|
Právě je 579 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano gregorios777
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116817579 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život církví: Už i evangelící se soudí o církevní restituce
Vloženo Čtvrtek, 25. srpen 2016 @ 17:08:48 CEST Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Českobratrská církev evangelická
podala k Okresnímu soudu v Třebíči žalobu o určení vlastnictví u téměř
70 hektarů pozemků a osm staveb. Většina nyní patří obci Myslibořice.
Evangelíci se majetku domáhají už od prosince 2013. Krajský pozemkový
úřad jim však nedal za pravdu a nic z požadovaného zatím nevydal.
Nárok, který evangelíci uplatňují, se týká celkem 67 pozemků a několika
staveb, které na nich v současné době stojí. Jsou to například kabiny
myslibořických fotbalistů, budova místní základní a mateřské školy, dvou
bytových domů, nákupního střediska či dokonce čistírny odpadních vod.
„Doufám, že v tomto sporu zvítězí právo, ale hlavně zdravý rozum," poznamenal místostarosta Myslibořic Roman Benda.
Pozemky
patřily v době, kdy je stát s komunistickým vedením zabavil, Obecně
prospěšnému českobratrskému družstvu pro sociální podniky. To už před
převzetím moci komunisty na myslibořickém statku hospodařilo a produkty
ze zemědělské výroby předávalo z velké části tamnímu sociálnímu ústavu,
který spravovalo.
Obecně prospěšné českobratrské družstvo zaniklo
v roce 1951, protože už nemělo, s čím by hospodařilo. „Neboť odebráním
zemědělského a lesního majetku ztratilo svůj účel," poznamenal právní
zástupce Jaroslav Tomášek, který nynější žalobu pro Českobratrskou
evangelickou církev připravil.
Církev chce být nástupcem družstva
Družstvo
zaniklo a majetek, i kdyby k tomu byla vůle, tak nebylo posléze komu
vydat. Před dvěma lety se o něj v klasickém řízení v rámci církevních
restitucí přihlásila Českobratrská církev evangelická. Její
představitelé tvrdí, že jsou právním nástupcem zrušeného družstva.
Krajský
pozemkový úřad pro kraj Vysočina to však neuznal a z požadovaného
majetku zatím nic nevydal. Dalším důvodem k tomu byl fakt, že pozemky
nyní nepatří státu, nýbrž obci a v rámci církevních restitucí lze žádat o
vydání pouze státního majetku.
Ve chvíli, kdy Krajský pozemkový
úřad požadované pozemky nevydal, nezbývalo evangelíkům nic jiného, než
se obrátit se na soud, což také žalobou před několika týdny učinili.
Tvrdí
v ní, že jsou právoplatným nástupcem Obecně prospěšného českobratrského
družstva. Dokládají to tím, že družstvo sice o většinu svého majetku
přišlo na základě odnětí státem, avšak zbylou část převedlo právě na
evangelickou církev.
Důkazy o nástupnictví
Měl
by to být jeden z důkazů toho, že církev je skutečným právním nástupcem
družstva. „Se žalobkyní (Českobratrskou církev evangelickou – poznámka
redakce) také komunistický stát jednal jako s právním nástupcem
zaniklého Obecně prospěšného družstva pro sociální podniky," přidal
další údajný podklad toho, že evangelíci jsou nástupcem družstva,
právník Jaroslav Tomášek.
Evangelická církev podle jeho žalobního
návrhu nemohla majetek až do současnosti nijak získat. Příležitostí
jsou právě církevní restituce. „Stát odňal předmětný majetek Obecně
prospěšnému družstvu pro sociální podniky, proces odnětí pak formálně
ukončil přímo vůči žalobkyni až v době, kdy družstvo již neexistovalo,
neboť bylo tlakem tehdejší nepřátelské moci přinuceno se samo zrušit,
zlikvidovat," vysvětlil právní zástupce Českobratrské církve
evangelické.
Soudce Jan Kolba zatím o prvním veřejném jednání ve
sporu nerozhodl. Evangelíci ho v žalobě žádají o to, aby předmětné
pozemky navrátil i se stavbami, které na nich stojí, státu, protože
předchozí opačný převod z 90. let prý nebyl legální.
Obec by přišla o lukrativní pozemky
Pokud
by tomu dal Jan Kolba za pravdu, církev by mohla o pozemky žádat znovu
klasickou cestou přes Krajský pozemkový úřad pro kraj Vysočina a majetek
by poté pravděpodobně získala.
Obec by v takovém případě tím
přišla hned o několik veřejných budov a lukrativních pozemků, z nichž
řada leží v jejím středu. Na jednom z nich, blízko zámku, který již
evangelíkům patří a úspěšně v něm provozují domov pro seniory, stojí
dětské hřiště.
„Obec za pomoci státu do těchto nemovitostí
investovala desítky milionů korun a nyní je má vydat Českobratrské
evangelické církvi na základě toho, že před 65 lety lety církev pozemky
vlastnila? Nejedná se tu jen o to vydělat na základě restitucí co
nejvíce? Z velkého koláče je totiž víc drobků," mínil místostarosta obce
Roman Benda.
Církevní restituce měly pro samosprávu v
Myslibořicích nemilý dopad už před časem. Obec totiž už vydala, v tomto
případě Římskokatolické farnosti, stodolu a také starou hasičskou
zbrojnici. „Dobrovolní hasiči se už v podstatě přestěhovali do nové
budovy, kterou jim obec postavila. Zatím opravdu nemáme koncepci, jak
objekty využijeme. Budeme se o tom teprve s farníky bavit," dodal
myslibořický římskokatolický kněz Jan Kovář.
Zdroj: http://jihlavsky.denik.cz/
Plné znění žaloby Českobratrské církve evangelické
|
VYJÁDŘENÍ ČCE K PROCESU TZV. „MAJETKOVÉHO VYROVNÁNÍ“ V MYSLIBOŘICÍCH (Skóre: 1) Vložil: informator v Čtvrtek, 25. srpen 2016 @ 21:11:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ústředí Diakonie ČCE přijalo v poslední době několik dotazů
ohledně článku „Evangelíci žalují Myslibořice a stát. Chtějí i budovy,
které nestavěli“, který byl publikován 16. srpna 2016 v krajské mutaci
(Jihlava a Vysočina) serveru iDNES.cz. Zde je vyjádření Českobratrská
církev evangelická (ČCE) a Diakonie ČCE k tomuto tématu:
"Českobratrská církev evangelická (ČCE) a její Diakonie skutečně
usilují v rámci tzv. „majetkového vyrovnání“ o část nemovitého majetku
vlastněného v současnosti obcí Myslibořice. V minulosti majetek patřil
„Obecně prospěšnému českobratrskému družstvu pro sociální podniky“.
Družstvo o svůj majetek přišlo a následně zaniklo vlivem hrubého nátlaku
ze strany státu v padesátých letech minulého století.
Českobratrská církev evangelická a její Diakonie usilují výhradně o
tu část majetku, kterou zmiňované „Obecně prospěšné českobratrské
družstvo…“ zakoupilo či zbudovalo. Tvrzení, že „Evangelíci … chtějí i
budovy, které nestavěli“, je tedy nejen zjednodušující, ale bohužel
i nepravdivé.
Českobratrská církev evangelická a její Diakonie si uvědomují, že
snaha o navrácení zmiňovaného majetku – řešená v současnosti soudní
cestou – uvádí obec Myslibořice v nejistotu. Církev i Diakonie proto od
počátku usilují o to, aby bylo o zmiňovaném majetku rozhodnuto
v nejkratším možném termínu. V případě rozhodnutí ve prospěch církve
a Diakonie budou obě instituce na převodu majetku spolupracovat s obcí
tak, aby obci i občanům nevznikla újma."
Citováno z http://www.e-cirkev.cz/clanek/6151-VYJADRENI-K-PROCESU-TZV-MAJETKOVEHO-VYROVNANI-V-MYSLIBORICICH/index.htm |
Re: VYJÁDŘENÍ ČCE K PROCESU TZV. „MAJETKOVÉHO VYROVNÁNÍ“ V MYSLIBOŘICÍCH (Skóre: 1) Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Čtvrtek, 25. srpen 2016 @ 21:15:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Informátor má v této zemi letitou tradici :-)) i když spíše bohužel :-((
|
]
|
|
Re: Už i evangelící se soudí o církevní restituce (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 25. srpen 2016 @ 22:06:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Smutné ale vypovídající o stavu "církví". Nechápu proč už dávno u nás není německý model, kdy dané církví odvádí daně jejich členové. |
|
|
Re: Re: Už i evangelící se soudí o církevní restituce (Skóre: 1) Vložil: monsek v Pátek, 10. listopad 2017 @ 16:42:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dzenhuti, rád bych použil jednu poučku z kybernetiky, ale vyskztuje se tam slovo vůl, tak ji vynechám Platí na toho, komu je vše jasné.
Restituce jsou navrácením ukradeného majetku, na který - obszvláště ty malé, se skládaly z příspěvků svých členů. nebyly to jen nemovitosti, ale literatura, zpěvníky, židle, ale i zničené životy, a dokonce i krev některých křesťanů, dlohé roky kriminálu se zničerným zdravím
Ty se svou poučkou o Duchu svatém, o tom nemáš asi ani tušení.
Pakliže je vrácený majetek vyšší, než byl ukraden - ať je přehodnocen.
Jestlýže Ti v - nikoli zezadu někde v metru - vytáhnu peněženku z kapsy, není to to samé, když Ti ji vezme s tvým vědomím s pistolí u spánku. Kdyby k cizímu neštěstí tradičně nevšímavý dav chtěl zlodějě linčovat, vrátil by Ti asi perněženku cwlou, nenechal by si z ní polovbinu - pak by byl taky zlodějem.
Jestliže tedy bylo ujednáno, že ukradený - s pistolí v ruceu spánku - majetek bude vrácen v určité výši, kde stát je současně vykonavatelem spravedlnosti, ale i lupičem a zlodějem, protože je vázán právní kontinuitou, je rozhodující, jestli formou daně ukradne ještě víc a nebo vrátí to, co uznal za ukradené
Biblické je nakonec napravit křivdu někoílikanásobně.
/Ponechme stranou otázku, do jaké míry by se měly církve o restituce brát. Jednou tu jsou, je stanovena jejich výše, a je spravedlivé nekrást, ale křivdu napravit.
Tvá nenávist k ŘKC a nakonec ke všem organizovaným církvím tě zaslepuje, zbavuje soudnosti posoudit, co je spravedlivé, myslím že pro tebe nepiokradeš neplatí, protože se cítíš být veden vyšším principem než přikázáním na kamenných deskách, ale vidím, že Duch Svatý to není a že se aswi mýlíš, jestliže své vývody na něm zakládáš.
Restituce nemusely být, ale jsou a jsou ze zákona a částka je také stanovena. jejich zdanění je populistické politikum. Spravedlivější, než krást, by bylo stanovit jinou částku - větší, či menší - ale částku, která oceňuje ukradené. Křesťan s restitucemi nemusí souhlasit, ale měl by ctít i světský zákon a neschvalovat krádež. Stát má křivdy napravovat a garantovat právo, nikoliv se podílet na okrádání. |
]
Re: Re: Re: Už i evangelící se soudí o církevní restituce (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Sobota, 11. listopad 2017 @ 00:02:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pozemské nesvaté církve toho tolik nakradly a zavraždily, že je celý tvůj příspěvek směšný. A tragické to, že restituce byli schváleny díky obžalovaného poslance...prostě hnus a farizejství.
Jestli tedy pozemské církve v historii okrádaly a vraždily zákonitě o tento majetek ve finále přijdou a to boží vůlí. Tato falešná nevěstka bude svlečena do naha tak jak je psáno !
16A těch deset rohů, které jsi viděl, i ta šelma pojmou nevěstku v nenávist, oberou ji o všecko až do naha a budou rvát její tělo a spálí ji ohněm.
Tak je psáno a tak se stane. |
]
Re: Re: Re: Re: Už i evangelící se soudí o církevní restituce (Skóre: 1) Vložil: monsek v Sobota, 11. listopad 2017 @ 00:49:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Doplňuješ svým myšlením, kterým se pasuješ na soudce, myslitele typu Egyptského presidenta, který asi před deseti lety požadoval na Izraeli navrácení všech zlatých předmětů odnesených při exodu z Egypta, včetně úroků. Každý, ať si o tomto tématu udělá svůj úsudek podle toho, jak cítí, že je spravedlivé. To, co předvádíš, není svatost nositele kamínku . Je to škodolibost a pýcha. Schází Ti víc životních zkušeností, aby sis vážil toho, co jiný udělal a bylo mu vzato - a tady je jedno, zda to byla psí bouda a nebo sbor, kostel nebo fabrika, koza odvedená do JZD a nebo zabraný celý statek. Nejsei členem pozemské církve, ale to Tě nectí. Ctila by Tě pokora a spravedlnost, místo frází mlčení tam, kde nic nevíš. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Už i evangelící se soudí o církevní restituce (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Sobota, 11. listopad 2017 @ 17:48:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | JJj pozdrravuj soudruha Tissa a dalsi ctene kneze vasich pozemskych cirkvi. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už i evangelící se soudí o církevní restituce (Skóre: 1) Vložil: monsek v Sobota, 11. listopad 2017 @ 20:39:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Kdybych věděl, že Tě člověk může brát vážně, tak bych - kdybych se k němu dostal - Tisaod Tebe pozdravova. Tu službu bych ti, i když nerad, prokázal, ačkoliv jsem netušil, že ho obdivuješ. Jen Tvůj příspěvek mně upozornil na to, že máš k těm, co nectí zákony, mentálně blízko.
Krádež a loupoež je hřích a je jedno, byla li spáchána na ruském mužikovi, židovi odvedeném do koncentráku, katolíkovi nebo nevěrc, vesnickém kulakovi který kjěl jednu krávu a nechtěl vstoupuit do JZDi.
zažil jsem lidi, kteří byli zlikvidování ve vězení, a viděl jsem sebevraždu sedláka donuceného k zoufalství úřady, které postupovaly podle komunistických zákonů upravených tak, aby nakonec ten ukřivděný chudák byl zločincem. Proto nemám pochopení pero to, když se zákon mění za účelem toho, aby byl někdo okraden. Dnes okraden, zítra zlikvidován.
Ježíš krást neučil, naopak, křivdu a ztrátu bys měl mnohonásobně vynahradit.
Ale protože ducha Kristova nemáš, můžeš schvalovat nezákonnost. Ta spočívá v tom, že pokud Ti budu dlužit 100 Korun, musím Ti vrátit 100 Korun a ne 80. Pokud ti nevrátím 100 korun, okradl jsem Tě. Musí existovat shoda na tom, že Ti dluižím 100 Korun a ta byla dosažena - můžemje se jen ptát, je li spravedlivě odhadnuta a nebo není, ale musíme ji respektovat a ne vymýšlet zákony, jak ji navýšit, nebo snížit. Původ církevního majetku tě zajímat nemusí, ten měl být rozhodující při určování jeho výše. Pokud nevrátíš vše co jsi ukrad, jsi zloděj / tím zlodějem jsi a zůstáváš, i když jsi to z donucení vrátil / a pokud si na krádež uděláš zákon, nežiješ v právním státě.
Myslel jsem, že člověk nadaný Duchem a považovaný se za skoro jediného na tomto serveru, nebude škodolibě blouznit a přizná pravdu a právo třeba i nepříteli, kterému by ovšem měl nastavit tvář, jítv druhou míli a přidat plášť a dokonce ho milovat.
Všechno lze udělat,i okrást vdovu se sirotkem a nebo lakomého boháče ne všechno je ale mravné, a krádež je krádeží na boháči i na té vdově. A vůbec proto nezáleží na tom, jestli kradeš církevní restituce a jak věrné evangelium ta která církev zachovávaj a hlásí.
Komunisté nadřadili ideologii pravdě a právu a stejně tak fašisté.. Ty nadřazuješ právu konfesi, svůj názor.. Máš proto k tomu Tisovi o hodně blíž, než kdybych ho já mohl z dálky potkat a od tebe pozdravovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Už i evangelící se soudí o církevní restituce (Skóre: 1) Vložil: timg v Sobota, 11. listopad 2017 @ 10:02:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ---- Tak je psáno a tak se stane.---
Tak se také Dzehenuti stalo. Padl, padl Babylón. (11.9.2001) - Světové obchodní centrum v New Yorku.
Na popud deseti "králů" bylo WTC okradeno (o zlaté cihly pod ní), svrženo a spáleno ohněm. V jedinou hodinu byl vykonán soud. Dým valící se z toho města má v paměti snad každý. Lidi s prachem na hlavách s pláčem a nářkem snad taky. Vždyť zprávou toho anděla byla ozářena celá země! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Už i evangelící se soudí o církevní restituce (Skóre: 1) Vložil: timg v Sobota, 11. listopad 2017 @ 10:40:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ano, jedná se o zlato které se z pod WTC "kamsi ztratilo" :-) Ano, zlato v hodnotě 2,3 bilionu dolarů...! Speciální náklaďáky tenkrát téměř nestíhaly, jsou i svědkové. Mnoho jich už ale není naživu. Ne ovšem kvůli stáří... |
]
Re: Re: Už i evangelící se soudí o církevní restituce (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 12. listopad 2017 @ 14:03:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dzehenuti Tak boží mlýny melou spravedlivě. Nakonec budou alespoň ty nemravné restituce falešných církví zdaněny.
martino A ty si myslíš, že by to ÚS umožnil? Dej si mokrý hadr na hlavu... |
]
Re: Re: Re: Už i evangelící se soudí o církevní restituce (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 13. listopad 2017 @ 20:38:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | A ty si dej tu hadru do huby. :-))
Hele Martino, ty řkc satanisto. Když tak otevřeš tu svou mordu před zrcadlem, nemáš ty už v ní černo od těch všech tvých satanů? Říká se tomu- černo v tlamě. :-)))
|
]
|
|
|
|