poslal Nepřihlášený Odpovědi Kalvinistům.
1. Ex 32,33 Ale Hospodin Mojžíšovi odpověděl: "Vymažu ze své knihy toho, kdo proti mně zhřešil.“
V
Knize života je zapsán každý člověk. Ten, kdo za celý svůj život
nepřijme Kristovu oběť za jeho hřích a hříchy, nebude spasen a bude z
této knihy vymazán až v okamžiku fyzické smrti. Vycházím z konce Zjevení
Janova. Na toto téma je celé kázání s vysvětlením jak to s těmi knihami
vlastně je. To, že někdo proti Bohu "zhřešil" je ten Adamovský hřích
neposlušnosti vůči zjevené Boží vůli a tou je spása v Kristu pro
každého. Kdyby se to týkalo věřících, znovuzrozených lidím, pak Bůh není
spravedlivý protože by nás nechal žít ve falešné představě naší spásy a
přitom bychom již ávno ztratili šanci na spasení .....te je přeci
nesmysl, který odporuje charakteru Boha jako takového
Představa, že v knize Života je zapsán každý člověk sice neodpovídá Písmu, ale je dobré, že kalvinisté připouštějí, že vyvolen je každý.
2.Dt 32,5 Pokolení pokřivené a potměšilé do zkázy se vrhlo. Pro svá poskvrnění přestalo být jeho syny.
Nemůžeš
sčítat hrušky a jablka dohromady. Jsou to dvě odlišné množiny. Zde se
jedná o Izrael a jeho syny, nejde o Boží dítka spasené ve víře v krev
Beránka. Těhle výroku je ve SZ více a týká se situací, kdy Hospodin
ztratil trpělivost a vyjadřuje se ( obrazně), že Izrael už není jeho
synem ( pokolení pokřivené přestalo být jeho syny). Tady nemůže použít
výklad, že se to týká znovuzrozených lidí, to je úplně mimo. Tělo
Kristovo - Církev není žádný "duchovní Izrael" jak učí mnozí
charismatici, ale jde o úplně nový subjekt, kde právě Židé a pohané jsou
"jednotělní" ( Kral. př. ) spojeni s Hlavou - Kristem
To je výmluva. Jestliže skupina lidí přestala být syny, přestal být synem i každý z této skupiny jednotlivě.
3. Žd 3,6 Kristus však jako Syn je nad celým Božím domem. A tímto Božím domem jsme my, pokud si až do konce zachováme smělou jistotu a radostnou naději.
Zase,
nevíš ke komu to asi ap.Pavel psal. Tohle psal znovuzrozeným Židům,
kteří uvěřili a stali se objektem neskutečného pronásledování od
rodiny, od pospolitosti, byli vyhnání z chrámu a .....stáli tváři tvář
obrovské zkoušce zda vydrží ve víře nebo se vrátí zpět do rituálního
judaismu ! Takhle je potřeba se dívat v ep.Židům na všechny podobné
verše k tomuto témat včetně Žid. 6 kap.
Takže znovuzrozený žid může odpadnout a znovuzrozený pohan, který procházel stejně tak pronásledováním, ne?
4.Mt 5,22 Já však
pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo
snižuje svého bratra, bude vydán radě; kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu.
To je podobné slovo jako je v 1 Janův 3:15 " Kdo nenávidí bratra, je vrah; a víte, že žádný vrah v sobě nemá věčný život." U obou nejde o odosouzení do pekla, ale, v prvnm případě : Takový člověk si prožije " ohnivé peklo" ve smyslu, že se " soud začíná od domu Božího" ,
tedy bude mít co do činění s Božími tresty, rozuměj, výchovou, která
někdy bolí. A bolí ty, kdo narušují vztahy mezi židovkou pospolitostí
nebo, dnes, v místní církvi. V druhém případě : Kdo "vraždí"
vztahy mezi bratřími v Kristu, ten neztratil život věčný, ale nemá ho v
sobě. Věčný život je poznávání a poznání Boha už tady na zemi s
přechodem do věčnost. Jinými slovy : Nezná Boha, neprožívá ten " věčný život", nemá ho v sobě, nežije podle Božího srdce. Dobře to vystihuje list
Jakubův 4:1 - 2 "
Odkud pocházejí boje a sváry mezi vámi? Nepůsobí je snad vaše choutky,
které se ve vás perou? Dychtíte, ale nemáte, vraždíte a závidíte, ale
nemůžete dosáhnout, bojujete a válčíte, ale nemáte, protože neprosíte"
Takže propadnout ohnivému peklu není odsouzení do pekla. No vida, liberální teologie. Ale oddychl jsem si. Jako vyvolený jsem za vodou.
5.Mk 3,29 Kdo by se však rouhal proti Duchu svatému, nemá odpuštění na věky, ale je vinen věčným hříchem."
Rouhání
znamená přehlížení Kristovi oběti a zejména působení Ducha sv. na duši
nevěřícího, který ho ponouká k přijetí Kristovi oběti. Pokud jí
nepřijme, bude vymazán z Knihy života. Proto rouhání proti Duchu sv.
nemůže být odpuštěno
6.Mt 6,15 jestliže však neodpustíte lidem, ani váš Otec vám neodpustí vaše přestoupení.
Ano,
v nebi bude po vtržení Církve "soudná nebo-li odměnná stolice
Kristova". Tam bude vyčištěo to, co zůstalo svázáno na zemi nebo bylo
vykonáno špatně, co nepěkného jsme tady natropili. To, co nemá věčnou
hodnotu ( seno, sláma a strniště) shoří a zůstane jen to ryzí ( zlato,
stříbro). To není soud k odsouzení věřích do Geheny, ale souzení našich
špatných skutků. Teprve potom, až bude Církev očištěna tímto soudem,
nastane Svatba Beránkova
No to je skvělé, že můžeme být spaseni, i když nám Bůh neodpustí hříchy. Hned jsem klidnější.
7. Žd 3,12 Dejte si pozor, bratří, aby někdo z vás neměl srdce zlé a nevěrné, takže by odpadl od živého Boha.
Viz.
bod č.3 výše. Srdce zlé a nevěrné vůči Kristu....tím by mohli odpadnout
od živého Boha a vrátit se k nábožným skutkům rituálního židovského
zákona, který Kristovou obětí byl naplněn a každý se má aměřovat na
Krista, živého a mocného Boha
Takže odpadnout je možné, ale jen k zákonu. A zákonictví jako není hřích?
8. Mt 18,9 Jestliže tě tvé oko
svádí k hříchu, vyrvi je a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do
života jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do ohnivého pekla.
Podobné
jako v bodě č.4 výše. Z tohodle verše je vidět, že Ježíš myslel uvržení
do pekla obrazně resp. viz. poznámku č.4 výše. Myslím, že by nebylo
jednoho křesťana, který by měl ještě obě oči .....kdybychom to brali
doslova. Jde o jasnou alegorii
To je skvělé, že ohnivé peklo, gehena, je jen alegorie.
9.Žd 10,38 Avšak můj spravedlivý - říká Bůh - bude žít, protože uvěřil. Kdo by však odpadl, v tom nenajdu zalíbení.'
Víru
lze ztratit, ale nelze ztrati přirozenost do které byl věřící již
uveden v okamžiku znovuzrození. Jinak výklad opět viz. bod.č.3 výše. Kdo
z Židů se vrátil zpět k rizuálnímu náboženství vlivem nátlaku
okolností, rodiny apod. v tom Bůh nenajde zalíbení protože Ho zklamal
návratem, odklonem od Něj zpět, tam, odkud již požehnání bylo přeneseno
na Círev Boží
Ti židokřesťani jsou na tom ale špatně. Oni odpadnout od Krista mohou, ale my už ne! Ještě že nejsem židokřesťan a už odpadnout nemohu!