|
Právě je 579 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116820322 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu
Vloženo Středa, 13. březen 2013 @ 15:50:01 CET Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Významný americký teolog Langdon Gilkey figuroval na začátku osmdesátých let minulého století jako jeden ze svědků v procesu v Little Rock, ve státě Arkansas (USA), který proběhl v souvislosti s pokusem o zavedení kreacionismu jako alternativní výuky vedle teorie evoluce. (Celé kauze a jejímu pozadí se věnoval i v knize Creationism on Trial: Evolution and God in Little Rock, San Francisco 1985.)
Gilkey, který je mimo jiné autorem i pronikavé teologické studie věnované křesťanské nauce o stvoření, byl pro tento proces angažován organizací pro hájení a prosazování amerických občanských svobod (American Civil Liberties Union). Uzákonění kreacionismu jako alternativní teorie vzniku vesmíru by totiž šlo naprosto proti americké ústavě s jejím požadavkem odluky náboženství od státu. Proto se proti němu vzepřely hlavně náboženské organizace.
První dodatek v tzv. Listině práv americké ústavy, který se týká práva na svobodu vyznání, zakazuje kongresu jako zákonodárnému sboru ustanovovat státní náboženství a chrání právo na pěstování jakéhokoliv náboženství. Deklaruje tak vlastně odluku náboženství od státu. Charakteristickým úkolem náboženských komunit v americkém politickém řádu je přitom účast na veřejné rozpravě o rozličném chápání celospolečenských otázek vyžadujících politické rozhodnutí. Každá náboženská organizace je z principu pozvána, aby v této diskusi hájila své přesvědčení, neboť se předpokládá, že všechna náboženství nějak charakterizuje záměr vytvářet svět, v němž naše chápání toho, co je to obecné dobro či co je autenticky lidské, ovlivňuje naše konání.
Nejde tedy jen o perspektivu sdílenou stoupenci stejného přesvědčení, nýbrž širší svět veřejné rozpravy, v němž si různá chápání dobra a autentického lidství navzájem konkurují. Při této participaci je každá názorová komunita nucena připustit principiální omylnost svých vlastních odpovědí, a proto se zabývat i kritikou, kterou jí adresují zastánci jiných názorových (náboženských či nenáboženských) orientací. Do této konverzace nemůže podle ústavy nikdy přímo vstoupit stát, aby tvrdil nebo učil, že to či ono přesvědčení je nebo není platné.
Je jasné, že v rozhodnutích státní legislativy budou vždy určitá přesvědčení implicitně přítomna, a politickým smyslem odluky je vlastně snaha o to, aby tyto implikace vycházely z co možná nejkompletnější debaty o tom, co je základem našich hledisek. V tomto smyslu může být druhý dodatek k americké ústavě zdrojem inspirace i pro země, které společenský konsenzus zohledňující různé duchovně formativní tradice teprve hledají.
Gilkey ve svém svědectví (a následně i v uvedené knize) poukázal mimo jiné i na to, že ztotožnění kreacionismu s křesťanskostí je povýtce falešné. Nejde jen o dvě možná vysvětlení: kreacionismus nebo evolucionismus. Existuje spousta vysvětlení původu věcí a v rozdílných kulturních a náboženských tradicích existují i rozdílné stvořitelské mýty. Kreacionistické pojetí nereprezentuje křesťanství, natož náboženství. Požadavek zavedení kreacionismu ve veřejných školách neznamená proto jen ztotožnění náboženské nauky s vědou, ale i upřednostnění jedné partikulární náboženské nauky prezentované jako univerzální věda. Je tak jasné, že ve sporu v Arkansasu byla v sázce ústavou zaručená svoboda všech náboženství.
Zdrojem celého nedorozumění bylo a je přesvědčení kreacionistů, že je jenom jedna pravda, zahrnující všechny druhy informací. Když se pak takto pojaté náboženství (korelát božského zjevení jediné pravdy) v něčem rozchází s vědou – je to nutně „buď - anebo“. Podobného omylu se ovšem dopouštějí i někteří odpůrci náboženství (Richard Dawkins aj.), kteří chápou každou náboženskou víru jen jako pěstování předvědeckých teorií o zemi a jejím původu.
