|
Právě je 562 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116813602 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Proměnit vlastní srdce.
Vloženo Čtvrtek, 22. červen 2023 @ 10:20:19 CEST Vložil: Tomas |
poslal oko (Střípky katolické).
Že člověk má srdce, je jasné. I to, že srdcem člověka nemyslíme jen orgán jeho těla, ale i celé jeho nitro, duši, střed veškerého jeho vnitřního světa.
Podobně jako srdeční sval rozvádí po celém těle životodárnou okysličenou krev, tak i duše dává život všemu, co dělá člověka člověkem. Dává člověku jeho ducha, charakter, povyšuje jej nad pouhé "nejvyšší uspořádání hmoty". Duší se do všech částí těla rozlévá život, oduševnělý dechem Božím. V srdci člověka se rozhoduje, co člověk chce či nechce, co učiní a co neučiní. Proto na srdci člověka tolik záleží.
I Bůh má srdce.
U srdce Božího jde především o metaforu toho, že Bůh je Láskou a Životem v plnosti. Už ve Starém zákoně čteme, že Hospodinovo srdce je středem Božího bytí, důvodem jeho lásky a milosrdenství.. Boží srdce je soucitné a odpouštějící, dokáže se pohnout lítostí.
I Ježíš Kristus, pravý Bůh i pravý člověk, musí mít srdce. Srdce Ježíšovo je vtělením srdce Božího, Boží lásky a věčnosti - Bůh se v Kristu stal člověkem. A zároveň je tím nejlepším a největším uskutečněním srdce lidského - člověk v Ježíši byl zbožštěn, lidská přirozenost byla povýšena svým vzorem a sjednocena s ním.
V Kristu se tak nejvíce setkáváme s Boží láskou a s tím, jací bychom měli být my. Nepokojné a obojaké, tvrdé a slabé je však srdce naše a prakticky žádný z nás nedokáže zcela nehřešit - proto boholidské Ježíšovo srdce potřebujeme, neboť potřebujeme pomoc a uzdravení, proměnu a posílení, aby naše srdce nebylo z kamene, ale stalo se živým, křesťanským.
Často slýchám od některých, že jim stačí mít Boha hluboko ve svém srdci (možná tak hluboko, že už nejde ani vydolovat), že nepotřebují ani kostel, ani kněze a už vůbec ne církev. Při takových slovech si vzpomenu na některé studně. Ano, voda tam třeba i je, ale nedá se pít, protože jsou hluboké a není zrovna pohodlné a snadné je vyčistit. Takové lidské srdce je třeba pěkně zgruntu, ode dna, vyčistit. Aby nikdo a nic nekazilo čistotu vody, kterou sám Pán chce naše srdce naplnit, aby naše srdce mohla být zbavena všeho hříchu, který pak způsobuje neklid, nejistotu a strach.
Svatý Augustin o takovém neklidu napsal své Vyznání, ve kterém uvádí i recept, když píše: "Neklidné je srdce lidské Bože, dokud nespočine v tobě.
|
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 22. červen 2023 @ 15:37:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Je to Bůh, kdo přetváří naše srdce My ho ovšem musíme prosit, aby lidská srdce přetvořil
- Ezechiel 11, 19 [biblenet.cz]A dám jim jedno srdce a vložím do jejich nitra nového ducha, odstraním z jejich těla srdce kamenné a dám jim srdce z masa,
|
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 23. červen 2023 @ 07:00:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .."Nepokojné a obojaké, tvrdé a slabé
je však srdce naše a prakticky žádný z nás nedokáže zcela nehřešit -
proto boholidské Ježíšovo srdce potřebujeme, neboť potřebujeme pomoc a
uzdravení, proměnu a posílení, aby naše srdce nebylo z kamene, ale stalo
se živým, křesťanským."...
Protože jsme od přirozenosti hříšníci náchylní ke hříchu, jenom stav naší trvalé obnovy ve spolupráci s Bohem nás od dalších hříchů chrání. Člověk, který duchovně neroste - ten automaticky upadá.
Je to vidět na každém z nás i v rovině přirozené; kdo se třeba jednou naučil cizí jazyk, ale přestane ho používat, za čas z něho hodně zapomene a už ho může používat jen s obtížemi, nebo vůbec.
I život bez hříchu je pro každého člověka právě takovým "cizím jazykem".
Nepřirozeným "jazykem" pro potomky vyhnanců z ráje.
Potřebujeme s ním tedy hovořit neustále, nepřetržitě, "procvičovat" si ho - potřebujeme neustálé vylévání Boží milosti do našich životů, neustálé tvořivé působení Ducha svatého, který nás postupně proměňuje k podobě srdce Kristova .
A k tomu nám slouží církev (život v církvi se svátostmi) - kvůli tomuto ji Kristus založil.
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 23. červen 2023 @ 16:12:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To Akuzativ: To si ale odporuješ s níže uvedeným veršem. My vůbec nemusíme prosit aby Bůh naše kamenné srdce nějak nesmyslně pretvařel. Proč prosit za něco, co už máme. Jsme-li praví, věřící, mající Kristova Ducha. Takže ne prosit, ale děkovat a chválit. Viz. ten verš... |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 23. červen 2023 @ 17:25:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios777 Ano, máme děkovat a chválit S apoštolem Pavlem víme, že běžíme na dráze a máme naději, že doběhneme do cíle Prosíme, aby Bůh proměnil všechna lidská srdce Vidíme přece, že na světě chybí lidskosti, lidská srdce jsou kamenná |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 23. červen 2023 @ 17:25:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios777 Ano, máme děkovat a chválit S apoštolem Pavlem víme, že běžíme na dráze a máme naději, že doběhneme do cíle Prosíme, aby Bůh proměnil všechna lidská srdce Vidíme přece, že na světě chybí lidskosti, lidská srdce jsou kamenná |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 24. červen 2023 @ 00:44:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Akuzativ:
Bůh lidská srdce NEPROMĚŇUJE ale VYMĚŇUJE.
Proměnit zvrácené, zlé, kamenné lidské srdce je ZCELA NEMOŽNÉ.
Jeremjáš 17:9 Nejlstivější jest srdce nade všecko, a nejpřevrácenější. Kdo vyrozumí jemu?
Proto Bůh DÁVÁ JINÉ. Viz. i ten verš, který jsi použil(a).
To pouze náboženští lidé chtějí proměňovat své srdce (= utopie). A také ten pojem "proměňování" používají. Podle toho se také spolehlivě poznají...
Když to řeknu ještě jinak - Bůh se nesnaží proměnit Adama (starého člověka). Nesnaží se ho polepšit, což je nemožné.
Proto ho popravil smrtí na kříži a namísto něj postavil SEBE (vzkříšeného Krista).
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 24. červen 2023 @ 10:06:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Bůh lidská srdce NEPROMĚŇUJE ale VYMĚŇUJE."...
