|
Právě je 542 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116735016 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Aktivity a kampaně: Homosexualismus jako státní ideologie?
Vloženo Pondělí, 08. srpen 2011 @ 11:50:16 CEST Vložil: Stepan |
poslal Nepřihlášený Neexistuje žádné právo na privilegizaci, propagaci a institucionalizaci homosexualismu jako státní ideologie.
Homosexualismus jako státní ideologie
LADISLAV JAKL, TAJEMNÍK PREZIDENTA REPUBLIKY
Debata
o registrovaném partnerství homosexuálů bývá prezentována jako spor mezi
tolerantními a svobodomyslnými stoupenci s nepřejícími a předsudečnými oponenty.
Chci vysvětlit, že odpůrcem může být i zastánce svobody jednotlivce a
přesvědčený antietatista.
Tvrdím, že skutečný zastánce minimálního státu, který nemá ambice dirigovat
soukromí občanů, může registrované partnerství obhajovat pouze omylem. Daleko
spíše si umím od takového člověka představit racionální zpochybnění institutu
manželství. A vůbec nemám na mysli nějaké zastánce „volné lásky“ či
teorie o přežilé funkci rodiny, ale spíš zastánce myšlenky, že k dobrému
rodinnému životu není nutné razítko a dozor státního úředníka. Rodina i
manželství tu přece byly dávno před státem a teorie, že rodina je základ státu,
je jen produktem zvrácené myšlenky, že stát je střechou nad vším lidským bytím.
Co to je manželství? V současné společenské a právní realitě je to vztah muže a
ženy, oficiálně stvrzený státem. Je to tedy druh veřejné instituce. Stát
stanovuje podmínky, při jejich splnění dává tomuto vztahu jistá privilegia a
také určuje mnoho pravidel, kterými se vztah musí řídit, včetně pravidel pro
jeho ukončení. Jen stát může vztah mezi dvěma lidmi, který dříve uznal za svou
instituci a tak ho postátnil, oficiálně zrušit.
Počet partnerů žijících bez potřeby udělat ze svého vztahu státní instituci
roste. Netvrdím, že je to trend pozitivní. Spíše je mnoho důvodů se domnívat, že
dobrý není. Je ale reálný. Rozhodně nelze zjednodušeně říci, že vztah mezi dvěma
lidmi, který není učiněn státní institucí, musí být méně stabilní, vyzařovat
méně lásky či být menší zárukou pro děti. Lidé, kteří se takto rozhodnou žít,
jsou dospělí a sami porovnají výhody a nevýhody svého rozhodnutí.
Umím
si představit, že zásadový liberál bude navrhovat cosi jako „privatizaci“ manželství,
jeho odluku od státu a tím vlastně zrušení manželství jako státní instituce.
Rozuměl bych liberálovi, který by hlásal: co je státu do intimního svazku
dvou lidí! Zájmy dětí přece umí stát ochránit i jinak a dělat to musí už
kvůli velkému počtu dětí vyrůstajících dnes mimo manželství. Liberál může směle
tvrdit, že stát nemá poskytovat intimnímu vztahu privilegia a na oplátku tím
získávat právo strkat nos do tohoto privátního hájemství.
V dnešní společnosti takový liberál asi neuspěje, protože jeho oponenti budou
oprávněně říkat, že je v naší tradici, aby instituce rodiny a manželství
požívala zvláštních výsad a aby se stát k nim nechoval neutrálně. Liberál
ustoupí, ale bude si myslet své. V každém případě pro něj vztah dvou lidí jako
státní instituce nemůže být samozřejmostí. Bude stále vyžadovat od svých odpůrců
argumenty, že to tak musí být.
Proto vůbec nechápu, že lidé, kteří se označují za liberály, pro které je
stěží dost argumentů pro zachování státního manželství, bez mrknutí oka vidí
dost argumentů pro vznik nové státní instituce: registrovaného partnerství
homosexuálů. Vždyť zde musí těch argumentů být nutně ještě méně, ne?
U
partnerství homosexuálů už prostě dostatek argumentů, aby se stát ztotožnil s privátním
vztahem dvou lidí, privilegoval ho a péči o něj učinil jedním ze smyslů své
existence, být nemůže. Nepochopím „liberála“ který říká, že je třeba
privilegia ne zrušit, ale naopak dál rozšířit. Člověk, který chce současné
právní uspořádání posunout k většímu důrazu na svobodu jednotlivce a dál od
státního dirigismu, by logicky neměl požadovat zavedení registrovaného
partnerství homosexuálů, ale když už by chtěl něco na současném stavu měnit, měl
by jít směrem přesně opačným.
V problému tzv. registrovaného partnerství vůbec nejde o diskriminaci či
nějaká práva. Jde o privilegizaci a institucionalizaci jistého typu vztahu. Stát
se prý k takovému intimnímu vztahu nemá chovat neutrálně, ale má ho vyzdvihnout
mezi své instituce. Neexistuje ale žádné právo na to, aby kterýkoli vztah
ryze intimního a soukromoprávního charakteru byl uznán za státní instituci,
státem privilegovanou, propagovanou (a také v mnohém svazovanou.) Pro stoupence
svobody neexistuje žádný důvod, proč se má stát identifikovat s vybranými druhy
soužití lidí.
V tomto problému nejde o homosexuály a jejich práva. Jejich jakoukoli
diskriminaci je třeba odmítnout. Zde jde o homosexualismus,
tedy o ideologii, která by se ráda stala jakýmsi státním náboženstvím bez odluky. Odmítat
tuto ideologii je dnes riskantní, protože již dávno existuje nejen homofobie,
ale - jak se zdá - také heterofobie, namířená proti všem kritikům ideologie
homosexualismu a nasazující jim psí hlavu netolerance.
http://www.fragmenty.cz
|
Podobná témata
|
|
Re: Homosexualismus jako státní ideologie? (Skóre: 1) Vložil: rive v Úterý, 09. srpen 2011 @ 12:19:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jiřina Prekopová, známá dětská psycholožka v rozhovoru pro MF Dnes v odpovědích na otázky reportérů se sdílí se svým pohledem na aktuální stav společnosti:
.... mám dojem, že je čím dál více lesbických a gay vztahů. Například mám osobní zkušenost s dvěma ženami, které byly vdané a měly děti a uchovaly si ke mně důvěru. Přišly za mnou a sdělily mi: Máme pro vás novinku. Jsme lesbické. Rozumíme si spolu víc než s muži a víme, co nám dělá dobře, naši muži se o to ani nesnažili. Víc rozkoše jim udělá druhá žena. Je to vlastně taková onanie ve dvou. A je v tom samozřejmě i egocentrismus.Zdroj:http://ona.idnes.cz/muzi-degeneruji-tvrdi-vehlasna-psycholozka-jirina-prekopova-puj-/spolecnost.aspx?c=A110726_135655_spolecnost_jup rive
|
]
Re: Re: Re: Homosexualismus jako státní ideologie? (Skóre: 1) Vložil: rive v Pátek, 12. srpen 2011 @ 23:03:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | opak je pravdou ... hodně toho prožila, spíše je ve svých názorech jednoznačná, snaží se věci správně pojmenovat, nechodit kolem, jako kolem horké kaše, protože o životě hodně "ví", na věci se dívá s velkým nadhledem a vtipem, umí si udělat legraci s člověka (egoismu, ješitnosti), umí si dělat legraci i ze sebe ...
vím, že když aviaf o někom řekne, že je takový a takový ...., nemá význam ho přesvědčovat o opaku ...
ale určitě face to face by jsi zjistil, že je to paní, jejíž velkou snahou je šířit mezi lidmi lásku ( její povzbuzování hýří velkým pozitivismem), teplo, s titulu své profese je zaměřeně na správné fungování rodiny a na děti s různými problémy, a tím také často hovoří o hodnotách, které rodinu (děti)degradují, dokáže optimisticky motivovat a povzbuzovat , z jejich slov cítíš pokoru před Bohem Stvořitelem,
elán má jako mladice, : ))) a jak o sobě říká životní zkušenosti jako stoletá ...
rive |
]
Re: Re: Re: Re: Homosexualismus jako státní ideologie? (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pátek, 12. srpen 2011 @ 23:07:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Ty ji znas osobne?
Mne prisel celej ten rozhovor desne negativistickej: vsechno jde do haje, lidi degenerujou, babicky uz nejsou jako bejvaly, rodice jsou prerostli bejvali mali tyrani a jejich deti budou akorat spratci a tak porad dal... Nevim, no, ale jako vecna analyza mi to teda moc neprislo...
A. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Homosexualismus jako státní ideologie? (Skóre: 1) Vložil: rive v Pátek, 12. srpen 2011 @ 23:34:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to byl pokec paní prekopové s redaktorkou, hodně ji to povídá, a hlavně je psycholožka, zaměřuje se na lidskou stránku člověka, aby byl člověk člověkem, a ne člověk člověku vlkem, její obor není socioložka, či ekonomka, takže určitě ten rozhovor není analýza, je to životní názor
poznala jsem ji osobně, několikrát na nějakém semináři ... věnuje se mj. také dětem s postižením ( máme u nás postižené dítě) a pro katolíky dělá (nebo dělala u nás) také nějaké víkendové rodinné pobyty
rive |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homosexualismus jako státní ideologie? (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pátek, 12. srpen 2011 @ 23:48:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Takze ta zatrpklost v tom clanku je vinou spatne vybranejch otazek?
BTW, vona se na nekolika mistech pousti tak trochu do spolecenskejch ved (uprimne receno, tomu se vetsinou v techhle otazkach neda vyhnout), takze tam holt je myslim potreba respektovat i to, co k veci zjistili i socialni vedci. Napriklad kdyz tam smahem shodi se stolu prave ten vyzkum o detech vychovanych stejnopohlavnimi pary, tak si myslim, ze se pousti an tenkej led.
Aviaf |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homosexualismus jako státní ideologie? (Skóre: 1) Vložil: rive v Sobota, 13. srpen 2011 @ 00:10:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | já si myslím, že mám dobrý odhad na lidi aviafe :))
no řekni, že né, co jsem říkala, je to tak, že nemá význam něco vůbec odpovídat, ´
jsi jak prekopová ... jednoznačný, i ona říká tak je to a né jinak ...
rive |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Homosexualismus jako státní ideologie? (Skóre: 1) Vložil: rive v Pátek, 09. září 2011 @ 20:50:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | v tv reklamě jsem shlédla, že je dneska tato dáma se smyslem pro humor - paní prekopová - v satirickém pořadu pana krause
doufám, že se ukáže, že to není zapšklá dáma
takže dneska tj. 9. září bude paní psycholožka prekopová na primě ve 22 hod (vzhledem k tomu, že ne všichni koukají na tv, doufám, že se to časem objeví i v nějakém videoarchívu tv prima)
rive
okopírovala jsem trochu reklamy o tv pořadu:
Jan Kraus přivítal psycholožku Jiřinu Prekopovou. „V 70. letech jste s manželem odešli do Německa, manžel byl 15 let vězněn…“ pobízel psycholožku moderátor, aby vyprávěla o své životní cestě. „Vždyť vy o mně všechno víte!“ konstatovala Jiřina. Dodala, že s manželem byli spolu rádi, ale někdy taky ne. „A tím to také vše začalo… Když jsem na něj měla strašnej vztek. Tehdy jsem pochopila techniku pevného objetí, kterou jsem pak dále zdokonalovala a používala v rámci terapie,“ vysvětlila Jiřina a začala vyprávět zásadní životní zážitek, který ji k „objetí“ přivedl. „Já jsem tehdy pracovala na klinice ve Stuttgartu a za velkého horka jsem musela jet domů autem, které mi koupil manžel dle vlastních ‚machovských‘ kritérií. Měla jsem vztek, protože to auto se nedalo větrat a chtěla jsem původně úplně jiné. Domů jsem přijela pozdě, těšila jsem se na studenou sprchu a tam byl manžel a řekl mi, že koupil telecí játra. Byla jsem rozzuřená, že musím jít vařit večeři, že se nemůžu jít osprchovat a odpočívat… Kuchyň se navíc nedala větrat, protože on nesnášel, když šel smrad do jídelny. Dalo se větrat oknem, ale to tam zase létaly mouchy a komáři. A Valentýn přišel do kuchyně, nějak se mně dotkl a v tu chvíli adrenalin vypěnil a já na něj zařvala: Nech mě bejt, krucinálfagot! On se ale nenechal zahnat na útěk, vzal mě do náruče a držel mě. Pevně. Já nechtěla, křičela jsem: Pusť mě! A on mi říkal: Vykřič se a pak tě pustím. Já jsem se nakonec uklidnila, vztek mě přešel, a tak jsem sama zjistila, že přesně tak funguje terapie pevného objetí,“ vysvětlovala paní Prekopová.Jana Krause zajímaly i názory paní Prekopové na adopci dětí homosexuály: „Já jsem proti tomu, protože dítě potřebuje mámu i tátu…“ Prozradila také, že není příznivkyní umělého oplodnění: „Manželé nemůžou mít vlastní dítě a nějaký student dá svoje sperma, aby měl na pivo. A jednou se dítě ptá, kdo je jeho táta… To je pak přece průšvih. Ti rodiče se předem nevžijí do pocitů dítěte, protože hledí jen na své pocity a to, že chtějí mít dítě…“ Připomněla, že další průšvih je v tom, že většinou dítě nemohou mít ti lidé, kteří to dlouho odkládali kvůli kariéře, zajištění, cestování atd. „Pak mají jen jedno dítě, protože více nestihnou, jsou úzkostní rodiče. Ale dítě chce silné rodiče, ne úzkostlivé…“ Probrala také s panem Krausem, že na rozdíl od něj si nemyslí, že mladí berou sex trochu jinak. „Hlavně novináři z toho dělají senzaci, ale ono to tak úplně není. Dnešní mladí jsou docela ctnostní. Ale myslím si, jestli náhodou ti dnešní mužští nejsou čím dál více impotentní,“ dodala. Jana Krause zajímalo, jaké zásadní chyby lidé dělají při výchově dětí. „Třeba je chyba, že přenášejí na své děti to, co sami zažili v dětství. Většinou se ve výchově snaží o opak. Třeba když byli rodiče jako děti biti, tak se snaží své dítě vychovávat v naprosté volnosti…“ nakonec prozradila Janu Krausovi recept na dobré manželství: „Pondělí, středa, pátek – mazlení, úterý, čtvrtek, sobota – erotika a neděle volno,“ rozesmála paní Prekopová publikum. |
]
|
|
|
|