|
Zaznamenali jsme 120418418 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Ježíš je Pán
Vloženo Pondělí, 09. prosinec 2019 @ 22:14:56 CET Vložil: Tomas |
poslal karels Jak se Ježíš vyjadřuje o Zákonu? A je možné, aby se tzv. ebedské písně týkaly apoštola Pavla? Nejen na tyto otázky se pokusím nyní odpovědět.
S příchodem Ježíše na tuto zem Ho nebeský Otec nepověřuje jenom úlohou Mesiáše, tj. Krista, ale Ježíš byl delegován také jako Pán אדני, tj. Hospodin. Jak to všechno vím? Apoštol Petr ve svém kázání vyhlašuje:
„Ať tedy všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, kterého vy jste ukřižovali, učinil Bůh Pánem אדני a Mesiášem.“ Skutky 2,36
Apoštol Petr tímto komentářem uzavírá svou řeč, kterou pronesl v Jeruzalémě o letnicích. Tento text si zvolil Petr záměrně, komentoval totiž biblický text z proroka Joele, a já uvedu z celého odstavce poslední větu:
„A každý, kdo vzývá jméno Páně, bude zachráněn.“ Skutky 2,21 (text je Petrova citace proroka Joele 3,5)
Čeho apoštol Petr svou argumentací dosáhl? Petr svým komentářem potvrdil záměnu původně božího jména יהוה JHVH za výsostný titul Pán אדני, což je v našich Biblích překládáno jako Hospodin. Tuto záměnu ve výslovnosti Židé přinejmenším od 1. století př. Kr. V té době byl totiž ukončen překlad Starého zákona, který vznikal v Alexandrii. Překlad, který je nazýván Septuaginta.
Na místě tetragramu יהוה JHVH je připojena vokalizace z jiného hebrejského slova, což je אדני Adonaj. Důvodem připojení vokalizace bylo, aby se tvar אדני Adonaj přečetl na místě původního יהוה tetragramu. Celé se tomu říká qere ketiv. (abych byl přesný, tak je toto je nadto zvláštní případ qere ketiv a nazývá se qere perpetuum)
Nad smyslem, proč k záměně došlo, se můžeme dnes jenom dohadovat. Snad to byl strach, aby se Židé neprovinili proti přikázání desatera: „Nezneužiješ jména Hospodina, svého Boha.“ Exodus 20,7, jiným důvodem může být i to, že se opravdu jména Božího zneužívalo možná k magickým rituálům, nebo k zaříkáváním atp.
Snad svou úlohu sehrála i exkluzivita, totiž jenom ten, kdo znal Boží jméno – tj. jeho správnou výslovnost, byl skutečným následovníkem Boha. Zašlo to až tak daleko, že při chrámové liturgii v okamžiku, kdy velekněz vzýval ono tajemné Boží jméno JHVH, tak jeho kolegové spolukněží čekající vně Svatyně svatých zakašlali, aby správnou výslovnost nikdo neuslyšel.
Celý systém hebrejské Bible s יהוה tetragramem, tak rabíni de facto nahradili jiným výsostným titulem אדני Adonaj. A to je právě „qere ketiv“ záležitost. Židé sice při svém čtení hebrejského textu vidí boží jméno יהוה, ale vyslovují tvar s výsostným titulem אדני Adonaj. Ve starověkém řeckém překladu hebrejské Bible – Septuagintě – je hebrejské Adonaj přeloženo řeckým slovem Κυριος Kyrios – tj. Pán, odtud pochází naše české Hospodin. Tam se už ani tetragram JHVH nevyskytuje. Došlo k jeho nahrazení.
Myslím, že to je první „mezikrok“ k pochopení mých otázek z úvodu článku. Jednoduše řečeno z mnoha různých důvodů čtou židé na místě božího jména jiné oslovení Boha. Nejspíš Židé ani ve snu nepředpokládali, co díky tomu nastane. Ještě dodejme, že to je ta lidská část, kterou učinili Židé. Záměna božího jména tetragramu za výsostný titul Pán (Hospodin) z důvodu výslovnosti. Jenomže boží výsostný titul Pán (Hospodin) jako kdyby začal takříkajíc žít svým vlastním životem, a to doslova.
S příchodem Ježíše na tuto zem Ho (tedy Ježíše) nebeský Otec nepověřuje jenom úlohou Mesiáše, tj. Krista, ale Ježíš byl delegován také jako Pán אדני, tj. Hospodin. Jak to všechno vím? Petr ve svém kázání vyhlašuje: „Ať tedy všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, kterého vy jste ukřižovali, učinil Bůh Pánem a Mesiášem.“ Skutky 2,36 A tohle je zase Boží část práce, tohle je Boží projekt.
Znovu zopakujme, co se stalo, neboť je to důležité. Nejprve Židé zamění výslovnost božího jména tetragramu za jiný výsostný titul Pán, posléze přichází na tento svět Ježíš, kterého tímto výsostným titulem „Pán“ („Hospodin“) deleguje ke službě Bůh.
Jenomže výsostný titul Pán je pak dohledatelný v biblických textech všude tam, kde bylo původně Boží jméno JHVH a jestliže je Ježíš Pán, potom se ho také týkají zpětně starozákonní texty, které se původně týkaly יהוה JHVH. Tento mnou naznačený teologický „mechanismus“ dokládá Petr svou řečí, kdy cituje proroka Joele, že každý, kdo bude vzývat jméno Pána (ale původně vzývat jméno JHVH!) bude zachráněn, aby vzápětí jedním dechem dodal, že tím Pánem je Ježíš.
Aplikace
Co se týkalo dřív Boha se jménem JHVH, se týká nyní Ježíše. Například Žalm 23, byla jistě modlitba Ježíše Krista ke svému Otci: „JHVH je můj pastýř, nebudu mít nedostatek.“ (Žalm 23,1), ale zároveň se tak stává mojí modlitbou k Ježíši; „Ježíš je můj pastýř, nebudu mít nedostatek.“ (Žalm 23,1)
Každý z textů Starého zákona (hebrejské Bible) se bude dát od okamžiku, kdy Bůh učinil Ježíše Pánem a Mesiášem, vykládat dvojím způsobem. (ale musíme tak činit s rozmyslem, ne mechanicky) Tím prvním výkladem bude christologický výklad, jak ho církev chápe už dva tisíce let. S tím souhlasím, a také s tímto nepolemizuji.
Ale existuje ještě druhý výklad a ten spočívá v tom, že po nahrazení (qere ketiv) božího jména JHVH za tvar Adonaj se text může týkat a často týká Ježíše, a tím pádem také nás. A vlastně jsou pravdivé a platné oba dva výklady. Budeme tak mít dva výklady starozákonního textu paralelně stojící vedle sebe a oba budou platné!
Pán Ježíš potvrzuje tuto logiku následujícími výroky:
„Ježíš jim znovu řekl: Pokoj vám. Jako mne poslal Otec, tak já posílám vás.“ (Evangelium podle Jana 20,21) „Já vám uděluji království, jako je můj Otec udělil mně.“ (Evangelium podle Lukáše 22,29)
Příklady
Tzv. ebedské písně[1] jsou často chápány jako písně o trpícím Služebníkovi, písně o Ježíši. V tomto se exegeté nemýlí, v tomto mají pravdu. Ježíš je služebník (ebed) JHVH. A platí pro něj text:
„On dále řekl: Nestačí, abys byl mým služebníkem, který má pozvednout Jákobovy kmeny a přivést zpátky ty z Izraele, kdo byli ušetřeni; dal jsem tě za světlo pronárodům, aby byl spása má do končin země.“ (prorok Izajáš 49,6)
Ale vzhledem k tomu, že došlo k záměně jmen (qere ketiv) kvůli výslovnosti, což nakonec dokládá i Septuaginta, kde se dále už tetragram JHVH vlastně ani nevyskytuje. Tím, kdo je v textu na místě tetragramu, je Hospodin, což je Ježíš (jak jsem naznačil v argumentaci výše). A tedy ten samý text, který se původně týkal Ježíše jako služebníka JHVH, se nyní týká našeho milého apoštola Pavla jako služebníka Ježíše, viz:
„On dále řekl: Nestačí, abys byl mým služebníkem, který má pozvednout Jákobovy kmeny a přivést zpátky ty z Izraele, kdo byli ušetřeni; dal jsem tě za světlo pronárodům, aby byl spása má do končin země.“ (prorok Izajáš 49,6)
Zvlášť věta Izaiášova textu: „dal jsem tě za světlo pronárodům, aby byl spása má do končin země,“ musela být pro našeho milého apoštola Pavla velice silnou motivací, aby s misií „pospíchal“ až na sám konec země. V jeho době bylo totiž Španělsko chápáno jako konec země. Klement Římský ve svém listu vzpomíná, že Pavel „došel až na hranice západu.“ Klementovo svědectví mluví o Pavlově návštěvě Španělska, novém procesu a jeho mučednické smrti.
Biblických textů, které hovoří v Novém zákoně o tom, že jsou apoštol, apoštolé služebníky Ježíše Krista, jistě existuje celá řada, viz například jeden z nich:
„Pavel, služebník Krista Ježíše, povolaný za apoštola, vyvolený ke zvěstování Božího evangelia.“ (list Římanům 1,1)
U jednoho výroku Ježíše Krista se však nyní zastavme:
„Jako si Otec zamiloval mne, tak jsem si já zamiloval vás. Zůstaňte v mé lásce. Zachováte-li má přikázání, zůstanete v mé lásce, jako já zachovávám přikázání svého Otce a zůstávám v jeho lásce.“ (Evangelium podle Jana 15,9–10)
Tato Ježíšova řeč totiž dokládá konec Zákona, respektive naplnění Zákona Ježíšem. Jaká jsou „přikázání jeho Otce“, která Ježíš zachovával? Není to nějaký zvláštní „balíček instrukcí“, nýbrž Tora, tj. Zákon JHVH. A protože je Ježíš služebník JHVH, týká se ho také tento Zákon.
