Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcel.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16834, komentáře < 7 dní: 399, komentářů celkem: 442167, adminů: 60, uživatelů: 5268  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 186 návštěvník(ů)
a 9 uživatel(ů) online:

Akuzativ
oko
mikim
rosmano
brusle7
martino
Danny42
Tolstoj
gregorios777

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
121074695
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: A SVEDOU MNOHÉ . . REAKCE NA KNIHU ALEŠE FRANCE
Vloženo Neděle, 02. červen 2019 @ 14:54:59 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal BohemianAnonymus

Pokusím se zde rekonstruovat původní text z r. 2006, který byl při změnách na serveru znehodnocen.


Se zájmem jsem si přečetl vzácnou knihu Aleše France. Ke kapitole 6 a 7 týkající se spiritismu a okultismu bych chtěl nabídnout k úvaze toto: 

Biblické texty užité v argumentaci: 

1) Ž 6:6 "Mezi mrtvými tě nebude nic připomínat; což ti v podsvětí vzdá někdo chválu ?" 
2) Ž. 115:17 "Mrtví nechválí už Hospodina, nikdo z těch, kdo sestupují v říši ticha." 
3) Iz. 63:16 "Jsi přece náš Otec! Abraham nás nezná, Izrael ten o nás neví. Hospodine tys náš Otec, náš vykupitel odedávna, to je tvé jméno." 

4) Př. 30:4 "Kdo vystoupil do nebe i sestoupil ?" 
5) J. 3:13 "Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka." 
6) 5M. 10:14 "Hle, Hospodinu, tvému Bohu, patří nebesa i nebesa nebes, země a všechno, co je na ní."
 
7) 1Tm. 6:16 "On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle.."
8) 1Tm. 4:1 "Duch výslovně praví, že v posledních dobách někteří odpadnou od víry a přidrží se těch, kteří svádějí démonskými naukami," 
9) Kol. 2:4 "Říkám to proto, aby vás nikdo neoklamal líbivými řečmi." (Kraličtí příhodněji překládají: ...neoklamal podobnou k pravdě řečí). 

10) 5M. 18:10-12 "Ať se u tebe nevyskytne nikdo, kdo by provedl svého syna nebo svou dceru ohněm, věštec obírající se věštbami, mrakopravec ani hadač ani čaroděj (11) ani zaklínač, ani ten, kdo se doptává duchů zemřelých, ani jasnovidec ani ten, kdo se dotazuje mrtvých. (12) Každého, kdo činí tyto věci má Hospodin v ohavnosti." 
11) Mk. 12:27 "On přece není Bohem mrtvých, nýbrž Bohem živých. Velmi se mýlíte!"
12) Gal. 1:8 "Ale i kdybychom my, nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!" 

I.) K problému Saula a věštkyně z Endor.

Zesnulí skutečně nemohou do našeho života zasahovat, jak naznačují texty 1-3. Zesnulí v Hospodinu (v Kristu) přebývají v Boží blízkosti, neboť Hospodinu, kterému patří nebe i všechno, přebývá ve světle nepřístupném - viz text 7. 

Jediný, kdo vystoupil na nebesa je Ten, který sestoupil s nebes, Syn člověka, náš Spasitel - viz text 5. Zde bych se omezil pouze na výklad jediné pasáže z textu 1.Sam 28. 

1. Sam. 28:19 "Spolu s tebou vydá Hospodin do rukou Pelištejců též Izraele. Zítra budeš ty i tvoji synové u mne."

Bytost vyvolaná věštkyní mluvila pravdu i lež: 

Pravdu v tom, že bude Izrael poražen a Saul i se svými syny zabit. 
Lež v tom, že Saul bude i se svými syny zítra u "Samuele", tedy v ráji. 

Ale na hoře Gelboe padl i Saulův syn, Davidův přítel Jonata - a ten přece nemohl sdílet stejnou budoucnost jako jeho otec, od Boha odpadlý král Saul. 

Zesnulý prorok Samuel nemůže být vyvolán jakýmkoli čarodějem, neboť tento může komunikovat prostřednictvím magie pouze se silami temnoty. 

Vůdce nevěrných andělů a tvůrce magie Satan, (dříve Lucifer) měl původně přístup k Božími trůnu - kde žaloval na vyvolené Boží: Tedy působil negativně - nechtěl kohokoli napravovat a zachraňovat (naprostý protipól našeho Spasitele !) - ale přivolával na lidi Boží soud, např. na Joba (Jb. 1, 2)

Lze říci, že byl u Božího trůnu tolerován až do doby, než se totálně vzbouřil a způsobil smrt Božího Syna aby tím zmařil dílo spásy. Tím však v nebi definitivně prohrál - Satan byl i se svými anděly svržen s nebe, Boží svět mu byl navždy uzavřen a Satan již k Božímu trůnu již nemá přístup !!! Již na nás nemůže žalovat. (Iz. 14:12-15; J. 12:31; Lk. 10: 18; Zj. 12:7-9). 

Satan pak dostal jiná jména : "vládce tohoto světa" (J. 12:31); "bůh tohoto světa" (2.Kor. 4:4); "vládce nadzemských mocí" (Ef. 2:2); "pokušitel" (1.Tes. 3:5); "vše, co ovládá tento věk tmy" (Ef. 6:12), atd. 

Dále bych chtěl upozornit i na tuto skutečnost: Pokud se setkáme jen se lží, lze ji poměrně dobře identifikovat. Ale pokud se setkáme se směsí pravdy a lži (což je nejčastější taktika sil Zla ) - můžeme být snadno oklamáni a pravdy se dopracujeme mnohem hůře, zvláště tehdy, hlásají-li tyto bludy jinak velmi milí a otevření lidé, zvláště pak církevní hodnostáři. V této souvislosti upozorňuji na text 8, 9. 

Magické rituály zprostředkují komunikaci pouze v oblasti říše temnoty; v protikladu k tomu modlitba slouží výhradně ke komunikaci s říší světla - slouží ke komunikaci s Bohem. 

II) K problému tvrzení biskupa Theodoreta z Cýru (5. stol.). 

Pokud biskup učil, že se zesnulý prorok Samuel skutečně zjevil, nikoli proto, že byl vyvolán věštkyní, ale proto, že byl vyslán Bohem (za přítomnosti věštkyně), dostává se tím do velice vážného rozporu s Písmem sv. To, že patriarchové Abraham i Jákob (Izrael) nemohou zasáhnout do našeho života, nám říká text 3. A že nikdo nevstoupil na nebesa než Ten, kdo sestoupil s nebes - tedy náš Spasitel, nám říká text 5. 

Biskupovo tvrzení má navíc další protibiblické důsledky: Jeho tvrzení totiž znamená, že Panovník Hospodin s věštkyní participoval na manifestaci proroka Samuela, vzdor tomu, že tyto praktiky jednou provždy zakázal pod trestem smrti - viz text 10

Navíc by to byl naprosto výjimečný případ v Bibli, kdy by si Bůh k tlumočení svého poselství lidem použil zemřelé osoby. On přece není Bohem mrtvých, ale živých - viz text 11. 

Dalším důsledkem tvrzení biskupa Theodoreta je mj. to, že se Bůh přiznal k magické praxi věštkyně. Pokud ale Bůh Saulovi neodpovídal (1Sam. 28:6), byla to Jeho vůle; Saul chtěl Boží vůli obejít, musel tedy dostat informaci z jiného než Božího zdroje - Boha nelze k ničemu přinutit!

Závěrem, tvrzení biskupa Theodoreta se mi jeví jako rouhání bez ohledu na to, zda ho pronáší církevní osoba či ne. Primárně se podřizuji autoritě Písma sv. a nikoli duchovní osoby - neboť platí text 12. 

III) Můj pohled na magii obecně. 

Zde bych rád posloužil těm, kdo se v oblasti neorientují. Proto jsem upustil od odborných definic (které ostatně neodborníkům mnoho neříkají) a použil definice vlastní, vycházející z mé bývalé praxe. Problém nutně podávám zjednodušeně - jen pro základní informaci. 

Magie obecně je vědomostní systém založený na spolupráci člověka s duchovními silami Bohu nepřátelskými. Při této spolupráci, na které se člověk jako iniciátor podílí realizováním tzv. magického rituálu může člověk na dálku vstoupit do myšlení druhého člověka a zjistit např. jeho úmysly, nebo může jeho jednání ovlivnit ve svůj prospěch; v krajním případě i tohoto člověka zničit. To je ale možné jen u člověka, který nežije pod Hospodinovou, nebo Kristovou mocí. Člověk v Bohu je Božím andělem chráněn (Ž. 34:8). Dalšími projevy magie mohou být např. pohybování těžkými předměty, vznášení se v prostoru, dokonce i uzdravování, a pod. 