(Ez 11,19) A dám jim jedno srdce a nového ducha vložím do vašeho nitra, odstraním z jejich těla srdce kamenné a dám jim srdce masité, aby žili podle mých ustanovení, zachovávali má nařízení a plnili je. I budou mým lidem a já budu jejich Bohem.
Ahoj Gregu. Kdo překládá doslova, ten lže - říká jedno rabínské přísloví.
Božímu slovu třeba rozumět ve smyslu, jak to svatopisci a Duch svatý zamýšleli.
Tento nový život může být pouze výsledkem působení Ducha svatého v lidském srdci. Vyměnit lidské srdce doslova by totiž doopravdy znamenalo vyměnit osobu člověka za úplně jinou osobu. Protože právě to srdce člověka definuje konkrétní osobu každého z nás.
Nejde vyměnit, ale jde proměnit do (v chování a smýšlení) úplně nového člověka. Pozorovatel o takovém pak řekne: Vždyť ho už vůbec nepoznávám, je z něho úplně jiný člověk!
Toto dokáže udělat s lidským srdcem Duch svatý. Tato proměna člověka ("výměna srdce") je Boží dílo, ale my si musíme uvědomit svůj hřích a odvrátit se od něho. Když to uděláme, Bůh nám dá nové motivy, nové směrnice a nový smysl života. Ezechielovým řešením problému dědičné viny je , aby každý člověk změnil svůj život (Ez 18,21). Niternou změnu v nás působí Duch svatý (Žl 51,10-12). Opustíme - li hříšnou a vzpurnou cestu života a obrátíme - li se k Bohu, dá našemu životu nový směr, novou lásku a novou sílu ke změně. S důvěrou v Boží proměňující moc dojde ke změně tvého srdce a mysli. Potom budeš prožívat každý den pod jeho vedením (Ef 4,22-24). V tomto smyslu nevylepšuješ svůj starý život, ale dostáváš od Boha život nový. Ale osoba člověka definovaná jeho srdcem zůstává pořád stejná.
Duch svatý člověka proměňuje - nevyměňuje osobu člověka za nikoho jiného!
Vysvětlení je snadno pochopitelné v Jr 32,39.
Vložím jim do srdce čisté pohnutky a naučím je jednat čestně a spravedlivě. Potom mne pro své vlastní dobro a pro dobro svých dětí budou už navždy poslouchat....
|
]
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 25. červen 2023 @ 09:20:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rabíny nech na pokoji - Pán Ježíš také říkal: "Dělejte všechno, co vám řeknou, ale podle jejich skutků nejednejte ...."
Zkus se raději zamyslet nad tím, že Bůh netransplantuje člověku žádná nová srdce - že nemá v nebi sklad náhradních lidských srdcí - ale to stávající lidské srdce dokáže proměnit k dobrému - pokud o to ovšem sám člověk projeví zájem.
Lidské srdce má schopnost se proměnit do dobrému - ale má také schopnost se proměnit i ke zlému:
(Za 7,12) Svá srdce proměnili v křemen, aby neslyšeli zákon a slova, která
poslal Hospodin zástupů svým Duchem prostřednictvím dřívějších proroků, a
tak na ně od Hospodina zástupů dopadlo velké rozhořčení.
Písmu třeba rozumět v jeho skutečném smyslu a nikoli podle "puntíkovaté" litery
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 12:01:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lidské srdce má schopnost se proměnit do dobrému - ale má také schopnost se proměnit i ke zlému:
A kde lidské srdce tuto schopnost vzalo? Jeremiáš 17:9 Srdce je lstivé nade vše, je nevyléčitelné. Kdo mu porozumí?
Z toho důvodu je zapotřebí "výměna" srdce, o níž psal unášen Duchem svatým prorok Ezechiel (36:26) Dám vám nové srdce a nového ducha dám do vašeho nitra. Odstraním srdce kamenné z vašeho těla a dám vám srdce masité.
Samozřejmě, že se nejedná o tu pumpu v naší hrudi, zabezpečující oběh krve. Tady má výraz srdce jiný význam. Toto srdce sestává z naší duše (mysl, city, vůle) + našeho svědomí, což je hlavní část našeho ducha, Boží hlas v našem nitru. A protože jsou přirození lidé duchovně mrtví ve svých vinách a hříších, je mrtvé i jejich svědomí, které je třeba spolu s celým duchem obnovit, což se děje při znovuzrození. To je spolu naplněním toho, co řekl Hospodin Ezechielovi ve výše zmíněném verši.
Bez té "výměny" srdce kamenného za srdce masité zůstává lidské srdce lstivé a nevyléčitelné, jak zjevil Bůh Jeremiášovi. Vždyť sami kolikrát našemu srdci nerozumíme; nechápeme, co vymýšlí, zamýšlí, chce a co pak děláme proti Bohu i lidem. Stačí se podívat kolem i do svého vlastního srdce. Když takto přišel k sobě marnotratný syn, vrátil se do domu svého otce, ochoten stát se nádeníkem, maje za to, že synovské právo ztratil. Tady zapracovalo jeho Bohem dotknuté svědomí Božím způsobem, který jej přivedl zpět, odkud odešel a odkud neměl odejít. |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 14:05:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Výměnu srdce činí Bůh, pokud mu to dovolíme. Je to silný zásah "shora", kdy je rozum zcela zastíněn a v té chvíli zcela stranou. |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 14:19:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten, kdo skutečné pozná své srdce, jaké doopravdy je, Bohu rád tuto výměnu dovolí a síla toho zásahu mu nevadí, neboť je vítaná. A rozum nám podle Písma Bůh dal k tomu, abychom Jej hledali. |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 26. červen 2023 @ 07:55:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Bohu rád tuto výměnu dovolí a síla toho zásahu mu
nevadí, neboť je vítaná. A rozum nám podle Písma Bůh dal k tomu,
abychom Jej hledali."...
Naprosto souhlasím.
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 25. červen 2023 @ 19:43:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Toto srdce sestává z naší duše (mysl, city, vůle) + našeho svědomí, což je hlavní část našeho ducha, Boží hlas v našem nitru."...
Pokud bychom měli hovořit o doslovné výměně srdce podle tvého pojetí, Willy, - pak by musel Bůh člověku výměnou srdce vyměnit jeho mysl, city a vůli (a i ty sám říkáš, že jsou součástí srdce člověka!) , vyměnit také jeho lidského ducha za úplně jiného, s úplně jiným svědomím. Ale lidského ducha dostává každý člověk při svém početí a ten je součást jeho osobnosti - nelze ho vyměnit za jiného!
To by pak už byl úplně jiný člověk - jiná osoba.
A toto není pravda.
Samozřejmě, že bez Boha je lidské srdce nevyléčitelné - sám člověk to nedokáže - vyléčit, proměnit lidské srdce, dokáže jedině Bůh svou milostí.
Ale ten to udělá pouze u toho člověka, který o to sám usiluje, který toto chce. Který učiní pokání.
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 26. červen 2023 @ 06:10:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
"pouze u toho člověka, který o to sám usiluje" - NE |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 26. červen 2023 @ 07:53:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Napsat jenom "NE" - bez dalších argumentů a snahy o vysvětlení - to je naprosto čistá demagogie.
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 26. červen 2023 @ 08:13:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Je snad Bible dle Tebe, OKO, opravdu demagogie? Proč opět útok místo přemýšlení?
Pokud potřebuješ další argumenty, tak jsou k zamyšlení přímo v Bibli:
"Usilovala" Máří Magdalena, nebo Šavel (Pavel) předem nějakým úsilím o proměnu srdce, nebo šlo o zcela náhlý Boží zásah jejich srdcí?
Brusle7 |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 26. červen 2023 @ 12:17:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co ty jsi za člověka, že vše vnímáš hned jako útok?
Cožpak není moje výtka racionálně oprávněná - tvoje "NE" má snad být nějaký přesvědčovací argument? Koho přesvědčí, když nic nevysvětlíš?
Zkus se do Bible podívat mýma očima:
Srdce apoštola Pavla patřilo Bohu od malička. U nohou Gamalielových jsem byl přesně vyučen otcovskému zákonu a horlil jsem pro Boha jako dnes vy všichni. (Sk 22,3).
Jen žil v omylech, nepoznal Pána Ježíše a proto pronásledoval křesťany. Z horlivosti pro Izraelského Boha!
(Sk 26,15 ...) Řekl jsem: ‚Kdo jsi, Pane?‘ Pán odpověděl: ‚Já jsem Ježíš, kterého ty pronásleduješ. Ale vstaň a postav se na nohy, neboť proto jsem se ti ukázal, abych tě ustanovil svým služebníkem a svědkem těch věcí, které jsi viděl, i těch, které ti ještě ukážu. Budu tě vysvobozovat z tohoto lidu i z pohanů, ke kterým tě posílám otevřít jejich oči, aby se obrátili od tmy do světla, od moci Satanovy k Bohu, a aby vírou ve mne obdrželi odpuštění hříchů a podíl mezi posvěcenými.‘
Pán Ježíš znal Pavlovo (Saulovo) srdce lépe, než on sám.
Znal jeho horlivost pro Boží věci, znal jeho touhu po společném životě s Bohem.
Proto mu mohl oznámit i věci, které teprve přijdou - věci, kterých si zatím Pavel nebyl vůbec vědom. Ale na Pavlovi bylo, aby se sám rozhodl, aby dal svůj souhlas ke Kristovu plánu s jeho osobou. Tři roky žil pak Pavel v Arábii v ústraní a zpytoval, poznával své srdce, než se ve svém srdci nezvratně rozhodl pro činnost apoštola a pro život v celibátu. Pro téměř každého žida bylo tehdy přirozené se oženit a mít početnou rodinu potomků. Toto Pavlovo rozhodnutí pro společný život s Bohem, pro život apoštola, bylo pak zralé a bylo učiněno jak rozumem, tak i srdcem.
U Maří Magdaleny nikdo nevíme, co doopravdy prožívala ve svém srdci. Jako hříšnice byla pochopitelně nešťastná a nespokojená s takovým životem. Ale vždycky platí, že Bůh v člověku vzbudí touhu po změně, touhu žít čistě a s Bohem - a na tuto touhu pak člověk nutně musí odpovědět svým vlastním rozhodnutím se pro Boha. Společným rozhodnutím rozumu i srdce a to ze svobodné vlastní vůle.
Vždycky má člověk také svobodu a možnost tento Boží hlas ve svém srdci ignorovat a neuposlechnout ho.
Poslal jsem na toto téma dneska článek, ve kterém toto vysvětluji podrobněji.
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 26. červen 2023 @ 15:25:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1/ Z Wikipedie: Demagogie (z řeckého δημος, démos = „lid“ + αγωγος agógos = „vůdce“) je v moderní době působivé a klamné řečnické vystupování, využívané k získání vlivu, politické podpory a moci, zejména mezi lidmi neschopnými kriticky myslet. Místo věcného zdůvodňování působí hlavně na předsudky a emoce posluchačů, k čemuž slouží polopravdy, překroucené argumenty, logické klamy, falešné sliby, vyvolávání strachu a podobně. „Demagog je člověk, který hlásá věci, o nichž ví, že nejsou pravda, a to lidem, o nichž ví, že jsou hlupáci.“— H. L. MenckenHistorik Reinhard Luthin definuje osobu demagoga takto: „Je to politik zkušený v řečnictví, lichocení a invektivách; vyhýbavý v řešení důležitých problémů; slibující vše a všem; apelující spíše na emoce než na rozum posluchačů, a probouzející rasové, náboženské a třídní předsudky — člověk, jehož touha po moci bez držení se zásad ho vede k tomu, aby se chtěl stát pánem mas lidí. Po staletí vykonával povolání ‚muže lidu‘. Je produktem politické tradice podobně starým, jako západní společnost sama.”[1]Nu... Pokud tvé označení mého příspěvku "NE" jako demagogie není tvůj útok, tak tedy nevím co jiného jsi tím myslel... Leda že bys to tak vnímal u sebe a přehazuješ dle svého zvyku na druhé? Jen se ptám, nevím...?
2/ K Tématu:
"NE" je má jasná reakce na konkrétní tvůj text, na který jsem reagovala - napsal jsi totiž ohledně proměny srdce toto:
"pouze u toho člověka, který o to sám usiluje" - a já ti znovu jasně říkám, že zde nejsou třeba argumenty, ale Bible a víra v Boha při setkání s Bohem (nikoliv nějaké zvláštní "úsilí" člověka)... |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 27. červen 2023 @ 06:05:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle říká:
Když k tomu potřebuješ Bibli, tak tu Bibli hned také použij!
Boží slovo říká jasně: Napravte, čiňte, usilujte!
„ Naplnil se čas a přiblížilo se Boží království; čiňte pokání a věřte evangeliu. “ (Mk 1,15) Proto napravte umdlené ruce a zchromlá kolena a čiňte přímé stezky pro své nohy, aby se to, co je chromé, nevyvrátilo, ale naopak aby se uzdravilo. Usilujte o pokoj se všemi a o posvěcení, bez něhož nikdo neuvidí Pána. (Žd 12,12 ...)
Ve svém heretickém zmatení tvrdíš doslova pravý opak toho, co nám ve skutečnosti říká Bůh.
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 27. červen 2023 @ 07:04:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Oko,
zahoď již konečně všechno marné lidské a 70 let neúspěšné úsilí - a v pokoře se skloň před Bohem a bližními. Daruj Bohu své srdce a sebe samého ve vědomí, že vlastním úsilím to nikdy nezvládneš a dosavadním tempem nestihneš - a bohužel srdce Bohem bez toho darování v důvěře Bohu nemůže být proměněno.
Bůh čeká, až se přestaneš chovat povýšeně k Němu a k nám bližním, což je vidět téměř na každém z Tvých komentářů (mít "navrch" nad Bohem a bližními). Ad Tvé tučněnky a důležitost i na GS.
Radím: Udělej jedinou změnu: Dej své srdce Bohu, v tichu, v komůrce. Umenši sám sebe skutky, nejen slovy níže. Buď posledním všech. Uznej před Bohem svou slabost a že to prostě sám nezvládneš... aby mohl po 70-ti letech už konečně jednat v tobě On...
Můžeš se, Oko, znovu bránit, znovu mne a ostatní urážet, znovu tu psát tučně a podtrženě cokoliv, ale nebude ti to nijak platné, pokud chceš opravdu být s Kristem... Je třeba nechat působit Jeho v tvém srdci k tvé budoucí proměně a záchraně... Je třeba darovat Mu srdce, tj. nic sám lidsky nedělat, jen věřit, odevzdat mu sebe, nic si nenechat...
Brusle7
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 27. červen 2023 @ 07:32:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."(mít "navrch" nad Bohem a bližními)"...
Usoudila jsi tak podle čeho konkrétně?
Ahoj Brusle. Já ale nikdy netvrdil, že bych snad něco zvládl jenom vlastním úsilím. To jsi ode mne slyšet nikdy nemohla. Do omrzení tu opakuji, že pro změnu lidského srdce k lepšímu je zapotřebí jak Božích milostí, tak i spolupráce člověka (spíš celého lidského společenství, které si navzájem pomáhá). Bez vlastního úsilí nikoho Bůh nezmění. Proto já nikdy své úsilí nezahodím.
Dávám své srdce Bohu každý den (a stále to neumím dokonale, jen "po lidsku" nedokonale) - ale učím se i tímto neustálým dáváním.
Pokud o tobě něco napíši a nebyla by to snad pravda - dopředu se ti omlouvám - zmýlit se někdy může každý.
Pokud ale něco z toho pravdou o tobě je, zkus se nad sebou zamyslet, zda toto není třeba nějak změnit a nebrat tu hned všechno na sebe jen jako urážku, jako projev nenávisti.
Souhlasím, že aby mohl Kristus ve mě růst - já se musím stále umenšovat. Ale to není nic nového - říkal to už i Jan Křtitel.
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 28. červen 2023 @ 17:01:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
1/ OKO, proč dáváš Bohu srdce každý den znovu a znovu? Proč tvé srdce není u Boha stále, trvale, automaticky?
2/ "aby mohl Kristus ve mě růst - já se musím stále umenšovat"Nemusíš se stále umenšovat (nebo jak to prakticky děláš a o kolik ses za 70 let duchovně umenšil?)... Stačí být malý a "nic" a zůstat malým "nic". Tj. být trvale otevřeným a nastaveným pro Boha.
3/ Radím: Zahoď úsilí - a nastav jen absolutní víru a lásku. Beze slov. Bez zavedených rozumových pravidel a rituálů "víry". Ostatní pak už není na tvém úsilí, ale Pán tě sám pozve na Cestu (stačí Mu kývnout na Jeho Cestu, lemovanou ponížením, trním, bolestí, a nicotou, jít s Ním... tudy vede cesta ke štěstí... s Ním)... |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 29. červen 2023 @ 08:43:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."OKO, proč dáváš Bohu srdce každý den znovu a znovu? Proč tvé srdce není u Boha stále, trvale, automaticky? "...
Kvůli těmto okamžikům vyznání - obnovy svého nitra. Nic u člověka není automaticky trvalé. My jsme tvorové nevěrní - jen Bůh je věrný.
K pochopení jeden vtip: Staří manželé spolu sedí a manželka říká: "Proč ty mě nikdy neřekneš, že mě miluješ?" Manžel odpovídá: "Řekl jsem ti to přece už jednou před svatbou. Kdyby se na tom něco změnilo, dám ti vědět."
Člověk by si měl být vědom, jakou má cenu v Božích očích. Pak by si toho třeba víc vážil a nechoval by se často lehkomyslně. "Být trvale otevřeným a nastaveným pro Boha je jen příliš teoretická, pro člověka neuskutečnitelná teorie."
Ve skutečnosti člověk musí každodenně svádět nějaké vnitřní boje mezi svými touhami a představami (a mohou být naprosto ušlechtilé) a mezi realitou, kterou člověku naznačuje Bůh - že by měl člověk udělat zrovna cosi jiného.
..."Radím: Zahoď úsilí ..."...
Tuhle radu ti vnikl samotný satan. To ti říkám s naprostou jistotou. Apoštol nám říká, že běžíme závod a ty radíš - zahoď úsilí? Rada vpravdě ďábelská!
Usilujte se, snažte se! (a já vám požehnám) - To říká Bůh.
(Kol 3,1) Jestliže jste tedy s Kristem vstali, usilujte o to, co je nahoře, kde Kristus sedí na Boží pravici.
(1 Kor 14,12) Tak i vy, poněvadž horlivě usilujete o duchovní projevy, snažte se, abyste se v nich rozhojňovali pro budování církve.
(2 Tim 2,15) Horlivě usiluj, aby ses před Boha postavil jako člověk osvědčený, pracovník, který se nemusí stydět a který správně rozděluje slovo pravdy.
Jen v Novém zákoně nás Bůh vybízí k vlastnímu úsilí asi dvacetkrát!
A ty mi radíš: "Zahoď úsilí!"
A tehdy mnohým to bude kamenem úrazu, budou se navzájem zrazovat a jeden druhého nenávidět. Také povstanou mnozí lživí proroci a mnohé svedou. (Mt 24,10)
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 29. červen 2023 @ 08:53:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
OKO
Opakuji podstatné - co jsem ti napsala v závěru:
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 29. červen 2023 @ 13:41:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
"Kývnout Pánu na jeho cestu" - znamená především úsilí, snažení se také vlastními silami o dobro. Znamená to také věrnost - vytrvalost v rozhodnutí se pro Boha.
Člověče přičiň se - Pán Bůh ti pomůže.
Pánova cesta je cesta nesení kříže a to nejde ani lehce a snadno, ani bez úsilí a snažení, ani to není bez bolesti a utrpení.
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 30. červen 2023 @ 17:24:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
OKO
Kývnutí není úsilí. Kývnutí je Láska s Důvěra k Tomu, komu kýveš. Tj. kývnutí k tomu, co chce Bůh - ne k tomu, co chci já (a to někdy obnáší i bolest, Kříž - v lásce k Milovanému - dát Mu přednost).
Někde jsi rozporoval , OKO, můj výraz "NIC" - a na jiném místě se chceš UMENŠOVAT - neodporuje si to?