Pokud by Ježíš uvažoval o tom, že se Zákon podobně týká a bude týkat i jeho učedníků, neformuloval by svá slova jiným způsobem? Například „jako já zachovávám přikázání svého Otce, tak je stejně zachovávejte i vy.“ My jsme služebníci Ježíšovi, služebníci Nové smlouvy, a tak se nás týká přikázání Ježíše Krista. Jaké je jeho přikázání?
„To je mé přikázání, abyste se milovali navzájem, jako jsem já miloval vás.“ (Evangelium podle Jana 15,12) Všimněte si, jaké přikázání dává Ježíš jako „protiváhu“ všem starozákonním přikázáním Tory, tj. Zákona?
Pokud by se týkal Zákon (Tora) i Ježíšových učedníků, nebyl by Pán Ježíš svou větu formuloval odlišně?
Apoštol Pavel formuloval své vyznání podobně, jako to dříve udělal Ježíš, viz:
„Těm, kteří jsou bez Zákona, byl jsem bez Zákona, abych získal ty, kteří jsou bez Zákona – i když před Bohem nejsem bez Zákona, neboť mým zákonem je Kristus. (1. list Korintským 9,21)
Závěr
V článku vlastně nepřináším nic nového, pouze rozvíjím myšlenky, s kterými přišel náš milý apoštol Petr ve svém kázání o letnicích v Jeruzalémě před dvěma tisíci lety. (Skutky 2,1–36)
poznámky:
1. Prorok Izajáš 42,1–4; 44,1–6; 50,4–9; 52,13 – 53,12
|
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 08:46:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | >>ale Ježíš byl delegován také jako Pán אדני, tj. Hospodin. <<
Jo a אדני, podle Karlse, tj.H-spodin (odpusť Pane B-že, buď posvěceno Jméno tvé, které nezaměníš s jiným), byl tedy i Abraham, Eliezer, Jákob, Izák, Josef, farao, Mojžíš, Samuel, David, Šalamoun, Sidkijáš, Eliáš, Elíša atd., vlastně každý pán otroka. Určitě oni byli H-spodin, že! Když je tak lidi oslovovali, tak je považovali za B-ha, že?
Karels, kdybych nevěděl, že víš a znáš, a chápeš jaký je rozdíl ve výslovnosti אדני, když je oslovován H-spodin a když člověk v postavení, pak bych Ti to neměl za zlé, ale takto překrucuješ významy rabínského užití náhrady za posvátné Jméno. Je Septuaginta jen způsobila zmatek v helénistickém prostředí a vznikly sekty typu křesťané. Ty víš až moc dobře, jaké oslovení je užíváno o člověku a o H-spodinu. Víš a znáš to moc dobře. Tak jako je rozdíl mezi panovníkem a pánem, tak je rozdíl mezi ado-naj a adoni. A překladatelé kraličtí z hebrejských písem, a byli mezi nimi právě židovští konvertité, správně proto zvolili za אדני (ado-naj) Hospodin namísto hospodář. A Ježíše nikde nenajdeš nazvaného u kralických Hospodinem. Je to právě proto, že Ježíš jím není a nikdy nebyl a jako mesiáš, což židovští překladatelé, co spolutvořili BK, moc dobře věděli.
Ale což, chápu, že jsi zarytý křesťan :), ale udivuje mne, že zamlžuješ pravdu, skutečnost, že אדני (bez samohlásek) je použito v Tanachu i v případech oslovení jiných než Ježíška, a přeci nikdo z těch, kdo takto oslovovali člověka, nemohl mít na mysli, že oslovuje takto H-spodina B-ha. A je dost známo, že se אדני vyslovovalo vždy jinak, když bylo užito pro oslovení B-ha a oslovení člověka v nějakém nadřazeném postavení.
:( zklamán zamlžením a nepravdou, ale chápu - jsi přeci křesťan, tak musíš takové věci mlžit? |
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Karels v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 09:16:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vota: Jo a אדני, podle Karlse, tj.H-spodin (odpusť Pane B-že, buď posvěceno Jméno tvé, které nezaměníš s jiným), byl tedy i Abraham, Eliezer, Jákob, Izák, Josef, farao, Mojžíš, Samuel, David, Šalamoun, Sidkijáš, Eliáš, Elíša atd., vlastně každý pán otroka. Určitě oni byli H-spodin, že! Když je tak lidi oslovovali, tak je považovali za B-ha, že?
Karels: Nezlob se, ale já svůj článek píšu jenom v kontextu tetragramu, tam kde byl tetragram, tam se objevil Adonaj, a tam se text může týkat Ježíše, viz text, kdo bude vzývat jméno Páně, bude spasen. Petr potom hovoří o Ježíši jako o Pánu.
Odvolávám se také v odpovědi na: Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl, nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži. Proto ho Bůh vyvýšil nade vše a dal mu jméno nad každé jméno, aby se před jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno – na nebi, na zemi i pod zemí – a k slávě Boha Otce každý jazyk, aby vyznával: Ježíš Kristus jest Pán.“ (list Filipským 2,5–11)
Vota: A Ježíše nikde nenajdeš nazvaného u kralických Hospodinem.
Karels: A to je velká chyba! Taky jsem už napsal několik článků (dříve), kde na to upozorňuji, buď zaměnit v Novém zákoně tvar Hospodin za tvar Pán ve spojení s Ježíšem, nebo ve starém zaměnit Hospodin Bůh. (aby byla vidět ta linie)
Vota: Je to právě proto, že Ježíš jím není a nikdy nebyl a jako mesiáš.
Karels: Ale Petr to jasně vyznává, v článku to právě píšu snad třikrát nebo čtyřikrát. Petr vyznává Ježíše jako Mesiáše a Pána (Hospodina) a tedy i já vyznávám, nadto celý Nový zákon to tvrdí.
Vota: že אדני (bez samohlásek) je použito v Tanachu i v případech oslovení jiných než Ježíška, a přeci nikdo z těch, kdo takto oslovovali člověka, nemohl mít na mysli, že oslovuje takto H-spodina B-ha.
Karels: ale já tohle tvoje tvrzení nepopírám, jistěže je na několika místech i o člověku řečeno Adonaj, jenomže celý můj článek je postavený na té podvojnosti (dichotomii) „JHVH + Adonaj“, kde je v textu tetragram, tam je v Septuagintě Pán (Hospodin) a právě takových textů se ten můj článek týká, ne takového, kde je o Abrahamovi řečeno, že je Pán. Tvoje argumentace je s prominutím debilní, to, že je o řečeno o jiných bozích, že jsou bohové, tak znamená, že jsou moji bozi?
Pavel píše o tom, že některým je jejich bohem břicho, a tak to znamená, že moje břicho je mým bohem? (jenom, protože to v textu čtu?) Je to Filipským 3,19 (už zmínka o bozích znamená, že jsou to moji bozi?) Pokud je zmínka, že je Abraham Pán, tak to znamená, že je i mým Pánem a Bohem? (a tohle mi chceš vnutit v argumentaci...)
Karels: A ještě naposledy já, nezlob se, ale to snad jasné..., že ne všechna hebrejská slova Adonaj (tj. Pán, Hospodin) to umožňuji - tj. dosadit Ježíše. (ale já to v článku píšu) A že tedy např. Abraham není pro mne Adonajem, tj. Bohem! Nehledě na to, že pokud bychom šli místo od místa, tak je Abraham jmenován Adonajem jenom v nějaké situaci, a já nemůžu (a ani by mne to nenapadlo) z něj dělat nějakou větší autoritu pro mne, než která je! |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Karels v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 09:48:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Abychom předešli nedorozumění, článek se týká starozákonních vypovědí Pán (Hospodin), která vznikla na místě původních tetragramu. (jde o jev qere ketiv, respektive qere perpetuum)
V jednom z překladů do řečtiny je tato tendence „nahrazení“ ještě mnohem silnější. Ve starověkém řeckém překladu hebrejské Bible – Septuagintě – je hebrejské Adonaj přeloženo řeckým slovem Κυριος Kyrios – tj. Pán, odtud pochází naše české Hospodin. Tam se už ani tetragram JHVH neobjevuje.
Došlo k jeho nahrazení za tvar Hospodin. Pouze takové textů, v kterých došlo k tomuto nahrazení, v kterých je na místě tetragramu Pán respektive Hospodin (a nejde to uplatnit ani u všech textů tohoto charakteru) je možné dosadit Ježíše jako Pána, jako Hospodina.
Například Žalm 23,1 to umožňuje. Byla to modlitba Ježíšova k jeho Otci, nyní to může být moje modlitba k Ježíšovi. |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 10:00:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak, Karels. Proto je i naprosto nesmyslné, aby se kyrios jesus, považovalo za H-spodin Ježíš. To bys ve Tvé logice nahradit přímo slovo jesus za kyrios s odkazem na adonaj. A to je prostě nesmysl. Navíc ty víš přeci až moc dobře, a vyhýbáš se tomu, že adonaj se čte jen ve spojení se "haŠem (také náhrada tetragrammatomu)" a nikoliv ve spojení s člověkem jakéhokoliv jména, kdy se čte adoni. Takže jen mlžíš. |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 10:26:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Karels: Nezlob se, ale já svůj článek píšu jenom v kontextu tetragramu, tam kde byl tetragram, tam se objevil Adonaj, a tam se text může týkat Ježíše, viz text, kdo bude vzývat jméno Páně, bude spasen. Petr potom hovoří o Ježíši jako o Pánu. <<
To je hloupost, Karels. Musel bys nahradit přímo Jméno za jméno Ježíš a nikoliv za oslovení kyrios, pán.