Každým realizovaným aktem magie se operatér dostává do stále větší a větší závislosti na duchovních silách které mu slouží - až nakonec ho tyto síly zotročí, zcela ovládnou a následně zničí. 

Základní rozdělení magie. 

A) Magii obecně dělíme na tzv. bílou a černou. 

Magie bílá - realizuje cíle eticky nezávadné. Naproti tomu magie černá cíle eticky závadné. Hranice mezi oběma druhy jsou dle odborné literatury nejasné. Celé čtvrt století jsem bádal nad tímto problémem, až jsem zjistil, že hranice mezi oběma druhy magie neexistuje - a to z důvodu jejich společného, tj. satanského původu. Je totiž velice dobře možné pomocí bílé magie pomoci někomu z nějaké závislosti, např. na cigaretě, na sklence, prášcích, a pod. Do této kategorie spadá i nyní tak populární hypnóza, nejrůznější praktiky tzv. léčitelů, jako tzv. magnetické tahy - a mnoho dalších. 

Ale vždy jde o vnější úspěch - ve skutečnosti však touto cestou mág způsobí pacientovi velmi vážný úraz na duši (u pacienta dochází později mj. k nevysvětlitelnému sklonu ke zlému). Následky takového úrazu jsou nepředvídatelné a většinou se projeví až po letech. K tomuto konstatování je však třeba hlubokého vhledu, k němuž nelze dojít studiem (i když určité znalosti jsou nutné), ale jen na základě poznání darovaného z Boží milosti. 

B) Další hlediska dělení magie. 

Magii dále dělíme na tzv. nižší (psychurgii) a tzv. vyšší (teurgii). Hranice mezi nimi jsou také nejasné. Proto se zdržím bližšího popisu. Dále se magie dělí na invokativní (prosebnou) a evokativní (imperativní). 

Z biblického textu první knihy Samuelovy se nedá jednoznačně usoudit na druh magické operace. Snad toto hrubé setřídění pro základní orientaci postačí.

Zajímavé je, že proti spiritismu vystoupil ostře i hermetik (mág) Eliphas Lévi (L. Constant). Ve své knize "Věda duchů" vydané v Praze v r. 1936 mj. praví: "....neboť mrtví nemohou a nesmějí se nikdy vrátit...To, co spiritisté evokují ve svých seancích, nejsou "duchovní já" zemřelých, nýbrž pouhé larvy. Proto je spiritismus jako pasívní forma značně zjednodušené nekromantie." 

Tvrzení tohoto hermetika pokládám za pravdivé - a přesto ho nemohu přijmout, protože neřekl pravdu celou. Je sice velmi pravděpodobné (jak tvrdí Lévi), že spiritisté obcují s pouhými larvami (omlouvám se za použití tohoto odborného termínu, na jehož vysvětlení zde není prostor), ale dle mého poznání je téměř jisté, že nevědomky obcují také s duchovními silami zla, stejně jako mágové. 

Tedy to, co spiritisté dělají nevědomě, teurgové dělají vědomě - a to je zřejmě důvodem toho, proč teurgové spiritisty pohrdají. 

C) Oblast působení magie 

Magie, jako skrytá zbraň Satanova působí v našem duálním světě, kde se odehrává permanentní antagonistický konflikt mezi silami Dobra a Zla, tedy mezi silami Světla a Tmy. A protože Bůh i Satan jsou primárně myšlenkové mocnosti (inteligence), pak i souboj mezi Dobrem a Zlem se odehrává v myslích lidí. Velkou překážkou v pochopení duchovních pravd a existence duchovních sil vůbec, je materialismus. Lidé prostě nevěří tomu, co nevidí. Takových se ptám: "Viděl jste někdy svou vlastní myšlenku?" - a po nutné odpovědi jim říkám: "A přesto nepochybujete o reálné existenci svých myšlenek". Někdo se nad tím zamyslí. 

Jedině ČIN mění realitu. 

Ale každému důležitému činu nutně předchází ROZHODNUTÍ - tedy opět myšlenková činnost, která může vycházet buď ze zdroje Dobra, nebo Zla. 

Ale setkávám se s tím, že i poznání, které se dá vyjádřit slovy, je prakticky nesdělitelné. Lidé se dávají stále obtížněji oslovit - v čemž vidím působení sil Zla, které logicky šíření Božího Slova brání.

Shrnutí

Proti magii jako učení a praxi stojí v kontrapozici učení a praxe evangelia. Zatímco evangelium vede ke svobodě a k životu, magie vede k otroctví a ke smrti. 

Tím můj původní text z r. 2006 končí. Doplnil bych ho tímto krátkým odstavcem:

V podstatě lze zjednodušeně říci, že zde na zemi žijeme v jakémsi Matrixu, tedy myšlenkovém poli, obepínajícím celý svět, jehož zdrojem je Satan, pod něhož spadají všechna království světa (Lk. 4:5-7). Obecně: Každé myšlenkové pole je energetické povahy a přenáší inteligenci a záměr vysílatele. Volání Boha k jednotlivému člověku a kladná odpověď člověka na něj, vytváří PRŮNIK tímto Satanovým polem. Tímto průnikem jsou člověku předávány informace, které do tohoto světa nespadají. Je tedy vytvořen spojovací kanál mezi člověkem a Bohem, který ale může člověk z vlastní vůle uzavřít. Záleží tedy na tom, komu nasloucháme a chceme naslouchat. 

O tom, že existují démoni, mající jisté území pod svou správou nám říká (Dn. 10:12-14). O tom, že archanděl Michael pomohl Bohu vybojovat tento průnik, zase hovoří (v. 13). A že je Satan rozdělen, nám zase říká (Mt. 12:26). Proto např. ve druhé sv. válce nebyl Bůh ani na jedné, či druhé straně. Tato válka z duchovního hlediska byla soubojem sil Zla stojících za hexagramem a pentagramem, proti silám, stojících za svastikou. Skutečným účelem a smyslem této války i válek dalších bylo vraždění lidí, které si přeje Satan (J. 8:44). V protikladu k němu stojí náš Spasitel, jako Vládce pokoje (Iz. 9:5,6). Drtivá většina lidí slouží silám Zla neuvědoměle; ale např. mágové jim slouží vědomě a dokonce znají i jejich jména!!! Míra zotročení je tedy různá, ale pravá svoboda je pouze v Kristu:

2Kor. 3:17 "Duch je tím Pánem, kde je Duch Páně, tam je svoboda."

Největší útoky vede Satan proti věřícím, nikoli proti nevěřícím, ty ponechává v klidu; ty má jisté. Proto jsou křesťanské církve vystavovány permanentním Satanovým útokům, pod jejichž údery se rozpadají, což už je jistou dobu zjevné.  Proto teologické fakulty produkují absolventy odpadlé od víry, kteří pak nevěru šíří dál. Vytrvalá práce Satanova přináší výsledky: Co bylo ještě před třiceti lety nemyslitelné, je dnes běžné. Široká je cesta vedoucí do zahynutí (Mt. 7:13)

Kdo může pochopiti, pochop . . .
BA





"A SVEDOU MNOHÉ . . REAKCE NA KNIHU ALEŠE FRANCE" | Přihlásit/Vytvořit účet | 77 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: A SVEDOU MNOHÉ . . REAKCE NA KNIHU ALEŠE FRANCE (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Neděle, 02. červen 2019 @ 16:43:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za článek BA.

Když byl zmíněn Aleš Franc, doporučil bych všem zdejším křesťanům skvělé a tak trochu strašidelné video od Aleše France s názvem "Okultní podstata příravy homeopatik". Dozvíte se zde mmj. že farmaceutické firmy jsou napojené na temné duchovní síly, dále že obyčejný cukr nemusí být cukr, ale může to být cukr očarovaný temnými silami a po konzumaci takového očarovaného cukru můžete dostat rakovinu nebo i náhle z ničehož nic zemřít. To si vážně nedělám srandu - tohle všechno v tom videu fakt je. Připomínám jen, že Aleš Franc je doktor farmacie, takže léky jsou jeho doménou.

https://www.youtube.com/watch?v=SzfG19Vtwg8

+++

No a co říci k samotnému článku? Nemějte mi to za zlé, ale opravdu si nemohu v tomto případě pomoci:

https://prnt.sc/nwltc2




Re: A SVEDOU MNOHÉ . . REAKCE NA KNIHU ALEŠE FRANCE (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 03. červen 2019 @ 08:03:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidská duše (lidský duch - nositel osobnosti člověka, naše Já) - není energetické povahy (toto tvrzení nelze vědecky dokázat) - je duchovní povahy (podobně jako andělé).

