|
Právě je 568 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano gregorios777
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116817019 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Nabídky: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně
Vloženo Pátek, 07. říjen 2011 @ 22:11:41 CEST Vložil: Olda |
poslal Krispus Moje poznámky z kázání Petera van den Berga v sobotu dopoledne na „Konferenci ohně“ v Brně 24.10.2011 . Bylo na text….
Pojďme se bavit,co dalo vám. Oslovilo vás to nebo ne ?
Ezechiel 37:1-10 „Spočinula na mně ruka Hospodinova. Hospodin mě svým duchem vyvedl a postavil doprostřed pláně, na níž bylo plno kostí, a provedl mě kolem nich. A hle, na té pláni bylo velice mnoho kostí a byly velice suché. I otázal se mne: "Lidský synu, mohou tyto kosti ožít?" Odpověděl jsem: "Panovníku Hospodine, ty to víš." Tu mi řekl: "Prorokuj nad těmi kostmi a řekni jim: "Slyšte, suché kosti, Hospodinovo slovo! Toto praví Panovník Hospodin těmto kostem: Hle, já do vás uvedu ducha a oživnete. Dám na vás šlachy, pokryji vás svalstvem, potáhnu vás kůží a vložím do vás ducha a oživnete. I poznáte, že já jsem Hospodin." Prorokoval jsem tedy, jak mi bylo přikázáno. A zatímco jsem prorokoval, ozval se hluk, nastalo dunění a kosti se přibližovaly jedna ke druhé. Viděl jsem, jak je najednou pokryly šlachy a svaly a navrch se potáhly kůží, avšak duch v nich ještě nebyl. Tu mi řekl: "Prorokuj o duchu, lidský synu, prorokuj a řekni mu: Toto praví Panovník Hospodin: Přijď, duchu, od čtyř větrů a zaduj na tyto povražděné, ať ožijí!". Když jsem prorokoval, jak mi přikázal, vešel do nich duch a oni ožili. Postavili se na nohy a bylo to převelmi veliké vojsko“
a) Vyzbrojení a uschopnění pro službu
Na začátku vidění bezvýchodná situace – všude kolem „ velmi suché kosti“. Ale na konci je z nich „ převelmi veliké vojsko“ . Hned na začátku na něm spočinula „ ruka Hospodinova“ (v.1) . Tím byl prorok vyzbrojen Jeho mocí, přítomností, prostě sílou a uschopněním něco udělat. Proč ? Aby do situace šel v Boží síle a ne ve své malosti a slabosti. Byl uschopněn k postoji a činu podle příkazu Hospodina, svého Boha b) Měl promlouvat do bezvýchodné situace Boží slovo
Viděl všude kolem sebe beznaděj a zmar. Jak můžou suché kosti ožít ? No tím, že se naplní vyřčené Boží slovo ! Hospodin se ho ptá jestli mohou kosti ožít. V hlediska rozumu a lidské zkušenosti nemůžou. Ezechiel se přímé odpovědi vyhýbá a říká „ Panovníku Hospodine, ty to víš“ . Určitě je to lepší než kdyby řekl : „ Nezlob se, ale tohle je největší nesmysl, jaký jsem kdy slyšel !“ Dostal tedy příkaz prorokovat ( rozuměj promlouvat ) nad těmi kostmi. Co měl promlouvat ? Své názory na problematiku vzniku života z neživé hmoty ? Ne ! Měl jim říct :“ "Slyšte, suché kosti, Hospodinovo slovo! Toto praví Panovník Hospodin těmto kostem: Hle, já do vás uvedu ducha a oživnete. Dám na vás šlachy, pokryji vás svalstvem, potáhnu vás kůží a vložím do vás ducha a oživnete. I poznáte, že já jsem Hospodin." c) Krize víry
Prorok začal vyhlašovat to co měl ( rozuměj Boží slovo) a najednou kouká jak puk . Začal zázrak. Kosti se začaly obalovat šlachami , masem a kůží. Jenže „duch v nich ještě nebyl“ . Všude kolem ležela těla, ale bez pohybu, bez života. Co se stane s těly, když se nechají ležet na horkém písku ? Za chvíli se začnou rozkládat a s*****ět. U proroka začala krize víry : Promlouval Boží slovo nad kostmi, něco se začalo dít ….a že toho nebylo málo, ale pak se proces zastavil. Vznikla těla, ale bez života ! Jak to ? Prorok kouká a prožívá krizi víry. Promlouval jsem co mi Panovník Hospodin řekl a nestalo se vše, co bylo zaslíbeno. Vždyť na počátku bylo zaslíbení, že oživnou. Místo toho tady všude kolem leží mrtvá těla.