>>Odvolávám se také v odpovědi na: Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl, nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži. Proto ho Bůh vyvýšil nade vše a dal mu jméno nad každé jméno, aby se před jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno – na nebi, na zemi i pod zemí – a k slávě Boha Otce každý jazyk, aby vyznával: Ježíš Kristus jest Pán.“ (list Filipským 2,5–11)<<
Když B-h někoho povyšuje, pak z něj nečiní Sebe. B-h a Ježíš, v Tebou uvedeném textu je jasně rozlišeno, že nejde o Ježíše B-ha.
>>Karels: A to je velká chyba! Taky jsem už napsal několik článků (dříve), kde na to upozorňuji, buď zaměnit v Novém zákoně tvar Hospodin za tvar Pán ve spojení s Ježíšem, nebo ve starém zaměnit Hospodin Bůh. (aby byla vidět ta linie) <<
Na tak to bys také musel ve spojení s Avrahamem změnit za pán na H-spodin.
>>Karels: Ale Petr to jasně vyznává, v článku to právě píšu snad třikrát nebo čtyřikrát. Petr vyznává Ježíše jako Mesiáše a Pána (Hospodina) a tedy i já vyznávám, nadto celý Nový zákon to tvrdí. <<
Jen sis vsugeroval špatnou aplikací. Ty víš až moc dobře, Karels, že vždy se jménem člověka se vyslovuje adoni. Jen si děláte v hlavách zmatek. NZ je v řečtině! Nenajdeš tedy takový nesmysl, že v překladu Septuaginty je kyrios - pán také pro člověka? Kyrios pro H-spodina je nahrážkou za "haŠem = to Jméno", tedy ne náhražkou za pán = kyrios. Proto nelze takto nahrazovat.
>>Karels: ale já tohle tvoje tvrzení nepopírám, jistěže je na několika místech i o člověku řečeno Adonaj, jenomže celý můj článek je postavený na té podvojnosti (dichotomii) „JHVH + Adonaj“, kde je v textu tetragram, tam je v Septuagintě Pán (Hospodin) a právě takových textů se ten můj článek týká, ne takového, kde je o Abrahamovi řečeno, že je Pán. Tvoje argumentace je s prominutím debilní, to, že je o řečeno o jiných bozích, že jsou bohové, tak znamená, že jsou moji bozi? <<
O žádném člověku není psáno, že je ado-naj! Ale adoni! Ty, víš až moc dobře, znáš to, že se bez těch "puntíků" nevyslovují stejně všechna slova, která vypadají v hebrejštině stejně. Znáš to! Debilní je argumentace, že kde je psáno kyrios a jméno, nahradíš kyrios zase kyrios! A víš až moc dobře, že když je psáno o jiných bozích, že není v hebrejštině použito "haŠem = to Jméno - ten tetragrammatom"! Ani s prominutím Ti tu debilitu o mně neprominu. Stejně tak je psáno o soudcích, že jsou bohové, a nikdy nikdy to neznamená, že jsou H-spodin!
>>Karels: A ještě naposledy já, nezlob se, ale to snad jasné..., že ne všechna hebrejská slova Adonaj (tj. Pán, Hospodin) to umožňuji - tj. dosadit Ježíše. (ale já to v článku píšu) A že tedy např. Abraham není pro mne Adonajem, tj. Bohem! Nehledě na to, že pokud bychom šli místo od místa, tak je Abraham jmenován Adonajem jenom v nějaké situaci, a já nemůžu (a ani by mne to nenapadlo) z něj dělat nějakou větší autoritu pro mne, než která je! <<
Abraham není nikdy nazván Ado-naj, ale adoni! Tohle ty víš moc dobře! Vždy ve spojení s člověkem nebo i andělem, vždy se vyslovuje adoni, ač se píše bez "puntíků" stejně! Znáš to, víš to! A to Ti mám za zlé, Karels, že mlžíš, ačkoliv to znáš, kdežto jiní křesťané zde to nevědí! Je i naprosto nelogické zaměnit záměnu oslovení za jméno. A Ty také dobře víš, že kdykoliv je psáno v překladu Pán H-spodin, zaměňuje se H-spodin za E-lohim a Adonaj (Pán) zůstává! Také Otec (Av) nebo jinak Abba je náhradou za "haŠem = to Jméno". Karels, buď jen mlžíš, nebo fakt ty věci neznáš?
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Karels v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 10:40:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Při vší úctě, i když si myslím, že se to přímo netýká problematiky článku, tak píšeš:
Abraham není nikdy nazván Ado-naj, ale adoni! Tohle ty víš moc dobře! Vždy ve spojení s člověkem nebo i andělem, vždy se vyslovuje adoni, ač se píše bez "puntíků" stejně! Znáš to, víš to! A to Ti mám za zlé, Karels, že mlžíš, ačkoliv to znáš, kdežto jiní křesťané zde to nevědí!
Rozdíl mezi Adonaj a adoni je přeci jenom ve vokalizaci, buďto je pod nun chírek nebo je tam patach - je to záležitost vokalizace. U nevokalizovaného textu nepoznáš vlatně, jestli to má být tvar Adonaj nebo adoni. A Boží slovo je přece pro vás židé, nevokalizovaný text... |
]
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Karels v Čtvrtek, 12. prosinec 2019 @ 10:03:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, nevěděl jsem to, po 22 letech znalosti hebrejštiny jsem se vlastně dopátral, že Adonaj je plurálová forma, podobně jako Elohaj.
Ale to na článku a jeho logice nic nemění, já si stále stojím za tím, že Ježíš je Adonaj (pokud podle našeho křesťanského učení je Elohim, nevidím nic na tom, že je Adonaj). No nevím, co bys říkal na to, že někteří zastávají mnohem radikálnější formu, že JHVH Starého zákona je Ježíš Nového zákona....
Jak si lze jinak vysvětlit to vzývání Ježíše, respektive odkud pramení a pramenilo? Viz:
Jeden muž, zbožný podle Božího zákona, jménem Ananiáš, který měl dobrou pověst u všech místních židů, přišel za mnou, přistoupil ke mně a řekl: 'Bratře Saule, otevři oči!' A já jsem v tu chvíli nabyl zraku. On mi řekl: 'Bůh našich otců si tě vyvolil, abys poznal jeho vůli, spatřil jeho Spravedlivého a slyšel hlas z jeho úst. Budeš jeho svědkem před všemi lidmi a budeš mluvit o tom, co jsi viděl a slyšel. Nuže neváhej! Vstaň, vzývej jeho jméno a dej se pokřtít, abys byl obmyt ze svých hříchů.' (Skutky 22,12–16)
Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť 'každý, kdo vzývá jméno Páně (jméno Ježíše), bude spasen'. (Římanům 10,12–13)
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 12:22:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Ano, nevěděl jsem to, po 22 letech znalosti hebrejštiny jsem se vlastně dopátral, že Adonaj je plurálová forma, podobně jako Elohaj.<<
No vidíš, Karels, a já zase za těch pár let nezaznamenal, že by e-lohaj (e-lohej) někdy znamenal plurál. Používá se jako singulár první osoby a ve spojení se jménem koho, tedy boží, božský - e-lohej avraham, pro Čechy tedy B-h Avrahama či Avrahamův, doslovněji B-ží, B-žský (koho) Avraham.
Elohim byl nazván i Moše a další, třeba soudcové. Takže bys taky mohl nahradit to, když je u nich psáno adnj - že jsou haŠem (tetragrammatom B-žího Jména).
Že křesťané mají toho svého Ježíše za samotného B-ha, se nepřu. A Ty, tím svým článkem svou úvahou děláš přesně to, co píšeš o jiných: "že JHVH Starého zákona je Ježíš Nového zákona".
A já už o tom s Tebou nemíním debatovat. Stačilo mi. |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Karels v Středa, 11. prosinec 2019 @ 05:29:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vota: To je hloupost, Karels. Musel bys nahradit přímo Jméno za jméno Ježíš a nikoliv za oslovení kyrios, pán.
Karels: Opravdu hloupost? A kdo jsi ty, že určuješ jak se co má v textu nahrazovat.
Vota: Když B-h někoho povyšuje, pak z něj nečiní Sebe. B-h a Ježíš, v Tebou uvedeném textu je jasně rozlišeno, že nejde o Ježíše B-ha.
Karels: Ano jistě, text dokazuje, že Ježíš není Bohem Otcem, že není stejná osoba jako Otec, ale jiné texty dokazují, že je Ježíš Bohem, viz:
„Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh.“ (Jan 1,1) „Potom řekl Tomášovi: Polož svůj prst sem, pohleď na mé ruce a vlož svou ruku do rány v mém boku. Nepochybuj a věř! Tomáš mu odpověděl: Můj Pán a můj Bůh.“ (Jan 20,27–28)
Vota: Na tak to bys také musel ve spojení s Avrahamem změnit za pán na H-spodin.
Karels: Proč bych to dělal?
