


Založen: Aug 08, 2005
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: st srpen 16, 2006 3:31 pm    Předmět: Citovat

Velká tragedie Matky Terezy

(Převzato)

Nebylo nikoho, kdo by byl více ekumenický či více ctěný světem a evangelickými vůdci, než Matka Tereza, zakladatelka „Missionaries of Charity,“ a také jejich ředitelkou až do své smrti v září 1997. V říjnu 1994 obdržela U Thantovu „Peace Award.“ (U Thant je Buddhista). Tato cena byla předána vedoucím Hinduistů a OSN guru-em, Sri Chimnoy v Sant Gregoriu, konvent „Missionaries of Charity“ v Římě, v uznání „neúnavné službě lidstvu“ Matky Terezy. (Christian News, October31, 1994)... Celý svět zná její obětavou práci a obdivuje ji za pomoc opuštěným a zpustlým lidem ulic Kalkuty a kdekoliv jinde, kde se o ně mohla starat. Ale tragedií je, že tito ubožáci odcházeli z čisté postele přímo do věčnosti bez Krista, aniž by jim kdo řekl o Tom jediném, který je mohl zachránit! Je to evangelium, které Matka Tereza, jako celoživotní Katolička, nikdy neznala!





Občas říkala, že chce pomoci těm, které utěšovala, aby „se stali lepšími Katolíky, Buddhisty, Muslimy, Hinduisty .... prostě lepší v tom, v co oni věří....“ Na kontrast od Bible, která varuje, že „Ježíš Kristus je pravým Bohem a věčným životem, .. varujte se modloslužebnictví!“ (1 Jan 5:20-21). Matka Tereza každému - ať už jakéhokoliv náboženství - říkala: „Kterého Boha máte v mysli, toho musíte přijmout...“ (Desmond Doig, Mother Teresa: Her People and Her Work, 1976). Dokonce i sekulární tisk se občas pozastavil nad její ekumenickou volností. Time Magazine položil Matce Tereze v prosinci 1989 několik otázek. Její odpovědi jsou velmi poučné: Time: „Vytvořila jste zde, v Kalkutě skutečnou změnu? Tereza: Vytvořili jsme podvědomí o chudých. Time: Kromě toho, že jste ukázala chudé světu, předala jste nějakou myšlenku, jak s chudými pracovat? Tereza: Musíte dosáhnout, aby cítili, že někdo o ně zájem má, a že jsou milováni. Oni jsou pro mne Ježíšem v přestrojení... Time: Co si myslíte o Hinduismu? Tereza: Miluji všechna náboženství...“
Přirozeně, člověk se zamyslí nad tím, jak chudý jeden musí být, aby se stal „Ježíšem v přestrojení,“ a kolik peněz musíte mít, aby jste přestal být přestrojeným Ježíšem. Skutečností je, že ve chvíli smrti Matky Terezy, její organizace měla v bance miliony, které nebyly na chudé použité vůbec. Ovšem nejhorší ze všeho je fakt, že zabývala pomocí tělu, zatím co zanedbávala duše! Pastor John McArthur navštívil Matku Terezu v Kalkutě v srpnu 1988, a na rozdíl od Leightona Forda a Billy Grahama oznámil toto: „Dali jsme ji otázky, které by ukázaly její spirituální stav. Její odpovědi byly skličující:“ Miluji a respektuji všechna náboženství“ .... nemyslitelná odpověď ve světle pekelnosti indických hlavních náboženstvích. „Všichni mí lidé umírají nádhernou smrtí.“ nám řekla. Jsem si jistý, že Matka Tereza dává umírajícím falešný komfort.(Masterpiece, Winter 1988).
Nikdo nezpochybňuje upřímnost Matky Terezy, nebo ryzost velkých osobních obětí, které přináší. Přesto existují skličující fakta i v lékařsko/praktické sféře její služby. Veliký počet jejích bývalých pracovníků a i navštěvujících lékařů oznamuje, že pacienti nedostávají dodtatečné léky a že postele, nábytek i všeobecné podmínky nejsou vhodné jak pro nemocnici, tak i kliniku. Zprávy přicházejí od různých nezávislých pozorovatelů a zdají se být mimo veškeré pochyby. Jako jeden příklad, Mary Loudon, dobrovolník v Kalkutě, napsala svou zkušenost ohledně „Domu Pro Umírající,“ Matky Terezy: „Můj první dojem byl jako všechny ty snímky, které jsem viděla z Belsenu (nacistický tábor smrti) a podobných míst, už proto, že všichni měli oholené lebky. Kolem žádné židle, jen rozkládací polní lůžka. Něco jako nosítka z První Světové Války.