Hospodin mu neřekl : Hele, koukej vypadnout z toho problému, já si vyvolím jiného, který bude promlouvat moje slovo pořád dokola než se zcela naplní. Ty máš málo víry a já dobře vím, co si ve skutečnosti o celé akci myslíš „
d) Hospodin mu dal další slovo, aby krizi víry překonal Ezechiel měl volat : „Přijď, duchu, od čtyř větrů a zaduj na tyto povražděné, ať ožijí“ (v.9). Poslechl a „vešel do nich duch a oni ožili. Postavili se na nohy a bylo to převelmi veliké vojsko“ (v.10).
Bůh proroka nezatratil, neodvolal z akce, ale posílil jeho víru dalším Božím slovem. Měl volat „přijď duchu“ a pořádně zafoukej na ta ležící těla ….a oni ožívají, stavějí se na nohy a je z nich „ převelmi velké vojsko“.
Bratr Berg zdůraznil, že je potřeba promlouvat Boží slovo do našich životů a situací, které prožíváme nebo do kterých vstupujeme.
Použil alegorický výklad aby také ukázal na duchovní úroveň dnešních sborů. Pokud do lidských srdcí nepřijde Duch sv. a Boží přítomná moc, pak tam nebude ani víra na zázraky. Rozum a zkušenost nepustí křesťana dál, k větší a větší víře a zkušenosti s tím, že i dnes se dějí mocné činy, kterými je Bůh oslaven a lidé konfrontování se živým Bohem a tím také přiváděni ke Kristu
Když jsem se podíval do Bičovy konkordance, tak ve verši devátém a desátém je použito hebrejské slovo „rúach“, které znamená oživujícího ducha jako „princip života“. Znamená také „dech“, který odlišuje živou, dýchající bytost od mrtvoly. Zde tedy nejde přímo o Ducha Hospodinova resp. Duch sv. Když se podíváme dál, na výklad vidění, tak ve verši 14 je napsáno „ Vložím do vás svého ducha a oživnete …… „ Podle Biče tady již jde o Duch sv. V celém příběhu jde o zaslíbení pro Izrael, že jednou bude přiveden do zaslíbené země a zavládne v něm Boží Duch, který je uschopní natolik, že z nich bude jeden národ, nerozdělený na Judu a Izrael. To, co budou Židé prožívat v budoucím věku ( těsně před a ve Velkém soužení) můžeme prožívat už teď. Ale to jde jen pokud do nás vstoupí Duch sv. a převezme vládu nad naší osobností !
Vrátím se ještě k příspěvku br.Berga. Uvedl tam příklad poutníka na poušti, který po mnohých strastech přijde k polozasypané pumpě na vodu. Odhrabe jí a pumpuje. Marně. Pumpa skřípe nasucho ! Pak poblíž vidí láhev s litrem vody a napsaný vzkaz : „Poutníku, nalij vodu do pumpy, pumpuj a ona nasaje vodu a budeš jí mít dostatek. Nezapomeň nechat zas ten litr v láhvi pro dalšího žíznivého, který sem dorazí „! Poutník váhá zda vypít láhev a neriskovat nejistý podnik. Když tam vodu nalije a nenasaje, nezachrání se a zemře žízní. Když jí vypije, má naději, že dorazí na oázu. Prožívá krizi víry ! Nakonec jí tam nalije, pumpuje a zas nic. Pumpuje dál v zoufalé víře, že voda poteče. Po dlouhé době se ozvalo bublání vody a nakonec začala téct voda, kterou se bohatě napil . S radostí nezapomněl naplnit láhev pro dalšího poutníka. Krize víry ukončená odvahou ve víře vypůsobila zkušenost víry a povede k nové víře. Příště se už nebude bát důvěřovat té lahvi s vodou a bez váhání jí do pumpy nalije
Já nevím jak vy, kteří jste na té konferenci byli, ale mě tohle slovo povzbudilo ….