Člověk byl stvořen jako jediný tvor  jak pro život jak ve světě viditelném (tělem), tak pro život ve světě duchovním (duší).


Třeba si uvědomit, že svět mrtvých se vzkříšením Krista kvalitativně diametrálně změnil - Kristus ve své smrti sestoupil do místa mrtvých a vyvedl všechny spravedlivé do nebe - Výkupnou Kristovou obětí se nebe lidem otevřelo a svatí jsou už dneska spolu s Kristem v nebi (Žd 2,9-16).

... Ježíše, jenž se stal o málo menším než andělé, aby z Boží milosti okusil smrt za každého člověka, toho vidíme pro utrpení smrti korunovaného slávou a ctí.
Na Toho, pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno, se totiž slušelo, aby přivedl mnoho synů do slávy, když skrze utrpení přivedl k cíli vůdce jejich spasení.
Neboť Ten, který posvěcuje, i ti, kteří jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho. Proto se nestydí nazývat je bratry,
když říká: "Budu ohlašovat tvé jméno svým bratrům; uprostřed shromáždění ti budu zpívat chvály."
A znovu: "Já na něj budu spoléhat." A znovu: "Hle, já a děti, které mi dal Bůh."
A jelikož děti mají účast na těle a krvi, i on se jich podobně stal účastným, aby skrze smrt zničil toho, kdo měl moc smrti, to jest ďábla,
a osvobodil ty, kdo byli po celý život drženi v otroctví strachem ze smrti.
Andělů se totiž opravdu neujímá, ale ujímá se Abrahamova semene.



Spiritismus Bůh zakazuje právě proto, že funguje - a je pro člověka velmi nebezpečný - člověk se otevírá a neví komu - může to totiž být zlý duch.  

Úcta ke svatým kolem Krista však není spiritismem, protože je oslovujeme skrze Krista, skrze jeho vítězství a jeho nynější moc, na které mají svatí v nebi svůj podíl (Zj 2,26-28; Zj 3,21).



Re: A SVEDOU MNOHÉ . . REAKCE NA KNIHU ALEŠE FRANCE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 03. červen 2019 @ 09:57:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Souhlas, magie je všelico co není Boží vůle.



Re: A SVEDOU MNOHÉ . . REAKCE NA KNIHU ALEŠE FRANCE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 03. červen 2019 @ 10:11:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
  • Zajímavé čtení Bohemians. Mám na tebe dotaz.
  • 10 [www.obohu.cz]Jákob odešel z Beer-šeby a šel do Cháranu. 11 [www.obohu.cz]Dorazil na jedno místo a přenocoval tam, protože slunce zapadlo. Vzal na tom místě nějaký kámen, dal si ho pod hlavu a na tom místě ulehl.   12 [www.obohu.cz]A měl sen: Hle, na zemi stál žebřík, jehož vrchol dosahoval do nebes. A hle, po něm vystupovali a sestupovali Boží andělé.   13 [www.obohu.cz]Vtom nad ním stál Hospodin a řekl: Já jsem Hospodin, Bůh tvého otce Abrahama a Bůh Izákův. Zemi, na níž ležíš, dám tobě a tvému potomstvu.
  • a pak máme :
  • 5) J. 3:13 "Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka." 

  • plyne z toho tedy, že boží andělé sestupují z nebes a vystupují na nebesa po "žebříku"
  • a proti tomu je, že nikdo nevstoupil a nesestoupil krom syna člověka... jak to chapes ???



Re: A SVEDOU MNOHÉ . . REAKCE NA KNIHU ALEŠE FRANCE (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 05. červen 2019 @ 18:29:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Okultismus je nutně spjat s okultními symboly. 



Re: A SVEDOU MNOHÉ . . REAKCE NA KNIHU ALEŠE FRANCE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 11. červen 2019 @ 19:18:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Hledám jeden svůj starý článek a nemůžu najit...nefunguje mi to. Dal by mi někdo link pls kde to najdu.



Stránka vygenerována za: 0.64 sekundy