|
Právě je 556 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116737786 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Poslední apel
Vloženo Pátek, 12. srpen 2005 @ 13:13:22 CEST Vložil: Karels |
poslal vendaor
Poslední apel
Po několika měsíčních výměnách názorů na trojiční nauku chci končit dvěma posledními připomínkami k tématu:
1/ II.Kor.3,17 přeložil Today´s English Version: „Now, „the Lord“ in this passage is the Spirit“ (nyní Pán v této pasáži je ten Duch);
Nová Vulgata přeložila : „Dominus autem Spiritus est“ (Pán je tím Duchem)
Řecký text zní stejně: „O de Kyrios to pneuma estin“ (Pán je tím Duchem)
Jen náš ekumenický překlad mlží: „Duch je tím Pánem“ – ještě že dodal v odkaze verzi: Ten Pán je Duch; proč to bratři nepřeložili přesně hned napoprvé? Přece museli mít po ruce řecký i latinský text! Asi byli vedeni trojičním dogmatem a svévolně otočili smysl textu. V legraci jsem říkával bratřím, že problém trojiční nauky je problémem matematickým - jednoho počítají „dvakrát“, jednou jako Syna, podruhé jako Ducha. Přitom křesťanům všech generací to apoštol Pavel napsal tak výstižně, že to už musí pochopit každý, kdo není posedlý fantomem trojice. Jako by chtěl říci: přestaňte se svými výmysly a spekulacemi o tom, kdo je Duch svatý, neboť to je Pán Ježíš sám. Všechny ostatní spekulace jsou od chvíle napsaní toho verše zbytečné a jen matou věřící.
2/ Athanasiovy výplody o tom, že Syn je souvěčný s Otcem a jeho klatba na ty, kdo věří, že byla doba, kdy Syna nebylo, to je vrchol hlouposti a útokem na křesťanskou důstojnost. Věřit té jeho hloupé větě snad lze jen pod podmínkou, že v tom okamžiku „vypínám zdravý rozum“. Že takovou hloupost opakuje církev dodnes svědčí o zbožňování člověka a o pohrdání myslicími křesťany. Věřím, že čtenáři i autoři na Grano salis by mezi myslící právem měli náležet. Causa finita!
|
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pátek, 12. srpen 2005 @ 17:16:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | přestaňte se svými výmysly a spekulacemi o tom, kdo je Duch svatý, neboť to je Pán Ježíš sám.
jestli tomu dobře rozumím pak "1 Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi. 2 Země pak byla nesličná a pustá, a tma byla nad propastí, a Ježíš Nazaretský který je Kristus se vznášel se nad vodami." posléze Jan Křtitel kázal že "Já vás křtím ve vodě k pokání; ale ten, který přichází za mnou, je silnější než já; jemu nejsem hoden ani nést sandály. On vás bude křtít v sobě a v ohni" a když byl Ježíš křtěn Janem Křtitelem tak "Když sbyl Ježíš pokřtěn, vystoupil hned z vody. A hle, otevřela se nebesa a spatřil sám sebe, jak sestupuje jako holubice a přichází sám na sebe." a posléze vyučoval svoje učedníky "A já požádám Otce a on vám dá jiného mě aby byl s vámi (na věčnost)6,51 — 17Mě, jejž svět nemůže přijmout, protože ho nevidí ani nezná. Vy jej znáte, neboť u vás zůstává a ve vás bude. " ..... "Když však přijdu Já neboli Já uvedu vás do veškeré pravdy, neboť nebudu mluvit sám ze sebe, ale budu mluvit to, co uslyším oznámím vám i to, co smá přijít. 14Já se oslavím, neboť ze svého vezmu a oznámím to vám. " a další místa jsou taky zajímavá schíza, třeba to ze skutků když Ježíš říkal učedníkům přijmete mou moc , až na vás přijdu, a budete mi svědky v Jeruzalémě a v celém Judsku, Samařsku a až po snejzazší skonec země .... atd... atd....
Musím uznat Vendaore, že tvoje teologie má jistý půvab :o) |
|
|
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 12. srpen 2005 @ 17:29:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Genesis 1:1-2 Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi. 2 Země byla pustá a prázdná a nad propastnou tůní byla tma. Ale nad vodami vznášel se Duch Boží.