Brusle7 |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 27. červen 2023 @ 12:58:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko stále nechápeš, že srážka s blbem je zbytečná. Stačí přeci si být vědoém slov Písma. brusle má idiotské myšlení protože zázraky Boží lásky např. u sv.Pavla prožívá jako normu pro všechny. Může mít neplodná děti? Nemůže, ale Bořím řízením, zázrakem může viz příběh Sáry. Pokud by to bylo tak jednoduché jak nám zde Satansky káže brusle, pak právě na jejím životě a na jejím příkladu všichni vidí, že její srdce jednalo jako srdce Jidáše. brusli musíš diskusně nakopat zadek a pak od tebe uteče, jinak tě bude diskusně pronásledovat s jediným cílem, a to dehonestovat tebe a tvou víru. Uvědom si, je to dnes dítě od Satana a činí vše, aby osttaní o tom přesvědčila. brusle odmítá se snažit, brusle odmítá usilovat životem a příkladem o věčnost v Božím království, brusle ignoruje, že vstup do Božího králvství nestojí jen na naší víře, ale na skutcích, které činíme. A pokud někdo Boha zradí, věrné hřeťany dehonestuje tak je člověkem od Boha nebo od Satana? Žádná třetí cesta není, protože jak konstatuje Písmo, nic nesvatého do Božího království nevstoupí nebo do Boží království vstoupí jen ten, kdo se ve zkoužkách osvědčí a to neříká martino, ale Písmo sv. a všichni vědí a všichni vidí, že brusle, Myslivec, Cizinec se neosvědčili. Zatím se neosvědčili, ještě jim Bůh dává čas a šanci. |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Sobota, 01. červenec 2023 @ 07:32:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios777 Milostí Boží jsme to, co jsme Všechno je milost |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 23. červen 2023 @ 18:42:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je pýcha!! My jsme prostě něco víc. |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 24. červen 2023 @ 09:31:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To nikdo neřekl. Jsi Bohu stejně drahý, Františku, jako třeba já.
I tvoje srdce, Františku, touží Bůh naplnit. Ale musíš se mu otevřít - neudělá to bez tvého souhlasu.
A neudělá to ani bez církve, ale skrze její službu. Za tímto účelem totiž církev ustanovil na apoštolech.
Není to vůbec pro nikoho z nás snadné - umenšovat se, aby v nás mohl růst Kristus. Protože nechápeme, že tím naše osobnost nezmizí, ale že naopak vyroste - vyroste do velikosti Božího záměru, který s každým z nás ve svém plánu se světem Bůh má.
|
]
|
|
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pondělí, 26. červen 2023 @ 12:47:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | O esoterickém termínu "srdce" se tu můžete, bobci, hádat dokola roky, roky v kuse. Když váš to baví. :-)
Ve skutečnosti existuje mozek. Ten obsahuje neurony a spoje mezi nimi. Ale to by byla pro vás nuda, no. Vy potřebujete tu esoteriku. Bez ní vás to neba..
Realita je nudná. V mozku se vytvářejí spoje pro určitou situaci. A pokud chce vychovatel po dítěti, aby mělo tzv. dobré srdce, tedy aby byl socializovaný a dobře vychovaný, tak to se děje skrze tři postupy:
1. Vlastní kladný příklad vychovatele 2. Odměňování žádoucího chování 3. Sankcionování nežádoucího chování
A postupuje se přesně v tomto pořadí.
V ničem jiném to není. Čtením hebrejských bájí a pověstí z vaší knihy dosáhnete nulového výsledku. Ostatně vy sami jste nejlepší příklad. Mlátíte se dokola jako mimoni esoterickými pojmy po hlavě a nikam nevede. Divím se, že vám to ještě nedocvaklo. Po tolika letech... Jak moc musí být člověk natvrdlý, aby to neviděl... Neuvěřitelné...
|
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 27. červen 2023 @ 06:13:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, ono je to "ezoterické" jen pro někoho.
Opravdový vztah je hlubší, než v rovině mozkových neuronů. Ty ho samozřejmě umožňují, ale třeba já jsem se neženil z pouhého rozumu. Hardware není software.
Až pro tebe bude v životě něco důležitějšího než ty sám, pak poznáš, že také ty máš srdce. |
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Úterý, 27. červen 2023 @ 08:21:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, ono je to "ezoterické" jen pro někoho. - píše oko
Srdce je básnický nebo esoterický pojem.
Opravdový vztah je hlubší, než v rovině mozkových neuronů. Ty ho samozřejmě umožňují, ale třeba já jsem se neženil z pouhého rozumu. Hardware není software. - píše oko
Bože, žase pobožný pouští do oblasti vědy a techniky. :-) To je strašné, jak vy v tom plavete. Software v mozku se zapisuje do spojů, synapsí. Tedy je to i současně hardware. Oko - ty jsi poměrně hloupý. Píšeš stylisticky a gramaticky správně, ale obsahově plaveš. Neznáš sémantiku slov a nemáš znalosti a logiku. Samozřejmě že lidi zakládají partnerské vztahy jak na základě rozumu, tak citu, tak celkové náklonnosti. A jistěže je v tom účasten mozek, nikoli nějaké vymyšlené srdce. Je v tom mozek, dále tzv chemie, což jsou ale zase fyzické sympatie. Tzn. smysly jako oči sluch, atd. A to jde zase bez mozku. Bobku. bez mozku si ani neprdneš. I to prdnutí dělá mozek.
Až pro tebe bude v životě něco důležitějšího než ty sám, pak poznáš, že také ty máš srdce. - píše oko
Zase nabubřelé cance. Ty o mně nic nevíš, pobožné nádhero. Ty mě tady obviňuješ z egoismu, ale v reálu můžeš být větší egoista než já a já můžu být obětavější než ty. A já jsem právě dlouhé roky to měl přesně naopak, než mě tu křivě obviňuješ. Měl jsem nízké sebevědomí a připadali mi všichni kolem mě důležitější a byl jsem dlouho zbytečně submisivní. Takže je to přesně naopak. Měl jsem být tvrdší a asertivní od počátku. A to, že jsem dělal tyto chyby, bylo i dílem náboženské výchovy. Taky komunistické. Komunisti ve škole nás vedli k poslušnosti, pobožní v kostele to samé a doma rodiče taky. A že bych si já myslel, že jsem nejdůležitější na světě - to tedy opravdu ne. Naopak jsem měl přesvědčení, že všichni jsou důležitější. A taky mě kdysi lidi kdysi využívali. A to i finančně, nebo že jsem makal zadaro apod. Takže tu píšeš, pí.čoviny, oko. A v partnerských vztazích jsem taky obětoval. Právě že mně život ukázal přesný opak toho, co tu píšeš. Že to byla moje největší chyba. Že jsem byl moc hodný, vstřícný, obětující se pro druhé. Na to jsem nejvíce doplatil. A ty mi napíšeš takový nesmysl. Pochopitelně, páč tu vaříš z vody.
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 27. červen 2023 @ 08:50:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každopádně to to o tobě vypovídá, že jsi daleko citověji založený, než třeba já. Emoce se v tobě hned vaří.
Přitom já to myslel tak, že mozek - neurony - se ze své přirozenosti starají předně o své vlastní přežití, o svůj vlastní prospěch - o své dobro.