Otázky, proč vůbec něco je nebo proč to je takové, jaké to je, jsou výzvou k pokusům o co nejplauzibilnější a nejkoherentnější vysvětlení, a proto samozřejmě povedou i k debatám o „stvoření“ či řádu světa, o jeho autorství, o jeho myslitelných podobách a cílech atd. Ale to nejsou debaty vědy a náboženství – i když je vedou třeba vědci (inspirováni poznatky vědy) nebo náboženští myslitelé (inspirováni svou vírou či věroukou). To jsou debaty filosofické a tak je třeba je vnímat.
Petr Macek
Zdroj: Evangelický týdeník - Kostnické jiskry 2013/8
|
Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: rudinec v Středa, 13. březen 2013 @ 16:24:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ilumináti
jako najvernejší diablovi lokaji a ničitelia kresťanstva potrebovli postaviť
alternatívu proti Božiemu stvoreniu.Darwin so svojimi výskumami sa im
k tomuto účelu veľmi hodil.
Z
jeho diabolskej knihy :O pôvode druhov sa dnes na všetkých školách vyučujú
nezmysly,ktoré
popierajú
Božie stvorenie.
Dnes už proti podvodnej evolúcii bojuje len málo kresťanov.Č je veľmi smutné.
|
Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 13. březen 2013 @ 18:23:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu rudinče, je to o to smutnější, že někteří vědci pochopili (a výzkumy to potvrzují), že Darwinovy kraviny jsou opravdu kraviny a ne teorii. Za celé ty roky nebyli zastánci Darwina schopni objevit, přinést JEDINÝ důkaz o pravdivosti jeho výplodů. Jak jsem se dočetl, samotný Darwin umíral frustrovaný z toho, že za jeho života věda nepotvrdila důkazy jeho fantasmagorie. Je to celé srandovní, že "vážení" učenci vehementně obhajují výplody nedostudovaného faráře a naprostého amaterského nevzdělance v přírodních vědách. rastan |
]
Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Středa, 13. březen 2013 @ 18:50:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak. Já to říkám furt, že je to přesně tak jak se píše v jedné knize. (Když se to píše v té knize, tak to přece musí být pravda, ne?) :-) Nebo to snad bylo jinak? No to snad ne!!! |
]
Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Legulda v Středa, 13. březen 2013 @ 19:07:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj rastane, zdravím, kdosi mně říkal, že Darwin měl na smrtelné posteli toto učení odvolat, vzdát se ho, protože sám uznal, že je to jen teorie či smyšlenka. |
]
Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Středa, 13. březen 2013 @ 19:47:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....kdosi mně říkal, že Darwin měl na smrtelné posteli toto učení odvolat, vzdát se ho, protože sám uznal, že je to jen teorie či smyšlenka....
....kdo si mně říkal... To jsou mi teda povídačky. Hodí se mi to do krámu, tak to použiji. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Legulda v Středa, 13. březen 2013 @ 20:20:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...stejně ho neznáš, tak to může být jedno, ne? Já jsem Darwina nijak zvlášť nestudoval... :-) |
]
Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Středa, 13. březen 2013 @ 19:52:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....ktoré popierajú Božie stvorenie....
Existuje nějaký jednoznačný důkaz Božího stvoření? Pokud ne, jak moc se to liší od evoluční teorie? Není tvrzení: "To Bůh" nic jiného než vzdání se hledání, spokojení se s prvním lepším? Jaka autorita stojí za tvrzením, že Bůh stvořil všechno co jest? |
]
Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Čtvrtek, 14. březen 2013 @ 08:11:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš Kristus. Znáš nějakou větší autoritu? Znáš nějakého vědce a nebo myslitele, který by byl schopen dobrovolně a z lásky obětovat život pro nevděčné a zlé lidi. Kteří by byli schopni slovem uzdravit člověka, utišit bouři, rozmnožit chléb a po smrti vstát z mrtvých. Co dokázali ve svém životě ti vědci, kterým Ty tak věříš, kromě toho, že se celý život š´tourali v nějakém materiálu a neměli čas na své ženy a děti. Až pochopíš, že láska je pro šťastný život člověka mnohem důležitější než rozumové poznání a že jediným zdrojem opravdové a nesobecké lásky je jenom Bůh, pak se k němu vrátíš. Do té doby si budeš jen marně a zbytečně lámat hlavu nad tím, jak ten svět vlastně vznikl a co je jeho smyslem a pak jednoho dne umřeš a Tvůj život pozbyde jakýkoliv smysl, protože to Tvé mudrování nikomu ke štěstí a radosti ze života nepomůže. Ani Tobě. |
]
Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 14. březen 2013 @ 14:51:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Ježíš Kristus. Znáš nějakou větší autoritu?....