První a druhý verš v Bibli jsou zrcadlově obrácené - v teologii se tomu říká chiastická struktura. Země z prvního verše je ta samá jako z druhého, nebe a propastná tůně taktéž! Stejně jako Duch Boží a Bůh!
Ještě dlouho se budete s náma hádat?
Karels |
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pátek, 12. srpen 2005 @ 17:37:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | neee to by mě ani nenapadlo, vy tomu přece rozumíte nejlíp, dyť Ježíš je Otec i Duch Svatý, takže je jenom Ježíš, já s touto redukcí ze tří na jednoho souhlasím, ušetří se místo v dalších překladech Bible a navíc to nebude tak složitý, všechno je Ježíš a šmitec. |
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 12. srpen 2005 @ 17:58:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikoliv, takhle jsem to nemyslel.
Před příchodem Krista, v době Starého zákona je Duch svatý a Bůh tatáž bytost. Duch svatý, to je Bůh, který je neuchopitelný, blízký i daleký, všudypřítomný a to právě vyjadřuje ten termín Duch svatý. Pán Ježíš to říká jasně - Bůh je Duch!
Karels |
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: Vendaor v Pátek, 12. srpen 2005 @ 18:10:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vogelovi: žel, rozumíš tomu špatně. Jazyk Starého zákona má výraz „ruach“ jak pro duch, tak i pro vítr. Z kontextu pak lze usuzovat, který výraz se tam nejlépe hodí tak, aby to mělo smysl. Někteří přeložili ruach z Gen.1,2 jako „větrná bouře od Boha“. Takový stav je podobný jako na planetách naší soustavy, kde však Bůh podmínky k životu nestvořil. Vznášet se nad vodami zavání pohanskou mytologií. Vznášet by se mohl člověk v helikoptéře nad budoucí přehradou. Bůh to nemá zapotřebí, On tvoří slovem!
Ta holubice u křtu Pána nebyl Duch svatý, Bůh se nevtěluje do ptáků, ale holubice byla znamením pouze pro Jana, aby si byl jist, že křtí Syna Božího. To znamení mu dal Bůh, jak o tom Jan svědčí. Z toho plyne, že ta holubice byla určena jemu, ne ostatním lidem!
„Svět ho nevidí ani nezná“, a církev Ducha Volku vidí?, také ne, ale „u nich zůstává“, kdo, když bylo ještě před Letnicemi?, no přece sám Pán!, který přišel v neviditelném způsobu. „On mne oslaví“, pochopitelně každý, kdo uvěří Pána oslavuje, ne někoho třetího. Kdo se ukázal Pavlovi u Damašku?, no přece sám Pán! A Jan 14,16 nazývá Ducha Přímluvcem. Kolik myslíš, že má církev Přímluvců, Písmo ví jen o jednom – o Pánu Ježíši Kristu!
Já nemám žádnou teologii, jen se snažím pomáhat k porozumění Bibli, jak mi Pán dal. Půvab mají spíše Tvoje otázky, ale ptej se dál.
|
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pátek, 12. srpen 2005 @ 18:13:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jasně máš pravdu, až vytisknete s Karlesem nějákou učebnici teologie tak si ji kupím a přestoupím od křesťanství na vaši víru, s váma je aspoň sranda |
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 12. srpen 2005 @ 18:22:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podívej se vogele,
my se snažíme řešit různé rozpory, které zase ty řešíš jinak. Trojjedinost je univerzální "zaklínadlo", kterým se dá vyřešit všechno od vajíček, člověka až po vodu, led a páru. Nakonec i Pán Bůh se takhle dá pochopit.
Takže tvůj a ostatních pohled na Trojjediného Boha a náš pohled je jenom střet interpretací. Myslím si, že na to máme právo.
S pozdravem Karels
|
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pátek, 12. srpen 2005 @ 18:55:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | já ti to neberu, stejně jako ty máš právo psát si co se ti zlíbí, tak i já si píšu co se mi chce.
BTW a tvoje trojjedinost zredukovaná na jednu osobu je přínosem - člověk aspoň vidí co všecko se dá z Bible vyčíst |
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 12. srpen 2005 @ 19:00:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já proti tomu nepolemizuju a nemám ani odvahu to víc rozebírat - člověk - duch, duše a tělo.
Ale spíš bych z toho nedvozoval Trojjedinost Boží. Potom mám otázku, kdo je za duši a kdo za tělo v trojjedinosti. Duch člověka a Duch Boží to je jasné.
S pozdravem Karels
|
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: Vendaor v Sobota, 13. srpen 2005 @ 07:54:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | vogelovi: chce to bratře více čestnosti a odvahy. Místo abys reagoval na verš II.Kor.3,17, tak nám podsouváš lživé výklady. Ani já ani Karels nikde nepíšeme, že je jen jedna osoba. Jak jsem četl Karelsové články, tak se shodujeme: Je jeden Otec a jeho Syn, náš Pán, kterého výše zmíněný verš označil za Ducha. My věříme Písmu a proto to předáváme dál. |
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: vogel v Sobota, 13. srpen 2005 @ 15:04:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ak jsem četl Karelsové články, tak se shodujeme: Je jeden Otec a jeho Syn ..... tak nám podsouváš lživé výklady.,
tak si je asi četl špatně, protože nedávno mi v diskuzi Karels tvrtil, že Hospodin je Ježíš, takže žádný Otec a Syn, ale jen jeden, ty zase tvrdíš, že Ježíš je i Duch svatý, takže když to spojím, tak se mi to vykrátí na Ježíše, a máme jen jednu osobu tzv. Boží jednici. :o)
My věříme Písmu a proto to předáváme dál.
si to užij, ale asi máš jiné Písmo než já |
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 14. srpen 2005 @ 11:17:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Karle,
však je nech, když je to pro ně tajemství. Tak jakákoliv úvaha na tady to téma musí být pro ně noční můra.
Karels
|
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: oskar v Pátek, 12. srpen 2005 @ 21:22:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | vendaor: Vznášet se nad vodami zavání pohanskou mytologií. Vznášet by se mohl člověk v helikoptéře nad budoucí přehradou. Bůh to nemá zapotřebí, On tvoří slovem!
Zrovna tahle formulace o vznášení nad vodami se mi líbí a myslím, že se tam velice hodí: Když Bůh (svým slovem) stvořil nebe a zemi a ta země byla pustá a prázdná, nebylo na ní ještě nic. Duch Boží se ("netrpělivě") vznášel nad tou nevzhlednou, nedodělanou zemí a toužebně očekával další vývoj. Čekal, čekal, až se dočkal. "I řekl Bůh ... " apod. Ta věta o tetelivém vznášení nad propastí mi sugeruje takový až řekl bych živelný, nelíčený, hltavý zájem Ducha na pokračování stvoření. Na tvoření hmotného světa se přece dívali duchovní bytosti, osazenstvo duchovního prostoru nebes, někdy zvaní (s prominutím) andělé. Když Bůh tvořil hmotnou zemi a vše, co je na ní, nebyl už "sám", měl u sebe svého Syna a další duchovní bytosti, které před něj předstupují.
Střídání jednotlivých dnů ("i byl večer a bylo jitro") je opakovaným střídáním stavů Boží inspirace k tvoření a stavů, kdy byla inspirace vyčerpána a čekalo se na nové světlo (jitro). Vyjadřuje to jeden z principů Božího jednání: chce-li Bůh nějak nově zapůsobit na své stvoření, tak vždycky něco "řekne" neboli osvítí mysl ať už andělů nebo svých proroků, a pak to učiní. Vždyť je psáno, že Bůh nečiní nic, než že to dá předem vědět svým služebníkům prorokům. Stejně se to dělo po celou historii vyvoleného národa, nejprve izraelského a v novější době se tak děje se "svatými". |
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Pondělí, 15. srpen 2005 @ 11:06:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já myslím, že nemusíme řešit, jestli se Bůh vtělil do skutečného fyzického živočicha, ale s jistotou můžeme tvrdit, že ten, kdo sestoupil na Ježíše byl Duch svatý a Jan ho viděl v podobě holubice:
Lukáš 3:22 a Duch svatý sestoupil na něj v tělesné podobě jako holubice a z nebe se ozval hlas: "Ty jsi můj milovaný Syn, tebe jsem si vyvolil."
Matouš 3:16 Když byl Ježíš pokřtěn, hned vystoupil z vody, a hle, otevřela se nebesa a spatřil Ducha Božího, jak sestupuje jako holubice a přichází na něho.
Jan 1:32 Jan vydal svědectví: "Spatřil jsem, jak Duch sestoupil jako holubice z nebe a zůstal na něm.
Marek 1:10 V tom, jak vystupoval z vody, uviděl nebesa rozevřená a Ducha, který jako holubice sestupuje na něj.
Štěpán Hlavsa
|
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pátek, 12. srpen 2005 @ 18:10:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jasně, máš pravdu, možná by se dala Bible zredukovat na polovinu a upravit toho víc. |
]
Re: Poslední apel (Skóre: 1) Vložil: xxx2 v Neděle, 14. srpen 2005 @ 07:06:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nie je treba sa hádať, stačí čítať a miesto náuk, teológie a filozofie použiť jednoduchú vylučovaciu metódu a rozum.
Genesis 1:26 Řekl opět Bůh: Učiňme člověka k obrazu našemu, podlé podobenství našeho, |
]
|
|
Nejsem tak chytrý a neznal jsem apoštola Pavla (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 v Pátek, 12. srpen 2005 @ 17:47:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Doporučuji všem stránky našich východních bratří: www.pravoslavnaolomouc.cz
K Duchu svatému:
Symbol víry stopadesáti svatých otců druhého všeobecného sněmu, cařihradského. .
Věříme v jednoho Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země i všeho viditelného i neviditelného. I v jednoho Pána Ježíše Krista, Syna Božího, jednorozeného, z Otce narozeného přede všemi věky. Světlo ze Světla, Boha pravého od Boha pravého, rozeného, nestvořeného, jednobytného s Otcem, skrze něhož vše učiněno jest. Jenž pro nás lidi a pro naše spasení sestoupil s nebe, vtělil se v Ducha svatého a Marie Panny a člověkem se stal. Jenž za nás ukřižován jest pod Pontským Pilátem, trpěl i pohřben jest a třetího dne vstal z mrtvých podle Písem. Vstoupil na nebesa, sedí na pravici Otce. A zase přijde se slávou soudit živých i mrtvých, jehož království nebude konce. I v Ducha svatého, Pána, oživujícího, jenž od Otce pochází a s Otcem i Synem stejně ctěn a slaven jest a mluvil skrze proroky. I v jednu svatou, obecnou apoštolskou církev. Vyznávám jeden křest na odpuštění hříchův. Očekávám z mrtvých vzkříšení a život věku budoucího. Amen.
Ad 2: Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh. To bylo na počátku u Boha.
Někdy se také považuji za myslícího křesťana, a Atanášovo vyznání je mi zcela dle Písma srozumitelné. Kdyby se Bůh nestal člověkem, kde je moje víra??? Gaudeus et spes! ale Kartago musí být konečně zničeno, že?
|
Re: Nejsem tak chytrý a neznal jsem apoštola Pavla (Skóre: 1) Vložil: Vendaor v Pátek, 12. srpen 2005 @ 18:18:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jardovi: Pomoz mi najít verš v Bibli, že je Duch svatý „ctěn a slaven“? Jan 1,1 Jardo nikdo neproblematizuje, nechápu proto, proč jsi ho uvedl.
|
]
Re: Nejsem tak chytrý a neznal jsem apoštola Pavla (Skóre: 1) Vložil: Vendaor v Sobota, 13. srpen 2005 @ 13:45:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | vogelovi: chce to bratře více čestnosti a odvahy. Místo abys reagoval na verš II.Kor.3,17, tak nám podsouváš lživé výklady. Ani já ani Karels nikde nepíšeme, že je jen jedna osoba. Jak jsem četl Karelsové články, tak se shodujeme: Je jeden Otec a jeho Syn, náš Pán, kterého výše zmíněný verš označil za Ducha. My věříme Písmu a proto to předáváme dál. |
]
Re: Nejsem tak chytrý a neznal jsem apoštola Pavla (Skóre: 1) Vložil: vogel v Sobota, 13. srpen 2005 @ 15:09:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (a) nejsem si vědom, že bychom byli bratři, nebo mi snad rodiče něco zatajili?
(b) odpověděl jsem ti výše, a nechápu proč sem tu stejnou věc dáváš dvakrát na různá místa |
]
Re: Nejsem tak chytrý a neznal jsem apoštola Pavla (Skóre: 1) Vložil: Vendaor v Neděle, 14. srpen 2005 @ 15:18:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | vogelovi:
1/ jestli sis nevšim, tak Pán řekl- "vy všichni jste bratři", ledaže máš jiného Pána, pak to mění situaci;
2/ poslal jsem to podruhé, aby to bylo časově v pořádku neboť někdy není odpověď časově v naváznosti; už jsem na to upozornil; |
]
Re: Nejsem tak chytrý a neznal jsem apoštola Pavla (Skóre: 1) Vložil: vogel v Neděle, 14. srpen 2005 @ 18:37:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (1) Ano mám jiného Pána než ty, tvůj pán je JežíšoDuchosvatý (když spojím tvou a Karelsovu teologii tak JežíšoDuchoSvatoHospodin), můj je Ježíš Nazaretský ten co o Něm píše v Bible, ten co (momentálně) sedí po pravici Otce (Hospodina) a na zemi je zatím třetí z nich Duch Svatý.
Ano, nemáme stejného Pána, proto nejsme bratři.
Nicméně to neznamená že bych proti tobě něco měl, prostě to jen znamená že věříme každý něčemu jinému.
(2) to nechápu, je nelogické aby něco co píšeš mě bylo v úplně jiném vláknu a jako reakce na jiný příspěvek někoho jiného, tohle je strukturovaná diskuze, která se člení do vláken, proto když odpovídáš tak to má být buďto přímo jako odpověď pod tím na co odpovídáš a nebo samostatné nové vlákno, ale kliknou na odpověď Karelsova příspěvku v jiném vláknu a odpovídat mě, to pak tu diskuzi poněkud znesnadňuje a lidi co to čtou to mate, protože se v prostřed debaty najednou objeví něco co s ní nesouvisí. ..... neber to jako výtku nebo tek něco, to byla jenom čistě technická poznámka ke spřehlednění diskuzí od člověka který podobná fóra programuje a moderuje mnohonásobně větší diskuze než jsou na Granosalis (od 50 až po 4.000 příspěvku v diskuzi pod tématem).
|
]
Re: Nejsem tak chytrý a neznal jsem apoštola Pavla (Skóre: 1) Vložil: Vendaor v Pondělí, 15. srpen 2005 @ 07:25:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | vogelovi:
měl by ses někde schovat do koutku a přečíst znova ty zmatečné věty, cos mi poslal.
Pavlovi se u Damašku ukázal kdo, ty brepto, ten třetí na zemi? |
]
Re: Nejsem tak chytrý a neznal jsem apoštola Pavla (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pondělí, 15. srpen 2005 @ 13:15:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vendaore, jediný kdo v tom má zmatek jsi ty a já nevidím důvod nadále pokračovat v komunikaci, a už vůbec ne se s tabou bavit o Bibli, to je stejně smysluplné jako chtít přesvědčit Branhamistu že Eva nespala se satanem.
Servus |
]
Re: Nejsem tak chytrý a neznal jsem apoštola Pavla (Skóre: 1) Vložil: Vendaor v Pondělí, 15. srpen 2005 @ 18:21:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | vogelovi:
jestli nechceš komunikovat pomocí Písma, pak si opravdu nemáme co říci; |
]
Re: Nejsem tak chytrý a neznal jsem apoštola Pavla (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 15. srpen 2005 @ 18:27:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Karle,
co máš z toho, zdá se, že se vogel naučil tomuhle chování od pastýře. I přesto, že ten nyní mlčí, díky za to.
S pozdravem Karels
p.s. jenom se mně potvrzuje teorie, že křesťani mají spojenou dokonalou teologii i s dokonalým charakterem; pokud věříš neortodoxně, potom si na tebe "otvírají hubu", protože si myslí, že jsi "plebs" |
]
Re: Nejsem tak chytrý a neznal jsem apoštola Pavla (Skóre: 1) Vložil: vogel v Úterý, 16. srpen 2005 @ 00:18:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pokud věříš neortodoxně, potom si na tebe "otvírají hubu", protože si myslí, že jsi "plebs"
tím otvíráním huby na plebs myslíš to Vendaorovo "měl by ses někde schovat do koutku a přečíst znova ty zmatečné věty, cos mi poslal. ..... Pavlovi se u Damašku ukázal kdo, ty brepto, ten třetí na zemi?"
jak vidím tak tvoje kritika poněkud mířila do vlastních řad :o) |
]
|
|
|
|