Vota: Jen sis vsugeroval špatnou aplikací. Ty víš až moc dobře, Karels, že vždy se jménem člověka se vyslovuje adoni. Jen si děláte v hlavách zmatek. NZ je v řečtině! Nenajdeš tedy takový nesmysl, že v překladu Septuaginty je kyrios - pán také pro člověka? Kyrios pro H-spodina je nahrážkou za "haŠem = to Jméno", tedy ne náhražkou za pán = kyrios. Proto nelze takto nahrazovat.
Karels: Argumentuješ tradící, židovskou tradicí, člověče. Rozdíl mezi Adonaj a adoni není dokazatelný, původní text je bez vokalizace. A tvoje argumentace je lichá. Není totiž prokazatelné, že Adonaj není užito pro člověka v době Starého zákona. Máme k dispozici Leningradský kodex až z 10. století po Kristu. Ale i kdyby tvoje argumentace platila, viz moje další námitka:
Ano, když jsem se díval, tak Adonaj (podle vaší židovské tradice) nikde nevidím v souvislosti s člověkem (ale také platí můj komentář v odstavci nad tímto), tím spíše se týká výsostný titul Adonaj Ježíše, protože Ježíš není pouhý člověk, ale je také Bůh.
Vota: O žádném člověku není psáno, že je ado-naj! Ale adoni! Ty, víš až moc dobře, znáš to, že se bez těch "puntíků" nevyslovují stejně všechna slova, která vypadají v hebrejštině stejně. Znáš to! Debilní je argumentace, že kde je psáno kyrios a jméno, nahradíš kyrios zase kyrios! A víš až moc dobře, že když je psáno o jiných bozích, že není v hebrejštině použito "haŠem = to Jméno - ten tetragrammatom"! Ani s prominutím Ti tu debilitu o mně neprominu. Stejně tak je psáno o soudcích, že jsou bohové, a nikdy nikdy to neznamená, že jsou H-spodin!
Karels: O žádném člověku není psáno, že je adonaj! No výborně, proto je Ježíš Adonaj, protože není jenom člověk, ale je také Bůh! Viz:
„Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh.“ (Jan 1,1) „Potom řekl Tomášovi: Polož svůj prst sem, pohleď na mé ruce a vlož svou ruku do rány v mém boku. Nepochybuj a věř! Tomáš mu odpověděl: Můj Pán a můj Bůh.“ (Joh 20,27–28)
Vota: Abraham není nikdy nazván Ado-naj, ale adoni!
Karels: Podle vaší židovské tradice, nikoliv podle biblického textu, soudruhu! Jak to dokážeš, když rozdíl mezi Adonaj a adoni je jenom rozdílem ve vokalizací? Nijak! Odvoláváš se židovskou tradici, která pochází až z 10. století po Kristu, navíc vy židé čtete v sobotu z vokalizovaného rukopisu? Snad čtete bez vokalizace, takže tohle je tvoje nesmyslná námitka. Neexistuje rozdíl mezi Adonaj a adoni u nevokalizovaného rukopisu! A ten je pro vás Boží slovo, nebo se mýlím?
A i kdyby, a připustím tvojí námitku, tím spíš bude Ježíš Adonaj, protože pokud je Ježíš Bůh, proč by potom neměl být také Adonaj! Tímhle titulem ho totiž obdařil Bůh Otec! A o to mně v článku šlo! |
]
Re: zeryk je člověk (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Středa, 11. prosinec 2019 @ 06:40:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | zeryk neni žid,Žid,není křesťan, kristovec, je člověk ;)
a tak se dívám i na to co píšeš, a že,jediný argument co jsem v článku našel je Tvé osobní pochopení Petrova slova. Jak to u křesťanů funguje jsem již popsal, ps: buď chlap a unes i "kritiku" :)) |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 11. prosinec 2019 @ 14:35:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Karels: Opravdu hloupost? A kdo jsi ty, že určuješ jak se co má v textu nahrazovat. <<
Brzdi, brzdi, Karels. Ty ses tady vyjadřoval o tom, že je špatně, že se překládá před Ježíšem Pán a nikoliv Hospodin. Já Ti oponuji a tvrdím, že je to naprosto špatně zaměňovat titul se jménem za jméno se jménem. JHVH totiž je Jméno a nikoliv titul. A já nerozhoduji, ale tvrdím jen to, co jiní sami uznali, že takto to má být. Ty se zde toto pokoušíš změnit naprosto významově. A hlavně se snažíš o to, to dokazovat z Tanachu, což je prostě hloupost. To, že si křesťané jako Ty myslí, že Ježíš je inkarnovaný B-h do člověka, nepopírám. Popírám To, že by takto kdy smýšleli Židé a kdy takto psali a uvažovali.
>>Karels: Proč bych to dělal? <<
Protože právě tak bysto musel udělat, když to chceš provést u spojení pán ježíš. Stejná slova, stejný přístup, ne?
>>Není totiž prokazatelné, že Adonaj není užito pro člověka v době Starého zákona. <<
Eh eh, Karels. >] Jak prokážeš, že "adnj" se vyslovovalo adonaj nebo adoni? :) Jak tedy můžeš být přesvědčen podle Tebe o tom, že to nebylo adoni, ale adonaj. Odkud asi máš to, že se "adnj" čte adonaj nebo adoni? Asi víš, že? Z židovské tradice, jak se co vyslovuje, že ano.
>>Ale i kdyby tvoje argumentace platila, viz moje další námitka:<<
Jasně, křesťanské míšení transcedentna s hmotou. No, pokud jsi tedy vzdělaný v hebrejském jazyce, a věřím, že více než já, pak asi víš dobře, co znamená adoni a co adonaj, a co z toho je v singuláru "můj pán" a co v plurálu "moji pánové". A tady v tom tkví i to, proč se vždy titulování člověka čte adoni, a při titulování "haŠem (JHVH)" adonaj. Tvé námitky jsou čistě křesťanského věroučného rázu, bez ohledu na to, jak a kdy se v hebrejštině co používá a jak se vyslovuje a co znamená.
>>Karels: O žádném člověku není psáno, že je adonaj! No výborně, proto je Ježíš Adonaj, protože není jenom člověk, ale je také Bůh! Viz:<<
Odpovědi viz. výše. Buď se budeme bavit skutečně o gramatice a používání hebrejských slov a jejich vyslovování kdy a za jakých okolností, nebo budeš argumentovat pouze na vodě svým neprokazatelným přesvědčením o nějakém bohočlověku, tak jak ho znali už Egypťané a jiné národy, jako byl farao atd. Tohle však není o židovském poznání B-ha.
>>Karels: Podle vaší židovské tradice, nikoliv podle biblického textu, soudruhu!<<
Hele soudružko, tradice čtení hebrejského textu sahá až k Mošemu, že :) A za zajetí babylónského, kdykoliv upadal židovský jazyk k zapomenutí, právě proto se překládala Tóra s pomocnými "samohláskami", aby nedošlo k zapomenutí.
>>Jak to dokážeš, když rozdíl mezi Adonaj a adoni je jenom rozdílem ve vokalizací? Nijak! Odvoláváš se židovskou tradici, která pochází až z 10. století po Kristu, navíc vy židé čtete v sobotu z vokalizovaného rukopisu? Snad čtete bez vokalizace, takže tohle je tvoje nesmyslná námitka.<<
Na rozdíl jsem poukázal výše. Snad je to pro Tebe pochopitelné. A ta tradice vokalizovaného textu nesahá k 10.století :), ale až k babylónskému zajetí. No a jistě čteme z vokalizovaného textu, ale rabíni čtou z toho převzácného rukopisu Tóry, ze kterého se čte jen když je přítomen minjan. A vždy čtou tam, kde je člověk adoni a kde jde o titulování B-ha nebo náhražku za tetragrammatom B-žího Jména adonaj.
>>Neexistuje rozdíl mezi Adonaj a adoni u nevokalizovaného rukopisu! A ten je pro vás Boží slovo, nebo se mýlím?<<
B-ží slovo je pro Židy i Talmud, ale nejposvátnější je Tóra. Mezi "adnj" a "adnj" u nevokalizovaného textu rozdíl není, ale je rozdíl v jejich vokalizaci, když se čte, a tu vokalizaci právě udává to spojení "adnj" s HaŠem (= To Jméno, JHVH).
No, také by sis mohl vymyslet, když tedy nerespektuješ vokalizaci Židů u jejich jazyka, že "adnj" se čte třeba idenaja či, cokoliv jiného. Ale že víš, že "adn" se čte adon (od koho :) - Židů, pak také víš, jak se čte "můj pán" nebo "moji pánové", že.
>>A i kdyby, a připustím tvojí námitku, tím spíš bude Ježíš Adonaj, protože pokud je Ježíš Bůh, proč by potom neměl být také Adonaj! Tímhle titulem ho totiž obdařil Bůh Otec! A o to mně v článku šlo! <<
Jasně, ty. On Moše byl také H-spodinem nazván elohim, což se překládá bůh. Tak stačí zaměnit malé b za velké a je to :) Také jsou elohim nazváni andělé a soudcové (lidé), tak všichni byli a jsou B-h, že?
Víš, Karels, rozhodně chápu Tvůj věrozvěstný zápal, ale o tohle mi nejde. Psal jsem hned na začátku, že tomu rozumím.
Čemu nerozumím je, že buď některé znalosti zapíráš nebo je jako hebraista pak neznáš. V první případě by šlo o neupřímnost, ve druhém rozumím.
Takže mou kritiku a vyjádření ber prostě za vyrovnání křesťansky zaujatým pohledem jiným.
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. prosinec 2019 @ 07:54:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."No a jistě čteme z vokalizovaného textu, ale rabíni čtou z toho
převzácného rukopisu Tóry, ze kterého se čte jen když je přítomen
minjan. A vždy čtou tam, kde je člověk adoni a kde jde o titulování B-ha
nebo náhražku za tetragrammatom B-žího Jména adonaj."...
To ovšem můžeš prohlašovat o dnešních rabínech, o těch před dvěma tisíci roky můžeš jenom spekulovat, co se od té doby změnilo. Důkaz žádný nemáš.
Judaismus si prošel svým vývojem a už od sněmu v Jamě v r. 70 se vyhrazoval proti sílícímu vlivu křesťansrtví.
To byl také hlavní důvod, proč u pozdějších Židů upadl do nemilosti překlad Septuaginty (používali ho křesťané!) - ačkoli Septuagintu přeložili judaisté a byla původně určena pro Židy v helénistickém prosředí.
..."B-ží slovo je pro Židy i Talmud ...."... Pro dnešní Židy možná ano, ale ve skutečnosti je Talmud jen zapsanými názory lidí - diskusí rabínů (prvních cca 200 let po Kristu) na židovskou víru a tradice - a to jak Mišna, tak i Gemara.
Tak jaképak "Boží slovo"!
Toto že má být to Boží slovo?
Pro uzdravení těla žida, ať vezme prach, který leží ve stínu kolem toalety, smíchá to s medem a sní to. (Gittin 69a)....
Zemědělství je nejnižší povolání (Yebamoth 63a) ....
Zemědělství je naopak nejčestnějším povoláním - zemědělec živí národ! Živí také Židy!
Jak může ještě dneska člověk konvertovat k takovým pitomostem!
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 12. prosinec 2019 @ 08:47:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>To ovšem můžeš prohlašovat o dnešních rabínech, o těch před dvěma tisíci roky můžeš jenom spekulovat, co se od té doby změnilo. Důkaz žádný nemáš.<<
Spekulovat nemusím. Tradice ;)
>>prvních cca 200 let po Kristu<< Před, před ... :)
>> Pro uzdravení těla žida, ať vezme prach, který leží ve stínu kolem toalety, smíchá to s medem a sní to. (Gittin 69a).... Zemědělství je nejnižší povolání (Yebamoth 63a) .... >>
Chci znát Váš zdroj, odkaz na něho, protože nic takového jsem v židovském zdroji v Gittin a Jevamot nenašel. Buďte čestný a uveďte zdroj. |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. prosinec 2019 @ 10:52:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."protože nic takového jsem v židovském zdroji v Gittin a Jevamot nenašel."...
Že bys tedy zkusil zagooglit?
Třeba zde: http://melammu-project.eu/database/gen_html/a0000963.html
Zkus nad tím zapřemýšlet (třeba i ve stínu kadibudky).
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 12. prosinec 2019 @ 19:37:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rád bych se nad tím zapřemýšleo, pane oko :) Ale nic takového jsem v Talmudu v Gittin 69a nenašel, hledal jsem i v béčku. Nedáte raději odkaz na věrohodný zdroj, nejlépe přímý? :) Opakuji, nic takového jsem nenašel. Našel jsem jiné recepty v Gittin 69a, ale tohle nikoliv. Tak zkuste přinést jiný zdroj. ;) Ověřte si přímo v Talmudu. |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 07:04:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zkus ještě jednou tu část z textu, označenou číslem 9!
("To make the flesh close he should bring dust from the shadow of a privy and knead it with honey and eat. This is effective. ")
Zdroj:
http://www.come-and-hear.com/gittin/gittin_69.html
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 07:24:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Konkrétně se jedná o tu část, ve které Rabbi Yoḥanan radí, jak odstranit vředy v ústech.
(In order to open the blisters to remove the pus, let his friend blow white cress into his mouth with a straw of wheat. And if he wishes to heal the blisters let him bring dirt found in the shade of the bathroom and knead it with honey and eat it, as this is effective for curing the blisters. )
Hebrejsky sice neumím, ale myslím, že se jedná právě o tuto část textu:
לאיפתוחי לינפח ליה חבריה תחלי חיורתא בגילא דחיטתא לאסוקי ליתי עפרא מטולא דבית הכסא וניגבול בדובשא וניכול דמעלי ליה
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 07:45:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane oko ;) Číst umím :) Takže záchod nebo koupelna? :))) Hebrejsky neumíte, fajn, takže se spoléháte na poněkud divné překlady a na vlastní pochopení. Nejedná se o vředy, ale puchýře v ústech. Nejedná se wc, ale o kameny vyskládané na poli do "provizorní koupelny, která vypadá jako sedadlo. A ten stín je uvniř. :) Prach je vrchní vrstva v tom stínu. Víte, pane oko, já čtu výklady a překlady rabínů, nemarním mozek hloupostmi, překladů, které v křesťanech a v jiných magicích, vyvolává jejich chápání vyobrazené v jejich myslích. Úsměv pro Vás ode mne :)
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 10:05:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Co takhle eufenismus v překladu?
Nikdo vychovaný neřekne ve společnosti: "Jdu na záchod", ale řekne: "Jdu do koupelny".
Takže dobrou chuť, až budeš podle tohoto "Božího slova" mísit hlínu s medem a léčit si tak nějaké afty.
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 10:43:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A víte proč ten zvhlý prach ze stínu kamenů "té jako koupelny (jako mikvy), kde se nikdo nekoupe a nevykonává potřebu? Pokud máte soudnost, pak i budete vědět, proč to předchozí, co je v Talmudu před tím i potom. Ono totiž je třeba nejprve také vytáhnout hnis, prasknout puchýře a pak je zatáhnout. Ale co bych Vám povídal ... A nic z těch přípravků se nejedlo. Zase zmatek. A jen Vaše hloupost spojená s nenávistí. Neptáte se, nehledáte, jen napadáte svými myšlenkami, jak píšete o logice - svou logikou. |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 12:14:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nejsi volaký zmätený?
Nedávno jsi tu prosazoval koupel, ve které člověk nesmí stát ani nohama na dně - a najednou sedátko kdesi v poli (kde se nikdo ani nekoupe, ani prý nevykonává potřebu) nazýváš "jako mikví"?
Pro jaký účel by takovéto sedátko někdo stavěl, když nemá žádný smysl a k ničemu vlastně není?
Co se nám to tu zase snažíš vnutit za nesmysly?
Nespadl jsi do vlastní jámy?
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 12:26:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Magor .... |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. prosinec 2019 @ 06:30:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvoje odpověď je výmluvná.
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Sobota, 14. prosinec 2019 @ 21:29:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, ptáš se a nečteš odpovědi... žel, budiž : "*:;!) |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 07:40:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ohledně Yebamoth 63a:
R. Eleazar further stated: There will be a time when all craftsmen will take up agriculture;18 for it is said, And all that handle the oar, the mariners, and all the pilots of the sea, shall come down from their ships; they shall stand upon the land.
R. Eleazar further stated: No occupation is inferior to that of agricultural labour; for it is said, And they shall come down.
Eleazar dále prohlásil:
Bude čas, kdy všichni řemeslníci se navrátí k zemědělství, protože se říká: A všichni, kteří manipulují s veslem, námořníci a všichni piloti moře, sestoupí ze svých lodí; budou stát na zemi. Eleazar dále uvedl: zemědělství je horší než jiná zaměstnání ; Neboť se říká: A sestoupí ....
Opravdu neprůstřelná židovská logika "Božího slova"!
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 08:56:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane oko :) S prominutím, ale jste "kus koňa" :)
Rebbe Elazar v tom prohlášení říká, že není nižší forma práce než obdělávat půdu. Rebbe Elazar však dříve řekl, že „každý, kdo nevlastní půdu, není muž“, což znamená, že obdělávání půdy je dobrá forma obživy. Říká tím, že obdělávání půdy je nízkou profesí a sklízí jen skromné výnosy, které by člověk mohl vlastnit a obohacovat se. Práce na zemi pomáhá člověku rozvíjet atribut skromnosti a umožňuje mu dosáhnout vysoké úrovně důvěry H-spodinu. Zemědělec nemůže upadnout do pasti víry, že jeho zisky jsou výsledky jeho osobního úsilí a práce, jak si u jiných profesí mohou mys let. Uvědomuje si, že růst produktu zcela závisí na H-spodinu. Navíc, protože jeho ziskové rozpětí je skromné, učí se být spokojený s jednoduchými, základními požitky - stravou. Až budou v budoucnosti všichni lidé uznávat, že účelem života v tomto světě není hromadit hmotné bohatství, ale sloužit H-spodinu, obrátí se na zem, aby získali víru v H-spodina a uvědomili si, že je Živitelem každého.
Tak to je komentář z Talmudu ETZ Josefa.
A mimochodem, "sestoupí", to je klesne, a to znamená, že zemědělství je těžší profese a také základní.
Až si zase ve své nenávisti k judaismu a Židům budete domýšlet a vymýšlet svá protivenství, zauvažujte, jestli jen nevytváříte lži a neroznášíte lživé pomluvy. |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 10:00:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zatím jsem žádnou nenávist k Židům nikdy nepociťoval.
Obdělávání půdy ale není nízkou profesí, nýbrž čestnou profesí!
Pak by tedy měli Žídé lépe volit slova, pokud to myslí jinak, než jak to vyznívá.
Římský filosof Cicero ve svém spisu "O povinnostech" (řecko-latinská učebnice mravnosti), který věnoval svému synu Markovi píše:
"Ale ze všech zaměstnání, jež přinášejí nějaký užitek, žádné není lepší, plodnější, rozkošnější, žádné svobodného člověka důstojnější, než rolnictví."
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 10:35:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ta nenávist konkrétně z Vás, Stando oko, se projevila právě tím, jak jste zde Židy a jejich písma v Talmudu nařkl. Vy prostě hledáte co proti a bez ověření, bez znalosti. Neptáte se, útočíte. A když zde i cosi napíšu, že takto ne, že to tam není, nebo že je to jinak, že takto to nezní apod., stejně za čas "melete" zase svou. Ta nenávist je založena na oponenství vůči judaismu a vyplouvá z Vás. Jen ji občas skrýváte za líbivá slova, že ji nepociťujete, máte je rád, vážíte si jich apod., ale stačí abych se jen zmínil, a Vy se tady předháníte, jak je to křesťanství vyšší level. A není.
Omluvit jste se měl a ne sebeobhajovat.
Každý z učenců psal i o své době, a pane oko, dnes zrovna můžete vidět to, o čem ten rabín psal, že zemědělství je nižší než mnohé jiné profese, protože lidé chtějí prostě dělat raději něco jiného, výnosnějšího.
Tak ještě jeden komentář z Talmudu k tomu:
Ijun Jakov vysvětluje, že Rebbi Elazar je v souladu s jeho názoru v Sanhedrin (98a), kde říká, že hlavním příznakem příchodem finální Ge'ulah bude obrovská zemědělská produktivita Eretz Jisrael. V Gemara zde Rebbi Elazar říká, že až dorazí konečný Ge'ulah, i ti, kteří pracují v řemeslech a obchodu (povolání daleko výnosnější než zemědělství), opustí svá povolání, aby mohli pracovat v zemědělství, protože zemědělství se stane mnohem ziskovějším než všechny ostatní profese kvůli hojné produktivitě Erec Jisrael.
Vaše výmluvy nepřijímám, pane oko. Rebbe Elazar to napsal dobře, tak jak to bylo a i dnes je a bývá ve společnosti. To jen Vy jste jeho slova záměrně zle vyložil, abyste mohl napadnou Talmud, potažmo Židy, jejich učence.
A omluvit se ne a ne.
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 12:08:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nemám je rád, ani nerad, protože žádného Žida ani osobně neznám. Jsou mi tedy docela šumafuk.
Nemám potřebu se ani omlouvat, ani obhajovat.
Slovo "sestoupit" má v otázce přednosti jednotlivých profesí docela jasný význam smyslu a žádné komentáře o opaku neobhájí, že toto slovo je na onom místě naprosto nevhodně použito.
Souhlasím tedy s tím, že to napsal rabín - nesouhlasím ovšem s tím, že by to mělo být Boží slovo!
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 12:25:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo, a za to zesměšňování a za ty další hlouposti, co jste o tom psal, se prostě nemáte za co omlouvat. Jasně, jak jinak. Jste tak průhledný, že by stačilo. Dost o tom.
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. prosinec 2019 @ 06:32:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Já tu snad o někom napsal, že je magor, nebo kůň?
|
]
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 18:20:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | díky _člověče_ za plusový bod a Tvému úsilí budiž přáno ! |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. prosinec 2019 @ 06:28:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Je známo, že slova textů jdou ohýbat podle čitatelova přání. (Okecat.) A nic proti skromnosti v životě.
Pro mě ovšem (jako pro křesťana), neznamená "sestoupit do pekel" to samé, jako "vystoupit na nebesa"!
Toto obojí totiž máme v našem vyznání víry a já znám ten rozdíl mezi nimi.
Určitě se najde i v Talmudu řada rad užitečných a správných (tím nemyslím tu radu, jak se zbavit aftů v puse pomocí hlíny a medu) - ale je to dílo vyloženě lidské - nemělo by se zaměňovat se skutečným Božím slovem.
Vysloveně kladně hodnotím z pohledu křesťanské morálky i ono výše uvedené Cicerovo dílo plné moudrosti - ani ono ale není Božím slovem.
|
]
]
|
|
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 11:06:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | nejsem "učený", ale i od lesa se dá přijít na "metodiku" toho jak to funguje :))
Prvně musíš být křesťan, jinak Ti to nedocvakne ( zaměňovat človeka za Boha). Pak musíš roky "pravdu" textů ohýbat do Krista, a nakonec přichází prozření, žel do virtuálu ;) Nebudu se vám tady do toho plést "kluci", mám své bábovičky :))) |
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 10. prosinec 2019 @ 11:22:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ani já se jim do toho montovat nebudu. Ale jsem rád, že s tímto Karels přišel. Alespoň vyjevil napřímo, jak se ta hereze vytvořila, jak vznikla :) A taky mám své bábovičky ;) |
]
Vy oba, proč sem vlastně lezete? (Skóre: 1) Vložil: Karels v Středa, 11. prosinec 2019 @ 05:58:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vy oba, proč sem vlastně lezete?
Vysmíváte se nám a jenom děláte naschvály. Hereze? Křesťanství je jedno ze světových náboženství.
Když jste tak chytří, hoši, povězte mi, kdo vám židům povolil, že si celý systém obětí a chrámové liturgie klidně nahradíte za modlitby?
Kdo si to dovolil udělat? (obyčejně se to kvituje jako moudrý čin, ale já si to nemyslím) A je to všechno, co děláte platné? Takže ty se voto jako pomodlíš a Bůh ti jako odpustí hříchy? Pokud vím, k odpuštění bylo nezbytné přinášet oběti... a nestačila pouzá modlitba! (ale třeba máš doplňující informace)
Mojžíš to jako povolil, nebo to bylo rozhodnutí rabínů? A pokud se rabíni takto rozhodli zaměnit systém chrámových obětí za systém modliteb, jak si můžeš být jistý, že platí, že tě vůbec B-h slyší, když jsi stejně hříšný, jako jsi byl v den, když jsi začal s konverzí k judaismu!
Judaismus bez Chrámu je náboženství bez systému obětí. Lze zaměnit chrámové oběti za modlitby, (1) kdo k tomu dal souhlas, čí to byl nápad, kde to najdu v Písmu. (2) Vyslyší B-h pokojnou modlitbu namísto pokojné oběti?
A dovol mi na závěr určitý příklad: judaismus je jako kdyby ti přinesli talíř s obědem, ale na taliři by nic nebylo. A ty budeš předstírat, že jíš jídlo, že krájíš maso, že se jim brambory povedly. Prostě celou dobu jenom předstíráš, jak sis pošmákl... Ale na závěr talíř číšníci odnesou tak prázdný, jak ti ho před tím přinesli, a vlastně po takové šarádě a předstírání konzumace dobrého jídla zůstaneš pořád hladový... asi tak.
|
]
Re: Vy oba, proč sem vlastně lezete? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 11. prosinec 2019 @ 21:14:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Karels vám židům...
Tady na GS žádní nejsou.
žeryk o sobě píše, že není žid ani Žid
A Vota jím taky není, jen si tady řeší problém se svou minulostí a židům přitom dělá "medvědí službu". |
]
Re: Vy oba, proč sem vlastně lezete? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 12. prosinec 2019 @ 06:48:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak, alespoň zde žádný žid ani Žid nepřispívá :)Už ani nespočtu, kolikrát jsem to zde psal, že nejsem žid ani Žid, ale že směřuji ke konverzi, gijuru. Pokud tedy neberete můj odklon od křesťanství k judaismu jako konverzi mysli, to pak ano, to by se dalo nazvat správně zatím, že jsem něco mezi ger tošav a ger cedek v židovské diaspoře, ale ani to by nebylo přesné, protože jako ger nežiji v Erec Jisrael. Takže zatím ger, který chce konvertovat a brzy bude procházet přípravou, snad - ač jsou vyhlídky téměř jisté. Ale dokud nejsem, tak nejsem :) Snad tedy nebudu muset neustále opakovat, že nejsem žid ani Žid, ač srdcem ano :)
Řeším přítomnost, Milko. Nikoliv co bylo. Ale pravda, přítomnost je založena na minulosti a je základem budoucnosti :) No a k tomu mi GS, tedy všichni přispívající na GS, sloužíte dobře, a za jsem už děkoval vícekrát.
Zeryk ;) Jeho budoucnost je pro mne otazník ;) Ale jde vidět, že se umí přepnout do "židovského myšlení", ale i jiného. A jemu vděčím kvůli tomu také za mnohé, protože to přepnutí se jsem s ním zdokonalil ;)
Medvědí službu? Jak se to vezme, že. Možná jsem spíše vyjevil myšlení mnohých zde, křesťanské smýšlení. Ono by bylo určitě pro vás lepší, kdyby vám zde vaše názory o Židech, o Tóře, apod. nikdo nerozporoval, a vy si v tom společně pobrukovali. ;) Trochu budu vyhrožovat: brzy se stane, že už vám v tom pobrukování nikdo proti stát nebude. :) Ale myslím si, že i tak budete mít především více "na práci" řešit své křesťanské rozpory :)
|
]
Re: Vy oba, proč sem vlastně lezete? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Čtvrtek, 12. prosinec 2019 @ 21:01:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | VotaUž ani nespočtu, kolikrát jsem to zde psal, že nejsem žid ani Žid
Vždyť to upozornění na tuto skutečnost bylo určeno někomu jinému.
Medvědí službu?
Ano.
Vím, kým jsem - že k Bohu můžu díky Kristu. On je Pánem, Cestou. Nejsem pod smlouvou, kterou uzavřel Bůh s Izraelity, tou Mojžíšovou. Nemusím řešit všechna ustanovení, nařízení, praktické splňování všeho, a už vůbec ne dnešní tradice.
Někde jste psal, že na ŽO (předpokládám, že jde o židovskou obec) se neřeší křesťanství. Proč by to taky dělali? Oni žijí tím, že jsou jakožto příslušníci izraelského národa, Bohem vyvoleného národa, ve smlouvě.
Zato vy máte tu potřebu křesťany, křesťanství, jejich uvažování...řešit. A někdy to děláte způsobem .....dost ironickým. A tím vztahy k Židům nijak nevylepšujete.
Ovšem nemůžete je ani nijak zvlášť poškodit. Kdo je zná osobně, i jejich zem, ví své. Kdo ne - jako třeba já, zase zná slova apoštola Pavla: "nevynášej se nad ty větve! Začneš-li se vynášet, vzpomeň si, že ty neneseš kořen, nýbrž kořen nese tebe!"
Uvědomuji si, že Ježíš, když žil na zemi, byl Žid. Všichni apoštolové i další učedníci, kteří s ním chodili, byli Židé.
|
]
Re: Vy oba, proč sem vlastně lezete? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 09:46:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalom Milko. Musím nejprve napsat, že jste volila moudrá, rozumná a také umírněná a příjemná slova.
Nicméně já opravdu nemám žádnou potřebu řešit křesťany nebo křesťanství. To ne. To bychom si nerozuměli. To je čistě vaše věc. Problém nastává, když zde někdo tvrdí, že Židé to a to, a že Tóra to a to, a proroci to a to, a jaksi je to ve všem dost a naprosto jinak. :) To pak vysvětluji, a žel "jejich jazykem". Ano, i ironickým způsobem, který zde v hojné míře užívá většina přispěvatelů. A někteří zde nepíší jinak, než tak. Odpálkovávání nazpět možná není nejlepší způsob, uznávám, není. Ale i když trpělivě vysvětluji a dementuji a dokládám, stejně si tvrdí stále to své. Tak uznávám, že ironizuji. Ovšem ty vnitřní vztahy k židovství, judaismu, k Židům judaismu, ty jsem nevytvořil v těch křesťanech já, zde si bude muset každý sáhnout hlouběji do sebe při čtení křesťanských evangelií a ostatních písmech tzv. NZ, kde, odkud se to v nich bere.
Brzy zde skončím. Už opravdu :) S Vámi se loučím určitě vřele bez ironie.
Myslíte, že to bude lepší, když zde už nebude nikdo, kdo by rozporoval křesťanské názory na Židy, judaismus, na židovská Písma Tanachu, a Talmud atd? Bude to lepší? Nebo jen zatvrzelejší? No, to už zjistíte sama. |
]
Re: Vy oba, proč sem vlastně lezete? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 12:00:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To je přece logický důsledek různému porozumění (neporozumění?) Písmu - odlišné u Židů a odlišné u křesťanů.
Křesťané vidí totiž v Ježíši Kristu naplnění starozákonních předpovědí o Mesiáši
(Zkoumáte Písma, protože se domníváte, že v nich máte věčný život, a právě ona svědčí o mně. - J 5,39).
Není tedy třeba se nad touto skutečností jakkoli vzrušovat.
Pokud si myslíš, že Židé mají nějaký patent na porozumění písmům Starého zákona, pak je to jen tvoje soukromá věc.
|
]
Re: Vy oba, proč sem vlastně lezete? (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 12:15:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Židé mají patent..//
Oko ,klid. Nádech,výdech :) ruach...
Mají tradici patentem k porozumění ,stejně jako "katolíci" mají jediní tradici a patent na porozumění (svým) písmům ( písemnostem) ;)
|
]
Re: Vy oba, proč sem vlastně lezete? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 14. prosinec 2019 @ 18:00:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vota
Můj komentář vycházel z tohoto: Chodím zde proto, že se zde vždy dozvím nějaký ten nesmysl výkladů z Tóry, o Židech, o Talmudu, že :) apod. S vaší pomocí mi lze snadněji nalézat a bořit ty nesmysly. Kdo ví, kolik toho ještě musím odmést ze sebe, když jsem byl křesťanem. A navíc mne zdejší osazenstvo tohoto fóra utvrzuje a upevňuje.
Utvrzování, upevňování.....to je to řešení minulosti (křesťanství) pro budoucnost v současnosti.
Problém nastává, když zde někdo tvrdí, že Židé to a to, a že Tóra to a to, a proroci to a to, a jaksi je to ve všem dost a naprosto jinak.Velmi často se tu stává, že někdo tvrdí, že křesťané to a to....a jaksi je to ve všem dost a naprosto jinak. Tedy - podle mé zkušenosti a toho, jak já jsem Kristovo učení poznávala a poznávám. A stává se to i vám. Odpálkovávání nazpět možná není nejlepší způsob, uznávám, není. Je to způsob lidský. Jsou v tom emoce. Zcela pochopitelná reakce.:) Myslíte, že to bude lepší, když zde už nebude nikdo, kdo by rozporoval křesťanské názory na Židy, judaismus, na židovská Písma Tanachu, a Talmud atd? Je možné, že ubyde těchto témat. Ne že by zmizela, vždyť SZ a proroci jsou nedílnou součástí Bible, takže o nich bude řeč. Jednotni ve výkladech zde lidé nebudou. Budou tu různé názory křesťanů - tedy "křesťanské názory" (se kterými by souhlasili všichni křesťané) na Židy, judaismus.. ..jako takové vlastně neexistují.Lepší...ve smyslu: méně sporů? klidnější? přátelštější? .. Sporů nebude méně. A emoce se budou projevovat....tak jako to tady bylo vždy. |
]
]
|
|
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. prosinec 2019 @ 07:41:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Vota totiž nechápe zásadní rozdíl mezi obyčejným člověkem (kterým je každý z nás) a mezi vtěleným Bohem - Ježíšem Kristem.
Ježíš není obyčejný člověk, Ježíš je vtělený Bůh.
Bůh tedy povýšil Ježíše jako člověka (tuto Ježíšovu lidskou stránku) nad každé jiné jméno mezi tvory. Ježíše Boha povyšovat přece nemusel.
Bůh se ponížil a stal se na krátkou dobu člověkem (vtělil se do lidského těla a narodil se panenské matce Marii jako člověk) - ale Bohem při tom všem být nepřestal!
Plným právem tedy Ježíše oslovujeme výrazem určeným výhradně pro Boha - Adonaj.
Je to tedy jen zásadní neporozumění podstaty problému se strany bývalého zmateného křesťana - výsledek Votovy "děravé" znalosti křesťanské víry.
|
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Středa, 11. prosinec 2019 @ 08:29:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš je člověk, pojem vtělený Bůh je do bible domyšlen "pohany", .... Pokud se Bůh převtěluje, ( všeobecně) je tělo... Bůh existuje díky představě Boha, to na vysvětlenou proč je tolik Bohů ;) |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. prosinec 2019 @ 11:47:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křesťanské učení říká, že Ježíš má dvě různé přirozenosti - božskou a lidskou.
Potvrzeno Chalkedonským koncilem.
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Středa, 11. prosinec 2019 @ 16:58:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš má dvě různé přirozenosti - božskou a lidskou.
To má Sněhurka taky.
Potvrzují |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Středa, 11. prosinec 2019 @ 20:23:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | s tím božským a lidským se to dá vzít i tak,že (každý) člověk je tímto bohočlověkem. |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Středa, 11. prosinec 2019 @ 20:43:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsi jen příslušník rodu homo sapiens, bobku. Stejně jako já. Jsme stejní bobci. Za pár milionů let tady už žádný homo sapiens nebude a bude tu zase jiná příroda a jiné druhy. |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Středa, 11. prosinec 2019 @ 20:51:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | bobku pokud si v hlavách utváříme bohy teď a tady, jsme boholidé :)))
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Středa, 11. prosinec 2019 @ 21:59:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mluv za sebe. Já si bohy v hlavě nepěstuji. A ani obecnému nadpřirozenu moc šancí nedávám. Spíše bude pravděpodobnější varianta evoluce a vývoje bez vnějšího ředitele. Pravděpodobně je spontaneita a pohyb součástí vesmíru odnepaměti a díky té velikosti a množství proběhlého času už tu bylo všechno myslitelné i nemyslitelné. Jenom o tom nevíme, páč na naši planetce proběhlo jen pididi události z celého vesmíru. |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Čtvrtek, 12. prosinec 2019 @ 20:38:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | dík za radu ;) nemám Tvé potřeby se vymezovat vůči bohočlověku jímž je každý člověk, nemám problém přiznat ,jsem bohočlověk :)) Nepřemýšlím nad tím "nábožensky", jen přirozeně : vše co pokládáme za dobré, nazýváme božím, co za nedobré,zlé různě "škaredě" a taky sprostě ... Prostě jazyk náboženský je jazykem normálním,lidským,jen obrazně,a alegoricky rozvíjeným ;). Nemusím tedy věřit na bubáky,a jiné ...a přesto tento jazyk používat,a to tak aby i bobci bobkům rozuměli. |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Čtvrtek, 12. prosinec 2019 @ 20:56:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to máme fakt opačné myšlení. Mně nenapadají v souvislosti s člověkem indicie, že by mohlo jít o boha. Spíše vidím třeba na negroidech, že jsou přechodovým článkem mezi europoidy a lidoopy. |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Čtvrtek, 12. prosinec 2019 @ 21:03:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To neva :) Jsem zvyklý "myslet" po svém.