Co třeba Prometheus? Přinesl lidem oheň a pak za to dlouhou dobu trpěl přikován ke skále. :-) Pravdou je, že ani ty neznáš Ježíše, znáš jen vyprávění o něm. Nebo se ti snad vzkříšený Ježíš ukázal a poklábosil s tebou? Zkus trochu zapřemýšlet a položit si otázku, komu vlastně věříš.
....protože to Tvé mudrování nikomu ke štěstí a radosti ze života nepomůže....
To je docela možné. Nemohu za to, že vesmír už prostě takový je, že neuspokojuje člověka. Mám si tedy to co by člověka mohlo uspokojit vymyslet? Chceš žít v iluzi, která ti přináší uspokojení, nebo v pravdě u které nevíš co ti přinese, nebo ti už přináší poznání, že není nic co by člověka uspokojilo? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Čtvrtek, 14. březen 2013 @ 18:45:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvůj největší problém je, že si myslíš, že když Ty jsi nepoznal Boha, tak ho nemohl poznat nikdo. Napřed jsem slyšel vyprávění, ale pak jsem ho poznal na vlastního ducha. Od té doby ke mě hovoří a vede mě. Zkus Ty popřemýšlet třeba o Jan 14, 23-24. Ty Ježíše nemiluješ, proto se s ním nemůžeš setkat ve svém duchu. Dokud nebudeš důvěřovat jeho slovům, dokud v nich neuvidíš pravdu a nezačneš se jimi řídit ve svém životě, Otec ani Syn k Tobě nepřijdou a Ty je nepoznáš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 14. březen 2013 @ 21:11:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Ty Ježíše nemiluješ, proto se s ním nemůžeš setkat ve svém duchu. Dokud nebudeš důvěřovat jeho slovům, dokud v nich neuvidíš pravdu a nezačneš se jimi řídit ve svém životě, Otec ani Syn k Tobě nepřijdou a Ty je nepoznáš. ....
Ale já jsem Ježíše miloval a setkal jsem se s ním ve svém duchu. Důvěřoval jsem jeho slovům a řídil jsem se jimi ve svém životě a Bůh i Syn přišli a já je poznal. Byli pro mne skuteční, neboť jsem věřil. Avšak jak se víra rozplynula, vypařili se i Oni. Celý ten fiktivní svět se vším co přináší se prostě rozplynul, najednou nebyl. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Pátek, 15. březen 2013 @ 07:14:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zeptám se Tě, prožil si před tím, než jsi uvěřil, pokání - myslím tím uvědomění si vlastní zkaženosti a zoufalství z toho, že se nedokážeš změnit ? Prožil jsi vinu před Bohem? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pátek, 15. březen 2013 @ 15:14:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Zeptám se Tě, prožil si před tím, než jsi uvěřil, pokání - myslím tím uvědomění si vlastní zkaženosti a zoufalství z toho, že se nedokážeš změnit ? Prožil jsi vinu před Bohem?....
Ano. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pátek, 15. březen 2013 @ 15:21:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jak se těšíš do pekla? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pátek, 15. březen 2013 @ 15:30:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mám jít do pekla pro to, že jsem člověkem? :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionismu (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pátek, 15. březen 2013 @ 15:39:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ono to slovo zkaženost vzbuzuje dojem, že bych mohl být jiný, nezkažený, že bych měl být jiný, asi dokonalý. Ale to slovo si vymysleli věřící. Pravdou je, že člověk nemůže být něčím jiným, než tím čím je. A pokud nemůže být něčím jiným, jak může být bran k odpovědnosti, že je tím čím je? Možná, že to je i to nad čím uvažoval Pavel, když psal o hrnčířovi. Akorát mu Bůh jenž trestá svůj výrobek za to jak vypadá, nepřišel divný, úchylný. Možná proto, že ještě nebyl schopen připustit, že třeba žádný Bůh není, nebo, že žádné peklo není. Byl tak svázán dobou, v které žil, výchovou, která mu byla daná, že nad některými dogmaty nebyl schopen pochybovat. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evolucionis (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Pátek, 15. březen 2013 @ 19:02:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemáš pravdu, když říkáš, že člověk tak jak je se nemůže změnit. Pravda - vlastními silami ne, ale Ježíš člověka umí proměnit. Všichni lidé, co mmě znali před uvěřením, by Ti to potvrdili. Říkáš, že jsi prožil lítost nad svou hříšností a prožil boží odpuštění a lásku. To v Tobě neprobudilo vděčnost a touhu Bohu tu lásku vracet? Buď vědomě lžeš a nebo jsi zahleděný jen do sebe anebo to nechápu. Je ale fakt, že o takových lidech apoštol Petr píše - 2.Petrova 2, 20-22.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evoluci (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pátek, 15. březen 2013 @ 19:14:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Nemáš pravdu, když říkáš, že člověk tak jak je se nemůže změnit. Pravda - vlastními silami ne, ale Ježíš člověka umí proměnit. Všichni lidé, co mmě znali před uvěřením, by Ti to potvrdili...
Nezměnil tě Ježíš, ale tvá víra.
....To v Tobě neprobudilo vděčnost a touhu Bohu tu lásku vracet?....
Kde není víra, není ani Bůh, tedy, není komu lásku vracet. Vše co jsem prožil byl výsledek mé víry v konkretní křesťanské zaslíbeni. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a evo (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Pátek, 15. březen 2013 @ 19:55:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže, když budeš věřit, že neumřeš, tak neumřeš? Fakt si myslíš, že pouhá Tvá víra může měnit chod světa? Přece kdyby Bůh neexistoval, důvěra v něj by nemohla nic změnit. Kdyby neexistoval duchovní svět, jak by shluk buněk, kterému říkáme mozek mohl ovlivnit buňky jiných lidí?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pátek, 15. březen 2013 @ 21:23:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Takže, když budeš věřit, že neumřeš, tak neumřeš?....
Já ale nebudu věřit, že neumřu. Ne všemu se dá věřit. Zákony přírody neoklameš. Ale sebe oklamat můžeš. Když budeš věřit, že Bůh vzkřísil Ježíše, tak pro tebe bude Ježíš prostě skutečný.
....Fakt si myslíš, že pouhá Tvá víra může měnit chod světa?....
Může změnit můj život. Nebo snad pochybuješ o moci víry? Pak by jsi měl začít studovat např. Písmo. Tam na víru je docela veliký důraz. Teď se mi zrovna vybavuje vhodné slovo k tomuto: "Je to vaše víra, která přemáhá svět."
....Přece kdyby Bůh neexistoval, důvěra v něj by nemohla nic změnit....
Ale ano. Jenom, to ten dotyčný věřící nesmí vědět, že není Bůh. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Sobota, 16. březen 2013 @ 05:58:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Takže, když budeš věřit, že neumřeš, tak neumřeš?....
Víra funguje na psychické úrovní. Když budeš věřit, že neumřeš, sice umřeš, ale do té doby budeš žít v radosti, že nezemřeš. :-) Proto vy křesťane skrze víru zažíváte pokoj, radost...., tedy různé psychické stavy, ale hory nepřesunujete, slepí zůstávají slepými, chromí chromými....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionis (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Sobota, 16. březen 2013 @ 21:29:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To právě není pravda. To je jen Tvá zkušenost. Tam kde bývá duchovní probuzení, dějou se i zázraky. Zázraky Bůh dělá, jen když potřebuje v lidech probudit víru. Ten, kdo už Bohu důvěřuje, nepotřebuje k víře zázraky. Ale v těžkých a neřešitelných situací se hodí. Taky jsem jich pár zažil. Tvůj problém je, že nechceš věřit. Ty se ve svých příspěvcích chlubíš svou nevírou a snažíš se, jak si jednou řekl, odvrátit od víry druhé. Nevím jak na koho, ale na mě působí Tvé argumenty přesně opačně. Když vidím z Tvých slov, jak prázdný a beznadějný je Tvůj vnitřní život, jsem rád že znám Boha a můžu mu důvěřovat. Je mi Tě líto. Ale dokud neumřeš, máš stále šanci.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreaci (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Sobota, 16. březen 2013 @ 21:57:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Tam kde bývá duchovní probuzení, dějou se i zázraky....