Žádná zahrada ... žádná zeleň, nic. Pomyslela jsem si, „co je to?“ Jsou to dvě místnosti, padesát až šedesát mužů v jedné, padesát až šedesát žen ve druhé. Příliš mnoho lékařské péče nedostávají. Nedostávají nic na jejich bolesti - kromě aspirinu .... pro bolesti, které doprovázejí terminální rakovinu......“ (Christopher Hitchens, The Missionary Position: Mother Teresa in Theory  Practice, 1995).... Neobviňujeme Matku Terezu z nedostatku soucitu, nebo krutosti vůči pacientům. Jediným problémem je její římsko-katolická víra v to, že osobní utrpení pomůže k získání spásy! Ona sama to vyjádřila ohledně své vlastní spásy v 1993 na „Presidentské Modlitební Snídaně“: Jeden z nejnáročnějších požadavků na mne, je cestování po celém světě - a ještě s takovou publicitou. Řekla jsem Ježíši, „že když už nepůjdu do nebe pro cokoliv jiného, půjdu tam pro všechno to veřejné cestování, protože to mě očistilo a posvětilo a připravilo mně na cestu do nebe...“
Matka Tereza pouze vyjádřila římsko-katolickou doktrínu! Vatikán II. proklíná každého, kdo se odváží věřit, že nepotřebuje (jako dodatek ke Kristovu utrpení na kříži), trpět za své vlastní hříchy. Ještě dnes nosí někteří kněží a jeptišky žíněné spodní prádlo, dávají si kameny do obuvi, bičují se - a jinak se snaží skrze vlastní utrpení si zasloužit nebe. Chudobu a utrpení Tereza přirozeně neměla, a tak jej vyhledávala a i vytvářela jako přípravu na nebe. Zamyslete se nad následujícím příkladem: „Když dostaly tříposchoďový konvent s mnoha prostornými pokoji, odstranily sestry veškeré koberce. Vyhodily měkké matrace z oken a odstranily všechny pohovky, židle a záclony. Lidé ze sousedství to v úžase z ulice pozorovali... Nádherně konstruovaný dům se změnil v něco, co mělo pomáhat se stát svatým. Veliké pokoje se změnily na ubytovny, společné ložnice, kde stála postel vedle postele. Dokonce i topení nebylo nikdy v zimě zapnuté. Několik sester onemocnělo tuberkulózou během doby, kdy jsem tam žila...“ (Hitchens, Teresa)...
Topení nebylo vypnuté pro nedostatek peněz. Matka Tereza měla na účtě miliony, a mohla by si snadno dovolit potřebné vytápění, nábytek a všechno to lékařské ošetření, které bylo potřeba. Přesto se obešla bez tohoto „luxusu,“ vnutila stejná pravidla svým „Sestrám Charity,“ a právě tak na své pacienty. Není pochyb o tom, že právě tak, jak ona doufala, že si vyslouží nebe skrze strádání a utrpení, právě tak chtěla pomoci svým pacientům tím stejným způdobem, který jim vnutila. Na stěně kalkutské márnice je nápis: „Odcházím dnes do nebe.“ V římském Katolicismu je křest nezbytný pro spásu. Jeptišky Matky Terezy tajně „křtily“ pacienty tak, že jim pokládaly mokrou látku na spocená čela a pronášely potichu magickou formulku která údajně odstraní původní hřích a umožňuje vstup do Božího království. Ovšem katolická nejistá cesta vede skrze očistec a další utrpení v plamenech, než se dosáhne nebe. Jak jeden reportét popsal jednu operaci v Kalkutě:
„Mějte na mysli, že celkový příjem Matky Terezy je větší, než by bylo zapotřebí pro zařízení několika prvotřídních klinik v Bengálsku. Rozhodnutí tak neučinit, a místo toho řídit jen tak nazdařbůh a potrhle celý ústav - je zcela úmyslné. Cílem zde není poctivé ulehčení od bolesti, ale propagace kultu založeného na smrti, utrpení a područí. .... Matka Tereza, (která se uchylovala do těch nejdražších a nejlepších klinik a nemocnic na Západě, když měla potíže se srdcem a věkem), jednou tu svou „hru“ prozradila ve filmovém interview. Popisovala osobu, která byla v poslední agónii rakoviny a trpěla nesnesitelnou bolest. S úsměvem řekla Matka Tereza před kamerou co tomu pacientovi v té chvíli řekla:“ Trpíte jako Kristus na kříži. Ježíš vás musí právě líbat.“
Mnoho lidí, kteří pracovali po léta s Matkou Terezou, se cítí šťastní, že unikli kultu. Susan Shields, po tom co ztrávila víc než devět let jako „Missionary of Charity“ v Bronxu, Římě a San Francisku, píše: „Byla jsem schopná udržet moje stěžující si svědomí zticha, protože jsem byla učena, že Svatý Duch Matku vede. Pochybovat o ní by znamenalo, že máte nedostatek víry a co ještě horší, mít hřích pýchy. Schovávala jsem si své námitky v naději, že jednou pochopím všechny ty kontradikce.“
Bohatá na kontradikce, z nichž nebyly nejmenší asociace s pochybnými osobnostmi, od kterých dostávala veliké sumy peněz a kterým dávala své požehnání a duchovní podporu. Na příklad v 1981, v Port-au-Prince, Haiti je viděna na fotografii s Michelle Duvalier, ženou nechvalně známého diktátora Jean-Claude („Baby Doc“) Duvaliera. Tou příležitostí byla recepce, při které Matka Tereza přijmula vyznamenání „Legion d´ honneur.“ Na oplátku Tereza pochválila způsob, jakým se na Haiti starali o chudinu, když ve skutečnosti tam chudí měli živé peklo. Duvaliérové nakonec museli z Haiti uprchnout, aby zachránili své bohatství i životy.
Dále tu máme snímek s John-Roger-em, kterého už tenkrát každý uznával jako podvodníka, vůdce hnutí „Insight,“ kult známý pod jménem „Movement of Spiritual Awareness“ (MSIA). Bylo to při příležitosti její přijmutí ceny „Integrity Award,“ společně se šekem na 10 tisíc dolarů od tohoto nestydatého šarlatána, který tvrdil že má „spirituální uvědomění“ vyšší, nežli Ježíš Kristus....... Tato malá, tolik obdivovaná žena, která bude brzy prohlášená za svatou svou církví, obdržela víc než milion dolarů od Charlese Keatinga z Lincoln Savings and Loan. Ten byl odsouzen do vězení za to, že vylákal stamiliony od prostých lidí. Keating, neochvějný římský Katolík, byl navštěvovaný Matkou Terezou, kdykoliv zavítala do Kalifornie.
Napsala také dopis soudci Lance Ito, aby byl ku Keatonovi shovívavý. Zde je výňatek z odpovědi pro Matku Terezu, kterou napsal Paul W. Turley, státní zástupce: Píši vám, abych vás stručně informoval o zločinech, za které byl pan Keating odsouzen, aby jste si uvědomila zdroj peněz, které vám Keating dal. a abych vám navrhnul aby jste vykonala morální a etický čin vrácení těch peněz jejich právoplatným majitelům. ...Zeptejte se sama sebe, co by udělal Ježíš, kdyby zde byl ....a měl peníze, které byly ukradené. Já si dovoluji tvrdit, že by - bez váhání tento ukradený majetek vrátil jejich právoplatným majitelům. Vy jste obdržela peníze od pana Keatinga, který byl odsouzený za peněžní podvod. Nedovolte mu „odpustky,“ které si on přeje. Vraťte ty peníze těm, kterým patří....
Tento dopis byl napsaný pět let před smrtí Matky Terezy. Podle sdělení Turley-ho, tento nikdy odpověď od Matky Terezy neobdržel a ona také nikdy neučinila jediný pokus tyto peníze vrátit....








_________________
reformovaný
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Yahoo Messenger
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra granosalis.cz -> Jsou rozdíly mezi protestanty a katolíky nepřekonatelné? Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy