|
Právě je 586 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: ivanp rosmano Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116822385 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Evangelijní řád boží
Vloženo Čtvrtek, 09. září 2010 @ 16:08:07 CEST Vložil: Stepan |
poslal jissai Také tě, človíčku, jímá děs a uvádí přímo do stavu nepříčetnosti, když se řekne slovo ŘÁD? Bojíš se o svou svobodu, cítíš nátlak a manipulaci? Myslíš si též, že za slovy ŘÁD - ZÁKON je násilný dril? Job a nakonec i Voltaire se s úctou a obdivem sklonili před zákonitostmi, dokonalostí a přesnosností nebeského orloje - vesmíru, kosmu. To Řekové dali hvězdnému nebi název KOSMOS, což v překladu značí řád nebo i ozdoba - zdobnost, jak píše např. ve svém dopise biblický Petr o řádu ženy, pro níž se nehodí vnější ozdoba - řád, nýbrž to co je v srdci a je nepomíjitelné - tichý a pokojný duch před Bohem převzácný, jímž se kdysi zdobily svaté ženy podřizující se svým mužům, tak jako Sára poslouchala Abrahama a nazvala ho pánem...
Jako určil Bůh každému nebeskému tělesu svou dráhu, tak přidělil i postavení muži i ženě: Muž je hlavou ženy, jako Kristus hlavou zachráněného těla. Jako ti, jež zachránil, mu jsou vděčně podřízeni, tak i ženy mají být ve všem podřízeny svým mužům... Podřídit se je ochotně, dobrovolně a rád zaujmout své postavení v řádu boží moci. V pojetí Starého zákona je slovo ŘÁD - ŘÁDY stavěno na stejnou úroveň s Věčným, s jeho nezměnitelnými božími zákony, jeho přikázáními, rozkazy, s jeho slovem - pravdou. Přesně na toto navazuje Ježíš, když říká, abychom se neklamali v tom, že by přišel zrušit Zákon (věčné řády) a Proroky, nýbrž že je přišel naplnit. Nepomine jediné písmenko, jediná čárka z těchto řádů (včetně II. a IV. přikázání o božské jedinečnosti a nenahraditelnosti a o vztahu v Bohem stanoveném dni odpočinku - sobotě s ním samým, Tvůrcem a zachraňujícím Umocňovatelem).
Řád lze najít - vidět:
- v zákonitostech vesmíru - v rodinném uspořádání ( žena se dobrovolně a ráda podřizuje svému muži, děti svým rodičům) - v zákoně božím ( provozní řády vztahů mezi člověkem a Bohem a mezi lidmi vzájemně) - v projevech boží moci ( znovuzrození a obnova v růstu, uzdravování těla i ducha)
|
Podobná témata
|
|
Re: Evangelijní řád boží (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 09. září 2010 @ 20:37:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Také tě, človíčku, jímá děs a uvádí přímo do stavu nepříčetnosti, když se řekne slovo ŘÁD? Vůbec NE. Mě radostí srdce poskočí :-)
|
|
|
Re: Evangelijní řád boží (Skóre: 1) Vložil: rive v Čtvrtek, 09. září 2010 @ 21:18:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Evangelijní Boží řád je shrnut v přikázání lásky, ano Kristus přišel zákon naplnit, to naplnění je v lásce k našemu Bohu, a v lásce k bližnímu, nečiň druhému, to co by si sám nechtěl, aby ti druhý činil, v lásce je dokonalost Božího .... láska je totiž jedinou správnou pohnutkou k našemu chování ... cokoliv není z lásky je vlastně hřích.
Mně je bližší charakeristika rodinného uspořádání, podle Božího řádu, kdy manželka se podřizuje svému muži z lásky, kdy manželka miluje svého muže láskou bez podmínek. Takže když nastává situace, že je pro ženu těžké se podřídit, protože ona vidí situaci třeba ze svého pohledu jinak, je to právě láska k muži, která zvítězí, která dává smysl ustoupení z pozice. Lásku v manželství je třeba neustále žhavit. A co sobota bez lásky .... je jednodušší sednout si do křesla a dodržovat ani nevím kolik pravidel o sobotě, než mít rád ... mít rád lidi, i ty kteří nám něčím nesedí, kteří nám nějakým způsobem ublížili.
Kristus nepřišel zrušit zákon, On ho přišel naplnit. Kristus je zdrojem lásky, příkladem lásky, tím jak nás bezmezně miluje. O lásce se hodně mluví, ale žít lásku to je tedy teprve EVANGELIJNÍ ŘÁD BOŽÍ
rive
|
|
|
Re: Evangelijní řád boží (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pátek, 10. září 2010 @ 09:59:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Viz Eleasar. Spíš bych řekl že mi naskakují pupínky při představě chaosu nebo anarchie. |
|
|
Re: Evangelijní řád boží u vzdáleného mistra Konfucia (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 11. září 2010 @ 06:23:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pojetí podřízenosti pojednal jako soulad ve společnosti vyjádřil už Konfucius. Vyšší se stará o podřízeného, to je povinnost. Podřízený vyplní co poví nadřízený, to je jeho povinnost. Pro oba je v tom výhoda. Jsou čtyři vztahy nerovné a jeden rovný. Nerovné jsou: 1) nadřízený a podřízený (mistr a pracovník) (a vládce s poddanými), 2) rodič a dítě, 3) manžel a manželka, 4) učitel a žák. Rovný vztah je přítel a přítel, ti jsou si rovni (5). Jestliže toto formuloval Konfucius ve vzdálené Číně, vyhmátl věčné zákony tam na tom místě, kde žil. Dodržováním morálky se upevňuje ctnost. Ctnost záleží na jednotlivci, u něho začíná. Morální jednotlivci tvoří morální rodiny. Morální rodiny tvoří morální obec. Morální obce tvoří morální okresy a morální okresy tvoří morální stát.
|
|
|
|
|