Jasně, ději se všude tam, kde já nejsem. :-)
....snažíš se, jak si jednou řekl, odvrátit od víry druhé....
Bylo by dobré, kdyby jsi uvedl kde.
....Nevím jak na koho, ale na mě působí Tvé argumenty přesně opačně......
Nebudeš mi věřit, ale mi to nevadí, neboť mi nejde o to, někoho odvrátit od víry, ale vyjádřit svůj názor. Prostě musím, jsou chvíle kdy nemohu mlčet. A proto mluvím. Co s tím udělají ostatní není už moje věc, já jsem svoje řekl.
....jak prázdný a beznadějný je Tvůj vnitřní život....
Co by jsi bral, plný a nadějný život v iluzi, nebo prázdný a beznadějný v pravdě? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kr (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Neděle, 17. březen 2013 @ 10:35:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak chceš dokázat, že to, čemu věříš, je pravda? Jenom tím, že si to myslíš Ty? Říkám Ti to už podruhé: Máš o sobě příliš vysoké mínění - naše víra je iluze, Tvoje víra je pravda. Uvědomuješ si vůbec, že věříš jedinému, nedokonalému člověku - sobě? Proto Ti říkám, že jsi sám sobě bohem. Já Ti taky nemohu dokázat, že Boží slovo je pravda, ale když bude poctivě a objektivně srovnávat svůj život a životy lidí kolem sebe, zjistíš, že to je jediné slovo které v životě funguje. To bys ale musel odhodit svoji předpojatost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj spor (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Neděle, 17. březen 2013 @ 11:43:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Uvědomuješ si vůbec, že věříš jedinému, nedokonalému člověku - sobě?.... Takže mám věřit jinému nedokonalému člověku? :-)))) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Neděle, 17. březen 2013 @ 13:44:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já jsem Tě za někým posílal? Věř Božímu slovu a poznáš Boha. A ty povídačky, že jsi Boha znal a on pak od Tebe odešel aniž by jsi chtěl, to si nech pro svá vnoučata. Ty ti možná uvěří. Takhle Bůh s nikým nejedná, protože je milující Otec. On měl zájem na Tvé záchraně dřív než si se narodil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ok (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Neděle, 17. březen 2013 @ 14:20:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Věř Božímu slovu a poznáš Boha....
Stále ti nedochází z jakých že to úst to tvé Boží slovo vyšlo. :-)))
....A ty povídačky, že jsi Boha znal a on pak od Tebe odešel aniž by jsi chtěl....
Mohl by jsi opět uvést, kde jsem něco takového napsal? Jak může odejít někdo kdo neexistuje? :-))
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: N (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Pondělí, 18. březen 2013 @ 07:27:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvoje odpověď z 14.března 22.11.13 hod. A jak, na základě jakých důkazů, jsi poznal, že Bůh neexistuje? Můžeš to nějak popsat, popřípadě vysvětlit? Jinak slovo Boží, jak říká už ten název, vyšlo z úst Boha a tady na zemi ho přijali Bohem určení lidé a tiho pak přetlumočili ostatním lidem. Je to tak těžké pochopit? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pondělí, 18. březen 2013 @ 15:23:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bylina: A ty povídačky, že jsi Boha znal a on pak od Tebe odešel aniž by jsi chtěl
Nematemne: Mohl by jsi opět uvést, kde jsem něco takového napsal? Jak může odejít někdo kdo neexistuje? :-))
Bylina: Tvoje odpověď z 14.března 22.11.13 hod.:
Nematemne: ".....Avšak jak se víra rozplynula, vypařili se i Oni. Celý ten fiktivní svět se vším co přináší se prostě rozplynul, najednou nebyl." ---------------------------------------- Nezdá se ti, že to příliš neodpovídá slovu ODEŠEL? :-)
....A jak, na základě jakých důkazů, jsi poznal, že Bůh neexistuje?....