|
Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: rive v Sobota, 08. říjen 2011 @ 10:36:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | to je hluboká zkušenost víry:
v alegorii poutník prvně pumpuje a nic .... protože špatně ... protože MARNĚ
a pak když udělá krok odvahy ... tak pumpuje a taky nic ... a dost dlouho nic
rive
|
Re: Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: rive v Neděle, 09. říjen 2011 @ 08:27:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | všude proroci, že příjdou velké věci ... ale co kdyby ne? svět pobláznil už i všechny ty kazatele, snad né? .... nevím proč, ale já mám dojem,že všechna ta kázání připadají, jak reklama na stavební spoření!, a proto si myslím, že v nich je něco falešného - nepravdivého
rive |
]
Re: Re: Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 09. říjen 2011 @ 15:06:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, rive, tak nějak to bude. Poselství ne z Ducha, ale z "břucha", tzn. falešná proroctví, nepravdivá poselství. Tož tak. |
]
|
|
Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 08. říjen 2011 @ 13:43:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Krispe, byl jsem na konferenci a slyšel Peterovo poselství stejně jako Danielova a br. Tomaszewského. Ani jedno z nich nebylo v pořádku. Zvláštním způsobem na mne osobně působil fakt, že se jednalo o příběhy ze Starého zákona (Ezechiel, Mojžíš, Jonatan), které byly převyprávěny a zevšeobecněny tak, aby vznikl dojem, že z Konference může odejít několik tisíc Ezechielů, Mojžíšů a Jonatanů, což je zřejmý nesmysl. Ten, Kdo křtí Duchem Svatým a ohněm, a na Koho Mojžíš i Ezechiel ukazují - náš Pán Ježíš Kristus, byl však poněkud upozaděn, což se na shromáždění křesťanů opravdu nesluší, a mám za to, že jim osobně by se to nelíbilo. Už svým úvodním výstupem se Peter diskvalifikoval, když poutal pozornost na sebe, místo na Krista, tím, že po té, co pozdravil přítomné, chtěl, aby i oni pozdravili jeho zamáváním rukou a úsměvem. Peterovy připomínky toho, že Ezechiel měl velký problém při pohledu na údolí mrtvých kostí a že měl krizi víry, když se po první promluvě Slova od Hospodina nic nestalo a že musel mluvit znovu a znovu, byly Peterovy vymyšlenosti, neodpovídající skutečnosti historické ani duchovní. Pokud by se mělo jednat o jistý princip z příběhu Ezechiela odvoditelný, pak by se jednalo nikoli o krizi víry, nýbrž o zkoušku víry spočívající v tom, aby víra byla založena na Božím Slově, nikoli na tom, co člověk vidí. Bratr Berg zdůraznil, že je potřeba promlouvat Boží slovo do našich životů a situací, které prožíváme nebo do kterých vstupujeme. S tímto lze souhlasit, ale jen potud, pokud se jedná o živé Slovo Boha (rhéma) do situace, nikoli slovo, které si svévolně najdeme a použijeme, jak se nám hodí/líbí, jak si myslíme, a pak si uděláme, co chceme a ne to, co chce Bůh. Ale hlavně, ohledně Božího slova jde o to, abychom žili životem, k němuž nás povolal Bůh, musíme Slovo jíst, tzn. modlitebně číst, abychom žili skrze Krista (J 6:57), Jím jako naším životem - životem Těla Kristova. A Jeho Slovo, které k nám mluví, je Duch a je život (J 6:63). Bez jedení Krista coby Slova, nemáme způsob, jak žít životem, k němuž jsme Bohem povoláni, jak v tomto životě růst a vyrůst do dospělosti Božích synů a až ke zralosti dědiců Božích, spoludědiců Kristových - viz také článek "K čemu jsme povoláni?". Tož tak. Milost našeho Pána Ježíše Krista buď s tvým duchem. Amen. willy
|
Re: Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 08. říjen 2011 @ 15:15:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Willy, já s Tebou souhlasím a nevidím s tím, co říkal Peter, rozpor. To mávání, zdravení atd. není vůbec podstatné a nijak mě nerajcuje. Nakonec, proč bychom ho nepozdravili ! Pán Ježíš nebyl nijak upozaděn v jeho příspěvku ani u jiných kázání. Hned na začátku kázání br.Tomaszewského to jasně zaznělo. Ježíš přinesl 100% oběť. Ani mě vůbec nanapadlo, že se stanu jedním z Ezdrášů a Mojžíšů. Přesně to co píšeš jsem si z toho vzal. Promlouvat živé Boží slovo ( rhéma) do situací, které nám ukáže Duch sv., který nás uvádí do "veškeré pravdy", haleluja ! A nejen to. Může to být i verš z Bible, který nás osloví v dané situaci a pak na tom zaslíbení Božím ( na tom slově) máme stát a vyhlašovat ho. Provolávat do situace ve které se nacházíme. Máme neklid v duši ? Pak volejme třeba verš ze Žalmu 51:12 "Stvoř ve mně, Bože, srdce ryzí, v mém nitru obnov ducha stálosti". Nebo můžeme do situace promlouvat veršem z Jana 14 : 27 " Pokoj vám zanechávám, svůj pokoj vám dávám; ne jako dává svět, já vám dávám. Ať se srdce vaše nechvěje a neděsí! " . Můžeme Pánu v modlitbě říci, ať nám dá svůj pokoj, ať v nás Duch sv. ( Bůh) utvoří pravé srdce ( ryzí), protože my na to prostě nemáme a nedokážeme to. Tohle je Boží slovo stejné jako ta "rhéma"
Já žádný rozdíl mezi "zkouškou" a "krizí" víry nevidím ! Možná jde o větší intenzitu u krize. Jde akorát o slova; v souvislosti s jeho kázáním, se stejným smyslem . Peter jasně řekl, že končí veršem 10 a nebude mluvit o tom, co Ezdrášovo vidění znamená pro Izrael. Výklad nedělal, jeho slovo bylo jednou možnou aplikací a tudíž padá výtka, že neodpovídalo "skutečnosti historické". Každý křesťan si může výklad sehnat nebo si místo nechat vyložit. Nakonec jsem se o to v závěru příspěvku pokusil |
]
Re: Re: Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 08. říjen 2011 @ 18:48:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Krispe,
Peter opakovaně řekl, že Ezechiel (nevím, proč sem pleteš Ezdráše) měl velký problém, když viděl údolí suchých/mrtvých kostí a to je právě ten jeho výmysl, neodpovídající skutečnosti. Dále řekl, že měl krizi víry, a to také není pravda - v Bibli nic takového není! Bůh naší víru zkouší/zkoumá, nikoli uvádí do krize, aby zjistil, je-li ta víra skutečná a osvědčí-li se. Krize víry, pokud nastane, nastane s naší vírou tehdy, když dovolíme pochybnostem, aby ovládly naši mysl, místo toho, abychom se proměňovali obnovou naší mysli (Ř 12:2) a obnovovali se duchem naší mysli (Ef 4:23), poněvadž jenom proměněná/obnovená mysl umí zkoumat Boží vůli. Neobnovenou mysl napadne kdejaký nesmysl třeba i od Zlého, aniž by si toho byl člověk vědom, a Boží vůli nepozná, natož aby ji mohla zkoumat. Obnovená mysl upnutá na ducha nemá s vírou v to, co Bůh řekl, sebemenší problém. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 08. říjen 2011 @ 19:40:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To sem spletl jméno. Prorok asi problém měl. Nebyl to pěkný pohled. Samozřejmě, že Peter fabuloval, protože chtěl říci, že se někdy dostaneme do nepěkných situací, vidíme kolem zmar svých představ nebo prožijeme nějakou událost, která je prostě hnusná a vypadá to beznadějně. Pak se můžeme ocitnout v podobné situaci jako prorok. Nebral bych to jako výmysl, ale spíš takhle jak říkám. S tou krizí víry : Tomu rozumím stejně a tak jsem to taky bral. Peter řekl to samé jinými slovy a já mu rozuměl stejně jako rozumím Tobě |
]
Re: Re: Re: Re: Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 08. říjen 2011 @ 23:08:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To sem spletl jméno. Rozumím, myslel jsem si to,
Jinak, jestli tam byl "problém", měl ho Bůh a ne Ezechiel. A Bůh měl řešení, k němuž si prostě z nějakého důvodu Ezechiela použil. Ezechiela určitě nenapadlo, že by mohl nebo měl ten "problém" řešit, a do té sïtuace ho přivedl Bůh, nepřivedl se do ní sám. Tož tak. |
]
]
|
|
Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Sobota, 08. říjen 2011 @ 13:59:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Klasické místo o obnově Izraele. V charismatickém hnutí se často používá jako alegorie pro církev. Nicméně se domnívám, že tyto verše není možní takto interpretovat, jelikož každý křesťan má Ducha svatého, zatímco ty kosti byly úplně mrtvé, stejně jako dnešní Izrael.