Pokud člověk proti této přirozenosti položí život za své přátele - to je už zase dílem srdce.
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Úterý, 27. červen 2023 @ 10:24:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Emoce se v tobě hned vaří. - píše katolík oko
Že by se ve mně vařily emoce? Kvůli plkání nějakého anonyma z internetu, který mě osobně nezná? :-)
Emoce? Jakože mi stoupá tlak a pulz z nějakého katolického bobka z akvárka jménem granosalis? :-)
To já jen umím psát výživně. Prostě umí psát a datluji to do klávesnice v mžiku. To je cvik. Pohotovost.
No a ty jsi mě křivě obvinil. Na to musím reagovat. To není otázka emocí, ale otázka cti. Mám čest. A to je spíše rozum než emoce. Čest a smysl pro spravedlnost je rozum i emoce dohromady.
Nezvedáš mi tlak, katolický bobe. Takhle to nefunguje. Já sem chodím si ověřovat, že nemáte boha. A vy mi servírujete jeden důkaz za druhým.
Pokud člověk proti této přirozenosti položí život za své přátele - to je už zase dílem srdce.
To je zase vyšinutá pí.čovina, oko. Já to píšu bez emocí, Píšu expresivně tak nějak automaticky. Mám to nacvičeno. Píšu ti zcela bez emocí, nebo s minimem emocí, že jsi napsal pí.čovinu. Jak chceš pomáhat druhým, když život ztratíš? Ty blbe, jak bude tvoje mrtvola pomáhat? K čemu budeš dobrý, bezmozku, když zhebneš? :-) Píšu to bez emocí. Píšu to, páč mě řídí logika. A logika říká, že když zhebneš, jsi k ničemu a nemůžeš pomáhat. Takže pokládat život za druhé může jen tydýt. Naivní tydýt nebo esoterik nebo fanatik. Prostě blbec.
To samé s těmi Ukrajinci. Jak Fiala, Rakušan a další bezmozci kvičí, že musíme hlavně pomáhat Ukrajincům. Že to je hlavní smysl dnešní doby a naše povinnost. Jenže ti tupci si neuvědomují, že abys mohl pomáhat jiným státům, musíš mít sám výkonnou ekonomiku. Musíš mít z čeho pomáhat.
A to samé s těmi lidmi a altruismem. Altruismus je krásná věc. Ale abys ji mohl realizovat, musíš být ty sám v kondici, ne se zničit. Už to chápeš? Pořád ti to nedocvaklo?
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. červen 2023 @ 11:39:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já mám Boha.
Pokud máš pocit, že jsem tě křivě obvinil, nebylo to mým úmyslem. Píši jen, jak věci vidím já. Nedělám si patent na neomylnost.
Já jen, že úlohu neuronů přeceňuješ.
Když např. trávením vznikají plyny, prdy budou z tebe unikat, i když ti někdo třeba zrovna usekne hlavu. Mozek k tomu netřeba. Také srdce má své vlastní buňky, které dávají povel srdečním svalům, kdy se mají stahovat. Srdce to dokáže samo i bez mozkových neuronů. Bude ti nějakou dobu ještě tlouci, i kdyby tvoje hlava plná neuronů byla už dávno v koši.
|
]
|
|
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 26. červen 2023 @ 16:14:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | K tématu "Proměnit vlastní srdce" dvě otázky.
1. Je tu někdo, kdo proměnil vlastní srdce k lepšímu?
2. Pokud ano, v čem konkrétně a jak konkrétně to udělal, že proměnil vlastní srdce k lepšímu?
Toník |
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 27. červen 2023 @ 06:28:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je tu snad někdo, kdo tvrdil, že si sám proměnil srdce k lepšímu?
Já to nikde nezaznamenal - asi mi to uniklo.
Protože jsme dědici vyhnanců z ráje, každý z nás se narodil s náklonností ke hříchu. Lehce tedy dokážeme sami svá srdce změnit k horšímu - stačí k tomu povolit uzdu svým hříšným žádostem (všeho druhu) a je to.
Aby jsme změnili svá srdce k lepšímu, k tomu třeba uposlechnout hlas Ducha svatého, který nás k tomuto nabádá a vzbuzuje v lidských srdcích touhu po lepším životě s Bohem. Když tuto vnitřní touhu v sobě nebudeme ignorovat, ale rozhodneme se pro ni, otevřeme tím stavidla pomáhající Boží milosti. Tak si člověk buduje své srdce k lepšímu - ve spolupráci s Bohem. Co nejsme schopni udělat sami ve své hříšné přirozenosti, v tom nám pomáhá Bůh.
Kvůli tomuto se Bůh stal člověkem a obětoval se za lidstvo. Bůh se stal člověkem, aby člověka pozvedl do nové přirozenosti božích dětí. A to bez Boha opravdu vlastními silami nijak nejde!
Po nás, lidech, Bůh chce ale toto: " Napravte, čiňte, usilujte!"
Bez našeho aktivního přístupu, bez našeho úsilí, bez našeho chtění a konání Bůh žádného člověka nijak nezmění.
|
]
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. červen 2023 @ 07:54:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Je tu snad někdo, kdo tvrdil, že si sám proměnil srdce k lepšímu?
To nevím, Stando.
Já se ptal k tématu článku. Téma bylo: "Proměnit vlastní srdce."
K tématu " Proměnit vlastní srdce" jsem měl dvě otázky.
1. Je tu někdo, kdo proměnil vlastní srdce k lepšímu?
2. Pokud ano, v čem konkrétně a jak konkrétně to udělal, že proměnil vlastní srdce k lepšímu?
Toník
|
]
|
|
UDĚLUJI VÁM DISKUSNÍ VÝPRASK,PANE UČITELI :-) (Skóre: 1) Vložil: redifon v Úterý, 27. červen 2023 @ 14:13:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Píšete: Re: Proměnit vlastní srdce. Vložil: Syntezator v Pondělí, 26. červen 2023 @ 12:47:37 CEST
"Čtením hebrejských bájí a pověstí z vaší knihy dosáhnete nulového výsledku. Ostatně vy sami jste nejlepší příklad. Mlátíte se dokola jako mimoni esoterickými pojmy po hlavě a nikam nevede. Divím se, že vám to ještě nedocvaklo. Po tolika letech... Jak moc musí být člověk natvrdlý, aby to neviděl... Neuvěřitelné..."
***
Vážený pane, myslím si, že neuvěřitelná je vaše tupost. Zde, na tomto fóru diskutují tak, či onak věřící lidé, kterým se vy, ve své omezenosti se snažíte vnutit svůj ateismus. Nad věřící lidi se povyšujete a poučujete je jako nějaké blbečky.
PÝCHA PŘEDCHÁZÍ PÁD . . .
Podívejte se, vážený pane, Můj nejoblíbenější fyzik byl Werner Heisenberg - a to byl křesťan. Dalším křesťanem byl matematik, fyzik, filosof a teolog Blaise Bascal. Tito lidé tedy blbečky rozhodně nebyli - omezenec je tedy rozhodně někdo jiný . . .