Ale já nevím jestli Bůh neexistuje. Něco ti ocituji z Dawkinsový knihy Boží blud, str.71.:
"1. Přesvědčený teista. 100procentní pravděpodobnost Boha. Slovy C. G. Junga: "Já nevěřím, já vím."* 2. Velmi vysoká pravděpodobnost, ale nikoli 100 procent. De facto teista. „Nevím to jistě, ale silně věřím v Boha a svůj život žiji tak, jako by byl." 3. Vyšší než 50 procent, ale nepříliš vysoká. Prakticky vzato agnostik, který však tíhne k teismu. Jsem velmi nerozhodný, ale spíše bych v Boha věřil." 4. Přesně 50 procent. Zcela nestranný agnostik. „Existence a neexistence Boha jsou přesně stejně pravděpodobné." 5. Nižší než 50, ale nepříliš nízká. Prakticky vzato agnostik, který však tíhne k ateismu. „Nevím, jestli Bůh existuje, ale spíše bych byl skeptický." 6. Velmi nízká pravděpodobnost, ale nikoli nulová. De facto ateista. „Nevím to jistě, ale Bůh je podle mého velmi nepravděpodobný, a svůj život žiji tak, jako by nebyl." 7. Přesvědčený ateista. „Vím, že Bůh není, se stejnou jistotou, jako Jung ,ví', že je."
"Překvapilo by mě, kdybych potkal mnoho lidí ze 7. kategorie, ale zahrnul jsem ji kvůli zachování symetrie s 1. kategorií, která je zalidněná ažaž. Jak už to tak s vírou chodí, člověk je schopen, právě jako Jung, v něco věřit, aniž by k tomu měl dostatečné opodstatnění (Jung také věřil, že některé konkrétní knihy z jeho knihovny samovolně hlasitě vybuchují). Ateisté víru nemají; a jen rozum sám nedokáže člověka úplně přesvědčit o tom, že něco rozhodně neexistuje. Proto je 7. kategorie v praxi o dost prázdnější než její opak, kategorie 1., která má mnoho oddaných obyvatel. Já sám se řadím do 6. kategorie, ale tíhnu k 7. - jsem agnostický jen do té míry, jako jsem agnostický, pokud jde o rusalky v zahradě." Citovano z jeho knihy Boží blud, str. 71."
Já sám sebe také řádím na pozici číslo šest.
...Jinak slovo Boží, jak říká už ten název, vyšlo z úst Boha a tady na zemi ho přijali Bohem určení lidé a tiho pak přetlumočili ostatním lidem. Je to tak těžké pochopit?....
Stále ti nedochází, komu to vlastně věříš. :-) Kdo řekl, že na zemi byli Bohem určení lidé, kteří slovo od Boha přijali a následně přetlumočili do textu Bible? KDO???? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Pondělí, 18. březen 2013 @ 20:40:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mě a i ostatním věřícím, to zjevuje Duch svatý. Má víra nepochází z mého rozhodnutí a vůle, ale přišla od Boha jako dar. Já jsem jí jen neodmítl. Ale KDO Tobě řekl, že to není pravda, že to je jen iluze. Copak tvůj prožitek je měřítkem pro všechny lidi? Co se mi vlastně snažíš dokázat a proč o tom chceš stále diskutovat, když sám víš, že víra se nedá dokázat. Právě proto ji Bůh vybral jako nástroj spravedlnosti - aby člověk nepřicházel k Bohu utlučen argumenty, ale dobrovolně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pondělí, 18. březen 2013 @ 21:01:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Mě a i ostatním věřícím, to zjevuje Duch svatý.....
Jasně. Tady jakákoliv diskuze končí. Tak se toho drž. :-)
....Copak tvůj prožitek je měřítkem pro všechny lidi?....