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 15:53:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty jsi tady na granosalis se svým ezo myšlením správně. Patříš tady. Já jsem tu zcela mimo. |
]
|
|
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Středa, 11. prosinec 2019 @ 11:38:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Ze Svatého písma je zcela jasné, že jak OTEC tak SYN jsou jedním Svatým Duchem. Rozdíl mezi nimi je ve velikosti - časoprostoru. Otce nikdo nikdy očima neuvidí protože je mimo časoprostor - jako čistý Svatý Duch. Část Svatého Ducha se ale manifestovala - stala se slovem.... tedy prvorozeným synem obrazem boha. A skrz tohoto prvorozeného již v časoprostoru vzniklo vše v časoprostoru. A tento prvorozený aby zachránil svět, tak přišel v lidské tělo !!! a stal se člověkem - synem člověka.
Jediný Bůh je Svatý Duch, ten který o sobě pravdivě řekl, JSEM TEN KTERÝ JSEM, KTERÝ BUDU. Svatý duch může mít tedy tolik jmen kolik bude chtít ale bude pořád Svatým duchem....je tím, kterým je, kterým bude. |
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 13. prosinec 2019 @ 18:15:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jasné,jasnému, z nejjasnějších...kamínkem... duch...e.r.or |
]
|
|
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 27. prosinec 2019 @ 20:42:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zacharjáš 12:10 Ale na dům Davidův, na toho, jenž sídlí v Jeruzalémě, vyleji ducha milosti a proseb o smilování. Budou vzhlížet ke mně, kterého probodli. Budou nad ním naříkat, jako se naříká nad smrtí jednorozeného, budou nad ním hořce lkát, jako se hořce lká nad prvorozeným.
prostuduj si tu celou kapitolu zachariase. V tomhle versi se pise: Budou vzhlížet ke mně, kterého probodli. tady v teto kapitole se pise o mesiasi ktereho probodli a v kontextu prijdes na to ze mesias je hospodin. Apostol Pavel kdyz dokazoval ze Jezis je mesias a Buch tak to je jedno z mist kterym zidy presvedcoval a jinak prostuduj si to v puvodnich textech a zjistis ze uz Mojzis vedel ze Buh ma syna tedy ze Buh je ve vice osobach zide to az pozdeji zavrhli kvuli mesiasi Jezisi ktereho neprijali. Dnes zide veri pouze v boha v jedne osobe ale v dobe Krista to bylo jinak. |
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 27. prosinec 2019 @ 21:14:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | https://chizukemuna.estranky.cz/clanky/36.-zacharias--12-10--predpovedel-probodnuti-a-zabiti-mesiase.html
Tvé přání aby to tak bylo je otcem myšlenky ;) |
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Sobota, 28. prosinec 2019 @ 11:54:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | umělé vytváření představy,že v SZ je o Kristu ( Ježíši) nejlépe poznáš když se "dokážeš dostat na počátek své cesty". Je to osvobozující :) Nabízím program v zerykovštině : 1. Přestaň se : a) modlit ( bez tak je to jen sebeanalýza) b) číst Bibli ( náboženskou literaturu) c) shromažďovat ( žádní stejně "nemocní") 2. Začni : a) přezkoumávat co víš a odkud to víš b) podrob kritice bibli,Boha,Ježíše, a ( vše co je pro Tebe svaté) c) staň se zpět "pohanem", abys pochopil absurditu svého konání 3. restartuj se ( tedy zruš své znovuzrození) žij,žiješ jen jednou. |
]
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 29. prosinec 2019 @ 13:23:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Ty jsi měl ( nějaké) znovuzrození ?//
Měl ale zrušil jsem jej.
// jak vypadalo ?//
Nerozumím. Místo kamenného srdce,masité, místo sobectví láska.
//co znamenalo ?//
Pro Boha znamenalo "další zásek", další "ovečku v ovčinci". Měl s tím dost práce. Pro znovuzrozeňátko je to období "poznávání,učení, a vděku. A postupem času, poznání jaké to je přivádět další k Bohu, starat se o Ně, sloužit a být na vinici Boží.
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 03. leden 2020 @ 14:02:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Promiň za nejasné vyjádření.
Zajímá mne, jak to znovuzrození vypadalo, jak probíhalo, co konkrétně se stalo. Svědectví o tom znovuzrození, popis, co to bylo za znovuzrození.
Pro Boha znamenalo "další zásek", další "ovečku v ovčinci".
Měl jsi tedy znovuzrození, které pro Boha znamenalo "další zásek", další "ovečku v ovčinci"? Zajímavé, ještě jsem neslyšel.
Jak ses to dozvěděl, co to pro Boha znamenalo?
Jak a proč jsi to znovuzrození zrušil a jak se to zrušení projevilo?
Díky Toník
|
]
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 03. leden 2020 @ 19:17:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | v průběhu času jsem "zapracoval" na svém svědectví, na lásce k Pánu, to co jsem považoval za bod "znovuzrození" rok po obrácení jsem po delší době "posunul". Dnes už nepokládám tuto svou dobu za "svou", musel bys jakožto znovuzrozený křesťan podstoupit "revizi"...a mám zkušenost,že to nikdo nechce,a nedělá. Nemůžeš to "pobrat" dokud to neprubneš.
Tolik ůvodem... Možná ,ten příběh hříšníka,vyděděnce, a zlého člověka jenž dostane milost, a k tomu nové srdce,Ducha, společenství,manželku,děti...znáš. To není o pocitu, vyčtení z knih, pomatení mysli, ale o svobodě božího dítěte.
Co je člověk ,že na něho pamatuješ, a jej se ujímáš ? Ano Bůh mi dal nový život. Věčný život. Víru lásku i naději. Nic nemá moc odloučit Boží dítě od lásky Kristovy.
Bůh sám mě přivedl k revizi, sám mi svým Duchem pomohl "ven", mohu být znuvunenarozen, pohanem, šmejdem, židem, neváženým šalomákem, vším co si přejete. Znovunenarození je svoboda od křesťanství, od bible, od sebe sama....je to jako se vidět Tvýma očima...
No ,ale nechme toho tématu ( abych se nepovyšoval), není to ani zajímavé :)) |
]
|
|
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 27. prosinec 2019 @ 20:42:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zacharjáš 12:10 Ale na dům Davidův, na toho, jenž sídlí v Jeruzalémě, vyleji ducha milosti a proseb o smilování. Budou vzhlížet ke mně, kterého probodli. Budou nad ním naříkat, jako se naříká nad smrtí jednorozeného, budou nad ním hořce lkát, jako se hořce lká nad prvorozeným.
prostuduj si tu celou kapitolu zachariase. V tomhle versi se pise: Budou vzhlížet ke mně, kterého probodli. tady v teto kapitole se pise o mesiasi ktereho probodli a v kontextu prijdes na to ze mesias je hospodin. Apostol Pavel kdyz dokazoval ze Jezis je mesias a Buch tak to je jedno z mist kterym zidy presvedcoval a jinak prostuduj si to v puvodnich textech a zjistis ze uz Mojzis vedel ze Buh ma syna tedy ze Buh je ve vice osobach zide to az pozdeji zavrhli kvuli mesiasi Jezisi ktereho neprijali. Dnes zide veri pouze v boha v jedne osobe ale v dobe Krista to bylo jinak. |
|
|
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 27. prosinec 2019 @ 20:42:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zacharjáš 12:10 Ale na dům Davidův, na toho, jenž sídlí v Jeruzalémě, vyleji ducha milosti a proseb o smilování. Budou vzhlížet ke mně, kterého probodli. Budou nad ním naříkat, jako se naříká nad smrtí jednorozeného, budou nad ním hořce lkát, jako se hořce lká nad prvorozeným.
prostuduj si tu celou kapitolu zachariase. V tomhle versi se pise: Budou vzhlížet ke mně, kterého probodli. tady v teto kapitole se pise o mesiasi ktereho probodli a v kontextu prijdes na to ze mesias je hospodin. Apostol Pavel kdyz dokazoval ze Jezis je mesias a Buch tak to je jedno z mist kterym zidy presvedcoval a jinak prostuduj si to v puvodnich textech a zjistis ze uz Mojzis vedel ze Buh ma syna tedy ze Buh je ve vice osobach zide to az pozdeji zavrhli kvuli mesiasi Jezisi ktereho neprijali. Dnes zide veri pouze v boha v jedne osobe ale v dobe Krista to bylo jinak. |
|
|
Re: Ježíš je Pán (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 27. prosinec 2019 @ 20:42:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zacharjáš 12:10 Ale na dům Davidův, na toho, jenž sídlí v Jeruzalémě, vyleji ducha milosti a proseb o smilování. Budou vzhlížet ke mně, kterého probodli. Budou nad ním naříkat, jako se naříká nad smrtí jednorozeného, budou nad ním hořce lkát, jako se hořce lká nad prvorozeným.
prostuduj si tu celou kapitolu zachariase. V tomhle versi se pise: Budou vzhlížet ke mně, kterého probodli. tady v teto kapitole se pise o mesiasi ktereho probodli a v kontextu prijdes na to ze mesias je hospodin. Apostol Pavel kdyz dokazoval ze Jezis je mesias a Buch tak to je jedno z mist kterym zidy presvedcoval a jinak prostuduj si to v puvodnich textech a zjistis ze uz Mojzis vedel ze Buh ma syna tedy ze Buh je ve vice osobach zide to az pozdeji zavrhli kvuli mesiasi Jezisi ktereho neprijali. Dnes zide veri pouze v boha v jedne osobe ale v dobe Krista to bylo jinak. |
|
|
|
|