A nyní podrobím kritice vaše výroky:
Píšete:
Re: HROZBA BEZHOTOVOSTNÍCH SYSTÉMŮ (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pátek,
16. červen 2023 @ 08:42:09 CEST
"Vážně? Jošuu jsem nekritizoval tak moc jako
Jehovu. :-)"
Re: HROZBA BEZHOTOVOSTNÍCH SYSTÉMŮ (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Čtvrtek,
15. červen 2023 @ 19:29:18 CEST
"Nadpřirozeno neexistuje. Je tu jen hmota. Čím více to nadpřirozeno cpete, tím více dokazujete, že to je fejk."
Re: HROZBA BEZHOTOVOSTNÍCH SYSTÉMŮ (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pátek,
16. červen 2023 @ 01:00:05 CEST
"Mezi nebem a zemí je atmosféra. Vzduch. Moje víra v
to, že tu v povětří lítají jacísi andělé a démoni = 0%. To je zcela vymyšlené. To je stejné jako vodníci, víly, červené karkulky, atd."
***
Takže si to shrňme:
Kritizujete Jehovu, patřícího do nadpřirozeného světa. A protože nadpřirozeno (podle vás) neexistuje - tedy i Jehova neexistuje.
VY TEDY KRITIZUJETE, VÁŽENÝ PANE, NĚKOHO, KDO NEEXISTUJE??? JSTE VŮBEC NORMÁLNÍ - PANE UČITELI???
***
Pokračuji dále, aby byl můj výprask kompletní: "Ale jak vidíš, tak ty máš svoji bránu a svoji cestu, katolíci mají zase svoji cestu a svoji úzkou bránu, letniční zase svoji a každá denominace má tu svoji. :-)"
Tak výborně, pane učiteli!
Vy zde blábolíte o tom, že já, katolíci, letniční a jiní mají jeden každý svoji bránu a svoji cestu a projevujete uspokojení nad tím, jak zdejší věřící tápou s bloudí, jak máte určitý úspěch v bourání jejich víry - o což se pokoušel i judaista, který napsal to, co napsat neměl, a tuším, od 9 t.m. se odmlčel.
Tak vy jste při své nesporné inteligenci (máte přece papír od ostravské univerzity!!!), nepochopil, že Cesta je jen jedna (J. 14,6), je to úzká cesta (Mt. 7,14) a jediná těsná brána (Mt. 7,13) a jediné Dveře, vedoucí k Otci (J. 10,7; J. 10,9).
Jestliže jste nepochopil to, co je zřejmé každému věřícímu, pak byste měl svůj papír na inteligenci vrátit - nebo použít ho jinak.
Napadal jste brusličku, že svá zranění si má vyřídit s tím, kdo jí ublížil a netahala je sem, na tyto stránky.
Rada by to byla dobrá - nic proti tomu, kdybyste vy zde, nedělal totéž!!!
Tak on vám Rudek Bubik ublížil, jeho synátor také - tak proč sem svá zranění vůbec taháte??? Už jsem vám nabídl, že chcete-li je pofoukat, jsem vám k dispozici.
Váš duševní stav jsem zhodnotil takto:
Kdybyste byl skutečně inteligentní a vyrovnaný, tak byste se buď zdržel jakéhokoli komentáře, nebo reagoval umírněně.
Vy jste ale reagoval takto:
Senil redifon Vložil: Syntezator v Neděle, 18. červen 2023 @ 18:59:11 CEST
Kolik ti je roků, dědulo? Už ti táhne na osmdesátku, viď? Ani sis nevšiml, že tento příspěvek, na který reaguješ, tam visí od včerejšího rána a je starý. Ty jsi to tu objevil se zpožděním, to ti ani nedošlo a reaguješ tu hystericky, jako bych ti tu něco nového připsal. Nic nového jsem ti tu nepřipsal, senilní dědku. Reaguješ na starý příspěvek. A o tom, že můžu odejít, jsem ti už psal o něco výše a dříve.
Jsi prostě pomotaný senior, který si plete dny a nevšímá si, co kde píše. I uživateli martino jsi napsal nějaký zmatený příspěvek, který odkazoval na několik dnů starou diskusi a byl mimo. Jsi mimo dědo. Něco jako Biden v Americe. Z názvu značky syntezátoru děláš příjmení, z popisu sboru děláš bydliště atd. Když napíšu Gregovi, že nemíním hádat jeho DVD, ty napíšeš pseudovarování před jeho DVD. atd.
A to jste mi nahrál na smeč!!!
A JÁ JSEM S ROZKOŠÍ SMEČOVAL!!! DÍKY!!! VY SE TU ZLIKVIDUJETE SÁM!!!
Vážený pane, víte vůbec, v čem je rozdíl mezi Katedrálou, kterou zde tak vehementně napadáte a vámi???
Vy a Katedrála se vlastně snažíte o totéž, totiž o vytvoření jisté sféry vlivu. Nicméně rozdíl je v tom, že Katedrála se snaží zde působit v biblickém, kristovském duchu, i když se samozřejmě může mýlit - zatímco vy, zakomplexovaný učitel, zde působíte v duchu právě opačném, což ovšem znamená, že se v duchovních věcech mýlíte VŽDY.
Já vám rozumím, pane učiteli, okolí vás nebere (maximálně ti vaši žáčci), proto se zde snažíte o to, abyste byl uznáván.
I v tom se lišíme: Mě je naprosto jedno, jak o mě smýšlejí katolíci, či nekatolíci, ale zajímá mě jen, jak o mně smýšlí Bůh - protože to jediné je podstatné.
Tak tento komentář je fackou, kterou jsem vám musel dát, protože s vaším protikřesťanským primitivismem jste už NESNESITELNÝ!
JSTE TRAGICKÁ OSOBA - LITUJI VÁS.
S pozdravem RNDr. Zákopčaníka
"Slunce v duši"
rdf
|
Máš to moc dlouhé, esoterický dědku. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator (Pobožní jsou nenapravitelní utopisti, fantastové ) v Úterý, 27. červen 2023 @ 15:20:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kritizujete Jehovu, patřícího do nadpřirozeného světa. A protože nadpřirozeno (podle vás) neexistuje - tedy i Jehova neexistuje. VY TEDY KRITIZUJETE, VÁŽENÝ PANE, NĚKOHO, KDO NEEXISTUJE??? JSTE VŮBEC NORMÁLNÍ - PANE UČITELI??? - píše redefion
Samozřejmě že se dá kritizovat vymyšlená literární postava. To je zcela normální, že se kritizuje nějaká postava z knihy.
Ten zbytek nečtu, máš to dlouhé. Je mi jedno, v co věříš, dědulo. Nemá to vliv na můj život. A nevztekej se, že si píšu s jinými, ne s tebou. Najdi si spíše někoho pobožného k sobě. Však tu máš mnoho pobožných strejců a tet. Pa.