:-) O prožitku tady přece píšeš ty: "Mě a i ostatním věřícím, to zjevuje Duch svatý." A pak to halasně vykřikuješ do světa: "Bible je Boží slovo!" :-) Já na rozdíl od tebe nic z toho co píšu nevydávám za Boží slovo. ;-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Úterý, 19. březen 2013 @ 07:00:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já projevuji svou víru, stejně tak, jako Ty projevuješ svou nevíru. Ale vyznáváním své víry neopruzuju na ateistických stránkách, když vím, že Ti lidé o mou víru nestojí. Zrovna tak tady nikdo nestojí o výlevy Tvé nevíry. Ale Tobě to asi ještě nedošlo. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Úterý, 19. březen 2013 @ 14:51:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Já projevuji svou víru, stejně tak, jako Ty projevuješ svou nevíru. Ale vyznáváním své víry neopruzuju na ateistických stránkách, když vím, že Ti lidé o mou víru nestojí. Zrovna tak tady nikdo nestojí o výlevy Tvé nevíry. Ale Tobě to asi ještě nedošlo.....
Ještě si dovolím připojit něco z tvého dřívějšího komentáře:
....aby člověk nepřicházel k Bohu utlučen argumenty, ale dobrovolně.....
Slova: "Kdo neuvěří bude odsouzen" a slova: "Kdo uvěří má život věčný" příliš pro nějakou dobrovolnost nesvědčí. Je to prachsprosté vydíráni, manipulace. A tady je rozdíl mezi tím co píší já a tím co píšeš ty. Moje slova nemanipuluji s člověkem, na rozdíl od tvé ideologie. Pokud se někomu nelíbí, když někdo oponuje jeho víru, ať se odstěhuje na pustý ostrov. Tam bude mít klid. Ale tady musí očekávat, že ne každý sežere udičku i s návnadou. Ale dovolím si doplnit tvou předposlední větu, že prý nikdo nestojí o mé výlevy...
2. Tim 4,2 "Hlásej slovo, přicházej s ním vhod či nevhod, usvědčuj, domlouvej, napomínej se vší trpělivostí a s vyučováním. Neboť přijde doba, kdy lidé nesnesou zdravé učení, nýbrž si podle vlastních žádostí budou shromažďovat učitele, aby jim říkali, co je jim příjemné; odvrátí sluch od pravdy a obrátí se k bájím." ;-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Úterý, 19. březen 2013 @ 17:38:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je opravdu velmi úsměvné a zvláštní, když ateista zastává své učení slovy písma. Že by počátek schizofrenie?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Úterý, 19. březen 2013 @ 20:03:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Že by počátek schizofrenie?....
Ne. Jen mi to slovo přišlo velice vhodné do této situace, přesně ji vystihuje. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Úterý, 19. březen 2013 @ 18:06:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kromě toho, jsi překroutil mou větu. Nenapsal jsem, že nikdo nestojí o Tvé výlevy, ale, že tady na GS nikdo nestojí o Tvé výlevy. Tyto stránky vznikly pro to, aby křesťané měli kde sdílet svou víru. Kdybys byl slušně vychovaný, věděl bys, že není slušné se cpát do společnosti, která o Tvoje názory nestojí a jsou jí cizí. Podle Tebe věříme nesmyslům, manipulujeme s lidmi, vyhrožujeme jim peklem a házíme udičky, koho bychom chytli. Tak co se mezi nás cpeš, když jsme tak zlí a pomýlení? Nebo jsi nás přišel zachraňovat? Co nám nabídneš místo naší víry? Svoje názory a myšlenky? Co je na nich tak úžasného, že máš pocit, že by jsme je měli přijmout místo své víry? Jakou naději skrývá Tvé učení kromě jistoty smrti? Samozřejmě GS je veřejný prostor a může sem chodit kdo chce, ale musí počítat s tím, že o myšlenky ateistů tu není zájem, stejně jako na těch vašich stránkách není zájem o Boží slovo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Úterý, 19. březen 2013 @ 19:58:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .....Co nám nabídneš místo naší víry?....
A kde jsi přišel na to, že něco nabízím. Já se jen vyjadřuji k tomu, co vy hlásáte do světa. Prostě někdy nemohu mlčet.
....Samozřejmě GS je veřejný prostor a může sem chodit kdo chce, ale musí počítat s tím, že o myšlenky ateistů tu není zájem.....