A pokud by někdo tvrdil, že dnešní křesťanské sbory jsou takto mrtvé, byla by to trestuhodná opovážlivost. I sbory, které Ježíš kárá ve Zjevení a nazývá jeden z nich mrtvým, jsou před Janem zlatými svícny.
Někdy jsou tyto verše dokobce interpretovány jako ospravedlnění modlitby k Duchu svatému.
Pokud by si někdo navíc snad dokonce myslel, že toto obživení přichází skrze takovéto konference (což zde není přímo řečeno), byla by to dvojnásobná chyba.
|
Re: Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 08. říjen 2011 @ 15:38:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Pastýři,
Verše je možné takto aplikovat. Každý křesťan má Ducha sv.v plnosti pro spasení, které nám vydobil Kristus. Být "znamenán Duchem sv. ke spasení" a "pokřtěn do jednoho Těla" neznamená, že Ho ( Ducha sv.) mám ve svém srdci na 100%. Mnozí křesťané tvrdí, že mají "plnost Ducha sv.". To by pak nebyla v Písmu výzva k naplňování se Duchem . Máme plnost Ducha ke spasení ....to ano. Ale v praktickém křesťanském životě to je jinak. Tak jako se z nádoby vylévá voda, tak se zase do ní musí nalévat, aby bylo co opět vydávat. Kolik sborů v rúzných církvích je "mrtvých". Staví se na liturgii, formě, je to bez života. Duch sv. je uhášen a zarmucován rozumovými postoji křesťanů, bez víry na Boží moc v jejich životech. A že by působila Boží moc skrze ně o tom už vúbec nemůže být řeč. Obraz suchých kostí to výstihuje dostatečně. To není žádná výsada charismatické aplikace Božího slova . Tato aplikace Božího slova se běžně používá i u evangelikálů. Koukal jsem se do svých poznámek a kázal jsem na toto téma před deseti lety tak, jak výše píši. Nikoho to nedráždilo ani neprotestoval. Každý tomu dobře rozuměl. Jenže když se to objeví na takové konferenci, je z toho pozdvižení jen proto, protože jde o proud "Hnutí víry",....a pak všechno musí být špatně už z principu
Samozřejmě, že každý věřící je v Božích očích vzácný (viz.sedm církví ve Zj.Jana). Ale to neznamená, že k němu nemůže přijít Boží slovo ! Aby se opět postavily na drahých zaslíbeních Písem . Aby do jeho křesťanského smýšlení a života ( toho sboru) vstoupil Duch sv. ve větší síle a aby sbory povstaly v Jeho síle ( ne ve své ) a začaly plnit Kristův příkaz o zvěstování evangelia !
Modlitba k Duchu sv. je ospravedlněna tím, že se modlím k Bohu ! Nepotřebuji, aby to bylo napsáno v Písmu. Jak říkám, důležité je, že to není zakázané. Skrze takové konference přichází povzbuzení pro ty, kdo se povzbudit chtějí nechat,haleluja !
|
]
Re: Re: Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Sobota, 08. říjen 2011 @ 20:40:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A ty myslíš, že suché a mrtvé kosti v Ezechielovi měly Ducha svatého ke spasení před tím, než jím byly naplněné? |
]
|
|
Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Sobota, 08. říjen 2011 @ 19:42:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Odstavec c) a poslední odstavec tj. o krizi víry z úryvku z Ezechiele nevyplývají. Chápu, že je to posluchačsky líbivé, lidé chtějí slyšet o aktuálních problémech, krize víry je v současných sborech patrná atd. atd., ale nade vším raději pravdu. Tamto je extrapolace jablek z hrušek
|
Re: Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: kabrtdaniel v Sobota, 08. říjen 2011 @ 22:59:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak nějak bych to taky viděl.
|
]
Re: Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 09. říjen 2011 @ 06:34:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to mezi řádky |
]
|
|
Re: První kázání Petera van den Berga na Konferenci ohně (Skóre: 1) Vložil: joker v Neděle, 09. říjen 2011 @ 08:18:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Zajímavé, že kázání na stejné místo zaznělo i na konferenci počas Bonnkeho evangelizace v Ostravě v roce 1991. |
|
|
|
|