Jo a nejsem tvoje manželka. Výčitky si nechej pro svoji manželku. My dva jsme spolu nežili, bobe. Nepatříme k sobě. Nikdy jsme nepatřili a nikdy patřřit nebudeme. Nevnucuj se mi. |
]
VÝBORNĚ, PANE UČITELI - GRATULUJI!!! (Skóre: 1) Vložil: redifon v Úterý, 27. červen 2023 @ 17:17:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsem rád, že jste reagoval na můj komentář, proti kterému nemůžete namítnout vůbec nic. A vztekáte se jak malé dítě . . .
To, že nejsem vaše manželka je očividné a netřeba to zdůrazňovat. Nicméně, vaše výlevy svědčí o tom, že žádnou manželku nemáte - prostě by s vámi nevydržela.
Rozhodně se vám nevnucuji -. a nikdy jsem to ani neměl v úmyslu.
Protože jste reagoval na můj komentář, který byl koncipován jako výprask, udělil jste mi tím právo vám výprasky dávat.
Snad to nebude pro vás dlouhé, pane učiteli.
Ä propos - příště mě titulujte PANE ŘEDITELI.
Krásný a vlahý večer vám přeje redifon
|
]
Re: VÝBORNĚ, PANE UČITELI - GRATULUJI!!! (Skóre: 1) Vložil: Syntezator (Pobožní jsou nenapravitelní utopisti, fantastové ) v Úterý, 27. červen 2023 @ 18:31:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O žádném výprasku nevím, dědulo. Vím jenom, že ti trčí úmrtní list ze zadku. A takových dědků tu už bylo...
Mimochodem, ty bys neměl dělat výprasky, ale křísit mrtvé, uzdravovat nemocné a vkládat na lidi ruce, atd. Plus nastavovat druhou tvář.
Ty se chlubíš tím, že útočíš, prý dáváš výprasky a na Bibli zvysoka sereš. Půjdeš do pekla, dědku. Brzy.
Brzy umřeš a půjdeš tam kam patříš. Do pekla. |
]
Re: VÝBORNĚ, PANE UČITELI - GRATULUJI!!! (Skóre: 1) Vložil: redifon v Úterý, 27. červen 2023 @ 21:43:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Mimochodem, ty bys neměl dělat výprasky, "
Dělám vám jen pomyšlení - pane učiteli:
|
]
MĚJTE SE HEZKY, PANE UČITELI! (Skóre: 1) Vložil: redifon v Úterý, 27. červen 2023 @ 22:04:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrý večer, pane učiteli, tímto komentářem se s vámi definitivně loučím. Vystupňoval jste náš dialog do doslova šílených vášní, které by vás zničily. A já vás nechci mít na svědomí. Přeji vám, abyste nalezl pokoj. Přeji vám a vašim blízkým, vše dobré. Pište si, co chcete. Žijte blaze. rdf |
]
Re: MĚJTE SE HEZKY, PANE UČITELI! (Skóre: 1) Vložil: Syntezator (Pobožní jsou nenapravitelní utopisti, fantastové ) v Úterý, 27. červen 2023 @ 22:14:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neloučíš se a budeš psát pořád. Takový dědek jako ty píše pořád. Než zdechne. To je zkušenost. Však jsem ti to psal o sloupec níže v příspěvku. Já o žádných svých šílených vášních nic nevím. Stejně jako nevím nic o Rolandovi z Havířova. Prostě něco si představuješ. Tak jako sis vyrobil boha, tak si vyrábíš i satana a tak samo si vyrábíš oponenty v diskusi údajně plné jakési vášně. Jsi esoterik. Neřídíš se logikou, ale fantaziemi, esoterikou.
Já se řídím logikou a zkušeností. Moje zkušenost říká, že nejsi první ani poslední dědek. Takových jako ty už tu bylo a u tu nejsou. Budeš psát ezo srajdy. Pak zdechneš a přestaneš psát. No a pak bude zase granosalis chudší o dalšího dědka. |
]
Re: VÝBORNĚ, PANE UČITELI - GRATULUJI!!! (Skóre: 1) Vložil: Syntezator (Pobožní jsou nenapravitelní utopisti, fantastové ) v Úterý, 27. červen 2023 @ 22:04:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nepsal jsem ti: Jdi do pr.dele a umři.
Taková vymoženost potkala jen Rosmana. A on to splnil.
Křivě mě obviňoval, že jsem ruský agent, Putinův agent apod.
Ty jsi zase psal, že jsem Roland z Havířova. Což je taky blábol, ale není to zatím na takovém levelu jako výmysl od Rosmana. Až budeš fejkařit na jeho levelu, počastuju tě taky tím, co jeho.
Tonda Vlas zase psal, že bydlím na samotě u lesa s dvěma velkými hafany a tetou Kateřinou a mluvím s anděly. Což byl taky blábol. Já nevím, vy dědkové asi chlastáte. Proto umíráte. Jedině rosmanovi jsem poslal vzkaz s tím videem se Segalem. Tobě zatím ne. Ani Tondovi Vlasovi jsem to to neposílal. Ale jsem prorok, páč jsem Tondovi psal, že dá pokoj, až když zdechne. Taky že se pak stalo.
Nepřeju smrt ve smyslu, že bych na to myslel a nějak se do toho naciťoval. Jenom logicky odvozuji, že ten člověk nedá pokoj, dokud nezdechne. No a pokud se to přihodilo i tobě, že ses na mě pověsil, tak to i s tebou bude stejné. Dáš pokoj, až zdechneš. Společné máte, dědkové, to, že si vymýšlíte. Vypadá to, že vás Jehova vždycky sejme za ty lži.
✝ Karel Bylina 2014 ✝ Tonda Vlas 2020 ✝ Rosmano 2023 ✝ Redifon ? |
]
Re: VÝBORNĚ, PANE UČITELI - GRATULUJI!!! (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 01. červenec 2023 @ 19:30:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Syntez
✝ Rosmano 2023
martino
Ty máš nějaké parte nebo ti to někdo poslal sms? je pravda, že zde asi od dubna zmizel. Pokud je to pravda at je Bůh milosrdný, ale byl to neskutečně zlá člověk žil jen vyhrožováním, že každého udá a psal to naprosto chladně, bohužel takoví zmetkové mi jsou lhostejní. není jim pomoci a pokud umřel, umřel s tím co žil. Se zlobou a nenávistí, vyhrožováním i mě psal, že mě udá ohledně Ukrajiny. Plakat po něm nebudu, pokud je to pravda, ale určitě se za něho pomodlím. To je poslední služba, kterou může člověk ještě posloužit. |
]
|
|
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 01. červenec 2023 @ 13:38:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Je pravda, že zemřel dlouholetý uživatel GS - Rosmano?
Pokud ano, přeji Mu setkání s Pánem, pokoj. |
Re: Proměnit vlastní srdce. (Skóre: 1) Vložil: redifon v Sobota, 01. červenec 2023 @ 18:17:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já také. rdf |
]
|
|
|
|