Je to možné. To mi však nebrání v tom abych vyjádřil svůj názor. Já své názory nevyjadřuji proto, že bych počítal s tím, že o ně někdo stojí. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Středa, 20. březen 2013 @ 06:56:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A proč je tedy vyjadřuješ? Pro své sebeuspokojení? Na tobě je krásně vidět, jak se u lidí bez Boha, točí vše jen okolo jejich já. "Mě nevadí, že o to nikdo nestojí, hlavně že mohu vyjádřit své JÁ. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Středa, 20. březen 2013 @ 14:44:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....A proč je tedy vyjadřuješ?....
Prostě mi to nedá, zvlášť když vidím, že se někdo mýlí, nebo něco překrucuje, nebo je jeho názor zatížen nějakou krátkozrakou ideologii. A také se mohu mýlit já, dávám tedy příležitost dotyčnému své názory dovysvětlit a svůj poopravit.
...."Mě nevadí, že o to nikdo nestojí, hlavně že mohu vyjádřit své JÁ.....
Jak se to dělá? :-) Já vyjadřuji jen své názory, ne sebe sama, tak jako ty vyjadřuješ své názory. Nebo mi snad chceš mé právo na názor a vyjádření vzít? No, to by se ti možná líbilo, ale naštěstí už nežijeme ve středověku. Jediné co ti zůstalo je trochu postrašit Ohnivým jezerem, nebo něco naslibovat. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Středa, 20. březen 2013 @ 19:51:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mé názory souvisí s mým způsobem bytí. U Tebe to tak není? Proč mě obviňuješ z toho, že bych Ti zakázal Tvé názory, když jsem to ještě neudělal. Ani to nebylo mým záměrem. Jen jsem se Ti snažil pomoci k sebereflexi. Když vidím, že o to vůbec nestojíš, nebudu v tom pokračovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Středa, 20. březen 2013 @ 19:58:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Proč mě obviňuješ z toho, že bych Ti zakázal Tvé názory, když jsem to ještě neudělal.....
Jestli sis nevšiml, tak za tou větou byl otazník.
....Jen jsem se Ti snažil pomoci k sebereflexi. ....
Zkus vytáhnout nejprve ten trám ze svého oka. ;-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Úterý, 19. březen 2013 @ 20:01:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .....Kromě toho, jsi překroutil mou větu. Nenapsal jsem, že nikdo nestojí o Tvé výlevy, ale, že tady na GS nikdo nestojí o Tvé výlevy. .....
A kde jsi přišel na to, že jsem to myslel jinak? Samozřejmě, že jsem myslel GS. Co jiného? :-) A propos, ty jsi dělal tady nějaký výzkum? Ptal jsi se všech jestli stojí, nebo nestojí o mé názory? :-) Všichni řekli ne? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Středa, 20. březen 2013 @ 07:16:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemusím dělat průzkumy. Stačí si přečíst reakce na to, co tady píšeš. Fakt Ti není trapné se sem vnucovat? Nebo Ti tvé myšlenky připadají tak životně důležité, že je všichni musí slyšet? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Středa, 20. březen 2013 @ 18:03:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Fakt Ti není trapné se sem vnucovat?....
Nevnucuji se, nestojím o ničí chválu. Tohle je otevřený prostor, veřejné náměstí a říkám své názory ať se to libí, nebo ne. Budeš se s tím muset smířit. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Středa, 20. březen 2013 @ 19:42:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S tím nemám problém.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Středa, 20. březen 2013 @ 19:45:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zatím se to tak nejevilo. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na okraj sporu kreacionismu a (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Sobota, 16. březen 2013 @ 06:09:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Výše jsem napsal, že ne všemu se dá věřit. Přemyšlím nad tím, že asi nemám pravdu. Přesněji by to mělo být nějak takto: Něčemu je jednodušší uvěřit, něž něčemu jinému. Např. uvěřit v to, že nezemřu je těžší, než uvěřit tomu, že Bůh vzkřísil Ježíše. V prvním případě té víře brání zkušenost, člověk kolem sebe vidí, že všichni umírají. V tom druhém případě to je jednodušší. |
]
|
|
|
|